JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20220620/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //proc/self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20220620/0021405301-N-2022.html

<!-- Version 1.0.0 --><style type="text/css"> .normal { color: black; } h1.title { }</style> <h1 class="text-center mt-5 mb-5">Ogłoszenie o zamówieniu<br/> Roboty budowlane<br/> Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez przebudowę i rozbudowę odcinków dróg powiatowych. </h1> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY</h2> <h3 class="mb-0">1.1.) Rola zamawiającego</h3> <p class="mb-0">Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego</p> <h3 class="mb-0">1.2.) Nazwa zamawiającego: <span class="normal">Zarząd Dróg Powiatowych w Starachowicach</span></h3> <h3 class="mb-0">1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: <span class="normal">REGON 291019637</span></h3><h3 class="mb-0">1.5) Adres zamawiającego </h3> <h3 class="mb-0">1.5.1.) Ulica: <span class="normal">Ostrowiecka 15</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.2.) Miejscowość: <span class="normal">Starachowice</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.3.) Kod pocztowy: <span class="normal">27-200</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.4.) Województwo: <span class="normal">świętokrzyskie</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.5.) Kraj: <span class="normal">Polska</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: <span class="normal">PL721 - Kielecki</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: <span class="normal">www.sekretariat@zdp-starachowice.pl</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: <span class="normal">www.zdp-starachowice.pl</span></h3> <h3 class="mb-0"> 1.6.) Rodzaj zamawiającego: <span class="normal">Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: <span class="normal">Inna działalność</span> </h3> <p class="mb-0"> Zarząd dróg w odniesieniu do dróg powiatowych w zakresie planowania, budowy, modernizacji, utrzymania i ochrony dróg zgodnie z ustawą o drogach publicznych. </p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE</h2> <h3 class="mb-0">2.1.) Ogłoszenie dotyczy: </h3> <p class="mb-0"> Zamówienia publicznego </p> <h3 class="mb-0">2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej: </h3> <p class="mb-0"> Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez przebudowę i rozbudowę odcinków dróg powiatowych. </p> <h3 class="mb-0">2.4.) Identyfikator postępowania: <span class="normal">ocds-148610-33288a18-f074-11ec-9a86-f6f4c648a056</span></h3> <h3 class="mb-0">2.5.) Numer ogłoszenia: <span class="normal">2022/BZP 00214053</span></h3> <h3 class="mb-0">2.6.) Wersja ogłoszenia: <span class="normal">01</span></h3> <h3 class="mb-0">2.7.) Data ogłoszenia: <span class="normal">2022-06-20</span></h3> <h3 class="mb-0">2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">2.9.) Numer planu postępowań w BZP: <span class="normal">2022/BZP 00006216/08/P</span></h3> <h3 class="mb-0">2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań: </h3> <p class="mb-0">1.1.11 Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez przebudowę i rozbudowę odcinków dróg powiatowych</p> <h3 class="mb-0">2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną</h3> <p class="mb-0"> Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy </p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA</h2> <h3 class="mb-0">3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania</h3> http://www.zdp-starachowice.pl oraz https://miniportal.uzp.gov.pl/ <h3 class="mb-0">3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: <span class="normal">Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert,<br/>wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcą, z uwzględnieniem<br/>wyjątków określonych w Ustawie, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.<br/>Przez środki komunikacji elektronicznej rozumie się środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r.<br/>o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344).<br/>W przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami<br/>odbywa się przy użyciu:<br/>a) miniPortalu, który dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/<br/>b) ePUAPu, dostępnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal,<br/>c) poczty elektronicznej adres e-mail: sekretariat@zdp-starachowice.pl.</span></h3> <h3 class="mb-0">3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: <span class="normal">Wykonawca zamierzający wziąć udział<br/>w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP<br/>ma dostęp do następujących formularzy: „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz do „Formularza do<br/>komunikacji”.<br/>1. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów<br/>i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w:<br/>a) Instrukcji użytkownika systemu miniPortal dostępnego pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/Instrukcje<br/>b) Regulaminie korzystania z systemu miniPortal pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/WarunkiUslugi<br/>2. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz złożenia, zmiany,<br/>wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB.<br/>3. Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii<br/>dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji w zależności od obowiązkowej formy ich przekazania, przyjmuje się datę ich<br/>przekazania na ePUAP lub datę ich przekazania na pocztę elektroniczną (e-mail).<br/>4. Zamawiający przekazuje ID postępowania jako załącznik do niniejszej SWZ.<br/>5. Dane postępowanie można wyszukać również na Liście wszystkich postępowań na miniPortalu klikając wcześniej opcję „Dla<br/>Wykonawców” lub ze strony głównej z zakładki Postępowania.<br/>6. W postępowaniu o udzielenie zamówienia składanie oświadczeń, wniosków (innych niż oferta oraz dokumenty i oświadczenia<br/>jakie Wykonawca ma złożyć wraz z ofertą wskazane w ust.9 SWZ), zawiadomień oraz przekazywanie informacji odbywa się<br/>elektronicznie za pośrednictwem dedykowanego formularza: „Formularz do komunikacji” dostępnego na ePUAP oraz<br/>udostępnionego przez miniPortal lub za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: sekretariat@zdp-starachowice.pl. We<br/>wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem postępowania<br/>wskazanym w ust.2 pkt. 1 SWZ oraz numerem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych lub ID postępowania.<br/>7. Zamawiający może również komunikować się z Wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej, email: sekretariat@zdp starachowice.pl.<br/>8. Dokumenty elektroniczne, składane są przez Wykonawcę za pośrednictwem „Formularza do komunikacji” jako załączniki.<br/>Zamawiający dopuszcza również możliwość składania dokumentów elektronicznych za pomocą poczty elektronicznej, na wskazany<br/>w pkt 7. adres email.</span></h3> <h3 class="mb-0">3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: <span class="normal">Nie dotyczy</span></h3> <h3 class="mb-0">3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu: </h3> <p class="mb-0">polski</p> <h3 class="mb-0">3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): <span class="normal">Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że: <br/>	administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zarząd Dróg Powiatowych, 27-200 Starachowice ul. Ostrowiecka 15;<br/><br/>	Inspektorem Ochrony Danych w Zarządzie Dróg Powiatowych w Starachowicach jest Pan Paweł Żłobecki, kontakt pod adresem email: pawel.zlobecki@wp.pl.<br/><br/>Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego nr ZP.2510.16.2022<br/>pn: „Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez przebudowę i rozbudowę odcinków dróg powiatowych ”,<br/>obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy z dnia 11 września 2019 r. -Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2021r. poz. 1129) „Ustawa Pzp”, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z Ustawy Pzp; <br/><br/>	odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 i ust. 2 z zastrzeżeniem art.74 ust. 3 i 4. Ustawy Pzp; <br/><br/>	Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 Ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;<br/><br/>	w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;<br/><br/>	posiada Pani/Pan:<br/>−	na podstawie art. 15 ust. 1-3 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących.<br/> Pan/Pani jest uprawniony/uprawniona do uzyskania od zamawiającego potwierdzenia czy przetwarzane są jego/jej dane osobowe, a jeżeli ma to miejsce jest uprawniony/ uprawniona do uzyskania dostępu do nich oraz informacji określonych w art. 15 ust.1-3 RODO. <br/>Zamawiający w celu wykonania powyższego obowiązku może żądać od Pana/Pani wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania <br/>w szczególności:<br/>podania nazwy lub daty postepowania o udzielenie zamówienia, lub <br/>podania nazwy lub daty zakończonego postepowania o udzielenie zamówienia publicznego;<br/>−	na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;<br/>skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy <br/>w zakresie niezgodnym z Ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.</span></h3> <h3 class="mb-0">3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): <span class="normal">Na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych; <br/>Wystąpienie Pana/Pani z żądaniem ograniczenia przetwarzania danych osobowych <br/>nie ogranicza ich przetwarzania do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia. Od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia wniesienie powyższego żądania spowoduje ograniczenie przetwarzania Pana/Pani danych osobowych zawartych w protokole i załącznikach do protokołu. Zamawiający <br/>nie udostępni tych danych, chyba że zajdą przesłanki o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO * <br/><br/>−	prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;<br/><br/>	nie przysługuje Pani/Panu:<br/>−	w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;<br/>−	prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;<br/>−	na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</h2><h3 class="mb-0">4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.</h3> <h3 class="mb-0">4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.2.) Numer referencyjny: <span class="normal">ZP.2510.16.2022</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.3.) Rodzaj zamówienia: <span class="normal">Roboty budowlane</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.9.) Liczba części: <span class="normal">3</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części</h3> <h3 class="mb-0">4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3><h3 class="mb-0">4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:</h3> <h3 class="p-2 mt-4 bg-light">Część 1</h3> <h3 class="mb-0">4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia</h3> <p class="mb-0"> Zadanie 1 - Rozbudowa dróg powiatowych nr 0907 T Starachowice ul. Szkolna – ul. Oświatowa – ul. Majówka - ul. Leśna i nr 0618 T Lipie – Henryk „Szyb”.<br/>Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie, uzyskanie wymaganych prawem decyzji i zezwoleń na wykonanie robót budowlanych oraz realizacja zadania pn.: „ Przebudowa dróg powiatowych nr 0907 T Starachowice ul. Szkolna - ul. Oświatowa - ul. Majówka - ul. Leśna i nr 0618T Lipie - Henryk &#34; Szyb”. <br/>Zakres inwestycji na drodze powiatowej nr 0907 T rozpoczyna się w km 0+000 ( rondo zbiegu ulic Leśnej i Kościelnej ), a kończy w km 1+100,00 i obejmuje odcinek długości 1080,00 m, gdzie na odcinku 700,00 mb zakładane jest wykonanie ciągu pieszo-rowerowego wraz z oświetleniem, a na 380,00 m ma być wykonywane modernizacja odwodnienia.<br/>Zakres inwestycji na drodze powiatowej nr 0618 T rozpoczyna się w km 0+000 ( od skrzyżowania z drogą powiatową nr 0907 T Starachowice ul. Szkolna - ul. Oświatowa - ul. Majówka -ul. Leśna a kończy na skrzyżowaniu z droga powiatową nr 0617 T Starachowice – Lubienia), a kończy w km 1+570,00 i obejmuje odcinek długości 1570,00 m. <br/>Zakres zamówienia obejmuje w szczególności:<br/>a)	Opracowanie dokumentacji projektowych w ramach Programu Funkcjonalno-Użytkowego (PFU) wraz z uzyskaniem zezwolenia na rozpoczęcie wykonania robót budowlanych (Zgłoszenie zamiaru rozpoczęcia robót budowlanych lub pozwolenie na budowę) oraz wszystkich innych decyzji administracyjnych, uzgodnień i opinii niezbędnych dla zrealizowania zadania inwestycyjnego w tym wykonanie i zatwierdzenie aktualizacji projektu stałej organizacji ruchu oraz wykonanie i zatwierdzenie projektu tymczasowej organizacji ruchu wraz z oznakowaniem robót.<br/>b)	Wykonanie robót budowlanych wraz z niezbędną infrastrukturą towarzyszącą w oparciu o dokumentację projektową wykonaną przez Wykonawcę robót wraz ze świadczeniami nie będącymi robotami budowlanymi oraz w razie konieczności zabezpieczenie i przeniesienie zabytków małej architektury. Szczegółowy zakres robót jest przedstawiony w dalszej części PFU.<br/>c)	Sprawowanie nadzoru autorskiego nad opracowaną dokumentacją projektową.<br/>d)	Zgłoszenie zakończenia robót i uzyskanie jego przyjęcia przez Zamawiającego.<br/><br/>Szczegółowe opis robót będących przedmiotem zamówienia zawiera Program Funkcjonalno – Użytkowy (PFU). </p> <h3 class="mb-0">4.2.6.) Główny kod CPV: <span class="normal">45000000-7 - Roboty budowlane</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.7.) Dodatkowy kod CPV: </h3> <p class="mb-0">45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę</p> <p class="mb-0">45112710-5 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych</p> <p class="mb-0">45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne</p> <p class="mb-0">45221200-4 - Roboty budowlane w zakresie budowy tuneli, szybów i kolei podziemnej</p> <p class="mb-0">45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane</p> <p class="mb-0">45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu</p> <p class="mb-0">45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg</p> <p class="mb-0">45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg</p> <p class="mb-0">71322500-6 - Usługi inżynierii projektowej w zakresie sygnalizacji ruchu drogowego</p> <p class="mb-0">45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej</p> <h3 class="mb-0">4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: <span class="normal">17 miesiące</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.) Kryteria oceny ofert: </h3> <h3 class="mb-0">4.3.1.) Sposób oceny ofert: <span class="normal">Komisja dokona weryfikacji złożonych ofert. W przypadku gdy wykonawca nie złożył wymaganych w<br/>postępowaniu oświadczeń, dokumentów lub środków podmiotowych czy też są one niekompletne lub zawierają błędy, Zamawiający<br/>wezwie wykonawcę odpowiednio do złożenia, poprawienia lub uzupełnienia brakujących dokumentów. Komisja zweryfikuje oferty<br/>pod kątem przesłanek do odrzucenia na podstawie art.226 Ustawy, poprawi w ofertach zgodnie z art. 223 ust.2 Ustawy: oczywiste<br/>omyłki pisarskie, oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek, inne omyłki<br/>polegające na niezgodności oferty z dokumentami zamówienia, nie powodujące istotnych zmian w treści oferty - niezwłocznie<br/>zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona, a także zwróci się o ewentualne wyjaśnienia dotyczące treści<br/>złożonych ofert zgodnie z art. 223 ust. 1 Ustawy oraz ewentualne wyjaśnienia rażąco niskiej ceny, jeżeli zasadne jest wszczęcie<br/>procedury określonej w art.224 Ustawy.</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: <span class="normal">Procentowo</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: <span class="normal"> Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe </span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 1</h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Cena</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">60</span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 2</h3> <h3 class="mb-0">4.3.4.) Rodzaj kryterium: <span class="normal">inne.</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">okres gwarancji i rękojmi</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">40</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="p-2 mt-4 bg-light">Część 2</h3> <h3 class="mb-0">4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia</h3> <p class="mb-0"> Zadanie 2 - Przebudowa drogi powiatowej nr 0578 T Suchedniów – Mostki – Parszów <br/>na ul. Kamieniczki w msc. Parszów<br/>Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie, uzyskanie wymaganych prawem decyzji i zezwoleń na wykonanie robót budowlanych oraz realizacja zadania dot. drogi powiatowej nr 0578T. <br/>Zakres inwestycji na drodze powiatowej nr 0578T polegającej na budowie ciągu pieszo - rowerowego rozpoczyna się w km 0+000 (skrzyżowanie z DK42), a kończy w km 1+100 i obejmuje odcinek długości 1100,00 m. <br/>Zakres zamówienia obejmuje w szczególności:<br/>e)	Opracowanie dokumentacji projektowych w ramach Programu Funkcjonalno-Użytkowego (PFU) wraz z uzyskaniem zezwolenia na rozpoczęcie wykonania robót budowlanych (Zgłoszenie zamiaru rozpoczęcia robót budowlanych, pozwolenie na budowę lub decyzji ZRID) oraz wszystkich innych decyzji administracyjnych, uzgodnień i opinii niezbędnych dla zrealizowania zadania inwestycyjnego w tym wykonanie i zatwierdzenie aktualizacji projektu stałej organizacji ruchu oraz wykonanie i zatwierdzenie projektu tymczasowej organizacji ruchu wraz z oznakowaniem robót.<br/>f)	Wykonanie robót budowlanych wraz z niezbędną infrastrukturą towarzyszącą w oparciu o dokumentację projektową wykonaną przez Wykonawcę robót wraz ze świadczeniami nie będącymi robotami budowlanymi oraz w razie konieczności zabezpieczenie i przeniesienie zabytków małej architektury. Szczegółowy zakres robót jest przedstawiony w dalszej części PFU.<br/>g)	Sprawowanie nadzoru autorskiego nad opracowaną dokumentacją projektową.<br/>h)	Zgłoszenie zakończenia robót i uzyskanie jego przyjęcia przez Zamawiającego.<br/><br/>Szczegółowe opis robót będących przedmiotem zamówienia zawiera Program Funkcjonalno – Użytkowy (PFU). </p> <h3 class="mb-0">4.2.6.) Główny kod CPV: <span class="normal">45000000-7 - Roboty budowlane</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.7.) Dodatkowy kod CPV: </h3> <p class="mb-0">45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę</p> <p class="mb-0">45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne</p> <p class="mb-0">45112710-5 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych</p> <p class="mb-0">45221200-4 - Roboty budowlane w zakresie budowy tuneli, szybów i kolei podziemnej</p> <p class="mb-0">45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane</p> <p class="mb-0">45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu</p> <p class="mb-0">45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg</p> <p class="mb-0">45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg</p> <p class="mb-0">71322000-1 - Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej</p> <p class="mb-0">71322500-6 - Usługi inżynierii projektowej w zakresie sygnalizacji ruchu drogowego</p> <p class="mb-0">45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej</p> <h3 class="mb-0">4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: <span class="normal">17 miesiące</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.) Kryteria oceny ofert: </h3> <h3 class="mb-0">4.3.1.) Sposób oceny ofert: <span class="normal">Komisja dokona weryfikacji złożonych ofert. W przypadku gdy wykonawca nie złożył wymaganych w<br/>postępowaniu oświadczeń, dokumentów lub środków podmiotowych czy też są one niekompletne lub zawierają błędy, Zamawiający<br/>wezwie wykonawcę odpowiednio do złożenia, poprawienia lub uzupełnienia brakujących dokumentów. Komisja zweryfikuje oferty<br/>pod kątem przesłanek do odrzucenia na podstawie art.226 Ustawy, poprawi w ofertach zgodnie z art. 223 ust.2 Ustawy: oczywiste<br/>omyłki pisarskie, oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek, inne omyłki<br/>polegające na niezgodności oferty z dokumentami zamówienia, nie powodujące istotnych zmian w treści oferty - niezwłocznie<br/>zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona, a także zwróci się o ewentualne wyjaśnienia dotyczące treści<br/>złożonych ofert zgodnie z art. 223 ust. 1 Ustawy oraz ewentualne wyjaśnienia rażąco niskiej ceny, jeżeli zasadne jest wszczęcie<br/>procedury określonej w art.224 Ustawy.</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: <span class="normal">Procentowo</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: <span class="normal"> Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe </span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 1</h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Cena</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">60</span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 2</h3> <h3 class="mb-0">4.3.4.) Rodzaj kryterium: <span class="normal">inne.</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">okres gwarancji i rękojmi</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">40</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="p-2 mt-4 bg-light">Część 3</h3> <h3 class="mb-0">4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia</h3> <p class="mb-0"> Zadanie 3 - Przebudowa drogi powiatowej nr 0557 T Skarżysko-Kamienna - Mirzec <br/>w miejscowości Gadka<br/>Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie, uzyskanie wymaganych prawem decyzji i zezwoleń na wykonanie robót budowlanych oraz realizacja zadania pn.: „ Przebudowa drogi powiatowej nr 0557 T Skarżysko- Kamienna – Mirzec w miejscowościach Gadka i Mirzec”. <br/><br/>Zakres inwestycji na drodze powiatowej nr 0557 T podzielono na 4 etapy i każdy z nich ma przebieg:<br/> - Odcinek I polegający na przebudowie istniejącego chodnika rozpoczyna się w pikietażu roboczym 0+000 (skrzyżowanie z drogą powiatową nr 0559 T Jagodne - Gadka , a kończy w pikietażu roboczym 2+100,00 i obejmuje odcinek długości 2100,00 m. <br/>- Odcinek II polegający na budowie nowego chodnika rozpoczyna się w km roboczym 2+100,00 a kończy się na połączeniu z istniejącym chodnikiem w km 2+395,00<br/> - Odcinek III polegającym na budowie nowego chodnika rozpoczyna się w km roboczym 0+000,00 ( skrzyżowanie z DP Nr 0560 T) do km 0+125 do istniejącego chodnika w km roboczym 0+125,00<br/>- Odcinek IV polegającym na przebudowie nowego chodnika rozpoczyna się w km roboczym 0+125,00 ( początek istniejącego chodnika) a kończy się w km roboczym 0+355 ( w kierunku drogi wojewódzkiej nr 744).<br/><br/>Zakres zamówienia obejmuje w szczególności:<br/>i)	Opracowanie dokumentacji projektowych w ramach Programu Funkcjonalno-Użytkowego (PFU) wraz z uzyskaniem zezwolenia na rozpoczęcie wykonania robót budowlanych (Zgłoszenie zamiaru rozpoczęcia robót budowlanych lub pozwolenie na budowę) oraz wszystkich innych decyzji administracyjnych, uzgodnień i opinii niezbędnych dla zrealizowania zadania inwestycyjnego w tym wykonanie i zatwierdzenie aktualizacji projektu stałej organizacji ruchu oraz wykonanie i zatwierdzenie projektu tymczasowej organizacji ruchu wraz z oznakowaniem robót.<br/>j)	Wykonanie robót budowlanych wraz z niezbędną infrastrukturą towarzyszącą w oparciu o dokumentację projektową wykonaną przez Wykonawcę robót wraz ze świadczeniami nie będącymi robotami budowlanymi oraz w razie konieczności zabezpieczenie i przeniesienie zabytków małej architektury. Szczegółowy zakres robót jest przedstawiony w dalszej części PFU.<br/>k)	Sprawowanie nadzoru autorskiego nad opracowaną dokumentacją projektową.<br/>l)	Zgłoszenie zakończenia robót i uzyskanie jego przyjęcia przez Zamawiającego.<br/><br/>Szczegółowe opis robót będących przedmiotem zamówienia zawiera Program Funkcjonalno – Użytkowy (PFU). </p> <h3 class="mb-0">4.2.6.) Główny kod CPV: <span class="normal">45000000-7 - Roboty budowlane</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.7.) Dodatkowy kod CPV: </h3> <p class="mb-0">45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę</p> <p class="mb-0">45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne</p> <p class="mb-0">45112710-5 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych</p> <p class="mb-0">45221200-4 - Roboty budowlane w zakresie budowy tuneli, szybów i kolei podziemnej</p> <p class="mb-0">45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane</p> <p class="mb-0">45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu</p> <p class="mb-0">45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg</p> <p class="mb-0">45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg</p> <p class="mb-0">71322000-1 - Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej</p> <p class="mb-0">71322500-6 - Usługi inżynierii projektowej w zakresie sygnalizacji ruchu drogowego</p> <p class="mb-0">45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej</p> <h3 class="mb-0">4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: <span class="normal">17 miesiące</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.) Kryteria oceny ofert: </h3> <h3 class="mb-0">4.3.1.) Sposób oceny ofert: <span class="normal">Komisja dokona weryfikacji złożonych ofert. W przypadku gdy wykonawca nie złożył wymaganych w<br/>postępowaniu oświadczeń, dokumentów lub środków podmiotowych czy też są one niekompletne lub zawierają błędy, Zamawiający<br/>wezwie wykonawcę odpowiednio do złożenia, poprawienia lub uzupełnienia brakujących dokumentów. Komisja zweryfikuje oferty<br/>pod kątem przesłanek do odrzucenia na podstawie art.226 Ustawy, poprawi w ofertach zgodnie z art. 223 ust.2 Ustawy: oczywiste<br/>omyłki pisarskie, oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek, inne omyłki<br/>polegające na niezgodności oferty z dokumentami zamówienia, nie powodujące istotnych zmian w treści oferty - niezwłocznie<br/>zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona, a także zwróci się o ewentualne wyjaśnienia dotyczące treści<br/>złożonych ofert zgodnie z art. 223 ust. 1 Ustawy oraz ewentualne wyjaśnienia rażąco niskiej ceny, jeżeli zasadne jest wszczęcie<br/>procedury określonej w art.224 Ustawy.</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: <span class="normal">Procentowo</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: <span class="normal"> Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe </span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 1</h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Cena</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">60</span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 2</h3> <h3 class="mb-0">4.3.4.) Rodzaj kryterium: <span class="normal">inne.</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">okres gwarancji i rękojmi</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">40</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW</h2> <h3 class="mb-0">5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia: </h3> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 4</p> <h3 class="mb-0">5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.</h3> Warunek zostanie spełniony:<br/> <br/> a) jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu<br/> składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym <br/> okresie, zrealizował co najmniej: <br/><br/>Zadanie 1- jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, zrealizował co najmniej: - jedno zamówienie polegające na wykonaniu remontu, przebudowy, odbudowy, rozbudowy itp. drogi klasy minimum L, w ramach którego wykonał nawierzchnię bitumiczną (warstwa ścieralna) o powierzchni minimum 10 000,00 m2.<br/><br/>Zadanie 2 jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, zrealizował co najmniej: - jedno zamówienie polegające na wykonaniu remontu, przebudowy, odbudowy, rozbudowy itp. drogi klasy minimum L, w ramach którego wykonał nawierzchnię bitumiczną (warstwa ścieralna) o powierzchni minimum 3 300,00 m2.<br/><br/>Zadanie 3 - jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, zrealizował co najmniej: - minimum jedno zamówienie polegające na <br/>wykonaniu budowy, przebudowy, odbudowy, rozbudowy, remoncie itp. drogi, klasy min. L w ramach którego wykonał nawierzchnię z kostki brukowej betonowej o powierzchni minimum 4 000,00 m2.<br/><br/>W/w roboty mogą być wykonane w jednym lub w kilku zamówieniach.<br/><br/><br/> b)	wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia ( osoby skierowane przez wykonawcę do realizacji zamówienia) legitymujące się kwalifikacjami zawodowymi, uprawnieniami, doświadczeniem i wykształceniem odpowiednimi do funkcji jakie zostaną im powierzone:<br/><br/>Zadanie 1- Projektant w specjalności drogowej – 1 osoba <br/> Wskazana osoba musi posiadać uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności drogowej (podstawa prawna Ustawa <br/>Prawo budowlane) oraz posiadać doświadczenie zawodowe jako<br/>projektant w wykonaniu co najmniej 1 dokumentacji projektowej tj.<br/>projekt budowlany i wykonawczy, dotyczącej budowy lub rozbudowy lub przebudowy drogi klasy min. L.<br/><br/> Kierownik budowy – 1 osoba musi posiadać uprawnienia budowlane <br/> wymagane przepisami prawa do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej <br/> w zakresie kierowania robotami budowlanymi, specjalność drogowa lub <br/> odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie <br/> wcześniej obowiązujących przepisów (podstawa prawna Ustawa z dnia 7 lipca<br/> 1994 r. Prawo budowlane).<br/> <br/>Zadanie 2- Projektant w specjalności drogowej – 1 osoba <br/> Wskazana osoba musi posiadać uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności drogowej (podstawa prawna Ustawa <br/>Prawo budowlane) oraz posiadać doświadczenie zawodowe jako<br/>projektant w wykonaniu co najmniej 1 dokumentacji projektowej tj.<br/>projekt budowlany i wykonawczy, dotyczącej budowy lub rozbudowy lub przebudowy drogi klasy min. L.<br/> <br/>. Kierownik budowy – 1 osoba musi posiadać uprawnienia budowlane <br/> wymagane przepisami prawa do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej <br/> w zakresie kierowania robotami budowlanymi, specjalność drogowa lub <br/> odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie <br/> wcześniej obowiązujących przepisów (podstawa prawna Ustawa z dnia 7 lipca<br/> 1994 r. Prawo budowlane).<br/><br/>Zadanie 3 - Projektant w specjalności drogowej – 1 osoba <br/> Wskazana osoba musi posiadać uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności drogowej (podstawa prawna Ustawa <br/>Prawo budowlane) oraz posiadać doświadczenie zawodowe jako<br/>projektant w wykonaniu co najmniej 1 dokumentacji projektowej tj.<br/>projekt budowlany i wykonawczy, dotyczącej budowy lub rozbudowy lub przebudowy drogi klasy min. L.<br/> <br/>. Kierownik budowy – 1 osoba musi posiadać uprawnienia budowlane <br/> wymagane przepisami prawa do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej <br/> w zakresie kierowania robotami budowlanymi, specjalność drogowa lub <br/> odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie <br/> wcześniej obowiązujących przepisów (podstawa prawna Ustawa z dnia 7 lipca<br/> 1994 r. Prawo budowlane).<br/><br/><br/> Zamawiający określając wymogi dla potencjału kadrowego w zakresie <br/> posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im <br/> uprawnienia budowlane wymagane przepisami prawa do pełnienia samodzielnej <br/> funkcji technicznej w zakresie projektowania, specjalność drogowa lub <br/> odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie <br/> wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia <br/> wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz<br/> Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów <br/> ustawy Prawo Budowlane (tj. Dz.U. z 2019 r., poz. 1186) oraz ustawy o zasadach<br/> uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii<br/> Europejskiej (Dz.U. z 2020 r., poz. 220). <br/>Wykonawca może wykazać na stanowisko kierownika budowy osobę będącą obywatelem państwa członkowskiego, której odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych (m.in. w ustawie z dnia 22.12.2015r., Dz. U. z 2020 poz.220 z późn. zm. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej). <h3 class="mb-0">5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0"> 5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: <span class="normal">Potwierdzających brak podstaw do wykluczenia:<br/><br/> a.	odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 109 ust.1 pkt.4 Ustawy.<br/><br/> b. jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania w kraju, w którym nie wydaje się dokumentów o których mowa w pkt.10.1a to zamiast dokumentów o których mowa w pkt. 10.1a składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia procedury. <br/> Dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesięcy przed złożeniem.<br/> Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, <br/>o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio <br/>oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego <br/>reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą złożone przed <br/>organem sadowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu <br/>zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania tej wykonawcy. Przepis dotyczący terminu wystawienia dokumentu stosuje się odpowiednio. (Dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed złożeniem).<br/><br/> c. Każdy wykonawca występujący wspólnie oddzielnie składa dokumenty lub <br/> oświadczenia wymienione w pkt. a lub b.<br/><br/> d. Wykonawca , który polega na zdolnościach innych podmiotów na zasadach określonych <br/> w art. 118 ust.1 Ustawy zobowiązany jest złożyć w odniesieniu do tych podmiotów <br/> dokumenty wymienione w pkt. a lub b.</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: <span class="normal">a. Wykaz robót wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest <br/>krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca <br/>wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane z załączeniem<br/>dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami <br/>prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty - załącznik 6a, 6b,6c. – w zależności od zadania.<br/><br/>b. b. Wykaz osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia<br/>publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami – (zał. nr 7a, 7b,7c) – w zależności od zadania.<br/>Dokumenty wymienione powyżej składa ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu <br/>wszystkich Wykonawców będą spełniać warunki określone w SWZ (oceniany będzie ich łączny potencjał kadrowy i łączne doświadczenie zawodowe).</span> </h3> <h3 class="mb-0">5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów: </h3> 1.Do oferty (Formularz oferty na zadanie nr 1 stanowi załącznik nr 1a do SWZ, Formularz oferty na zadanie nr 2 stanowi<br/>załącznik nr 1b do SWZ Formularz oferty na zadanie nr 3 stanowi załącznik nr 1c do SWZ) Wykonawca dołącza aktualne na<br/>dzień składania ofert:<br/>a. oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu - opisanych w pkt. 8.2 niniejszej specyfikacji) – zał. nr 2a, nr<br/>2b, nr 2c.<br/>b. oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania – opisanych w pkt. 8.1 niniejszej specyfikacji ) - zał. nr<br/>3a, 3b, nr 3c.<br/>W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie każdy z wykonawców oddzielnie<br/>składa w/w oświadczenia.<br/>2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia składają zgodnie z art.117 ust. 4 Ustawy, oświadczenie<br/>(załącznik nr 5a, 5b, 5c SWZ), z którego wynika które roboty wykonają poszczególni Wykonawcy.<br/>3. Wykonawca, który w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polega na zdolnościach innych<br/>podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych<br/>podmiotów, przedstawiając w szczególności zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych<br/>zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca<br/>realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów – propozycja zobowiązania - załącznik nr<br/>4a, 4b, 4c do SWZ.<br/>4. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw<br/>wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu<br/>zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach wymienionych w pkt. 9.1a i 9.1b. oraz przekazuje<br/>oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia (9.1b) tego podmiotu oraz<br/>odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu (9.1a), w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego<br/>zasoby.<br/>5 Potwierdzenie wniesienia wadium na zasadach opisanych w ust. 12 SWZ (jeżeli wadium jest wymagane przez<br/>Zamawiającego).<br/>6. Pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się<br/>o udzielenie zamówienia (w tym spółki cywilne).<br/>7. Pełnomocnictwo do występowania w imieniu wykonawcy w przypadku, gdy ofertę i inne<br/>dokumenty nie podpisuje osoba uprawniona do reprezentowania wykonawcy (lub<br/>wykonawca w przypadku osób fizycznych). <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA</h2> <h3 class="mb-0">6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.4.) Zamawiający wymaga wadium: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">6.4.1) Informacje dotyczące wadium: </h3> 1 Przed upływem terminu składania ofert należy wnieść wadium w wysokości:<br/><br/>Zadanie 1 – 30 000,00 zł słownie złotych: trzydzieści tysięcy 00/100,<br/><br/>Zadanie 2 – 10 000,00 zł słownie złotych: dziesięć tysięcy 00/100<br/><br/>Zadanie 3 – 20 000,00 zł słownie złotych: dwadzieścia tysięcy 00/100, <h3 class="mb-0">6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: </h3> Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie<br/>zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i<br/>zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (do oferty należy załączyć odpowiednie pełnomocnictwo). Wszelka<br/>korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik pozostałych.<br/>W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (w tym konsorcja, spółki cywilne) żaden z Wykonawców nie może podlegać wykluczeniu (podstawy wykluczenia - pkt. 8.1 SWZ.).<br/>Natomiast spełnianie warunków opisanych w pkt. 8.2 Wykonawcy wykazują wspólnie, łącznie. Wykonawcy wspólnie<br/>ubiegający się o udzielenie zamówienia składają oświadczenie z którego wynika które roboty wykonają poszczególni<br/>wykonawcy (9.2 SWZ). <h3 class="mb-0">6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: <span class="normal">Tak</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY</h2> <h3 class="mb-0">7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia: </h3> Na podstawie art.455 Ustawy Zamawiający przewiduje następujące<br/>możliwości zmiany Umowy:<br/>1) Zamawiający dopuszcza możliwość przedłużenia terminu realizacji wykonania<br/>zamówienia w przypadku wystąpienia niezależnych od Wykonawcy okoliczności:<br/>a. w przypadku wystąpienia robót nie objętych przedmiotem zamówienia (robót<br/>dodatkowych), które są niezbędne do wykonania, a których realizacja powoduje<br/>konieczność przedłużenia terminu Umowy,<br/>b. w przypadku wystąpienia konieczności wykonania robót zamiennych,<br/>c. ujawnienia niezinwentaryzowanych lub o odmiennym przebiegu niezgodnym<br/>z inwentaryzacją podziemnych sieci, in¬stalacji lub urządzeń obcych i koniecz¬ności<br/>wykonania robót związanych z ich zabezpieczeniem lub usunięciem kolizji,<br/>d. w przypadku, gdy po rozpoczęciu robót okaże się, że sieci podziemne, instalacje,<br/>urządzenia obce są w złym stanie technicznym i zachodzi konieczność ich remontu<br/>przez podmioty odpowiedzialne za te sieci, urządzenia, co spowoduje przerwę<br/>w realizacji przedmiotu Umowy,<br/>e. w przypadku wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych, nie<br/>pozwalających na prowadzenie prac oraz uniemożliwiających zapewnienie<br/>odpowiedniej jakości wykonywanych robót, tj.: ciągłe opady atmosferyczne (trwające<br/>powyżej 5 dni) lub wstrzymanie robót po opadach w związku z namoknięciem<br/>terenu, zalaniem placu budowy i uszkodzeniami przez intensywne opady,<br/>f. jeżeli wystąpi brak możliwości wykonywania robót z powodu nie dopuszczenia do ich wykonywania przez uprawniony<br/>organ lub nakazania ich wstrzymania przez uprawniony organ, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy;<br/>g. wystąpienia siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu Umowy zgodnie<br/>z jej postanowieniami;<br/>h. wystąpią opóźnienia w dokonaniu określonych czynności lub ich zaniechanie przez właściwe organy, w tym w wydawaniu<br/>decyzji, zezwoleń, uzgodnień, itp., jeżeli opóźnienie przekroczy okres, przewidziany w przepisach prawa, w którym ww.<br/>czynności powinny zostać podjęte, a które nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność;<br/>i. w przypadku wystąpienia obiektywnie uzasadnionych i udokumentowanych braków i/lub opóźnień w dostawach<br/>materiałów, urządzeń niezbędnych do realizacji robót z przyczyn niezależnych od Wykonawcy (np. niedostępność<br/>materiałów na rynku, strajki, przestoje w produkcji), o ile okoliczności te uniemożliwiają prowadzenie robót, a Wykonawca<br/>dochował należytej staranności;<br/>j. w przypadku wniesienia odwołania/skargi/sprzeciwu w trakcie uzyskiwania wszelkich decyzji, zgód, pozwoleń lub ich<br/>uchylenia, zmiany, wstrzymania wykonania, stwierdzenia nieważności przez właściwy organ, o ile okoliczności te mają<br/>wpływ na realizację robót.<br/>2) W przypadku zaistnienia w/w okoliczności pkt.1 Zamawiający może przedłużyć termin<br/>zakończenia wykonania zamówienia na pisemny, szczegółowo uzasadniony wniosek<br/>Wykonawcy zaopiniowany przez osobę nadzorująca ze strony Zamawiającego. Okres<br/>przedłużenia terminu nie może być dłuższy niż czas trwania tych okoliczności.<br/>3) Zmiana osoby na stanowisku kierownika budowy;<br/>4) Zmiana wynagrodzenia.<br/>Zamawiający wskazuje pozostałe przypadki przewidzianych w umowie zmian w informacjach dodatkowych (SEKCJA IX –<br/>POZOSTAŁE INFORMACJE). Pełny opis zmian zawarty jest także w ust. 21 SWZ. <h3 class="mb-0">7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VIII – PROCEDURA</h2> <h3 class="mb-0">8.1.) Termin składania ofert: <span class="normal">2022-07-06 09:00</span></h3> <h3 class="mb-0">8.2.) Miejsce składania ofert: <span class="normal">Oferty (zaszyfrowane) należy przesłać droga elektroniczną za pośrednictwem https://miniportal.uzp.gov.pl/.</span></h3> <h3 class="mb-0">8.3.) Termin otwarcia ofert: <span class="normal">2022-07-06 09:30</span></h3> <h3 class="mb-0">8.4.) Termin związania ofertą: <span class="normal">do 2022-08-04</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE</h2> Pozostałe przypadki przewidzianych w umowie zmian:<br/>21.4. Zmiana wynagrodzenia w przypadku:<br/>a) w przypadku urzędowej zmiany podatku od towarów i usług VAT wynagrodzenie<br/>pozostałe do zafakturowania zostanie odpowiednio przeszacowane i stanowić będzie podstawę do zawarcia stosownego<br/>aneksu – każda ze stron jest zobowiązana do zatwierdzenia zmian umowy w razie zaistnienia takiej sytuacji,<br/>b) w przypadku zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej<br/>ustalonych na podstawie ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,<br/>c) w przypadku zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości<br/>stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne,<br/>d) zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4<br/>października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych (Dz. U. z 2020 r. poz. 1342),<br/>- jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę.<br/>21.4.1. W przypadku zmiany stawki podatku VAT w ramach Umowy zmiana stawki następuje z dniem wejścia w życie<br/>odpowiedniego aktu prawnego zmieniającego stawkę VAT. Zmiana stawki VAT nie wymaga zawarcia przez Strony aneksu<br/>do Umowy.<br/>21.4.2. W sytuacji wystąpienia okoliczności wskazanych w pkt. 21.4 lit. b Wyko¬nawca składa pisemny wniosek o zmianę<br/>Umowy w zakresie płatności objętych fakturami, które zostały wystawione po wejściu w życie przepisów zmieniających<br/>wysokość minimalnego wynagrodzenia za pracę. Złożony wniosek powinien zawierać wyczerpujące uzasadnienie faktyczne<br/>i prawne oraz dokładne wyliczenie kwoty wynagrodzenia Wyko-nawcy po zmianie Umowy, w szczególności Wykonawca ma<br/>obowiązek wykazać związek pomiędzy wnioskowaną kwotą podwyższenia wynagrodzenia wynikającego z Umowy a<br/>wpływem zmiany minimalnego wynagrodzenia za pracę na kalkulację ceny ofertowej. Wniosek powinien obejmować jedynie<br/>te dodatkowe, uzasadnione koszty realizacji zamówienia, które Wyko¬nawca obowiązkowo ponosi w związku ze zmianą<br/>wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokością minimalnej stawki godzinowej. Zamawiający nie<br/>zaakceptuje kosztów wynikających z podwyższenia wyna¬grodzeń pracownikom Wykonawcy, które nie są konieczne w celu<br/>ich dostosowania do wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę.<br/>21.4.3. W sytuacji wystąpienia okoliczności wskazanych w pkt. 21.4. lit. c i d Wyko¬nawca składa pisemny wniosek o<br/>zmianę Umowy w zakresie płatności objętych fakturami wystawionymi po zmianie zasad podlegania ubezpieczeniom<br/>społecznym lub ubezpieczeniu zdrowot¬nemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne lub<br/>zmianie zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4<br/>października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych (Dz. U. z 2020 r. poz. 1342). Wniosek powinien zawierać<br/>wyczerpujące uzasadnienie faktyczne i prawne oraz dokładne wyliczenie kwoty wynagrodzenia Wykonawcy po zmianie<br/>Umowy, w szczególności Wykonawca będzie zobowiązany wyka¬zać związek pomiędzy wnioskowaną kwotą podwyższenia<br/>wynagrodzenia wynikającego z Umowy, a wpływem zmiany zasad, o których mowa w pkt. 21.4. lit. c i d, na kalkulację ceny<br/>ofertowej. Wniosek powinien obejmować jedynie te dodatkowe koszty realizacji zamówienia które, Wykonawca<br/>obowiązkowo ponosi w związku ze zmianą zasad, o których mowa w pkt. 21.4. lit. c i d.<br/>21.4.4. Wprowadzenie zmian wynagrodzenia, po akceptacji przez Zamawiającego wniosków o których mowa w pkt. 21.4.2 i<br/>pkt. 21.4.3, wymaga zawarcia aneksu do Umowy.<br/>21.4.5. Zmiana Umowy skutkuje zmianą wynagrodzenia jedynie w zakresie płatności które zostaną zrealizowane po dacie<br/>zawarcia aneksu do Umowy, o którym mowa w ust. pkt. 21.4.4.<br/>Pełny zakres zmian przewidzianych w Umowie zawiera ust. 21 SWZ.

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com