JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20130412/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20130412/144018-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Świdnica: Wykonanie robót budowlanych dla zadania pn.: Przebudowa ulic Polna Droga  i Sprzymierzeńców w Świdnicy - Etap I - Przebudowa ulic Polna Droga  i Sprzymierzeńców w Świdnicy na odcinku od  ul. Piaskowej do ul. Rycerskiej, wraz z przebudową  wiaduktu  kolejowego w ciągu łącznicy PLK nr 771 nad w/w ulicami</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 144018 - 2013; data zamieszczenia: 12.04.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Prezydent Miasta Świdnicy , ul. Armii Krajowej 49, 58-100 Świdnica, woj. dolnośląskie, tel. 074 8562850, faks 074 8523110.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.swidnica.bip-gov.info.pl</li><li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> www.swidnica.bip-gov.info.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonanie robót budowlanych dla zadania pn.: Przebudowa ulic Polna Droga  i Sprzymierzeńców w Świdnicy - Etap I - Przebudowa ulic Polna Droga  i Sprzymierzeńców w Świdnicy na odcinku od  ul. Piaskowej do ul. Rycerskiej, wraz z przebudową  wiaduktu  kolejowego w ciągu łącznicy PLK nr 771 nad w/w ulicami.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 3. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
3.1.1 Przedmiot zamówienia
Zakres zamówienia obejmuje wykonanie robót budowlano-montażowych okreœlonych
w dokumentacji projektowej i STWiOR z wyłonionym w niniejszym postępowaniu Wykonawcš, wraz z uzyskaniem pozwoleń na użytkowanie obiektu (wiadukt i infrastruktura drogowa).
Przedmiot niniejszego zamówienia będzie realizowany w oparciu o umowę, projekty budowlane
i wykonawcze, zapisy Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, zgodnie z wiedzš budowlanš, przepisami szczególnymi oraz decyzjš o pozwoleniu na budowę Nr 386/2012 z dnia
5 kwietnia 2012 roku, znak WB.6740.266.2012-4 dla zadania pn.: „Przebudowa ulic Polna Droga i Sprzymierzeńców w Œwidnicy – Etap I - Przebudowa ulic Polna Droga
i Sprzymierzeńców w Œwidnicy, na odcinku od ul. Piaskowej do ul. Rycerskiej wraz
z przebudowš wiaduktu kolejowego w cišgu łšcznicy PLK nr 771 nad w/w ulicami”.
Zakres robót obejmuje m. in. :
1) Przebudowę drogi gminnej zgodnie z projektem branży drogowej na długoœci 133,74 mb
w tym:
- wykonanie jezdni o nawierzchni bitumicznej szerokoœci 8.00 m,
- wykonanie chodnika o szerokoœci 2.70 m z kostki betonowej,
- wykonanie cišgu pieszo-rowerowego o szerokoœci 3,8m z kostki betonowej
- wykonanie obramowania jezdni z krawężników betonowych 20/30 cm.
2) Przebudowę urzšdzeń infrastruktury podziemnej w tym:
- Sieć instalacyjna gazowa (usunięcie kolizji) – przełożenie istniejšcego gazocišgu ?100 mm o długoœci 140mb zlokalizowanego pod jezdniš wiaduktu i wbudowanie go w projektowany cišg pieszo rowerowy, wykonanie przyłšczy.
- Usunięcie kolizji poprzez likwidację istniejšcego wodocišgu zlokalizowanego pod jezdniš wiaduktu i wbudowanie nowego odcinka sieci wodocišgowej ? 300mm o długoœci 40 mb
w projektowany cišg pieszo rowerowy wraz z robotami towarzyszšcymi.
- Sieć kanalizacyjna i deszczowa - wykonanie rezerwowego odcinka kanału deszczowego
z rur PE ? 500 mm około 40 mb, wbudowanie 8 szt wpustów ulicznych i przykanalików o dł. 42 mb, wbudowanie 2 szt studni rewizyjnych o œr. 1500 mm.
3) Przełożenie istniejšcej sieci kablowej n/n spod wiaduktu typu K-2 YAKY 120mm2 oraz odcinka kabla oœwietlenia ulicznego o długoœci 40 mb, przedłużenie o 125 mb istniejšcego kabla energetycznego zasilajšcego oœwietlenie uliczne , demontaż 9 szt lamp ulicznych
i wykonanie nowych 10 szt punktów oœwietlenia ulicznego.
4) Przebudowa wiaduktu - obejmuje rozbiórkę konstrukcji kamienno – ceglanej i budowę nowego wiaduktu i podtorza. Zastosowano rozwišzanie konstrukcyjne w postaci obiektu gruntowo-powłokowego. W częœci C SIWZ załšczono częœć technologicznš budowy nowego wiaduktu, w której przedstawiono szczegóły zastosowanego rozwišzania zarówno w formie rysunkowej jak i opisowej.
3.1.2. Zadanie realizowane będzie na terenie kolejowym, na podstawie Porozumienia Nr IZDK – 02/2012, zawartego w dniu 10.04.2012 r. pomiędzy Zarzšdcš Infrastruktury Kolejowej PKP Polskie Linie Kolejowe S.A, z siedzibš w Warszawie przy ul. Targowej 74, a Gminš Miasto Œwidnica. Zgodnie z zapisem § 7 punkt 5 i 6 ww. porozumienia warunkiem rozpoczęcia robót budowlanych jest zamknięcie toru łšcznicy nr 771 po wczeœniejszym oddaniu objazdu na nieczynnym odcinku linii kolejowej nr 285 pomiędzy stacjami : Œwidnica Przedmieœcie – Œwidnica Kraszowice do eksploatacji.
3.1.3. Wszelkie roboty w zakresie budowy nowego wiaduktu i odbudowie podtorza będš wykonywane
w porozumieniu z Zakładem Linii Kolejowych w Wałbrzychu, (dalej: ZLK Wałbrzych).
3.1.4. Przed rozpoczęciem realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca winien uzyskać zgodę na wejœcie na teren kolejowy od PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Centrum Zarzšdzania Ruchem Kolejowym we Wrocławiu –IDDE6.
3.1.5. Uzyskanie zgody na wejœcie na teren kolejowy jest możliwie po uprzednim opracowaniu przez służby PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Zakład Linii Kolejowych w Wałbrzychu, Regulaminu Tymczasowego Prowadzenia Ruchu w czasie wykonywania robót budowlanych. Zamawiajšcy informuje, że wniosek o wszczęcie opracowywania regulaminu złożył w ZLK Wałbrzych w dniu 13.02.2013 r.
3.2. Wspólny słownik zamówień publicznych CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurocišgów , linii komunikacyjnych
i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównanie terenu
45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni,
3.3. Lokalizacja
3.3.1. Obszar zainwestowania obejmuje działki nr 2174, AM -15; obręb nr 0005 – Zachód ; nr 93 AM- 19; obręb nr 0004 – Œródmieœcie stanowišcych własnoœć Gminy Miasto Œwidnica oraz częœci działek nr 1 AM -1 obręb nr 0006 – Kraszowice, nr 2, 3, AM -1; obręb nr 0006 – Kraszowice
i nr 145/6, 145/7, 145/14, 145/15 AM- 19; obręb nr 0004 – Œródmieœcie stanowišce teren kolejowy należšcy do Skarbu Państwa, a będšcy w zarzšdzie Polskich Linii Kolejowych – Oddział Gospodarowania Nieruchomoœciami we Wrocławiu ul. Joannitów 13 ; 50-525 Wrocław.
3.3.2.Zamawiajšcy zaleca dokonania wizji lokalnej terenu przeznaczonego pod realizację przedmiotu zamówienia.
3.4. Zakres przedmiotu zamówienia
3.4.1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w:
3.4.1.1. dokumentacji, stanowišcej załšcznik C do SIWZ, obejmujšcej:
1) Projekt budowlany wykonawczy przebudowy wiaduktu.
2) Projekt wykonawczy branży drogowej.
3) Projekt budowlany zmiany trasy kabla NN i oœwietlenia ulicznego
4) Projekt budowlano wykonawczy przełożenia sieci wodocišgowej, gazowej oraz wykonanie rezerwowego kanału kanalizacyjnego.
5) Dokumentację geotechnicznš.
6) Projekt docelowej organizacji ruchu.
7) Projekt budowlany.
8) Specyfikację technicznš wykonania i odbioru robót budowlanych - STWiORB.
3.4.1.2. niniejszym SIWZ
3.4.2.Dokumentacja projektowa została opracowana przez:
Firmę „EKSPERT” – Sp. z o.o.
ul. Storczykowa 9
57-300 Jaszkowa Dolna
Imiona i nazwiska osób opracowujšcych częœci składowe dokumentacji projektowej:
- Konstrukcja: mgr inż. Jan Bernard Michalski
- Instalacje elektryczne: inż. Zbigniew Zieja
- Instalacje sanitarne: mgr inż. Władysław Jakubczyk
- Drogi: mgr inż. Robert Szczepanek
Dokumentacja, o której mowa w pkt. 3.4.1. a także przedmiar robót, stanowišcy zał. D do SIWZ znajdujš się na stronie internetowej Zamawiajšcego www.swidnica.bip-gov.info.pl w katalogu zamówienia publiczne.
UWAGA ! Przedmiar robót stanowi wyłšcznie materiał poglšdowy, nie stanowi samodzielnego opisu przedmiotu zamówienia i nie należy mu przypisywać roli funkcji o których mowa w § 4 ust.1 pkt. 3 Rozporzšdzenia Ministra Infrastruktury z dnia 02.09.2004 r. (Dz. U. z 2004 r. nr 202, poz. 2072). Załšczony jest w celu ułatwienia dokonania wyceny oferty przez Wykonawcę. Przedmiaru nie należy wypełniać ani załšczać do oferty.
Dokumentacja projektowa w wersji papierowej jest do wglšdu w siedzibie Zamawiajšcego – Urzšd Miejski w Œwidnicy, ul. Armii Krajowej nr 49, Referat Inwestycji – pok. 217.
3.4.3. Ponadto zakres robót obejmuje inne prace niezbędne do należytego wykonania zamówienia w tym:
1) oznakowanie placu budowy,
2) organizację zaplecza budowy ( miejsce, pobór energii, wody, dozorowanie itd.),
3) w zwišzku z wykonywaniem robót na terenie kolejowym m. in:
- wyprzedzajšce uzyskanie pozwolenia wejœcia na teren kolejowy od PKP PLK S.A.,
z zachowaniem procedur kolejowych obowišzujšcych w tym zakresie i uzyskanie niezbędnych przepustek/zezwoleń uprawniajšcych pracowników do wstępu na obszar kolejowy poza wyznaczonym terenem budowy. W przypadku zaistnienia takiej potrzeby - podjęcie wszelkich niezbędnych czynnoœci w celu uzyskania tymczasowego regulaminu prowadzenia ruchu, zleconego do sporzšdzenia właœciwym merytorycznie komórkom ZLK Wałbrzych przez Zamawiajšcego.
- zapewnienie, we własnym zakresie i na własny koszt właœciwej organizacji pracy, wyprzedzajšce złożenie wniosku o przeszkolenie pracowników do ZLK Wałbrzych i delegowanie na przeszkolenie wszystkich pracowników, którzy będš poruszać się po terenie kolejowym; teren kolejowy jako plac budowy może być przez „kolej” przekazany Wykonawcy po złożeniu przez Wykonawcę oœwiadczenia o przebytym szkoleniu BHP i o aktualnoœci badań pracowników zatrudnionych przy robotach prowadzonych na terenie kolejowym,
- wyprzedzajšce zawarcie Porozumienia z ZLK Wałbrzych, dotyczšcego współdziałania pracodawców (Wykonawcy i jego podwykonawców), których pracownicy będš wykonywać prace na terenie kolejowym w zakresie zapewnienia warunków BHP oraz wyznaczenia przez Wykonawcę koordynatora sprawujšcego nadzór w zakresie BHP nad wszystkimi pracownikami zatrudnionymi w tym samym miejscu,
- dotrzymanie wszelkich koniecznych procedur dotyczšcych przejęcia placu budowy, prowadzenia prac budowlanych oraz odbiorów tych robót, wynikajšcych z przepisów kolejowych.
4) prowadzenie robót na terenie kolejowym zgodnie ze specyfikacjš technicznš wykonania
i odbioru robót prowadzonych na terenie kolejowym,
5) wywiezienie nadmiaru ziemi uzyskanej przy przebudowie wiaduktu i materiałów budowlanych uzyskanych z rozbiórki nadajšcych się do ponownego wbudowania w miejsce wskazane przez Zamawiajšcego na odległoœć 1 km,
6) wywóz gruzu i innych materiałów nieużytecznych na składowisko odpadów (odpowiedzialnoœć za miejsce składowania i koszty składowania ponosi Wykonawca) i uporzšdkowanie terenu budowy,
7) uzgadnianie z projektantem szczegółów prac, zgodnie ze wskazaniem w projekcie budowlanym
i wykonawczym,
8) niezwłoczne zawiadomienie Zamawiajšcego o wszelkich zagrożeniach lub nowych okolicznoœciach wynikłych w trakcie prowadzenia robót,
9) zawarcie umów z dostawcami mediów na czas realizacji umowy,
10) sporzšdzenie kompletnej dokumentacji budowlanej powykonawczej, w tym geodezyjnych powykonawczych inwentaryzacji,
11) przygotowanie wszystkich dokumentów potrzebnych do uzyskania wymaganego pozwolenia na użytkowanie obiektów, których dotyczš roboty budowlane objęte przedmiotem zamówienia,
12) zawiadomienie w imieniu Zamawiajšcego właœciwych instytucji o zakończeniu robót
i zamiarze przystšpienia do użytkowania,
13) reprezentowanie Zamawiajšcego we wszystkich procedurach zmierzajšcych do uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektów, których dotyczš roboty budowlane objęte przedmiotem zamówienia, w tym dla obiektów i robót wykonanych na terenie kolejowym,
14) przekazanie Zamawiajšcemu pozwolenia na użytkowanie wraz z innymi dokumentami potrzebnymi do rozpoczęcia użytkowania obiektów, których dotyczš roboty budowlane objęte przedmiotem zamówienia, w tym dla obiektów i robót wykonanych na terenie kolejowym,
15) przygotowanie materiałów potrzebnych do uzyskania przez Zamawiajšcego niezbędnych pozwoleń i decyzji wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych uzgodnień, opinii, ekspertyz, pozwoleń i decyzji w celu przekazania nowych obiektów do eksploatacji ,
16) przeprowadzenie badań i pomiarów gwarancyjnych, testów parametrów eksploatacyjnych,
17) przeglšdy i usługi serwisowe w okresie usuwania wad oraz w okresie rękojmi,
18) wykonywanie wszystkich obowišzków Wykonawcy wynikajšcych z obowišzku zrealizowania robót budowlanych i z obowišzku pełnienia funkcji gospodarza terenu i zarzšdcy obiektów przekazanych Wykonawcy jako plac budowy,
19) uzyskanie pozwolenia na użytkowanie obiektów ( wiadukt i infrastruktura drogowa).
3.5. Warunki wykonania robót
3.5.1. Wykonawca zapewni sprawowanie kierownictwa robót przez kierownika robót wskazanego
w ofercie, posiadajšcego odpowiednie kwalifikacje zawodowe i uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi, zgodnie z wymogami Prawa Budowlanego.
3.5.2. Wykonawca zobowišzany jest do wykonania przedmiotu zamówienia z należytš starannoœciš, zgodnie z obowišzujšcymi przepisami, normami technicznymi, standardami, zasadami sztuki budowlanej, etykš zawodowš oraz postanowieniami projektu umowy.
3.5.3. Wszystkie roboty winny być wykonane zgodnie z przepisami, instrukcjami, wytycznymi budowy
i odbiorów obiektów infrastruktury kolejowej PKP PLK S.A pod nadzorem uprawnionych pracowników.
3.5.4. Wykonawca odpowiedzialny jest za prowadzenie robót zgodnie z warunkami SIWZ, za jakoœć zastosowanych materiałów i wykonywanych robót oraz za ich zgodnoœć z dokumentacjš,
o której mowa w pkt. 3.4. 1 SIWZ.
3.5.5. Wszelkie materiały, urzšdzenia i technologie niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia zostanš nabyte we własnym zakresie przez Wykonawcę; Wykonawca dostarczy materiały
i zrealizuje przedmiot zamówienia przy użyciu własnych lub wypożyczonych we własnym zakresie, na własny koszt narzędzi i œrodków transportu.
3.5.6. Zamawiajšcy dopuszcza zastosowanie materiałów staro użytecznych (dotyczy remontu podtorza), tylko w przypadkach dopuszczonych w STWiORB. Wbudowanie materiałów staro użytecznych, nie zwalnia Wykonawcy od odpowiedzialnoœci za skutki wynikajšce
z ich zastosowania oraz gwarancję.
3.5.7. Wszelkie inne materiały użyte do wykonania przedmiotu umowy (tj. wszystkie poza dopuszczonymi do użycia w STWiORB materiałami staro użytecznymi) muszš być nowe
i zgodne z obowišzujšcym prawem, normami i wymaganiami producentów oraz muszš spełniać wymogi ustawy z dnia 16.04.2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2004 r. Nr 92 poz. 881). Wykonawca ma obowišzek posiadać w stosunku do nowych materiałów i urzšdzeń dokumenty, potwierdzajšce pozwolenie na ich zastosowanie/wbudowanie, tj: atest, certyfikat na znak bezpieczeństwa, certyfikat lub deklarację zgodnoœci z polskš normš (lub innš normš obowišzujšcš w miejscu wykonywania przedmiotu zamówienia) lub z aprobatš technicznš, œwiadectwo dopuszczenia wydane przez odpowiednio uprawnione instytucje. Wykonawca jest zobowišzany do przekazania Zamawiajšcemu wyżej wymienionych dokumentów podczas odbioru końcowego robót.
3.5.8. Wykonawca zobowišzany jest do okazania Zamawiajšcemu dokumentów, o których mowa
w pkt. 3.5.7. na każdym etapie realizacji robót.
3.5.9. Wytyczenie w planie i wyznaczenie wysokoœci elementów robót stanowi koszt Wykonawcy. Następstwa błędów spowodowanych przez Wykonawcę przy wykonaniu w/w prac zostanš poprawione przez Wykonawcę, na jego koszt.
3.5.10. Wykonawca jest odpowiedzialny za ochronę terenu robót i za wszelkie materiały
i narzędzia używane do robót od dnia rozpoczęcia robót do dnia ich protokolarnego odbioru.
3.5.11. Wykonawca, we własnym zakresie i na własny koszt zrealizuje tymczasowe obiekty
i urzšdzenia na terenie placu budowy (punkt poboru wody, punkt poboru energii elektrycznej, zabezpieczenie terenu budowy) w miejscu uzgodnionym zarówno
z przedstawicielem Zamawiajšcego jak i przedstawicielem PKP PLK .
3.5.12. Wykonawca będzie ponosił koszty organizacji terenu budowy, koszty oznakowania
i zagospodarowania zaplecza budowy, zużycia wody i energii w okresie realizacji robót, koszty utrzymania i konserwacji tymczasowych obiektów i urzšdzeń zwišzanych
z terenem budowy oraz innych nakładów, niestanowišcych wartoœci robót budowlanych,
a niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia. W/w koszty Wykonawca ujmie w cenie ofertowej.
3.5.13. Wykonawca, od dnia protokolarnego przekazania placu budowy odpowiada za utrzymanie ładu i porzšdku, usuwanie na swój koszt wszelkich œmieci, odpadów, opakowań i innych pozostałoœci po zużytych materiałach. W przypadku zaniechana, czynnoœci porzšdkowe mogš zostać wykonane przez Zamawiajšcego na koszt Wykonawcy.
3.5.14. Wykonawca odpowiedzialny jest za zabezpieczenie i oznakowanie prowadzonych robót oraz dbanie o stan techniczny i prawidłowoœć ich oznakowania przez cały okres trwania realizacji przedmiotu zamówienia.
3.5.15. Roboty należy prowadzić w sposób zapewniajšcy cišgłoœć pracy i bezpieczeństwo osób
i mienia znajdujšcych się w strefie zagrożenia. Wszelkie koszty zwišzane ze stratami przez niewłaœciwe zabezpieczenie obiektu będš obcišżać Wykonawcę.
3.5.16. Wykonawca zobowišzany jest do:
1) prowadzenia dokumentacji dla czynnoœci wykonywanych w ramach realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z właœciwymi przepisami.
2) koordynacji prac realizowanych przez ewentualnych podwykonawców,
3) likwidacji placu budowy i zaplecza socjalno – technicznego bezzwłocznie po zakończeniu prac, lecz nie póŸniej niż w terminie 10 dni kalendarzowych od daty dokonania odbioru końcowego,
4) naprawienia i doprowadzenia do stanu poprzedniego, własnym staraniem i na własny koszt, zniszczonego lub uszkodzonego majštku PKP PLK,
5) ponoszenia wszelkiej odpowiedzialnoœci za szkody odniesienie przez osoby trzecie
w wyniku realizacji robót będšcych przedmiotem zamówienia, oraz w wyniku nieterminowego naprawienia powstałych szkód,
6) odsunięcia od wykonywania pracy osób, które przez swój brak kwalifikacji lub z innego powodu, zagrażajš w jakikolwiek sposób należytemu wykonaniu przedmiotu zamówienia.
7) przekazywania Zamawiajšcemu, na zgłoszone przez niego żšdanie, informacji dotyczšcych wykonywanych robót lub innych czynnoœci objętych przedmiotem zamówienia oraz umożliwienia Zamawiajšcemu przeprowadzenia kontroli ich wykonywania.
3.5.17. Wykonawca ma obowišzek znać i stosować w czasie prowadzenia robót przepisy dotyczšce ochrony przeciwpożarowej, ochrony œrodowiska naturalnego i BHP.
3.5.18. Wykonawca gwarantuje, że wszystkie osoby zatrudnione przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia będš posiadały aktualne badania lekarskie oraz będš przeszkolone
w zakresie BHP.
3.5.19. Wykonawca zobowišzuje się do złożenia oryginałów pisemnego oœwiadczenia (wg wzoru stanowišcego załšcznik nr 7 do projektu umowy) Wykonawcy lub podwykonawców przed
rozpoczęciem realizacji umowy w zakresie:
1) aktualnoœci badań lekarskich pracowników Wykonawcy,
2) aktualnoœci szkoleń w dziedzinie bhp pracowników wykonawcy,
3) posiadania przez pracowników wymaganych kwalifikacji, szkoleń i egzaminów zgodnie
z odrębnymi uregulowaniami,
4) posiadania i używania przez pracowników œrodków ochrony indywidualnej odzieży
i obuwia roboczego
3.5.20. Wykonawca odpowiada za ochronę instalacji i urzšdzeń nad, na i podziemnych zlokalizowanych w obszarze robót (wraz z transportem i składowaniem). Wszelkie uszkodzenia Wykonawca usunie niezwłocznie i na własny koszt.
3.5.21. Po zakończeniu prac budowlanych realizowanych w ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca dokona próbnego obcišżenia toru na nowym wiadukcie, które okreœli noœnoœć wiaduktu. Noœnoœć ta nie może być niższa niż przewidziana w projekcie budowlanym. Wyniki pomiarów będš podstawš oddania obiektu do użytkowania. Koszty pomiarów Wykonawca ujmie w cenie ofertowej.
3.5.22. Wykonawca zobowišzany jest do przekazania na właœciwe wysypisko odpadów, materiałów
z rozbiórki nienadajšcych się do ponownego wbudowania.
3.5.23. Wykonawca zobowišzany jest do szczególnie ostrożnego rozebrania podtorza i elementów kamiennych wiaduktu nadajšcych się do ponownego wbudowania oraz ich wywiezienia
w miejsce wskazane przez Zamawiajšcego na odległoœć 1 km.
3.5.24. Zgodnie z ustawš z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (DZ.U. Nr 62, poz. 628 z póŸn. zm.)Wykonawca zobowišzany jest do utylizacji stanowišcych niebezpieczne odpady materiałów odzyskanych, tj. wymontowanych w trakcie wykonywanego przedmiotu zamówienia.
Koszty utylizacji materiałów rozbiórkowych Wykonawca ujmie w cenie oferty. Wykonawca na żšdanie Zamawiajšcego zobowišzany jest do okazania właœciwego dokumentu potwierdzajšcego przekazanie wszystkich tego wymagajšcych odpadów do utylizacji, zgodnie z obowišzujšcymi przepisami prawa.
3.5.25. Zamawiajšcy zapewni sprawowanie nadzoru inwestorskiego w poszczególnych branżach przez osoby posiadajšce stosowne uprawnienia oraz dodatkowo przy przebudowie wiaduktu
i podtorza odpowiednie uprawnienia kolejowe.
3.5.26. Polecenia Inspektora nadzoru dotyczšce realizacji robót będš wykonywane przez Wykonawcę nie póŸniej niż w czasie przez niego wyznaczonym, pod groŸbš wstrzymania robót. Skutki finansowe z tytułu wstrzymania robót w takiej sytuacji ponosi Wykonawca.
3.5.27. Zamawiajšcy w każdym czasie będzie uprawniony do przeprowadzenia kontroli prowadzonych robót lub innych czynnoœci objętych przedmiotem zamówienia pod względem ich jakoœci oraz terminowoœci.
3.5.28. Wykonawca umieœci na budowie w widocznym miejscu ogłoszenie zawierajšce dane dotyczšce bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia oraz uzgodni i udostępni miejsca na umieszczenie tablic informacyjnych wymaganych ze względu na współfinansowanie Projektu ze œrodków UE w ramach RPO WD na lata 2007-2013.
3.5.29. W zwišzku z uzyskaniem przez Zamawiajšcego dofinansowania inwestycji ze œrodków UE
w ramach RPO WD na lata 2007-2013, Wykonawca zobowišzany jest do podjęcia wszelkich działań w tym organizacyjnych w celu zapewnienia terminowego, w każdym aspekcie zgodnego z niniejszym SIWZ wykonania przedmiotu umowy.
3.5.30. Zamawiajšcy zachowuje prawo dostępu do terenu budowy dla wskazanych przez siebie innych wykonawców (np. Zakład Gazowniczy w Wałbrzychu, Œwidnickie Przedsiębiorstwo Wodocišgów i Kanalizacji, Zakład Energetyczny, spółki telekomunikacyjne, ..), w celu realizacji przez tych wykonawców własnych zadań inwestycyjnych i prowadzenia robót na podstawie odrębnych pozwoleń na budowę lub zgłoszenia robót, wyłšczonych z przedmiotu niniejszej umowy.
3.6 Warunki odbioru robót
3.6.1. Wszystkie odbiory dokonywane sš na budowie.
3.6.2. Odbiory częœciowe robót następować będš po zakończeniu poszczególnych elementów przez Zamawiajšcego na wniosek Wykonawcy a po zakończeniu wszystkich robót w IV kwartale odbiorem końcowym.
3.6.3. Odbioru dokonuje każdorazowo Zamawiajšcy, przy współudziale inspektorów nadzoru
w poszczególnych branżach oraz przedstawiciela ZLK Wałbrzych w zakresie obiektów kolejowych.
3.6.4. O gotowoœci do każdego z odbiorów Wykonawca powiadomi pisemnie Zamawiajšcego i ZLK Wałbrzych w zakresie obiektów kolejowych.
3.6.5. Odbiory częœciowe robót będš zakończone odpowiednio protokołami odbioru częœciowymi wykonanych robót. Protokoły sporzšdzane będš przez kierownika robót, zgodnie ze wzorem stanowišcym załšcznik nr 5 do projektu umowy (w zakresie obiektów kolejowych) i zatwierdzone przez inspektora nadzoru oraz przedstawiciela ZLK Wałbrzych, natomiast na obiekty infrastruktury drogowej protokoły należy sporzšdzać na standartowych drukach.
3.6.6. Przed zgłoszeniem gotowoœci do odbioru końcowego zadania, Wykonawca zobowišzany jest do uporzšdkowania terenu budowy i dostarczenia inspektorowi nadzoru inwestorskiego wszystkich wymaganych art. 57 ust. 1 i 2 ustawy Prawo Budowlane w szczególnoœci;
- protokołu odbioru częœciowego i protokołów przekazania do eksploatacji,
- protokołów robót ulegajšcych zakryciu (robót zanikowych),
- protokołu z dokonania próbnego obcišżenia toru na nowym wiadukcie okreœlajšcego noœnoœć wiaduktu. Noœnoœć ta nie może być niższa niż przewidziana w projekcie budowlanym. Wyniki pomiarów będš podstawš oddania obiektu do użytkowania.
- wyników kontroli jakoœci, pomiarów geodezyjnych,
- œwiadectw jakoœci, certyfikatów, atestów lub innych dokumentów wymienionych
w rozdz. 3, ust. 3.5 pkt 3.5.8.,
- innych dokumentów mogšcych mieć wpływ na przebieg odbioru.
Niekompletna dokumentacja odbiorowa powodować będzie odmowę Zamawiajšcego do przystšpienia do czynnoœci odbioru ostatecznego.
3.6.7. Komisyjny końcowy odbiór robót zorganizowany będzie przez Zamawiajšcego w terminie 7 dni roboczych od daty pisemnego zgłoszenia zakończenia robót, z zastrzeżeniem jw. Podstawš rozpoczęcia czynnoœci odbioru ostatecznego będzie zawiadomienie pisemne Wykonawcy wszystkich uczestników odbioru, tj. Zamawiajšcego, inspektora nadzoru, przedstawicieli gestorów poszczególnych mediów podlegajšcych przebudowie, przedstawiciela ZLK Wałbrzych
o zakończeniu wszystkich robót będšcych przedmiotem zamówienia, oraz potwierdzenie przez inspektorów nadzoru kompletnoœci przekazanych im przez Wykonawcę dokumentów odbiorowych.
3.6.8. Po zakończeniu prac budowlanych realizowanych w ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca dokona próbnego obcišżenia toru na nowym wiadukcie, które okreœli noœnoœć wiaduktu. Noœnoœć ta nie może być niższa niż przewidziana w projekcie budowlanym. Wyniki pomiarów będš podstawš oddania obiektu do użytkowania. Koszty pomiarów Wykonawca ujmie w cenie ofertowej.
3.6.9. Z czynnoœci odbioru końcowego robót będzie spisany protokół (zgodnie ze wzorem stanowišcym zał. nr 5 do projektu umowy dla obiektów kolejowych, oraz oddzielny dla infrastruktury drogowej), podpisany przez Zamawiajšcego, inspektora nadzoru, przedstawicieli poszczególnych gestorów mediów podlegajšcych przebudowie, przedstawiciela ZLK Wałbrzych oraz Wykonawcę, zawierajšcy wszelkie ustalenia dokonane w czasie odbioru, jak też terminy wyznaczone na usunięcie stwierdzonych przy odbiorze wad. Data zakończenia realizacji przedmiotu zamówienia rozumiana jest jako data całkowitego zakończenia realizacji przedmiotu zamówienia, potwierdzona protokołami odbioru końcowego (wiadukt i infrastruktura drogowa) oraz uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie obiektu przez Wykonawcę
w imieniu Zamawiajšcego.
3.6.10. Zakończenie robót i zgłoszenie przez Wykonawcę gotowoœci do odbioru końcowego nastšpić winno w terminie gwarantujšcym możliwoœć zakończenia czynnoœci odbiorowych i podpisania protokołu końcowego odbioru robót, jak również uzyskania pozwolenia na użytkowanie
w imieniu Zamawiajšcego zgodnie z Art. 57 Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. „Prawo Budowlane” (Dz.U. z 2010 r. Nr 243, poz 1623 t.j.) w nieprzekraczalnym terminie, okreœlonym w rozdz.
4 SIWZ.
3.6.11. Szczegółowe warunki odbioru robót sš zgodne z projektem umowy dołšczonym do SIWZ.
3.7 Warunki rozliczenia robót
3.7.1. Za realizację przedmiotu zamówienia ustala się wynagrodzenie ryczałtowe zgodne z cenš ofertowš Wykonawcy.
3.7.2. Cena ryczałtowa uwzględnia wszystkie koszty wynikajšce z obowišzków Wykonawcy okreœlonych w niniejszej SIWZ, i projekcie umowy.
3.7.3. Przedmiot zamówienia zostanie rozliczony w sposób następujšcy:
1) Pierwsza faktura zostanie wystawiona na Zamawiajšcego przed zakończeniem III kwartału na kwotę nieprzekraczajšcš 50 % kwoty brutto wynagrodzenia Wykonawcy. Druga i kolejne zostanš wystawione przez Wykonawcę na Zamawiajšcego po protokolarnych odbiorach robót do wysokoœci 85% wynagrodzenia umownego brutto, proporcjonalnie do zaawansowania rzeczowego elementów robót. Podstawš wystawienia faktury częœciowej jest protokół częœciowego odbioru elementów wykonanych robót rozliczonych fakturš częœciowš, podpisany przez kierownika robót i potwierdzony przez inspektorów nadzoru inwestorskiego.
2) Faktura końcowa, zostanie wystawiona przez Wykonawcę na Zamawiajšcego po protokolarnym końcowym odbiorze robót przez Zamawiajšcego przy współudziale inspektorów nadzoru, przedstawicieli gestorów poszczególnych mediów oraz przedstawiciela ZLK Wałbrzych, uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie obiektu w imieniu Zamawiajšcego oraz przekazaniu uporzšdkowanego terenu budowy Zamawiajšcemu.
3.7.4. Terminy płatnoœci faktur ustala się do 30 dni od daty dostarczenia ich Zamawiajšcemu.
3.7.5. Szczegółowe warunki rozliczenia robót sš zgodne z projektem umowy dołšczonym do SIWZ
4. WYMAGANY TERMIN REALIZACJI PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
4.1 Okres realizacji przedmiotu zamówienia ustala się na:
a) rozpoczęcie realizacji w dniu protokolarnego przekazania placu budowy, nie póŸniej niż w terminie 5 dni od dnia podpisania umowy (podstawowym warunkiem rozpoczęcia robót budowlanych jest zamknięcie toru łšcznicy nr 771 po wczeœniejszym oddaniu objazdu na nieczynnym odcinku linii kolejowej nr 285 pomiędzy stacjami : Œwidnica Przedmieœcie – Œwidnica Kraszowice do eksploatacji).
b) zakończenie realizacji - 16.12.2013 r. (rozumiana jako data całkowitego zakończenia realizacji przedmiotu zamówienia, potwierdzona protokołem odbioru końcowego oraz uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie obiektu przez Wykonawcę w imieniu Zamawiajšcego).
UWAGA !
Wykonawca przed podpisaniem umowy o wykonanie niniejszego przedmiotu zamówienia sporzšdzi Harmonogram rzeczowo -finansowy realizacji robót i uzgodni go z Zamawiajšcym.
4.2 Harmonogram winien zawierać okreœlenie elementów dla robót, kolejnoœć w jakiej Wykonawca proponuje je realizować oraz częœciowe ceny ryczałtowe za wykonanie elementów robót.
4.3 Harmonogram będzie załšcznikiem do umowy o roboty budowlane.
4.4 Terminy wyszczególnione w harmonogramie będš na roboczo monitorowane przez osobę upoważnionš w tym zakresie przez Zamawiajšcego.
4.5 Wykonawca do dnia wprowadzenia na budowę sporzšdzi plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia.
4.6 Wykonawca rozpocznie roboty budowlane bez zbędnej zwłoki i następnie będzie prowadził roboty z należytym pospiechem i bez opóŸnienia , aby ukończyć je w terminie oznaczonym w ust. 4.1.
pkt. a i b. wliczajšc w to czas konieczny na przeprowadzenie z powodzeniem prób, sprawdzeń, pomiarów itp..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający w oparciu o  art.67 ust.1 pkt.3 UPZP przewiduje  możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 15% wartości zamówienia podstawowego.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.10.00.00-8, 45.23.30.00-9, 45.23.00.00-8, 45.23.32.00-1.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 16.12.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Oferta powinna być zabezpieczona wadium w wysokości: 120.000 zł (słownie: sto dwadzieścia tysięcy złotych).
Wadium winno zostać wniesione przed upływem terminu składania ofert, tj. przed 30.04.2013 r. przed godz. 9.00.
Wadium może być wniesione w formach określonych w art.45 ust.6 UPZP</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca spełnia warunek, jeżeli w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał: 
1. min. 1 robotę budowlaną polegającą na budowie lub przebudowie tunelu, wiaduktu lub mostu o wartości robót min. 2.000.000,00 PLN brutto
2.min. 1 robotę budowlaną polegającą na budowie lub przebudowie dróg, placów, parkingów łącznie z wymianą  lub przebudową infrastruktury podziemnej o łącznej wartości robót min. 2.000.000,00 PLN brutto. 
3.min. 1 robotę budowlaną polegającą na budowie lub przebudowie, lub remoncie, lub modernizacji toru kolejowego (lub torów kolejowych) o długości toru lub torów min 100 mb.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca spełnia warunek, jeżeli dysponuje osobami:

1.KIEROWNIK BUDOWY W SPECJALNOŚCI MOSTOWEJ
Osoba posiadająca wykształcenie wyższe techniczne, uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności mostowej oraz posiadająca doświadczenie przy kierowaniu co najmniej dwoma robotami budowlanymi, z których każda polegała na budowie lub przebudowie mostu kolejowego wraz z podtorzem o wartości robót min. 4,0 mln PLN brutto. 
2.KIEROWNIK ROBÓT W SPECJALNOŚCI DROGOWEJ
Osoba posiadająca wykształcenie techniczne, uprawnienia budowlane bez ograniczeń 
w specjalności drogowej, oraz posiadająca doświadczenie przy kierowaniu co najmniej dwoma robotami budowlanymi, z których każda polegała na budowie lub przebudowie dróg  o wartości robót min. 2 mln PLN brutto. 

3.KIEROWNIK ROBÓT W SPECJALNOŚCI INSTALACYJNEJ, SANITARNEJ 
Osoba posiadająca wykształcenie techniczne, uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, oraz posiadająca doświadczenie przy kierowaniu co najmniej dwoma robotami budowlanymi, z których każda polegała na kierowaniu robotami polegającymi na wykonaniu sieci i instalacji sanitarnych o łącznej wartości robót min. 400 tys. PLN brutto. Wykazane roboty mogą obejmować sieci i instalacje sanitarne realizowane łącznie lub oddzielnie. W przypadku wykazania doświadczenia na podstawie umów dotyczących oddzielnie sieci i oddzielnie instalacji sanitarnych:  dla sieci sanitarnych wartość każdej z robót musi wynosić min. 150 tys. PLN brutto.

4.KIEROWNIK ROBÓT W SPECJALNOŚCI INSTALACYJNEJ, ELEKTRYCZNEJ
Osoba posiadająca wykształcenie techniczne, uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji elektrycznych i energetycznych, oraz posiadająca doświadczenie przy kierowaniu co najmniej dwoma robotami budowlanymi, z których każda polegała na kierowaniu robotami polegającymi na wykonaniu sieci elektrycznych i energetycznych o łącznej wartości robót min. 200 tys. PLN brutto. Wykazane roboty mogą obejmować sieci energetyczne i elektryczne realizowane łącznie lub oddzielnie. 
W przypadku wykazania doświadczenia na podstawie umów dotyczących oddzielnie sieci elektrycznych i energetycznych  wartość każdej z robót musi wynosić min. 100 tys. PLN brutto.

Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji przez jedną osobę pod warunkiem, że osoba ta spełnia wymagania określone dla poszczególnych specjalności.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości minimum  2.000.000,00 zł.  (słownie: dwa miliony złotych), oraz że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, związanej z  przedmiotem  zamówienia na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż: 1.000.000,00 zł. (słownie: jeden milion złotych);</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Dodatkowo Wykonawca winien do oferty dołączyć:
dowód wniesienia wadium, zgodnie z zapisami rozdz.12, (załącznik nr 16do oferty Wykonawcy),
pełnomocnictwo do podpisania oferty  w przypadku, gdy ofertę podpisuje osoba (osoby nie wskazane w dokumencie rejestrowym) upoważniona  do składania oświadczeń woli przez Wykonawcę  (załącznik nr 17 do oferty Wykonawcy),
pełnomocnictwo dla pełnomocnika składającego ofertę w ramach oferty wspólnej (zał. nr 18  do oferty Wykonawcy),
zaparafowany projekt umowy - załącznik B do SIWZ (zał. nr 20  do oferty Wykonawcy),</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>21. 1.Zamawiający wymaga od Wykonawcy, aby zawarł z nim umowę w sprawie zamówienia publicznego na takich warunkach jak umowa, której projekt stanowi załącznik B do SIWZ (zał. Nr 18 do oferty Wykonawcy).
21. 2.Zamawiający przewiduje zmiany umowy w formie pisemnej - aneksem zaakceptowanym przez obie strony  w następujących przypadkach:
-jeżeli zmiana umowy jest korzystna dla Zamawiającego (korzyść ekonomiczna, techniczna, eksploatacyjna),np. z powodu uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonywania przedmiotu zamówienia proponowanych przez strony umowy, jeżeli te zmiany są korzystne dla Zamawiającego.
-jeżeli wystąpiły okoliczności, których przy dołożeniu należytej staranności strony na dzień podpisania umowy przewidzieć nie mogły, a wynikają one ze zmian przepisów prawa, które nastąpiły w czasie realizacji zamówienia, np. jeżeli nastąpi zmiana stawki podatku od towarów 
i usług (VAT),
21. 3.Wykonawca może przedłużyć termin wykonania przedmiotu umowy o czas opóźnienia, jeżeli takie opóźnienie jest lub będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu umowy w przypadku:
-zawieszenia robót przez Zamawiającego,
-wyjątkowo niekorzystnych warunków atmosferycznych,
-niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy, opóźnień spowodowanych procedurami wymaganymi przez stosowne spółki infrastrukturalne Grupy PKP 
-wystąpienia siły wyższej, przy czym za siłę wyższą uznaje się zdarzenie nagłe, nadzwyczajne, zewnętrzne i niemożliwe do przewidzenia, którego nie udało się uniknąć nawet w wypadku najwyższej staranności stron,
-zmian zakresu robót, w związku ze zmianą technologii dokonanych na wniosek Zamawiającego lub zaakceptowanych przez Zamawiającego,
-zmiany harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji inwestycji dokonanych na wniosek Zamawiającego, jeżeli zaistnienie w/w zdarzeń będzie miało wpływ na terminowe wykonanie przedmiotu umowy.
21. 4.Zamawiający może dokonać zmiany wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku wystąpienia robót niemożliwych wcześniej do przewidzenia, nieprzewidzianych w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót i w dokumentacji, których realizacja warunkuje prawidłowe wykonanie przedmiotu umowy. 
Podstawę zmiany wynagrodzenia będzie stanowić kalkulacja Wykonawcy pozytywnie zweryfikowana przez inspektora nadzoru oraz Zamawiającego.
21. 5.W przypadkach losowych Wykonawca może dokonać zmian osób, pełniących funkcje kierownicze na budowie z zachowaniem właściwych kwalifikacji zawodowych.
21. 6.Dopuszcza się wprowadzenie w umowie zmian dotyczących treści o charakterze informacyjnym lub instrukcyjnym, niezbędnym do realizacji Umowy, w szczególności zmian dotyczących numeru rachunku bankowego Wykonawcy lub Zamawiającego, zmiany osób upoważnionych do komunikowania się, zmiany osób odpowiedzialnych za potwierdzenie prawidłowej realizacji Umowy wraz z adresami, numerami telefonów, telefaksów, adresów poczty elektronicznej, itp. nie są zmianami istotnymi i zawsze dopuszczalne za porozumieniem stron.
21. 7.Zmiany w umowie mogą być dopuszczone wyłącznie pod warunkiem złożenia wniosku przez Wykonawcę i po akceptacji Zamawiającego.
21. 8.Zamawiający dopuszcza udzielenie zamówień uzupełniających, o którym mowa w art. 67  ust. 1 pkt  1a, pkt 5 i pkt  6 ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jednolity Dz.U. z 2010r.. Nr 113, poz. 759), stanowiących nie więcej niż 15% wartości zamówienia podstawowego
21. 9.Wszelkie zamówienia uzupełniające oraz roboty dodatkowe realizowane przez Wykonawcę nie mogą pogorszyć jakości technicznej i technologicznej przedmiotu zamówienia opisanego w dokumentacji projektowej.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.swidnica.bip-gov.info.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Świdnicy, ul. Armii Krajowej 49, 58-100 Świdnica, Miejskie Biuro Przetargów, pok. 124 I p..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 30.04.2013 godzina 09:00, miejsce: Urząd Miejski w Świdnicy, ul. Armii Krajowej 49, 58-100 Świdnica, Miejskie Biuro Przetargów, pok. 124 I p..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt współfinansowany przez Unie Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com