JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20161214/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20161214/366643-N-2016.html

<BR/><p>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia (jeżeli dotyczy):  </p><a class='base announcementNumber' href='http://www.bip.ugslawno.pl' target='_blank'>http://www.bip.ugslawno.pl</a><br/><hr class='linkedItemsSeparator' /><div class="divRow_xforms"><div>
              Ogłoszenie nr 366643 - 2016
              z dnia 2016-12-14 r.
            </div><div class="headerMedium_xforms" style="text-align: center">Sławno: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Sławno 
w 2017 roku 
<br />
            OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU -
            
              Usługi
            </div><div><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b>
              obowiązkowe
            </div><div><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
              zamówienia publicznego
            </div><div><b>Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br /><b>Nazwa projektu lub programu</b><br /></div><div><b>O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje  społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
            <br /></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</u></div><div style="padding-left: 20px"><b>Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:</b><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających</b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
            <br /><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej  mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:</b><br /><b>Informacje dodatkowe:</b><br /></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>I. 1) NAZWA I ADRES: </b>Gmina Sławno, krajowy numer identyfikacyjny
              59064817800000, ul.
              ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 
              31,
              26332  
              Sławno, woj.
              łódzkie, państwo
              Polska, tel.
              44 755-18-50, e-mail
              danuta.urbanczyk@ugslawno.pl, faks
              44 755-18-51.
              <br />
              Adres strony internetowej (URL): www.ugslawno.pl<br /><br /></div><div style="text-align: left"><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: </b>
                Administracja samorządowa
              </div><div style="text-align: left"><b>
                I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA <i>(jeżeli dotyczy)</i>:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym
                w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
                <br /></div></div><div style="text-align: left"><b>
                I.4) KOMUNIKACJA:
              </b><br /><b>Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />www.bip.ugslawno.pl</div><br /><b>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />www.bip.ugslawno.pl</div><br /><b>Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br /></div><br /><b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:</b><br /><b>Elektronicznie</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                adres
                <br /></div><br /><div style="padding-left: 20px"><b>Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  nie
                <br /><b>Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  tak
                  <br />
                  Inny sposób:
                  <br />Składanie ofert odbywa się pisemnie  za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy Prawo pocztowe, osobiście lub za pośrednictwem posłańca.<br />
                Adres:
                <br />Urząd Gminy w Sławnie ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 31 26 - 332 Sławno  pow. opoczyński, woj. łódzkie  sekretariat pokój nr 13</div><br /><b>Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
                <br /></div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><br /><b>II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: </b>Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Sławno 
w 2017 roku 
<br /><b>Numer referencyjny: </b>IB 271.10.2016<br /><b>Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny </b><br /><div style="padding-left: 20px; text-align: justify">
                  nie
                </div><br /><b>II.2) Rodzaj zamówienia: </b>
                usługi
              <br /><b>II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych</b><br />
              Zamówienie podzielone jest na części:
              <br /><div style="padding-left: 20px">
                  Nie
                </div><br /><br /><b>
                II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
              </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
              </b>OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

1.	Przedmiot zamówienia  

1.1. Ogólny opis przedmiotu zamówienia.
1.1.1 Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z terenu gminy Sławno w roku 2017. Zakres zamówienia dotyczy posesji zamieszkałych oraz nieruchomości na których znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe.
W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest odbierać i zagospodarować odpady komunalne ze wszystkich nieruchomości zamieszkałych oraz nieruchomości 
na których znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe na terenie Gminy Sławno, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów ulegających biodegradacji, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach 
(Dz. U. z 2016 r., poz. 250 z późn. zm.), zapisami Planu gospodarki odpadami województwa łódzkiego 2012, przyjętego Uchwałą Nr XXVI/481/12 Sejmiku Województwa Łódzkiego
 w dniu 21 czerwca 2012 r. oraz przepisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku 
na terenie Gminy Sławno. 
Wykonawca zobowiązuje się do przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 18  
ustawy o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21 ze zm.). Odebrane od właścicieli nieruchomości zmieszane odpady komunalne, odpady zielone oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania należy bezwzględnie przekazywać do instalacji do przetwarzania odpadów zgodnie z Uchwałą nr XXVI/482/12 Sejmiku Województwa Łódzkiego z dnia 21 czerwca 2012 r. w sprawie wykonania Planu gospodarki odpadami województwa łódzkiego 2012.
Baza magazynowo  transportowa oraz cały sprzęt Wykonawcy winien spełniać wszystkie wymagania wynikające z przepisów ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach 
oraz aktów wykonawczych wydanych na jej podstawie. 
1.2. Informacje ogólne mające wpływ na wycenę zamówienia:
1.2.1	W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest odbierać i zagospodarować odpady ze wszystkich nieruchomości zamieszkałych oraz nieruchomości na których 
znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele 
rekreacyjno-wypoczynkowe z terenu Gminy Sławno.
1.2.2	 Powierzchnia gminy: 128 km2. 
Gmina Sławno położona jest we wschodniej części województwa łódzkiego, w odległości
80 km od Łodzi, 20 km od Tomaszowa Mazowieckiego oraz 10 km od Opoczna. 
Graniczy od północy z gminą Tomaszów Mazowiecki i Inowłódz, od wschodu z gminą Opoczno, od południa z gminami Białaczów i Paradyż, od zachodu z Mniszkowem. 
Przez obszar gminy przebiega droga krajowa Nr 12 relacji Piotrków Trybunalski-Radom, droga wojewódzka Nr 713 Opoczno-Łódź. W skład gminy wchodzą 33 sołectwa, 34 miejscowości. Gminę Sławno według złożonych deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi zamieszkuje 6680 osób  stan na 2016.11.24.
Długość dróg na terenie Gminy Sławno  122,486 km.















GMINA SŁAWNO Z PODZIAŁEM NA SOŁECTWA
1.2.3. Dane dotyczące liczby mieszkańców według złożonych deklaracji o wysokości opłaty 
za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz szacowanej liczby nieruchomości wg stanu na dzień 2016.11.24.
Lp.	Miejscowość	Liczba mieszkańców według złożonych deklaracji na 2016 rok	Szacunkowa liczba nieruchomości	w tym zabudowa wielorodzinna:
1.	Antoninów	248	63	
2.	Antoniówka	310	84	
3.	Bratków 	213	56	
4.	Celestynów	64	27	
5.	Dąbrowa	74	24	
6.	Dąbrówka	136	38	
7.	Gawrony	564	151	
8.	Grążowice	227	62	
9.	Grudzeń  Kolonia	74	24	
10.	Grudzeń Las	171	59	w tym 3 bloki (43 mieszkania)
11.	Józefów 	64	19	
12.	Kamień	276	78	
13.	Kamilówka 	157	42	
14.	Kozenin	252	68	
15.	Kunice	346	103	
16.	Ludwinów	73	15	
17.	Olszewice	18	6	
18.	Olszowiec	282	72	
19.	Ostrożna 	157	38	
20.	Owadów	85	21	
21.	Popławy	109	34	
22.	Prymusowa Wola	367	106	
23.	Psary	238	65	
24.	Sepno  Radonia	39	16	
25.	Sławno 	383	114	
26.	Sławno Kolonia	114	34	
27.	Szadkowice	185	55	
28.	Tomaszówek 	169	56	
29.	Trojanów	95	24	
30.	Unewel	168	63	
31.	Wincentynów	178	38	
32.	Wygnanów	250	58	
33.	Zachorzów 	315	82	
34.	Zachorzów Kolonia	279	78	
		6680	1873	
Na terenie Gminy Sławno położonych jest 40 nieruchomości na których znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe. 

1.2.4. Szacunkowa ilość odpadów.  
Ilość odebranych odpadów komunalnych w 2015 roku wynosiła łącznie ok. ~ 773 Mg 
( w tym: selektywne ~ 428 Mg; zmieszane ~ 344 Mg).

Wskazane ilości odebranych od 1 stycznia 2015 roku do 31 grudnia 2015 roku odpadów 
są podane jedynie pomocniczo w celu ułatwienia Wykonawcom wyceny zamówienia. 
Podane ilości mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb zamawiającego z uwagi na m.in. zmianę liczby nieruchomości zamieszkałych (zmniejszenie lub zwiększenie) 
oraz zmianę liczby mieszkańców spowodowaną migracją ludności. 
1.3.	W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest odbierać 
i zagospodarować następujące rodzaje odpadów:
1)	z zamieszkałych posesji: 
a)	niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne o kodzie 20 03 01,
b)	segregowane odpady komunalne z podziałem na następujące frakcje:
- papier i tektura o kodzie 20 01 01, 
- tworzywa sztuczne o kodzie 20 01 39,
- szkło o kodzie: 20 01 02.
2)	z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) pozostałe odpady komunalne:
a)	przeterminowane leki i chemikalia,
b)	zużyte baterie i akumulatory,
c)	zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,
d)	meble i inne odpady wielkogabarytowe,
e)	zużyte opony,
f)	odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne,
g)	odpady zielone.  
3)	przeterminowane leki o kodzie 20 01 32  wykaz punktów:
a)    ul. Jana Pawła II Nr 20 Sławno  przy aptece,
b)    ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego Nr 31 Sławno  przy ośrodku zdrowia,
c)    Szadkowice Nr 51  przy ośrodku zdrowia.
4)        zużyte baterie i akumulatory o kodzie 20 01 34 z następujących punktów:
a)    Zespół Szkół Samorządowych w Prymusowej Woli,
b)    Publiczne Gimnazjum im. Kazimierza Wielkiego w Szadkowicach,
c)    Publiczna Szkoła Podstawowa w Celestynowie,
d)    Publiczna Szkoła Podstawowa  im. ks. Jana Twardowskiego w Kamieniu,
e)    Publiczna Szkoła Podstawowa w Kozeninie,
f)     Publiczna Szkoła Podstawowa im. W. i H. Ossowskich w Kunicach,
g)    Publiczna Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Sławnie,
h)    Publiczna Szkoła Podstawowa w Zachorzowie,
i)     Urząd Gminy w Sławnie ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego Nr 31.

Odbiór w/w będzie odbywać się w dniu funkcjonowania PSZOK.

1.4. Zorganizowanie Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK).
1.4.1. W ramach zamówienia Zamawiający wyznacza na PSZOK teren gminnego składowiska odpadów komunalnych w Sławnie Kol. 
1.4.2. Dopuszcza się odbiór odpadów do pojemników przeznaczonych na poszczególne grupy odpadów ustawionych na pojeździe, który będzie dostarczał i odbierał pojemniki 
w dniu w którym PSZOK będzie czynny.
1.4.3. PSZOK zostanie wyposażony przez Wykonawcę w odpowiednie  pojemniki tak aby zapewnić prawidłową segregację odpadów zgodnie z Uchwałą Nr XV/117/15 
Rady Gminy Sławno  z dnia 30 listopada 2015 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy i zagospodarowania tych odpadów 
oraz Uchwałą Nr XXIII/184/16 Rady Gminy Sławno z dnia 30 czerwca 2016 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sławno. 
1.4.4. Wykonawca odpowiada za zachowanie na terenie PSZOK i wokół niego czystości
i porządku.
1.4.5. PSZOK będzie odbierał odpady od mieszkańców  raz w miesiącu  wg harmonogramu w godz. 1000  1800.
1.4.6. Do PSZOK mieszkańcy mogą oddawać odpady zgodnie z Uchwalą Nr XV/117/15 Rady Gminy Sławno z dnia 30 listopada 2015 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych 
od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy i zagospodarowania tych odpadów oraz Uchwałą Nr XXIII/184/16 Rady Gminy Sławno z dnia 30 czerwca 2016 r. 
w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sławno.
1.4.7. Obsługa PSZOK, w tym zapewnienie pracownika leży po stronie Wykonawcy.
1.5. Zbiórka odpadów wielkogabarytowych, mebli oraz sprzętu elektrycznego 
i elektronicznego.
1.5.1. Wykonawca w ramach zamówienia zobowiązany jest do zrealizowania wywozu odpadów wielkogabarytowych oraz sprzętu elektrycznego i elektronicznego bezpośrednio 
z nieruchomości zamieszkałych. 
Wywóz odpadów wielkogabarytowych w ramach umowy powinien być zrealizowany 
raz w roku. 
W roku  2017   miesiąc wrzesień. 
1.5.2. Szczegółowe terminy zbiórki w poszczególnych miejscowościach oraz zasady zbiórki  powinny być każdorazowo poprzedzone akcją informacyjną, bądź ujęte w harmonogramie.
1.5.3. Zbiórka polega na : 
- załadunku na środek transportu odpadów wystawionych przed nieruchomość zamieszkałą,
- zagospodarowaniu odebranych odpadów,
- posprzątaniu miejsc, z których odbierane są wystawione odpady wielkogabarytowe,
z odpadów wielkogabarytowych lub ich części i elementów tych odpadów.
1.5.4. Zbiórka nie obejmuje odpadów powstałych w trakcie prowadzonej działalności przez podmioty gospodarcze.
1.6. Obowiązek zapewnienia pojemników
1.6.1. Na czas realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia posiadaczom nieruchomości zamieszkałych pojemników na odpady przystosowanych 
do opróżniania mechanicznego  o pojemnościach i właściwościach określonych w:
- Uchwale Nr XV/117/15  Rady Gminy Sławno z dnia 30 listopada 2015 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy 
i zagospodarowania tych odpadów  załącznik Nr 7 do siwz
- oraz  Uchwale Nr XXIII/184/16 Rady Gminy Sławno z dnia 30 czerwca 2016 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy 
Sławno  załącznik Nr 8  do SIWZ
na podstawie zawarcia z właścicielami nieruchomości umów wynajmu, dzierżawy lub innej formy dysponowania pojemnikami bez ponoszenia przez właścicieli nieruchomości 
z tego tytułu kosztów.
1.6.2. Przekazywane pojemniki powinny być sprawne technicznie, czyste i estetyczne, 
z nadrukiem logo firmy, wyposażone w kółka jezdne i klapę, przystosowane 
do mechanicznego opróżniania przez śmieciarki.
1.6.3. Jeżeli na terenie nieruchomości odpady  komunalne są zbierane i odbierane w sposób selektywny to nieruchomość będzie wyposażone w:
-  1 pojemnik o poj. 120 l na odpady zmieszane,
- 1 pojemnik o poj. 120 l na odpady segregowane z przeznaczeniem na makulaturę,
    tworzywa sztuczne, puszki, opakowania wielomateriałowe,
-  1 pojemnik o poj. 120 l na odpady segregowane z przeznaczeniem na szkło. 
1.6.4. Jeżeli na terenie nieruchomości odpady  komunalne są zbierane i odbierane w sposób nieselektywny to nieruchomość będzie wyposażona w:
- 1 pojemnik o poj. 120 l na odpady zmieszane.
1.6.4.1. Nieruchomości zamieszkałe na terenie Gminy Sławno 
Lp.	Nieruchomości zamieszkałe przez:	Liczba *
1.	1 mieszkańca	221
2.	2 mieszkańców	414
3.	3 mieszkańców	325
4.	4 mieszkańców	384
5.	5 mieszkańców	264
6.	6 mieszkańców	140
7.	7 mieszkańców	71
8.	8 mieszkańców	30
9.	9 mieszkańców	13
10.	10 mieszkańców	7
11.	11 i więcej mieszkańców	3
	Razem:	1872
* - szacunkowa liczba nieruchomości
1.6.5. Punkty selektywnego zbierania odpadów komunalnych umiejscowione będą 
przy budynkach użyteczności publicznej między innymi:
a)    Zespół Szkół Samorządowych w Prymusowej Woli,
b)    Publiczne Gimnazjum im. Kazimierza Wielkiego w Szadkowicach,
c)    Publiczna Szkoła Podstawowa w Celestynowie,
d)    Publiczna Szkoła Podstawowa  im. ks. Jana Twardowskiego w Kamieniu,
e)    Publiczna Szkoła Podstawowa w Kozeninie,
f)     Publiczna Szkoła Podstawowa im. W. i H. Ossowskich w Kunicach,
g)    Publiczna Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Sławnie,
h)    Publiczna Szkoła Podstawowa w Zachorzowie,
i)     Urząd Gminy w Sławnie ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego Nr 31.
które należy wyposażyć w następujące pojemniki:
a) po 1 pojemniku na odpady segregowane - z przeznaczeniem na tworzywa sztuczne 
o poj. 120 l; 
b) po 1 pojemniku na odpady segregowane - z przeznaczeniem na szkło o poj. 120 l;
1.6.6. Ilość posesji w których odpady gromadzone będą w sposób nieselektywny może wynosić ok. ~ 0,1 % wszystkich posesji. 
1.6.7. Koszt wyposażenia w pojemniki należy wkalkulować w oferowaną cenę ryczałtową zamówienia.
1.6.8. Pojemniki będą przekazywane przez Wykonawcę mieszkańcom na zasadach określonych w Uchwale Nr XV/117/15  Rady Gminy Sławno z dnia 30 listopada 2015 r. 
w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług 
w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy i zagospodarowania tych odpadów. 
1.6.9. Pojemniki będą przez Wykonawcę dostarczane mieszkańcom na posesje w terminie:
a) 7 dni od podpisania umowy w przypadku pierwszego wyposażenia nieruchomości 
w pojemniki,
b) w terminie 2 dni  od przyjęcia przez zamawiającego zlecenia - w przypadku wyposażenia 
nieruchomości w dodatkowe pojemniki.
W terminie 14 dni od daty podpisania umowy  wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu raport o ilości i rodzaju pojemników znajdujących się na poszczególnych nieruchomościach wraz z  informacją o posesjach, do których pojemników nie dostarczono 
(z podaniem przyczyny niedostarczenia).
1.6.10. Wykonawca wyposaży PSZOK w pojemniki w ilości i o rodzajach wynikających 
z potrzeb  z uwzględnieniem Uchwał Rady Gminy stanowiących załącznik nr 7 i 8 do SIWZ.
1.6.11. Wykonawca wyposaży punkty, w których odbywać się będzie zbiórka przeterminowanych leków oraz punkty, w których odbywać się będzie zbiórka zużytych baterii i akumulatorów w odpowiednie pojemniki z uwzględnieniem potrzeb występujących 
w danych punktach. Odbiór jak z PSZOK  raz w miesiącu.
1.6.12. Jeżeli podczas odbierania odpadów dojdzie do uszkodzenia lub zniszczenia pojemników z winy wykonawcy, wykonawca zobowiązany będzie do wymiany uszkodzonego pojemnika na własny koszt.
1.7. Częstotliwość i zasady odbioru i wywozu odpadów.
1.7.1. Odbiór i wywóz odpadów komunalnych wykonawca będzie realizował z częstotliwością  zmieszane odpady komunalne  odbiór raz w miesiącu oraz segregowane odpady komunalne  odbiór raz w miesiącu zgodnie z  zasadami  określonymi w Uchwale 
Nr XV/117/15  Rady Gminy Sławno z dnia 30 listopada 2015 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy 
i zagospodarowania tych odpadów.
1.7.2. Odbiór i wywóz odpadów komunalnych wykonawca będzie realizował 
w poszczególnych miejscowościach zawsze w ten sam dzień roboczy tygodnia. 
W sytuacji, gdy dzień wywozu jest ustawowo dniem wolnym od pracy (święto), wywóz odpadów nastąpi w pierwszym dniu roboczym po dniu wolnym.
1.7.3. Wykonawca zobowiązany jest do opracowania i dostarczenia Zamawiającemu przed podpisaniem umowy harmonogramu wywozu odpadów z poszczególnych miejscowości. 
1.7.4. Harmonogram odbierania odpadów komunalnych z uwzględnieniem poszczególnych rodzajów odpadów obejmujący okres od 1 stycznia 2017 r. do 31 grudnia 2017 r. powinien być opracowany przez Wykonawcę i zaakceptowany przez Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia w formie papierowej do wszystkich nieruchomości zamieszkałych harmonogramu odbierania odpadów w terminie 7 dni od daty podpisania umowy.
1.7.5. Wykonawca zobowiązany jest wprowadzić zmiany w harmonogramie w terminie 
7 dni od zgłoszenia w formie pisemnej zapotrzebowania przez Zamawiającego, przekazać Zamawiającemu zmieniony harmonogram  do akceptacji, a po zaakceptowaniu niezwłocznie dostarczyć harmonogram właścicielom nieruchomości w formie papierowej. 
1.7.6. Wykonawca zobowiązany jest do dystrybucji również innych dokumentów związanych ze zbiórką odpadów komunalnych (ulotki) dostarczonych od Zamawiającego o ile nie wymagają one potwierdzenia odbioru. 
1.7.7. Podczas realizacji umowy niedopuszczalne jest mieszanie selektywnie zebranych odpadów komunalnych z odpadami niesegregowanymi.
1.7.8. Wykonawca zobowiązany jest do sukcesywnego wywozu odpadów z PSZOK w dniu jego funkcjonowania, tak aby zapewnić możliwość ciągłego dostarczania odpadów przez mieszkańców.
1.7.9. Wykonawca zobowiązany jest do opróżniania punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych raz w miesiącu. 
1.7.10. Wykonawca zobowiązany będzie odbierać z pojemników przeterminowane leki, zużyte baterie oraz akumulatory raz w miesiącu. 
1.7.11. Odbiór odpadów będzie następował  z pojemników wystawionych przez właściciela nieruchomości na zewnątrz posesji, do drogi dojazdowej lub ustawionych w pergolach śmietnikowych, do których zapewniony jest swobodny dojazd.
1.7.12. W razie awarii pojazdu Wykonawca zobowiązany jest zapewnić pojazd zastępczy 
o zbliżonych parametrach.
1.8. Kontrola  obowiązku segregowania odpadów.
1.8.1. Wykonawca zobowiązany jest do monitorowania ciążącego na właścicielu nieruchomości obowiązku segregowania odpadów komunalnych.
1.8.2. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku segregacji odpadów, wykonawca odbiera odpady jako zmieszane. 
1.8.3. W takim przypadku wykonawca umieszcza na pokrywie pojemnika znacznik 
(np. samoprzylepna kartka) informujący właściciela nieruchomości o otrzymaniu ostrzeżenia za nie przestrzeganie obowiązku segregowania odpadów. 
1.8.4. O zaistniałej sytuacji wykonawca zawiadamia Zamawiającego drogą elektroniczną, faxem  lub pisemnie, w terminie do 3 dni roboczych. Do zawiadomienia wykonawca dołącza protokół określający: dzień wywozu, miejscowość, ulicę i numer posesji oraz krótki opis obrazujący podstawę udzielenia ostrzeżenia właścicielowi nieruchomości. Do protokołu zobowiązany jest dołączyć również dokumentację fotograficzną z datownikiem. 
1.9. Wykonawca zobowiązany będzie do prowadzenia i przekazania Zamawiającemu dokumentacji związanej z przedmiotem zamówienia:
1) Sprawozdań, o których mowa w art. 9n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku 
w gminach i Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 17 czerwca 2016 r.  w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych i zebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi.
2) Innych informacji na temat odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów, jeżeli w trakcie realizacji zamówienia Zamawiający nałoży taki obowiązek. Obowiązek ten dotyczyć może jedynie informacji, w posiadaniu których będzie wykonawca. 
3) Jako załączniki do faktury kwartalnej wykonawca załączy karty przekazania zmieszanych odpadów komunalnych (uwzględniające nr karty, datę, kod, rodzaj, wagę) do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK) oraz odpadów selektywnie zebranych  zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami. Karty przekazania odpadów,
o których mowa w zdaniu poprzednim muszą jednoznacznie stwierdzać, że odpady pochodzą z terenu gminy Sławno.
4) Raportów kwartalnych zawierających określenie ilości i rodzajów przekazywanych pojemników w danym kwartale wraz z uaktualnionym raportem o ilości i rodzaju pojemników znajdujących się na poszczególnych nieruchomościach (załącznik do faktury).
1.10. Pozostałe obowiązki Wykonawcy:
1.10.1. Wykonawca podczas realizacji przedmiotu umowy zobowiązany jest do dostarczenia dokumentów potwierdzających zapewnienie osiągnięcia odpowiednich poziomów recyklingu odbieranych odpadów komunalnych zgodnie z art. 3b i 3c ustawy o utrzymaniu czystości 
i porządku w gminach oraz rozporządzeniami wykonawczymi w tym zakresie.
1.10.2. Prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami prawa obowiązującymi w tym zakresie. 
1.10.3. Przekazywanie odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania zmieszanych odpadów komunalnych przeznaczonych 
do składowania do właściwej Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych lub, w szczególnych przypadkach, do instalacji przewidzianej do zastępczej obsługi regionu, zgodnie z uchwałą Nr XXVI/482/12 Sejmiku Województwa Łódzkiego z dnia 21 czerwca 
2012 r. w sprawie wykonania Planu gospodarki odpadami województwa łódzkiego 2012
zmienionej uchwałą Nr XXXV/687/13 Sejmiku Województwa Łódzkiego z dnia 26 kwietnia 2013 r., uchwałą Nr XXXVIII/726/13 Sejmiku Województwa Łódzkiego z dnia 24 czerwca 
2013 r., uchwałą Nr XLI/765/13 Sejmiku Województwa Łódzkiego z dnia 29 października 
2013 r., uchwałą Nr XLV/834/14 Sejmiku Województwa Łódzkiego z dnia 31 marca 2014 r., uchwałą Nr XIII/150/15 Sejmiku Województwa Łódzkiego z dnia 15 lipca 2015 r. oraz uchwałą Nr XII/278/16 Sejmiku Województwa łódzkiego z dnia 26 kwietnia 2016 r. w sprawie wykonania Planu gospodarki odpadami województwa łódzkiego 2012. 
1.10.4. Przekazywanie selektywne zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku 
i unieszkodliwiania zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w ustawie z dnia 14 grudnia 2012 o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 z późn. zm.).
1.10.5. W sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamknięcie drogi) gdy 
nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z harmonogramem, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą i może polegać w szczególności na wyznaczeniu zastępczych miejsc gromadzenia odpadów przez właścicieli nieruchomości oraz innych terminów ich odbioru  taki sposób spełnienia świadczenia wynikającego z umowy może być wykonywany jedynie po uzyskaniu wcześniejszej akceptacji Zamawiającego.






1.11. Wspólny Słownik Zamówień (CPV):

90.50.00.00-2 - Usługi związane z odpadami
90.51.31.00-7 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych.
90.53.30.00-2 - Usługi zagospodarowania odpadów
90.51.20.00-9 - Usługi transportu odpadów,
90.51.40.00-3 - Usługi recyklingu odpadów
90.53.30.00-2 - Usługi gospodarki odpadami

1.12. Obowiązujące przepisy prawa
Odbiór odpadów komunalnych wykonawca będzie świadczył zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności:

USTAWY:
1) ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2016 r., poz. 672 
ze  zm.),
2) ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach 
(Dz. U. z 2016 r., poz. 250 ze  zm.),
3) ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21 ze  zm.),
4) ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r., poz. 2164 ze  zm.),
5) ustawa z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym 
(Dz. U. z 2015 r., poz. 1688), 
6) ustawa z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach (Dz. U. z 2016 r., poz. 1803),
7) ustawa z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2015 r., poz. 469 ze  zm.),
ROZPORZĄDZENIA:
1) rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2014 r., poz. 1973),
2) rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2014 r., poz. 1923),
3) rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r., poz. 645),
4) rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 17 czerwca 2016 r. w sprawie wzorów
sprawozdań o odebranych i zebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi 
(Dz. U. z 2016 r., poz. 934),
5) rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych
do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy tych odpadów 
(Dz. U. z 2012 r., poz. 676),
6) rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości 
(Dz. U. z 2013 r., poz. 122). 
AKTY PRAWA MIEJSCOWEGO:
1)	Uchwała Nr XV/117/15 Rady Gminy Sławno z dnia 30 listopada 2015 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy 
i zagospodarowania tych odpadów.
2)	Uchwała Nr XXIII/184/16 Rady Gminy Sławno z dnia 30 czerwca 2016 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sławno.
2. Wymagania stawiane Wykonawcy:
2.1. Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość usług oraz zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia.
2.2. Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy.
2.3. Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez Zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy.
2.4. Określenie przez Wykonawcę telefonów kontaktowych i numerów fax. oraz innych ustaleń niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia.
2.5. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia.
3. Standardy sanitarne wykonywania usług oraz ochrony środowiska:
Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do spełnienia następujących minimalnych wymagań:
1.	Posiadania wyposażenia umożliwiającego odbieranie odpadów komunalnych 
od właścicieli nieruchomości oraz zapewnienia jego odpowiedniego stanu technicznego. Należy zapewnić aby:
1)	w posiadaniu podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości znajdowały się co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, a także co najmniej jeden pojazd 
do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej;
2)	pojazdy były w widocznym miejscu trwale i czytelnie oznakowane nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne 
od właścicieli nieruchomości;
3)	na terenie bazy magazynowo - transportowej znajdowały się urządzenia do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych przed ich transportem do miejsc przetwarzania.
2.	Utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości;
1)	urządzenia, były utrzymane we właściwym stanie technicznym i sanitarnym;
2)	pojazdy i urządzenia były zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostawaniem 
się na zewnątrz odpadów, podczas ich magazynowania, przeładunku, a także transportu;
3)	pojazdy i urządzenia były poddawane myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc, 
a w okresie letnim nie rzadziej niż raz na 2 tygodnie;
4)	podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości posiadał aktualne dokumenty potwierdzające wykonanie czynności, o których mowa w pkt 3;
5)	na koniec każdego dnia roboczego pojazdy były opróżnione z odpadów i były parkowane wyłącznie na terenie bazy magazynowo - transportowej.
3.	Spełnienia wymagań technicznych dotyczących wyposażenia pojazdów do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości;
1)	konstrukcja pojazdów zabezpieczała przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizowała oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady;
2)	pojazdy były wyposażone w system:
a)	monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu 
i miejscach postojów oraz
b)	czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów
-	umożliwiający weryfikację tych danych;
3)	pojazdy były wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników.

4.	Wymogi dotyczące zatrudnienia pracowników 

1. Stosownie do postanowień zawartych w przepisie art. 29 ust. 3a ustawy Zamawiający 
    określa następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonywanie 
    w ocenie Zamawiającego jest wykonywaniem pracy w rozumieniu przepisu art. 22 § 1 
    Kodeksu pracy, tj. wykonywaniem pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy 
   i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę: 
a. odbiór (w tym załadunek) odpadów i transport (przewóz odpadów) we wskazane przez 
    Zamawiającego miejsce/a oraz ich rozładunek, a w razie konieczności również 
    uprzątnięcie terenu w przypadku jego zanieczyszczenia, 
b. przygotowywanie dokumentacji ilościowo  jakościowej odpadów i raportów dla 
     Zamawiającego. 
2. Obowiązek ten dotyczy także podwykonawców - wykonawca jest zobowiązany zawrzeć
     w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców 
     do zatrudnienia na umowę o prace wszystkich osób wykonujących, wskazane wyżej 
     czynności.
3. Wykonawca składa wykaz osób oddelegowanych do realizacji zamówienia wraz 
     z oświadczeniem o tym, że są zatrudnieni na podstawie umowy o pracę przed 
     przystąpieniem do wykonywania prac. 
4.	W tym celu Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania od pracowników zgody 
na przetwarzanie danych osobowych. 
5. Każdorazowa zmiana wykazu osób, o którym mowa w ust. 3 nie wymaga aneksu do 
      umowy (wykonawca przedstawia korektę listy osób oddelegowanych do wykonywania 
      zamówienia do wiadomości zamawiającego).
6.Zamawiający zastrzega sobie prawo przeprowadzenia kontroli na miejscu wykonywania 
   zamówienia w celu zweryfikowania, czy osoby wykonujące czynności przy realizacji 
   zamówienia są osobami wskazanymi przez wykonawcę w wykazie, o którym mowa 
   w ust. 3. 
7.Osoby oddelegowane przez wykonawcę są zobowiązane podać imię i nazwisko podczas 
   kontroli przeprowadzanej przez zamawiającego. 
8.W razie odmowy podania danych umożliwiających identyfikację osób wykonujących prace 
   zamawiający wzywa wykonawcę  do wydania zakazu wykonywania przez te osoby prac 
   do momentu wyjaśnienia podstawy ich zatrudnienia oraz wzywa wykonawcę do złożenia 
   pisemnego oświadczenia wskazującego dane osób, które odmówiły podania imienia 
   i nazwiska podczas kontroli zamawiającego.
9. Wykonawca jest zobowiązany nie później niż w ciągu 2 dni od dnia wezwania przez 
     zamawiającego przedstawić dowody zatrudnienia na umowę o prace osób wskazanych 
     w wykazie, o którym mowa w ustępie 3  jeżeli zamawiający o to wystąpi.
10. Wykonawca do każdej faktury musi złożyć oświadczenie o zatrudnianiu wszystkich osób 
      wskazanych w wykazie o którym mowa w ust. 3 na podstawie umowy o pracę.

11.Zamawiający jako administrator danych osobowych w rozumieniu przepisu 
     art. 7 pkt 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych 
    (Dz. U. z 2016 r. poz. 922) zobowiązuje się do zachowania poufności danych 
    osobowych, o których mowa w pkt. 4.4, oraz do ich zabezpieczenia 
    przed udostępnieniem osobom nieuprawnionym. 

<br /><br /><b>II.5) Główny kod CPV: </b>90500000-2<br /><b> Dodatkowe kody CPV:</b>90513100-7,
                90533000-2,
                90512000-9,
                90514000-3,
                90533000-2<br /><b>
                II.6) Całkowita wartość zamówienia </b><i>(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia)</i>:
              
              <br />
              Wartość bez VAT:
              <br />
              Waluta:
              <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><i>(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów  szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)</i></div><br /><b>
                II.7)
                Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7  lub w art. 134 ust. 6 pkt 3  ustawy Pzp:
              </b>
                nie
              <br /><b>II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:</b><div style="padding-left: 20px">
                    data zakończenia: 31/12/2017<br /></div><br /><b>II.9) Informacje dodatkowe: </b></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>
                III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów</b><br />
                Określenie warunków:
                 Zamawiający nie określa szczegółowego sposobu oceny spełniania tego warunku.
Zamawiający uzna warunek za spełniony gdy Wykonawca złoży oświadczenie załacznik nr 3 do siwz<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.2)  Sytuacja finansowa lub ekonomiczna  </b><br />
                Określenie warunków:
                 Zamawiający nie określa szczegółowego sposobu oceny spełniania tego warunku.
Zamawiający uzna warunek za spełniony gdy Wykonawca złoży oświadczenie załącznik nr 3 do siwz<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa </b><br />
                Określenie warunków:
                      a) zdolności technicznej
Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że dysponuje bądź  będzie posiadać lub dysponować sprzętem niezbędnym do realizacji przedmiotu zmówienia, w ilości co najmniej: 

1) dwóch  pojazdów  przystosowanych  do  odbierania  odpadów  zmieszanych    odpadów 
      komunalnych, 
2)   dwóch pojazdów przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, 

3)   jednego pojazdu do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej, 

spełniające wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. 
w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r., poz. 122). 
<br />
                Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
                
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                </div><b>
                III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1  ustawy Pzp</b><br /><b>III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp</b>
                  nie
                <br /></div><b>
                III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                  Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
                </b><br />
                  tak
                <br /><b>
                  Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
                </b><br />
                  nie
                </div><b>
                III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>
                III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:</b><br />  Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, może wezwać wykonawcę, którego oferta 
          została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie
          aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów potwierdzających 
         okoliczności, o których mowa w art. 25 ust.1, takich jak:
      a) wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy
            w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania 
            tymi zasobami, zgodny ze wzorem stanowiącym załącznik nr 5., do SIWZ, 
<br /><b>III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:</b><br /></div><b>
                III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>
                III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
              </b><div style="padding-left: 20px">a)	Wypełniony i podpisany  formularz oferty sporządzony zgodnie z treścią i formą zawartą 
we wzorze (wg załączonego wzoru Nr 1 ) 
b)	Oświadczenie wstępne wg wzoru stanowiącego załącznik Nr 2 do SIWZ wraz załącznikami.
c)	oświadczenie o dysponowaniu bazą magazynowo  transportową - załącznik Nr 4 do siwz,
d)	Dokument pełnomocnictwa  ( oryginał lub notarialnie poświadczona kopia ) do podpisania 
oferty, jeżeli oferta nie została podpisana przez osoby upoważnione do tych czynności 
dokumentem rejestracyjnym, również w przypadku złożenia  oferty przez wykonawców 
ubiegających się o zamówienie wspólnie ( np. konsorcjum, sp. cywilna ), pełnomocnictwo 
powinno   jednoznacznie   określać zakres umocowania  i wskazywać osobę pełnomocnika.
Jeżeli wykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, zamawiający wzywa do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba, że mimo ich złożenie oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 
           W przypadku podmiotów występujących wspólnie w dokumencie pełnomocnictwa należy 
        wskazać wszystkich wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, 
       a każdy z nich powinien podpisać się pod tym dokumentem.
Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej 
       W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia 
         wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23
1) w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej zamawiającego informacji, 
      o której mowa w art. 86 ust. 5 p.z.p. (informacja zamieszczana po otwarciu ofert), 
      przekazują zamawiającemu  oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej 
      samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 p.z.p. Wraz ze złożeniem 
       oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą 
       nie prowadzą  do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 

</div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA IV: PROCEDURA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>IV.1) OPIS </b><br /><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: </b>
                przetarg nieograniczony
              <br /><b>IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                </div><br /><b>IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
                <br />
                  nie
                <br />
                Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
              </b><br /><i>
                (przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
              </i><div style="padding-left: 20px">
                Liczba wykonawców  <br />
                Przewidywana minimalna liczba wykonawców  <br />
                Maksymalna liczba wykonawców  <br />
                Kryteria selekcji wykonawców:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Umowa ramowa będzie zawarta:
                <br /><br />
                Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>IV.1.8) Aukcja elektroniczna </b><br /><b>
                Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej </b><i>(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) </i>
                nie
              <br /><b>Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: </b><br /><b>Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:</b><br />
                nie
              <br />

              
                Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie  termin ich udostępnienia:
              
              <br />
              Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej: 
              <br />
              Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień): 
              <br />
              Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
              <br />
              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej: 
              <br />


              Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Aukcja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                <br />
                Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
                <br /></div><br /><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT </b><br /><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b><br /><b>IV.2.2) Kryteria</b><br /><div style="padding-left: 20px"><table><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>cena </td><td>60</td></tr><tr><td>częstotliwość odbioru odpadów na osiedlu bloków  w miejscowości Grudzeń Las  ( KCz )</td><td>20</td></tr><tr><td>częstotliwość odbioru odpadów wielkogabarytowych (KG)</td><td>20</td></tr></table></div><br /><b>IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp </b>(przetarg nieograniczony)
              <br />
                tak
              <br /><b>IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne </b><br /><b>IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem</b><br />
              Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
              
                nie
              <br />
              Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
              <br /><br />
              Informacje dodatkowe
              <br /><br /><br /><b>IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego</b><br />
              Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
              <br /><br />
              Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
              <br /><br />
              Wstępny harmonogram postępowania:
              <br /><br />
              Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
              <br /><br /><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego</b><br />
              Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
              <br />
                nie
              <br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.4) Licytacja elektroniczna  </b><br />
              Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Licytacja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną  zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                </div>

              Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy: 
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>IV.5) ZMIANA UMOWY</b><br /><b>Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:</b>
                tak

                <br />
                Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
                <br />W szczególności Zamawiający ustanawia następujące warunki umożliwiające zmianę treści umowy:
1. zmiany ogólne :
a) zmiana adresu/siedziby Zamawiającego/Wykonawcy,
b) zmiana osób występujących po stronie Zamawiającego/Wykonawcy,
c) zdarzenia losowe osób
d) zmiany terminu ustawienia pojemników na nieruchomościach, w zależności od terminu 
    podpisania umowy 
e) zmiany w zakresie sposobu realizacji umowy w przypadku zmiany przepisów prawa, 
       w tym zmiany przepisów prawa lokalnego ( np. Regulaminu utrzymania czystości i porządku
       w gminie Sławno,
2. zmiany wpływające na wysokość wynagrodzenia:
a) zmiana postanowień umowy w związku ze zmianą stawki podatku od towarów i usług   
     (VAT) w przypadku zmiany obowiązujących, w tym w zakresie przepisów.
3. Określa się następujący tryb dokonywania zmian postanowień umowy:
a) zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić wyłącznie, za zgodą obu stron 
      wyrażoną na piśmie, pod rygorem nieważności,
b) strona występująca o zmianę postanowień zawartej umowy zobowiązana jest do   
       udokumentowania zaistnienia powyższych okoliczności,
c) wniosek o zmianę postanowień zawartej umowy musi być wyrażony na  piśmie.
4. Zmiany umowy stosownie do postanowień art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych. 
<br /><b>IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE </b><br /><br /><b>IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym </b><i>(jeżeli dotyczy): </i><br /><br /><b>Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym</b><br /><br /><b>IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: </b><br />
              Data: 22/12/2016, godzina: 10:00,
              <br />
              Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
              <br />
                nie
              <br />
              Wskazać powody:
              <br /><br />
              Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
              <br />&gt;
              <br /><b>IV.6.3) Termin związania ofertą: </b>
                okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
              <br /><b>IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.6) Informacje dodatkowe:</b><br /></div></div></div>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com